Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι με την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής από τον προσεχή Σεπτέμβριο σταδιακά σε όσους δήμους έχουν τις υποδομές –σε σχολεία 245 δήμων από τους συνολικά 345 της χώρας– «ικανοποιείται μια κοινωνική ανάγκη και ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο και του ευρωπαϊκού στόχου για ένταξη τουλάχιστον του 95% των παιδιών (από τεσσάρων ετών μέχρι την ηλικία έναρξης της σχολικής φοίτησης) στην προσχολική εκπαίδευση. Είναι γνωστές οι έρευνες που καταδεικνύουν ότι η εκκίνηση της προσχολικής αγωγής από την πρώιμη παιδική ηλικία λειτουργεί αντισταθμιστικά στις άνισες ευκαιρίες που προσφέρουν τα διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα προέλευσης των μαθητών».
Απαντώντας στις ανησυχίες που εκφράζουν από κοινού η ΚΕΔΕ, η ΠΟΕ-ΟΤΑ και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών, το υπουργείο υποστηρίζει ότι «μοιάζουν να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο μέσος όρος γεννήσεων τα τελευταία έτη στην Ελλάδα (2013-2017) είναι περίπου 90.000 ανά έτος. Τα παιδιά από 1-4 ετών ανέρχονται σε 276.894, ενώ οι θέσεις στους παιδικούς/βρεφικούς σταθμούς είναι 88.396 (79.229 στους παιδικούς και 9.167 στους βρεφικούς). Μένουν, δηλαδή, εκτός δομών αγωγής και φροντίδας 188.498 παιδιά ηλικίας 1-4 ετών». Και ανεβάζοντας τους τόνους ρωτά: «Πόσο πιο “εκκωφαντικά” πρέπει να είναι τα στοιχεία για να γίνει αντιληπτό ότι όχι μόνο δεν συρρικνώνονται οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί και δεν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας, αλλά αντιθέτως, προκύπτει ανάγκη για ίδρυση επιπλέον δομών προκειμένου να καλυφθεί το σύνολο των παιδιών;». Μάλιστα, θυμίζει τη δήλωση του προέδρου της ΚΕΔΕ Γιώργου Πατούλη στις 4-1-2018, κατά τη συνάντηση της ΚΕΔΕ με την αν. υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, ότι είναι «εθνική ανάγκη η δημιουργία νέων δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών σε όλη τη χώρα».
του Απόστολου Λακασά
kathimerini.gr