Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2018
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Πού το πάτε κύριοι με την Φυσική Αγωγή και όχι μόνο;

 Ολυμπία Ζαραμπούκα  

 Οι συνεχείς αλλαγές, οι αναθέσεις αρμοδιοτήτων σε μη αρμόδιους οδηγεί στην απαξίωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. 

 Μέσα στον ορυμαγδό των αρνητικών εξελίξεων γενικά στον χώρο της Παιδείας, διαφεύγουν της πλήρους προσοχής μας και της ισάξιας με την σημαντικότητά τους επιμέλειάς μας και κάποια επιμέρους ζητήματα, που αφορούν απαισιόδοξα μηνύματα που λαμβάνουμε, ειδικότερα και κυρίως, για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, αλλά και γενικότερα για τα μαθήματα της Αισθητικής και Θεατρικής Αγωγής και της Μουσικής Παιδείας. 

 Εμένα προσωπικά ως εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, η υπόθεση αυτή δεν πρέπει να με αφήνει και δεν με αφήνει ασυγκίνητη και αδρανή. Έχει, άραγε, κάποιος, είτε προσωπικά είτε και θεσμικά, αφιερώσει τον απαραίτητο χρόνο και την δέουσα εμβάθυνση για να αποκαλύψει τι κρύβεται πίσω από κάποια γεγονότα και πολιτικές αποφάσεις και να απευθύνει στους ανευθυνο-υπεύθυνους «αρμοδίους» το ερώτημα: «Πού το πάτε κύριοι;…». 

 Αν μου διαφεύγει παρακαλώ να μου το πείτε…    

Επιγραμματικά μόνο και τροφή για σκέψη μερικά αδιαμφισβήτητα γεγονότα:  

             1)Π.Δ. 79/2017 και δυνατότητα ανάθεσης μαθημάτων Φυσικής Αγωγής, Μουσικής Παιδείας, Αισθητικής και Θεατρικής Αγωγής και σε δασκάλους. 

             2)Άρνηση από το υπουργείο διάθεσης στα σχολεία εκδοθέντων από το 2003 βιβλίων μαθήματος Φυσικής Αγωγής.             

               3)Συνεχείς αλλαγές προϊσταμένων Φυσικής Αγωγής στο υπουργείο Παιδείας (τρείς αλλαγές) μέχρι να τοποθετηθεί πρόσφατα υπεύθυνος και μάλιστα αποσπασμένος εκεί. 

            4)Καθυστέρηση στελέχωσης των άτυπων Ομάδων Φυσικής Αγωγής στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. 

             5)Πλήρης αποδιοργάνωση στη διεξαγωγή σχολικών πρωταθλημάτων και έλλειψη εκπροσώπησής μας στη Διεθνή Ομοσπονδία σχολικού αθλητισμού. 

             6)Απουσία Ελληνικής αντιπροσωπείας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αθλητικής παιδείας. 

             7)Καθυστέρηση σύστασης επιτροπής κολύμβησης και μη υλοποίηση του προγράμματος σε πολλές περιοχές της χώρας. 

             8)Εντέχνως καλλιεργηθείσες φήμες και υπόνοιες περί κατάργησης της διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής από την Γ΄ τάξη του Λυκείου (μαζί με το μάθημα των Θρησκευτικών). 

             9)Απαξίωση του προγράμματος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής «Kids' Athletics - Aγαπώ τον Αθλητισμό», που διεξαγόταν από το 2010 στο Παναθηναϊκό Στάδιο. 

             Και το κερασάκι στην τούρτα: 

             Τοποθέτηση υπευθύνου στο Τμήμα Αθλητικών Δραστηριοτήτων, δασκάλου (ΠΕ70) και υπευθύνου στο τμήμα Αναλυτικών προγραμμάτων, εκπαιδευτικού Γαλλικής (ΠΕ05). 

             ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ. 

 Το ρητό «Νούς υγιής εν σώματι υγιεί» σας λέει κάτι; Μόνο του το παραπάνω «κερασάκι» (άντε την τούρτα μπορεί και να την φάμε, αυτό δεν καταπίνεται με τίποτε) θα έπρεπε να μας ξεσηκώσει όλους, να μας αφυπνίσει και να μας στείλει έξω από το Υπουργείο με το ερώτημα: «Που το πάτε κύριοι;». Γιατί αν δεν αντιδράσουμε, αν αρκεστούμε μόνο σε άρθρα, ανοιχτές επιστολές, διαμαρτυρίες δια του τύπου, εξώδικες διαμαρτυρίες, σχόλια και άλλα τέτοια, χρήσιμα μεν ατελέσφορα δε, χωρίς την φυσική μας παρουσία, το κρίμα στο λαιμό μας. Οι επιστημονικές μας ενώσεις έχουν εντοπίσει άραγε όλα τα παραπάνω, έχουν εμβαθύνει στην απαξίωση που επιφυλάσσεται στο μάθημα και συνεπώς και σε εμάς σαν εκπαιδευτικούς του λειτουργούς; 

 Είμαι σίγουρη ότι το έχουν εντοπίσει και το έχουν επισημάνει στο Υπουργείο. Πιστεύετε ότι αυτό αρκεί; Το πήρε χαμπάρι κανένας; Άλλαξε κάτι; Όχι, δεν επιτελούν το πραγματικό καθήκον τους απλώς διαμαρτυρόμενες «διεκπεραιωτικά» και πάμε για άλλα. Πρέπει να δραστηριοποιηθούν περισσότερο, να μας ενημερώσουν για τα απαισιόδοξα «μελλούμενα», να μας ξεσηκώσουν, να μας αναγκάσουν να γίνουμε «αισθητοί» από την ηγεσία. 

             Τροφή για σκέψη: «Στις ΗΠΑ, την χώρα του άκρατου νεοφιλελευθερισμού και των αγορών, στην εκπαίδευση κυριαρχεί η λογική της περικοπής «δευτερευόντων μαθημάτων», όπως θεωρούν την αισθητική και τη φυσική αγωγή, προκειμένου να βρεθεί χρόνος για τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών στα «προτυποποιημένα» τεστ γλωσσικών μαθημάτων. Σε όλες τις χώρες, η αξιολόγηση συνδέεται με τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, όπου τελικά είναι η ταξική προέλευση και οι οικονομικές δυνατότητες των μαθητών που καθορίζουν τις επιδόσεις και τη σχολική τους πορεία.». Το παραπάνω το παίρνω σχεδόν αυτούσιο από σχετικό δημοσιευμένο άρθρο του κου Καββαδία με τίτλο «αυτοαξιολόγιση  και νέες δομές, αντιδραστικοί μηχανισμοί αποδόμησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων».            

Είμαι συνομωσιολόγος; Μπορεί. Όπως συνομωσιολόγοι ήταν και όσοι έβλεπαν την παρακμή να έρχεται πριν από τα μνημόνια και οι οποίοι και τότε αλλά και τώρα, υποκριτικά, αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν την χλεύη και την απαξίωση των «αρμοδίων» και των «ταγών», των «αγωνιστών» συνδικαλιστών μας, που είτε από άγνοια είτε από «ωχαδερφισμό» που καλλιέργησε η συνεχής και απρόσκοπτη εκλογή τους στα κοινά, κατηγορούσαν τους προνοητικούς και υποψιασμένους ως κινδυνολόγους, γραφικούς και «αδιάβαστους». 

             Στο σημείο αυτό παύω να γράφω, «δεν περιγράφω άλλο», που είπε και μια ψυχή στο «ποδοσφαιρικό» και, σε γενικές γραμμές, αθλητικό έπος του 2004, δεν θέλω να παρασυρθώ και εγώ από την αδράνεια του λόγου, θέλω να περάσω στη δράση των έργων, δεν θέλω να παρασυρθώ από την εκτόνωση του γραπτού, από το «τα είπα και ξεθύμανα». Ας αφήσουμε όλοι την βόλεψή μας, το κρυφτούλι πίσω από συλλογικότητες. Ας βγούμε όλοι μπροστά με ονοματεπώνυμο και να συνυπογράψουμε μία διαμαρτυρία προς τους «αρμοδίους», προς τα γρανάζια της εφαρμογής αυτής της πολιτικής της εξόντωσής μας, μέσα από την απαξίωση του μαθήματός μας και, αν δεν ικανοποιηθούμε από τις απαντήσεις που θα απαιτήσουμε να πάρουμε, ας σκεφτούμε και άλλους τρόπους δράσης. Φτάνουν τα λόγια. Αυτό που απαιτείται είναι πρώτα ενημέρωση και μετά αντίδραση. 

       Αν τους αφήσουμε, τότε στον καιάδα θα πεταχτούν και άλλα «αχρείαστα» μαθήματα, μαθήματα που «ξυπνούν» το πνεύμα, τονώνουν το σώμα και ενδυναμώνουν τον κοινωνικό και πατριωτικό ιστό των Ελλήνων. Η Φυσική Αγωγή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ιστορία του λαού μας (Ταυροκαθάψια, Παναθήναια, Ολυμπιακοί αγώνες κ.λ.π.). Η «περιοριστική» προσέγγιση του μαθήματος της Ιστορίας, από τους ιθύνοντες του υπουργείου για την χάραξη της «πολιτικής» στα προγράμματα σπουδών, έχει ως παράπλευρη απώλεια και τον μαρασμό της Φυσικής Αγωγής. Η αναθεωρητικής προέλευσης διδασκαλία της Ιστορίας μας, με επιμελή αποφυγή θεμάτων που «θίγουν» άλλα έθνη, φτάνει στο σημείο να μειώνει τη σημασία ιστορικών γεγονότων που συμβάλλουν στην ανάταση του λαού μας και στον πατριωτισμό μας. 

        Καλός ο αντιεθνικισμός, όταν έχει όμως αμφίδρομη και πολύπλευρη στόχευση, όταν αφορά τους πάντες και όχι μόνο εμάς. Όταν όμως αφορά μόνο εμάς και αγνοεί τον εθνικισμό των άλλων λαών, τότε καταντά αντιπατριωτισμός και μόνο. Αυτό όμως είναι ένα άλλο θέμα… (Αν συνεχίσω κινδυνεύω να χαρακτηριστώ ποικιλοτρόπως, να αποκτήσω «ταμπέλα» πάσης φύσεως, χωρίς να το θέλω και χωρίς να το «αξίζω» είτε θετικά είτε και αρνητικά). 

             Ξέφυγα μάλλον, μπορεί και όχι, γενικό είναι το πρόβλημα και έχει πολλές παραφυάδες. Μία από αυτές απειλεί και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, όπως το ξέραμε. Τα πάντα είναι οικονομία και στο βωμό της σύγχρονης καπιταλιστικής θεώρησής της, τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται. Στην προσπάθειά τους να εισαγάγουν «όρους αγοράς» στα σχολεία, τον «υγιή;;!!» ανταγωνισμό μεταξύ σχολείων, που θα ανακηρύττει τον νικητή μέσω της αξιολόγησης, που θα προκύπτει κυρίως από τα αποτελέσματα των μαθητών σε διάφορα τεστ, από τους βαθμούς τους σε διακριτά και ευκόλως βαθμολογούμενα μαθήματα, σπρώχνουν στην έξοδο μεταξύ άλλων μαθημάτων (Θεατρική αγωγή, Μουσική παιδεία, Καλλιτεχνικά) και την Φυσική Αγωγή, γιατί τους είναι αχρείαστη, δεν βαθμολογείται εύκολα, διότι ως μάθημα δεν επιβραβεύει τον πρωταθλητισμό και τα ρεκόρ, αλλά αναδεικνύει την προσπάθεια και την ορθότητα εκτέλεσης των ασκήσεων. Αυτό δεν τους προσπορίζει χειροπιαστά οφέλη, δεν προετοιμάζει τα αυριανά γρανάζια της μηχανής τους, δεν «συμφέρει» από άποψη «χρόνου και χρήματος». 

             Εκεί λοιπόν το πάτε κύριοι;   

 Και εμείς θα τους κοιτάμε; Αυτό διδαχθήκαμε από τους Δασκάλους μας; 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1988 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Σχολεία: Τι αλλάζει στα κυλικεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Μετεγγραφές φοιτητών 2024: Ποιοί μπορούν να κάνουν αίτηση από σήμερα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Πώς υποβάλλεται καταγγελία για περιστατικό ενδοσχολικής βίας στο stop-bullying.gov.gr
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Προσθήκη προσωνυμίας σε σχολείο της Λάρισας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Aκαδημαϊκή ταυτότητα: Πώς να τη βγάλετε μέσω gov.gr
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Σελίδα 1 από 6198 (37183 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6196
6197
6198
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης