Η Ν. Κεραμέως χαρακτήρισε
ανακριβείς τους ισχυρισμούς ότι με τα νέα ωρολόγια προγράμματα εξοβελίζεται η
τέχνη από το σχολείο
Σε εξαγγελίες για την
ουσιαστική ενίσχυση των τεχνών στο σχολείο , προχώρησε η
υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως από το βήμα της Βουλής, κατά τη σημερινή συζήτηση
επίκαιρων ερωτήσεων των Βουλευτών Γ. Δελή και Κλ. Γρηγοριάδη για τα
καλλιτεχνικά μαθήματα.
Συγκεκριμένα η υπουργός
Παιδείας ανακοίνωσε:
Α. Την
επεξεργασία αναλυτικής πρότασης για τη θεσμοθέτηση απογευματινής ζώνης
(14.00΄ με 16.00΄), μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος,με τη μορφή
ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία θα αφορά στη διδασκαλία όλων των ειδικών
μαθημάτων για τους μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.
Β. Τη δημιουργία
μ ζώνης πολιτισμού στο Δημοτικό, με διαθεματική προσέγγιση, μουσική,
καλλιτεχνικά, θέατρο, στην ευρύτερη κατεύθυνση.
Η Ν. Κεραμέως τόνισε πως
στόχος της Κυβέρνησης είναι «να κάνουμε μια εθνική προσπάθεια να δούμε πώς
μπορούμε να ενισχύσουμε συνολικά τη διδασκαλία των τεχνών στο σχολείο; Θέλουμε.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουμε ορίσει Καλλιτεχνική Επιτροπή, η οποία
επεξεργάζεται συνολικές προτάσεις για το πώς θα ενισχύσει ουσιαστικά τις τέχνες
στο σχολείο».
Η υπουργός
Παιδείας διατύπωσε τον προβληματισμό της γιατί το 2% των μαθητών
επιλέγει μουσική στην Α΄ Λυκείου, και διερωτήθηκε:
Μήπως αυτή είναι η ουσία που
πρέπει να αντιμετωπίσουμε;
Μήπως πρέπει να δούμε
ακριβώς πώς οφείλουμε ως πολιτεία να εμφυσήσουμε περισσότερο τις τέχνες στις
πιο νεαρές ηλικίες, εκεί που ακριβώς τα παιδιά είναι πιο εύπλαστα, εκεί που
διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους, εκεί που δέχονται όλες αυτές τις γνώσεις
και τις δεξιότητες;
Η Ν. Κεραμέως χαρακτήρισε
ανακριβείς τους ισχυρισμούς ότι με τα νέα ωρολόγια προγράμματα εξοβελίζεται η
τέχνη από το σχολείο, ότι δεν θα διδάσκονται πια μουσική και καλλιτεχνικά στο
σχολείο, κι εξήγησε:
Στο Δημοτικό Σχολείο δεν
έχει αλλάξει το παραμικρό, συνεχίζει η μουσική, τα καλλιτεχνικά, η θεατρική
αγωγή κανονικά χωρίς απολύτως καμία αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Στο Γυμνάσιο συμβαίνει το
ίδιο επίσης. Στο Γυμνάσιο δεν έχει γίνει απολύτως καμία αλλαγή όσον αφορά
το μάθημα και της μουσικής και των καλλιτεχνικών.
Ο τρόπος κατά τον οποίο
διδάσκονται στο Λύκειο ακριβώς αυτά τα μαθήματα δεν περιποιεί τιμή κατά τη
γνώμη μου ακριβώς στις τέχνες, στη μουσική και στα καλλιτεχνικά.
Ενδεικτικά, το μάθημα της
μουσικής τα τελευταία τρία, τέσσερα χρόνια οι μαθητές που το επιλέγουν στην Α’
Λυκείου είναι μόλις 2%. Άλλες φορές δεν γίνεται μάθημα, άλλες φορές δεν
διδάσκεται το μάθημα, δεν γίνεται ουσιαστικό μάθημα. Οι ίδιοι οι ειδικοί μας
λένε ότι το μάθημα επιλογής ως έχει δεν περιποιεί τιμή ακριβώς στο μάθημα αυτό.
Πηγή: esos.gr
Σχόλια (
)
|