Σχετικά με την νέα διαδικασία διαγραφής - εγγραφής επιτυχόντων σε άλλο Τμήμα ή Σχολή ΑΕΙ ή Α.Ε.Α.
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής των επιτυχόντων, που είναι ήδη εγγεγραμμένοι σε άλλο πρόγραμμα σπουδών α΄ κύκλου Τμήματος ή Σχολής ΑΕΙ ή Α.Ε.Α., απαιτείται η ολοκλήρωση της διαγραφής τους από το εν λόγω Τμήμα ή Σχολή. Για τον λόγο αυτό οι Γραμματείες των Τμημάτων ή Σχολών μετά τη λήψη του συγκεντρωτικού
πίνακα, διαγράφουν αμελλητί τους αιτούντες τη διαγραφή φοιτητές.
Οι Γραμματείες των Τμημάτων ή Σχολών αποστέλλουν ηλεκτρονικά προς τη Γραμματεία του νέου Τμήματος ή Σχολής ΑΕΙ ή Α.Ε.Α. σχετική βεβαίωση διαγραφής των φοιτητών που έχουν αιτηθεί διαγραφή.
Με επιμέλεια της Γραμματείας του παλαιού Τμήματος ή Σχολής αποστέλλεται ηλεκτρονικά σχετική βεβαίωση διαγραφής προς τον αιτούντα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είχε δηλώσει ως στοιχεία επικοινωνίας του στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Στην εξαιρετική περίπτωση κατά την οποία ο επιτυχών δεν επιθυμεί τελικά την ολοκλήρωση της εγγραφής του στο νέο Τμήμα ή Σχολή επιτυχίας, θα μπορεί πριν τηνέκδοση των βεβαιώσεων διαγραφής, να υποβάλει αίτηση - υπεύθυνη δήλωση ανάκλησης της διαγραφής του προς τη Γραμματεία του Τμήματος ή Σχολής, στην οποία είχε ήδη αιτηθεί ηλεκτρονικά τη διαγραφή του.
Οι Γραμματείες των Τμημάτων και Σχολών, ελέγχουν και αντιπαραβάλλουν τον ονομαστικό πίνακα επιτυχόντων που έχουν ήδη λάβει με την απόφαση κύρωσης πινάκων από το Υ.ΠΑΙ.Θ
Για την ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων, η ηλεκτρονική εφαρμογή του Υ.ΠΑΙ.Θ. μπορεί να χρησιμοποιεί δεδομένα από άλλες βάσεις και εφαρμογές υπουργείων
ή φορέων. Αν τα ατομικά στοιχεία τα οποία εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην εφαρμογή δεν συμφωνούν με τα στοιχεία της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου, και ο αιτών δεν μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι αποδέχεται την ορθότητά τους, τότε πρέπει να προβεί στην άμεση διόρθωση και ενημέρωση των λανθασμένων στοιχείων του στα συστήματα του Εθνικού Μητρώου Α.Μ.Κ.Α., μέσω σχετικής αίτησής του σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.). Ο επιτυχών αφού ελέγξει την ορθότητα των προβαλλόμενων τροποποιημένων στοιχείων, θα πρέπει να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική εγγραφή του, στην προβλεπόμενη προθεσμία.
Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η ηλεκτρονική εγγραφή εισακτέου για οιονδήποτε λόγο (π.χ. μη κατοχή Α.Μ.Κ.Α. ή αριθμού κινητού τηλεφώνου, ανωτέρα βία, σοβαρή
ασθένεια, στράτευση ή απουσία στο εξωτερικό, θεομηνία ή άλλο σπουδαίο λόγο εξαιτίας του οποίου δεν κατέστη δυνατή η εμπρόθεσμη ηλεκτρονική εγγραφή),
είναι δυνατή η εγγραφή μετά την πάροδο της προθεσμίας υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης, ύστερα από αίτηση του εισακτέου, στην οποία εκτίθενται οι λόγοι της καθυστέρησης.
Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής πραγματοποιείται με υποβολή της αίτησης απευθείας προς τη Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής είτε με φυσική παρουσία,είτε με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. υποβολή της αίτησης μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ειδικά σχεδιασμένης πλατφόρμας) είτε με ταχυδρομική
αποστολή.
Σε κάθε περίπτωση κατά τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ή ταχυδρομικής αποστολής, για την ολοκλήρωση της εγγραφής απαιτείται η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του επιτυχόντος και αιτούντος την εγγραφή, η οποία εκδίδεται μέσω του ιστότοπου www.gov.gr ή φέρει φυσική υπογραφή με βεβαίωση του γνησίου αυτής και στην οποία θα δηλώνει ότι όλα τα στοιχεία και τυχόν δικαιολογητικά που υποβάλλει είναι ακριβή και αληθή.
Η αίτηση εγγραφής υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Η εγγραφή ολοκληρώνεται ή μη, με αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Τμήματος ή της Σχολής.
Τυχόν επιτυχόντες, που δεν εγγράφηκαν ούτε με τη κατ εξαίρεση διαδικασία χάνουν το ως άνωδικαίωμα εγγραφής.
Οι διατάξεις τηςς απόφασης δεν εφαρμόζονται για την εγγραφή εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Σχολές Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού και τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης.