Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2021
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Αλλάζουν όλα στους παιδικούς σταθμούς από την νέα σχολική χρονιά
 Η κυβέρνηση μέσω της ομάδας εργασίας που έχει συστήσει θα εξετάσει και την αλλαγή του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 3 χρόνια ενώ θα προτείνει ακόμη και τα παιχνίδια που θα παίζουν τα παιδιά κατά τις ώρες που θα βρίσκονται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
 

Ειδικότερα έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας προκειμένου πλέον ο τρόπος διδασκαλίας των παιδιών ηλικίας ως 4 ετών να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και την εισαγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων – παιχνιδιών και βιβλίων – που θα δίνουν τα κατάλληλα γνωσιακά και αισθητηριακά ερεθίσματα για την ανάπτυξη των παιδιών. Σύμφωνα με την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου δεν έχει ασχοληθεί ποτέ κανείς με την ύλη της προσχολικής αγωγής, με το τι κάνουν δηλαδή τα παιδιά, αν και πώς περνούν δημιουργικά τον χρόνο τους στους σταθμούς, ποιο πρόγραμμα και με ποιο περιεχόμενο παρακολουθούν.

Συνολικά επιδιώκεται όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί και υποστηριχθεί η σωστή γνωστική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξή τους, κρίσιμη για το ενήλικο μέλλον τους και σημαντικός παράγοντας πρόληψης ανισοτήτων. Ταυτόχρονα θα καθιερωθεί κάτι που σήμερα απουσιάζει: ο υποχρεωτικός και τακτικός έλεγχος των παιδιών προκειμένου να επιτευχθεί πρώιμη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και νευρολογικά προβλήματα όπως ο αυτισμός και θα ενθαρρυνθεί η ενημέρωση και η συμμετοχή των γονέων στην παιδαγωγική διαδικασία μέσω τακτικών συναντήσεων και προτάσεων δημιουργικής ενασχόλησης παιδαγωγών, γονέων και παιδιών.

Προσχολική αγωγή

Στην Ελλάδα, το τοπίο παραμένει θολό και η ανάπτυξη της προσχολικής αγωγής παραμένει μια αναξιοποίητη ευκαιρία. Οι δομές είναι απαρχαιωμένες και καλύπτουν ανάγκες τόσο επίκαιρες όσο η ενσωμάτωση των περιοχών που προσαρτήθηκαν στην Ελλάδα το 1930. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής, και οργανικής του ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Από την παραπάνω έρευνα, τις τοποθετήσεις που καταγράψαμε αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν υλοποιηθεί σε άλλες χώρες, μπορεί να συμπεράνει κανείς πως υπάρχουν μερικά προφανή αυτονόητα βήματα που χρειάζεται να γίνουν:

• Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

• Οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και να συνταχθεί ενιαίο curriculum με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες της προσχολικής εκπαίδευσης.

• Να εξεταστεί η μείωση του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ακόμα και στα 3 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές φιλοξενίας όσο περισσοτέρων παιδιών είναι εφικτό, και να σχεδιαστεί η προνοιακή πολιτική που θα εξασφαλίσει ότι όλα τα παιδιά της χώρας -και κυρίως αυτά που προέρχονται από τις πιο φτωχές οικογένειες- θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή.

Συγκρότηση ομάδας εργασίας

Στη σύσταση Ομάδας Εργασίας για το πρόγραμμα των βρεφονηπιακών σταθμών προχώρησε το υπουργείο Εργασίας. Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι να προταθούν οι ποιοτικές προδιαγραφές διαπαιδαγώγησης, απασχόλησης και φροντίδας των παιδιών (βρεφών και νηπίων έως 4 ετών) στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Στόχος είναι όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα.

Ειδικότερα, έργο της Ομάδας Εργασίας είναι να εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών, να σχεδιάσει πρόγραμμα δραστηριοτήτων μαζί με πρακτικό υλικό (συλλογή με παιχνίδια και βιβλία) για το σύνολο της ημέρας των παιδιών καθώς και σύστημα συμμετοχής των γονέων. Επίσης η Ομάδα Εργασίας θα αναπτύξει ένα σύστημα παρακολούθησης της ανάπτυξης των παιδιών και εντοπισμού πιθανών προβλημάτων σε πρώιμο στάδιο. Τέλος, θα σχεδιάσει την πιλοτική εφαρμογή των προτάσεών της.


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1127 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Το σχέδιο της Κομισιόν για ένα ευρωπαϊκό πτυχίο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Τον Απρίλιο πιλοτικός διαγωνισμός PISA στα Αγγλικά και στις Ψηφιακές Δεξιότητες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36985 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης