Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2021
Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024
Πανελλαδικές 2022: Η εξεταστέα ύλη και ο τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ
Πανελλήνιες 2022: O τρόπος εξέτασης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων - Τι θα ζητηθεί στο καθένα - Η εξεταστέα ύλη για τους 100.000 υποψήφιους από ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.

Παρουσιάζουμε σήμερα την εξεταστέα ύλη και τον τρόπο εξέτασης όλων  των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τους 100.000 φετινούς υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2022. Σε προηγούμενο δημοσίευμα του alfavita οι υποψήφιοι μπορούν να βρουν τα σχετικά με τα νέα μηχανογραφικά δελτία, την ελάχιστη βάση εισαγωγής και τις αλλαγές στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές.

 

1. Πανελλαδικές 2022: Η Εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. 

Mε δύο αποφάσεις που υπέγραψε η υφ. Παιδείας Ζέττα Μακρή έχει καθοριστεί η διδακτέα  - εξεταστέα ύλη  των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2021-2022.

Δείτε αναλυτικά τη Διδακτέα/Εξεταστέα ύλη για τα ΓΕΛ
Δείτε αναλυτικά τη Διδακτέα/Εξεταστέα ύλη για τα ΕΠΑΛ

 

 

Διευκρινίσεις για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Η σχετική απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ αναφέρει συγκεκριμένα για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ότι η εξέταση είναι ενιαία και γίνεται σε αδίδακτα κείμενα, λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά.

Ως εξεταστέα-διδακτέα ύλη ορίζονται δραστηριότητες με τις οποίες υπηρετείται και ελέγχεται η επίτευξη των σκοπών και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων της διδασκαλίας του μαθήματος.

Ι. Για τη Νεοελληνική Γλώσσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα / ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, όπως αυτοί ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται: 

α) να κατανοούν τη γλωσσική μορφή των κειμένων και τα κειμενικά τους χαρακτηριστικά, τη σχέση που έχει η γλώσσα και η οργάνωση του κειμένου με την περίσταση και τον σκοπό της επικοινωνίας,

β) να ερμηνεύουν και να προσεγγίζουν κριτικά τα κείμενα με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπαριστώνται ιδέες, αντιλήψεις, προκαταλήψεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον κόσμο, γ) να συγκρίνουν κείμενα ως προς τις δύο προηγούμενες διαστάσεις με στόχο τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των κειμένων ως προς τη γλώσσα, το μέσο, τους σημειωτικούς τρόπους, το κειμενικό είδος, τις αναπαραστάσεις της πραγματικότητας, τον τρόπο προσέγγισης του θέματος κ.λπ.

δ) να παράγουν κείμενα, με βάση τα μελετώμενα κείμενα με στόχο: i) τον μετασχηματισμό των γλωσσικών και νοηματικών δομών (σημασιών) των κειμένων ή/και ii) τη συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων και iii) τη διατύπωση και έκφραση δικών τους απόψεων, σε επικοινωνιακό πλαίσιο, σχετικά με συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα αναφοράς.

ΙΙ. Για τη Λογοτεχνία, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι/ες πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία συγκειμένου, με σκοπό να τεκμηριώνουν τις προσωπικές θέσεις και ανταποκρίσεις τους.

Πιο συγκεκριμένα, ο/η μαθητής/-ήτρια αναμένεται να είναι σε θέση: - να εντοπίσει ποιο είναι, κατά τη γνώμη του/της, το θέμα του κειμένου - να καταγράψει το ερώτημα ή τα ερωτήματα που απορρέει/-ουν από τον τρόπο που χειρίζεται ο/η συγγραφέας το θέμα του/της - να αξιολογήσει ποιο από τα ερωτήματα παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο/-α και σε αυτό να στηρίξει το ερμηνευτικό του/της σχόλιο. Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να τεκμηριώνουν τις απαντήσεις τους με αναφορές στο κείμενο ή σε συγκεκριμένους κειμενικούς δείκτες.

2. Πανελλαδικές 2022: Η  διδακτέα  - εξεταστέα  ύλη  των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ ́ τάξης του Λυκείου των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.)

Παράλληλα έχει ήδη δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η  διδακτέα  - εξεταστέα  ύλη  των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ ́ τάξης του Λυκείου των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2021-2022.

Δείτε εδώ

 

3. Πώς θα εξεταστούν τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλήνιες του 2022 - Νέο ΦΕΚ

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ απόφαση της υπουργού Παιδείας κ.Νίκης Κεραμέως με την οποία προσδιορίζεται ο νέος τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων Γενικού Λυκείου από το ακαδημαϊκό έτος 2022-23 και εφεξής σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4186/2013 (Α’  193), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4610/2019 (Α’ 70), με το άρθρο 7 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) και εκ νέου με τον ν. 4777/2021 (Α’ 25).

Τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

1. Τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης). Οι ερωτήσεις είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

2. Ο τρόπος εξέτασης των παρακάτω μαθημάτων εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων.

3. Σε περίπτωση κατά την οποία ένα θέμα αναλύεται σε υποερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται για αυτό κατανέμεται ισότιμα στα επιμέρους ερωτήματα, εκτός αν κατά την ανακοίνωση των θεμάτων καθορίζεται διαφορετικός βαθμός για κάθε ένα από αυτά.

4. Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων είναι τρίωρη (3), εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων

 

Πηγή: alfavita.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 893 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Το σχέδιο της Κομισιόν για ένα ευρωπαϊκό πτυχίο
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Τον Απρίλιο πιλοτικός διαγωνισμός PISA στα Αγγλικά και στις Ψηφιακές Δεξιότητες
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36985 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης