Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 7 Απριλίου 2022
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Κεραμέως από Δελφούς / Τι είπε για τις επερχόμενες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Επί των μεταρρυθμίσεων που εξοπλίζουν τους μαθητές με τα απαραίτητα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος, καθώς και για τις βασικές καινοτομίες που εισάγει το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια, τοποθετήθηκε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, στη διάρκεια της συζήτησής της με τον διεθνούς φήμης Αμερικανό οικονομολόγο, Jeffrey Sachs. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. 

Στο πρώτο σκέλος της τοποθέτησής της, η Υπουργός επεσήμανε το πώς οι μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία δυόμιση χρόνια αντιμετωπίζουν τις πέντε βασικότερες προκλήσεις στην εκπαίδευση, διαμορφώνοντας τους πολίτες του 21ου αιώνα. 

Πρώτον, η καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων. Σε αυτό συμβάλλουν για παράδειγμα τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ένα καινοτόμο, πανευρωπαϊκά βραβευμένο μάθημα από το Νηπιαγωγείο έως το Γυμνάσιο που εισάγει σύγχρονες θεματικές, όπως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η κλιματική αλλαγή, ο αλληλοσεβασμός και η ρομποτική. «Χαράσσουμε εκπαιδευτική πολιτική με το βλέμμα στραμμένο στο 2040», δήλωσε η Υπουργός, «προετοιμάζουμε τα παιδιά μας για το αύριο, φροντίζοντας σήμερα να μην αποκτούν μόνο γνώσεις αλλά και να εξοπλίζονται με πολύτιμες δεξιότητες, να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να προσαρμόζονται εύκολα, να στέκονται κριτικά απέναντι στις πληροφορίες, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες».

Δεύτερον, η άμεση διασύνδεση της εκπαίδευσης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Η Υπουργός αναφέρθηκε για παράδειγμα στον εκσυγχρονισμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και στον προσδιορισμό των προσφερόμενων ειδικοτήτων στη βάση των αναγκών της κοινωνίας και της οικονομίας, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Ανέφερε το παράδειγμα του Δημόσιου ΙΕΚ της Κοζάνης, στο οποίο παρέχεται ειδικότητα Τεχνικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ακριβώς επειδή η ειδικότητα αυτή θα υπάρχει σε ολοένα μεγαλύτερη ζήτηση στην ευρύτερη περιοχή λόγω της απολιγνιτοποίησης. 

Τρίτον, η ισότιμη πρόσβαση και συμπερίληψη στην εκπαίδευση. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κανείς δεν μένει πίσω, καθώς ο κόσμος αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς», τόνισε η Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας την προεξέχουσα σημασία της καθολικής πρόσβασης στην ποιοτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, καθώς πλέον τα παιδιά φοιτούν στο Νηπιαγωγείο από τα 4 χρόνια τους (αντί από τα 5 χρόνια) στο 100% των Δήμων. Η Υπουργός ανέφερε επίσης το παράδειγμα του voucher για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού που έχει δοθεί σε πάνω από 500.000 νέους στη βάση οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, για την ενίσχυση των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση. 

Τέταρτον, η προώθηση της αυτονομίας και της αξιολόγησης. Η Υπουργός αναφέρθηκε στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών δομών, ώστε περισσότερες αποφάσεις να λαμβάνονται σε επίπεδο σχολείων και πανεπιστημίων, πιο κοντά στους μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές, με μεγαλύτερη αυτονομία για τους εκπαιδευτικούς μας, και όχι σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης. 

Πέμπτον, η εξωστρέφεια. «Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ιδιαίτερα τα πανεπιστήμιά μας αγκαλιάζουν τη διεθνοποίηση», τόνισε η Υπουργός διευκρινίζοντας ότι στην κατεύθυνση αυτή «δίνουμε πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στα Πανεπιστήμιά μας να αναπτύξουν συνέργειες με Πανεπιστήμια του εξωτερικού όπως για παράδειγμα με τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.» 

Η συζήτηση επικεντρώθηκε και στο προωθούμενο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που στόχο έχει την ενίσχυση της ποιότητας και λειτουργικότητας των ΑΕΙ και της σύνδεσής τους με την κοινωνία. Η Υπουργός επισήμανε δύο κομβικά σημεία του νέου νομοσχεδίου. Πρώτον, η δημιουργία του προγράμματος κινητικότητας φοιτητών μεταξύ ΑΕΙ («ελληνικό Erasmus») και η δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από άλλα τμήματα στοχεύουν στην διεύρυνση των ακαδημαϊκών οριζόντων των φοιτητών μας. Δεύτερον, η Υπουργός τόνισε την ενίσχυση της διασύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας μέσω της δημιουργίας ενός σύγχρονου πλαίσιού για την πρακτική άσκηση των φοιτητών και την εισαγωγή του θεσμού των βιομηχανικών διδακτορικών. 

Πηγή: foititikanea.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 748 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (10)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών – Το νέο ωράριο από το σχολ. έτος 2024/25
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
Συνεργασία μεταξύ Παντείου Πανεπιστήμιου και Αρχής Προστασίας Δεδομένων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ώρες
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
Το σχέδιο αποκατάστασης ζημιών σε σχολικές υποδομές στη Θεσσαλία
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ώρες
Σελίδα 1 από 6196 (37171 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6194
6195
6196
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης