Κυριακή, 03 Ιουλίου 2022
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2022 - Μηχανογραφικό 2022

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 29 Μαΐου 2022
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας
Τι αλλάζει για πτυχία, φοιτητές και εκλογή καθηγητών με το το νέο σχέδιο νόμου-πλαισίου του Υπουργείου Παιδείας

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο σχέδιο νόμου-πλαισίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις», που παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου η Υπουργός Νίκη Κεραμέως.

Το Σχέδιο Νόμου που αναμένεται να φέρει σαρρωτικές αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελείται από 245 άρθρα εκ των οποίων τα 19 αφορούν διατάξεις  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ένα πανεπιστήμιο-επιχείρηση, φιλικό στην επιχειρηματική δράση, (που σημαίνει άνοδο του κόστους σπουδών και νέες προτεραιότητες για την κατεύθυνση της χρηματοδότησης), που θα διοικείται από ένα Συμβούλιο Διοίκησης με πρύτανη «υποτελή» και υπόλογο σε αυτό, χωρίς πρυτανικό συμβούλιο, αλλά με εκτελεστικό διευθυντή-μάνατζερ, με βιομηχανικά διδακτορικά συνεργασίας των ΑΕΙ με επιχειρήσεις,  με σχολές πολλών ταχυτήτων και περισσότερα “πτυχία-σούπα” σκόρπιων και ασύνδετων γνώσεων και χωρίς επαγγελματική αναγνώριση, με αποδυναμωμένες τις φοιτητικές παρατάξεις που -ουσιαστικά- καταργούνται,  και πολλά άλλα,  φέρνει το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ που παρουσίασε η κ. Κεραμέως. 

Το δημόσιο πανεπιστήμιο αντιμετωπίζεται σαν μια επιχείρηση ανάμεσα στις άλλες, που οφείλει να βρει τρόπους ώστε να επιπλεύσει σε συνθήκες οξύτατου εμπορικού ανταγωνισμού. Τούτο, για το Υπουργείο Παιδείας, σημαίνει ότι τα ΑΕΙ οφείλουν να αλλάξουν τη «χρηματοδοτική τους κουλτούρα» και να απελευθερωθούν από τα «δεσμά» της δημόσιας χρηματοδότησης, να διευρύνουν τη συνεργασία τους με την αγορά και τους εργοδότες.

Στα πλαίσια αυτά πριμοδοτείται η αλλαγή του τρόπου διοίκησης των ιδρυμάτων και η καθιέρωση «αποτελεσματικότερων» συστημάτων μάνατζμεντ, που επιτρέπουν ευελιξία, αποτελεσματική διαχείριση πόρων, άνοιγμα στις αγορές υπηρεσιών εκπαίδευσης, «προώθηση» προϊόντων έρευνας και έλεγχο της «αποδοτικότητας» του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού.

Το εν λόγω νομοθέτημα περιλαμβάνει τέσσερις άξονες:

1. Την αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ, με ρυθμίσεις όπως:

• Διπλά/κοινά πτυχία

• Επιλογή μαθημάτων από άλλα Τμήματα/Σχολές

• «Ελληνικό Erasmus»

• Ενίσχυση πρακτικής άσκησης 

• Επισκέπτες καθηγητές 

• Προγράμματα εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας

• Νέες, πιο αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής μελών ΔΕΠ

• Κίνητρα για έρευνα – μείωση γραφειοκρατίας (π.χ. ΕΛΚΕ).

2. Την ενίσχυση της λειτουργικότητας. 

• Κυρίως, με ένα νέο μοντέλο διοίκησης, που ενέχει αυξημένα φίλτρα συλλογικότητας, λογοδοσίας, διαφάνειας και εξωστρέφειας. Ένα σύστημα διακυβέρνησης των ΑΕΙ που ευθυγραμμίζει τη χώρα μας με διεθνείς καλές πρακτικές Πανεπιστημίων του εξωτερικού. Αλλά και με προβλέψεις όπως:

• Νέο, ευέλικτο πλαίσιο για τη διαχείριση της περιουσίας των ΑΕΙ.

• Δομές υποστήριξης της πανεπιστημιακής κοινότητας (ψυχολογική υποστήριξη, υποστήριξη στη διδασκαλία), μεταξύ άλλων.

3. Την προώθηση της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία.

• Νέο, σύγχρονο και ευέλικτο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από τα Πανεπιστημιακά Εργαστήρια σε πολίτες/φορείς.

• Αναβάθμιση του ρόλου των Πανεπιστημίων στη δια βίου εκπαίδευση μέσω των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ).

4. Απλοποίηση του ΔΟΑΤΑΠ

• Πλέον, προβλέπεται αυτόματη ακαδημαϊκή αναγνώριση για συνέχιση σπουδών και απλοποιείται η διαδικασία αναγνώρισης ακαδημαϊκού τίτλου από το εξωτερικού για εργασία στην Ελλάδα. Εξυπηρέτηση του πολίτη, μείωση γραφειοκρατίας, ενίσχυση του braingain.

Το Υπουργείο καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν σχόλια και παρατηρήσεις, που θα μελετηθούν και θα ληφθούν υπόψη, με στόχο τη βελτίωση του τελικού σχεδίου νόμου που θα υποβληθεί προς επεξεργασία και ψήφιση στη Βουλή.

 Πηγή: alfavita.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 34 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
ΙΚΥ ΕΚΟ
Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2022 - 10:45
Σχόλια (5)

μηχανογραφικο
Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2022 - 00:37
Σχόλια (1)

Βάσεις
Τρίτη, 28 Ιουνίου 2022 - 00:25
Σχόλια (4)

10% Πιθανότητες
Κυριακή, 26 Ιουνίου 2022 - 01:18
Σχόλια (0)

την τριτη τα αποτελεσματα πανελληνιων 2022
Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2022 - 14:02
Σχόλια (1)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Σάββατο, 18 Ιουνίου 2022 - 15:01
Σχόλια (1)

Κωδικός μηχανογραφικου
Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2022 - 14:03
Σχόλια (0)

Βάσεις ιατρικής
Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2022 - 10:19
Σχόλια (15)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Σάββατο, 11 Ιουνίου 2022 - 23:17
Σχόλια (2)

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ & ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Σάββατο, 11 Ιουνίου 2022 - 10:08
Σχόλια (9)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Σάββατο, 2 Ιουλίου 2022
Πανελλαδικές 2022: Πότε ανακοινώνονται οι Βάσεις Εισαγωγής - Οι ημερομηνίες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 9 ώρες
Σάββατο, 2 Ιουλίου 2022
Μηχανογραφικό 2022: Πώς θα γίνει η συμπλήρωση – Ευκαιρίες και παγίδες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 20 ώρες
Σάββατο, 2 Ιουλίου 2022
Γονείς Φοιτητών: Τι να προσέξετε για την επιδότηση ρεύματος Power Pass
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 20 ώρες
Σάββατο, 2 Ιουλίου 2022
Πανελλαδικές 2022 - Τα παράδοξα: Χειρότερες επιδόσεις... περισσότερα μόρια!
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 20 ώρες
Σελίδα 1 από 5643 (33857 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
5641
5642
5643
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης