Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2012
Άρθρα
Βοηθώντας τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες… «κατ’ οίκον»

Έχοντας στην οικογένεια παιδί με μαθησιακές δυσκολίες δύο πρέπει να είναι οι βασικοί μας στόχοι ως γονείς: α) να μεταδώσουμε στα παιδιά μας θετική ενεργητική στάση προς τη μάθηση και γενικά προς τη ζωή τους και β) να τους διδάξουμε δεξιότητες που έχουν σχέση με τη μάθηση μέσα από την καθημερινή ζωή.

ΘΕΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μπορεί να επιτευχθεί αν παρέχουμε στο παιδί υποστήριξη, σταθερότητα και ενεργοποίηση των δυνατοτήτων του

Α) ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

  • Επιβραβεύουμε το παιδί για την προσπάθειά του
  • Επισημαίνουμε τις επιτυχίες του ή το σωστό μέρος των εργασιών του, όσο ασήμαντες κι αν είναι
  • Το παροτρύνουμε να αρχίζει από τα εύκολα ώστε να βιώνει την επιτυχία και παραλείπουμε τα πολύ δύσκολα
  • Λέμε στο παιδί τι να κάνει και όχι τι να μην κάνει. Π.χ «έλα διάβασε» όχι «σταμάτα να βλέπεις τηλεόραση»
  • Του λέμε ακριβώς αυτό που εννοούμε, π.χ  «βάλε το μπουφάν σου στη ντουλάπα», όχι «γιατί άφησες το μπουφάν σου στον καναπέ»
  • Προσέχουμε πώς επηρεάζει ο αδερφός/αδερφή το πρόβλημα, π.χ τον ειρωνεύεται, του επισημαίνει την αποτυχία του, επιδεικνύει τη δική του επιτυχία ή αντίθετα δείχνει αγάπη και ενδιαφέρον

Β) ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ

  • Κρατάμε σταθερή στάση και δεν αφήνουμε τον οίκτο ή τις ενοχές να υπερισχύσουν
  • Επιμένουμε να τελειώνει την εργασία του μέσα στα πλαίσια βέβαια των δυνατοτήτων του
  • Αποφεύγουμε τη λογομαχία με το παιδί
  • Κατά την καθορισμένη ώρα δεν επιτρέπουμε άλλες ασχολίες εκτός της μελέτης
  • Όταν αποσπάει την προσοχή του ερμηνεύουμε τη συμπεριφορά του λέγοντας «προσπαθείς να αποφύγεις τη δουλειά σου γιατί πιστεύεις ότι θα δυσκολευτείς»

Γ) ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ

  • Αποφεύγουμε να δίνουμε έτοιμες λύσεις  ή να δείχνουμε εκνευρισμό
  • Αφήνουμε το παιδί να μιλήσει χωρίς να το διακόπτουμε δίνοντάς του να καταλάβει ότι δώσαμε σημασία σε αυτά που είπε
  • Αντανακλούμε τα συναισθήματά του π.χ όταν λέει «πήρα χαμηλό βαθμό σήμερα», εμείς του λέμε «αισθάνεσαι αποθαρρυμένος»
  • Του προτείνουμε μια λύση μόνο όταν δεν έχει απάντηση
  • Επανερχόμαστε αργότερα για να δούμε αν έκανε προσπάθεια

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ

Κατευθύνουμε το παιδί σε συνήθειες που διευκολύνουν τη μάθηση, όπως οργάνωση ΧΩΡΟΥ, ΧΡΟΝΟΥ και ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ

Α) ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΩΡΟΥ

  • Τακτοποιεί το δωμάτιό του ώστε να φαίνονται όσο το δυνατόν λιγότερα αντικείμενα (για να μην αποσπάται η προσοχή του)
  • Τακτοποιεί τα συρτάρια του (μαθαίνει έτσι ταξινόμηση)
  • Προετοιμάζει την τσάντα του (αποφεύγει έτσι το άγχος και την πίεση της τελευταίας στιγμής)
  • Τοποθετούμε την κρεμάστρα στο ύψος του ώστε να κρεμάει μόνο του τα ρούχα του
  • Το παροτρύνουμε να στρώνει το τραπέζι δίνοντάς του συγκεκριμένες και απλές οδηγίες όπως: «πόσοι είμαστε; Πόσα πιρούνια και μαχαίρια χρειάζονται; Τι άλλο λείπει;» Έτσι το μαθαίνουμε την έννοια της αντιστοίχισης και το ενθαρρύνουμε να προσέχει τις λεπτομέρειες.
  • Όταν πάμε κάπου μαζί του εφιστούμε την προσοχή για το ποια διαδρομή ακολουθούμε ή αφήνουμε το παιδί να μας οδηγήσει. Με τον τρόπο αυτό το βοηθάμε στον προσανατολισμό του στο χώρο

Β) ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ

  • Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες έχει ανάγκη να ακολουθεί ρουτίνες δηλ. να τρώει, να μελετάει και να κοιμάται τις ίδιες ώρες κάθε μέρα
  • Του μαθαίνουμε την έννοια της αλληλουχίας δηλ. τι θα γίνει τώρα, τι μετά…. π.χ κάθε πρωί που ξυπνάει να ετοιμάζεται κάνοντας πράγματα με την ίδια σειρά: να πλένεται, να τρώει, να ντύνεται…..
  • Το μαθαίνουμε να συσχετίζει την ώρα με συγκεκριμένα γεγονότα π.χ στις 2:30 θα έρθει ο μπαμπάς, στις 3:00 θα φάμε
  • Του αγοράζουμε ή φτιάχνουμε μόνοι μας ένα ημερολόγιο που να περιέχει σε μια σελίδα όλους τους μήνες σε σχήμα κύκλου. Κάθε μήνα τον συσχετίζουμε με ένα σημαντικό γεγονός.

Γ) ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

  • Οργανώνουμε το χώρο με λίγα αντικείμενα γύρω του για να μην αποσπάται η προσοχή του
  • Τα παιχνίδια του να είναι σε μέρος που να μην τα βλέπει
  • Πριν αρχίσει τη μελέτη έχει κοντά του όλα τα απαραίτητα: βιβλία, τετράδια, μολύβια, γόμα, ώστε να μην διακόπτει τη μελέτη του
  • Φροντίζουμε να διαβάζει σε χώρο που δεν τον ενοχλούν τα άλλα μέλη της οικογένειας με τις δικές τους δραστηριότητες
  • Αν προσπαθεί να αποφύγει τη μελέτη το επαναφέρουμε σταθερά
  • Αποφεύγουμε τους καυγάδες
  • Αντλούμε παραδείγματα από τα ενδιαφέροντά του για να τα συνδέσουμε με τη μάθηση
  • Αναλαμβάνει τη μελέτη ο γονιός που το αντιμετωπίζει με περισσότερη ηρεμία

Ο ρόλος του γονιού δεν είναι να αντικαταστήσει το σχολείο αλλά να βοηθήσει ώστε το παιδί να αποκτήσει μια αισιόδοξη, ενεργητική στάση ζωής και αγάπης προς το σχολείο και τη μάθηση

Πηγή: sch.gr

click here click percent of women that cheat
website viagra softgels viagra superactive canadian
open buy generic viagra viagra soft how to take
wife cheat how many people cheat go
link what is infidelity married cheat
will my husband cheat find an affair women who want to cheat
women who cheat why women cheat on their husbands reasons why women cheat on their husbands
redirect why do people cheat cheaters
online why most women cheat website
abortion pill prices wrightcontractingsi.com hysteroscopy dilatation and curettage
viagra prescription coupon free prescription card discount card for prescription drugs
how do i find a location of a cell phone blog.bjorback.com how to find gps location of a cell phone
tretinoin open priligy pill
abortion at home spiritocagliese.it facts about abortion
dilation and curettage definition angkortaxidriver.com how many weeks pregnant to have an abortion
amoxicillin antibiyotik fiyat amoxicillin antibiyotik fiyat amoxicillin dermani haqqinda
abortion pill abortion pill costs pros and cons of abortion
end pregnancy d&c instrument ways to terminate an early pregnancy
how to get an abortion pill arborawning.com abortion pill articles
printable cialis coupon cialis savings and coupons free cialis samples coupon
ldn 4.5 mg myjustliving.com naltrexone side effects forum

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4312 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Το σχέδιο της Κομισιόν για ένα ευρωπαϊκό πτυχίο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Τον Απρίλιο πιλοτικός διαγωνισμός PISA στα Αγγλικά και στις Ψηφιακές Δεξιότητες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36985 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης