Παρασκευή, 18 Απριλίου 2014
 
 

edu4u.gr facebook page

 

25082011 250x250_Square_Pop-Up3

 

Animated Sale New - 200x200

Share
ΘΩΜΑΣ
Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012
Επικαιρότητα
τα τελευταια νεα για τις βασεις 2012
Εκτιμήσεις Βάσεων ανά τμήμα

Δείτε τις εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2012 ανά Τμήμα!

Γράφει ο Γιώργος Κ. Καββαδίας, εκπαιδευτικός - ερευνητής.

Οι άστοχες επιλογές θεμάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι λανθασμένες διατυπώσεις, όπως στη Φυσική και η άνοδος του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων στα περισσότερα μαθήματα είναι τα βασικά κομμάτια που συμπληρώνουν το παζλ των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της Ακαδημαϊκού κ. Αρβελέρ, της οποίας κείμενο δόθηκε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στους μαθητές. «Γράφω δύσκολα, δεν είναι για παιδιά τα κείμενα μου… Ουδέποτε θα έδινα εγώ τέτοιο κείμενο. Τι δίνετε εδώ στα παιδιά; Τι πράγματα είναι αυτά;» Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.), διαπιστώνει – μεταξύ άλλων - ότι: «Εκτός από το πρώτο θέμα τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής…»

Είναι έξω από κάθε παιδαγωγική αρχή, να καλούνται οι υποψήφιοι να διαγωνιστούν σε υπέρμετρης δυσκολίας θέματαπου οδηγούν στο «υπόγειο» της βαθμολογίας μαζικά τους υποψηφίους ακόμα και τους σχετικά καλά προετοιμασμένους. Τα στοιχεία πιστοποιούν ότι με τα θέματα που επιλέγονται προκαλείται ένα μεγάλο χάσμα ανάμεσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, τις προσπάθειες τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και, κυρίως, των μαθητών με τα αποτελέσματα των εξετάσεων.Έτσι η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συνδέεται με τη δυνατότητα πληρωμής διδάκτρων σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, με αποτέλεσμα να ροκανίζεται το πενιχρό εισόδημα χιλιάδων λαϊκών οικογενειών.

Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι τα υψηλά ποσοστά επιτυχίας ή αποτυχίας είναι τεχνητή κατασκευή των λεγομένων διαβαθμισμένων θεμάτων που λειτουργούν σαν έξυπνεςβόμβες με στόχους εξωεκπαιδευτικούς. Παράλληλα η συζήτηση για το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών με βάση την καλή ή κακή βαθμολογίαστις εξετάσεις είναι άνευσημασίας, γιατίτα υψηλά ποσοστά επιτυχίας ή αποτυχίας είναι μια «κατασκευή» από τους «θεματοθέτες» της Επιτροπής Εξετάσεων που κρατούν στα χέρια τους τα «εργαλεία» των λεγομένων διαβαθμισμένων θεμάτων.

Η αύξηση του αριθμού εισακτέων κατά 1.650 περίπου σε συνδυασμό με τη μείωση – κατά 4.000 περίπου -του αριθμού υποψηφίων που ανέρχονται σε 87.500 περίπου είναι τα «καλά νέα» που οδηγούν το ασανσέρ των βάσεων προς τα κάτω. Ωστόσο, τα δυσκολότερα θέματα συγκριτικά με το 2011σε αρκετά μαθήματα σε συνδυασμό με τον αναμενόμενο συνωστισμό των πρώτων προτιμήσεων στα κεντρικά τμήματα παρασκευάζουν ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ» που εντείνει τον ανταγωνισμό όχι μόνο για τις υψηλόβαθμες και περιζήτητες σχολές, αλλά και για τα κεντρικά τμήματα των Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.(κυρίως Λεκανοπεδίου και Θεσσαλονίκης). Ειδικότερα τα θέματα – «φωτιά» στη Φυσική (Θετικής και Τεχνολογικής) Κατεύθυνσης, στα Μαθηματικά (Θετικής και Τεχνολογικής) Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας, Βιολογία γενικής παιδείας, στη Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης) σπρώχνουν το ασανσέρ των βάσεων χαμηλότερα,κυρίως, για τα τμήματα του 2ου - 4ου πεδίου, αλλά και του 3ου και 5ου, κατά δεύτερο λόγο, πεδίου. Αντίστοφη αναμένεται η πορεία των βάσεων του 1ου πεδίου. Ωστόσο, χρειάζεται να τονιστεί ότι δεν ισχύει πάντα η εξίσωση: δυσκολότερα θέματα = χειρότερες επιδόσεις. Η εικόνα των επιδόσεων των υποψηφίων δεν είναι ενιαία για όλα τα μαθήματα και τις κατευθύνσεις. Αλλά παρά την ανισοκατανομή των επιδόσεων και τις διαφοροποιήσεις η εικόνα των επιδόσεων θα στην Τεχνολογική κατεύθυνση θα είναι πολύχειρότερη συγκριτικά με το 2011. Αισθητά χειρότερη στη Θετική και ελαφρώς ή και αισθητά καλύτερη στη Θεωρητική. Σε κάθε περίπτωση η εικόνα της κίνησης των βάσεων παραμένει θολή, αφού στηρίζεται σε εκτιμήσεις και όχι στα πραγματικά στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων που θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες.

ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Στη Νεοελληνική Γλώσσαη εικόνα των επιδόσεων είναι χειρότερη από το 2011, αλλά δεν αναμένονται δραματικές αποκλίσεις . Μάλλον οριακές με σίγουρα λιγότερους υποψηφίους στην κλίμακα του «άριστα» και στην υψηλόβαθμη 15 – 17,9. Ελάχιστοι οι αριστούχοι, κάτω από 1,1 %. Επομένως όσοι υπερβούν το 15 ποσοστιαία θα είναι κάτω από 25 % και θα είναι ευχαριστημένοι. Ανάλογο, πάνω από 22% αναμένεται να είναι και το ποσοστό όσων βρεθούν στον … βυθό της βαθμολογίας (0 - 9,9)

Στη Βιολογία και τα Μαθηματικά γενικής παιδείας που έχουν επιλέξει συνολικά πάνω από το 98% των υποψηφίων οι επιδόσεις είναι χειρότερες μάλλον οριακά. Οι αριστούχοι μειώνονται και στα δύο μαθήματα, σε επίπεδα κάτω από το 20 % και αναμένεται συνωστισμός στις μεσαίες βαθμολογικές κλίμακες. Πάνω από το 35% των υποψηφίων στη Βιολογία και πάνω από 45% στα Μαθηματικά θα είναι στο .. υπόγειο της βαθμολογίθας. Τα Μαθηματικά που επιλέγονταιαπό τους μισούς σχεδόν υποψηφίους παίζουν πιο σημαντικό ρόλο στην κίνηση των βάσεων, ειδικότερα του 5ου επιστημονικού πεδίου ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας. Ως ένα από τα έξι μαθήματα επηρεάζει την κίνηση των βάσεων στο 2ο και 4ο επιστημονικά πεδία. Στο συγκεκριμένο μάθημα αναμένονται αισθητά χαμηλότερεςεπιδόσεις και αισθητή μείωση των αριστούχων. Σκούρα τα πράγματα για τους ελάχιστους υποψηφίουςπου επέλεξαν Φυσικήκαι Ιστορία γενικής παιδείας που δεν επηρεάζουν ουσιαστικά την κίνηση των βάσεων, αλλά αποτελούν βαρίδια για την πλειονότητα των υποψηφίων που τα επιλέγουν.

ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ

Στη Θεωρητική κατεύθυνση μέχρι τώρα, χωρίς η εικόνα των επιδόσεων να είναι ειδυλλιακή, εκτιμάται ότι είναι καλύτερη σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά όχι θεαματικά. Μάλλον οριακή είναι η βελτίωση των επιδόσεων στα Αρχαία Ελληνικά και στη Νεοελληνική Λογοτεχνίακαι τα Λατινικά. Σε ισορροπία σε σύγκριση με πέρυσι και χωρίς δραστικές αποκλίσεις αναμένονται οι επιδόσεις στην Ιστορία που είναι το δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας. Κυρίαρχη είναι η ανοδική, αλλά όχι έντονη, τάση των βάσεων για τα περιζήτητα τμήματα του 1ου πεδίου.

Αρχαία Ελληνικά.

Μετά την περσινή μεγάλη κάμψη των επιδόσεων θεωρείται δεδομένη η αύξηση των αριστούχων που δε θα υπερβούν το 7 % και των υψηλόβαθμων (15 – 17,9) κοντά στο 20%.Υψηλά πάνω από 45 % εκτιμάται ότι θα είναι και τα ποσοστά αποτυχίας (0 - 9,9). Οι επιδόσεις στα Αρχαία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην κίνηση των βάσεων του 1ου πεδίου, γιατί είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας με τον μεγαλύτερο συντελεστή 1,3.

Ιστορία.

Στην Ιστορία Θεωρητικής κατεύθυνσης εξαιρετικά θολή παραμένει η εικόνα των επιδόσεων. Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν σε σχετική ισορροπία συγκριτικά με το 2011. Σχετικά υψηλά, αλλά σίγουρα κάτω από 20 % υπολογίζονται τα ποσοστά «αριστούχων». Κάτω από 22 % αναμένεται το ποσοστό των υψηλόβαθμων (15 – 17,9) και πάνω από 45 % όσων δε θα «πιάσουν» τη βάση.Και η Ιστορία ως δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 0,7 συμμετέχει αποφασιστικά στη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής.

Νεοελληνική Λογοτεχνία.

Αισθητά, αλλά όχι θεαματικά βελτιωμένες αναμένονται οι επιδόσεις στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.Αυξημένα ποσοστά αριστούχων, κάτω από 7%. Πάνω από 20 % αναμένεται το ποσοστότων υψηλόβαθμων (15 – 17,9),ενώ το ποσοστό των χαμηλόβαθμων (0 – 9,9) θα είναι πάνω από 28 %.

Λατινικά.

Όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι η αυλαία των εξετάσεων άφησε γλυκιάγεύση στους υποψηφίους της Θεωρητικής. Αναμένονται σίγουρα καλύτερες επιδόσεις. Αύξηση των αριστούχων σε επίπεδα πάνω από 18 %. Περίπου 4 στους 10 υποψηφίους θα βρεθούν στις κλίμακες 12 – 17,9, ενώ πάνω από 33 % δε θα υπερβούν τη βάση του 10.

ΘΕΤΙΚΗ

Στη Θετική κατεύθυνση είναι χειρότερες, μάλλον οριακά, οι επιδόσεις στο πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας που είναι τα Μαθηματικά και αισθητά χειρότερες στη Φυσική που είναι μαθήματα αυξημένης βαρύτητας για το 2ο και 4ο πεδίο, αλλά επηρεάζουν σημαντικά και την κίνηση των βάσεων τόσο του 3ου, όσο και του 5ου πεδίου. Χειρότερες εκτιμάται ότι θα είναι οι επιδόσειςστη Χημεία Θετικής που είναι το 2ο μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή0,7 για το 3ο πεδίο. Αντίθετα αιθητά καλύτερες είναι οι επιδόσεις στο 1ο μάθημα αυξημένης βαρύτητας του 3ου πεδίου πουείναι η Βιολογία. Εκτιμάται ότι πολύ πιο κάτω από 16% θα είναι το ποσιοστό των υποψηφίων με γενικό βαθμό πρόσβασης « άριστα» (18 – 20), ενώ υψηλό, πάνω από 40%, θα είναι το ποσοστό «κάτω από τη βάση» (0 – 9,9). Πτώση προδιαγράφουν τα μέχρι τώρα δεδομένα στις βάσεις εισαγωγής των περιζήτητων τμημάτων του 3ου πεδίου.

Βιολογία.

Οι περισσότερες εκτιμήσεις συγκλίνουν σε αισθητή αύξηση των αριστούχων. Περίπου 1 στους 3 υποψηφίους θα βρεθεί στο … ρετιρέ της βαθμολογίας (18 – 20). Η ίδια αναλογία αναμένεται και στην κλίμακα 15 - 17,9, ενώπολύ χαμηλά, κάτω από 17 % υπολογίζονται τα ποσοστά «κάτω από τη βάση»

Χημεία

Αισθητά χειρότερες αναμένονται οι επιδόσεις στο δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας. Μείωση των αριστούχων σε ποσοστά κάτω από 38%. Πάνω από 25% θα βρεθούν στην αμέσως επόμενη βαθμολογική κλίμακα 15 – 17,9, ενώ χαμηλά, κάτω από 20 % θα είναι το ποσοστό αποτυχίας (0 – 9,9).

Μαθηματικά Θετικής - Τεχνολογικής

Σίγουρα λιγότερους αριστούχους φέρνουν οι δυσκολίες των «θεμάτων – φωτιά». Τα Μαθηματικά είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (1,3) για το 2ο και 4ο πεδίο και γενικά αναμένεται πιο γκρίζα η εικόνα των φετινών επιδόσεων. Το ποσοστό των αριστούχων αναμένεται να είναικάτω από 11% για την Θετική και 4% για την Τεχνολογική. Περίπου 4 στους 10 της Θετικής «κάτω από τη βάση», ενώ το ποσοστό αποτυχίας στην Τεχνολογική θα υπερβεί το 72 %.

Φυσική Θετικής – Τεχνολογικής.

Δραματική πτώση των επιδόσεων. Αναμένονται λιγότεροι αριστούχοι κάτω από 10% στη Θετική και κάτω από 3,5 % στην Τεχνολογική. Αυξημένα θα είναι και τα ποσοστά αποτυχίας. Πάνω από 40% στη Θετική και πάνω από 80% στην Τεχνολογική. Η Φυσική είναι το δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας για το 2ο και 4ο πεδίο.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ (2)

Στην Τεχνολογική κατεύθυνση μεγάλα ποσοστά, ίσως, και πάνω από 72% αποτυχίας αναμένονται στα Μαθηματικά Τεχνολογικής 2 και στη Φυσική, πάνω από 80% που είναι μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Στον αντίποδα καλύτερες επιδόσεις θα έχουμε στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Στην Ανάπτυξη Εφαρμογών η εικόνα είναι σχετικά θολή. Μάλλον ισορροπία ή οριακά προς τα κάτω, αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις έμπειρων βαθμολογητών.Πάνω από 16% ανμένεται το ποσοστό των αριστούχων, ενώ σίγουρα πάνω από το 40% των υποψηφίων θα βρεθεί στο υπόγειο της βαθμολογίας (0 – 9,9). Συνολικά περισσότεροι από 1 στους 2 υποψηφίους θα έχουν γενικό βαθμό πρόσβασης κάτω από 10.

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΕΠΙΛΟΓΗΣ)

Αυλαία με γλυκιά γεύση για το μάθημα αυξημένης βαρύτητας του 5ου πεδίου. Αισθητή αύξηση των αριστούχων με το τελικό ποσοστό να υπεβαίνει το 30%. Πάνω από 20% θα είναι το ποσοστό των υποψηφίων στην αμέσως επόμενη βαθμολογική κλίμακα (18 – 20). Ωστόσο περίπου 1 στους 3 υποψηφίους θα βρεθεί στον ...βυθό της βαθμολογίας. Η εξισορρόπηση των απωλειών από τα Μαθηματικά που είναι το δεύτερο μάθημα – κλειδί του 5ου πεδίου είναι δεδομένη.

ΠΙΝΑΚΑΣ

ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 2011. ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΕΤΙΝΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.

ΜΑΘΗΜΑ

ΧΑΡ/ΣΜΟΣ

18 - 20

15 -17,9

12 -14,9

10-11,9

0-9,9

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ

2012

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

1,04

21,08

38,55

18,85

20,44

ΠΤΩΣΗ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

7,32

11,81

12,31

7,32

61,22

ΠΤΩΣΗ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΣΤ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

21,30

15,45

12,04

7,47

43,71

ΠΤΩΣΗ

ΦΥΣΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

47,27

21,20

11,03

5,73

14,75

ΠΤΩΣΗ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ

18,96

22,95

15,27

8,41

34,39

ΠΤΩΣΗ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΘΕΩΡ. Κ.

2,78

13,77

19,92

14,61

48,89

ΠΤΩΣΗ

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

ΘΕΩΡ. Κ.

16,26

18,74

17,08

10,47

37,60

ΑΝΟΔΟΣ­

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΘΕΩΡ. Κ.

4,34

23,46

30,44

15,06

24,59

ΑΝΟΔΟΣ­

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΘΕΩΡ. Κ.

17,78

16,83

13,34

8,64

43,38

ISORROPIA

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΘΕΤ.Κ.

19,91

34,06

20,35

8,43

17,22

ΑΝΟΔΟΣ­

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΘΕΤ.Κ.

11,09

17,98

20,14

11,55

39,21

ΠΤΩΣΗ

ΦΥΣΙΚΗ

ΘΕΤ. Κ.

13,84

17,71

16,25

10,97

41,20

ΠΤΩΣΗ

ΧΗΜΕΙΑ

ΘΕΤ. ΚΑΤ.

42,93

24,68

11,27

4,93

16,17

ΠΤΩΣΗ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΤΕΧ Κ. 2

3,04

6,26

9,89

8,25

72,53

ΠΤΩΣΗ

ΦΥΣΙΚΗ

ΤΕΧ Κ. 2

3,34

6,28

8,66

7,52

74,17

ΠΤΩΣΗ

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓ/ΣΗΣ & Δ/ΣΗΣ ΕΠ/ΣΕΩΝ

ΤΕΧ Κ. 2

30,37

16,85

14,16

9,25

29,34

ΑΝΟΔΟΣ­

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦ/ΓΩΝ ΣΕ ΠΡ/ΚΟ ΠΕΡ/ΛΟΝ

ΤΕΧ Κ. 2

16,24

17,69

13,95

8,91

43,19

ISORROPIA

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

23,52

20,97

12,65

6,75

36,08

ANODOS­

ΠΗΓΗ: Γ.ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ – Ν. ΚΑΒΒΑΔΙΑ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Υπ. Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, 2011

ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ

Αν επαληθευτούν οι παραπάνω εκτιμήσεις για τις φετινές επιδόσεις, τότε προκύπτουν ορισμένα βασικά και χρήσιμα συμπεράσματα.

1.Είναι σίγουρο ότι η «γραμμή» για δύσκολα θέματαστα περισσότερα μαθήματα ωθεί το ασανσέρ των βάσεων προς τα κάτω. Ωστόσο σε δεκάδες μεσαίας βαθμολογικής κλίμακας, κυρίως κεντρικάτμήματα (Λεκανοπεδίου και Θεσσαλονίκης) η πτώση δε θα είναι τόσο έντονη και θεαματική, όπως υποστηρίζει η πλειονότητα των Μ.Μ.Ε., εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης αυτών των τμημάτων λόγω της οικονομικής κρίσης.

2.Η ανισοκατανομή των επιδόσεων ανά κατεύθυνση προδιαγράφει βάσεις δύο ταχυτήτων. Ειδικότρερα οι καλύτερες επιδόσεις των υποψηφίων της Θεωρητικής Κατεύθυνσης προδιαγράφουν αισθητή άνοδο των βάσεων στην πλειονότητα των τμημάτων του 1ου, κυρίως, πεδίου, αλλά και κοινά τμήματα 1ου και 2ου, καθώς και ορισμένα μεσαία και χαμηλόβαθμα τμήματα του 3ου και 5ου πεδίου.

3.Είναι, λοιπόν, καθοδικές τάσεις των βάσεων του 2ου και 4ου πεδίου. Ελεύθερη πτώση αναμένεται στις βάσεις εισαγωγής των χαμηλόβαθμων και χαμηλής ζήτησης τμημάτων επαρχιακών Τ.Ε.Ι.

4.Συγκρατημένη πτώση προδιαγράφουν τα μέχρι τώρα δεδομένα στα περιζήτητα τμήματα του 3ου πεδίου, αλλά και του 5ου.

5.Με άλλααλλά δεν προβλέπεται να είναι ομοιόμορφη και έντονη πτώση σε όλα τα τμήματα όλων των πεδίων. Πρώτα γιατί ο ανταγωνισμός στα περιζήτητα τμήματα είναι πολύ σκληρός και ύστερα, γιατί η οικονομική κρίση εντείνει τον ανταγωνισμό και για τα μεσαία, ακόμα και για ορισμένα χαμηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΑΝΑ ΠΕΔΙΟ.

1ο πεδίο. Υψηλές βάσεις. Κυρίαρχη η τάση ανόδου

Σε υψηλά επίπεδα με ανοδικές τάσεις από 80 έως 300 μόρια θα διαμορφωθούν οι βάσεις στα περιζήτητα τμήματα (νομικά, ψυχολογίας, φιλολογικά κ.α.) του 1ου πεδίου. Στα υψηλόβαθμα παιδαγωγικά τμήματα του πεδίου οριακές αυξομειώσεις. Πιθανή μικρή πτώση στα περιφερειακά παιδαγωγικά τμήματα, λόγω χαμηλότερης ζήτησης. Μεγαλύτερη πτώση στα περιφερειακά τμήματα Νηπιαγωγών.Τάσεις ανόδου από 400 έως 600 μόρια σε χαμηλόβαθμα περιφερειακά Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.

2ο – 4ο πεδίο. Αισθητή έως μεγάλη πτώση

Αισθητή πτώση από 200 έως 400 μόρια αναμένεται στις βάσεις των περιζήτητων τμημάτων (Πολυτεχνικά, Πληροφορικής κ.α.) και στα περισσότερα υψηλόβαθμα. Μεγάλη πτώση από 500 έως 1.000 μόρια στα περιφερειακά τμήματα που έχουν αντίστοιχα στα μεγάλα αστικά κέντρα.

3ο πεδίο. Μικρή πτώση στα περιζήτητα

Οι αναμενόμενες χαμηλές επιδόσεις στη Φυσική, στα Μαθηματικά και στη Χημεία , οδηγούν σε πτώση τωνιατρικών και περιζήτητων τμημάτων του πεδίου. Θα είναι, όμως, συγκρατημένη από 80 έως 300 λόγω των καλών επιδόσεων στη Βιολογία που είναι και το 1ο μάθημα αυξημένης βαρύηττας. Η πτώση σε μεσαία τμήματα θα φτάσει μέχρι τα 700 μόρια

5ο πεδίο. πτώση

Πτωτικές, αλλά όχι έντονες τάσεις τροφοδοτούνται για τα υψηλόβαθμα και περιζήτητα τμήματα του 5ου πεδίου. (100 – 300). Μεγάλη πτώση μέχρι και 800 μόρια σε μεσαία και χαμηλόβαθμα περιφερειακά τμήματα των Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. Ελεύθερη πτώση σε χαμηλόβαθμα περιφερειακά Τ.Ε.Ι.

Π Ι Ν Α Κ ΑΣ

Α.Ε.Ι.(σε μόρια)

Τ.ΕΙ. (σε μόρια)

1Ο ΕΠ. ΠΕΔΙΟ

Άνοδος από 80 έως600 μόρια για την πλειονότητα των τμημάτων

Κάτω από 9.100

Κάτω από 8.700

2Ο ΕΠ. ΠΕΔΙΟ

Πτώση από 200 έωςκαι πάνω από 1.000 μόρια

Κάτω από 9.000

Κάτω από 7.500

3Ο ΕΠ. ΠΕΔΙΟ

Πτώση από 80 έως 700 μόρια για την πλειονότητα των τμημάτων

Κάτω από 11.500

Πάνω από 11.700

4Ο ΕΠ. ΠΕΔΙΟ

Πτώση από 200 έως 800 μόρια

Κάτω από 10.000

Κάτω από 7.500

5Ο ΕΠ. ΠΕΔΙΟ

Πτώση από 100 έως800 μόρια.

Κάτω από 10.000

Κάτω από 8.000


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 674 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)
ergwn upodomhs tei patras?? 
Υποβλήθηκε πριν από 603 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)
 Μηπως ξερει κανεις ποσο θα κινηθουν οι βασεις στην Κοινωνιολογια Κρητης και στην Κοινωνικη Διοικηση Κομοτηνης?
Υποβλήθηκε πριν από 605 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Σχόλια (1)
 Γεια σας. Μηπως ξερει κανενας πως θα κινηθουν οι βασεις του πανεπιστημιου των οικονομικων επιστημων στη Κρητη (Ρεθυμνο) φετος?
Υποβλήθηκε πριν από 606 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

Σχόλια (1)
gurw sta 13200-13400...Posa moria exeis? 
Υποβλήθηκε πριν από 605 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   
Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)
 Ευχαρηστω πολυ για το σχολιο σου. Σο 5ο πεδειο εχω βγαλει 14.756 μορια. Αλλα φοβαμαι μηπως υπαρξει κανα προβλημα διοτι πολλα παιδια απο την Κρητη εχουν δηλωσει οικονομικο κοντα στον τοπο τους ο οποιος ειναι το Ρεθυμνο. 13.200 - 13.400 δεν ειναι και τωρα συμφωνα με τις βασεις του 2011?
Υποβλήθηκε πριν από 605 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012

Σχόλια (1)
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ
Υποβλήθηκε πριν από 624 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΜΑΡΙΑ,ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΑΠΟ

ΣΤΙΣ 7 ΤΟ ΠΡΩΙ  ΣΤΟ SITE ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕΣ.....

ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ 5 ΜΕ 6 ΩΡΕΣ ΜΕΤΑ............. 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΓΙΑ ΟΠΟΥ ΘΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ!!!!! 

Υποβλήθηκε πριν από 621 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012

Σχόλια (0)
Εχω συγκεντρωσει 17.570 μορια και ανηκω στα κοινωνικα κριτηρια,μηπως γνωριζετε αν εχω την δυνατοτητα να πιασω την νομικη Θρακης?
Υποβλήθηκε πριν από 637 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 5 Ιουλίου 2012

Σχόλια (1)
 ξερει κανεις αν θα πεσει η ιατρικη για τριτεκνους??????????????
Υποβλήθηκε πριν από 652 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012

Σχόλια (0)
Μακαρι για να περασω και εγω
Υποβλήθηκε πριν από 637 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 5 Ιουλίου 2012

Σχόλια (0)
Παιδια εχει ακουσει κανεις για τις στρατιωτικες σχολες τι γινεται;;;;;
Υποβλήθηκε πριν από 652 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 5 Ιουλίου 2012

Σχόλια (0)
 ποσο λετε να εχει φετος το χημικο πατρας? ??
Υποβλήθηκε πριν από 652 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2012

Σχόλια (3)
ali8eia kale me to epal ti ginetai den dinoyn panellhnies mono ta genika lykeia kserete


Υποβλήθηκε πριν από 666 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)
 enoeitai pws kai ta epal dinun! kai gia aei k gia tei !
Υποβλήθηκε πριν από 624 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012

Σχόλια (2)

Ντροπη σας που δε γραφετε τιποτα για τα επαλ! Για να καταλαβω κιολας τι ειμαστε; παιδια απο αλλον θεο; δεν γραψαμε πανελληνιες; ειμαστε μαλλον λιγοι και κρινετε απο μονοι σας οτι ειμαστε για πεταμα; Τι ειναι αυτο που σας κανει και μας γραφετε τοσο ασχημα επι χροοονια τωρα;

Υποβλήθηκε πριν από 648 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   
Κυριακή, 26 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)

exw 1306 moria apo epal gia omada a tmhma ugeias pronoias  kai 8elw na ma8w an anebainoun oi baseis giia to tei iatrikwn ergasthriwn larisas h gia koinwnikhs ergasias patras mhpws kserei kaneis??????gt den lene tipota gia epal...

 

Υποβλήθηκε πριν από 600 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   
Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)
pes ta re su !!!!!!!!!!!! pes ta!!!!!!!!
Υποβλήθηκε πριν από 624 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Δευτέρα, 2 Ιουλίου 2012

Σχόλια (1)
 apo epal eisai poso evgales?
Υποβλήθηκε πριν από 655 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  [Κλείσιμο]
Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012

Σχόλια (1)
οσοι μπαινετε γραφτε και ποσο γραψατε... για επαλ μιλαω!
Υποβλήθηκε πριν από 648 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
    
Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)
to megalutero itane 20 xiliades moria kai kati... apo sibitanidio meria tulaxistn !!
Υποβλήθηκε πριν από 624 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)

 ενδιαφερον αυτα.αλλα τα μορια των τει απο τα επαλ δεν εχουν νεα για πτωση η ανοδος μοριων;


Υποβλήθηκε πριν από 666 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)
 ρε παιδια η μηχανολογια λεται να ανεβει ισα ισα την πιανω??????????????
Υποβλήθηκε πριν από 661 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  [Κλείσιμο]
Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)

Hi..........!!!!! Re paidia, exei kaneis idea na mou pei an me 17500 moria pianw farmakeutikh, se opoiadipote polh??????

Υποβλήθηκε πριν από 657 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   [Κλείσιμο]
Τρίτη, 14 Αυγούστου 2012

Σχόλια (1)
εγώ έχω 17961 και είμαι και τρίτεκνη , πίανω φαρμακευτική? 
Υποβλήθηκε πριν από 612 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
    [Κλείσιμο]
Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

Σχόλια (1)

 logika nai pianeis aneta..!!!:)


Υποβλήθηκε πριν από 603 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
      
Κυριακή, 26 Αυγούστου 2012

Σχόλια (0)
 eimai apo epal a omada geniki seira exw 7500 moria bainw emporoploiarxwn?
Υποβλήθηκε πριν από 600 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης