Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
- -
Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2011
Άρθρα
ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΨΗ Μάθηση: διά βίου υποχρέωση
 Προτεραιότητα όλων των κυβερνήσεων του κόσµου αποτελεί η επίδοσή τους στην προετοιµασία και ψήφιση νόµων – και οι ελληνικές είναι µεταξύ των πρωταγωνιστών. Πρόκειται για τη σχεδόν αποκλειστική απασχόληση συµβούλων, διευθυντών, γενικών γραµµατέων, του συνόλου της πολιτικής µας ηγεσίας.Αν και θεωρείται εκτελεστική, µη γελιέστε, αυτή η εξουσία στην Ελλάδα δεν ασχολείται µε την εκτέλεση, τηνεφαρµογή των νόµων ή και την προσπάθεια βελτίωσης της εφαρµογής τους, αποτίµησης της αποτελεσµατικότητας κ.λπ., προς όφελος του πολίτη. Το αντίθετο: σχεδόν κατά αποκλειστικότητα νοµοθετεί!

Και όσο περισσότερο νοµοθετεί τόσο περισσότερο έργο επικαλείται – έτσι νοµίζει, ή και οι υπόλοιποι νοµίζουν, ότι είναι αποτελεσµατική.

Ενώ λοιπόν από τη µια η πολυνοµία, ως δυσµενής συνέπεια των παραπάνω, βλάπτει πολλαπλά τους πολίτες, από την άλλη η εντατική παραγωγή νοµοθετικού έργου κρατά πολυάσχολους τους πολιτικούς µας. Οι οποίοι έτσι «προβληµατίζονται» και ανταλλάσσουν, συχνότατα σε έντονο ύφος, απόψεις για τα τεκταινόµενα, σχεδόν όµως πάντα κινούµενοι στη «σφαίρα του ιδεατού» – της ιδεοληπτικής θα ‘λεγε κανείςσύγκρουσης – συνήθως χωρίς στοιχειώδη τεκµηρίωση και κατανόηση του «πραγµατικού», δηλαδή των προβληµάτων και, άρα, των απαιτούµενων λύσεων. Παρασυρόµενος µάλιστα περαιτέρω ο πολιτικός κόσµος από τις επιφανειακές προσεγγίσεις των ΜΜΕ, οι ιδεοληπτικές αυτές συγκρούσεις καταλήγουν πάντα σε πικάντικο πρόγραµµα τηλεοπτικό, αποπροσανατολίζοντας ακόµη περισσότερο την κοινή γνώµη.

Ιδιαίτερα µάλιστα στους τοµείς κοινωνικήςπολιτικής όπου όλοι αντιλαµβανόµαστε απόπρώτο χέρι, στην καθηµερινότητά µας, τα ελλείµµατα αποτελεσµατικότητας της διακυβέρνησης... Ολοι οι έλληνες πολίτες βιώνουµε τη φθίνουσα ποιότητα των υπηρεσιών υγείας, πρόνοιας και εκπαίδευσης. Που µαθηµατικά οδηγεί σε τραγικά κοινωνικά αδιέξοδα σε βάθος χρόνου, πολύ µεγαλύτερα από αυτά που αναµένεται να προκύψουν κατά τη χρονική συγκυρία της παρούσας κρίσης. Υποσκάπτοντας συστηµατικά τα θεµέλια µιας υγιούς, αυτοτροφοδοτούµενης ανάπτυξης, δηλαδή τους ανθρώπινους πόρους.

∆υστυχώς, και παρά την έγκαιρη διατύπωση των πολλά υποσχόµενων προθέσεων της παρούσας κυβέρνησης, και µάλιστα των µελών της που ορίσθηκαν πολιτικά υπεύθυνοι ήδη από τον Οκτώβριο του 2009, η παιδεία, ως χώρος άσκησης πολιτικής, παραµένει απογοητευτικά καθυστερηµένος. Με την κυριαρχία των προαναφερθέντων φαινοµένων – νόµοι επί νόµων – να αντιστρατεύονται, σχεδόν πλήρως, την κατάτα άλλα αδιαµφισβήτητη εγρήγορση και συστηµατική προσπάθεια της υπεύθυνης πολιτικής ηγεσίας.

Παρακολουθώντας κανείς τα πρόσφατα διατρέξαντα στον εκπαιδευτικό χώρο, ας µου επιτραπεί να πω ότι δεν χρειαζόταν η διά νόµου σύσταση του Εθνικού (!) Δικτύου Διά Βίου Μάθησης για την ανάπτυξη της διά βίου εκπαίδευσης στη χώρα. Αλλες ενέργειες πολιτικής απαιτούνται. ∆εν είναι καθόλου προφανές, σε ειδικούς και µη, ο λόγος για τον οποίο θα έπρεπε να νοµοθετήσει µια κυβέρνηση, για να µπορέσει να αναπτυχθεί ο χώρος της διά βίου εκπαίδευσης, ώστε να λειτουργήσει ως µοχλός συστηµατικής ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναµικού και εν τέλει της οικονοµικής ανάπτυξης.

Ούτε και βέβαια απαιτείται νέο νοµοθετικό πλαίσιο για την (επαν-)εισαγωγή ενός, υποτίθεται αναβαθµισµένου, θεσµού για τα πρότυπα-πειραµατικά σχολεία. Ακόµη δε, θα κινδύνευα να πω, ούτε και για τις ευρύτερα αποδεκτές ως απαραίτητες, αλλά όχι προφανείς, αλλαγές στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση. Το αντίθετο θα έπρεπε να επιδιώκουµε. Να εξαντλούµε τις δυνατότητες των εν ισχύι κανονιστικών πλαισίων, µε αποτελεσµατική διακυβέρνηση. Και αυτό για πολλούς λόγους, λιγότερο ή περισσότερο προφανείς. Ας αναφέρουµε πάντως έναν, που τόσο απασχολεί στη σηµερινή συγκυρία. Οτι δηλαδή κάθε νέο νοµοθετικό πλαίσιο προβλέπει σίγουρα νέους φορείς, χωρίς ναµπορεί να επιβάλει την ταυτόχρονη κατάργηση των υποτίθεται πεπαλαιωµένων. Συµβάλλοντας έτσι,συνήθως, στη διόγκωση του δηµόσιου τοµέα και πάει λέγοντας. ∆ιερωτώµαι µήπως αυτός είναι ο άδηλος στόχος ενός κράτους που θέλει παντού να δηλώνει την παρουσία του και ενός µηχανισµού που έχει εθιστεί ασύστολα στην επίδειξη εξουσίας, σε όλα τα επίπεδα.

Αντί όλων αυτών, η διαµόρφωση και άσκηση πολιτικής, διακυβέρνησης στους τοµείς κοινωνικών αγαθών, θα έπρεπε να ανταποκρίνεται σε µια συντονισµένη προσπάθεια (µε µέτρα, δράσεις κ.λπ.) για την εφαρµογή, αξιολόγηση και βελτίωση των ήδη νοµοθετηµένων. Στο πλαίσιο της οποίας πρέπει να επιδιώκεται η αξιοποίηση και λειτουργική αναδιάρθρωση των δηµόσιων φορέων.

Ετσι µόνο θα πετύχουν οι πλήρεις καλών προθέσεων (ευχολογίων), αλλά εκ του αποτελέσµατος κρίνοντας ανεπαρκείς, πολιτικές για το Νέο Σχολείο, τη Διά Βίου Μάθηση, τη σύνδεση της Εκπαίδευσης µε την Απασχόληση και τόσες άλλες προτεραιότητες, κρίσιµες για το µέλλον της ελληνικής κοινωνίας. ∆εν χρειαζόµαστε νέα συµβούλια και όργανα συντονισµού στο νεόδµητο Εθνικό Δίκτυο Διά Βίου Μάθησης. Ακόµη και εάν πρόκειται για την κρίσιµη διά βίου εκπαίδευσή µας!

Ο Νικήτας Καστής είναι διευθυντής του Ιδρύµατος Λαµπράκη
where can i get the abortion pill online order abortion pill online buy cytotec for 24 week abortion
how to cheat on husband dating for married people find an affair
most women cheat wives that cheat
go cheater click
click here married affairs percent of women that cheat
married men cheat signs of unfaithful husband read here
go read pregnancy termination options
go online read here
what are std symptoms chlamydia symptoms in throat get tested for stds
my husband cheated what makes husbands cheat why do wifes cheat
abortion pill prices read hysteroscopy dilatation and curettage
free spy on cell phone randolphia.com spyware for android cell phones
android spy sms mealmixer.com spyware cell phone
cialis 20mg go cephalexin
free prescription cards read free prescription drug cards
coupons for cialis printable lilly cialis coupon cialis coupons free
amoxicillin endikasyonlar amoxicillin 1000 mg amoxicillin dermani haqqinda
prescription coupon cialis coupon coupon for cialis

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4802 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Σχολεία: Τι αλλάζει στα κυλικεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Μετεγγραφές φοιτητών 2024: Ποιοί μπορούν να κάνουν αίτηση από σήμερα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Πώς υποβάλλεται καταγγελία για περιστατικό ενδοσχολικής βίας στο stop-bullying.gov.gr
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Προσθήκη προσωνυμίας σε σχολείο της Λάρισας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Aκαδημαϊκή ταυτότητα: Πώς να τη βγάλετε μέσω gov.gr
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Σελίδα 1 από 6198 (37183 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6196
6197
6198
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης