Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011
Άρθρα
Το «μυστικό» και «παράδοξο» των ελληνικών ΑΕΙ
 
Μια σχετικά πρόσφατη μελέτη προτείνει μια ενδιαφέρουσα απάντηση σε ένα παλιό ερώτημα των ιστορικών: γιατί η Αγγλία, η πατρίδα της πρώτης βιομηχανικής επανάστασης, έχασε σταδιακά, στη διάρκεια του 19ου αιώνα, το τεχνολογικό της προβάδισμα και η απόσταση που τη χώριζε από τους ανταγωνιστές της μηδενίστηκε;
Η απάντηση του καθηγητή Joel Mokyr («Τα δώρα της Αθηνάς»): Η Αγγλία έχασε το προβάδισμά της επειδή δεν κατόρθωσε να προσαρμόσει το εκπαιδευτικό της σύστημα. Στο οποίο συνέχισαν να κυριαρχούν τα αριστοκρατικά κολέγια, με τις αρτιοσκληρωτικές, ευγενείς τους παραδόσεις, την ώρα που οι νέες μεγάλες σχολές μηχανικών στη Γερμανία και τη Γαλλία παρήγαγαν τα στελέχη που ηγήθηκαν της δεύτερης βιομηχανικής επανάστασης.
Η απάντηση μπορεί να σηκώνει συζήτηση. Το συμπέρασμα, όμως, όχι: αν μια χώρα θέλει να κόψει δρόμο προς το μέλλον, να υπερβεί ιστορικές καθυστερήσεις και να αλλάξει πρότυπο, ο αποδοτικότερος δρόμος είναι η επένδυση στην εκπαίδευση. Το συμπέρασμα είναι εξαιρετικά επίκαιρο στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα της κρίσης.
Είναι γι' αυτό μάλλον άτοπες οι πολιτικάντικες ενστάσεις για τον χρόνο που διάλεξε να εισαγάγει η υπουργός Παιδείας (ή όπως αλλιώς ονομάζεται στο διαρκώς εναλλασσόμενο «νιουσπίκ» το υπουργείο της) ένα νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση. Και έχουν άδικο οι συνάδελφοί της που ψιθυρίζουν «μα ήταν ανάγκη τώρα, με τέτοια κοινωνική ένταση και τόσα ανοιχτά μέτωπα, να ανοίξουμε και μέτωπο στα πανεπιστήμια;». Στην Ελλάδα που αγωνίζεται να βγει από τη θανάσιμη παγίδα του χρέους, να επανεφεύρει το μέλλον της και να ματαιώσει την αιμορραγία της νεανικής μετανάστευσης, μια γενναία επένδυση πραγματικών και συμβολικών πόρων στην εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι η πρώτη προτεραιότητα.

Αλλά το γεγονός ότι μια αλλαγή στην ανώτατη εκπαίδευση είναι πράγματι αναγκαία και παραπάνω από επείγουσα δεν σημαίνει ότι, αυτομάτως, όποια αλλαγή προτείνεται είναι κατ' ανάγκην σωστή. Παρακολουθώντας, λοιπόν, απέξω, από μακριά, ως μη ειδικός και μη εμπλεκόμενος, τη συζήτηση που άνοιξε το νομοσχέδιο της κ. Διαμαντοπούλου, παρατηρώ ότι ως κεντρικό πρόβλημα του πανεπιστημίου προτάσσεται ο τρόπος διοίκησής του και ως κινητήριος μοχλός της μεταρρύθμισής του η αλλαγή του μοντέλου διοίκησης. Αλλά είναι αυτό πράγματι το μείζον πρόβλημα του πανεπιστημίου; Και είναι αποδοτική (και δημοκρατική) η λύση που προτείνεται;
Το δεύτερο ερώτημα έχει ήδη προκαλέσει θυελλώδεις συζητήσεις. Η ιδέα μιας Διοίκησης, όπου 7 εκλεγμένοι (πώς;) πανεπιστημιακοί θα προσλάβουν επτά (αγνώστων προσόντων) εξωτικούς συν-διοικητές για να συγκροτήσουν, μαζί με έναν εκπρόσωπο των φοιτητών, μια 15μελή διοίκηση, ώστε μια απλή πλειοψηφία (4 στους 7 καθηγητές) να μετατρέπεται σε πανίσχυρη πλειοψηφία δύο τρίτων (11 στα 15 μέλη της διοίκησης) έχει σφοδρά επικριθεί. Και όχι μόνον από τον συντηρητισμό ενός κατεστημένου που συμβιώνει με την οικογενειοκρατία, τη διαφθορά και την αδιαφανή σπατάλη πόρων, και αναπαράγεται μέσω της συναλλαγής με τα κυρίαρχα κομματικά παραμάγαζα - που ονομάζεται, ψευδωνύμως, δημοκρατική συμμετοχή.
Αλλά είναι το πρώτο ερώτημα που μου φαίνεται σημαντικότερο: και αν αλλάξει - που πρέπει ν' αλλάξει - ο προβληματικός και φαύλος τρόπος διοίκησής του, θα λυθεί το πρόβλημα ενός πανεπιστημίου που έζησε χρόνια, δεκαετίες στρέβλωσης και ακαδημαϊκού μαρασμού, υπό την ασφυκτική κηδεμονία του κομματικού συστήματος, με το δικαίωμα στη μόρφωση να περνά από τα καυδιανά δίκρανα των πελατειακών σχέσεων και τη διάρθρωση των σπουδών να υπακούει στον νόμο «κάθε πόλη και σχολή, κάθε χωριό και τμήμα»; Αμφιβάλλω.

Θα ήταν, ίσως, αποδοτικότερο να ανατραπεί η αφετηρία της συζήτησης. Ν' αρχίσει από το απλό ερώτημα: ποιο είναι το μυστικό που επιτρέπει σε κάποιους - και όχι λίγους - ελληνικούς ακαδημαϊκούς θυλάκους να αριστεύουν; Πώς γίνεται και υπάρχουν ακαδημαϊκές μονάδες που προσφέρουν - παρότι μοιράζονται το ίδιο στρεβλό και φθοροποιό θεσμικό περιβάλλον - καλές σπουδές, οργανώνουν ερευνητικό έργο, απολαμβάνουν διεθνή αναγνώριση και οι πτυχιούχοι τους είναι περιζήτητοι σε σπουδαία διεθνή ιδρύματα; Αναρωτιέμαι, αφελώς: δεν θα ήταν χρησιμότερο (και λιγότερο συγκρουσιακό) αν άρχιζε από εκεί η συζήτηση; Και αν ο στόχος της μεταρρύθμισης ήταν, πολύ απλά, να κάνουμε την εξαίρεση κανόνα;
 

Του Παύλου Τσίμα


 
 
 
ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill abortion pill online purchase
click here redirect women cheat on their husbands
reasons married men cheat wife affair I cheated on my boyfriend
how to catch a cheat cheat on my wife online
click here wife cheated how to know if wife has cheated
redirect read here why do married men cheat on their wives
cheater click i dream my husband cheated on me
online cheat on my husband website
go online read here
medical abortion procedure site illegal abortion
dating site for married people blog.sharepointgeek.nl reasons people cheat
how do i find a location of a cell phone blog.bjorback.com how to find gps location of a cell phone
tretinoin open priligy pill
progesterone progesterone progesterone
discount pharmacy online click viagra coupons printable
abortion definition free abortion clinics in atlanta walk in abortion clinics
abortion pill prices risks of abortion pill aspiration abortion
end pregnancy aloeveraindia.com ways to terminate an early pregnancy
discount prescription coupons coupons for cialis printable prescription coupons
prescription coupon free prescription discount cards coupon for cialis

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4625 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011

Σχόλια (0)
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
ordering abortion pills to be shipped to house link abortion pill online purchase
reasons married men cheat why do married men cheat I cheated on my boyfriend
open under arm viagra read here
website viagra softgels viagra superactive canadian
link viagra video resluts viagra uk cheap purchase buy
medical abortion procedure why abortion is wrong illegal abortion
Υποβλήθηκε πριν από 4625 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Το σχέδιο της Κομισιόν για ένα ευρωπαϊκό πτυχίο
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Τον Απρίλιο πιλοτικός διαγωνισμός PISA στα Αγγλικά και στις Ψηφιακές Δεξιότητες
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36985 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης