Τρίτη, 16 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου 2014
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα
Οι οκτώ τύποι νοημοσύνης
 
            Η καθεμιά από αυτές τις νοητικές ικανότητες ερευνήθηκε και βρέθηκε από τον Gardner ότι:

α)         Έχει τη νευροβιολογική βάση της σε συγκεκριμένο κέντρο του εγκεφάλου.
β)         Συνοδεύεται από συγκεκριμένο σύνολο επιμέρους γνωστικών δεξιοτήτων.
γ)         Ακολουθεί συγκεκριμένη πορεία ανάπτυξης και

δ)         Εκφράζεται με “προϊόντα”.

            Με την έρευνά του στο πανεπιστήμιο του Harvard εντόπισε, στάθμισε και κατέληξε σε οκτώ κριτήρια, τα οποία πρέπει να πληροί κάθε “νοητική ικανότητα” προκειμένου αυτή να πάρει το χαρακτήρα “διακριτής μορφής νοημοσύνης”. Με τη συστηματική μελέτη του o Gardner ταυτοποίησε οκτώ τέτοιες νοητικές ικανότητες ως ανεξάρτητους τύπους νοημοσύνης. Καθένας συνοδεύεται από αντίστοιχες γνωστικές λειτουργίες, δεξιότητες και εκφράσεις – “προϊόντα”, τις οποίες πρέπει να γνωρίζουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί και να λαμβάνουμε υπόψη μας προκειμένου:

α)         Να προσανατολίζουμε σ’ αυτές τους επιμέρους διδακτικούς στόχους της κάθε διδασκαλίας μας

β)         Να επιλέγουμε την κατάλληλη για κάθε περίπτωση μέθοδο και μορφή διδασκαλίας
γ)Να επιδιώκουμε την άσκηση και την ανάπτυξή τους, προκειμένου να συγκλίνουμε στην ολόπλευρη και ισόρροπη καλλιέργεια της προσωπικότητας του παιδιού.
            Οι οκτώ τύποι νοημοσύνης, λοιπόν, του Gardner με τα αντίστοιχα περιεχόμενά τους είναι:


1. Γλωσσική νοημοσύνη
(Αφηγήσεις, Μονολογικές παρουσιάσεις, Απαγγελίες, Έμμετρες αποδόσεις, Γλωσσοδέτες, Ανάγνωση, Συζήτηση, Διαλεκτικές αντιπαραθέσεις, Ημερολογιακές καταγραφές, Γραπτές εργασίες, Περιλήψεις)

2. Λογικομαθηματική νοημοσύνη
(Κατηγοριοποιήσεις, Ιεραρχήσεις, Διερευνήσεις, Αναλύσεις, Συλλογισμοί, Υποθέσεις, Ερμηνείες, Αξιολογήσεις, Συμπερασμοί, Γενικεύσεις, Ποσοτικοποιήσεις, Μαθηματικοί υπολογισμοί: αξίας, μεγέθους, βάρους, απόστασης, χρόνου)


3. Ενδοπροσωπική νοημοσύνη
(Έκφραση συναισθημάτων, Αναπολήσεις, Αναστοχασμοί, Προσωπικές επιλογές, Προσωπικές νοηματοδοτήσεις, Προσωπικοί προγραμματισμοί, Ατομικές εργασίες, Αυτοαξιολόγηση, Αυτορυθμιζόμενη μάθηση)


4. Διαπροσωπική νοημοσύνη
(Συλλογικές διαδικασίες, Ομαδικές εργασίες, Αλληλοδιδασκαλία, Διαπροσωπικές διαμεσολαβήσεις, Διαχείριση κρίσεων)


5. Χωρική νοημοσύνη
(Γραφικές αναπαραστάσεις, Μοντελοποιήσεις, Εικαστικές αποδόσεις, Εποπτικές αποδόσεις)


6. Νατουραλιστική νοημοσύνη
(Παρατήρηση, Αξιοποίηση χαρακτηριστικών περιβάλλοντος, Κατηγοριοποιήσεις)


7. Κιναισθητική νοημοσύνη
(Δραματοποιήσεις, Κατασκευές)


8. Μουσική νοημοσύνη
(Ρυθμικές εκφράσεις, Μουσικές αποδόσεις: εννοιών, καταστάσεων, Μουσικές επενδύσεις)


            Η μελέτη των δεδομένων της έρευνας αυτής του Gardner καταδεικνύει ότι οι συντάκτες της μεταρρύθμισης του 1982 βρίσκονταν ψυχοπαιδαγωγικά προσανατολισμένοι σε αντίστοιχες μ’ αυτήν ψυχο-κοινωνικο-παιδαγωγικές θεωρρήσεις και εκτιμήσεις. Μάλιστα, τα ερευνητικά αυτά δεδομένα φαίνεται να έχουν σχετικά προσανατολίσει το Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΕΠΠΣ) του 1999 και ακόμη ειδικότερα το τελικά και ήδη ισχύον Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για την Υποχρεωτική Εκπ/ση (Δημοτικό και Γυμνάσιο) του 2002, σύμφωνα με το οποίο ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η συγγραφή των νέων βιβλίων της υποχρεωτικής εκπ/σης!

            Τα παραπάνω ερευνητικά δεδομένα συμβάλλουν τόσο στον εξορθολογισμένο προσανατολισμό της κάθε διδασκαλίας στους οκτώ τύπους νοημοσύνης, όσο και στην εξακτίνωση των κεντρικών θεμάτων των “Σχεδίων Εργασίας” (Projects) της “Ευέλικτης Ζώνης”.

            Ιδιαίτερη αναφορά μπορεί ο αναγνώστης μας να δει στο:

Ματσαγγούρας Η.Γ., Η Διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση, Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα 2002, σσ. 285-295


Liungman K., Ο Μύθος της Ευφυίας, μτφ. Δ. Κούρτοβικ, ’λμπατρος 1980

Gardner H., Frames of Mind, N. York: Basic Books, 1983

Gardner H., Multiple Intelligences, N. York: Basic Books, 1993

Gardner H., Intelligence Reframed, N. York: Basic Books, 1999
 
how to catch a cheat cheat on my wife online
generic mexico pharmacy viagra open link
link married cheat online
redirect redirect cheaters
go how early can i get an abortion pregnancy termination options
adult audio stories click adult japanese love stories
pramipexol kaufen pramipexol 0 54 mg pramipexol precio

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3449 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (10)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 16 Απριλίου 2024
Πανελλήνιες: Κάθε χρόνο και λιγότεροι Εισακτέοι στα δημόσια Πανεπιστήμια
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 9 ώρες
Τρίτη, 16 Απριλίου 2024
Πανελλήνιες: Κάθε χρόνο και λιγότεροι Εισακτέοι στα δημόσια Πανεπιστήμια
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 9 ώρες
Δευτέρα, 15 Απριλίου 2024
Αυξάνονται τα σχολικά γεύματα στους μαθητές
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Σελίδα 1 από 6187 (37118 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6185
6186
6187
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης