Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 26 Μαΐου 2015
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024
Βιολογία, Μαθηματικά και Λογοτεχνία μειώνουν φέτος τους αριστούχους
 Συντάκτης: Χρήστος Κάτσικας

 

Μείωση των άριστων και πολύ καλών βαθμολογιών (15-20) δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις των βαθμολογητών στα σημαντικότερα (από την πλευρά του αριθμού συμμετοχής των υποψηφίων) μαθήματα της πρώτης εβδομάδας των πανελλαδικών εξετάσεων.

Μαθηματικά και Βιολογία Γενικής Παιδείας, Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης και Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, όπως όλα δείχνουν (παρ’ όλο που ακόμη δεν υπάρχει ένα ικανό δείγμα βαθμολογημένων γραπτών), θα μειώσουν τα ποσοστά των υποψηφίων (σε σχέση με πέρσι) που θα κινηθούν στην κλίμακα των υψηλών βαθμολογιών (15-20).

Η Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης συγκέντρωσε τα περισσότερα σχόλια, ενστάσεις και διαμαρτυρίες πολλών καθηγητών και βαθμολογητών, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι μέρος των θεμάτων ήταν εκτός ύλης ή έξω από τις δυνατότητες των μαθητών.

Είναι αλήθεια βέβαια ότι κάθε χρόνο, στη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων, τα περισσότερα μαθήματα στα οποία καλούνται να διαγωνιστούν οι χιλιάδες υποψήφιοι συγκεντρώνουν θετικές ή αρνητικές κριτικές, καθώς πιστώνονται με βαθμούς ευκολίας και σαφήνειας ή δυσκολίας και ασάφειας.

Επιστρατεύεται σε κάθε περίπτωση, τόσο από τους μαθητές όσο και από άλλους ενδιαφερόμενους (εκπαιδευτικούς, γονείς, φροντιστές), ένα στερεότυπο αθωωτικό ή ενοχικό λεξιλόγιο που ντύνει τα θέματα των εξετάσεων με μια θαυματουργή δύναμη, άλλοτε θεία και άλλοτε διαβολική, καθώς τα αναδεικνύει άλλοτε σε φορέα σωτηρίας και άλλοτε σε φορέα απώλειας.

Ενας «βολικός» μύθος

Εκτιμήσεις επιδόσεων υποψηφίων

Κι αν η όλη συζήτηση περί εύκολων και δύσκολων θεμάτων είναι άνευ μεγάλης σημασίας, αφού ο αριθμός των εισακτέων είναι προκαθορισμένος και είτε με εύκολα είτε με δύσκολα θέματα δεν θα «μπουν» περισσότεροι ή λιγότεροι, ωστόσο υπάρχει μια παράμετρος αρκετά σημαντική. Οταν τα θέματα είναι έξω από τις δυνατότητες που παρέχει το δημόσιο σχολείο σε έναν μαθητή που διαβάζει, τότε ευθύς υπονοεί, χωρίς να το διακηρύσσει, ότι το δημόσιο σχολείο δεν φτάνει για να αντεπεξέλθει κάποιος στις απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων.

Παράλληλα, συντρίβει το ηθικό πολλών υποψηφίων, κυρίως αυτών που δεν κουβαλούν οικονομικές και κοινωνικές αποσκευές, νομιμοποιώντας την αποτυχία σαν να είναι φυσικό φαινόμενο και όχι «κατασκευή».

Δεν χρειάζεται βέβαια να αναφερθούμε στις δεκάδες περιπτώσεις που τα θέματα που δόθηκαν έχουν λάθη, ασάφειες, και αμφιλεγόμενες απαντήσεις.

Οσοι παρακολουθούν από κοντά το «τι», το «πώς» και το «γιατί» των πανελλαδικών εξετάσεων, τα θέματα και την κίνηση των βαθμολογιών, γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο έντυπος και ηλεκτρονικός Τύπος, αυτές τις μέρες, γεμίζει με αναλύσεις για «εύκολα» ή «δύσκολα» θέματα, για «θέματα–παιχνιδάκι» ή «θέματα–φωτιά», ανεβάζοντας το θερμόμετρο του άγχους και της ανησυχίας των υποψηφίων στον πιο κρίσιμο εξεταστικό γύρο.

Ωστόσο, όσοι γνωρίζουν τη «λογική» των πανελλαδικών εξετάσεων μπορούν, πριν ακόμη ολοκληρωθούν, να κάνουν ένα είδος πρώιμου απολογισμού για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις ο οποίος θα επαληθευτεί καθώς βασίζεται σε ακλόνητη σειρά στατιστικών δεδομένων.

Εχουμε λοιπόν και λέμε: Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων θα προσπαθήσει να υποτάξει τα θέματα σε σχέδια που ούτε με την εκπαιδευτική διαδικασία έχουν σχέση ούτε με τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών.

Τα θέματα των εξετάσεων υποτάσσονται στη λογική να χωριστούν οι μαθητές σε κατηγορίες έτσι ώστε να «χωράνε» στην προσφορά θέσεων εισακτέων. Ακόμη, υποτάσσονται στη λογική της κίνησης των βάσεων. Το κύριο ζήτημα είναι τόσοι να πάρουν 18-20, τόσοι 12-15, τόσοι να πέσουν κάτω από τη βάση κ.τ.λ.

Με θέματα σωστά ή λάθος, εύκολα ή υπερ-φυσικά, σύμφωνα ή όχι με τους διακηρυγμένους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων, θεωρητικά ή πρακτικά, έξυπνα ή ηλίθια, πονηρά ή παπαγαλίστικα, για το υπουργείο Παιδείας ο πραγματικός στόχος των εξετάσεων είναι «να παρουσιάζουν οι επιδόσεις των υποψηφίων ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, καλά, μέτρια, έτσι ώστε η κλιμάκωση αυτή να βοηθήσει να γίνει πιο “αντικειμενική” η επιλογή» όσων θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το 2000 είχαμε 4,6% υποψηφίους με βαθμολογία κάτω από τη βάση και μάλιστα με πανελλαδικές εξετάσεις σε 14 μαθήματα. Το 2003 ή το 2013 που σύμφωνα με το ΥΠΕΠΘ είχαμε «ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, καλά, μέτρια», βρέθηκε κάτω από τη βάση το 30-42% των υποψηφίων. Και ανάποδα: το 2000 είχαμε στην κλίμακα του «άριστα» το 16,5% των υποψηφίων ενώ, π.χ., το 2014 αρκετά λιγότερους από τους μισούς!

Στο πλαίσιο αυτό είναι λάθος να πιστεύει κανείς ότι τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων αποτυπώνουν το πραγματικό μορφωτικό επίπεδο των μαθητών και ότι οι ίδιες οι εξετάσεις διαθέτουν έστω κάποια ίχνη παιδαγωγικού χαρακτήρα. Το πρόβλημα του μεγάλου ποσοστού υποψηφίων κάτω από τη βάση ή αντίθετα του μεγάλου ποσοστού υποψηφίων στη βαθμολογική κλίμακα του άριστα είναι κατασκεύασμα κυρίως του εξεταστικού συστήματος.

Με άλλα λόγια, τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας είναι τεχνητή κατασκευή του «μαγικού φίλτρου» των λεγόμενων διαβαθμισμένων θεμάτων που λειτουργούν σαν «έξυπνες βόμβες» στην κατανομή της αποτυχίας/επιτυχίας με στόχους αντι-εκπαιδευτικούς: να μη μας ξεφύγουν οι βάσεις, να νομιμοποιήσουμε στη συνείδηση ενός τμήματος των υποψηφίων των αποκλεισμό τους και βεβαίως να ψαλιδίσουμε τις προσδοκίες…

Αυτή την παράμετρο που μένει στο περιθώριο των δημόσιων συζητήσεων την ομολογεί κάθε χρόνο, χωρίς να το θέλει, το υπουργείο Παιδείας: «Το κύριο συμπέρασμα από τη μελέτη των στοιχείων αυτών είναι ότι φέτος και σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια οι επιδόσεις παρουσιάζουν πιο ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, πολύ καλά, καλά, μέτρια κ.λπ. Η κλιμάκωση αυτή θα βοηθήσει ώστε να γίνει πιο αντικειμενική η επιλογή».

Με λίγα λόγια, το υπουργείο Παιδείας με βάση τον βαθμό δυσκολίας/ευκολίας των θεμάτων μοιάζει με τον υδραυλικό που κρατάει στο χέρι του τον διακόπτη και κανονίζει ανάλογα με τις επιλογές του τη ροή του νερού.

efsyn.gr 

i think my boyfriend cheated on me my boyfriend cheats would my boyfriend cheat
i cheated on my wife now what myjustliving.com what to do when your wife cheated on you
dating for married why women cheat on their husband wifes who cheat
canada pharmacy coupons pharmacy coupons 2015 free manufacturer coupons
cipro 500mg twice a day cipro 500mg tab ciprofloxacin use
metformin metformin metformin
voltaren voltaren gel voltaren nedir
coupons for cialis printable lilly cialis coupon cialis coupons free
get free voucher strattera prescription strattera discounts

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3257 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Σχολεία: Τι αλλάζει στα κυλικεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Μετεγγραφές φοιτητών 2024: Ποιοί μπορούν να κάνουν αίτηση από σήμερα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Πώς υποβάλλεται καταγγελία για περιστατικό ενδοσχολικής βίας στο stop-bullying.gov.gr
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Προσθήκη προσωνυμίας σε σχολείο της Λάρισας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Aκαδημαϊκή ταυτότητα: Πώς να τη βγάλετε μέσω gov.gr
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Σελίδα 1 από 6198 (37183 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6196
6197
6198
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης