Η κατανομή των κενών μέσα στον Φεβρουάριο είναι πάνω από 2.000 για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και περίπου 1.000 για τα Γυμνάσια και τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.
Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας, μετά τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις για διορισμούς χιλιάδων μόνιμων εκπαιδευτικών, που θα κάλυπταν τουλάχιστον ένα μέρος των χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων της τελευταίας 5ετίας, φαίνεται να περνάει, σε επίπεδο λόγου, από τη «σιγουριά» στην «προσπάθεια», ενώ ο πραγματικός χρόνος των διακηρυγμένων μόνιμων διορισμών όσο πλησιάζει ο καιρός τόσο απομακρύνεται.
«Προσπαθούμε από φέτος να σπάσουμε τον κύκλο της αδιοριστίας. Αυτός είναι ο στόχος μας, τον οποίο συζητάμε με τους θεσμούς και πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν οι διορισμοί από την επόμενη χρονιά, ούτως ώστε σε βάθος μιας τριετίας να μπορέσουμε να στελεχώσουμε τα σχολεία όλων των βαθμίδων με 20.000 νέους εκπαιδευτικούς».
Τη δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς του 13ου Δημοτικού σχολείου (Παγκράτι), κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα, στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία.
Ωστόσο, είναι φανερό ότι τίποτε δεν είναι σίγουρο, καθώς οι δανειστές φαίνεται να θέτουν υπό αίρεση ακόμη και τις προσλήψεις που έχουν συμφωνηθεί με βάση το 1 προς 5 (μία πρόσληψη για πέντε αποχωρήσεις) για το 2016.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δανειστές θέτουν ως προαπαιτούμενα για να γίνουν αυτές οι προσλήψεις αφενός την πορεία των εσόδων και αφετέρου τις «εξοικονομήσεις» που θα πετύχει η κυβέρνηση από το ασφαλιστικό και το φορολογικό.
Εκπαιδευτικοί... λάστιχο
Οπως είναι γνωστό εδώ και χρόνια, με την πολιτική των μη μόνιμων εκπαιδευτικών, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών (αναπληρωτών, ωρομισθίων, μειωμένου ωραρίου, ΕΣΠΑ κ.λπ.).
Τα προηγούμενα χρόνια, περίπου ένας στους οκτώ εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν στα σχολεία, από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο, ήταν πλέον ελαστικά εργαζόμενος.
Τη σχολική χρονιά 2015-16 έχουν προσληφθεί πάνω από 21.000 ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί διαφόρων μορφών και κατηγοριών. Ο αριθμός αυτός αλλάζει δραματικά την αναλογία μόνιμων και ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών και δημιουργεί ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση, καθώς περίπου ένας στους έξι εκπαιδευτικούς δεν έχει μόνιμη σχέση.
«Οι αναπληρωτές δεν αποτελούν λύση και είναι ευκαιριακή μορφή εκπαιδευτικού λειτουργήματος» είχε επισημάνει ο υπουργός Παιδείας πριν από λίγες εβδομάδες, ωστόσο όλα τα στοιχεία φανερώνουν ότι φέτος ο αριθμός των αναπληρωτών έσπασε κάθε ρεκόρ.
Σύμφωνα με στοιχεία του αιρετού του ΚΥΣΠΕ, Δημήτρη Μπράτη, τη σχολική χρονιά που «τρέχει» μόνο στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία της χώρας προσλήφθηκαν μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου 13.484 ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, από τους πίνακες Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
efsyn.gr