Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024
18.475 μόρια

Από τον Μιχάλη Καλούπη

18.475.

Αυτός ήταν ο μαγικός αριθμός μου.

Διάβασμα, βενζίνες για τα ιδιαίτερα, ασκήσεις, κόντρα φροντιστήρια, λεφτά από δω, λεφτά από κει, Γαλλικά και Αγγλικά, βοηθήματα – οι δικοί μου από τη σκοπιά τους μου προσέφεραν όσα μπορούσαν για να έχω ένα μέλλον «καλύτερο από το δικό τους» όπως μου λέγανε και θα τους σέβομαι πάντα γι’αυτό, αλλά στο τέλος όλου αυτού του ταξιδιού είχα απομείνει με ένα χαρτάκι που αποτύπωνε τον ακατανόητο αυτό αριθμό.

18.475.

Μόρια λέει.

Ήταν το επικυρωμένο προϊόν μίας πορείας 12 ετών στην σχολική εκπαίδευση, ένας αριθμός που θαρρείς πως περιέκλειε όλο το είναι μου, όλη την προοπτική μου, όλη τη γνώση μου, ήταν το δεύτερο γενετικό μου αποτύπωμα, το DNA της εκπαιδευτικής μου απόδοσης, το εισιτήριο για την ενήλικη ζωή μου.
Μα εγώ ένιωθα σαν ένα αριθμημένο κομμάτι κρέας, ένα ζώο έτοιμο για σφαγή και το κίτρινο ταμπελάκι που κρεμόταν από το αυτί μου έλεγε 18.475, έτσι απλά για να με ξεχωρίζουνε.

Τι διάολο είναι αυτά τα μόρια κανείς δε κατάλαβε ποτέ, μα για να προχωράς στη ζωή σου, λέει, τα χρειάζεσαι. Είναι τα μαγικά εφόδια που σε βοηθάνε να ανέβεις βαθμίδες και μισθολογικά τσεκ.
Κι εμείς έπρεπε να τα μαζέψουμε χωρίς να ξέρουμε καν τι είναι και γιατί, καταλαβαίνεις παράνοια;
Επειδή το εκπαιδευτικό σύστημα είναι έτσι στημένο ώστε να προσομοιώνει τον τρόπο ζωής που η εποχή θέλει να επιβάλλει: το αέναο κυνήγι του «παραπάνω». Ίσως αιτία, ίσως και αποτέλεσμα του υπερ-καταναλωτισμού της περιόδου, δε μπορώ να πω με σιγουριά.

Αυτό που μένει αποτυπωμένο κάτω από το σαθρό οικοδόμημα της τεχνοκρατικής γνώσης που λάβαμε στα σχολεία εκτός του «περισσότερο», είναι το ζύγι κι ο διαχωρισμός των ανθρώπων ανάλογα με την ποσότητα εξισώσεων και ολοκληρωμάτων που μπορεί να λύσει κάποιος στις 3 ώρες της εξέτασης ή αναλόγως με το πόσο καλά έχει απομνημονεύσει τα γεγονότα του Α’ παγκοσμίου πολέμου. Ήδη από το σχολείο οι μαθητές ήταν χωρισμένοι σε «δυνατότερους» και «ασθενέστερους», ακόμα κι αν δε στο έλεγαν το ένιωθες και η αντιμετώπιση των δεύτερων κυρίως ήταν ντροπιαστική.

Σε αυτά τα θέματα το σχολείο λειτουργεί σαν μικρογραφία της κοινωνίας: οι ισχυροί είναι σημαντικότεροι από τους αδύναμους και τους διαχωρίζουμε. Λες και οι αδύναμοι μαθητές που δεν είχαν την ίδια προοπτική του «να μεγαλουργήσουν» σε κάποια σχολή ήταν κατώτεροι, λες και δεν είχαν άλλο τρόπο για να γίνουν χρήσιμοι άνθρωποι στην κοινωνία.
Να βγάλεις πολλά μόρια και έτσι θα θεωρείσαι ένας καλύτερος άνθρωπος, με περισσότερες γνώσεις, περισσότερη παιδεία, περισσότερο περισσότερο περισσότερο, αυτό είπε η κοινωνία.
Μπρος, αποστήθιση και πράξεις με χαρτί και μολύβι, επειδή θα γίνεις επιστήμονας και δε θα έχεις πρόσβαση σε βιβλιοθήκες αριθμομηχανές και ίντερνετ(;) – ζήτω το 1950.

Μηχανικός υπολογιστών στο Πολυτεχνείο της Πάτρας ήταν η επιλογή που έλαχε σε μένα.
Ακόμα μέχρι και σήμερα δε ξέρω γιατί κι αυτό φάνηκε όταν αποχώρησα μετά από 2 χρόνια γεμάτα αριθμούς και συνδεσμολογίες, πράγματα που ποτέ δε μου άρεσαν και ποτέ δε τα θέλησα, ήταν όμως αρκετά τα μόρια για να πιάσω μια «καλή σχολή» όπως έλεγε ο περίγυρος μου και έτσι λύγισα υπό το βάρος της κοινωνικής πίεσης και της εφηβικής αμάθειας και προς θεού, κανείς δε μου έβαλε μαχαίρι στο λαιμό, δική μου ήταν κατά κύριο λόγο η απόφαση, μονάχα λιγάκι νοθευμένη.
Δε νοιάστηκε όμως να με συμβουλεύσει κανείς πως πέραν της αποκατάστασης, για να τελειώσεις και να γίνεις αποδοτικός στον εκάστοτε τομέα πρέπει να σ’αρέσει κι όλας, μα αυτό δεν ήταν καν άξιο αναφοράς. Εδώ που μεγάλωσα εγώ θεωρείται από πάμπολλους δεδομένο πως θα κάνεις ότι κάνεις με το ζόρι για να βγάζεις λεφτά κι αυτό είναι ότι πιο φυσιολογικό. Η δουλειά πρέπει να είναι αγγαρεία, αλλιώς δεν είναι σωστή δουλειά.

Στο μυαλό του μέσου Έλληνα δεν υπάρχει το ”μου αρέσει η δουλειά μου και την επέλεξα από μόνος μου και την κάνω και με όρεξη”. Συνήθως φυσιολογικό θεωρείται το να καταλήγεις κάπου μετά από διαδοχικές κόντρες και αυξομειώσεις των βάσεων, ότι κάτσει, δε βαριέσαι.

Φεύγοντας από το πολυτεχνείο είπα να σώσω ότι σώζεται, να γίνω δάσκαλος -που ήταν εξαρχής η δεύτερη επιλογή μου- και να αλληλεπιδρώ με παιδικά μυαλά αντί για καλώδια. Τώρα καλός, κακός, θα δείξει ο χρόνος, δε ξέρω.
Πιο ανθρώπινος όμως σίγουρα. Αυτό ήταν που με τράβηξε. Τουλάχιστον στη δεύτερη σχολή μου είχα ένα κίνητρο και μια επιλογή δική μου. Για τη μουσική που ήταν ανέκαθεν η μεγάλη αγάπη μου ούτε λόγος : «η μουσική δεν είναι δουλειά» έλεγαν όλοι.

Μέχρι τη στιγμή που έκανα το μηχανογραφικό μου δεν ήξερα τι ήθελα από αυτό ή τι ήθελα να κάνω στη ζωή μου.  Το πνεύμα μέσα στο σώμα μας φίλε μου, δεν τρέφεται μονάχα από αρχαιοελληνική γραμματική, ούτε από μιγαδικούς αριθμούς. Το σχολείο δε σου αφήνει περιθώρια να καλλιεργήσεις την ανθρώπινη πτυχή του χαρακτήρα σου, κι αν δεν αντιδράσεις μέχρι να φτάσεις να τελειώσεις και τις σπουδές σου, είσαι πια ένα αναίσθητο γρανάζι της μηχανής, με συγκεκριμένο ρόλο, συγκεκριμένο σύστημα πεποιθήσεων και προκαθορισμένη πορεία.
Δεν είχα χρόνο να το σκεφτώ και μη γελάς, είναι πολύ σπουδαίο πράγμα το να αφιερώσεις μία περίοδο ώστε να ακούσεις τη μέσα σου φωνή και να δεις τι στο καλό θες από τη ζωή σου · κι αν πέσεις έξω, πάλι δικιά σου είναι η απόφαση δικιά σου και η ευθύνη, καταλαβαίνεις;

Στο περιβόητο μηχανογραφικό μπαίνεις στο τρυπάκι του : τόσα μόρια μάζεψα, αυτές τις σχολές πιάνω, ας διαλέξω κάτι από αυτά, όσο πιο ψηλά, τόσο καλύτερα. Είναι λίγοι εκείνοι που ξέρουν πραγματικά τι είναι αυτό που θέλουν να κάνουν και πόσο μάλλον λιγότεροι εκείνοι που έχουν την στήριξη για να ακολουθήσουν μία πιο ανορθόδοξη πορεία, μακρυά από επιστήμες με τη συμβατική έννοια, αριθμούς και γραμματισμούς, αυτών που η φύση είναι πιο ελεύθερη, δημιουργική και ρομαντική.

Κανείς δε κάθεται να συζητήσει με το παιδί και να του πει «έλα δω ρε μπαγασάκο, καλά τα κατάφερες μέχρι τώρα αλλά τούτη η ρημάδα η ζωή δικιά σου είναι. Μη περιμένεις από μένα να σου πω τι να κάνεις.
Τι σε ευχαριστεί εσένα;  Τι έχεις ανάγκη να κάνεις;
Τι θα θελες να κάνεις για να είσαι χαρούμενος;».

Χαρούμενος.
Αυτή η φαινομενικά ασήμαντη λέξη που δεν έπεσε ποτέ στο τραπέζι σαν παράμετρος, σαν συντελεστής στην απόφαση που θα πάρεις.

Η καλύτερη συμβουλή που έχεις να δώσεις αυτή θα ήταν και δε θα πέσεις έξω.
Γιατί αν η κοσμοθεωρία κάποιου παραλληλίζεται με την απόκτηση ενός πτυχίου και κάποιας πορείας μέσα σε μία επιστήμη, αυτό είναι κάτι που το νιώθει καθένας σαν έμφυτη ανάγκη και θα το κάνει από μόνος του.
Από την άλλη, αν το βλέπει σαν αγγαρεία σου λέω, το πτυχίο είναι το τελευταίο πράγμα που θα του χρειαστεί για να είναι χαρούμενος, για να είναι χρήσιμος άνθρωπος.

Ξέρει καθένας μέσα του τι θέλει να κάνει, αρκεί να τον αφήσουμε.

Σταματήστε να πνίγετε τα παιδιά!

nostimonimar.gr  

is there an abortion pill over the counter abortion pill aborted fetus
abortion at home open facts about abortion
pharmacy discount code pharmacy codes discount rx pharmacy
cheap abortion pill medical abortion cost price of an abortion pill
how to get an abortion pill teenage abortion pill first trimester abortion pill

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2890 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

Σχόλια (1)

 

 

ΓΙ΄ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ  ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟ , ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΝΙΓΕΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΑΣ, ΕΙΣΤΕ ΝΕΟΙ, ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ , ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΟΙΟ.  ΑΥΤΑ  ΠΟΥ ΣΟΥ  ΓΡΑΦΩ, ΕΙΜΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΧΩ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΕΧΩ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΛΟΥΚΙ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΡΙΒΩ ΜΕ ΣΥΓΚΟΙΝΗΣΕΣ ΚΑΠΟΥ, ΜΕΤΡΑΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΨΗΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΝΖΙΝΗ ΓΙΑΤΙ ΕΚΑΝΑ 100 ΧΙΛ. ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΣΤΕΝΟΧΩΡΕΘΗΚΑ ΟΤΑΝ Η ΜΙΑ ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΚΑΛΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΕΓΡΑΨΕ 13.000 ΜΟΡΙΑ, ΜΠΗΚΕ ΣΤΟ ΠΑΝ.ΑΙΓΑΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟ΄ΒΑΛΕ ΠΕΙΣΜΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΣΤΑ 4 ΧΡΌΝΙΑ ΚΑΙ ΒΓΗΚΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕ  ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ.ΧΑΡΑ ΜΕΓΑΛΗ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ  ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΕ 18870 ΜΟΡΙΑ  ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ Β ΓΛΩΣΣΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΘΑ ΚΑΝΩ ΑΣΚΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΛΠ. ΤΙ ΠΩ......

Υποβλήθηκε πριν από 2889 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Σάββατο, 28 Μαΐου 2016

Σχόλια (0)
 Trolll
Υποβλήθηκε πριν από 2888 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (10)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Νέα επίθεση της κυβέρνησης στα παιδιά των ΕΠΑΛ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Σελίδα 1 από 6197 (37177 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6195
6196
6197
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης