Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Άλλα τμήματα της πόλης...
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης
Share
Γ
Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ.

 ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΤΕΙ.ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΤΛ.ΕΠΕΙΔΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ.

 

Θεωρούμε πως το συγκεκριμένο ερώτημα είναι πάρα πολύ εύστοχο και χρήσιμο, γι αυτό το κρατάμε σε υψηλή θέση στις αναρτήσεις, παρακαλώντας τους επισκέπτες φοιτητές να γραψουν το δικό τους σύντομο σχόλιο, αναφέροντας και τη Σχολή  ή Τμήμα στο οποίο φοιτούν.

Admin 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Κυριακή, 26 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)

 Πανεπιστημιο Μακεδονιας ΟΔΕ

Πολυ καλη. Οι καθηγητες ενδιαφερονται αρκετα. Οι εγκαταστασεις πολυ καλες. Καθαροι χωροι.

Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)
 η Ιατρικη Αλεξανδρουπολης ισως η καλυτερη τελικα ιατρικη της Ελλαδας.. οργανωση, καλες υποδομες, πολυ καλο νοσοκομειο, ουτε μια απωλεια μαθηματος και αν συμβει αναπληρωση 100% αμεσα και πολλες φορες επιπελον μαθηματα απο καθηγητες που πραγματικα κανουν μεγαλο αγωνα για να βγουν απο τη σχολη αξιοι γιατροι.
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)
 ΔΑΣΟΛΟΓΙΑ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ. Ικανοποιημενος απο τη σχολη, και η γραμματεια ειναι προθυμη να σε βοηθησει σε ο,τι απορια εχεις. το ιδιο και οι καθηγητες.Το επιπεδο σπουδων ομως θελει λιγο να ανεβει "επιπεδο"
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)
 ΝΟΜΙΚΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ-ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ: Το Πανεπιστήμιο είναι ανοργάνωτο εντελώς,χωρίς προσωπικό,με μια γραμματεία που αδιαφορεί για τα ακαδημαϊκά θέματα,το επίπεδο σπουδών δεν είναι και αρκετά υψηλό σε σχέση με τις άλλες Νομικές Σχολές.Πολύ απογοητευμένος!
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)
 Ειμαι ικανοποιημενος απο το επιπεδο των μαθηματων και των εργαστηρίων
Θα ήθελα όμως τον χώρο διαμορφωμένο ετσι ωστε να με εμπνέει να μαθω. Δηλαδή βαμμενοι τοιχοι, οχι γραφίτι στους τοίχους, οχι σκουπίδια, κομμένα χόρτα, οχι φυλλάδια παρατάξεων.

Ιατρικη σχολή Ιωαννινων
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)
 Πολύ ικανοποιημένη από το Πανεπιστήμιο Πειραιά σε όλα τα επίπεδα.
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Σχόλια (1)
 ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΜΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)
Εργαστήρια, αίθουσες, πρόγραμμα σπουδών (συγκρίνω με των Ιωαννίνων, όπου επίσης ξέρω το πρόγραμμα), αναγνωστήριο Ιατρικής Αθηνών πολύ καλά (ως το πρώτο έτος). Στη Γραμματεία υπάρχει πρόβλημα στην ευγενική εξυπηρέτηση! 
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015

Σχόλια (1)
 Προσωπικά δεν έχω κανένα παράπανο ούτε απο την οργάνωση ούτε απο τα μαθήματα. Οσο αφορά τις υποδομές των εργαστηριών εκει θέλει λίγο παραπάνω υποστήριξη αλλά όσο περνούν τα χρόνια βελτιώνονται σταδιακά.
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Σχόλια (1)
 πανεπιστημιο κρητης εγγυηση,,,,,,,
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  [Κλείσιμο]
Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

Σχόλια (1)
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΗ
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
    
Σάββατο, 25 Απριλίου 2015

Σχόλια (0)

 AEI TT ΠEIRAIA

ΤΥΦΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ Ε.Μ.Π. 

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.

ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΕ Ε.Μ.Π. και ΑΕΙ ΤΤ ΑΘΗΝΑΣ

 


Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
“Καμπανάκι” για το νέο ΕΣΠΑ στην Παιδεία

 Πηγή ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Της Χαράς Καλημέρη

Την ώρα που οι φορείς της εκπαίδευσης οδηγούνται σε «οικονομική ασφυξία» λόγω της συνεχούς υποχρηματοδότησης τα τελευταία χρόνια, με ρυθμούς «χελώνας» προχωρά η εκπλήρωση των όρων για τους οποίους έχει δεσμευτεί η Ελλάδα απέναντι στην Κομισιόν στον τομέα της εκπαίδευσης, προκειμένου να ανάψει το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότηση δράσεων από το «νέο ΕΣΠΑ».

Η χώρα μας δεν έχει, ακόμη, διαμορφώσει το πλαίσιο πολιτικής που θα ακολουθήσει σε τρεις καίριους τομείς, που αφορούν στη μείωση της σχολικής διαρροής», την αύξηση της αποτελεσματικότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την ανάπτυξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης μέσω της μαθητείας, παρότι οι προθεσμίες που έχουν τεθεί από την Κομισιόν εκπνέουν σύντομα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», η αρμόδια Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΣΠΑ του υπουργείου Οικονομίας χτύπησε «καμπανάκι κινδύνου» για το ζήτημα, αποστέλλοντας πρόσφατα στο υπουργείο Παιδείας έγγραφο στο οποίο, μεταξύ των άλλων, αναφέρεται ότι:

«Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με το άρθρο 19, παράγραφος 5 του Κανονισμού 1303/2013, η μη ολοκλήρωση δράσεων για την εκπλήρωση μιας εφαρμοστέας εκ των προτέρων αιρεσιμότητας εντός της τεθείσας προθεσμίας συνιστά αιτία αναστολής των ενδιάμεσων πληρωμών από την Επιτροπή για τις προτεραιότητες των οικείων προγραμμάτων που επηρεάζονται». «Καμπανάκι κινδύνου» για το νέο ΕΣΠΑ στην Παιδεία

Τα «αγκάθια»

Ειδικότερα, σε αγώνα δρόμου θα πρέπει να επιδοθούν οι αρμόδιοι φορείς των υπουργείου Παιδείας και Εργασίας προκειμένου να ολοκληρώσουν τις δράσεις που αποτελούν προϋπόθεση για τη συνέχιση της χρηματοδότησης από το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά βίου Μάθηση» το οποίο θα δώσει «ενέσεις ρευστότητας» στην υποχρηματοδούμενη εκπαίδευση. Σύμφωνα με την Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΣΠΑ του υπουργείου Οικονομίας, «αγκάθια» αποτελούν οι δράσεις οι οποίες αφορούν στους ακόλουθους τρεις τομείς της εκπαίδευσης: Πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου: Καθώς στόχος της Ε.Ε. είναι το ποσοστό της σχολικής «διαρροής» να έχει μειωθεί κάτω του 10% στα κράτη -μέλη έως το 2020, η χώρα μας οφείλει έως τις 30 Ιουνίου 2015 να έχει ολοκληρώσει σειρά δράσεων προκειμένου, στη συνέχεια, να διαμορφώσει την εθνική της στρατηγική για το θέμα βασιζόμενη σε συγκεκριμένα στοιχεία.

Στο πλαίσιο αυτό, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ)/ Διόφαντος, ως αρμόδιοι φορείς του υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εφαρμογή συστήματος για την παρακολούθηση και καταγραφή των απουσιών των μαθητών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και των σπουδαστών σε Σχολές (ΣΕΚ) ή Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ώστε να εντοπιστούν οι «επίφοβοι προς διαρροή» και να ληφθούν μέτρα. Αποτελεσματικότητα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: Η επένδυση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως «αντίδοτο» στην οικονομική κρίση αποτελεί προτεραιότητα για την Ε.Ε.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η Ελλάδα οφείλει έως τις 30 Ιουνίου 2015 να έχει ολοκληρώσει το εθνικό στρατηγικό πλαίσιο πολιτικής για την αύξηση της αποτελεσματικότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, βασιζόμενη στις εκθέσεις αξιολόγησης των πανεπιστημίων και ΤΕΙ οι οποίες έχουν παραδοθεί από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠ).

Κωδικοποιώντας τα συμπεράσματα από τις εκθέσεις αξιολόγησης των ιδρυμάτων, η ΑΔΙΠ, με την ετήσια έκθεσή της που παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2014, έχει ζητήσει να υπάρξει περιορισμός της γεωγραφικής διασποράς των ΑΕΙ και των τμημάτων τους, δηλαδή ένα νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης της ανώτατης εκπαίδευσης, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «παρά την εφαρμογή του σχεδίου Αθηνά, σημαντικός αριθμός τμημάτων ΑΕΙ εξακολουθεί να μην πληροί το κριτήριο της αυτοδυναμίας».

Επίσης, έχει ζητήσει από την Πολιτεία να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της μη επαρκούς και ανισομερούς στελέχωσης των ΑΕΙ με εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό και να προχωρήσει στην αναθεώρηση του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να έχουν «λόγο» και τα ίδια τα ιδρύματα. Ανάπτυξη επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης:

Μεταγενέστερη καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης, στις 31 Δεκεμβρίου 2015, έχουν οι δράσεις που αφορούν στην ανάπτυξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας μέσω προγραμμάτων μαθητείας που αποτελούν συναρμοδιότητα των υπουργείων Εργασίας και Παιδείας.

Παρ’ όλα αυτά, η Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΣΠΑ, τονίζει ότι το θέμα χρήζει ιδιαίτερης προσοχής αφού αποτελεί αυτοδέσμευση για την έναρξη υλοποίησης σχετικών δράσεων από το «νέο ΕΣΠΑ» και θα πρέπει να αποφευχθούν εγκαίρως ενδεχόμενα εμπόδια στην ταχεία υλοποίησή του. Τι αναφέρει το έγγραφο της Εθνικής Επιτροπής Kατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εξειδίκευσης των δράσεων

«Είναι σημαντικό να έχουμε για το σύνολο των προαναφερθεισών αιρεσιμοτήτων, έως τις 24 Απριλίου, έγγραφη και σαφή αποτύπωση των δράσεων που έχουν εκπληρωθεί ή αναμένεται να εκπληρωθούν, καθώς επίσης και των ενεργειών / συνεργασιών στις οποίες έχουν προβεί ή αναμένεται να προβούν οι αρμόδιοι φορείς και υπηρεσίες, προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, όπως αυτά προβλέπονται στα εγκεκριμένα επιχειρησιακά προγράμματα» αναφέρεται στο έγγραφο που απέστειλε η Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΣΠΑ στο υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα για την ομαλή μετάβαση στο νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση» της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εξειδίκευσης των δράσεων, προκειμένου στη συνέχεια οι επιλεγμένοι φορείς να αναλάβουν την υλοποίησή τους.

«Τυχόν καθυστέρηση στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων δεν θα σημάνει απώλεια κονδυλίων ή απένταξη των έργων από το νέο ΕΣΠΑ» διαβεβαιώνουν στην «ΗτΣ» κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, τονίζοντας ωστόσο την ανάγκη ταχείας υλοποίησης των δράσεων προϋπολογισμού πολλών εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου οι φορείς της εκπαίδευσης να πάρουν μια «ανάσα» χρηματοδότησης…




Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2014 - Μηχανογραφικό 2014
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2015: ΑΝΟΔΙΚΑ ΘΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ – ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2015: ΑΝΟΔΙΚΑ ΘΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ – ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο ΠΛΗΡΗΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλήνιες εξετάσεις της φετινής χρονιάς και οι προετοιμασίες στο υπουργείο Παιδείας είναι πυρετώδεις, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι όλα βαίνουν καλώς. Με την ελπίδα της εισαγωγής στη σχολή της αρεσκείας τους, χιλιάδες τελειόφοιτοι μαθητές θα μπουν και φέτος στη «μάχη» των πανελληνίων εξετάσεων. Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε καθημερινή επαφή με τα Εξεταστικά Κέντρα για να διαπιστωθεί ότι θα λειτουργήσει «ρολόι» το υφιστάμενο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων που είναι μεταβατικό και θα διατηρηθεί για δυο τουλάχιστον χρόνια.

Τα εξεταστικά κέντρα θα παραμείνουν κατά πάσα πιθανότητα τα ίδια με πέρυσι, ενώ το μηχανογραφικό που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι μαθητές, δεν θα «κρύβει» ιδιαίτερες εκπλήξεις. Σε ποιες σχολές θα ανέβουν οι βάσεις; Σύμφωνα με τις πρώτες προβλέψεις τα ποσοστά επιτυχίας για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2015 θα είναι σχετικά χαμηλά, καθώς η ύλη αναμένεται δύσκολη. Επίσης, η μικρή μείωση του αριθμού των εισακτέων αναμένεται να εντείνει το συναγωνισμό με αποτέλεσμα οι βάσεις εισαγωγής να πάρουν ανοδική πορεία. Ανοδικά αναμένεται να κινηθούν οι βάσεις κυρίως στα κεντρικά πανεπιστήμια και σε σχολές όπως η Ιατρική, Νομική και τμήματα Μηχανικών, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξει και ο περιορισμός των μετεγγραφών από την ερχόμενη χρονιά.

Τα νέα τμήματα στο μηχανογραφικό Νέα τμήματα σε δύο Πανεπιστήμια της χώρας θα περιλαμβάνονται στο μηχανογραφικό του 2015 που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως προκύπτει από τη λίστα με τον αριθμό εισακτέων ανά σχολή που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα. Τα τμήματα αυτά είναι το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας όπου θα δεχθεί 60 νέους φοιτητές και εντάσσεται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, ενώ επίσης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δημιουργείται Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και θα δεχθεί 40 νέους εισακτέους.

Πότε θα ξεκινήσουν οι Πανελλήνιες

Η 13η Μαΐου θα είναι η τελευταία ημέρα μαθημάτων, στα Ημερήσια, Εσπερινά Γυμνάσια και Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Στη συνέχεια, σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, τα σχολεία θα κλείσουν για τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων. Οι εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν στις 18 Μαΐου, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) μία ημέρα αργότερα. Η εξέταση των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσει στις 17 Ιουνίου, ενώ η πρακτική δοκιμασία για τους υποψήφιους των ΤΕΦΑΑ θα γίνει από τις 15 έως τις 26 Ιουνίου.

Οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν στις 9 Ιουνίου. Τέλος, οι απολυτήριες εξετάσεις για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν στις 3 Ιουνίου για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές. Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) θα ξεκινήσουν στις 10 Ιουνίου. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι Στις αρχές Μαΐου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου θα αποκτήσουν το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων.

Στο δελτίο εξεταζομένου θα αναγράφεται και το συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα πρέπει οι υποψήφιοι να προσέρχονται για την εξέταση στα πανελλαδικά μαθήματα ή σε τυχόν ειδικά μαθήματα. Στα μέσα Ιουνίου όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου, θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου. Οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) θα μπορούν να αποκτούν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) σε όποιο Λύκειο τους εξυπηρετεί.

Η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου. Το έντυπο μηχανογραφικό δελτίο θα έχει ήδη ανακοινωθεί από τον Απρίλιο. Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι (οι μαθητές και οι αντίστοιχοι απόφοιτοι) θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο στις αρχές Σεπτεμβρίου.

newsbomb.gr

 



Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Επανεξέταση του νομικού πλαισίου αδειοδότησης Κ.Ξ.Γ. και χορήγησης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας
 Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προτίθεται να εξετάσει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και τη χορήγηση Πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προτάσεις του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών του Ν. Ηρακλείου Κρήτης.
 
Τη γραπτή αυτή δήλωση έκανε στη Βουλή ο Αν. υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, απαντώντας σε αναφορά του Βουλευτή Λ. Αυγενάκη σχετικά με τις προτάσεις του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών του Ν. Ηρακλείου Κρήτης. Αριθμός:26
 
Τύπος:Αναφορές Συνοδος /
Περίοδος:Α’ Σύνοδος ΙΣΤ΄
 
ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
 
Θέμα: ο σύλλογος ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών του νομού Ηρακλείου (PALSO), αιτείται την επαναφορά της ανά δύο έτη ανανέωσης της άδειας λειτουργίας των κέντρων ξένων γλωσσών, τη δια νόμου διασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, καθώς και την άμεση αναγνώριση των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας της πανελλήνιας ομοσπονδίας ιδιοκτητών κέντρων ξένων γλωσσών.
Κόμμα: Ν.Δ. Ημερομηνία:
27/03/2015 Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:23/04/2015 Καταθέτοντες: Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος Υπουργεία: Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
 
πηγή: ipaideia.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Στο Πανεπιστήμιο Πατρών δημιουργούν ισχυρό αντικαρκινικό φάρμακο!
 Στο Πανεπιστήμιο Πατρών δημιουργούν ισχυρό αντικαρκινικό φάρμακο!

Ένα ισχυρό αντικαρκινικό φάρμακο το οποίο θα είναι κατάλληλο για την τη θεραπεία του σαρκώματος, του μελανώματος, του καρκίνου των ωοθηκών ετοιμάζουν στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Πιο αναλυτικά, η σύνθεση του φαρμάκου πρόκειται για μια ουσία που απομονώθηκε πριν περίπου 48 χρόνια από έναν θαλάσσιο μικροοργανισμό της Καραϊβικής, ο οποίος μοιάζει με καλαμάρι και εκτοξεύει μία ουσία, την Ecteinascidia turbinate (Et-743).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη της σύνθεση έγινε από τον νομπελίστα Χημείας καθηγητή Corey, ο οποίος ήταν ο επιβλέπων καθηγητής μου στις μεταδιδακτορικές μου σπουδές το Πανεπιστήμιο του Harvard.

Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε στο «ΑΠΕ-ΜΠΕ»:

Εμείς στο Πανεπιστήμιο Πατρών προσπαθούμε να αναπτύξουμε μία νέα μέθοδο σύνθεσης της φαρμακοφόρου ομάδας της Et-743, που είναι η πιπεραζίνη. Πρόκειται για κάτι πολύ καινοτόμο σε σχέση με τις προηγούμενες συνθέσεις και ευελπιστώ ότι θα ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη νέων αντικαρκινικών φαρμάκων.

Όπως εξηγεί ο κ Μαγκριώτης η Et-743 προκαλεί βλάβη στο DNA των καρκινικών κυττάρων και αναχαιτίζει το μονοπάτι επιδιόρθωσης αυτής της βλάβης παρατείνοντας επιπλέον την καταστροφή των καρκινικών κυττάρων.

Προσπαθούμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό και καινοτόμο συγκριτικά με αυτά που έχουν γίνει και να δημιουργήσουμε ένα φάρμακο με πιο απλή δομή από αυτή της Et -743 και ευελπιστούμε ότι θα ενδείκνυται για περισσότερους καρκίνους . Είμαι αισιόδοξος , είναι το όνειρο ζωής και της επιστημονικής μου καριέρας. Η έρευνα είναι σε καλό δρόμο και ελπίζω σχετικά σύντομα να πετύχουμε.





Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
ΕΚΠΑ: «Αξιολόγηση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχήs – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)»

 60 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ (Μάιος – Ιούνιος 2015)

Φορέας Υλοποίησης: Παιδοψυχιατρική Κλινική Ιατρικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Στιγμιότυπο 2015-04-26, 13.57.50

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος: Γεράσιμος Κολαΐτης, Αναπληρ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ – Συντονίστρια εκπαίδευσης: Τερψιχόρη Κόρπα, Παιδοψυχίατρος, Υπεύθυνη Μονάδας ΔΕΠΥ & Συνδεόμενων Διαταραχών Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης ΔΕΠΥ

Η αίτηση συμμετοχής γίνεται μέσω e-mail στο depy.uoa.gr[at]gmail[dot]com – μπορούν να υποβάλλουν απόφοιτοι ΑΕΙ – ΑΤΕΙ, κυρίως επαγγελματίες από το χώρο της ψυχικής & γενικής υγείας, της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης και της αποκατάστασης. Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από ΣΥΝΤΟΜΟ βιογραφικό σημείωμα.

Για τη διασφάλιση της ποιότητας και της εκπαιδευτικής αξίας του προγράμματος, ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.




 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ:

1η Ενότητα (14/5/15): Γενικές Αρχές και Διαγνωστική Ταξινόμηση ΔΕΠΥ
2η Ενότητα (15/5/15): Αιτιολογικοί παράγοντες στη ΔΕΠΥ
3η Ενότητα (16/5/15): Η αναπτυξιακή πορεία των ατόμων με ΔΕΠΥ – μέρος Α΄
4η Ενότητα (17/5/15): Η αναπτυξιακή πορεία των ατόμων με ΔΕΠΥ – μέρος Β΄
5η Ενότητα (12/6/15): Μεθοδολογία διάγνωσης της ΔΕΠΥ – μέρος Α΄
6η Ενότητα (13/6/15): Μεθοδολογία διάγνωσης της ΔΕΠΥ – μέρος Β΄
7η Ενότητα (14/6/15): Σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις νηπίων, παιδιών, εφήβων με
ΔΕΠΥ – μέρος Α΄
8η Ενότητα (26/6/15): Σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις νηπίων, παιδιών, εφήβων με
ΔΕΠΥ – μέρος Β΄
9η Ενότητα (27/6/15): Σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις νηπίων, παιδιών, εφήβων με
ΔΕΠΥ – μέρος Γ΄
10η Ενότητα (28/6/15): Επιπτώσεις της ΔΕΠΥ – Διεθνή και Ελληνικά Δεδομένα

Το συνολικό κόστος φοίτησης είναι 420 €.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΑΙΤΗΣΕΙΣ:
Γραμματεία Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, e-mail: depy.uoa.gr[at]gmail[dot]com
τηλ.: 2132013225, κα Νατάσα Καλύβα, 12.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ


πηγή: paso.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Πανελλαδικές 2014 - Μηχανογραφικό 2014
ΣτΕ: Η κατοχή κινητού στις Πανελλαδικές μηδενίζει το γραπτό
 Η κατοχή του κινητού τηλεφώνου από μαθητή, ανεξάρτητα αν είναι... απενεργοποιημένο ή όχι, κατά την διάρκεια των Πανελλαδικών απολυτηρίων εξετάσεων, αυτομάτως μηδενίζει το γραπτό δοκίμιο, αποφάνθηκε το Γ΄ Τμήμα τουΣυμβουλίου της Επικρατείας, με τις υπ΄ αριθμ. 1461 και 1462/2015, αποφάσεις του.

Να σημειωθεί ότι η εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει ότι οι μαθητές κατά την είσοδό τους στην αίθουσα εξετάσεων δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό (blanco), κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών, κ.λπ. Σε περίπτωση που βρεθούν στην κατοχή τους τα επίμαχα αντικείμενα το γραπτό μηδενίζεται.

Ειδικότερα, κατά της πανελλαδικές εξετάσεις του Μαΐου του 2013 στο Γενικό Λύκειο Βούλας Αττικής εξεταζόμενος μαθητής, κατά την διενέργεια των γραπτών απολυτηρίων εξετάσεων ζήτησε να πάει στην τουαλέτα.

Όμως, κατά την μετάβασή του έγινε αντιληπτό από καθηγητή-επιτηρητή ότι είχε κινητό τηλέφωνο. Στην συνέχεια ο μαθητής κλήθηκε στην Λυκειακή Επιτροπή, αλλά αρνήθηκε να προσέλθει, με αποτέλεσμα τον μηδενισμό του γραπτού του.

Ακόμη, τον προηγούμενο Μάιο (2012), κατά την διενέργεια των απολυτηρίων εξετάσεων σε Γενικό Λύκειο Σταυρούπολης, μαθητής ζήτησε να πάει στην τουαλέτα, αλλά την ώρα που πήγαινε, επιτηρήτρια διαπίστωσε ότι ο εξεταζόμενος είχε κινητό τηλέφωνο.

Όπως διαπιστώθηκε από την Λυκειακή Επιτροπή το κινητό τηλέφωνο ήταν απενεργοποιημένο και όπως προέκυψε κατά το χρόνο των εξετάσεων το επίμαχο κινητό τηλέφωνο δεν δέχθηκε ούτε κλήσεις ούτε μηνύματα, αλλά το γραπτό δοκίμιο του μαθητή μηδενίστηκε.

Οι δύο μαθητές προσέφυγαν στην Διοικητική Δικαιοσύνης (Διοικητικό Εφετείο Πειραιά και Θεσσαλονίκης) και δικαιώθηκαν.

Στην συνέχεια, τόσο ο υπουργός Παιδείας, όσο και η Γενική Επίτροπος της Επικρατείας των Διοικητικών Δικαστηρίων άσκησαν έφεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπέρ του νόμου κατά των δύο επίμαχων εφετειακών αποφάσεων.

Αναγκαίο είναι να αναφερθεί ότι οι αποφάσεις που εκδίδονται επί εφέσεων υπέρ του νόμου δεν μετατρέπουν το αποτέλεσμα των εφετειακών αποφάσεων.

Απλώς, έχουν νομολογιακό χαρακτήρα, δηλαδή, αποτελούν κατευθυντήριες οδηγίες για να αντιμετωπίσουν με τον ίδιο τρόπο όλα τα Διοικητικά Δικαστήρια παρόμοιες υποθέσεις.

Παράλληλα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι η απαγόρευση κατοχής ορισμένων αντικειμένων από τους εξεταζόμενους, κατά την διάρκεια των εξετάσεων, αφορά και το χρόνο προσωρινής απομάκρυνσης των εξεταζομένων από την αίθουσα εξετάσεων.

Ακόμη, αναφέρουν οι αποφάσεις του ΣτΕ ότι για την επιβολή της κύρωσης μηδενισμού του γραπτού δοκιμιού αρκεί η κατοχή ενός από τα μη επιτρεπόμενα αντικείμενα, μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το κινητό τηλέφωνο,«χωρίς να είναι απαραίτητος να αποδεικνύεται η χρήση του».

Σε άλλο σημείο των δικαστικών αποφάσεων αναφέρεται ότι κινητό τηλέφωνο, πέραν από μέσο επικοινωνίας, αποτελεί ταυτόχρονα μέσο αποθήκευσης δεδομένων. Κατά συνέπεια η απαγόρευση κατοχής κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια των εξετάσεων και η συνακόλουθη κύρωση του μηδενισμού του γραπτού δοκιμίου του κατόχου του, αποτελούν «αναλογικό περιορισμό του δικαιώματος του εξεταζομένου για ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του και πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση».

Παράλληλα, οι αποφάσεις του Ανωτάτου Ακυρωτικού Διακαστηρίου, αναφέρουν ότι η εκπαιδευτική νομοθεσία που προβλέπει τον μηδενισμό του γραπτού στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες ο εξεταζόμενος έχει επάνω του κινητό τηλέφωνο, δεν παραβιάζει την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της αναλογικότητας, καθώς, αφενός τα νομοθετικά αυτά μέτρα «αποβλέπουν στην εξασφάλιση ίσων όρων συμμετοχής στις εξετάσεις όλων των εξεταζομένων, αφετέρου δε, τα αντικείμενα και τα μέσα των οποίων απαγορεύεται η κατοχή, είναι πρόσφορα να χρησιμοποιηθούν για δολίευση των εξετάσεων».
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 5 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 26 Απριλίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Άγγιξε την τελειότητα το πρώτο TEDx UniversityoftheAegean στη Σύρο
Με  απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα στη Σύρο το πρώτο TEDx Universityofthe Aegean, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων “γίνονται πράγματα”, όχι μόνο πολιτιστικής φύσεως, αλλά και πράγματα με επίκεντρο τον άνθρωπο και την ανάγκη του να εμπνευστεί, να δημιουργήσει και να κάνει τα όνειρά του πράξη.

Η ομάδα των προπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατάφερε να βάλει τα “γυαλιά” σε πολλούς ειδήμονες, παρουσιάζοντας μία άρτια διοργάνωση, η οποία όχι μόνο δύναται να αποτελέσει πηγή δημιουργικών ερεθισμάτων, αλλά και να προβάλει το νησί της Σύρου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Μοναδικές ομιλίες με συνδετικό κρίκο το κίνητρο, την προσφορά, την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, την πρόοδο και τη διάδοση ιδεών μονοπώλησαν το ενδιαφέρον όσων είχαν εξασφαλίσει από νωρίς μία θέση στο Θέατρο Απόλλων, αλλά και εκείνων που παρακολούθησαν το TEDx από το σπίτι τους, μέσω του live streaming.

Οι ομιλητές του συνεδρίου

Το συνέδριο παρουσίασε ο Πάρις Παρασκευάδης-Πλάνετς, ο οποίος με την αμεσότητα και το χιούμορ του κατάφερε να κάνει το κοινό μία μεγάλη παρέα. Ομιλητές στο πρώτο TEDx UniversityoftheAegean ήταν η αστροφυσικός Βασιλική Παυλίδου, η Κυτταρολόγος Ιατρός με μεταγλωσσική κώφωση Σοφία Κολοτούρου, ο διαχειριστής του Design lab, Αλέξανδρος Διδασκάλου, η ψυχολόγος Κάλλια Μυλωνάκη, οι επιχειρηματίες Γιώργος Γληνός και Γεωργία Βαμβουνάκη, ο υπεύθυνος στρατηγικών συνεργασιών της Google Πάνος Παχατουρίδης και ο Αμερικανός συγγραφέας Timothy Kurek. Τον κύκλο των ομιλητών συμπλήρωσαν ο καθηγητήες πειραματικής ενδοκρινολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηλίας Καστανάς, η ομάδα Barfoo από τη Σερβία και ο 24χρονος ιδρυτής της εθελοντικής πλατφόρμας Glovo, Κωσταπάνος Μηλιαρέσης.

Το κοινό “ταξίδεψαν” μουσικά, το ντουέτο Blood Ties από τα Γιάννενα και ο Έλληνας συνθέτης, τραγουδοποιός και ερμηνευτής Theodore.

Η curator του πρώτου TEDx στη Σύρο, Ηώ Κυριακάτη και οι είκοσι ακόμα προπτυχιακοί φοιτητές που για έναν ολόκληρο χρόνο προετοίμαζαν με μεθοδικότητα και αγάπη τη διοργάνωση του πιο ανθρώπινου και εμπνευσμένου συνεδρίου στην ιστορία του νησιού απηύθυναν θερμές ευχαριστίες στους εθελοντές, τους χορηγούς και σε όσους συνέβαλαν στην ομαλή διεξαγωγή του.

Αναλυτικότερα στην έντυπη έκδοση της “Κοινής Γνώμης”.

Φωτογραφίες συνεδρίου: Ευτυχία Σιγάλα.

πηγή: koinignomi.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 9 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 26 Απριλίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Τι ζητούν οι πρυτάνεις των Πανεπιστημίων από τον Πρωθυπουργό;
 Τι ζητούν οι πρυτάνεις των Πανεπιστημίων από τον Πρωθυπουργό;

Οι πρυτάνεις αναζητούν λύση μέσω της νομικής οδού, υποστηρίζοντας ότι τα ταμειακά κεφάλαια των Πανεπιστημίων είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία των Ιδρυμάτων.

Ζητούν επιτακτικά την εξαίρεση των Ειδικών Λογαριασμού Κονδυλίων (ΕΛΚΕ), καθώς αφορά κοινοτικά προγράμματα και διέπονται από καθεστώς ιδιωτικών συμφωνιών.

Πάντως, ο υπουργός Παιδείας κ. Αριστείδης Μπαλτάς αναμένεται να καθησυχάσει σήμερα τους Πρυτάνεις λέγοντάς τους ότι έχει πάρει υπόσχεση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Δημήτρη Μάρδα για την εξαίρεση των ΕΛΚΕ.

Στο μεταξύ, στη σύνοδο έγινε παρέμβαση 30 λεπτών από φοιτητές, οι οποίοι εξέφρασαν την πλήρη διαφωνία τους στο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Οι φοιτητές ζήτησαν χρόνο για να τεθεί το νομοσχέδιο προς δημόσια διαβούλευση.

Η απόφαση της έκτακτης Συνόδου των Πρυτάνεων

Α. ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ

Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια βρίσκονται σε οικτρή οικονομική κατάσταση λόγω των μειώσεων των προϋπολογισμών και τη μη καταβολή δόσεων επιχορήγησης για το 2015. Η Πολιτεία θα έπρεπε να αντιμετωπίσει τα Πανεπιστήμια όπως τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και να τα εξαιρέσει από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ). Ως εκ τούτου, η Σύνοδος των Πρυτάνεων ζητά συνάντηση με τον Πρωθυπουργό της χώρας.

Ειδικά όσον αφορά το ζήτημα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), δεχθήκαμε με ικανοποίηση τη διαβεβαίωση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ότι οι ΕΛΚΕ θα εξαιρεθούν από την ΠΝΠ. Σύμφωνα με κοινή γνωμοδότηση των Νομικών Συμβούλων των Πανεπιστημίων, η μεταφορά των διαθεσίμων των ΕΛΚΕ αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα νομιμότητας από τα οποία ενδέχεται να προκύψουν καταλογισμοί. Η Σύνοδος των Πρυτάνεων θα περιμένει σχετική εγκύκλιο εφαρμογής της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως δήλωσε ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά τη συνάντησή μας. Μέχρι τότε, καμία απόφαση μεταφοράς διαθεσίμων δεν θα ληφθεί από τα αρμόδια όργανα των Πανεπιστημίων.

Β. ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων στη συνεδρίαση της 25ης/4/2015 αρχικά συζήτησε επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας. Στη συνέχεια, ενημερώθηκε και ζήτησε διευκρινήσεις από τον Υπουργό Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά, ο οποίος παρευρέθη στη Σύνοδο. Η Σύνοδος διαπίστωσε ότι το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου συνιστά μεγάλης έκτασης αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Πανεπιστημίων και επιχειρεί να ρυθμίσει μείζονος σημασίας θέματα. Ως εκ τούτου, η Σύνοδος των Πρυτάνεων:

1. Θεωρεί ότι πρέπει να δοθεί από το Υπουργείο ο χρόνος που απαιτείται, ώστε η πανεπιστημιακή κοινότητα στο σύνολό της να έχει τη δυνατότητα να διαβουλευθεί και να τοποθετηθεί επί των διατάξεων του σχεδίου.

2. Εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στην κατάργηση νομίμως εκλεγμένων μονοπρόσωπων οργάνων (Πρυτάνεις, Κοσμήτορες). Μία τέτοια απόφαση εγείρει θέματα συνταγματικής νομιμότητας και αποσταθεροποιεί τα Πανεπιστήμια σε μία περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.

3. Θεωρεί ότι απαιτείται ενδελεχής μελέτη αναφορικά με τον τρόπο σύνθεσης των συλλογικών οργάνων διοίκησης με στόχο την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των Ιδρυμάτων.

4. Θεωρεί ότι απαιτείται περαιτέρω μελέτη του θέματος αναφορικά με τον τρόπο εκλογής των μονοπρόσωπων οργάνων διοίκησης.

5. Κρίνει ότι απαιτείται προσεκτικότερος έλεγχος ώστε με τις εισαγόμενες αλλαγές να μη διαταράσσεται η συνεκτικότητα του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των Πανεπιστημίων.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να οργανώσει διαδικασία για την ενσωμάτωση των παραπάνω επισημάνσεων και όλων όσες θα θέσει η πανεπιστημιακή κοινότητα στο πλαίσιο του αναγκαίου διαλόγου που πρέπει να αναπτυχθεί.





Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 9 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 26 Απριλίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Οι “φοιτητοπατέρες” στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ξανάρχονται
 Σε λίγες ημέρες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», το αρμόδιο Δευτεροβάθμιο Δικαστήριο της Αθήνας θα κλείσει μία υπόθεση που άνοιξε το 2005 στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Το θέμα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2005 με την πρώτη ειδοποίηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου Κομοτηνής προς τις πρυτανικές αρχές του ιδρύματος ότι δεν θα επικυρώσει κανένα ένταλμα πληρωμής για τη σίτιση διότι υπάρχει μη σύννομη ανάθεσή της.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο ζητούσε τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για τη σίτιση. Υστερα από πολλά «επεισόδια» στους 18 μήνες που μεσολάβησαν, στις 29 Νοεμβρίου 2006 φοιτητές εισβάλλουν στο γραφείο του τότε αντιπρύτανη Θανάση Καραμπίνη τον βγάζουν με τη βία και χτίζουν την είσοδο του γραφείου του, διότι είχε ταχθεί υπέρ του διαγωνισμού και έβαλλε κατά της ομάδας των αντιδρώντων φοιτητών.

Ο κ. Καραμπίνης, πρύτανης πλέον του Δημοκρίτειου, μιλώντας σήμερα στην «Κ» επιμένει με συνέπεια στις τότε δηλώσεις του: «Αυτοί είναι εκείνοι που οδηγούν με τις πράξεις βίας και τη στάση τους σε μαρασμό το πανεπιστήμιο, και δίνουν λαβές σε όσους δεν το θέλουν ανοιχτό».

Και ασφαλώς δεν είναι το μόνο περιστατικό βίας που έχει καταγραφεί κατά πανεπιστημιακών αλλά και φοιτητών τα τελευταία χρόνια στα ελληνικά πανεπιστήμια από μικρές αλλά ηχηρές ομάδες «φοιτητοπατέρων». Σήμερα πέντε πανεπιστημιακοί εξιστορούν στην «Κ» εμπειρίες τους από τη στρεβλή δράση των φοιτητικών παρατάξεων μέσα στο πανεπιστήμιο. Θυμούνται ότι κάποιοι φοιτητές ήθελαν να επιβάλουν τι θα πρέπει να διδάσκεται στο ΑΕΙ, άλλοι ήθελαν να επιβάλουν πώς θα πρέπει να γίνουν οι πρυτανικές εκλογές, άλλοι ποιος νόμος πρέπει να εφαρμοστεί, ορισμένοι να έχουν λόγο στον επαγγελματικό προσανατολισμό που θα πάρουν οι συμφοιτητές τους.

Για τους λόγους αυτούς μεγάλη μερίδα πανεπιστημιακών ανησυχεί για τις αλλαγές που προωθεί ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς στο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ, με σαφή στόχο να ενισχυθεί ο ρόλος των φοιτητών και, ευρύτερα, των συνδικαλιστών στη διοίκηση των πανεπιστημίων. Πρόκειται για ένα σύστημα που «γυρίζει» τα πανεπιστήμια στη δεκαετία του 1980, όταν καθιερώθηκε η φοιτητική συμμετοχή στις εκλογές και οι «φοιτητοπατέρες» -όλων των αποχρώσεων- ανέλαβαν δράση. Πολλοί εξ αυτών, από ινστρούχτορες στα φοιτητικά τους χρόνια, βρέθηκαν κατόπιν σε θέσεις υπουργών της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και σήμερα του ΣΥΡΙΖΑ.

Το μειονέκτημα, όπως ανέφεραν σκωπτικά καθηγητές που μίλησαν στην «Κ», για τον κ. Μπαλτά και τις αντιδημοκρατικές και ολέθριες για τα ΑΕΙ επιλογές του, είναι ότι οι γονείς των σημερινών φοιτητών, όπως και οι νεότερες γενιές, έχουν βιώσει οι ίδιοι -ως φοιτητές τα χρόνια της μεταπολίτευσης- τη στρεβλή λειτουργία των φοιτητικών παρατάξεων. Η απάντηση είναι στα χέρια όλων όσοι δεν επιθυμούν τα παιδιά τους να ξαναζήσουν τις ίδιες καταστάσεις.

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο – Ο εισαγγελέας σήκωσε «ψηλά τα χέρια του»

Του Γιώργου Ζέρβα*

Ημουν πρύτανης το 2006-2007, όταν είχε παρουσιαστεί από την τότε υπουργό Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, ένα νομοσχέδιο. Ηταν μια ταραγμένη περίοδος. Καταλήψεις και σκηνές βίας, με αποκορύφωμα το χτίσιμο της εισόδου της Πρυτανείας από φοιτητές της ΚΝΕ και της ΑΝΑΧ (εξωκοινοβουλευτική αριστερά) επειδή διαφωνούσαν με τον νόμο, τον οποίο αργότερα αποδέχονταν, για να απορρίψουν τον νόμο Διαμαντοπούλου! Από την ταραχώδη αυτή περίοδο, τρία χαρακτηριστικά γεγονότα έχουν μεγάλη σημασία:

• Τηλεφώνησα στην εισαγγελέα Υπηρεσίας να επιληφθεί του θέματος της κατάληψης της Πρυτανείας και η απάντησή της ήταν «δεν γνωρίζω τι πρέπει να κάνετε, βρείτε τρόπο να συνεννοηθείτε με τους φοιτητές, εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτα»!

• Τηλεφώνησα στον Περισσό για το θέμα και η απάντησή τους ήταν «τα δικά μας παιδιά δεν κάνουν τέτοια πράγματα». Μισή ώρα αργότερα, οι φοιτητές της ΚΝΕ ήλθαν και μου είπαν ότι αποχωρούν από την Πρυτανεία.

• Επειδή λόγω καταλήψεων είχαν γίνει μόνο επτά εβδομάδες μάθημα (αντί 13 που προβλέπει ο νόμος), δεν επέτρεψα να γίνει η εξεταστική περίοδος. Οι συνδικαλιστές φοιτητές βεβαιώνουν κατά τη διάρκεια των καταλήψεων ότι δεν πρόκειται να χαθεί η εξεταστική. Αποτέλεσμα αυτού ήταν τα επόμενα 4 χρόνια οι φοιτητές να μην προσέρχονται στις συνελεύσεις, γιατί δεν εμπιστεύονταν τους συνδικαλιστές.

Η συμμετοχή των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές ήταν «αναγκαίο κακό» για τους υποψήφιους πρυτάνεις, γιατί ο τότε νόμος προέβλεπε ότι η ψήφος των φοιτητών συνέβαλε κατά 40% στη διαμόρφωση του αποτελέσματος.

Ο νόμος του 2011 απέκλεισε τη συμμετοχή των φοιτητών στις εκλογές και ήταν σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση αφού περιόρισε, αν δεν εκμηδένισε, την παντοδυναμία των κομματικών παρατάξεων. Ενα, επίσης, θετικό στοιχείο του ίδιου νόμου ήταν ο περιορισμός του χρόνου φοίτησης σε ν+2 έτη. Το μήνυμα πέρασε ακαριαία στους φοιτητές που άρχισαν να παρακολουθούν τα μαθήματα με μεγαλύτερη επιμέλεια, για να μη διαγραφούν με την εκπνοή του χρόνου φοίτησης. Ενδιαφέρον έδειξαν και οι «αιώνιοι» φοιτητές να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Ενώ, όμως, διαπιστώνονταν αυτές οι -έστω- μικρές βελτιώσεις, ήλθε ο νέος υπουργός Παιδείας να καταργήσει αυτά τα θετικά και να επαναφέρει το παλιό «νοσηρό» καθεστώς, χωρίς μάλιστα να το ζητήσει κανείς!

* Ο κ. Γιώργος Ζέρβας διετέλεσε πρύτανης στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών.

Πολιτικές Επιστήμες ΑΠΘ – «Μαθήματα στα αγγλικά είναι εχθρικά στον λαό»

Του Θόδωρου Χατζηπαντελή*

Ακόμη θυμάμαι, φοιτητής ων, στο τέλος της δεκαετίας του ’70, τις θέσεις διαφόρων παρατάξεων περί των «δημοκρατικών» μαθηματικών. Λες και το Πυθαγόρειο Θεώρημα έχει δημοκρατική και αντιδημοκρατική εκδοχή! Αλλού ασχολούνταν με την ανάγκη εισαγωγής του μαρξισμού ως μόνης και αποδεκτής μεθόδου ανάλυσης. Μετά, καθηγητής πλέον, ζούσα επαναλήψεις σε γενικές συνελεύσεις τμημάτων. Ερχεται, π.χ., ένας στη συνέλευση μια φορά και λέει ότι κάθε μάθημα πρέπει να έχει «δημοκρατικό» περιεχόμενο. Δεν πρέπει να ασχολούμαστε με την αμερικανική πολιτική ή τα ευρωπαϊκά θέματα στις πολιτικές επιστήμες. Οτι πρέπει να διδάσκουμε μόνο μαρξιστική οικονομία ή παιδαγωγική. Οτι μαθήματα στα αγγλικά είναι εχθρικά για τον λαό, γιατί τα παιδιά του λαού δεν ξέρουν αγγλικά. Κόντεψα να πέσω από την καρέκλα ενθυμούμενος το «δημοκρατικό πυθαγόρειο θεώρημα» των φοιτητικών μου χρόνων. Ενδεδυμένο με «αριστερή» αιτιολογία, το αίτημα περί «της σύνδεσης του ΑΕΙ με τις ανάγκες της κοινωνίας» σήμαινε απλά ευκολότερα μαθήματα και καλύτερους βαθμούς. Τα «δημοκρατικά» ήταν αυτά που κοινωνούσαν οι «δημοκρατικοί» καθηγητές, που είχαν προφανώς την αμέριστη συμπαράσταση των «δημοκρατικών» φοιτητών, και πάει λέγοντας. Τα «μαρξιστικά» αντίστοιχα.

Κάποια στιγμή, η δοξασία ότι οι φοιτητές είναι εκπρόσωποι του λαού που αγωνίζονται για καλύτερη εκπαίδευση κατέρρευσε. Η παράταξη της επάρατου Δεξιάς πλειοψηφούσε. «Δημοκρατικά» μαθηματικά και ΔΑΠ γίνεται; Δεν γίνεται.

Αυτός που πάει στα 18 του να σπουδάσει είναι αδύνατον να ξέρει τι ακριβώς πρέπει να σπουδάσει. Πρέπει να προσαρμοστεί σε μια επιστημονική πειθαρχία και όχι το πρόγραμμα σπουδών στη δοξασία των «δημοκρατικών» μαθηματικών. Αλλιώς ας συμπληρώσει μόνος του το πτυχίο, να το υπογράψει και να το απονείμει στον εαυτό του. Μετά δεν θα το αναγνωρίσει κανείς, αλλά στις λεπτομέρειες θα κολλήσουμε;

Οι φοιτητές δεν είναι οι εκπρόσωποι του λαού που ενδιαφέρεται για την ταξική πάλη στο «δείνα» τμήμα. Είναι η νέα γενιά που πρέπει να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες, να κοινωνικοποιηθεί χωρίς τη δοξασία των «δημοκρατικών» μαθηματικών. Να μάθει, να προετοιμαστεί. Η κοινωνία και η αγορά δεν έχουν κανένα μέλλον με το «δημοκρατικό» πυθαγόρειο θεώρημα. Απλά αυτό είναι λανθασμένο.

* Ο κ. Θόδωρος Χατζηπαντελής είναι προέδρος Τμήματος Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ.

Πολυτεχνείο Κρήτης – «Δέχθηκα βίαιες επιθέσεις από τους κουκουλοφόρους»

Του Ιωακείμ Γρυσπολάκη*

Το 2005 ανέλαβα πρύτανης. Πέραν των στόχων που είχαμε θέσει ως πρυτανεία, για την ανάπτυξη, τη διεθνοποίηση, τη σύνδεση με την επιχειρηματικότητα και την προσέλκυση πόρων για εφαρμοσμένη έρευνα από ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς φορείς, έθεσα στόχο την αναζωπύρωση των διεθνών ακαδημαϊκών σταθερών σ’ ένα πανεπιστήμιο. Ετσι, λοιπόν, τόνισα από την πρώτη στιγμή, δημοσίως, ότι το ακαδημαϊκό άσυλο θεσπίσθηκε για να προστατεύει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, τη διδασκαλία και την έρευνα και όχι την παραβατικότητα. Διατύπωσα την άποψη ότι η κατάληψη ενός πανεπιστημιακού χώρου αποτελεί κατάλυση της έννοιας και της αποστολής του πανεπιστημίου. Διατράνωσα την πεποίθησή μου ότι οι φοιτητές έρχονται στο πανεπιστήμιο για να διδαχθούν, να μελετήσουν και να σπουδάσουν τις επιστήμες, τις τέχνες και τα γράμματα και όχι για να συνδιοικήσουν με τους καθηγητές. Το αποτέλεσμα ήταν να δεχθώ κατ’ επανάληψη βίαιες επιθέσεις από κουκουλοφόρους, τόσο εντός του Ιδρύματος όσο και εκτός. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μεταξύ άλλων, είναι η επίθεση που δέχθηκα στο γραφείο του πρύτανη, τον Οκτώβριο του 2006, από 12 κουκουλοφόρους, που εκτόξευσαν εναντίον μου τούρτα και απειλές, επειδή είχα κάνει αίτημα προς τον εισαγγελέα για εκδίωξη εξωπανεπιστημιακών από το κτίριο του Πολυτεχνείου που είχαν καταλάβει. Πρόκειται για ένα εμβληματικό κτίριο των Χανίων, για το κτίριο της Μεραρχίας, που ήταν το πρώτο διοικητήριο της Κρητικής Πολιτείας.

Ο νόμος 4009/2011 έθεσε τις βάσεις για την επαναφορά των ακαδημαϊκών σταθερών στα ΑΕΙ της χώρας, προσέλκυσε διεθνούς κύρους επιστήμονες στα Συμβούλια και περιόρισε στο ελάχιστο τη δράση των συνδικαλιστών και των συντεχνιών. Ή, αλλιώς, προσέλκυσε Ελληνες και ξένους επιστήμονες με σημαντική καριέρα κι έστειλε τους φοιτητές στις αίθουσες διδασκαλίας, στα εργαστήρια και στις βιβλιοθήκες. Να σημειώσω ότι σε όλα –περίπου 800– τα ΑΕΙ των χωρών της Ευρώπης ισχύει ο θεσμός των Συμβουλίων, ενώ η διάρκεια φοίτησης είναι περιορισμένη και όχι άπειρη. Τέλος, η συμμετοχή των φοιτητών στα πανεπιστημιακά όργανα είναι περιορισμένη και στα εκλεκτορικά σώματα ανύπαρκτη. Η κατάργηση όλων των διατάξεων του νόμου 4009/11 από την ηγεσία του συνδικαλιστικού τομέα πανεπιστημιακών του ΣΥΡΙΖΑ, στους οποίους έχει ανατεθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα διαλύσει ό,τι χτίσαμε τα τρία τελευταία χρόνια.

* Ο κ. Ιωακείμ Γρυσπολάκης είναι πρώην πρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης.

Ιατρική Αθηνών – Πρώτη φορά «αριστερά» σημαίνει αυθαιρεσία;

Της Κλέας Κατσουγιάννη*

Δεν γνωρίζω από επικοινωνιακές μεθόδους, αλλά όπως βλέπουμε γύρω μας (και μάθαμε από το «1984» του Οργουελ), ένας αποτελεσματικός τρόπος για να περάσεις κάτι που δεν ήταν αποδεκτό από την κοινωνία είναι να το ονομάσεις με το αντίθετό του! Ετσι, όταν θέλεις στην πραγματικότητα να δώσεις το δικαίωμα σε μια μικρή μειοψηφία να πραγματοποιήσει τη βίαιη και αντιδημοκρατική πράξη της ακύρωσης μιας συμμετοχικής και δημοκρατικής διαδικασίας, όπως είναι μια εκλογή, ονομάζοντας αυτή την ενέργεια «ενίσχυση της δημοκρατίας και της συμμετοχής των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στις συλλογικές διαδικασίες», περνάει πολύς χρόνος ώσπου να τολμήσουν όσοι βλέπουν ότι «ο βασιλιάς είναι γυμνός» να το φωνάξουν. Η εποχή όμως αλλάζει, ο χρόνος τρέχει γρηγορότερα και είναι καιρός να αντισταθούμε συλλογικά.

Ετσι λοιπόν, στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από τον υπουργό Παιδείας, το οποίο φέρνει μεγάλες αλλαγές στα πανεπιστήμια χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας απολύτως διάλογος (και αυτό από μια ονομαζόμενη «αριστερή» κυβέρνηση), καταργείται «ρητά» (sic) μια διαδικασία που στην πραγματικότητα ενίσχυσε τη συμμετοχή της ακαδημαϊκής κοινότητας στις αποφάσεις και διεύρυνε τη δυνατότητα να ακούγεται η πλειοψηφία. Εμπόδισε, επίσης, ορισμένου τύπου αυθαίρετες ενέργειες γνωστών μειοψηφιών. Εννοώ την ηλεκτρονική ψηφοφορία που καθιερώθηκε με το 2011.

Το σχέδιο νόμου, βέβαια, μιλάει τη γλώσσα της συγκάλυψης, τη γλώσσα των αντιθέτων. Δεν λέει το πραγματικό αποτέλεσμα της κατάργησης της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, δηλαδή ότι μικρές μειοψηφίες θα μπορούν έτσι να επιβάλλονται διά της βίας, κλέβοντας κάλπες, ενώ στο πλαίσιο της διαπλοκής θα είναι δυνατόν ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας να καθοδηγούν προς αυτή την κατεύθυνση τους πρόθυμους να βιαιοπραγήσουν. Οπως συνέβη και κατά το παρελθόν ουκ ολίγες φορές στα πανεπιστήμια.

Το σχέδιο νόμου δεν λέει ότι έτσι αφαιρείται και πάλι η δυνατότητα της πλειοψηφίας να διαμορφώνει τα αποτελέσματα των εκλογών. Αφήνονται τα μέλη ΔΕΠ αλλά και η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών των πανεπιστημίων, ξανά, στην πικρή γεύση της αδυναμίας τους να επηρεάσουν την εξέλιξη των πραγμάτων, όταν ο νόμος ευνοεί τελικά αυτούς που θέλουν να επιβάλουν την άποψη της μειοψηφίας βίαια και αντιδημοκρατικά, ενώ δεν εξασφαλίζει ισονομία για όλους.

* Η κ. Κλέα Κατσουγιάννη είναι καθηγήτρια της Ιατρικής Αθηνών

Νομική Αθηνών – «Ο ινστρούχτορας που σήμερα είναι υπουργός»

Της Μαρίας Γαβουνέλη*

Πρωτοετής το 1981, θυμάμαι με εξαιρετική ενάργεια την παλλόμενη μάζα των πρωτοεμφανιζόμενων φοιτητών στο μεγάλο αμφιθέατρο Σβώλου στη Νομική, με ένα τεράστιο ανάγλυφο της κεφαλής του Σβώλου δίπλα στην είσοδο που ανακαλύψαμε στο τρίτο έτος, όταν ο Μιχάλης Σταθόπουλος ως πρύτανης καθάρισε τους τοίχους από εκατοντάδες στρώσεις αφισών. Στη γεμάτη αίθουσα πηγαινοέρχονταν κόσμος και κάθε τόσο κάποιος στεκόταν, «Συνάδελφοι!», φώναζε και μας καλωσόριζε εξ ονόματος μιας φοιτητικής παράταξης. Ωσπου μπαίνει στην αίθουσα μια κοπελίτσα κρατώντας μια «Βραδυνή». Ο ινστρούχτορας της Πανσπουδαστικής αρπάζει την εφημερίδα, την πετά κάτω, την πατά και δηλώνει «όσο ζω εγώ, αυτή η φυλλάδα δεν μπαίνει εδώ μέσα». Η αίθουσα παγώνει για μια στιγμή και μετά σηκώνεται διαμαρτυρόμενη για την απρόκλητη επιθετική ενέργεια. Ο ινστρούχτορας είναι σήμερα υπουργός.

Τον Μάιο 2008, νεοεκλεγμένη επίκουρη καθηγήτρια, έχω καλέσει δύο διπλωμάτες να μιλήσουν στους φοιτητές για τις επαγγελματικές προοπτικές του διεθνούς δικαίου. Η αίθουσα είναι γεμάτη ώσπου ανοίγει η πόρτα και καμιά σαρανταριά νεολαίοι μπαίνουν, πετούν χαρτάκια: «Η διπλωματία δεν είναι επιλογή, είναι των αφεντικών το δυνατό χαρτί», «Η καριέρα είναι το άλλοθι της υποταγής». Η ομήγυρις διαμαρτύρεται, αυτοί επιμένουν και προπηλακίζουν τους ομιλητές. Ο ένας μου δηλώνει ότι θα μείνει: «Μόλις γύρισα από τη Βηρυτό, δεν θα με φοβίσουν αυτοί!». Ο άλλος: «Μυρίζει μπαρούτι, να φεύγουμε σιγά-σιγά» – έγινε αργότερα σύμβουλος του τότε αρχηγού της αντιπολίτευσης. Κάποιος κινείται να γράψει με σπρέι στους καινούργιους πίνακες. Αρπάζω το σπρέι, κινούνται απειλητικά εναντίον μου, οι φοιτητές μου μπαίνουν μπροστά να με προστατεύσουν.

Αν κάτι άλλαξε, τα τελευταία χρόνια, ήταν η πεποίθηση ότι η βία δεν έχει θέση στην ακαδημαϊκή κοινότητα – παρά τις κακουχίες που συχνά υφιστάμεθα. Η σημαντικότερη ζημιά που κάνει η προτεινόμενη επιστροφή… στο μέλλον της δεκαετίας του ’80 είναι η θεσμική αποκατάσταση «όσων εξέθρεψαν τη βία». Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ηλεκτρονική ψηφοφορία, που επέτρεψε να αποφασίζουμε χωρίς να ψάχνουμε την κάλπη και χωρίς να μπαίνουν δυο-δυο οι ψηφοφόροι στο παραβάν για να δουν τι ψηφίζεις. Την ώρα που προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να κτίσουμε ένα καλύτερο δημόσιο πανεπιστήμιο χωρίς χρήματα αλλά με άριστους φοιτητές, γυρίζουμε πίσω στις χειρότερες στιγμές του παρελθόντος…

* Η κ. Μαρία Γαβουνέλη είναι επίκουρη καθηγήτρια Νομικής Αθηνών

 

Δημοσιεύθηκε στα foititikanea.gr

Το διαβάσαμε: kathimerini.gr 





Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 9 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 1 από 6900 (68998 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6898
6899
6900
Επόμενο