Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017
Άλλα τμήματα της πόλης...
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
fiogf49gjkf0d
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης
fiogf49gjkf0d

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Λίγο πριν την εξεταστική | 6 βασικά βήματα για να οργανωθείς
 Τι ωραία που περάσαμε και φέτος τα στις γιορτές. Φωτάκια, δωράκια, γλυκά και άλλα πολλά. Πήγες μπουζούκια και έκαψες τα ρημάδια τα λεφτά σου, σάρωσες τα clubs της πόλης, έκανες πλούσια τα καταστήματα, έφαγες, έφαγες… έφαγες.
Γράφει η Christina Fragkioudaki
Τέλος χρόνου. Άνοιξε η σχολή και πρέπει να οργανωθείς για την εξεταστική. Μην αγχώνεσαι είναι απλό αν ακολουθήσεις ορισμένα βήματα.

Βήμα 1ο: Βρίσκεις το βιβλίο (ψάξε ψάξε δεν θα το βρεις… βασικά ρώτα καλύτερα τη μαμά σου που τα βρίσκει όλα).

Βήμα 2ο: Βρες την ύλη. Φρόντισε να πηγαίνεις καθημερινά στην σχολή για μάθημα  αυτές τις μέρες πριν την εξεταστική , ώστε να μάθεις την ύλη και να σημειώσεις τα πιο σημαντικά που θα πρέπει να διαβάσεις που θα επισημάνει ο καθηγητής σου.

Βήμα 3ο: Ανοίγεις το βιβλίο (μμμμ…τι ωραία η εισαγωγή βαρέθηκα ήδη). Δες τα περιεχόμενα τουλάχιστον,  να ενημερωθείς για το τι περιλαμβάνει το βιβλίο και στην συνέχεια κάνε μία ανάγνωση και υπογράμμισε τα πιο σημαντικά.

Βήμα 4ο: Ψάξε να βρεις σημειώσεις. Πάρε τηλέφωνο φίλους, γνωστούς, μίλα στα παιδιά του πρώτου θρανίου μήπως είσαι τυχερός και θέλουν να μοιραστούν μαζί σου τις σημειώσεις τους. (Η εμφάνιση παίζει πάντα τον ρόλο της!)

Βήμα 5ο: Φτιάχνεις ένα πρόγραμμα. Αρχικά δες τις μέρες που δίνεις και το μάθημα που δίνεις, καθώς και την ύλη  και τον βαθμό δυσκολίας του κάθε μαθήματος και στην συνέχεια σχεδίασε το πρόγραμμα σου με βάση αυτά τα δεδομένα.

Για παράδειγμα, γράφεις «9η ώρα πρωινό, 9.30-10.30 διάβασμα» (μετά μπορείς να πας για καφέ). Αν ακολουθείς καθημερινά το πρόγραμμα, θα έχεις σίγουρα αποτελέσματα στο διάβασμα σου. Στην περίπτωση που το βιβλίο και οι σημειώσεις σου φαίνονται αρκετά, μπορείς να επιλέξεις να διαβάσεις ένα από τα δύο, όποιο σε διευκολύνει περισσότερο. Αν και οι σημειώσεις είναι περισσότερο αρεστές καθώς καταλαμβάνουν σαφώς λιγότερο χώρο και είναι περισσότερο κατανοητές από το βιβλίο.

Βήμα 6ο: Παρ’ όλ’ αυτά, αν δεν έχεις όρεξη ή τον απαραίτητο χρόνο για να διαβάσεις, εάν δεν βρίσκεις σημειώσεις και το βιβλίο σου φαίνεται δυσνόητο, τότε μάθε από κάποιον τα «SOS» και διάβασέ τα πολύ καλά. Εάν είσαι τυχερός θα πέσει έστω και ένα από τα «SOS» και θα περάσεις το μάθημα.

Ελπίζω να βοήθησα. Καλή επιτυχία στην εξεταστική!

mycampus.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Γιωργος
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Κυριε Κουτρουμπελη
 Κύριε Κουτρουμπελη  τι ακριβώς είναι τα σεμιναριακα  μαθήματα επιλογής;Πρέπει οπωσδήποτε να τα επιλέξουμε προκειμένου να πάρουμε πτυχίο;
printable cialis coupon cialis savings and coupons free cialis samples coupon
prescription card discount coupons cialis prescription coupon card

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017

Σχόλια (0)
 Εξαρτάται από το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματός σου, εάν τα σεμιναριακά μαθήματα ανήκουν στα κατ' επιλογήν υποχρεωτικά ή όχι (συνήθως είναι υποχρεωτικά).
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Επικαιρότητα
Το Σύνδρομο «Google Scholar» και ο Δρ. Γιάννης Ιωαννίδης

«Έχω ένα μυστικό κρυμμένο στης καρδιάς τα βάθη, κανείς δεν το 'χει μάθει και ποτέ δεν θα το πω.»

Αλέκος Σακελλάριος

Θα διερωτάσθε τι σχέση έχει αυτό το φανταστικό τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι, που το είπε τόσο ωραία η Αλίκη Βουγιουκλάκη, με τον Δρ. Γιάννη Ιωαννίδη. Παρακαλώ δείτε περισσότερα πιο κάτω. Όπως μερικοί αναγνώστες γνωρίζουν, ο κ. Ιωαννίδης αρθρογραφεί συχνά στη Huffington Post και όλα τα άρθρα του έχουν ένα κοινό παρονομαστή. Ξεκινώντας από θέση ισχύος, ως καθηγητής στο Stanford, επικρίνει τους πάντες και τα πάντα που έχουν σχέση με την Ελλάδα, όπως τους εκλεγμένους άρχοντες της, τα πανεπιστήμια, τους φοιτητές, τους καθηγητές και οποιονδήποτε άλλον βρει στο δρόμο του, χρησιμοποιώντας σκωπτικά επιχειρήματα, ειρωνικές εκφράσεις, πικρόχολη γλώσσα κ.λπ.. Η πέννα του κ. Ιωαννίδη είναι σαν νυστέρι που χαράζει βαθιά και προκαλεί πόνο σε αυτούς που επικρίνει. Όπως ανέφερα και πριν, ένα μικρό μέρος των επιχειρημάτων του κ. Ιωαννίδη έχουν κάποια βάση, αλλά οι περισσότερες από τις σωτήριες προτάσεις του που έχει δημοσιεύσει στο παρελθόν στην Huffington Post είναι, κατά την γνώμη πολλών αλλά και εμού, άχρηστες, μέχρι και φαιδρές.

Παρ' όλο που έχω ακούσει ότι ο κ. Ιωαννίδης είναι ένας ένθερμος φιλέλληνας, δεν μπορώ να διακρίνω τον φιλελληνισμό του, όταν στο κλείσιμο του τελευταίου άρθρου του γράφει «εδώ που φτάσαμε, έχουμε δύο επιλογές πλέον. Να σβήσουμε και σαν χώρα με ένα υπόκωφο λυγμό ή να σοβαρευτούμε». Για να παραφράσω από το τραγούδι του Γιάννη Πάριου, «όταν έχεις τέτοιους φιλέλληνες τι τους θέλεις τους μισέλληνες». Και ποιος θα χαρεί κ. Καθηγητά όταν σβήσουμε; Σίγουρα οι αγαπημένοι μας γείτονες, που θα λένε ότι ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας, ο Κολοκοτρώνης, ο Ελύτης, ο Σεφέρης, ο Ρίτσος και ο Θεοδωράκης ήταν...Τούρκοι.

Πριν αρχίσω το σχόλιο μου θα ήθελα να εξηγήσω στους αναγνώστες τον τόνο της γλώσσας μου, γιατί μερικοί αναρωτηθήκαν αν αυτού το είδους οι τόνοι αρμόζουν στην υποτιθεμένη κλάση μας σαν τάχα «διάσημοι Έλληνες του εξωτερικού». Δυστυχώς, δεν έχω άλλη επιλογή γιατί ο τόνος έχει ήδη τεθεί από τον Δρ. Ιωαννίδη και αυτή είναι η γλώσσα που φαίνεται να καταλαβαίνει καλύτερα. Είναι επίσης μια ευκαιρία για τον κ. Ιωαννίδη να νιώσει και αυτός τον πόνο που προκαλεί στους άλλους αυτός ο τόνος, ευελπιστώντας να είναι πιο ήπιος στα μελλοντικά άρθρα του.

Και μια άλλη διευκρίνιση. Πολλοί θα διερωτώνται για μένα «ποιος είναι αυτός ο αψηλός, ποιος είναι αυτός ο τύπος». Και «γιατί σπαταλά τον χρόνο του να γράφει μακροσκελή άρθρα για άσχετα με την δουλειά του θέματα;» Όπως εξήγησα πριν, χρωστώ στην Ελλάδα τεράστια ποσά και για να ξεχρεώσω μερικά δανεικά, αυτοδιορίστηκα δικηγόρος της, με ένα σκοπό. Να προσφέρω αντίλογο στο ίδιο νόμισμα σε αυτούς που κατά την γνώμη μου ασκούν κακοπροαίρετη κριτική. Η καλοπροαίρετη κριτική είναι ευπρόσδεκτη. Πιθανότατα όμως να υπάρχουν και άλλες εξηγήσεις. Για παράδειγμα, το άρθρο μου μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μιας φτηνής επαγγελματικής ζήλειας, γιατί τα δικά μου νούμερα από το Google Scholar ωχριούν μπροστά στα νούμερα του Δρος Ιωαννίδη. Και η ζήλεια είναι ένα αίσθημα που ακολουθεί όλους μας, από την κούνια μέχρι τα τρία μέτρα γης. Ας κρίνουν οι αναγνώστες. Όσον αφορά τη μελλοντική μου αρθογραφία, αφήνω τον Βασίλη (Καρρά) να δηλώσει «δεν πάω πουθενά, πουθενά, πουθενά, εδώ θα μείνω».

Με ενδιαφέρει να διαβάζω άρθρα από τον Δρα Ιωαννίδη στη Huffington Post. Μου αρέσει το εφευρετικό μαύρο χιούμορ του, αλλά επίσης μου έρχονται και ιδέες για νέες «ανακαλύψεις». Τα δύο τελευταία άρθρα του με ενέπνευσαν να ανακαλύψω ακόμα ένα σύνδρομο, το οποίο θα περιγράψω εδώ για πρώτη φορά. Το ονομάζω «το σύνδρομο Google Scholar». Όπως κάποιοι από εσάς θα ξέρετε, είχα περιγράψει άλλο ένα σύνδρομο σχετικό με τα άρθρα του Δρος Ιωαννίδη πριν λίγο καιρό, που το ονόμασα «Το σύνδρομο του Επιτυχημένου Μετανάστη».

Στο σύνδρομο Google Scholar (GS), το υποκείμενο είναι συνήθως ένας πρώτης κλάσεως επιστήμονας που αποκτά μανία και εμμονή με τις αναφορές που λαμβάνουν οι εργασίες του από άλλους επιστήμονες. Ενώ θεωρώ ως φυσιολογικό τον έλεγχο του GS μια φορά κάθε 3-6 μήνες, οι ασθενείς προοδευτικά αυξάνουν τη συχνότητα ελέγχου σε μια φορά το μήνα, μετά μια φορά τη βδομάδα, μετά μια φορά τη μέρα, και σε προχωρημένο στάδιο, σε αρκετές φορές τη μέρα. Ελέγχουν τον ολικό αριθμό αναφορών, τον αριθμό αναφορών του πιο επιτυχημένου άρθρου τους και το Η-index (δείκτης ποιότητας και ποσότητας των δημοσιεύσεων). Ένα άλλο σύμπτωμα είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι αρχίζουν στη συνέχεια να συγκρίνουν τους αριθμούς τους με αυτούς των ανταγωνιστών τους, για να δουν αν ξεπέρασαν κάποιον εκείνη τη μέρα και ποια είναι η κατάταξή τους σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Όταν χτυπήσουν ένα συγκεκριμένο ορόσημο (π.χ. 100.000 ή περισσότερες αναφορές στην καριέρα τους), συγκρίνουν τους εαυτούς τους με τους πρόσφατους νικητές των βραβείων Νόμπελ και περνούν ολόκληρο τον Οκτώβριο ξάγρυπνοι, περιμένοντας τηλεφώνημα από την Σουηδική Ακαδημία που θα τους ανακοινώσει τη νίκη τους για βραβείο Νόμπελ.

Δεν είμαι σίγουρος πόσοι και ποιοι από εμάς πάσχουν από αυτό το καινούργιο σύνδρομο, αλλά τα περιγραφόμενα συμπτώματα θα βοηθήσουν στη διάγνωση.

Μερικοί άλλοι Έλληνες ακαδημαϊκοί του εξωτερικού και εσωτερικού προσπάθησαν να αντιπαραθέσουν τη γνώμη τους στον κ. Ιωαννίδη, αλλά δυστυχώς χωρίς επιτυχία: γιατί ο κ. Ιωαννίδης, με την αίγλη του ως καθηγητής του Stanford και σαν Έλληνας με πολύ μεγάλο αριθμό επιστημονικών αναφορών, από θέση ισχύος, τους καταβαραθρώνει. Ακόμα και το τελευταίο άρθρο του κ. Ανάσταση Περράκη, παρ' όλο που είναι αντιπαραθετικό, είναι εξαιρετικά ευγενικό απέναντι στον κ. Ιωαννίδη γιατί αυτός, όπως και πάρα πολλοί άλλοι, το βρίσκουν δύσκολο να ανταγωνιστούν ένα μεγάλο καθηγητή που θεωρείται από τους διασημότερους Έλληνες της εποχής μας.

Πριν από μερικούς μήνες, ήρθα σε άμεση αντιπαράθεση με τον κ. Ιωαννίδη. Χρησιμοποίησα την ίδια καυστική γλώσσα που χρησιμοποιεί ο ίδιος για να κατακεραυνώσει άλλους. Για παράδειγμα, στο τελευταίο άρθρο του κατακεραύνωσε τον πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας ότι τάχα πηγαίνει γύρω σε χωριά και πόλεις για να μαζεύει «χρυσά κλειδιά». Είμαι σίγουρος ότι αυτά τα κλειδιά ούτε επίχρυσα δεν είναι, και δεν ανοίγουν καμιά πόρτα, άρα είναι άχρηστα. Επειδή ο Πρόεδρος ήταν και πρώην ακαδημαϊκός, του έριξε και την μάπα ότι δεν έχει επιστημονικές αναφορές, κάτι που κάνει με όλους τους αντιπάλους του, γιατί πραγματικά είναι ο βασιλιάς των επιστημονικών αναφορών από όλους τους Έλληνες, εντός κι εκτός Ελλάδος.

Στις προηγούμενες αντιπαραθέσεις μου προσπάθησα να καταλάβω από που έρχεται, και το σημαντικότερο, πού το πάει, ο κ. Ιωαννίδης με αυτού του είδους την αρθογραφία. Τότε, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι αυτού του είδους η συμπεριφορά είναι γνωστή στη βιβλιογραφία με διαφορά ονόματα όπως ναρκισσισμός, μεγαλομανία, Σύνδρομο της Ύβρεως, και τα παρακλάδια του όπως το Σύνδρομο του διάσημου διανοούμενου ("Intellectual Celebrity Syndrome"), Nobelitis, κλπ.

Αυτά τα άρθρα, τα οποία πιστεύω ο κ. Ιωαννίδης έφερε βαρέως, έβαλαν στο περιθώριο την αρθογραφία του για μερικούς μήνες. Όπως όμως περίμενα, σε αυτού του είδους τις περιπτώσεις, οι επαναλήψεις είναι πολύ συχνές, γι' αυτό το λόγο ο κ. Ιωαννίδης επανήλθε δριμύτερος («back with a vengeance» όπως λένε οι ξένοι). Με τα τελευταία του δύο άρθρα επιτίθεται κατά των εκλεγμένων ηγετών της Ελλάδας και της Ελληνικής παιδείας).

Δεν θα επαναλάβω αυτά που είπα στα προηγούμενα μου άρθρα, τα οποία εν συντομία λένε ότι θα ήταν πολύ καλύτερο για τον κ. Ιωαννίδη να προβεί σε μια εποικοδομητική και ήπια κριτική για ό,τι συμβαίνει στην χώρα μας, με την ελπίδα ότι κάποιες βελτιώσεις θα μπορούσαν να επιτευχθούν ακόμα και κάτω από τις παρούσες θλιβερές οικονομικές συνθήκες. Δεν βλέπω όμως αυτή τη στροφή του κ. Ιωαννίδη. Αντιθέτως, η πέννα του έγινε πιο κοφτερή και υποψιάζομαι ότι αυτό το μοτίβο θα συνεχιστεί και στο μέλλον.

Aπό που βρίσκει αυτή την δύναμη ο κ. Ιωαννίδης και καταφέρεται κατά πάντων με αυτόν τον σκληρό τόνο; Η απάντηση είναι απλούστατη. Πρώτον, ο κ. Ιωαννίδης είναι καθηγητής σε ένα διάσημο πανεπιστήμιο της Αμερικής, το Stanford. Παρ' όλα αυτά, πολλοί άλλοι Έλληνες είναι καθηγητές σε διάσημα ιδρύματα του εξωτερικού, όπως το Harvard, το Yale, και πολλά άλλα. Αυτό που δίνει την ηθική δύναμη στον κ. Ιωαννίδη να θεωρείται υπεράνω όλων είναι το επιστημονικό του έργο, με τον τεράστιο αριθμό επιστημονικών αναφορών του από άλλους επιστήμονες (οι πληροφορίες αυτές μπορούν να βρεθούν στο Google Scholar). Δυστυχώς, ο απλός πολίτης δεν καταλαβαίνει ακριβώς τι σημαίνει αυτό το μέτρο επιστημονικής εμβέλειας και παρ' όλο που ο κ. Ιωαννίδης είμαι σίγουρος ότι το ξέρει, δεν θέλει να το αναλύσει, γιατί δεν τον συμφέρει (αυτό είναι το μυστικό του, όπως λέει και η Αλίκη). Αργά ή γρήγορα, κάποιος θα πρέπει να αναλύσει το επιστημονικό έργο του κ. Ιωαννίδη και τις αναφορές του, για να γίνει γνωστό το ακριβές μέτρο της προσφοράς του στη διεθνή βιβλιογραφία. Έχοντας γράψει και πριν για επιστημονικές αναφορές (για παράδειγμα, Nature 2011:478 419) αποφάσισα να κάνω αυτή την ανάλυση, για να ξεκαθαρίσουμε μια για πάντα τα δύο σημαντικά ερωτήματα για την προσφορά του κ. Ιωαννίδη στην Επιστήμη.

Πρώτον, είναι ο κ. Ιωαννίδης ένας από τους διεθνείς επιστήμονες με μεγάλο, πολύ μεγάλο, τεράστιο, αριθμό επιστημονικών αναφορών; Η απάντηση είναι πως ναι. Το Google Scholar λέει ότι έχει μαζέψει στην καριέρα του πάνω από 100.000 επιστημονικές αναφορές, που θεωρείται ένας τεράστιος αριθμός. Η δεύτερη ερώτηση, που είναι ίσως και πιο σημαντική, είναι εάν αυτές οι αναφορές μπορούν να καταξιώσουν τον κ. Ιωαννίδη ως έναν πολύ σημαντικό επιστήμονα, καλύτερο από άλλους που έχουν λιγότερες αναφορές, ή κατά τεκμήριο αριθμών, να θεωρηθεί ως ο «εξυπνότερος» Έλληνας, με βάση αυτά τα στοιχεία. Η απάντηση είναι πως όχι.

Αν οι επιστημονικές αναφορές ήταν μέτρο της εξυπνάδας ή της προσφοράς κάποιου στην διεθνή βιβλιογραφία, τότε ο Άλμπερτ Άινσταϊν, που θεωρείται ο εξυπνότερος άνθρωπος που έχει γεννηθεί ποτέ, θα έπρεπε να είχε περισσότερες αναφορές από τον κ. Ιωαννίδη και όλους τους άλλους διάσημους επιστήμονες. Οι επιστημονικές αναφορές του Άινσταϊν, που βρισκόταν σε επιστημονική δράση για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τον κ. Ιωαννίδη, είναι στο ίδιο επίπεδο μαζί του. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα επιστημόνων που κέρδισαν βραβείο Νόμπελ με πολύ λιγότερες αναφορές από αυτές του κ. Ιωαννίδη. Θα ήθελα να εξηγήσω εδώ ότι γενικά, υπάρχουν τεσσάρων ειδών επιστημονικές εργασίες/επιστήμονες στην διεθνή βιβλιογραφία:

Κατηγορία Α) Επιστημονικές εργασίες/Επιστήμονες που έχουν τεράστιο αριθμό αναφορών και πολύ σημαντική επιστημονική προσφορά.

Κατηγορία Β) Επιστημονικές εργασίες/Επιστήμονες που έχουν πολύ μεγάλο αριθμό επιστημονικών αναφορών αλλά μέτρια, ή μικρή, επιστημονική προσφορά.

Κατηγορία Γ) Επιστημονικές εργασίες/Επιστήμονες με πολύ μικρό αριθμό επιστημονικών αναφορών, αλλά πολύ σημαντική επιστημονική προσφορά.

Κατηγορία Δ). Επιστημονικές εργασίες/Επιστήμονες με πολύ μικρό αριθμό επιστημονικών αναφορών και με πολύ μικρή επιστημονική προσφορά.

Στην τελευταία κατηγορία βρίσκονται πέραν του 99% όλων των δημοσιευμένων εργασιών/επιστημόνων.
Προφανώς, ο Δρ. Ιωαννίδης δεν ανήκει στις κατηγορίες Γ και Δ. Κατά την γνώμη μου (και μόνον), ο Δρ. Ιωαννίδης μάλλον πέφτει στην κατηγορία (Β). Όπως ανέφερα σε προηγούμενα άρθρα, ο κ. Ιωαννίδης είναι ένας στατιστικολόγος που ασχολείται με ανάλυση των πορισμάτων άλλων επιστημόνων. Ο ίδιος, ή η ομάδα του, δεν έχει ανακαλύψει κάτι καινούργιο, όπως π.χ. ένα νέο φάρμακο, μια νέα διαγνωστική μέθοδο, ή έναν νέο πλανήτη. Η ανάλυση εργασιών άλλων επιστημόνων εξάγει συμπεράσματα για το αν αυτές οι εργασίες έχουν καλή ή κακή ποιότητα. Χρήσιμο μεν, αλλά όχι χώρος νέων ανακαλύψεων ή κάποιας επιστημονικής επανάστασης.

Πολλοί από τους αναγνώστες θα ξέρουν από άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα το YouTube, ότι μερικά videos αναδεικνύονται « viral» και ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων θέλει να τα δει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτά τα videos έχουν κάτι επαναστατικό ή ότι η ποιότητά τους είναι καλύτερη από άλλα videos που τα έχουν δει πολύ λιγότεροι άνθρωποι. Αυτό συνέβη και με τον Δρα Ιωαννίδη, όπου ένα από τα άρθρα του, το 2005, έγινε «viral», με αποτέλεσμα να συλλέγει 356 αναφορές κάθε χρόνο, έναν πραγματικά τεράστιο αριθμό. Αυτό το άρθρο (πάντα κατά την γνώμη μου) δεν περιέχει καμιά επιστημονική καινοτομία, όμως τιτλοφορείται "Why most published research findings are false" [«Γιατί τα περισσότερα δημοσιευμένα ερευνητικά πορίσματα είναι λάθος»], κάτι που τράβηξε το ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων λόγω του βαρύγδουπου τίτλου του. Μα άνθρωποι σαν και μένα, που είμαστε παλιές καραβάνες στην επιστήμη, γνωρίζουν καλά αυτό το γεγονός. Περίπου ένα χρόνο αργότερα, και μη γνωρίζοντας τότε το άρθρο του Δρος Ιωαννίδη, δημοσίευσα και εγώ (όπως και άλλοι, σε άλλα περιοδικά) κάτι πολύ παρόμοιο με τον τίτλο "Quality of the scientific literature: All that glitters is not gold. Clin Biochem 2006;39:1109-11".

Με βάση αυτή την επιτυχία του, ο κ. Ιωαννίδης δημοσίευσε πολλά άλλα παρόμοια άρθρα, με παρόμοιους τίτλους, ελπίζοντας ότι αυτή η επιτυχία του θα συνεχιστεί. Είναι σαν να λέμε ότι κάποιος έγραψε το τραγούδι «Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ, ένα νερό κρύο νερό» και λόγω της τεράστιας επιτυχίας του, έγραψε ένα άλλο που λέει «Ένα νερό κυρά Μανωλιώ, ένα νερό κρύο νερό» ή «Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ, ένα νερό βραστό νερό» κ.λπ. κ.λπ. Για να δείξω το αληθές αυτής της γνώμης, αναφέρω μερικούς τίτλους των κατά καιρούς διαφόρων εργασιών του κ. Ιωαννίδη:

"«Why most published research findings are false"

"Why most discovered true associations are inflated"

"Why current publication practices may distort science"

"Why most clinical research is not useful"

Το μοτίβο συνεχίζεται, και όπως ανάφερα, παρ' όλο χρήσιμα, χωρίς ανακάλυψη σημαντικής νέας γνώσης. Θα έλεγα ότι ο μέχρι τώρα ρόλος του κ. Ιωαννίδη στην επιστήμη είναι ρόλος αστυφύλακα. Όπως ξέρουμε, οι αστυφύλακες δεν ανοίγουν νέους δρόμους, αλλά προσέχουν δρόμους που έχουν ανοίξει άλλοι... Οι πολυπληθείς αναφορές του Δρος Ιωαννίδη στην διεθνή βιβλιογραφία έδωσαν την ευκαιρία σε φίλους του με επιρροή να πουν μεγάλες κουβέντες, π.χ. ότι ο κ. Ιωαννίδης είναι... ισοδύναμος ή δεύτερος του Ιπποκράτη, κάτι που με έκανε και γέλασα.

Μερικά ακόμη σχόλια για επιστημονικές αναφορές θα ήταν επίσης πολύ χρήσιμα: Μεταξύ των δέκα συχνότερα αναφερόμενων εργασιών όλων των εποχών, τουλάχιστον οκτώ έχουν κατά γενική ομολογία πολύ μικρή επιστημονική αξία, ενώ μόνο μία έχει κερδίσει βραβείο Νόμπελ. Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ μιας χρήσιμης ανακάλυψης (όπως αυτών του Δρος Ιωαννίδη) και μιας μεγάλης επιστημονικής ανακάλυψης. Για παράδειγμα, το ξυραφάκι γνωστής μάρκας με δύο λεπίδες αντί μίας έτυχε μεγάλης εμπορικής επιτυχίας, αλλά δε μπορεί να συγκριθεί σε εφευρετικότητα με την κατασκευή της μηχανής ενός αεριωθούμενου αεροπλάνου ή ενός φαρμάκου που θεραπεύει την λευχαιμία.

Σε άλλους τομείς ισχύουν οι ίδιοι κανόνες. Για παράδειγμα, το τραγούδι «Πότε Βούδας, πότε Κούδας» του Νίκου Παπάζογλου έχει 1.500.000 views στο ΥouΤube, ενώ το αριστούργημα του Μίκη Θεοδωράκη «Η Απαγωγή» με τη Μαίρη Λίντα και το Μανώλη Χιώτη έχει μόνο 94.000 views. Περίπου τα ιδία νούμερα έχει και ο αμανές του Κώστα Μπίγαλη «της κορμάρας σου ο μύθος»!

Γιατί ένα άρθρο με λίγες/ανύπαρκτες αναφορές μπορεί να είναι πολύ σημαντικό; (Κατηγορία Γ). Γιατί την εποχή που δημοσιεύτηκε ήταν τόσο μπροστά από τον καιρό του που κανένας δεν του έδωσε την πρέπουσα σημασία. Είναι σύνηθες μεγάλα άρθρα να αναγνωρίζονται είκοσι, τριάντα, και καμιά φορά σαράντα χρόνια μετά από τη δημοσίευση τους, χωρίς σημαντικές αναφορές, και να κερδίζουν βραβείο Νόμπελ.

Το άρθρο του Ιωαννίδη στο PLOS Med, 2005 παίρνει περίπου τρεις φορές πιο πολλές αναφορές κάθε χρόνο από το μυθικό άρθρο των Watson και Crick για τη δομή του DNA (βραβείο Νόμπελ 1962), ενώ η μέθοδος Lowry για ολική πρωτεΐνη παίρνει εξήντα φορές πιο πολλές αναφορές! Θα μπορούσε κανείς να εισηγηθεί με αυτά τα νούμερα ότι το άρθρο του Ιωαννίδη ή το Lowry είναι πιο «πολύτιμα» από το άρθρο των Watson και Crick. Δεν θα τολμούσα την σύγκριση ούτε για ένα λεπτό, γιατί θα γελούσε και το παρδαλό κατσίκι με αυτή την βλασφημία! Στην πραγματικότητα, σε αυτό το παράδειγμα, η επιστημονική σημασία των τριών άρθρων είναι ακριβώς αντίστροφη από τον αριθμό αναφορών τους (Watson-Crick-Ιωαννίδης-Lowry).

Θα κλείσω προτείνοντας στον κ. Ιωαννίδη να εξακολουθήσει να γράφει τις απόψεις του, και όπως μερικοί άλλοι σχολιαστές είπαν, ας έρθει με προτάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την πατρίδα αυτές τις δύσκολες στιγμές και όχι με ισοπεδωτικά άρθρα που κάθε άλλο τιμούν την πατρίδα μας, τους εκλεγμένους άρχοντές της και αυτούς που διάλεξαν να ζήσουν σε αυτήν. Θα ήθελα επίσης να προτείνω στον κ. Ιωαννίδη να είναι μεν υπερήφανος για τις επιστημονικές αναφορές του (όπως είπα, είναι ο αδιαφιλονίκητος Βασιλιάς των αναφορών), αλλά να μην τις χρησιμοποιεί για να κρίνει, ή να συγκρίνει, τον εαυτό του με άλλους. Οι συμβουλές που δημοσίευσε ένας λαμπρός Έλληνας επιστήμονας, ο ψυχίατρος Δρ. Νίκανδρος Μπούρας, είναι σχετικές με το θέμα: «Υπεύθυνοι ηγέτες, μεταξύ των διάσημοι επιστήμονες, πρέπει να δείχνουν μεγαλύτερη κατανόηση και να παλεύουν ώστε να μην πέσουν στα δίκτυα της μεγαλομανίας». Και επειδή άρχισα το άρθρο με ένα ωραίο τραγούδι, ας το τελειώσω με άλλο ένα, που το έγραψε ο ημίθεος Νίκος Γκάτσος και λέει, ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτό που είπε και ο Δρ. Μπούρας. Αλλάξτε μόνο την λέξη «δίχτυ» με «μεγαλομανία» και το νόημα θα βγει αμέσως

Κάθε φορά που ανοίγεις δρόμο στη ζωή

μην περιμένεις να σε βρει το μεσονύχτι

έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί

γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ
 
Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς

κανείς δε θα μπορέσει να σε βγάλει

μονάχος βρες την άκρη της κλωστής

κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι

 

huffingtonpost.gr  


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
144 υποτροφίες για νέους υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες
 Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έχει εκπονήσει πρόγραμμα διάρκειας τριών ετών με την ονομασία «ARCHERS».

Συγκεκριμένα στο εν λόγω πρόγραμμα, στο οποίο είναι υπεύθυνος ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης και διευθυντής του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ του ΙΤΕ, Σπύρος Αναστασιάδης, θα δοθούν εβδομήντα δύο ετήσιες υποτροφίες για νέους μεταδιδακτορικούς ερευνητές και εβδομήντα δύο αντίστοιχα ετήσιες υποτροφίες για νέους υποψήφιους διδάκτορες σε μια περίοδο τριών ετών, από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το ΙΤΕ.

Η διαδικασία αυτή θα γίνει με ανοικτές προσκλήσεις σε κάθε ενδιαφερόμενο σε διεθνείς ιστότοπους στα σχετιζόμενα επιστημονικά αντικείμενα.

Το συνολικό κόστος της χρηματοδότησης του ερευνητικού προγράμματος ανέρχεται σε 3,3, εκατομμύρια ευρώ και ανοίγει δρόμους στη δημιουργία νέων ευκαιριών εργασίας στο κρίσιμο πεδίο της ερευνητικές εξέλιξης των νέων επιστημόνων στην προοπτική της μείωσης ή ακόμα και της αντιστροφής της διαρροής εγκεφάλων.

Ειδικότερα, τα πεδία ενδιαφέροντος του εν λόγω έργου εδράζονται στη μελέτη και συντήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς, της ενέργειας και της υγείας και οι περιβαλλοντικές κοινωνικές προκλήσεις που συνεχώς μεγαλώνουν.

Η ευρύτερη στρατηγική στόχευση, σύμφωνα με την άποψη του κ. Αναστασιάδη, έχει ως εξής:

«Η υλοποίηση του έργου ARCHERS έχει ως σκοπό την υποστήριξη νέων πτυχιούχων-υποψηφίων διδακτόρων όπως και μεταδιδακτόρων που βρίσκονται στην αρχή της σταδιοδρομίας τους μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισής τους σε διεπιστημονικούς ερευνητικούς και τεχνολογικούς τομείς αιχμής στους οποίους τα Ινστιτούτα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας υπερέχουν τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο».

 

 


alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα φιλοξενήσει 41 φοιτητές από 24 χώρες του κόσμου
 Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα φιλοξενήσει 41 φοιτητές από 24 χώρες του κόσμου Πόλος έλξης 41 φοιτητών από 24 χώρες του κόσμου, όπου θα γνωρίσουν την ελληνική φιλοξενία και κουλτούρα, αποτελεί το ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με έδρα τα Τρίκαλα στις 23 - 28 Ιανουαρίου 2017.
 
Πιο συγκεκριμένα, το «Εντατικό Πρόγραμμα Μαθημάτων» στην Ψυχολογία της 'Ασκησης και του Αθλητισμού, που διοργανώνει το European Master in Sport & Exercise Psychology του ΤΕΦΑΑ ΠΘ με διευθυντή τον Καθηγητή Αθανάσιο Παπαϊωάννου, ακολουθώντας την περσινή επιτυχία του εγχειρήματος όπου φιλοξενήθηκαν 40 φοιτητές από 21 χώρες του κόσμου, επαναλαμβάνεται και φέτος.
 
Οι συμμετέχοντες πέρυσι απόλαυσαν ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον και είχανε την ευκαιρία να γνωρίσουν την ελληνική κουλτούρα και φιλοξενία. Η επιτυχία της περσινής διοργάνωσης οδήγησε και φέτος στην δεύτερη συνεχή διοργάνωση, όπου, όπως αναφέρεται, 41 φοιτητές μεταπτυχιακού επιπέδου θα παρακολουθήσουν ένα υψηλής ποιότητας εντατικό πρόγραμμα μεταπτυχιακών μαθημάτων στην Ψυχολογία του Αθλητισμού και της 'Ασκησης από Καθηγητές που προέρχονται από 10 χώρες της Ευρώπης και τον Καναδά.
 
Στην γιορτή αυτή της πολυπολιτισμικότητας θα συμμετάσχουν φέτος 41 φοιτητές από τις εξής χώρες: Γαλλία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Νέα Ζηλανδία, ΗΠΑ, Ινδία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Νότια Κορέα, Κροατία, Μαρόκο, Ολλανδία, Ουκρανία, Ουρουγουάη, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σλοβακία, Σλοβενία, Τουρκία, Φινλανδία και Χιλή.

Πηγή: Foititikanea.gr 









prescription card discount prescription drugs coupon prescription coupon card

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2016 - Μηχανογραφικό 2016
«Η “ανάσταση” των Πανελληνίων» του Άρη Ιωαννίδη
 Κι ενώ όλοι μας περιμέναμε εναγωνίως την κατάργηση των Πανελληνίων, ως το απόλυτο μίασμα της κοινωνίας μας, αυτές όχι μόνο δεν καταργούνται, αλλά, ουσιαστικά ο ρόλος τους δείχνει μάλλον να αναβαθμίζεται, καθώς θα έχουν λόγο και στο «εθνικό απολυτήριο» του μέλλοντος. Σε βάθος τριετίας, πενταετίας και βλέπουμε. Έχουμε ακόμη δρόμο. Ας μη βιαζόμαστε. Στη χώρα της διαρκούς αναμονής άλλωστε ζούμε.  Μέχρι τότε, βέβαια, θα αλλάξουν πρόσωπα, καταστάσεις. Πάντως θα έχουμε με κάτι διαρκώς να ασχολούμαστε. Η αλήθεια είναι ότι στη χώρα μας δύσκολα κάποιος πλήττει…

Προσωπικά, όσους υπουργούς θυμάμαι, στη διάρκεια της μεταπολίτευσης, όλοι τους πορεύονταν με λάβαρο την κατάργηση του μισητού για πολλούς θεσμού, που ακούει στο όνομα Πανελλήνιες. Είτε για ψηφοθηρικούς, είτε για μικροκομματικούς, είτε για ιδεολογικούς σκοπούς, όλοι τους, ανεξαρτήτως χρώματος, φώναζαν και εξαπέλυαν μύδρους κατά του συγκεκριμένου θεσμού. Ασχέτως, βέβαια, αν σε κάθε προηγμένη κοινωνία υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα που η μετάβαση από τη μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη συνοδεύεται από κάποιου τύπου εξετάσεις (όχι ότι είμαστε προηγμένη κοινωνία, αλλά λέμε τώρα…). Το μόνο που άλλαζε στο παρελθόν είναι ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων, οι συντελεστές βαρύτητας (όταν υπήρχαν) , η τάξη, καθώς πριν λίγα χρόνια τα παιδιά εξετάζονταν πανελλαδικώς και στη Β’ Λυκείου. Από εκεί και πέρα τίποτα. Απλώς οι Πανελλήνιες βαπτίζονταν Πανελλαδικές και τώρα μάλλον εξετάσεις εθνικού τύπου. Τελικά, το σημερινό σύστημα πρόσβασης (που είναι και «χθεσινό») μάλλον δεν έχει εξαντλήσει ακόμη τον ιστορικό του ρόλο, όπως τουλάχιστον υποστηρίχθηκε έντονα από πολλούς. Μάλλον έχει δρόμο ακόμη μπροστά του…

Βαρύγδουποι τίτλοι εφημερίδων – και όχι μόνο – καιρό τώρα στοίχειωναν την καθημερινότητά μας, δημιουργώντας φρούδες ελπίδες σε κάθε φυγόπονο μαθητή, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο στα πανεπιστήμια , με σύνθημα την ελεύθερη πρόσβαση. Όλοι πίστεψαν ότι τα όνειρά τους άκοπα θα υλοποιηθούν. Τελικά τίποτα…

Δηλαδή εδώ που τα λέμε δε χρειάζεται να είσαι και ιδιαίτερα ευφυής για να καταλάβεις ότι μάλλον οι Πανελλήνιες είναι το μόνο αξιοκρατικό κομμάτι που έχει διασωθεί στην κοινωνία μας. Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με. Δεν πιστεύω να υπάρχει κάτι εφάμιλλό του. θα μού πείτε «βάρβαρο» σύστημα. Συμφωνώ. Όμως δυστυχώς τέτοια είναι η νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας, τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα έχουμε. Μακάρι κάποια στιγμή να αλλάξει. Η νοοτροπία μας εννοώ. Όλες οι αλλαγές γίνονται από κάτω προς τα επάνω. Κι όχι το αντίθετο. Από το νηπιαγωγείο προς το Λύκειο κι όχι απ’ το Λύκειο προς το νηπιαγωγείο. Απλή λογική.

«Η “ανάσταση” των Πανελληνίων» του Άρη Ιωαννίδη
«Θα καταργήσουμε τη λαίλαπα του φροντιστηρίου». Δε βλέπω κάτι τέτοιο , ίσα ίσα. Κι αν είναι λαίλαπα σε τελική ανάλυση γιατί μας δίνεις άδεια λειτουργίας; Αστεία πράγματα. Αντί να κοιτάξουμε να πατάξουμε το μαύρο ιδιαίτερο, την πραγματική παραπαιδεία και κάθε μορφή παραοικονομίας, στο βωμό λίγων ψήφων βάλλουμε κατά πάντων.

Εθνικό απολυτήριο. Εκεί που έλεγα ότι επιτέλους το απολυτήριο δεν θα αποτελεί πλέον απλώς τον εσωτερικό διάκοσμο κάποιας κορνίζας , «φτου» κι απ’ την αρχή. Δε βλέπω καμιά απολύτως διαφορά. Ίσα ίσα που θα γεμίσουμε από «αριστούχους» (όχι ότι δεν είχαμε ήδη πολλούς από δαύτους) που άλλη εικόνα έδειχναν στο απολυτήριό τους κι άλλη εντελώς όταν έβγαιναν οι βαθμοί των Πανελλαδικών. Γιατί άραγε; Κακά τα ψέματα οι προφορικοί βαθμοί – με κάποιες εξαιρέσεις – θυμίζουν «περάστε κόσμε»…

Καλή η περιγραφική αξιολόγηση, τέλεια η πολυκλαδικότητα, άψογη η ανάδειξη της τεχνικής- επαγγελματικής εκπαίδευσης. Πραγματικά. Όμως στην Ελλάδα ζούμε δυστυχώς. Με τα γνωστά σχολικά κτήρια, με τις πρωτόγονες υποδομές, με τη συγκεκριμένη νοοτροπία που διέπει όλους μας. Ας αλλάξουν κι ας βελτιωθούν πρώτα αυτά και μετά βλέπουμε.

Φιλόλογος

 

schooltime.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Εγγραφές μετεγγραφομένων 2016-2017 σε τμήματα του ΤΕΙ Αθήνας
 Οι εγγραφές των δικαιούχων μετεγγραφής θα πραγματοποιηθούν σε όλα τα Τμήματα του ΤΕΙ Αθήνας από τη Δευτέρα 23-01-2017 έως και την Παρασκευή 27-01-2017 και ώρες  10:00-14:00 εκτός των εξής Τμημάτων:
 
1. Διοίκησης Επιχειρήσεων – Κατεύθυνση Διοίκηση Επιχειρήσεων
 
2. Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.
 
3. Μαιευτικής
 
4. Τεχνολογίας Τροφίμων
 
5. Νοσηλευτικής
 
για τα οποία θα υπάρξει πληροφόρηση εντός της ερχόμενης εβδομάδας.

Πηγή: Foititikanea.gr 











Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Επικαιρότητα
Πληρωμή 30 ευρω για κάθε αίτηση ισοτιμίας τίτλου σπουδών
 Πληρωμή 30 ευρω για κάθε αίτηση ισοτιμίας τίτλου σπουδών Για κάθε εξεταζόμενο αίτημα ισοτιμίας τίτλου σπουδών εκτός απο την περίπτωση της ανώτατης εκπαίδευσης καθορίζεται ανταποδοτικό τέλος (παράβολο) το ύψος του οποίου είναι 30 ευρώ.
 
Ειδικοτερα σύμφωνα με απόφαση των υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών καθορίζεται ότι για την κάλυψη του συνόλου της δαπάνης που προκαλείται από τη διαδικασία ισοτιμίας των τίτλων σπουδών καταργημένων φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της ημεδαπής ή φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της αλλοδαπής, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης, οι αιτούντες ισοτιμία τίτλου σπουδών καταργημένων φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της ημεδαπής ή φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της αλλοδαπής, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης, καταβάλλουν σε λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για κάθε εξεταζόμενο αίτημα ισοτιμίας τίτλου σπουδών ανταποδοτικό τέλος, το ύψος του οποίου είναι 30 ευρώ.
 
Το ίδιο ανταποδοτικό τέλος καταβάλλεται και στην περίπτωση αιτήματος από τον ενδιαφερόμενο επανεξέτασης της απόφασης ισοτιμίας του τίτλου σπουδών του. Η πληρωμή του παραβόλου γίνεται με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. ΦΕΚ Καθορισμός ανταποδοτικών τελών για τη διαδικασία ισοτιμίας τίτλων σπουδών καταργημένων φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της ημεδαπής ή φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της αλλοδαπής, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης. Άρθρο 1
 
Ανταποδοτικά τέλη
 
Για την κάλυψη του συνόλου της δαπάνης που προκαλείται από τη διαδικασία ισοτιμίας των τίτλων σπουδών καταργημένων φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της ημεδαπής ή φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της αλλοδαπής, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης, οι αιτούντες ισοτιμία τίτλου σπουδών καταργημένων φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της ημεδαπής ή φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της αλλοδαπής, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης, καταβάλλουν σε λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για κάθε εξεταζόμενο αίτημα ισοτιμίας τίτλου σπουδών ανταπο- δοτικό τέλος, το ύφος του οποίου είναι 30 ευρώ. Το ίδιο ανταποδοτικό τέλος καταβάλλεται και στην περίπτωση αιτήματος από τον ενδιαφερόμενο επανεξέτασης της απόφασης ισοτιμίας του τίτλου σπουδών του. Άρθρο 2 Πληρωμή Παραβόλου Οι πόροι του άρθρου 1 κατατίθενται σε τραπεζικό λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. σύμφωνα με το άρθρο 20 παράγραφος 4 του υπ'αρ. ν. 4115/2013.

Πηγή: Foititikanea.gr 







Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Την Τετάρτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση για Λύκειο και Πανελλαδικές

Την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου προγραμματίστηκε τελικά, η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προκειμένου να συζητηθούν οι αλλαγές στο Λύκειο και την πρόσβαση των αποφοίτων στα ΑΕΙ.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Παιδείας θα προσέλθει στη συνεδρίαση με ένα γενικό πλαίσιο που θα περιγράφει την φιλοσοφία των αλλαγών και όχι με την αρχική πρόταση του ΙΕΠ, όπως δημοσιοποιήθηκε.

 



alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017
Επικαιρότητα
Τo σχολείο, τα προσφυγόπουλα και οι Έλληνες πρόσφυγες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου
 Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στο δημοτικό σχολείο του Περάματος

Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στο δημοτικό σχολείο του Περάματος, αλλά και τις «ανέφελες» υποδοχές σε άλλα σχολεία, επιχειρούμε μία αναδρομή στη συμμετοχή στην εκπαίδευση των Ελλήνων προσφύγων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Υπενθυμίζουμε ότι οι δυνάμεις του φασισμού – ναζισμού με την κατοχή τους στη χώρα μας, δημιούργησαν τις συνθήκες που οδήγησαν στους δρόμους της προσφυγιάς, εκείνη την περίοδο.

Πριν την ολοκληρωτική κατάληψη της Ελλάδας από τις δυνάμεις του άξονα, στα ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα η «εκπαιδευτική πολιτική», όπως πρόσφατα έγραψε το ert.gr ήταν η ακόλουθη: «Την ήπια διοίκηση του Ιταλού διοικητή Mario Lago που θεωρήθηκε από τον ιταλικό φασισμό αποτυχημένος γιατί δεν είχε καταφέρει να κάνει όλους τους Έλληνες να μιλούν ιταλικά, διαδέχεται ο De Vecchi που το 1937 καταργεί τα ελληνικά σχολεία και πιέζει τους γονείς να γράψουν τα παιδιά τους στη φασιστική οργάνωση Balila».

Aλλά και στα άλλα νησιά που πήγαν οι Ιταλοί ως κατακτητές, ελέω των ναζί, γιατί είχαν υποστεί πανωλεθρία στον ελληνοϊταλικό πόλεμο, επιχείρησαν τα ίδια, όπως άλλωστε έγραφε στο ημερολόγιό της η 13χρονη τότε μαθήτρια Ηλέκτρας Μάζαρη – Μπράτσου, στην Ικαρία.

Ο πανεπιστημιακός Μάκης Καβουριάρης δήλωνε λίγο καιρό πριν στη συνέντευξή του στο ert.gr:

«-Πού σας πήγαν;

-Στις πηγές του Μωυσέως, όπου εκεί πέθανε ο αδερφός μου ο Στάθης από τις κακουχίες και την πείνα. Μείναμε εκεί έως το 1945, πήγα και σχολείο εκεί, σχολείο για προσφυγόπουλα.
-Από εκεί επιστρέψατε στην Ελλάδα;

-Όχι φύγαμε παράνομα και πήγαμε στην Αλεξάνδρεια, εκεί ήρθε μετά τη λήξη του πολέμου και ο πατέρας μου και ζήσαμε κάποια χρόνια εκεί. Στην Αλεξάνδρεια και στο Πορτ Σάιντ τελείωσα το σχολείο και το γυμνάσιο».

O γιατρός Xρήστος Σταυρινάδης επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Δήμο Ικαρίας και τέως Δήμαρχος, μας είχε πει στη συνέντευξή του:

«-Οι σχέσεις σας με τον τοπικό πληθυσμό ποιές ήταν;

-Μιλούσα με τη σπιτονοικοκυρά μας τη Τζεμιλέ και το γιό της τον Χάνα και παίζαμε, έτσι έμαθα και αραβικά. Μαζί με άλλους πιτσιρικάδες, Έλληνες και άραβες, κάναμε τις σκανταλιές μας και ξεναγούσαμε στα αξιοθέατα της πόλης στρατιώτες και έτσι παίρναμε και χαρτζιλικάκι, σελίνια θα ήταν τότε και παίρναμε γλυκίσματα, ενώ άλλοι αν και μικροί αγόραζαν τσιγάρα και κάπνιζαν.

Πήγαμε και σε προσφυγικό σχολείο όπου μας μάθαιναν ελληνικά και αγγλικά».

Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννάκης στη μέση της φωτο, με τα αδέλφια του στο Καστελλόριζο, αριστερά του ο Μιχάλης και δεξιά του ο Βασίλης

Aλλά και ο Καστελλοριζιός πρόσφυγας πολέμου Βαγγέλης Χατζηγιαννάκης, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ert.gr, είχε δηλώσει:
«-Επιστρέψαμε στο Πορτ Σαιντ και η οικογένειά μου επέστρεψε στο Καστελλόριζο το 1947. Στην Αίγυπτο πηγαίναμε αρκετά προσφυγόπουλα στο σχολείο, όπου λόγω της διαφορετικής καταγωγής μαθητών αλλά και δασκάλων ήταν στην ουσία ένα σχολείο «πανσπερμίας». Εμείς μετά πήγαμε στην Αλεξάνδρεια που είχαμε συγγενείς και θυμίζω ότι ο πατέρας μου ήταν και επί τιμή συνταγματάρχης του ελληνικού στρατού.

Όταν γυρίσαμε κάναμε εκμάθηση ελληνικής γλώσσας για 14 μήνες, ώστε να καλύψουμε τα κενά που είχαμε».

ΑΦΡΙΚΗ: 1943 προσφυγόπουλα σε Δημοτικό σχολείο

(Σώσα Πλακίδα και πίσω η αδερφή της Ασημίνα)

Στο ert.gr είχε μιλήσει και η Σώσα Πλακίδα, από τη συνέντευξη της οποίας θυμίζουμε ένα απόσπασμα:
-Ο Τσεσμές ήταν κέντρο καταγραφής προσφύγων, οπότε σας μετακίνησαν από εκεί.

-Ναι μας πήγαν στο Χαλέπι στη Συρία και εκεί μείναμε σε στρατιωτικούς θαλάμους. Εκεί θυμάμαι ότι πήραν τον πατέρα μου για στρατιώτη για να πολεμήσει και εμείς βρεθήκαμε στο Άντεν της Υεμένης, θυμάμαι τη διαδρομή που κάναμε με ένα τρένο.

-Οι συνθήκες ποιες ήταν;

–Άσχημες ήταν σε έξαρση τα παιδικά νοσήματα. Τελικά μπήκαμε και δύο φορές σε καράβι, το ένα το έλεγαν «Τριπολιτάνια», το άλλο θυμάμαι ότι ήταν ένα πολύ μεγάλο κρουαζιερόπλοιο της εποχής και φτάσαμε στη Μομπάσα στην Κένυα στην Αφρική και από εκεί με λεωφορεία στην πόλη Ιρουμούν. Από εκεί με λεωφορεία στην Μπούνια στο Ζαΐρ, το λεγόμενο τότε Βελγικό Κονγκό. Θυμάμαι ότι ο καταυλισμός μας ήταν κοντά στο Κιλιμάντζαρο. Το βλέπαμε όπως βλέπουμε από τον Άγιο Κήρυκο, τα βουνά της Σάμου.

-Πώς πέρασε η ζωή εκεί;

-Πήγαμε στο σχολείο και οι δάσκαλοί μας ήταν πρόσφυγες, ζούσαμε έξω από την πόλη και κάτσαμε εκεί μέχρι το τέλος του πολέμου».

Αναφορά είχαμε κάνει και στον μη ευρισκόμενο στη ζωή δάσκαλο των προσφυγόπουλων Ιωάννη ΤσαντέΣυγκεκριμένα γράφαμε:

«Ιωάννης Θ. Τσαντές (1903 – 1977) από το Καραβόσταμο Ικαρίας, απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, δάσκαλος στον Εύδηλο Ικαρίας, στους Μολάους και σε πολλά γυμνάσια σε διάφορες περιοχές της χώρας. Πρόσφυγας πολέμου στη Μέση Ανατολή το 1944 – 1945, δίδαξε για δύο χρόνια τα ελληνόπουλα της προσφυγιάς, στα σχολεία του Νουσεϊράτ της Γάζας και των Πηγών του Μωυσή».

unnamed3

Παράλληλα υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις Ελλήνων προσφύγων που πήγαν σε σχολεία της Κύπρου ή των χωρών παραμονής τους κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μαρτυρίες τις οποίες το ert.gr έχει στην κατοχή του και θα συνεχίζει να τις δημοσιοποιεί σταδιακά, όπως και τις προηγούμενες.

unnamed

Επίσης με αφορμή την πρόσφατη κυβερνητική ανακοίνωση για κάποιας μορφής επιδόματος στους διαμένοντες στη χώρα μας πρόσφυγες, να αναφέρουμε ότι χρήματα (ένα μικρό επίδομα), αλλά και προσφορά ρουχισμού και ειδών διατροφής, έδιναν και στους Έλληνες πρόσφυγες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι αρχές των χωρών που τους φιλοξενούσαν σε συνεργασία – εποπτεία με τους Εγγλέζους.

Για τις συνθήκες υγιεινής

Επειδή συχνά και παρά τις δράσεις και διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Υγείας και Ιατρικών συλλόγων, ενώσεων, κινήσεων, πρωτοβουλιών, κλπ ότι πραγματοποιούνται συνεχώς εμβολιασμοί και παρεμβάσεις, το θέμα της υγείας των προσφύγων αποτελεί θέμα συζήτησης και ενστάσεων για τη συμμετοχή προσφυγόπουλων στα σχολεία, ας θυμίσουμε τί αντιμετώπιζαν «οι δικοί μας πρόσφυγες»:

Χ. Σταυρινάδης: «Μετά τη Σμύρνη μας πήγαν στη Συρία στο Χαλέπι σε ένα μεγάλο κέντρο υποδοχής και διαλογής. Μέναμε σε θαλάμους ξεχωριστά οι γυναίκες και τα παιδιά και ξεχωριστά οι άνδρες. Μας έδωσαν τη δυνατότητα να κάνουμε λουτρό και μας ψέκασαν, μάλλον για να αποπαρασιτωθούμε».

Αντιγόνη Ρωμυλίου (από συνέντευξή της στο ert.gr): «Τελικά από την Τουρκία πήγαμε με τρένο στο Χαλέπι στη Συρία, εκεί πλυθήκαμε μετά από ένα μήνα και περάσαμε και από γιατρό».

Υπενθυμίζουμε και από την παρουσίαση στο ert.gr, της ιστορίας του Νισύριου Νικόλαου Κωσταρά: «Οι Τούρκοι μόλις με είδαν σε αυτή την κατάσταση τηλεφώνησαν και ήρθε μία εγγλέζικη άκατος. Στο λιμάνι του Μαρμαρά υπήρχαν εγγλέζικα και γερμανικά πλοία και αυτό γιατί η Τουρκία ήταν ουδέτερη χώρα, δεν μπορούσαν να χτυπήσουν εκεί. Με πήραν και με πήγαν στο εγγλέζικο πλοίο, με έπλυναν με προσοχή για να μη βραχεί το πόδι μου, μου έδωσαν εσώρουχα και τα ρούχα μου τα έβαλαν στον κλίβανο. Στη συνέχεια με πήγαν στο χειρουργείο και αφού με νάρκωσαν, έβγαλαν το βλήμα από το πόδι μου. Σε αυτό το πλοίο έμεινα τρεις μέρες, βρισκόμενος συνεχώς κάτω από τη φροντίδα των γιατρών».

Το ιστορικό αφιέρωμα – έρευνα συνεχίζεται και θα επανέλθουμε με νέα στοιχεία και μαρτυρίες.

Έρευνα – συνεντεύξεις: Νάσος Μπράτσος - ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 33 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 110 από 9749 (97486 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
109
110
111
112
9747
9748
9749
Επόμενο