Τρίτη, 25 Απριλίου 2017
Άλλα τμήματα της πόλης...
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης

Share
Γιαννα
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Σχολές - Τμήματα
Επαγγελματικός προσανατολισμός
 Κυριε κουτρουμπελη θα ήθελα την γνώμη σας ειλικρινά ,εχω 15100 στο 3 και 10000 στο 2.τι κατα τη γνώμη σας να δηλώσω για 10%;ξέρω δε στέκει σαν ερώτηση αλλα εχ μπλοκάρει ,ευχαριστω μη με ειρωνευτηται.
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
 Γιάννα, με τα μόρια αυτά έχεις αρκετές επιλογές αλλά για να απαντήσεις στο ερώτημα θα πρέπει πρώτα να προσδιορίσεις τους στόχους σου. Τι θέλεις και τι μπορείς να κάνεις.
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Αννα
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Σχολές - Τμήματα
Κυριε κουτρουμπελη διευκρίνιση
 Για 10% Τεφφαα τα αγωνίσματα που θα δηλώσω να τα δώσω ;τωρα στα λύκεια ;κυριε κουτρουμπελη;εχω 15100 χωρίς αγωνίσματα εχω ελπίδα ;
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (1)
 Με τα μόρια αυτά έχεις πολλές ελπίδες αλλά το πρόβλημα είναι πως για να δηλώσεις ΤΕΦΑΑ θα έπρεπε να είχες δώσει αθλήματα τη χρονιά που είχες συμμετάσχει στις πανελλαδικές.
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

  
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
 Δηλ φέτος δεν μπορώ ;
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο
Έως 31 Ιουλίου η κατάθεση φακέλων για εκπαιδευτικά προγράμματα από Φορείς
 H Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε., οι Δ/νσεις Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε. & Δ.Ε., η Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης, η Δ/νση Ειδικής Αγωγής και η Δ/νση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους (φορείς, οργανισμούς, υπηρεσίες, ΜΚΟ, Α.Ε.Ι., επιστημονικές ενώσεις, δήμους, υπουργεία, νοσοκομεία, μουσεία, καλλιτέχνες, ιδιώτες, κλπ) που υλοποιούν ή επιθυμούν να υλοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα και μαθητικούς διαγωνισμούς στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης (Π.Ε.) και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (Δ.Ε.) (Γενικής, Επαγγελματικής και Ειδικής) τα εξής:

 Από το σχολικό έτος 2017-18 και εφεξής, όσοι επιθυμούν να υλοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα-δράσεις και μαθητικούς διαγωνισμούς στις σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε. (Γενικής, Επαγγελματικής και Ειδικής) καλούνται να καταθέτουν πλήρη φάκελο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση των ανωτέρω δράσεων από 1η Απριλίου έως 31 Ιουλίου του προηγούμενου σχολικού έτους. (π.χ. για προγράμματα, διαγωνισμούς, δράσεις που θα υλοποιηθούν κατά το σχ. έτος 2017-18, η κατάθεση δικαιολογητικών πρέπει να πραγματοποιηθεί από 3 Απριλίου 2017 έως 31 Ιουλίου 2017) στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις:

  • spudonpe@minedu.gov.gr για αιτήματα που αφορούν τη Δ/νση Προγραμμάτων, Σπουδών & Οργάνωσης Π.Ε.
  • t05sded@minedu.gov.gr για αιτήματα που αφορούν τη Δ/νση Προγραμμάτων, Σπουδών & Οργάνωσης Δ.Ε.
  • depek@minedu.gov.gr για αιτήματα που αφορούν τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης
  • deae@minedu.gov.gr για αιτήματα που αφορούν την Δ/νση Ειδικής Αγωγής
  • physgram@minedu.gov.gr  για αιτήματα που αφορούν τη Δ/νση Φυσικής Αγωγής

ή ταχυδρομικά στη διεύθυνση:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37

15180, ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Αιτήματα κοινά που αφορούν παραπάνω από μία Δ/νση (π.χ. Α/θμια και Β/θμια μαζί) θα πρέπει να αποστέλλονται στη Γενική Δ/νση Σπουδών, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

genikidiefsp@minedu.gov.gr 

ή ταχυδρομικά στη διεύθυνση:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37

15180, ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

 Απώτερος στόχος είναι η έγκαιρη έγκριση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και μαθητικών διαγωνισμών, ώστε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, έχοντας συνολική εικόνα,  να προβαίνουν στον ετήσιο προγραμματισμό της σχολικής τους μονάδας. 

Για τυχόν διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με :

Α) τη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443318, 210-3442247 και 210-3443605 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση spudonpe@minedu.gov.gr 

Β) τη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443272 και 210-3442242 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση t05sded@minedu.gov.gr 

Γ) τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442212 και 210-3442231 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση depek@minedu.gov.gr 

Δ) τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442190, 210-3442577 και 210-3442194 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση deae@minedu.gov.gr 

Ε) τη Δ/νση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443516 και 210-3442753νκαι στην ηλεκτρονική διεύθυνση physgram@minedu.gov.gr 

ΣΤ) τη Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443615 και 210 3442755 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση genikidiefsp@minedu.gov.gr

Πηγή: minedu.gov.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
Προσλήψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα ΚΕΔΔΥ και σε Παράλληλη Στήριξη

   Πρόσληψη 2 εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ02.50 ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου χρόνου για το διδακτικό έτος 2016-2017 στα ΚΕΔΔΥ, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ανάπτυξη υποστηρικτών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολικό έτος 2016-2017» με Κωδικό ΟΠΣ 5001982 του Ε. Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».

 

Το Δελτίο Τύπου σε μορφή doc

Ο Πίνακας σε μορφή xls

 

  Πρόσληψη 31 εκπαιδευτικών ΕΑΕ, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02.50, ΠΕ03, ΠΕ04.01.50 και ΠΕ04.01, στη Β/θμια Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης με ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολικό έτος 2016-2017» με κωδικό ΟΠΣ 5001960 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020» για το διδακτικό έτος 2016-2017.

Το Δελτίο Τύπου σε μορφή doc

Ο Πίνακας σε μορφή xls

Πηγή: minedu.gov.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Το Υπουργείο εξετάζει το θέμα των Επαναληπτικών Εξετάσεων των Πανελλαδικών
 Με αφορμή τις ανεύθυνες παροτρύνσεις ορισμένων παραγόντων, προς τους μαθητές να οργανώσουν κινητοποιήσεις με αίτημα τις επαναληπτικές εξετάσεις για όσους  ασθενήσουν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ενημερώνει  μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ότι :

- Εξετάζει το θέμα της διενέργειας των επαναληπτικών εξετάσεων αφού προκύπτουν – φέτος σε αντίθεση με άλλες χρονιές-  σημαντικά νομικά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν.

- Εγκαίρως, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα  ανακοινώσει τις τελικές αποφάσεις οι οποίες θα είναι, όπως πάντα, προς όφελος των υποψηφίων μαθητών.

- Η επίλυση τέτοιων ευαίσθητων θεμάτων είναι υποχρέωση του Υπουργείου και δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης της δύσκολης ψυχολογικής οικονομικής πίεσης των παιδιών και των οικογενειών τους.

Πηγή: minedu.gov.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
ΤΑΚΑΡΟΣ
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Επικαιρότητα
ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ για τις κατ εξαιρεση.
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΙΓΟ ΠΑΙΔΙΑ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΑΚΗΣ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΚΑΤ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Σχόλια (1)
 δε χρειάζεται πολυ μυαλό ρε παιδιά για να καταλάβει κανείς οτι οι κατ εξαίρεση ειναι ο νομιμος τρόπος για να βολέψουν τους δικούς τους,απλα εμείς "τα ζώα" επειδή η ελπίδα πεθαίνει τελευταία ελπίζουμε και στέλνουμε αιτήσεις και περιμένουμε εναγωνίως και προσπαθούμε σε αυτά τα sights να αντλήσουμε ελπίδα.Το παιχνίδι ειναι ξεπουλημένο.Πάντα ήταν σ' αυτή τη χώρα...Απλα θα συνεχίσουμε έστω και με ελάχιστα χρήματα και με στερήσεις στον καφε και στο κουλούρι.Καλη υπομονή σε ολους
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

  
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
Αριστη τοποθέτηση !!!!
Υποβλήθηκε πριν από 46 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

 
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
 ποτε εκανες υην αιτηση Τακαρε
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

[Κλείσιμο]
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Σχόλια (1)
 ο καθενας μπορει να πει οτι θελει οχι βεβαια οτι δεν εχει δικαιο .και το ΥΠΕΘ οτι θελει λεει το μονο αν καποιος ενημερωθει ας το γραψει να καταλαβουμε που βρισκονται μονο ετσι ...................αυτοι θα μας τρελανουν στο τελος Ε Λ Ε Ο Σ
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

 [Κλείσιμο]
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Σχόλια (1)

Το μόνο που θα μάθετε και όταν το μάθετε,  θα είναι εάν την πήρατε η όχι .. Δηλαδή ΟΧΙ για σχεδόν το σύνολο των παιδιών που έκαναν αίτηση......

 Τώρα εάν μάθει κανείς,  πόσες έγιναν δεκτές  και τους λόγους  που έγιναν δεκτές,  να "μου σφυρίξει κλέφτικα"........ 

Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

  [Κλείσιμο]
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Σχόλια (1)
 Π Η Ρ Ε     Κ Α Ν Ε Ι Σ       Α Π Α Ν Τ Η Σ Η ..................ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

   [Κλείσιμο]
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Σχόλια (1)

Κανεις δεν απαντά τελικά, τι γίνεται, δεν πήρε κάποιος απάντηση? 

Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

     
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
 Απάντηση μέχρι σήμερα καμία 
Υποβλήθηκε πριν από 46 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Σχολές - Τμήματα
ΣΑΕΠ

  

Κε Κουτρουμπέλη,

Το syllabus πρέπει να το δώσω μεταφρασμένο στο ΣΑΕΠ;

Ευχαριστώ πολύ, 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
 Απ' όσο γνωρίζω ναι (από τη μεταφραστική υπηρεσία του ΥΠ. ΕΞ. ή από κάποιο διαπιστευμένο δικηγόρο).
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Ελπινίκη
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα   Πανελλαδικές 2016 - Μηχανογραφικό 2016
Κύριε Κουτρουμπέλη σας παρακαλώ δώστε ιδιαίτερη προσοχή.

 Καλημέρα σας. 

'Εδωσα πανελλαδικές τις χρονιές 2014,2015,2016 και δυστυχώς  λόγω μεγάλης ανόδου των μορίων δεν κατάφερα να πετύχω την εισαγωγή μου στο τμήμα που ήθελα.

Είμαι από ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑ Α ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, του τομέα ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ.

Φέτος θα δώσω με το 10%. Θα ήθελα να μου απαντήσετε σε 2 ερωτήματα διότι εδώ και δύο ώρες παίρνω το υπουργείο ΠΑΙΔΕΙΑΣ δεν απαντάνε, και το σχολείο μου δεν γνωρίζει.

1) Χρειάζεται να υποβάλλω ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ. ή μόνο μηχανογραφικό δελτίο;

2) Θα είναι και φέτος εφικτή η εισαγωγή μου σε ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ-ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ? Και αν ναι οι πιθανότητες θεωρείται ότι θα είναι ελάχιστες?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
  1. θα υποβάλεις μόνο μηχανογραφικό δελτίο
  2. θα μπορείς να δηλώσεις και στρατιωτικές/αστυνομικές σχολές (αρκεί να υποβάλεις την αίτηση όταν βγουν οι προκηρύξεις) αλλά επειδή οι θέσεις είναι περιορισμένες οι πιθανότητες είναι πολύ μικρές.
  3. θα έχεις το νου σου να δεις αν θα σας δώσουν και κάποιες θέσεις για πανεπιστημιακές σχολές (ο νόμος λέει πως όσοι συμμετέχουν στις εξετάσεις των 4  μαθημάτων θα διεκδικήσουν και το 1% των θέσεων που προσφέρονται για τα πανεπιστήμια)
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Νικος
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Σχολές - Τμήματα
ΑΠΟΡΙΑ!!
 Καλημερα σε ολους.Σκεφτομαι να φοιτησω στο Δημοσιο  Πανεπιστημιο Κυπρου ως μοναδικη εναλλακτικη λυση διοτι στην Ελλαδα δεν καταφερα να πιασω αυτο που ηθελα ενω εκει ισως το καταφερω,Θα ηθελα να ρωτησω λοιπον αν μια σχολη της Κυπρου,εχει αντιστοιχη αναγνωρισιμοτητα με μια της Ελλαδας..Ειναι ισχυρο χαρτι?Εχεις τα ιδια δικαιωματα με εναν που τελειωσε το αντιστοιχο στην Ελλαδα?Ειτε ειναι Νηπιαγωγων ειτε ειναι Φιλολογια ειτε οτιδηποτε..?
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Σχόλια (0)
 Ναι, η αναγνωρισιμότητα είναι ακριβώς η ίδια καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017
Επικαιρότητα
«Φιλόλογος εν έτει 2017» του Φίλιππου Ξυράφα
 Δε θα ξεχάσω ποτέ την ατάκα ενός αγαπημένου συναδέλφου, τέως καθηγητή μου, τη στιγμή που πρωτο-πάτησα το κουμπί οριστικοποίησης του μηχανογραφικού μου δελτίου: «καλώς ήρθες στο κλαμπ των φυλακισμένων!», μου είπε. Εγώ απόρησα, τον κοίταξα, χαμογέλασα αμήχανα και τον ρώτησα τι εννοούσε. Χωρίς καθόλου σκέψη μού απαντά «είμαστε σαν τους φυλακισμένους, δηλαδή έχουμε παρελθόν και καθόλου μέλλον!». Αρκετά βαρύγδουπη δήλωση, ειδικά όταν ξεκινάει μια νέα αρχή στον εκπαιδευτικό στίβο ενός δεκαοχτάχρονου παιδιού που μόλις άνοιξε πανιά για νέες θάλασσες και για νέους γνωσιακούς ορίζοντες. Το στοίχημα τότε ήταν να διαψεύσω την πολύ εύστοχα διατυπωμένη, κατ’ εκείνον, αλληγορική ρήση και να αποδείξω πως μέλλον έχει ο κάθε νέος, φτάνει να επενδύσει στην επιλογή του με μοναδικό κεφάλαιο την αφοσίωσή του.

Εντάξει, προφανώς ο εν λόγω κύριος είχε κατά νου, συζητώντας μαζί μου, την κρατούσα οικονομικοπολιτική κρίση της χώρας, συνθήκες μεστής ιδιωτικής απασχόλησης στην αγορά εργασίας, ελάχιστες στατιστικά –σε σχέση με παλιότερα- εργασιακές θέσεις και μια γενικότερη πεσσιμιστική εικόνα που διαχέεται -καθόλου συχνά- από τους προγενεστέρους στους επιγόνους. Αν, όμως, όλα αυτά ισχύουν, ισχύουν μόνο για τον επίδοξο φιλόλογο; Ο γιατρός; Ο δικηγόρος και ο οικονομολόγος; Ο ηλεκτρολόγος και ο χημικός; Κάθε νέος εισερχόμενος στα χωράφια της τριτοβάθμιας, είτε αυτά λέγονται ΤΕΙ είτε ΑΕΙ θα διαπιστώσει πως τα πράγματα γενικώς δεν είναι όπως ακριβώς τα ονειρεύτηκε, όταν διέβη τις πόρτες του τμήματος επιλογής του. Τι γίνεται, όμως, με τους φιλολόγους; Είναι τόσο ανέφικτα τα πράγματα όσο θέλουν πολλοί να πιστεύουν;

Ναι, δε λέω, τώρα πια οι πάλαι ποτέ «χρυσές» εποχές της επετηρίδας και των δημοσίων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ είτε έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί είτε έχουν μεστώσει σε σημείο ασφυξίας και απελπισίας, αφήνοντας πίσω άτομα που πάλεψαν να διοριστούν με μια πικρία και ένα μεγάλο «γιατί όχι εγώ;». Εκεί είναι, όμως, το ζητούμενο; Γι’ αυτό ένας νέος διάλεξε να μυηθεί στις γνώσεις μιας τόσο ενδιαφέρουσας επιστήμης; Το μόνο που μας νοιάζει είναι μια θέση στο Δημόσιο κι από ‘κει και πέρα τέλος; Εκεί βασικά εδρεύει το λάθος! Μόνο Δημόσιο;

Τότε προκύπτει το ερώτημα: «και πώς θα βγω στην αγορά εργασίας;», «είμαι έτοιμος για κάτι τέτοιο;». Σαφώς και ένα πρόγραμμα σπουδών φιλολογίας προπτυχιακού επιπέδου δε σε καθιστά σοφό, δε σου δίνει κάθε γνώση ως κεραυνός εν αιθρία ώστε ξαφνικά το επόμενο πρωί να είσαι έτοιμος για κάθε εμπόδιο. Η δουλειά ενός φιλολόγου δε «χτίζεται» –όπως και πλείστες άλλες θαρρώ- εντός αμφιθεάτρου, χτίζεται με αναζήτηση, με διαρκή ανανέωση και τριβή επί τω έργω. Ψευδο-επιστημοσύνες και βιβλιογραφίες όλοι μπορούν να επικαλούνται. Όλοι μπορούν να έρθουν και να πουν πως γνωρίζουν άπταιστα αρχαία και λατινικά, επειδή είναι κλασικοί φιλόλογοι. Τα λόγια από τα έργα, φυσικά, απέχουν παρασάγγας. Έμπρακτα, απλώς, θα θέσω κάποια ερωτήματα: πώς δεν έχει μέλλον ένας φιλόλογος που γεμίζει μια αίθουσα ενός φροντιστηρίου και μεταδίδει τις γνώσεις του σε νέα παιδιά που διψάνε να ακούσουν και να πάρουν ερεθίσματα; Πώς «πέθανε» ένας φιλόλογος, όταν σε κάθε εφημερίδα μεγάλο μέρος του δυναμικού είναι καταρτισμένο από φιλολόγους; Πώς λειτουργούν περιοδικά, εκδοτικοί οίκοι, μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σε όλη τη γη, αν ζούμε το παρόν χωρίς να διαθέτουμε μέλλον ως επιστήμονες; Είναι πολύ εύκολο ένας φιλόλογος που ανήκει σε διαφορετική γενιά να βλέπει από διαφορετικό πρίσμα το «τώρα» και το «μετά» από τα παιδιά που μόλις βγήκαν στην αγορά εργασίας ως νέοι επιστήμονες, όμως αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τα εξοβελίσουμε όλα. Δε θα αναφερθώ καν εκτενώς στις «Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες», σε έναν κλάδο μοντέρνο, άρτι εισαχθέντα στην επιστημονική πραγματικότητα της Φιλολογίας, όπου η επιστήμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών έχει πολυμεριστεί και έχει γίνει ένα με τους κειμενικούς θησαυρούς της γραμματείας μας (και όχι μόνο της δικής μας).

«Φιλόλογος εν έτει 2017»
Πριν, λοιπόν, θέσουμε στο πεδίο βολής κάθε αξία και κάθε επάγγελμα, ας το δούμε ως συνάρτηση με την εκάστοτε χρονική περίοδο που πραγματώνεται και με δεύτερο άξονα τις δυνατότητες κάτω από τις οποίες επιβιώνει. Μέλλον στη φιλολογία, όπως και σε κάθε επάγγελμα συλλήβδην, θα υπάρχει πάντα, φτάνει αυτοί που το ψάχνουν, να το επιδιώκουν. Από γκουρού που χρησμοδοτούν σαν άλλη Πυθία βρίθει η κοινωνία μας καλώς ή κακώς! Από πράξεις, όμως, υπάρχει λειψυδρία. Ας προτείνω και γω, εν κατακλείδι, μια ρήση που ταιριάζει στην περίσταση…Non verba! Acta!

Φιλόλογος – μεταπτυχιακός φοιτητής του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών στον τομέα Κλασικής Φιλολογίας.

 

schooltime.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 47 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 110 από 9881 (98807 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
109
110
111
112
9879
9880
9881
Επόμενο