Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017
Άλλα τμήματα της πόλης...
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
Επικαιρότητα
Πώς αντέδρασε ο Mark Zuckerberg όταν πέρασε στο Χάρβαρντ; (ΒΙΝΤΕΟ)
 Πώς αντέδρασε ο Mark Zuckerberg όταν μπήκε στο Χάρβαρντ; (ΒΙΝΤΕΟ) Μπορεί ο Mark Zuckerberg να είναι σήμερα ο δισεκατομμυριούχος επικεφαλής του Facebook, ωστόσο, υπήρξε κάποτε ένας έφηβος, όπως πολλοί άλλοι, που ονειρευόταν να μπει στο πανεπιστήμιο και να κάνει την δουλειά των ονείρων του. Μέσω του λογαριασμού του στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο Zuckerberg δημοσίευσε την Πέμπτη ένα βίντεο που τράβηξε ο πατέρας του, τη στιγμή που εκείνος έμαθε πως έγινε δεκτός στο Harvard. Καθισμένος μπροστά από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, μέσα στο δωμάτιό του, ο νεαρός, τότε, Mark ανοίγει το email από το παγκοσμίου φήμης αμερικανικό πανεπιστήμιο και… η αντίδραση πατέρα και γιου για την θετική απάντηση δεν είναι αυτή που ίσως περιμένετε! ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ 
 
 
Πηγή: Foititikanea.gr 









Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Στιγμές από την εκδήλωση 30 χρόνια Erasmus του ΤΕΙ ΑΜΘ
 Το πρόγραμμα Erasmus+ επιχορηγεί την κινητικότητα για σπουδές και πρακτική άσκηση σε παγκοσμίου φήμης εταιρίες και πανεπιστήμια.
 
Οι μετακινούμενοι αποκομίζουν πολλαπλά οφέλη, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και αναπτύσσουν, μεταξύ άλλων, δεξιότητες και ικανότητες για την προσωπική και εργασιακή τους εξέλιξη, όπως βελτίωση των γλωσσικών τους ικανοτήτων, διαπολιτισμική κατανόηση προς άλλους λαούς, δημιουργία ευρωπαϊκής συνείδησης, εμπειρία εξωτερικού, σπουδές και εργασία κάτω από διαφορετικά στάνταρ.
 
Υποστηρίζοντας επί 30 χρόνια την κινητικότητα το ΤΕΙ ΑΜΘ προτρέπει τους φοιτητές του να ενημερώνονται έγκυρα και υπεύθυνα από το Γραφείο Erasmus του Τμήματος Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων για την μετακίνησή τους σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έλληνες και ξένοι φοιτητές μιλούν για τις εμπειρίες τους κατά την διάρκεια της κινητικότητας
 
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2017 στην Δράμα και στο Διδυμότειχο. 
 
Στιγμιότυπα εδώ 

Πηγή: Foititikanea.gr 









Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
ΙΕΚ ζητά 100 ευρώ από κάθε σπουδαστή για την πρακτική άσκηση
 ΙΕΚ ζητά 100 ευρώ από κάθε σπουδαστή για την πρακτική άσκηση Παράβολο εκατό ευρώ από κάθε σπουδαστή, απαιτεί το παράρτημα του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ, προκειμένου να κάνουν την πρακτική τους άσκηση.
 
Το γεγονός αυτό καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων, το οποίο έγινε αποδέκτης διαμαρτυριών σπουδαστών και είχε ήδη την πρώτη συνάντηση με την Διευθύντρια του ιδιωτικού εκπαιδευτικού οργανισμού.
 
Όπως σημειώνει στην ανακοίνωση του το ΕΚΙ, κανένα συμβόλαιο σπουδαστή δεν αναφέρει το ποσό των 100€ και κανένας δεν υποχρεούται να πληρώσει χρηματικό ποσό πέρα του ποσού που αναγράφεται στο συμβόλαιο. Μετά από επικοινωνία με το αρμόδιο Υπουργείο και τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν προβλέπεται η καταβολή οποιουδήποτε ποσού από τους σπουδαστές για να γίνει η πρακτική σε αντίστοιχες επιχειρήσεις.
 
Η ασφάλιση του σπουδαστή για την πρακτική άσκηση καλύπτεται από το ΙΙΕΚ βάση Κοινής Υπουργικής Απόφασης που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1953/Β/10-09-2013. Δεν είναι στην ευθύνη των σπουδαστών. Η διευθύντρια, σημειώνει το ΕΚΙ, δε γνώριζε- δεν ήξερε να απαντήσει με σαφήνεια σε τίποτα, παρά μόνο επικαλούνταν κάποια προφορική εντολή του Ομίλου ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ να ζητάνε 100€ (παράνομα), ονομάζοντας το «παράβολο», από κάθε σπουδαστή που κάνει την πρακτική του άσκηση.
 
Η «λύση» στην οποία προέτρεψε ήταν «να μην κάνουν πρακτική όσοι δεν έχουν τα 100€». Με δεδομένο ότι η πλειοψηφία των σπουδαστών επέλεξαν το δρόμο της ιδιωτικής εκπαίδευσης για να πάρουν ορισμένα εφόδια για να εργαστούν, αλλά και για να καλύψουν όσα τρέχοντα έξοδα μπορούν να καλυφθούν με 306€/352€ το μήνα (κάτω των 25ετών/άνω των 25ετών) η απάντηση της διευθύντριας είναι τουλάχιστον προκλητική.
 
Παρ’ όλο που είχε το χρονικό περιθώριο να επικοινωνήσει με τους ανωτέρους της και να δώσει πιο ικανοποιητικές απαντήσεις στον εκπρόσωπο χιλιάδων εργαζομένων, δεν το έκανε.
 
Μετά από πίεση δεσμεύτηκε να επικοινωνήσει μέσα στην εβδομάδα. Μέχρι να υπάρξει νεότερη ενημέρωση από το ΕΚΙ κανένας σπουδαστής να μην πληρώσει τα 100€

Πηγή: Foititikanea.gr 











Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2016 - Μηχανογραφικό 2016
Σημείωμα πριν τις Πανελλαδικές: Για την ανάπτυξη παραγράφου στην έκθεση
 Γιάννης Ι. Πασσάς, MEd

            Η άσκηση που αφορά την παράγραφο αποτελεί το συχνότερα εμφανιζόμενο θέμα στα διαγωνίσματα του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Συγκεκριμένα, ασκήσεις για τη δομή ή/και τους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου εμφανίζονται σε 39 από τα 66 διαγωνίσματα των Πανελληνίων Εξετάσεων (59,09%), ενώ την τελευταία πενταετία στα 13 από τα 15 (86,66%). Μάλιστα στα 8 από τα 13 αυτά διαγωνίσματα η διατύπωση είναι πλέον κοινή (π.χ. στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2016: «Να βρείτε δύο τρόπους ανάπτυξης της τρίτης παραγράφου του κειμένου [“Μπορούμε να διακρίνουμε … (την τέρψη της ευχάριστης συναναστροφής)” και να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με αναφορές στο κείμενο»].

            Οι διατυπώσεις των τελευταίων ετών (σε αντίθεση μάλιστα με παλιότερες, π.χ. στις Πανελλήνιες Εξετάσεις των Εσπερινών του 2006: «Ποιος είναι ο τρόπος ανάπτυξης της παρακάτω παραγράφου; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας») αποδεικνύει πως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) αντιλαμβάνεται πλέον το ζήτημα της ανάπτυξης των παραγράφων «μηχανιστικά», θεωρώντας πως ακόμα και μία παρενθετική έκφραση λίγων λέξεων μπορεί να αποτελέσει ανεξάρτητο τρόπο ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της άσκησης Β2[α] των Πανελληνίων Εξετάσεων των Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων του 2015: «Να βρείτε τους τρόπους ανάπτυξης της έβδομης παραγράφου του κειμένου (“Η καταγραφή ... αυτού του πλούτου”) και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

«Η καταγραφή όλων των μνημείων αυτών -των πολύ ή λιγότερο γνωστών, των εντοπισμένων αλλά μη ερευνημένων, αλλά και εκείνων των οποίων γνωρίζουμε ακόμη την ύπαρξη μόνο από αρχαίες μαρτυρίες- με όλα τα δεδομένα τους, δηλαδή την ιστορία τους, τα χαρακτηριστικά τους, την κατάστασή τους και τις δυνατότητες χρήσης ή απλής ανάδειξής τους, θα προσφέρει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στη συστηματικότερη διαχείριση αυτού του πλούτου».

            Για την άσκηση αυτή οι ενδεικτικές απαντήσεις της ΚΕΕ ανέφεραν: «i. διαίρεση (της έννοιας “όλων των μνημείων” ή και της έννοιας “όλα τα δεδομένα”), ii. αίτιο - αποτέλεσμα: “η καταγραφή…” (αίτιο) “θα προσφέρει ένα εργαλείο…” (αποτέλεσμα) και (μετά από αίτημα ορισμένων βαθμολογικών κέντρων) iii. παραδείγματα τεκμηρίωσης της φράσης “όλων των δεδομένων” (“δηλαδή την ιστορία τους…”).

            Τι σημαίνει όμως στην πραγματικότητα τρόπος ανάπτυξης μιας παραγράφου; Μπορεί, για παράδειγμα, μία επεξηγηματική παρένθεση μιας ή περισσότερων λέξεων να τεκμηριώσει την ύπαρξη τρόπου ανάπτυξης της παραγράφου με παραδείγματα; Ας θυμηθούμε τι αναφέρει για το θέμα ο Νίκος Γρηγοριάδης στο «εμβληματικό» έργο του «Η Παράγραφος».

«Η ανάπτυξη μιας παραγράφου εξαρτάται από τη θεματική σας πρόταση. Αυτή θα σταθεί ο σίγουρος οδηγός σας, γιατί αυτή εκφράζει την κύρια ιδέα που θέλετε να αναπτύξετε. Μια παράγραφος λοιπόν, ανάλογα με τη θεματική της πρόταση, μπορεί να αναπτυχθεί: με ειδικές λεπτομέρειες, με παραδείγματα, με σύγκριση και αντίθεση, με αιτιολόγηση, με ορισμό, με διαίρεση, με αίτια και αποτελέσματα, με αναλογία και με συνδυασμό μεθόδων. Όλοι αυτοί οι τρόποι, παρά τις ποικίλες ονομασίες τους, έχουν τον ίδιο αντικειμενικό σκοπό: να βοηθήσουν τον αναγνώστη να καταλάβει με ακρίβεια και πληρότητα την κύρια ιδέα που εκφράζεται ή υπονοείται στη θεματική πρόταση. Επομένως το μοναδικό κριτήριο για την επιτυχία μιας παραγράφου είναι η αποτελεσματική μετάδοση των σκέψεών σας». (Γρηγοριάδης, 1979)

            Με τις παρατηρήσεις αυτές -οι οποίες μάλιστα αναπαράγονται στο Βιβλίο του Εκπαιδευτικού της Β’ Γυμνασίου (Γαβριηλίδου κ.ά., χχ, σ. 20)- αντιλαμβάνεται κανείς πως, όταν αναφερόμαστε σε μεθόδους ανάπτυξης παραγράφων, εννοούμε τον τρόπο (ή τους τρόπους, αν πρόκειται για συνδυασμό) με τον οποίο ο συγγραφέας αναπτύσσει το βασικό θέμα της παραγράφου του, για να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα: την πληροφόρηση του αναγνώστη. Έτσι είναι μάλλον προφανές πως στην παράγραφο του διαγωνίσματος του 2015 η επικοινωνιακή πρόθεση του συγγραφέα ήταν να αναδείξει τη σημασία της προηγούμενης καταγραφής των μνημείων ως προϋπόθεσης αξιοποίησής τους, επομένως ο τρόπος ανάπτυξής της ήταν το «αίτιο - αποτέλεσμα» και όχι όλοι όσοι κατέγραψε η ΚΕΕ. Ανάλογα, στο διαγώνισμα του 2016 η πρόθεση του Παπανούτσου στην τρίτη παράγραφο του κειμένου του ήταν να παρουσιάσει την αριστοτελική διάκριση της φιλίας, όπως με σαφήνεια δήλωνε στη θεματική της πρόταση («Μπορούμε να διακρίνουμε τρία είδη φιλικών σχέσεων, κατά τον Αριστοτέλη: “διά το χρήσιμων”, “δι’ ηδονήν”, «διά το αγαθόν»), γι’ αυτό και ο τρόπος ανάπτυξης ήταν η «διαίρεση» και όχι και η «αιτιολόγηση» και τα  «παραδείγματα» που υπέδειξε η ΚΕΕ.

            Καθώς λοιπόν, όπως όλοι αναγνωρίζουμε, ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνονται τα θέματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις επηρεάζει καταλυτικά τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσής μας, προτείνουμε η διατύπωση της άσκησης που αφορά τους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου αφενός να είναι σαφέστερη (π.χ. «εντοπίστε τους τρόπους…» ή «τους δύο τρόπους…») και να μην κατακερματίζεται, αφετέρου να λαμβάνει υπόψη τον πραγματικό διδακτικό στόχο της άσκησης: να εντοπίζουν οι μαθητές τον (ή τους…) τρόπο με τον οποίο σε μια συγκεκριμένη παράγραφο ο συγγραφέας επιδιώκει να αναπτύξει τη βασική και την κατευθυντήρια ιδέα του.

 

ΑΝΑΦΟΡΕΣ

Γαβριηλίδου, Μ., Εμμανουηλίδης, Π., Εμμανουηλίδου-Πετρίδου, Ε. (χ.χ.). Νεοελληνική Γλώσσα Β’ Γυμνασίου. Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος».

Γρηγοριάδης, Ν. (1979). Η Παράγραφος. Θεσσαλονίκη: Κώδικας


alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Επικαιρότητα
Μονιμοποιεί τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς η Κύπρος
 Αυτό ανακοίνωσε μετά τη συνεδρία του σώματος ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής, εκφράζοντας την πεποίθηση πως με αυτή την εξέλιξη αίρονται όλες οι επιφυλάξεις για την πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμών.

Όπως θα διαβάσετε και παρακάτω στο ρεπορτάζ  του κυπριακού Μέσου "Πολίτης" ο κ. Καδής ανέφερε πως σήμερα συζητήθηκε ενώπιον του Υπουργικού το θέμα που αφορά το νέο σύστημα διορισμών. "Τέθηκαν όλες οι πτυχές αυτού του ζητήματος και λήφθηκε η πολιτική απόφαση να προχωρήσουμε στη διασφάλιση των μη μόνιμων εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάστηκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα πέραν των 30 μηνών, σύμφωνα και με τις υποδείξεις της Νομικής Υπηρεσίας, καθιστώντας τους εκπαιδευτικούς αορίστου χρόνου", πρόσθεσε.
 
Επεσήμανε πως από την αρχή της συζήτησης αυτού του θέματος η θέση της Κυβέρνησης ήταν ότι "θα έπρεπε να δούμε με ευαισθησία αυτούς τους εκπαιδευτικούς.  Το έχουμε κάνει μέσα από τις διαδικασίες και τα δεδομένα που είχαμε ενώπιόν μας και τις συμβουλές της Νομικής Υπηρεσίας, και πιστεύω ότι με αυτή την εξέλιξη αίρονται όλες οι επιφυλάξεις για την πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμών".

Πρόσθεσε πως "εμείς ετοιμαζόμαστε για τις πρώτες εξετάσεις, στο πλαίσιο του νέου συστήματος, μέσα στο ερχόμενο φθινόπωρο".
 
Προς αναβολή η ψήφιση του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση
Στο μεταξύ, προς αναβολή βαίνει η προγραμματισμένη για αύριο συζήτηση και ψήφιση του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση από την Ολομέλεια της Βουλή, σύμφωνα με τα όσα διαδραματίστηκαν κατά τη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας όπου, σύμφωνα με βουλευτές φαίνεται να υπάρχει πλειοψηφική απόφαση για αναβολή της συζήτησης για 15 μέρες.
 
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλας είπε ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση αποτελεί ανάγκη για την κοινωνία της Κύπρου με στόχο την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
 
Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή Παιδείας εξέτασε σήμερα την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας σε ό,τι αφορά την κατοχύρωση των 30μηνων εκπαιδευτικών και πως οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται.
 
Ερωτηθείς τι θα γίνει αύριο στην Ολομέλεια, ο κ. Κάρουλας είπε ότι ο ΔΗΣΥ θα εξετάσει το θέμα στη σύνοδο της κοινοβουλευτικής του ομάδας και θα τοποθετηθεί αύριο στην Ολομέλεια.
 
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς είπε ότι μόλις ένα εικοσιτετράωρο πριν την Ολομέλεια της Βουλής στην οποία θα τεθεί για ψήφιση η τροποποίηση της νομοθεσίας και οι κανονισμοί για το νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση, η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός δεν ήταν σε θέση να απαντήσουν κρίσιμα ερωτήματα.
 
Ερωτήματα όπως, ποιες κατηγορίες εκπαιδευτικών (συμβασιούχοι, έκτακτοι, αντικαταστάτες) θα αναγνωριστούν ως αορίστου χρόνου και πώς θα υπολογιστεί η υπηρεσία τους, ποιες είναι οι τελικές πραγματικές ανάγκες στην εκπαίδευση και πόσες θέσεις θα μπορούν να διεκδικηθούν μέσα από τους νέους καταλόγους διορισίμων και πως θα κλείσει η στρόφιγγα που δημιουργεί νέους αντικαταστάτες, έκτακτους και συμβασιούχους.
 
«Αυτά και άλλα ζητήματα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στη Βουλή, αν θέλει να παραμείνει σοβαρή και να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στους υφιστάμενους εκπαιδευτικούς, τους νέους πτυχιούχους, το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα και τα παιδιά μας, από το να αναμένει πρώτα απαντήσεις στα πιο πάνω ζητήματα και μετά να πάρει τις αποφάσεις της» είπε, προσθέτοντας ότι το στήσιμο σκηνικού αναβολής ή αναστολής της εφαρμογής της νομοθεσίας για το νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση βαραίνει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, και είναι αποτέλεσμα της προχειρότητας που έχει επιδείξει και των παλινδρομήσεων του.
 
Σε ερώτηση κατά πόσο θα ζητηθεί αύριο αναβολή της συζήτησης, ο κ. Καυκαλιάς είπε ότι υπάρχει μια απόφαση πλειοψηφική στην Επιτροπή Παιδείας για να ζητηθεί αύριο σε πρώτο στάδιο αναβολή της συζήτησης της σχετικής νομοθεσίας για 15 μέρες ευελπιστώντας ότι θα προκύψουν προτάσεις από το Υπουργείο που να απαντούν σα καίρια ερωτήματα που έχουν τεθεί.
 
Πρόσθεσε ότι την ίδια στιγμή το ΑΚΕΛ θα εισηγηθεί τροπολογία η οποία θα προνοεί αναστολή της εφαρμογής της νομοθεσίας για ένα χρόνο στην περίπτωση που αυτή συζητηθεί και ψηφιστεί τελικά αύριο.
 
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου είπε ότι ενόψει της συζήτησης για την ψήφιση των κανονισμών για σταδιακή κατάργηση του καταλόγου διοριστέων εκπαιδευτικών θα προτείνει τροπολογία προς άρση της αδικίας που υφίστανται, όπως ανέφερε, αυτή τη στιγμή οι αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί.
 
«Χωρίς να θέλουμε να παρέμβουμε στη διαδικασία του καταλόγου και της σταδιακής κατάργησης του, χωρίς να περιορίζουμε τις ελπίδες των νέων παιδιών που αναμένουν από την πολιτεία να συμβάλει στο να υπάρξει απασχόληση των νέων μέσα από τις νέες διαδικασίες και τις εξετάσεις, έχουμε υποβάλει αυτή την πρόταση» ανέφερε και εξήγησε ότι η πρόταση του ΔΗΚΟ προβλέπει όπως καλούνται αντικαταστάτες μόνο από τον κατάλογο διοριστέων μέχρι το 2027 οπότε και θα καταργηθούν όλοι οι κατάλογοι και θα εφαρμοστεί στο σύνολο της η νέα νομοθεσία και οι προσλήψεις θα γίνονται με τη διαδικασία των εξετάσεων μόνο.
 
Εξήγησε με άλλα λόγια ότι για τις αντικαταστάσεις θα προηγούνται, σύμφωνα με την τροπολογία, αυτοί που εργάζονται σήμερα με βάση τη σειρά στον υφιστάμενο κατάλογο. 


alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
Επικαιρότητα
Σχετικά με το νομοσχέδιο για την επιλογή Διευθυντών, του Θωμά Γεωργιάδη
 Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη

Γραμματέα της Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

Εκπροσώπου της «Προοδευτικής Ενότητας Εκπαιδευτικών» (Π.Ε.Κ)

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

 

  Το απόγευμα της Παρασκευής 19-5-2017 δημοσιεύτηκε το σχέδιο νόμου για την επιλογή των Διευθυντών στην εκπαίδευση. Είναι ένας νόμος με "παλιά συνταγή" που πλάστηκε με ανακυκλωμένα και χρησιμοποιημένα υλικά. Δεν φέρνει κανένα πραγματικά νέο στοιχείο που μπορεί να σηματοδοτήσει κάποια, έστω και μικρή, ποιοτική αλλαγή στην εκπαίδευση. Πρόκειται στην ουσία για το Ν. Διαμαντοπούλου και, για τα μάτια, έχει και επάλειψη από το Ν. Μπαλτά - Κουράκη.

   Η απόφαση του Σ. τ. Ε. για το Ν. Μπαλτά - Κουράκη ήταν ουσιαστικά γνωστή εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, μετά και την απόφαση του τμήματος, και παρόλα αυτά δεν έγινε καμιά προσπάθεια όλο αυτό το χρονικό διάστημα ώστε να υπάρξει μια άλλη ποιοτική διαδικασία για την επιλογή των Διευθυντών. Όλα γράφτηκαν και ετοιμάστηκαν εσπευσμένα, πρόχειρα και κόψε - ράψε.

  Συγκεκριμένα

  Στην πιστοποιημένη επιμόρφωση στην Τ.Π.Ε (επίπεδο 1) δίνονται 0,5 μονάδες όπως και στο Ν. Μπαλτά - Κουράκη (έχει εξαφανιστεί εντελώς το επίπεδο 2, λες και δεν έγινε ποτέ), ενώ δίνονται στην πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας (επιπέδου Β2) 0,8 μονάδες (από 0,5 μονάδες στο Ν. Μπαλτά - Κουράκη). Από τη μικρή αυτή διαφοροποίηση φαίνεται ότι για τη λειτουργία ενός Δ/ντή σχολείου είναι "σημαντικότερη" η γνώση ξένης γλώσσας από τη χρήση και λειτουργία ενός Η/Υ !!!. Αν είναι έτσι, γιατί δεν μοριοδοτείται και η γνώση ξένης γλώσσας ανώτερης του Β2;

Αλλά είναι περίεργο και μοιάζει με φωτογραφία σε κάδρο αυτή η αύξηση κατά 0,3 μονάδες της ξένης γλώσσας.

  Αυξάνονται οι μονάδες, από 4 σε 5, όταν κάποιος κατέχει Διδακτορικό και Μεταπτυχιακό και αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά. Δεν υπήρχε ούτε στο Ν. Διαμαντοπούλου ούτε στο Ν. Μπαλτά - Κουράκη. Σωστά δίνονταν οι μονάδες του ανώτερου τίτλου. Με την αλλαγή αυτή που προτείνεται μήπως θάπρεπε να μας προβληματίσει ώστε το ίδιο να γίνεται και αλλού, όπως π.χ. στη ξένη γλώσσα (επίπεδα Β2 και C1, C2) ή στις Τ.Π.Ε (επίπεδο 1 και επίπεδο 2);

  Η αρχική ανακοίνωση ότι οι Δ/ντές με 2 πλήρης θητείες σε ένα σχολείο δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο ίδιο σχολείο ήταν τόσο "πρωτοπόρα και καινοφανής", ώστε να αναγκάσει τον υπουργό να την "μαζέψει" την άλλη μέρα (Σάββατο μεσημέρι) άρον - άρον. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της προχειρότητας με την οποία συντάχθηκε ο συγκεκριμένος νόμος, καθώς τα προβλήματα που δημιουργούσε ήταν έως και ανυπέρβλητα.

  "Αλλάζει" ο τρόπος έκφρασης της "γνώμης των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών". Η γνώμη των εκπ/κών, διατυπώνεται φανερά επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης. Προκύπτουν αμέσως τα εξής ερωτήματα:

i)  Γιατί ένας εκπ/κός να κάνει αρνητική κρίση για οποιονδήποτε όταν αυτός μπορεί να βρεθεί προϊστάμενός του στο σχολείο;

ii Αν ένας εκπ/κός κάνει αρνητική κρίση, γεγονός που θα γίνει γνωστό στον πιθανό προϊστάμενο, ποια είναι η θέση και των δύο την επόμενη ημέρα;

  Σχετικά με την επανεμφανιζόμενη συνέντευξη. Αυτή προτείνεται να μοριοδοτείται τώρα με 8 μονάδες στο μέγιστο των 31 (ποσοστό 26%) έναντι 15 μονάδες στο μέγιστο των 47 (ποσοστό 32%) στο Ν. Διαμαντοπούλου (εντυπωσιακή η διαφορά !!).

Η διαδικασία στο Ν. Διαμαντοπούλου ήταν δομημένη (Άρθρο 13 παρ. 4) και έδινε κάποια "εχέγγυα" λειτουργίας στον υποψήφιο. Με τον προτεινόμενο Ν. πως θα είναι η συνέντευξη καθώς δεν υπάρχει καμιά αναφορά;

  Οι μονάδες που δίνονται στα τυπικά προσόντα είναι εξαιρετικά ετεροβαρής υπέρ των τίτλων σπουδών και της υπηρεσιακής κατάστασης (κατ' ανώτατο 10+13=23 σε σύνολο 31 μονάδων). Αυτό σημαίνει ότι υποψήφιος με 20 χρόνια υπηρεσίας και κάποιους τίτλους σπουδών "γίνεται σίγουρα Δ/ντής" ("αξίζει δεν αξίζει"). Ποιά η ποιοτική διαφορά από το Ν. Διαμαντοπούλου;

  Είναι βέβαιο ότι ο Ν. αυτός γράφτηκε βιαστικά, πρόχειρα και χωρίς καμιά πρωτότυπη σκέψη. Για μια ακόμα φορά χάνεται το τρένο για ποιοτικές βελτιώσεις.

  Είναι ολοφάνερο πλέον ότι η πρόταση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (Π.Ε.Κ) για την ίδρυση και λειτουργία σχολής στελεχών της εκπαίδευσης είναι μονόδρομος αν θέλουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση των σχολείων στη χώρα μας.

Τα μπαλώματα πρέπει σταματήσουν.

 

Αθήνα 20-5-2017

alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Γεώργιος
Σάββατο, 20 Μαΐου 2017
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
Kύριες Κουτρουμπέλη μια γνώμη σας
 Καλησπέρα σας κύριε Κουτρουμπέλη!!! Είμαι απόφοιτος ιστορικού-αρχαιολογικού τμήματος. Ενδιαφέρομαι πολύ στο να ακολουθήσω την συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Επειδή ο ίδιος είστε σύμβουλος θα μπορούσατε να μου πείτε αν αρχικά μέσα από το πτυχίο μου(ιστορίας αρχαιολογίας) μπορώ να ασκήσω το συγκεκριμένο επάγγελμα ή δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός της συνάφειας του μεταπτυχιακού με το βασικό πτυχίο; Επίσης ποιο μεταπτυχιακό μου προτείνεται σε Ελλάδα πάνω σε αυτό το αντικείμενο(συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός); Έχει προοπτικές στην Ελλάδα και που θα μπορούσα να εργασθώ; Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για τον χρόνο που αφιερώσατε να διαβάσετε την δημοσίευσή μου!!!
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Σχόλια (0)
  •  δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός της συνάφειας του μεταπτυχιακού με το βασικό πτυχίο;
  • από τα μεταπτυχιακά που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή προτείνω το πρόγραμμα του ΕΚΠΑ (Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός)
  • από τη στιγμή που καλύπτει μια υπαρκτή και καίρια ανάγκη της κοινωνίας το σίγουρο είναι πως έχει προοπτικές. Αυτό που θα πρέπει να προσθέσεις κοντά στην όποια θεωρητική γνώση είναι και η εκπαίδευση σε σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία σε συνδυασμό με τη βιωματική γνώση. Προτείνω ανεπιφύλακτα τα σεμινάρια της Computer Academy (ΚΛΙΚ ΕΔΩ)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

[Κλείσιμο]
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Σχόλια (1)

ΝΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΩΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΩΣ ΑΓΡΟΤΗ.

ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΣ ΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΚΟΒΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΟΛΟΡΙΖΕΣ ΠΟΥ ΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ΓΥΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΡΜΟ.

ΜΕ ΜΙΣΘΟ 30 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΝΣΗΜΑ.

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΝΤΙΣΕΙ ΕΔΩ ΟΙ ΜΠΑΣΤΑΡΔΟΙ

Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

  
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Σχόλια (0)
Ε δεν έχεις και άδικο! Αλλά λίγη αισιοδοξία βρε παιδί μου δεν βλάπτει! Αν θέλεις πολύ κάτι και το αγαπάς κάτι θα βρεις.. και με λίγο τύχη... Με σκέτο πτυχίο, ιδιαίτερα ανθρωπιστικών επιστημών-καθηγητικές σχολές, σκούρα έως και μαύρα τα πράγματα δυστυχώς...
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Γιωργος
Σάββατο, 20 Μαΐου 2017
Πανελλαδικές 2016 - Μηχανογραφικό 2016
Κυρις κουτρουμπελη 10%
 Με 15526 μπορω με 10% να ελπιζω για χημικο πατρας?
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Σχόλια (1)
Εξαρτάται από το αν το Χημικό θα συμπεριληφθεί τελικά και για σας στο 3ο πεδίο (στην περίπτωση αυτή θα είναι πολύ δύσκολο).
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

  
Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

Σχόλια (0)
 αν δεν ισχυσει για το 3ο πεδιο?
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Κώστας
Σάββατο, 20 Μαΐου 2017
Σχολές - Τμήματα   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο
Κε Κουτρούμπελη!
 Κύριε Κουτρούμπελη, πήρα φέτος μετεγγραφη, δικαιούμαι 10% ??
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Σχόλια (0)

 Ναι ρε φιλε.

Τι σχεση εχει το ενα με το άλλο!

Οπως μπορεις ν ξαναδωσεις πανελλήνιες αν γουσταρεις ετσι μπορείς ν κανεις κ 10%. Εχει απαντηθει 1000 φορες αυτο οπως επίσης μ τους κωδικους. Απορω γτ δν παίρνεται τηλ στο σχολειο σας που είναι υπεύθυνοι γι'αυτά τα θεματα.

Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Share
Σάββατο, 20 Μαΐου 2017
Επικαιρότητα
K.Κουτρουμπελη
Μια εκτιμηση για 10% μηχ.μηχ ΑΠΘ με το παλιο συστημα;
 

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Σχόλια (1)
 Αναμένουμε 15600+ την Κοζάνη με το 6%
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

  
Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

Σχόλια (0)
 Για το ΑΠΘ δε είναι δυνατή η εκτίμηση;
Ευχαριστώ πολύ!
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σπουδές στην Κύπρο

Σελίδα 8 από 9942 (99413 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
7
8
9
10
9940
9941
9942
Επόμενο