Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015
Άλλα τμήματα της πόλης...
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης
Share
ιωαννα
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Εκπαιδευτικό Σύστημα
κοινωνικοσ λειτουργοσ
 κυριε κουτρουμπελη ενασ αποφοιτοσ πανεπιστημιου  κοινωνικησ διοικησησ κομοτηνησ οταν τελειωσει τι περιμενει ακριβωσ??προκυρυξεισ για ευρςση εργασιασ στην πολη του????μηπωσ γνωριζετε για το λεγομενο βοηθεια στο σπιτι αν χρειαζεται μεταπτυχιακο??/

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Σχόλια (1)
 Εγω ξερω σχετικα με τις προκυρηξεις που βγαινουν και μπαινεις σε μια σειρα προτιμησης και νομιζω προηγουνται αυτοι των ΑΕΙ. Σε οποιαδηποτε πολη μπορεις να κανεις προκυρηξη για περισσοτερες πιθανοτητες. τωρα αυτο με το βοηθεια στο σπιτι δεν το ξερω και καλα διοτι δεν υπαρχει σε ολες τις πολεις αλλα κυριως σε αυτες που υπαρχουν τμηματα κοινωνικης εργασιας... το μεταπτυχιακο που αναφερεις ειναι εντελως ΑΣΧΕΤΟ....................
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015

Σχόλια (0)

 Προκηρύσσονται ξεχωριστά θέσεις για ΠΕ (δηλ για το τμήμα της Κομοτηνής) και για ΤΕ (δηλ για τους πτυχιούχους ΤΕΙ).

Οι προσλήψεις γίνονται μέσω ΑΣΕΠ και βάσεις μοριοδότησης (προϋπηρεσία, βαθμός πτυχιου, ξένες γλώσσες, μεταπτυχιακό που συσχετίζεται με την ειδικότητα).

Η "βοήθεια στο σπίτι" ανήκει στα προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και στο οποιο διορίζονται απόφοιτοι του τμήματος και προκηρύσσονται από τους δήμους ανά την Ελλάδα.

Υποβλήθηκε πριν από 16 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Δραστικά λιγότερες μετεγγραφές φοιτητών

 Περιορίζονται δραστικά οι μετεγγραφές των πρωτοετών φοιτητών από περιφερειακά προς κεντρικά ΑΕΙ της χώρας, την ίδια στιγμή που ισχύουν ξανά –μετά το 2001– οι μετεγγραφές εξωτερικού, δηλαδή Ελλήνων που φοιτούν σήμερα σε ΑΕΙ εξωτερικού προς ΑΕΙ της χώρας. Αυτά προβλέπει διάταξη που προστέθηκε την Κυριακή στο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να δώσει σήμερα προς διαβούλευση το υπουργείο Παιδείας.


Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο που δόθηκε στα κόμματα την Παρασκευή και περιλαμβάνει τις βασικές αλλαγές σε ΑΕΙ, ιδιωτική εκπαίδευση και έρευνα, προστέθηκε διάταξη για τις μετεγγραφές, που θα εφαρμοστεί από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2015-2016. Η διάταξη εναρμονίζεται με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έθεσε πλαφόν για τον αριθμό των μετεγγραφών στο 10% του αριθμού των εισακτέων ανά τμήμα, «εκτός εάν τα τμήματα του εκάστου ΑΕΙ εισηγηθούν αιτιολογημένα διαφορετικά ποσοστά». Ουσιαστικά λοιπόν, και με δεδομένο ότι ο αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ/ΤΕΙ ορίσθηκε σε 68.345, οι μετεγγραφές δεν θα ξεπεράσουν τις 7.000 για το 2015-2016, από, περίπου, τις 11.000 φέτος.

Ετσι, το υπουργείο Παιδείας όρισε εννέα κατηγορίες δικαιούχων χωρίς οικονομικά κριτήρια (π.χ. τα παιδιά θυμάτων τρομοκρατίας, ασθενείς από βαριά ασθένεια ή με βαριά αναπηρία, ορφανοί, παιδιά πολύτεκνης οικογένειας, με αδελφό φοιτητή σε πρώτο πτυχίο). Επίσης, το υπουργείο Παιδείας έθεσε ένα δέκατο, οικονομικό κριτήριο, που αφορά το συνολικό εισόδημα της οικογένειας του αιτούντος μετεγγραφή. Το υπουργείο έθεσε πλαφόν τα 5.000 έως 8.000 ευρώ ανά μέλος της οικογένειας (π.χ. ετήσιο εισόδημα έως 15.000 για τρίτεκνη οικογένεια), που θα μοριοδοτείται διαφορετικά. Στα κριτήρια δεν περιλαμβάνονται οι τρίτεκνοι οι οποίοι μπορεί να καλυφθούν εάν πληρούν το οικονομικό κριτήριο.

Μετεγγραφή μπορούν να πάρουν κατ’ εξαίρεση και φοιτητές απ’ όλα τα έτη σπουδών (για παράδειγμα, εάν φοιτούν στο δεύτερο ή στο τρίτο έτος μιας σχολής τετραετούς φοίτησης) εκτός από τους τελειοφοίτους, τους επί πτυχίω και όσους έχουν υπερβεί τον ελάχιστο χρόνο σπουδών.

 

Τις αιτήσεις για κατ’ εξαίρεση αιτήσεις μετεγγραφών (από εξωτερικό ή μεγαλύτερου έτους) θα κρίνει πενταμελής επιτροπή, αποτελούμενη από έναν δικαστικό λειτουργό (στη θέση του προέδρου), έναν εκπρόσωπο από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, έναν εκπρόσωπο από τη Σύνοδο Προέδρων των ΤΕΙ και δύο εκπροσώπους της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπ. Παιδείας.

Την ίδια στιγμή, ο αρμόδιος οργανισμός του υπουργείου Παιδείας, ΕΟΠΠΕΠ, θα προχωρήσει από την άλλη εβδομάδα σε ελέγχους των περίπου 3.000 φροντιστηρίων, για να διαπιστωθεί εάν τα δικαιολογητικά που κατέθεσαν, από κτιριολογικής άποψης, για την επικαιροποίηση άδειας ή την έκδοση νέας, ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τα τρία βασικά σημεία που εγείρουν ανάκληση της άδειας είναι η μη ύπαρξη υποδομής για τα ΑμεΑ, ελλείψεις ως προς τη στατική επάρκεια του κτιρίου και η απουσία πυρασφάλειας.

 

Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ





Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Σχόλια (1)

 Ο βαθμός δυσκολίας επηρρεάζει τους πάντες. Δεν ειναι κακό να υπάρχει αυτή η διαβάθμιση αφου έτσι η κλιμάκωση της βαθμολογίας ειναι δικαιότερη. Περυσι με τα ευκολα μαθηματικά έγραψαν όλοιθ καλά και έτσι πηγε χαμενος ο κόπος των αληθινά αρίστων, που έμειναν εξω από τις υψηλόβαθμες σχολές γιατί τους κατακρεούργησαν κομπλεξικοί φιλόλογοι στην εκθεση.

Παντως υπάρχει αδικία μεγάλη γιατί οι υποψήφιοι του 3ου πεδίου στο ιδιο μάθημα εχουν βαρύτητα 1. Αυτό σκοτωνει τα παιδιά της τεχνολογικής κ δεν το κατάλαβα ποτε 

Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Σχόλια (0)
 Σορρυ για τη λαθος αναρτηση. Πηγε ηδη στο σωστο post
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2015 - Μηχανογραφικό 2015
Ασάφειες και προβληματισμοί στη Βιολογία Κατεύθυνσης
 Τα φετινά θέματα της βιολογίας κατεύθυνσης θα πρέπει να χαρακτηριστούν διαφορετικής προσέγγισης, από τα θέματα που μέχρι πρότινος είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε στις πανελλήνιες εξετάσεις στο συγκεκριμένο μάθημα.

 

Είναι αξιοπρόσεκτη η προσπάθεια των θεματοδότων, να μην επαναληφθούν, σε γενικές γραμμές, τα θέματα σχεδόν όλων των προηγούμενων ετών, που δεν υπήρχε σχεδόν ποτέ καμιά πρωτοτυπία στο Θέμα Γ και Δ. Στα θέματα εκείνα βλέπαμε μια επανάληψη ασκήσεων του 2ου κεφαλαίου (εύρεση κωδικής και μη κωδικής αλυσίδας ενός γονιδίου που κωδικοποιεί για mRNA) και μια άσκηση από το 5ο κεφάλαιο (σχεδόν πάντα αυτοσωμικό υπολειπόμενο χαρακτηριστικό). Επιπλέον φέτος, όπως και πέρυσι, υπάρχει εμφανείς διάθεση στο Θέμα Β να περιορίσουν την έκταση των θεμάτων που απαιτούν απλή ανάκληση αυτούσιων αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου.

 

 Η προσπάθεια αυτή αναμφίβολα είναι ένα πολύ θετικό βήμα για τον τρόπο με τον οποίο άρχισε επιτέλους να αντιμετωπίζεται ενα απολύτως θετικό επιστημονικό αντικείμενο όπως είναι η Βιολογία.  Καιρός ήταν πια να αρχίσει να παίρνει η Βιολογία την θέση που της αρμόζει και να απαλλαγεί από τον χαρακτηρισμό ενός μαθήματος " που μαθαίνει ο μαθητής το βιβλίο απέξω και γραφεί" όπως είναι ατυχώς η άποψη πολλών καθηγητών και μαθητών.

 

Ωστόσο δεν έλειψε και εφέτος η προχειρότητα με την οποία διατυπώθηκαν τα ερωτήματα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν και πάλι (όπως και στο περυσινό θέμα Δ) προβλήματα σύγχυσης και πιθανών παρανοήσεων από τους μαθητές της θετικής κατεύθυνσης που κλήθηκαν να τα απαντήσουν.

Αξίζει δε να προσεχθεί, ότι τέτοια φαινόμενα σύγχυσης και προβληματισμού εμφανίζονται κυρίως στους λεγάμενους κάλους μαθητές, σε εκείνους που έχουν μοχθήσει ειλικρινώς ολόκληρη τη σχολική χρονιά και όχι απαραίτητα μόνο στην γ΄ λυκείου για να κατανοήσουν και να εμπεδώσουν την Βιολογία του λυκείου - και όχι μόνο του λυκείου πολλές φορές-. οι μαθητές αυτοί που διαβάζουν με μεγάλη προσοχή την κάθε ερώτηση και παρατηρούν κάθε λέξη και το νόημα της πρότασης που σχηματίζεται, μπορεί να βρεθούν σε δίλημμα για το τι ακριβώς ζητείται από ένα ερώτημα, αν αυτό δεν είναι διατυπωμένο με προσοχή ώστε να γίνεται σαφές και ακριβές, στο ποιο είναι το ζητούμενο στο οποίο καλείται να εξεταστεί ο μαθητής .

Δυστυχώς και φέτος τα θέματα της Βιολογίας θετικής κατεύθυνσης δεν ήταν απαλλαγμένα από αυτή την έλλειψη ακρίβειας και σαφήνειας στην διατύπωση των δεδομένων και των ερωτημάτων που τα ακολουθούσαν.

Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τα προβλήματα που παρουσίασαν τα φετινά θέματα:

 

Θέμα Β1

 

Στήλη Ι: Πρόταση 6: "οι μεταλλάξεις στο DNA δεν κληρονομούνται στην επόμενη γενιά."

Παρατήρηση: Αναφέρεται άραγε η πρόταση στην επόμενη γενεά οργανισμών (πολυκύτταρων, αμφιγονικά αναπαραγόμενων) ή στην επόμενη γενεά κυττάρων ενός πολυκύτταρου οργανισμού (προϊόντα μίτωσης);

 

Στήλη Ι: Πρόταση 8: " Οι μεταλλάξεις στο DNA τους κληρονομούνται στην επόμενη γενιά."

Παρατήρηση : Αναφέρεται άραγε και εδώ στην επόμενη γενεά οργανισμών όπως παραπάνω η πρόταση 6 ή στην επόμενη γενεά κυττάρων προϊόντων της κυτταρικής διαίρεσης;

 

Είναι φανερό πως αναλόγως με την ερμηνεία που δίνεται κάθε φορά σε κάθε πρόταση η απάντηση που κρίνεται ως σωστή είναι διαφορετική. Για παράδειγμα στην πρόταση 6 εάν αυτή ερμηνευθεί ως επόμενη γενεά οργανισμών τότε η σωστή απάντηση είναι η αντιστοίχηση της με την στήλη ΙΙ Α: Σωματικά κύτταρα. Εάν όμως θεωρηθεί ως : Επόμενη γενεά κυττάρων, η σωστή αντιστοίχιση της είναι στην στήλη ΙΙ Β: Γαμέτες, καθώς γνωρίζουμε ότι οι γαμέτες είναι τα τελικά προϊόντα της μείωσης και δεν υφίστανται οι ίδιοι καμιά κυτταρική διαίρεση. Ομοίως προβληματίζει και η πρόταση 8.

 

ΘΕΜΑ Γ1.

 

- "Να ονομάσετε τη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη".

Μπορούμε να υποθέσουμε ότι η διαδικασία αυτή είναι η αντιγραφή. Εδώ κάποιος μαθητής μπορεί να αναρωτηθεί αν η διαδικασία που απεικονίζεται είναι in vivo σε ζωντανό κύτταρο ή in vitro για παράδειγμα, σε εκχύλισμα κυττάρων προκαρυωτικού ή ευκαρυωτικού κυττάρου (διαφορά στον βαθμό ικανότητας επιδιόρθωσης, όπως προκύπτει από το σχολικό βιβλίο –« Τα λάθη που δεν επιδιορθώνονται από τις DNA πολυμεράσες επιδιορθώνονται σε μεγάλο ποσοστό από ειδικά επιδιορθωτικά ένζυμα. Έτσι ο αριθμός των λαθών περιορίζεται στους ευκαρυωτικούς οργανισμούς στο ένα στα 1010» σελ. 30). Ο όρος εκχύλισμα ορίζεται στην άσκηση 10 του σχολικού βιβλίου, σελ. 39.

 

- «Να γράψετε το τελικό δίκλωνο μόριο,  το οποίο θα παραχθεί στο τέλος της διαδικασίας που απεικονίζει η εικόνα 1».

Εδώ, απαιτείται διερεύνηση του όρου τελικό δίκλωνο μόριο.

Το τελικό μόριο ορίζεται πριν ή μετά την αντικατάσταση των ριβονουκλεοτιδίων από τις DNA πολυμεράσες και πριν ή μετά μιας πιθανής επιδιόρθωσης στις κακοζευγαρωμενές βάσεις C=C;

 

Βεβαίως όλα τα παραπάνω δεχόμενοι ορισμένες παραδοχές:

 

α. Η διαδικασία που απεικονίζεται στην εικόνα 1 λαμβάνει χώρα in vivo κάτι που δεν γίνεται σαφές από την εκφώνηση. Αν η διαδικασία συνέβαινε σε δοκιμαστικό σωλήνα, τότε δεν είναι απαραίτητο ότι μπορούσαν να συμβούν, η αντικατάσταση των ριβονουκλεοτιδίων από δεοξυνουκλεοτίδια ούτε και η επιδιόρθωση των κακοζευγαρωμένων βάσεων καθώς αυτά εξαρτώνται από τα ένζυμα που είναι διαθέσιμα και την λειτουργικότητα αυτών μέσα στο δοκιμαστικό σωλήνα.

 

β. Ακόμα και αν η διαδικασία που απεικονίζεται στην εικόνα 1 συμβαίνει σε ζωντανό κύτταρο πρέπει να εξεταστεί αν είναι δυνατή όχι μόνο η απομάκρυνση των ριβονουκλεοτιδίων του πρωταρχικού τμήματος, αλλά και η συμπλήρωση του τμήματος που απέμεινε με δεοξυνουκλεοτίδια, κάτι που σημαίνει ότι το δοθέν τμήμα που αντιγράφεται δεν είναι το 3΄ακρο ενός χρωμοσώματος αλλά ότι είναι τμήμα στο εσωτερικό ενός χρωμοσώματος (τμήμα ασυνεχούς σύνθεσης ή η θέση έναρξης της αντιγραφής στο κλώνο που συντίθεται συνεχώς), το οποίο όμως δεν φαίνεται να προκύπτει το ένα ή το άλλο συμπέρασμα από την εικόνα 1.

 

Στην περίπτωση που δεχθεί ο μαθητής ότι  πρόκειται για 3΄ άκρο ενός χρωμοσώματος (έτσι απεικονίζεται στην εικόνα 1) τότε θα έπρεπε, για μπορέσει να απαντήσει σωστά από επιστημονικής απόψεως,  να γνωρίζει  την ύπαρξη των τελομερασών για να υποθέσει ότι μπορεί συμπληρωθεί το άκρο του χρωμοσώματος με δεοξυνουκλεοτίδια μετά την απομάκρυνση του πρωταρχικού τμήματος. Στο σχολικό βιβλίο βεβαίως δεν γίνεται κανένας υπαινιγμός για τα τελομερή των χρωμοσωμάτων, αντιθέτως καθίσταται σαφές στο σχολικό βιβλίο ότι οι DNA πολυμεράσες δεν μπορούν να ξεκινήσουν την αντιγραφή ενός κλώνου de novo, δηλαδή χωρίς την ύπαρξη προϋπάρχοντος ελεύθερου 3΄ακρο στο νεοσυντιθέμενο κλώνο.

 

Σχολικό βιβλίο σελ. 28 και 30 "Τα κύρια ένζυμα που συμμετέχουν στην αντιγραφή του DNA   ονομάζονται DNA πολυμερασες. Επειδή τα ένζυμα αυτά δεν έχουν την ικανότητα να αρχίσουν την αντιγραφή, το κύτταρο έχει ένα ειδικό σύμπλοκο που αποτελείται από πολλά ένζυμα, το πριμόσωμα, το οποιο συνθέτει στις θέσεις έναρξης της αντιγραφής μικρά τμήματα RNA, συμπληρωματικά προς τις μητρικές αλυσίδες, τα οποία ονομάζονται πρωταρχικά τμήματα. Ένα είδος DNA πολυμεράσης επιμηκύνει τα πρωταρχικά τμήματα,... . Ταυτόχρονα ένα άλλο είδος  DNA πολυμεράσης απομακρύνει τα πρωταρχικά τμήματα RNA και τα αντικαθιστά με τμήματα DNA."  και  "Οι DNA πολυμεράσες λειτουργούν μόνο προς καθορισμένη κατεύθυνση και τοποθετούν τα νουκλεοτίδια στο ελεύθερο 3΄ακρο της δεοξυριβόζης του τελευταίου νουκλεοτιδίου κάθε αναπτυσσόμενης αλυσίδας".

 

ΘΕΜΑ Γ2.

 

- «Να ονομάσετε τα ένζυμα που είναι απαραίτητα για τη δημιουργία του τελικού δίκλωνου μορίου του ερωτήματος Γ1 και να αναφέρετε τη δράση του κάθε ενζύμου.»

Εδώ και πάλι απαιτείται ερμηνεία του όρου για τη δημιουργία του τελικού δίκλωνου μορίου, υποθέτοντας την in vivo αντιγραφή και όχι την in vitro έτσι αυθαίρετα, καθώς δεν προκύπτει με οποιοδήποτε τρόπο από τα θέματα ότι πράγματι είναι in vivo διαδικασία.

 

α. Η δημιουργία του τελικού δίκλωνου μορίου αναφέρεται από την στιγμή που παρουσιάζεται στην εικόνα 1 και μετά; Θεωρούμε δυνατή ή όχι την αντικατάσταση του πρωταρχικού τμήματος από δεοξυνουκλεοτίδια;

Σε αυτή την περίπτωση και θεωρώντας δυνατή την αντικατάσταση του πρωταρχικού τμήματος, θα δράσουν μόνο τα ένζυμα DNA πολυμεράσες (αντικατάσταση πρωταρχικού τμήματος, επιμήκυνση νεοσυντιθέμενου  κλώνου DNA και επιδιόρθωση), η DNA  δεσμάση, για να συνδέσει την τελευταία θυμίνη (Τ) που αντικατάστησε την τελευταία ουρακίλη (U) του πρωταρχικού τμήματος με την πρώτη θυμίνη (Τ) που φαίνεται στην εικόνα 1 όταν διαβάζουμε τον πάνω κλώνο που δίνεται με προσανατολισμό 5΄-->3΄ από τα αριστερά προς τα δεξιά. Τέλος πιθανόν να δράσουν τα επιδιορθωτικά ένζυμα για το κακοζευγαρώμα που ήδη υπάρχει (C=C) ή για κάποιο άλλο λάθος της αντιγραφής του τμήματος που δίνεται και που μπορεί να συμβεί.

 

β. Η δημιουργία του τελικού δίκλωνου μορίου, αναφέρεται από την στιγμή της έναρξης της αντιγραφής του μητρικού κλώνου που απεικονίζεται στην εικόνα 1.

Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να θεωρηθεί ότι θα δράσουν επιπλέον της α. περίπτωσης  και τα ένζυμα: DNA ελικάσες για να αποδιατάξουν τους δυο μητρικούς κλώνους, ένας από τους οποίους φαίνεται να αντιγράφεται στην εικόνα 1 και πριμόσωμα που δημιούργησε το πρωταρχικό τμήμα που φαίνεται στην εικόνα 1.

 Στην περίπτωση που θεωρηθεί ότι η διαδικασία που απεικονίζεται στην εικόνα 1 λαμβάνει χώρα in vitro, τότε:

 

Αν συμβαίνει σε κυτταρικό εκχύλισμα και εφόσον θεωρήσουμε ότι η διαδικασία συμβαίνει στο μόριο που φαίνεται στην εικόνα 1 και όχι ότι αυτό δημιουργείται στο εκχύλισμα, τότε εφόσον τα ένζυμα της αντιγραφής των εκχυλιζόμενων κυττάρων είναι όλα πλήρως λειτουργικά (εάν αυτό είναι βεβαίως εφικτό, αναλόγως των συνθηκών δημιουργίας του εκχυλίσματος) τότε τα ένζυμα που θα δράσουν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι θα είναι εκείνα που θα είναι και στην in vivo αντιγραφή.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως ένα ερώτημα στο ερώτημα Β στα περυσινά θέματα των Ημερήσιων και Εσπερινών λυκείων της Βιολογίας θετικής κατεύθυνσης εξέταζε τα ένζυμα της αντιγραφής και την δράση τους.

 

Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι η ασάφεια των ερωτημάτων Γ1 και Γ2 δημιουργούσε σύγχυση και έντονο προβληματισμό στους μαθητές. Η επιστημονικώς ορθή απάντηση είναι να πάρει ένας μαθητής όλες τις δυνατές περιπτώσεις και να τις εξετάσει ξεχωριστά. Σε μια τέτοια περίπτωση  ο μαθητής θα έρθει αντιμέτωπος με προβλήματα που δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει τις απαιτούμενες γνώσεις για να τα απαντήσει (π.χ. τελομέρη) και  φυσικά ο χρόνος που έχει στη διάθεση του δεν θα επαρκούσε.

 

Ποια είναι λοιπόν η σωστή απάντηση για την Επιστήμη της Βιολογίας; Είναι άραγε η απάντηση αυτή και σωστή για τις πανελλήνιες εξετάσεις; Μήπως η σωστή επιστημονικώς απάντηση δεν είναι απαραιτήτως και σωστή για τις πανελλήνιες εξετάσεις ( δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό!) ; Πώς είναι δυνατόν η σωστή για της εξετάσεις απάντηση να μην ταυτίζεται με την ορθή επιστημονικώς απάντηση;

 

Μήπως απλώς η σωστή απάντηση είναι  μόνο η απάντηση που σκεφτήκανε οι θεματοδότες ή μήπως θα πρέπει να θεωρηθεί σωστή οποιαδήποτε απάντησης καλύπτει μερικώς ορθά μια - δυο περιπτώσεις ή μήπως ως επιστήμη που είναι η Βιολογία η ορθή απάντηση είναι μόνο μια, αυτή που εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα καλύπτει πλήρως καθένα από αυτά ακόμη και αν δεν λήφθηκε υπόψη από τους θεματοδότες ότι όλα τα ενδεχόμενα δεν απαντώνται με γνώσεις μέσα από το σχολικό εγχειρίδιο; Πόσο λοιπόν αντικειμενικοί μπορούν να είναι οι διορθωτές στο μάθημα που παίζει τον κυρίαρχο ρόλο για την εισαγωγή των μαθητών στην πλέον υψηλόβαθμη σχολή της Ελλάδας και ανεξάρτητα από αυτό;

 

 

Πάντως είναι βέβαιο, ότι είναι άδικο να πριμοδοτούνται οι μέτριοι και να αδικούνται οι πραγματικά ικανοί μαθητές. Επίσης δεν είναι σωστό να καλλιεργείται αντιεπιστημονική σκέψη επειδή αυτή κατά κανόνα επιβραβεύεται στις εξετάσεις στα πλαίσια της απλούστευσης που πολλές φορές παραβιάζει τα όρια της επιστημονικής ορθότητας. Άλλωστε η απλούστευση έχει αξία όταν πραγματικά απλουστεύει δύσκολες επιστημονικές έννοιες χωρίς να στερείται επιστημονικότητας.

Μπορεί ο ρόλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μην είναι να δημιουργήσει επιστήμονες είναι όμως υποχρέωση της να βάλει στους αυριανούς επιστήμονες που θα αποφοιτήσουν από τα πανεπιστήμια, τα πρώτα και γερά θεμέλια της επιστημονικής σκέψης και αντίληψης!

 

ΘΕΜΑ Δ

 

Το θέμα Δ εμφανίζει πολλά προβλήματα, με κυρίαρχα τα έξης που πηγάζουν από τις πληροφορίες που δίνονται στο σχολικό βιβλίο για τον ορισμό των δομικών χρωμοσωμικών ανωμαλιών και των γονιδιακών μεταλλάξεων σε συνδυασμό με την εικόνα 2 και τα δεδομένα του θέματος.

 

Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο σελ. 89" οι γενετιστές κατατάσσουν τις μεταλλάξεις σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τις γονιδιακές και τις χρωμοσωμικές. Ο τυπικός αυτός διαχωρισμός σχετίζεται με την έκταση της αλλαγήςΑν αυτή αφορά μικρό αριθμό βάσεωνστις οποίες συμβαίνει αντικατάσταση, προσθήκηή έλλειψητότε ονομάζεταιγονιδιακή μετάλλαξη. αν αφορά αλλαγές σε μεγαλύτερο τμήμα του χρωμοσώματος, ονομάζεται χρωμοσωμική ανωμαλία." και σελ. 97-98" οι δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες είναι αλλαγές στη δομή ενός ή περισσοτέρων χρωμοσωμάτων. Οι δομικές αλλαγές στο χρωμόσωμα μπορεί να αφορούνμερικά γονίδια ή ένα μεγάλοτμήμα του χρωμοσώματος." "οι δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες έχουν ως αποτέλεσμα την αλλαγή στην ποσότητα ή στη διάταξη της γενετικής πληροφορίας στα χρωμοσώματα." " Η μετατόπιση είναι αποτέλεσμα θραύσης ενός τμήματος του χρωμοσώματος και στη συνέχεια ένωσης του σε ένα άλλο μη ομόλογο χρωμόσωμα. Στις αμοιβαίες μετατοπίσεις έχουμε ανταλλαγή χρωμοσωμικών τμημάτων ανάμεσα σε μη ομόλογα χρωμοσώματα. Στις αμοιβαίες μετατοπίσεις δεν χάνεται γενετικό υλικό και τα άτομα που τις φέρουν εμφανίζουν συνήθως φυσιολογικό φαινότυπο. Ταυτόχρονα όμως εμφανίζουν κίνδυνο απόκτησης απογόνων με χρωμοσωμικές ανωμαλίες, επειδή κατά το ζευγάρωμα των χρωμοσωμάτων στη μειωτική διαίρεση προκύπτουν και μη φυσιολογικοί γαμέτες."

 

Από όσα αναφέρει το σχολικό βιβλίο και γνωρίζει ο μαθητής σε σχέση με το σχήμα που δίνεται στην εικόνα 2 του θέματος Δ, ο παρατηρητικός και διαβασμένος μαθητής προβληματίζεται για το αν οι εικονιζόμενες αλλαγές στα χρωμοσώματα χαρακτηρίζονται ως γονιδιακές μεταλλάξεις  (πολύ μικρής έκτασης αλλαγές στο γενετικό υλικό μη ομολόγων χρωμοσωμάτων) ή ως  αμοιβαία μετατόπιση (επειδή γίνεται αντάλλαγη DNA τμημάτων μεταξύ μη ομολόγων χρωμοσωμάτων). Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τμήματα που ανταλλάσσονται είναι στα άκρα των χρωμοσωμάτων και δεν γίνεται πουθενά φανερό αν αποτελούν τμήματα γονιδίων.

 

Θέμα Δ1.

 "Να γράψετε όλα τα πιθανά χρωμοσώματα που θα προκύψουν μετά την αμοιβαία μετατόπιση, με τις αντίστοιχες αλληλουχίες DNA (μονάδες 4)."

Όλα τα πιθανά χρωμοσώματα που θα προκύψουν είναι οκτώ!

Τα οκτώ αυτά χρωμοσώματα είναι:

Τμήμα Α- Τμήμα Β και Τμήμα Β-Τμήμα Α

Τμήμα Α-Τμήμα Β ανεστραμμένο και Τμήμα Β - τμήμα Α ανεστραμμένο

Τμήμα Α- Τμήμα Β και Τμήμα Β- τμήμα Α ανεστραμμένο

Τμήμα Α- τμήμα Β ανεστραμμένο και Τμήμα Β- τμήμα Α

 

Θέμα Δ2

"Να γράψετε όλους τους πιθανούς γαμέτες αυτού του ενήλικα (προέκυψε από ζυγωτό με μια από τις παραπάνω αμοιβαίες μετατοπίσεις και έχει φυσιολογικό φαινότυπο) χρησιμοποιώντας τους συμβολισμούς των χρωμοσωμάτων, όπως σας έχουν δοθεί".

 

Ποια μπορεί να είναι άραγε η σωστή απάντηση σε αυτήν την ερώτηση;

α) Σύμφωνα με τις γνώσεις που μπορεί να έχει ο μαθητής από το σχολικό βιβλίο για την αμοιβαία μετατόπιση και τον 2ο νομό Mendel.

β) Σύμφωνα με τα πραγματικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στη μείωση ενός ατόμου ετερόζυγου για αμοιβαία μετατόπιση.

γ) Να θεωρήσει ο μαθητής σύμφωνα με τους ορισμούς του σχολικού βιβλίου (που είναι αυτοί που οφείλει να γνωρίζει) ότι δεν πρόκειται για δομική χρωμοσωμική ανωμαλία (παρόλο που σε ολόκληρο το θέμα Δ γίνεται φανερό ότι ο θεματοδότης, είτε αγνοώντας είτε αδιαφορώντας για τους ορισμούς των διαφορετικών τύπων μεταλλάξεων του  σχολικού βιβλίου, θεωρεί ότι πρόκειται για δομική χρωμοσωμική ανωμαλία) αλλά ο μαθητής να θεωρήσει ότι πρόκειται για δυο γονιδιακές μεταλλάξεις στα άκρα δύο μη ομολόγων χρωμοσωμάτων που δεν επηρεάζουν γονίδια ή την λειτουργικότητα γονιδίων.

Προφανώς ένας μαθητής θα μπορούσε να εξετάσει μόνο τις περιπτώσεις α και γ.

Περιπτώσεις α και γ.

Η περίπτωση β δεν εξετάζεται διότι είναι πόλυ μικρά τα τμήματα των χρωμοσωμάτων Α και Β που ανταλλάσσονται και επομένως δεν έχει νόημα αφού δεν θα υπάρξουν κατά την σύναψη των ομολόγων χρωμοσωμάτων προβλήματα, επιπλέον ο μαθητής δεν οφείλει να γνωρίζει αυτόν τον τρόπο.

Άτομο με χρωμοσωμική σύσταση 42+ΑαΒβ θα αποκτήσει τους εξής γαμέτες: 21+ΑΒ και 21+αβ ή 21+Αβ και 21+ αΒ. Όπου 42 τα υπόλοιπα από τα 46 χρωμοσώματα των σωματικών κυττάρων του ανθρώπου.

 

Θέμα Δ3.

"Κάθε γαμέτης που προκύπτει στο ερώτημα Δ2 γονιμοποιείται με φυσιολογικό γαμέτη. Να εξηγήσετε τι ποσοστό των απογόνων θα είχε φυσιολογικό φαινότυπο (μονάδες 5) και τι ποσοστό των απογόνων θα έχει φυσιολογικό καρυότυπο (μονάδες 4)."

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν προηγουμένως οι πιθανοί απόγονοι θα είναι οι έξης:

42+ΑΑΒΒ ή 42+ΑαΒβ ή 42+ΑΑΒβ ή 42+ΑαΒΒ.

Ο φυσιολογικός γαμέτης έχει χρωμοσωμική σύσταση : 21+ΑΒ

Περίπτωση 1: Τα τμήματα που ανταλλάχθηκαν μεταξύ των χρωμοσωμάτων Α και Β δεν αποτελούν τμήματα γονιδίων.

 

Το ποσοστό των απογόνων με φυσιολογικό φαινότυπο είναι 100% διότι το τμήμα του χρωμοσώματος Α που βρίσκεται στο χρωμόσωμα β  καθώς και το τμήμα του χρωμοσώματος Β που βρίσκεται στο χρωμόσωμα α είναι τόσο μικρό (λιγότερο σε κάθε περίπτωση από 10 ζεύγη βάσεων) και στο άκρο του χρωμοσώματος ωστε δεν μπορεί να επηρεάσει με κάποιο τρόπο τον φαινότυπο των ατόμων με χρωμοσωμική σύσταση 42+ΑΑΒβ ή 42+ΑαΒΒ. Τα άτομα με χρωμοσωμική σύσταση 42+ΑΑΒΒ και 42+ΑαΒβ είναι φυσιολογικά όπως προκύπτει άμεσα από την εκφώνηση.

 

Το ποσοστό των απογόνων με φυσιολογικό καρυότυπο θα είναι επίσης 100%.

Σύμφωνα με τον ορισμό του σχολικού βιβλίου για τον καρυότυπο αυτός αποτελεί την απεικόνιση κατά ελλατούμενο μέγεθος των ζευγων των μεταφασικών χρωμοσωμάτων διαιρούμενων ευκαρυωτικών κυττάρων και η παρατήρηση τους γίνεται στο οπτικό μικροσκόπιο.  Σελ. 20 σχολικό βιβλίο.

 

Τα τμήματα που ανταλλάχθηκαν μεταξύ των χρωμοσωμάτων Α και Β είναι πολύ μικρά και δεν μπορεί η διαφορά των χρωμοσωμάτων Α και α καθώς και Β και β να είναι παρατηρήσιμη με  το οπτικό μικροσκόπιο. Το σχολικό βιβλίο αναφέρει στη σελίδα 20 ότι τα μεταφασικά χρωμοσώματα είναι η μόνη μορφή των χρωμοσωμάτων όπου καθίστανται ορατά ως μεμονωμένες δομές στο οπτικό μικροσκόπιο. Γι αυτό άλλωστε και ο καρυότυπος αφορά μεταφασικά χρωμοσώματα. (Για να είναι παρατηρήσιμες οι δομικές αλλαγές στα χρωμοσώματα στον καρυότυπο πρέπει να έχουν μέγεθος μεγαλύτερο από 10.000 ζεύγη βάσεων. Αυτό βεβαίως δεν οφείλει να το γνωρίζει ο μαθητής).

Περίπτωση 2. Στα άκρα των χρωμοσωμάτων Α και Β που συνέβει η ανταλλαγή των τμημάτων υπήρχαν γονίδια που η έκφραση τους είναι ικανή να παρατηρηθεί στο φαινότυπο, συνεπώς τα χρωμοσώματα α και β φέρουν υπολειπόμενες μεταλλάξεις έναντι των χρωμοσωμάτων Α και Β ως προς τα ακραία αυτά γονίδια καθώς από την εκφώνηση της άσκησης το άτομο με χρωμοσωμική σύσταση 42+ΑαΒβ είναι φυσιολογικό.

 

Στην περίπτωση αυτή το ποσοστό των φυσιολογικών απογόνων είναι 100%.

Και για τους λογούς που αναπτύχθηκαν στην προηγουμένη περίπτωση το ποσοστό των φυσιολογικων καρυτυπικώς απογόνων είναι πάλι 100%. 

Το ποσοστό να είναι 50 % οι φυσιολογικοί απόγονοι ( 42+ ΑΑΒΒ και 42+ ΑαΒβ) και 25% οι φυσιολογικά καρυοτυπικώς απόγονοι (μόνο οι 42+ΑΑΒΒ) αποκλείεται διότι τα τμήματα που ανταλλάσσονται μεταξύ των χρωμοσωμάτων Α και Β είναι πολύ μικρά.

 

Θέμα Δ4.

 "Να εξηγήσετε τα ειδή των δομικών χρωμοσωμικών ανωμαλιών που σίγουρα θα έχει κάθε απόγονος με μη φυσιολογικό καρυότυπο."

Προηγουμένως, καταλήξαμε ότι αποκλείεται να υπάρχουν απόγονοι με μη φυσιολογικό καρυότυπο καθώς οι αλλαγές στα χρωμοσώματα α και β είναι αδύνατον να παρατηρηθούν με το οπτικό μικροσκόπιο. Αν ωστόσο θεωρήσουμε ότι το ερώτημα αφορά  τα άτομα με χρωμοσωμική σύσταση 42+ ΑαΒβ και 42+ΑΑΒβ και 42+ΑαΒΒ τα οποία φέρουν τα μεταλλαγμένα χρωμοσώματα α και β, και αν θεωρήσουμε ότι το ερώτημα ορίζει ως δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες τις αλλαγές αυτές στα χρωμοσώματα α και β -κατά παράβαση του ορισμού του σχολικού βιβλίου για τις δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες, που αναφέρθηκε παραπάνω- τότε τα άτομα :

42+ΑαΒβ, θα φέρουν φυσιολογική ποσότητα DNA, αλλά αμοιβαία μετατόπιση μικρών ακραίων τμημάτων μεταξύ των χρωμοσωμάτων Α και Β (χρωμοσώματα α και β).

42+ΑαΒΒ, θα φέρουν μια επιπλέον φορά το ακραίο τμήμα του χρωμοσώματος Β όπως δίνεται στην εικόνα 2 (διπλασιασμός!;) και μια μόνο φορά το ακραίο τμήμα του χρωμοσώματος Α όπως δίνεται στην εικόνα 2 (έλλειψη!).

42+ΑΑΒβ , θα φέρουν μια επιπλέον φορά το τμήμα του χρωμοσώματος Α όπως δίνεται στην εικόνα 2 (διπλασιασμός!;) και μια μόνο φορά το τμήμα του χρωμοσώματος Β όπως δίνεται στην εικόνα 2 (έλλειψη!).

Στο σχολικό  βιβλίο οι ορισμοί του διπλασιασμού και της έλλειψης που είναι δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες δίνονται στη σελ 97.  «Η έλλειψη είναι η απώλεια γενετικού υλικού.» και «Ο διπλασιασμός είναι η επανάληψη ενός χρωμοσωμικού τμήματος στο χρωμόσωμα.».  Ως δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες αφορούν μερικά γονίδια ή μεγάλο τμήμα χρωμοσώματος.

Φυσικά και εδώ ισχύει , ποια άραγε απάντηση θα θεωρηθεί σωστή.....;

Είναι πράγματι απορίας άξιο με ποιο πνεύμα προτείνονται τα θέματα!  

Ας ελπίζουμε ότι η πρόταση « κάθε απάντηση επιστημονικώς τεκμηριωμένη είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙ αποδεκτή.»

Νικολέττα Μαργαρίτη

Βιοτεχολόγος - εκπαιδευτικός

www.nikimargariti.com


alfavita.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2015 - Μηχανογραφικό 2015
Βάσεις 2015: Σε ελεύθερη πτώση Νομική, Πολυτεχνείο και Ιατρική

 Αλλάζει το τοπίο των ΑΕΙ και ΤΕΙ καθώς όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος»,οι αρχικές εκτιμήσεις για άνοδο βάσεων εξαιτίας του ψαλιδιού στον αριθμό εισακτέων κατά 2.535 θέσεις στα ΑΕΙ υποχωρούν λόγω του υψηλού πήχυ δυσκολίας στα μαθήματα βαρύτητας.

Στις πανελλαδικές εξετάσεις 2015 οι επιδόσεις του μεγαλύτερου κομματιού των μαθητών αναμένονται σε μέτρια επίπεδα, με τους αριστούχους να μειώνονται σε σχέση με πέρυσι, που τα θέματα ήταν συγκριτικά πιο εύκολα.

Κάποιοι μάλιστα, λόγω της απότομης ανόδου του πήχυ δυσκολίας μέσα σ’ ένα χρόνο, παραπέμπουν στις Πανελλήνιες του 2013, μια δύσκολη χρονιά όπου έγινε βαθμολογική σφαγή στα μαθήματα βαρύτητας περιορίζοντας τους υψηλούς βαθμούς.

Η σφαγή αυτή βέβαια συνοδεύτηκε από μεγάλη πτώση των βάσεων, η οποία αναιρέθηκε μία χρονιά μετά, πέρσι δηλαδή, όπου οι δημοφιλείς σχολές άγγιξαν ή ξεπέρασαν τα 19.000 μόρια.

Παράλληλα, ένας άλλος παράγοντας που όπως όλα δείχνουν θα συμβάλλει στην πτώση των βάσεων είναι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μειώσει σε συγκεκριμένες σχολές τον αριθμό των εισακτέων.

Συγκεκριμένα, η πολιτική που ακολούθησε φέτος το υπουργείο Παιδείας στη μείωση των θέσεων εισακτέων ήταν αρκετά ισορροπημένη, με αποτέλεσμα οι περισσότερες σχολές να κινούνται στην απώλεια από 5 έως 15 θέσεις, αριθμοί που δεν θα συγκρατήσουν την αναμενόμενη πτώση των βάσεων. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για έναν αριθμό σχολών που έχασαν μέχρι και 50 θέσεις σε σχέση με πέρσι. Πολύ πιθανόν σε αυτές τις περιπτώσεις η βάση να παραμείνει σταθερή ή να μην παρουσιάσει κατακόρυφη πτώση.

Ανατροπή χωρίς όμως να μπορεί να υπολογιστεί το μέγεθος αναμένεται και στις βάσεις των περιφερειακών Ιδρυμάτων. Η υψηλή ζήτηση που σημειώθηκε πέρσι στα τμήματα που είχαν αντιστοίχιση με τμήμα κεντρικού Ιδρύματος λόγω των αθρόων μετεγγραφών δεν θα επαναληφθεί φέτος που το υπουργείο Παιδείας υπό τη δαμόκλειο σπάθη της περιοριστικής –για μετεγγραφές- απόφασης του ΣτΕ έθεσε πλαφόν μετεγγραφών έως 10% επί του αριθμού εισακτέων.

Οι χαμηλές επιδόσεις που αναμένονται σπρώχνουν τις βάσεις προς τα κάτω, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν ακόμα και επιστροφή στα επίπεδα του 2013, όπου η Ιατρική Αθήνας ήταν χαμηλότερα από 19.000 μόρια (σ.σ. πέρσι χτύπησε κόκκινο φτάνοντας τα 19.233

 
πηγή: alfavita.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Σχόλια (0)
 Σωστά τα όσα αναφέρονται θα ήθελα όμως να προσθέσω ότι φέτος έγινε "σφαγή" και στη Βιολογία κατεύθυνσης του τρίτου πεδίου κάτι που δεν είχε συμβεί το 2013.
Υποβλήθηκε πριν από 23 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Σχόλια (0)
 ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ .ΤΟ 2013 Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ...ΙΣΩΣ Η ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΣΠΡΩΞΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ.
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Τα κριτήρια για τις μετεγγραφές των φοιτητών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ - Ποιοι δικαιούνται και ποιοι εξαιρούνται
 Τα κριτήρια για μετεγγραφή των φοιτητών

Δέκα συνολικά είναι τα κριτήρια που πριμοδοτούνται με διαφορετικά μόρια και ποσόστωση έως 10% επί του αριθμού εισακτέων σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα η σχολή, σύμφωνα με το νέο σύστημα μετεγγραφών που αναμένεται να συμπεριληφθεί στο εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Το νέο καθεστώς που θα αντικαταστήσει, από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος το προηγούμενο σύστημα, έχει – σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα»- ως βασικό χαρακτηριστικό τον περιορισμό των μετεγγραφών σε όλες τις σχολές και ταυτόχρονα διεύρυνση των κατηγοριών στις οποίες έχουν δικαίωμα οι φοιτητές να υποβάλλουν αιτήσεις.

Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα μετεγγραφής σε ευπαθείς ομάδες κοινωνικά και οικονομικά. Για τον λόγο αυτό, μπαίνουν δύο οικονομικά πλαφόν, 5.000 και 8.000 ευρώ ανά μέλος της οικογένειας. Το χαμηλότερο πλαφόν θα μοριοδοτείται περισσότερο και το υψηλότερο λιγότερο.

Από αυτούς που θα υποβάλλουν αίτηση, μόνο ο ένας στους δέκα νεοεισερχόμενους φοιτητές θα πάρει τελικά μετεγγραφή, εκτός αν κάποια τμήματα πανεπιστημίων ή ΤΕΙ εισηγηθούν αιτιολογημένα, διαφορετικό ποσοστό.

Ποιοι δικαιούνται και ποιοι εξαιρούνται 

Στο νομοσχέδιο που αναμένεται να δοθεί αύριο σε διαβούλευση. Ευκαιρία μετεγγραφής, δίνει εκτός από τους πρωτοετείς και σε φοιτητές που φοιτούν σε άλλα έτη σπουδών. 

Ομως, θα εξαιρεθούν οι επί πτυχίω φοιτητές ή οι φοιτητές που βρίσκονται στο τελευταίο έτος σπουδών αλλά και όσοι έχουν ξεπεράσει τον κανονικό χρόνο σπουδών.

Οι δέκα κατηγορίες δικαιούχων για μετεγγραφή, σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση είναι οι εξής:

1. Τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας.

2. Πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες εφόσον έχουν διαπιστωθεί ιατρικά, ή έχουν κάνει δωρεά οργάνου ή μυελού οστών σε συγγενή α' ή β' βαθμού.

3. Κατά κεφαλήν εισόδημα μελών της οικογένειας που δεν υπερβαίνει το ποσό των 5.000 ευρώ.

4. Ορφανοί και από τους δύο γονείς.

5. Πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων.

6. Έχοντες αδελφό ή αδελφή φοιτητή πρώτου κύκλου σπουδών εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου.

7. Γονείς ή τέκνα πολυμελούς οικογένειας με τρία ζώντα τέκνα.

8. Υποψήφιοι με γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες ή πιστοποιημένη αναπηρία 67% και άνω.

9. Υποψήφιος με γονείς ή κηδεμόνες, ένας εκ των οποίων ή και οι δύο αθροιστικά έχουν αποδεδειγμένα συμπληρώσει δέκα μήνες ανεργίας εντός τρέχοντος έτους.

10. Ορφανοί από έναν γονέα ή τέκνα άγαμης μητέρας.




Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Εμβόλιμη Εξεταστική στο ΟΠΑ - Δείτε την ανακοίνωση!
 Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με ανακοίνωση του ενημερώνει με τη σειρά του τους φοιτητές του Ιδρύματος σχετικά με την εμβόλιμη εξεταστική 2015.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Έκτακτη εξεταστική περίοδος Ιουλίου 2015

Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν.4237/2015, (ΦΕΚ 50/14.5.15, Τ. Α'), «Για το τρέχον ακαδημαϊκό εξάμηνο του 2015, οι επί πτυχίω φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν σε όλα τα μαθήματα που διδάχθηκαν σε προηγούμενα εξάμηνα».

Ως εκ τούτου, καλούνται οι επί πτυχίω φοιτητές (από το 8° εξάμηνο και άνω) όλων των Τμημάτων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που επιθυμούν να κάνουν χρήση της παραπάνω διάταξης, να δηλώσουν τα μαθήματα χειμερινού και εαρινού εξαμήνου στα οποία επιθυμούν να εξεταστούν στην επόμενη εξεταστική περίοδο και τα οποία α) δεν δήλωσαν στη δήλωση μαθημάτων του τρέχοντος εξαμήνου και β) είχαν δηλώσει στο παρελθόν και δεν έλαβαν προβιβάσιμο βαθμό. Οι δηλώσεις θα πραγματοποιηθούν από την Τετάρτη 27/5/2015 έως και την Κυριακή 7/6/2015, μέσω της ηλεκτρονικής Γραμματείας http://e-grammateia.aueb.gr/unistudent/

Προσοχή! Μετά την υποβολή της δήλωσης δεν θα μπορούν να γίνουν αλλαγές.

Τα αναλυτικά προγράμματα της κανονικής και της έκτακτης εξεταστικής περιόδου Ιουνίου -Ιουλίου 2015 έχουν ανακοινωθεί στον ιστότοπο του Πανεπιστημίου.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΟΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΟΥ ΟΠΑ ΕΔΩ




Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Επικαιρότητα
Γονείς κατά δασκάλων, ο νέος εκφοβισμός

Από την "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ «Ε»

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΜΟΔΑ, ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΝΑ ΣΥΡΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΡΜΑΙΑ ΔΙΚΟΜΑΝΩΝ ΓΟΝΙΩΝ

Γονείς κατά δασκάλων, ο νέος εκφοβισμός «Σε ένα σχολείο με 320 παιδιά, έχεις να αντιμετωπίσεις 640 γονείς και 1.680 γιαγιάδες και παππούδες. Με μια απλή καταγγελία συρόμαστε στα πειθαρχικά, ως ένοχοι» Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑ «Στην πορεία κατηγορήθηκα ότι τράβηξα τα μαλλιά της μαθήτριας. Η τάξη ολόκληρη το διαψεύδει. Μια παρατήρηση μεταφράζεται σε τράβηγμα μαλλιών;»

Η χθεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε έξω από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής Για 2,20 ευρώ που χάθηκαν μέσα από μια τάξη Δημοτικού Σχολείου, η Αλεξάνδρα Χαρβάλου, εκπαιδευτικός με εμπειρία 25 ετών, ενδέχεται να χάσει τη δουλειά της. Συνάδελφός της η Νατάσα Ορφανοπούλου, η οποία στο παρελθόν επιμόρφωνε δασκάλους για τον τρόπο που θα διαχειρίζονται κρίσεις, τέθηκε σε αυτοδίκαιη αργία. Κατηγορήθηκε από τον πατέρα μιας μικρής μαθήτριας, που είχε πέσει θύμα bullying στο παρελθόν, ότι της τράβηξε τα μαλλιά, γεγονός που η ίδια και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης αρνούνται.

Αυτό είναι το νέο «φαινόμενο» που παρατηρείται όλο και πιο συχνά τα τελευταία δύο χρόνια, στα σχολεία της βόρειας Αθήνας. Δεκάδες εκπαιδευτικοί, παρά τους άψογους υπηρεσιακούς φακέλους τους, είναι απροστάτευτοι στη λαίλαπα των πειθαρχικών ελέγχων, έρμαια στις καταγγελίες και τις διαθέσεις των γονιών και διασύρονται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Συχνά σέρνονται στα δικαστήρια για ασήμαντες αφορμές, ικανές όμως να τους θέσουν σε αργία. Συμπτωματικά, την ίδια περίοδο στο επίκεντρο των κυβερνητικών συζητήσεων είναι οι απολύσεις εκπαιδευτικών. Ερευνα της «Ε» στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία των βορείων προαστίων, όπου τα προβλήματα είναι σαφώς λιγότερα από αυτά που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά, ρίχνει φως σε ανούσιες υποθέσεις που σέρνουν τους δασκάλους στα δικαστήρια.

Δάσκαλοι λένε: «Σε ένα σχολείο με 320 παιδιά, έχεις να αντιμετωπίσεις 640 γονείς και 1.680 γιαγιάδες και παππούδες. Με μια απλή καταγγελία συρόμαστε στα πειθαρχικά, ως ένοχοι». **Μια καταγγελία πολλές φορές ξεπερνάει κάθε φαντασία. Οπως αυτή που έγινε σε Νηπιαγωγείο, εναντίον της... φασαριόζας δασκάλας. Ο γονιός ενός νηπίου την κατήγγειλε γιατί σύμφωνα με πληροφορίες «έκανε πολλή φασαρία, μιλούσε δυνατά και το παιδί του δεν μπορούσε να παρακολουθήσει». **Μπλεγμένη στο διαζύγιο των γονιών βρέθηκε η δασκάλα, που συγκάλεσε συγκέντρωση γονέων σε ένα Δημοτικό της βόρειας Αθήνας. Οι γονείς ενημερώθηκαν για τη συγκέντρωση μέσω των παιδιών τους, ένας πατέρας όμως, ο οποίος δεν έχει την επιμέλεια του παιδιού και δεν έμαθε την ημέρα και την ώρα της συγκέντρωσης, κατήγγειλε τη δασκάλα. Σημειωτέον, η ίδια δεν είχε ενημερωθεί ποτέ για το διαζύγιο των γονέων. **Μια μητέρα περιδιαβαίνει τους διαδρόμους του υπουργείου Παιδείας, φωνάζοντας ότι στο σχολείο του γιου της «συμβαίνει bullying». Κρατάει στα χέρια μια μπλούζα με σημάδι από αίμα και ζητάει να δει τον υπουργό.

Τι πραγματικά έχει συμβεί; «Το παιδί έπεσε και χτύπησε στο διάλειμμα» αναφέρουν πηγές από τη σχολική μονάδα. **Σε μια άλλη γειτονιά, ένας γονιός ζητάει επίμονα από το δάσκαλο τα ονόματα και τα τηλέφωνα των συμμαθητών του παιδιού του, με την αιτιολογία ότι ο γιος του έχει περιθωριοποιηθεί. Ο δάσκαλος αρνείται να παραχωρήσει προσωπικά δεδομένα των μαθητών του, το ίδιο και ο διευθυντής. Αποτέλεσμα; «Ο πατέρας μηνύει τους πάντες. Το δάσκαλο, το διευθυντή του σχολείου, τον υποδιευθυντή. Εκανε μήνυση μέχρι και στον Συμεών Κεδίκογλου» αναφέρει δασκάλα από σχολείο της περιοχής, η οποία επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της. «Στην εποχή μας δεν υπάρχουν πια παράπονα στο διευθυντή.

Οι γονείς κάνουν κατ' ευθείαν καταγγελία και ο διευθυντής Εκπαίδευσης, ή ο περιφερειακός διευθυντής διατάσσουν ΕΔΕ» συμπληρώνει η ίδια. **«Δεν του τράβηξε το αυτί» φώναζαν οι δεκάδες μικροί μάρτυρες που είδαν τη δασκάλα να πιάνει το συμμαθητή τους προτρέποντάς τον να μπει στην τάξη για μάθημα. Ωστόσο οι γονείς είχαν άλλη άποψη και η δασκάλα οδηγήθηκε στο Πειθαρχικό αλλά αθωώθηκε. Στην περίπτωση της δασκάλας που πήγε να παίξει το ρόλο διαιτητή σε τσακωμό μαθητών και βρέθηκε υπόλογη στους γονείς, η υπόθεση προχώρησε στα αστικά δικαστήρια. Παρά το γεγονός ότι η ίδια αθωώθηκε μετά τον πειθαρχικό έλεγχο που της ασκήθηκε, οι γονείς της έκαναν μήνυση και η υπόθεση βρίσκεται στα δικαστήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες, η δασκάλα, προσπαθώντας να αποδώσει το δίκαιο μετά τον παιδικό καβγά, είπε στον έναν μαθητή «γιατί λες ψέματα;».

Σήμερα η δασκάλα κατηγορείται ότι «άσκησε λεκτική και σωματική βία». Στην Αγία Παρασκευή «Αναρωτιόμαστε αν πρόκειται για δικομανείς γονείς ή αν είναι μεθοδευμένο» έλεγαν οι δάσκαλοι στη χθεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε έξω από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής. Περισσότεροι από 300 εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές από σχολεία της ευρύτερης περιοχής, τα οποία είχαν δίωρη στάση εργασίας, παρευρέθησαν εκεί για να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση που επικρατεί τα τελευταία δύο χρόνια στο σχολείο και που έχει αναστατώσει τη σχολική κοινότητα. Ανακοίνωση διαμαρτυρίας εξέδωσε και η ΔΟΕ. Μέσα σε δύο χρόνια, δύο δασκάλες του σχολείου απειλούνται να χάσουν τη δουλειά τους. **«Είμαι 32 χρόνια δασκάλα. Δεν έχω αντιμετωπίσει ποτέ παρόμοια περιστατικά στην πορεία μου», λέει η Νατάσα Ορφανοπούλου, η οποία στις 7 Απριλίου τέθηκε σε αργία.

Ο γονιός ενός μαθητή της στράφηκε εναντίον της έπειτα από ένα περιστατικό που έγινε τον Ιανουάριο του 2012, μεταξύ δύο μαθητών της Δ' Δημοτικού: «Ενας μαθητής κατέβασε τη φόρμα μιας μαθήτριας. Εγώ απουσίαζα από το σχολείο. Οταν ενημερώθηκα, έκανα σύσταση στο γονέα του εμπλεκόμενου μαθητή, έγινε σύλλογος διδασκόντων και ενημερώθηκαν όλοι οι δάσκαλοι για το συμβάν, επί μια ολόκληρη εβδομάδα έγινε έκτακτο σχέδιο εργασίας με θέμα την ενδοσχολική βία, ενημερώθηκε ο σχολικός σύμβουλος και έκανε συνάντηση με τους γονείς για το ίδιο θέμα, οργανώθηκε από το σύλλογο δασκάλων ομιλία για το bullying από ψυχίατρο του Κέντρου Ψυχικής Υγείας και Πρόνοιας του Παιδιού. Εκανα τις ενέργειες που έπρεπε σκεπτόμενη ως μάνα και ως εκπαιδευτικός». Ενέργειες που δεν ικανοποίησαν καθώς φάνηκε τον πατέρα της μαθήτριας, ο οποίος κατήγγειλε τη δασκάλα. Αν και η καταγγελία θεωρήθηκε αβάσιμη και η ίδια αθωώθηκε πανηγυρικά μετά τη διερεύνηση της υπόθεσης από το σχολικό σύμβουλο, τη διευθύντρια και τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης, η κ. Ορφανοπούλου τέθηκε σε αργία και κατηγορείται για ανάρμοστη συμπεριφορά υπαλλήλου. «Στην πορεία κατηγορήθηκα ότι τράβηξα τα μαλλιά της μαθήτριας.

Η τάξη ολόκληρη το διαψεύδει. Μια παρατήρηση μεταφράζεται σε τράβηγμα μαλλιών; Ο δάσκαλος είναι μόνος και απροστάτευτος, υπόλογος σε δικομανείς γονείς με υψηλές γνωριμίες» λέει η ίδια. «Ερωτήματα γεννιούνται για την προσωπική ενασχόληση και ανάμειξη του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή» συμπληρώνει. «Στο χρονικό διάστημα αυτό, ο μισθός μου έχει μειωθεί κατά το 1/3, έχω τρία παιδιά, έναν μαθητή και δύο σπουδαστές και το δάνειο του σπιτιού μου τρέχει. Η υγεία μου έχει κλονιστεί, είχα λιποθυμικό επεισόδιο μέσα στο σχολείο όπου δεχόμουν συνεχώς επίθεση από το γονέα.

Ολοι οι συνάδελφοι είναι με το μέρος μου. Εχω μείνει έκπληκτη από την εξέλιξη της υπόθεσης. Πότε θα αποδοθεί δικαιοσύνη;». **Το ίδιο αναρωτιέται και η συνάδελφός της Αλεξάνδρα Χαρβάλου. «Η δασκάλα με τα 2,20» όπως αναφέρονται σ' αυτήν οι συνάδελφοί της ανά την Ελλάδα, που αν και δεν τη γνωρίζουν προσωπικά, έκπληκτοι συζητούν αυτό που της συνέβη. «Ολα ξεκίνησαν όταν έγραψα το μαθητή για παραβατική συμπεριφορά στο βιβλίο που κρατάμε στην τάξη. Οι γονείς ενοχλήθηκαν. Τους πείραξε προφανώς και ο έλεγχος του μαθητή, που εκτός από άριστα δέκα είχε και δύο 9ρια, τα οποία μπορεί και να του στερούσαν τη σημαία.

Σήμερα, μετά από όλα αυτά, έχω φτάσει στο σημείο να σκέφτομαι να παραιτηθώ» λέει η ίδια. «Δεν το βάζω κάτω όμως. Θα φτάσω μέχρι τα ευρωπαϊκά δικαστήρια» συνεχίζει. «Εχω περάσει από σχολεία της Νέας Μάκρης και του Μαραθώνα, με πολιτισμικά προβλήματα. Βρέθηκα εκεί την περίοδο που ήρθε το μεγάλο κύμα των Αλβανών. Αυτά ήταν πραγματικά προβλήματα -το πώς θα εντάξεις τα παιδιά μιας άλλης κουλτούρας στην τάξη. Ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα, ποτέ δεν μου έκαναν παράπονα οι γονείς. Και βρίσκομαι τώρα, σε ένα σχολείο των βορείων προαστίων να με κυνηγούν» λέει η έμπειρη δασκάλα και μητέρα 4 παιδιών, η οποία παρά την αθώωσή της στην Ενορκη Διοικητική Εξέταση που διατάχθηκε, απειλείται να τεθεί σε αργία. «Χάθηκαν μέσα από την τάξη 2,20 ευρώ. Ενας μαθητής κατηγορήθηκε από το συμμαθητή του ότι έκλεψε αυτό το ποσό. Ο πατέρας του, δικαστής στο επάγγελμα, στράφηκε εναντίον της δασκάλας, απαιτώντας να τιμωρήσει παραδειγματικά το μαθητή και να αποτίσει φόρο τιμής στο γιο του που κατέδωσε τον κλέφτη.

»Εξήγησα ότι θα ακολουθήσω παιδαγωγική διαδικασία. Οτι δεν μπορώ να αποκαλώ ένα μικρό παιδί κλέφτη, τη στιγμή μάλιστα που κανένα από τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης, τα οποία ήταν παρόντα, δεν συμφωνεί με αυτό που συνέβη».

Αποτέλεσμα; Η δασκάλα πέρασε από ΕΔΕ μετά τις καταγγελίες του δικαστή και κλήθηκε από το Σώμα Δημόσιας Διοίκησης. Παρά το γεγονός ότι αθωώθηκε, ο δικαστής επιμένει να επανεξετασθεί η υπόθεση και πριν από λίγες ημέρες δέχτηκαν κλήση οι μάρτυρες για συμπληρωματική ΕΔΕ.



Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Επικαιρότητα
Ψηφιακή πλατφόρμα βοηθάει φοιτητές να βρουν δουλειά και σπίτι

Τo Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), εγκαινιάζοντας τη διαδικτυακή πλατφόρμα «JOBRES» για την παροχή των ψηφιακών υπηρεσιών Αλλαγής Στέγης και Αναζήτησης Εργασίας που δημιούργησε για τους φοιτητές και αποφοίτους του ξεκίνησε να διαδίδει το παρακάτω μήνυμα στους φοιτητές του:

 

«Ξεχάστε τα ενοικιαστήρια, που είναι κολλημένα το ένα επάνω στο άλλο σε κάθε επιφάνεια στις εισόδους του Πανεπιστημίου, ξεχάστε τις ατελείωτες ώρες έρευνας σε εφημερίδες για εύρεση σπιτιού κοντά στη Σχολή, ξεχάστε και τα αμέτρητα τηλεφωνήματα για να εξασφαλίσετε μία ευκαιρία για πρακτική εξάσκηση ή μία συνέντευξη για δουλειά».

 

Τι είναι;

Πρόκειται για μία πλατφόρμα αναζήτησης στέγης και εργασίας, στην οποία θα μπορεί κάθε φοιτητής ή απόφοιτος, να κάνει εξειδικευμένες -με βάση τις ανάγκες του και τα προσόντα του- αναζητήσεις στις εγγραφές, που υπάρχουν από τα συνδεδεμένα μεσιτικά γραφεία ή τους εργοδότες και τη Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας του ΠΑΜΑΚ

Συγκάτοικοι

Μέσω της πλατφόρμας  θα δίνεται επίσης η δυνατότητα δημοσίευσης/αναζήτησης συγκατοίκησης, ενώ θα αξιοποιούνται πληροφορίες που έχουν αναρτήσει οι φοιτητές σε γνωστά κοινωνικά δίκτυα, όπως το LinkedIN.

Εταιρείες και Μεσιτικά

Οι εταιρείες-εργοδότες θα μπορούν να δημοσιεύουν αγγελίες εργασίας, να αναζητούν εργαζόμενους με συγκεκριμένες προδιαγραφές θέσεων εργασίας, ενώ οι ιδιοκτήτες ακινήτων και τα μεσιτικά γραφεία να δημοσιεύουν αγγελίες για διαθέσιμα ακίνητα προς ενοικίαση. Ειδικά στην αναζήτηση στέγης, μέσω χαρτών (google maps, street view κ.λπ.) θα δίδεται η δυνατότητα ο φοιτητής να έχει και εικόνα του ακινήτου που τον ενδιαφέρει.

Πότε;

Η πλατφόρμα θα αρχίσει να λειτουργεί πιλοτικά εντός των ημερών και με την προσδοκία η ακαδημαϊκή κοινότητα να την αγκαλιάσει. 

πηγή: mycampus.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Διάφορα Θέματα
Τα SOS θέματα των Λατινικών
 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2014

 

ΛΑΤΙΝΙΚΑ (ΘΕΩΡ.Κ.)


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Σχόλια (0)

ΘΡΙΑΜΒΟΣ

ΣΤΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ

ΤΟΥ ΕΡΜΗ

Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Σ.Χ.
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015
Σχολές - Τμήματα ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
ερωτηση
 Θα ήθελα να κάνω και εγώ την ερώτηση μου τι ελπίδες έχω με απολυτήριο και θαλάσσια υπηρεσία μου έχουν βγει 15800 μόρια...!!!
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015

Σχόλια (0)
 Δυστυχώς δεν επαρκούν αυτά τα μόρια (αρκεί να τα έχεις υπολογίσει σωστά).
Υποβλήθηκε πριν από 16 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 8 από 7012 (70114 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
7
8
9
10
7010
7011
7012
Επόμενο