Τετάρτη, 04 Μαρτίου 2015
Άλλα τμήματα της πόλης...
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης
Share
ΜΑΡΙΑ
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Επικαιρότητα
ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΕΛΗ
 Κύριε Κουτρουμπέλη. Ποια είναι η γνώμη σας για την υποβάθμιση κάποιων ΤΕΙ σε ΙΕΚ   ή την  κατάργησή τους  που σκέφτεται το υπουργείο Παιδείας; Θα αφορά και εμάς που ήδη φοιτούμε; Φοιτώ στο Β΄έτος Αισθητικής. Σας ευχαριστώ πολύ. 
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)

 Μην επηρεάζεστε από εξαγγελίες.

Το θέμα θα πάρει χρόνο και σίγουρα θα αφορά σε νέους επιτυχόντες. 

Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 δεν νομίζω ότι κινδυνεύει το τμήμα της αισθητικής. είναι το μόνο και δεν θα καταργηθεί. άλλωστε είναι αξιόλογη σχολή/ 
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Σκεπτικός κάφρος
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα   Πανελλαδικές 2014 - Μηχανογραφικό 2014
Καταργούνται τα ΤΕΙ!
 

Θα ενσωματωθούν στα Πανεπιστήμια - Στα ΙΕΚ όσα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις - Όλοι οι εκπαιδευτικοί τους θα ενταχθούν στην πανεπιστημιακή βαθμίδα - Τι λέει στο protothema.gr ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημ. Χασάπης

Κατάργηση των ΤΕΙ και ένταξη όσων πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια στα Πανεπιστήμια προαναγγέλλει, μέσα από το protothema.gr, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης.



Ταυτόχρονα, όσα δεν πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, θα ενταχθούν σε μεταλυκειακού τύπου τεχνική εκπαίδευση, που προσεγγίζει τα ΙΕΚ. 

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χασάπη, θα γίνει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με σύμπραξη της ΑΔΙΠ (της Ανεξάρτητης Αρχής Αξιολόγησης), προκειμένου τα τμήματα των ΤΕΙ που πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια να ενταχθούν στα Πανεπιστήμια. 

Επίσης, θα υπάρχει και χωροταξικός σχεδιασμός, τονίζει ο κ. Χασάπης, καθώς δεν είναι δυνατόν στην ίδια πόλη να υπάρχουν δύο τμήματα με τα ίδια αντικείμενα, όπως είναι τώρα. 

Ο κ. Χασάπης επισημαίνει ότι το σχέδιο του υπουργείου προσομοιάζει στο βρετανικό ενώ κάνει λόγο για «τακτοποίηση» και επανασχεδιασμό της ανώτατης εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ, ο κ. Χασάπης ξεκαθαρίζει ότι θα ενταχθούν όλοι στην πανεπιστημιακή βαθμίδα, ανεξάρτητα αν το ΤΕΙ τους ενταχθεί στην πανεπιστημιακή βαθμίδα ή στα ΙΕΚ. 

Και επισημαίνει ότι και στο Πανεπιστήμιο δεν είναι όλοι καθηγητές, αλλά καταλαμβάνουν βαθμίδες ανάλογα με τα προσόντα τους. Σε κάθε περίπτωση ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει ότι και τα ΙΕΚ θα αναβαθμισθούν.

Σε κείμενό τους οι πρόεδροι των ΤΕΙ μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου των ΤΕΙ υπογραμμίζουν: «Η υπόστασή τους δεν έχει αμφισβητηθεί από καμία ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η μόνη αναμενόμενη αναβάθμισή τους, είναι η ακαδημαϊκή ολοκλήρωσή τους, βασισμένη σε αξιολογικά κριτήρια. Οποιαδήποτε μεταβολή στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να είναι ετεροβαρής εις βάρος των ΤΕΙ, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα τμήματα ΑΕΙ, με βάση τα επιτεύγματά τους και με στοχευμένη χωροταξική διασπορά».

Η Σύνοδος πάντως αποφάσισε τη συγκρότηση τριμελούς ομάδας εργασίας για τη μελέτη και υποβολή προτάσεων για τη σχεδιαζόμενη ανασυγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
 
Στο πλαίσιο της 1ης έκτακτης Συνόδου 2015 των Προέδρων και Αναπληρωτών Προέδρων των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα,  

1. Ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα διοργάνωσης προγραμμάτων 3ου κύκλου σπουδών (απονομή διδακτορικών διπλωμάτων) στα ΤΕΙ ως θεσμοθετημένου τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας.

2. Επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΙ: Θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση, ορθολογική και οριστική επίλυση του ζητήματος της απόδοσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους όλων των Τμημάτων ΤΕΙ, όπως αυτά προκύπτουν από τις σπουδές τους.

3. Προϋπολογισμοί - Οικονομική ασφυξία των Ιδρυμάτων: Η δραματική μείωση των προϋπολογισμών των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα την τελευταία πενταετία κατά 70-77% δημιουργεί συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, και φέτος χωρίς ρεαλιστική οικονομική ενίσχυση είναι εντελώς αδύνατη η λειτουργία των Ιδρυμάτων.

4. Νέες θέσεις Εκπαιδευτικού και Διοικητικού Προσωπικού: Είναι επιτακτική η ανάγκη για πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε τα ΤΕΙ να επιτύχουν τους ακαδημαϊκούς και αναπτυξιακούς στόχους που προβλέπονται στην αποστολή τους. Επιπλέον, η ενδυνάμωση της οργανωτικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, αποτελεί προϋπόθεση για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

O υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
gk
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Σχολές - Τμήματα
ΕΥΔΟΞΟΣ-ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ
ο ευδοξος ποτε περιπου θα βγαλει ανακοινωση για συγγραματα

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 ο εύδοξος θα βγάλει την ανακοίνωση ή σχολές? η δική μου πάντως την έβγαλε. από 16 έως 31 μαρτίου.
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
ΜΑΡΙΑ
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Επικαιρότητα
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΕΙ
 Κύριε Κουτρουμπέλη. Ποια είναι η γνώμη σας για την υποβάθμιση κάποιων ΤΕΙ σε ΙΕΚ   ή την  κατάργησή τους  που σκέφτεται το υπουργείο Παιδείας; Θα αφορά και εμάς που ήδη φοιτούμε; Φοιτώ στο Β΄έτος Αισθητικής. Σας ευχαριστώ πολύ.
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 Απαντήθηκε
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (1)
 Πιστεύεις ότι χρειάζεσαι πτυχίο πανεπιστημιακού επιπέδου για να ασκήσεις το επάγγελμα του αισθητικού;
open under arm viagra read here
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
Χρειάζεται διότι από τα ΙΕΚ αποκτάς τα επαγγελματικά δικαιώματα του βοηθού. 
viagra vs cialis real life comparisons generic viagra sales click here
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
μανια π.
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Εκπαιδευτικό Σύστημα
προς κυριο κουτρουμπελη !
 γεια σας κύριε κουτρουμπέλη είμαι απόφοιτη και θέλω του χρόνου να δώσω πανελλήνιες .γενικά τι θα ισχύσει για τους απόφοιτους το παλιό σύστημα??? επειδή θέλω να ξεκινήσω από τώρα προετοιμασία και φροντιστήρια  να διαβάσω αυτά που ήδη έχω κάνει????επίσης μπορώ να δώσω σε οποιοδήποτε λύκειο από αυτό που είχα δώσει??????ευχαριστώ πολύ !!
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 Ναι και στα δυο.
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Γιωργος
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές
προς κυριο Κουτρουμπελη

Κυριε Κουτρουμπελη, θα ηθελα να σας ρωτησω, εαν καποιος αποφοιτος διπλ. Πολιτικος Μηχανικος που εχει επιλεξει γεωτεχνικο τομεα, μπορει να φτιαχνει και κτιρια και αν ενας γεωτεχνικος πολιτικος μηχανικος εχει καλες προοπτικες.

 

Σας ευχαριστω εκ των προτερων.


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)

 Τα επαγγελματικά δικαιώματα δενν επηρεάζονται από την κατεύθυνση.

Βεβαίως και μπορείς να υπογράφεις σαν Π. Μηχανικός στην κατασκευή κτιρίων.

Η εξειδίκευσή σου σε μια οικονομία που θα βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά (όπως ελπίζουμε) θα έχει αρκετές εναλλακτικές επαγγελματικές επιλογές τόσο στην κατασκευή όσο και στο χώρο των υποδομών (κυρίως).

Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
μαθητρια
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Επικαιρότητα
μετεγγραφες οικονομικακριτήρια

 Προς σεβαστό  Κ Κουτρούμπελη.

Μήπως γνωρίζετε  τι απέγιναν οι ενστάσεις με οικονομικά κριτήρια ΄΄

θΑ ΑΠΑΝΤΗΘΟΎΝ  ή πετάχθηκαν στον κάλαθο των αχρήστων.


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)

 Λύσε μου σε παρακαλώ μια απορία,

η φορολογική δήλωση είναι συγκεκριμένη για κάθε αιτούντα μετεγγραφής, επίσης, είναι δημοσιοποιημένη και η λίστα με το μεγαλύτερο εισόδημα επιτυχόντα για κάθε τμήμα.

Τι αιτιολογία μπορεί κάποιος να ισχυριστεί στην ένσταση;

αν κάποιος έχει μεγαλύτερο εισόδημα από τον τελευταίο στην λίστα, είναι οφθαλμοφανές ότι η ένσταση θα απορριφθεί, διότι δεν μπορεί να αποδείξει ότι οι άλλοι επιτυχόντες έκαναν ψεύτικη φορολογική δήλωση

είναι δυνατό το εισόδημα κάποιου, να  είναι μικρότερο από του τελευταίου στη λίστα επιτυχόντων και να τον απέρριψαν;

αναφέρεσαι στα υπόλοιπα δικαιολογητικά;

σ΄ευχαριστώ 

 

Υποβλήθηκε πριν από 23 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 Αναμένουμε!
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (1)
 ακόμα μαθήτρια είσαι? και όχι, οι ενστάσεις δεν είναι δυνατόν να πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων.
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 ΤΗΛΕΦΩΝΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ ΛΕΝΕ ΘΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.ΤΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΕΧΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ.ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΟ ΛΕΝΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΥΠΟΜΟΝΗ!!!!
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Σχολές - Τμήματα
6%
 Πιστεύετε ότι μπορώ με 18525 να περάσω ΗΜΜΥ ΑΠΘ (πέρυσι 90% είχε 18670) αν οι θέσεις των εισακτέων μείνουν ίδιες με τα προηγούμενα χρόνια;
open under arm viagra read here

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (2)
 Απίθανο ειναι. Θα παρουν το πολυ 13 ατομα με το 6%. Καθε τρια μορια εμπαινε ενας . Αρα η βαση αν πεσει θα ειναι γυρω στα 40 μορια. 
viagra vs cialis real life comparisons generic viagra sales click here
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 αυτό με τα 3 και 4 μόρια δεν μπορώ να το καταλάβω.... δηλαδή πέρυσι 10% 2014 γιατί έπεσε 250 μόρια σε σχέση με την βάση 90% 2013... άσε και τόσες μετεγγραφές που έγιναν φέτος αυτά τα 3 και 4 μόρια διαφορά ο ένας από τον άλλο έχουν πάει ήδη στην σχολή με μετεγγραφή.... σε παρακαλώ πολύ, μήπως μπορείς να αναθεωρήσεις λίγο την εκτίμησή σου; γιατί θα την δουν και άλλοι και θα τρομοκρατηθούν... μήπως δεν είναι απίθανο;
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 καλησπέρα μηπως ξερεις καθε ποσα μορια εισαγόταν το 2014 καθε υποψηφιος στη Νομική Κομοτηνής για να υπολογίσω τα άτομα που θα εισαχθούν με το 6 %?
viagra vs cialis real life comparisons where can i hide my viagra click here
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
6%
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Σχολές - Τμήματα
 Πιστεύετε ότι μπορώ να περάσω ΗΜΜΥ ΑΠΘ με 18525 μόρια (πέρυσι 90% είχε 18670) αν οι θέσεις εισακτέων είναι ίδιες με τα προηγούμενα χρόνια;;;
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Σκεπτικός Κάφρος
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα   Πανελλαδικές 2014 - Μηχανογραφικό 2014
Φροντιστήριο-Αποβλάκωση και Παπαγαλία

Το Κινέζικο Δωμάτιο και η παπαγαλία

 Συζητούσα τις προάλλες με φίλους το περίφημο Επιχείρημα του Κινέζικου Δωματίου που διατύπωσε πρώτη φορά ο φιλόσοφος Τζον Σερλ, ένα νοητικό πείραμα στο οποίο κάποιος που δεν ξέρει κινέζικα βρίσκεται κλειδωμένος σε ένα δωμάτιο και απαντά μηχανικά, ακολουθώντας ορισμένους κανόνες χειρισμού συμβόλων, σε ερωτήματα διατυπωμένα σε κινέζικους χαρακτήρες που του δίνονται κάτω από την πόρτα. Ο,τι ερώτημα τού τίθεται το απαντά σωστά ακολουθώντας τους κανόνες, όπως περίπου κάνει ένας υπολογιστής, με αποτέλεσμα να δημιουργεί την εντύπωση στους έξω από το δωμάτιο ότι ξέρει κινέζικα ενώ αυτός αναγνωρίζει απλώς το σχήμα των χαρακτήρων χωρίς καν να καταλαβαίνει αν είναι κινέζικοι χαρακτήρες ή, π.χ., ιαπωνικοί. Ενα από τα συμπεράσματα του επιχειρήματος είναι ότι ο επιτυχημένος χειρισμός συμβόλων δεν συνεπάγεται κατ' ανάγκην κατανόηση. «Ακριβώς ό,τι συμβαίνει στις εξετάσεις στο σχολείο» είπε ο εκπαιδευτικός της παρέας. Τα παιδιά μαθαίνουν να απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις χωρίς πράγματι να κατανοούν το ερώτημα ή την απάντηση που δίνουν. Αρχισα να συνειδητοποιώ το πρόβλημα όταν κάποτε εξεταζόταν η φιλοσοφία στις πανελλήνιες εξετάσεις και ήμουν για δύο χρόνια μία από αυτούς που έβαζαν θέματα. Την πρώτη φορά πήγα αποφασισμένη να μη βάλουμε θέματα παπαγαλίας αλλά προσγειώθηκα απότομα όταν μου είπαν «και ποιος θα διορθώσει τα γραπτά;». Επρεπε να υπάρχει η αντικειμενική μεζούρα των συγκεκριμένων σελίδων της ύλης. Μετά επιλέξαμε ένα θέμα αυξημένης δυσκολίας που απαιτούσε την κατανόηση ενός φιλοσοφικού αποσπάσματος. «Είναι αρκετά δύσκολο» είπα. «Εγώ χρειάζομαι μισή ώρα να το σκεφτώ πριν το απαντήσω». «Α, μην ανησυχείτε» μου απάντησε μια εκπαιδευτικός. «Θα δουν τα παιδιά ότι είναι του τάδε φιλοσόφου και θα απαντήσουν ό,τι λέει το βιβλίο». Δεν είχε σημασία τι ακριβώς έλεγε το απόσπασμα, δεν είχε σημασία τι ρωτούσαμε εμείς, σημασία είχε να αναπαραγάγουν οι μαθητές ένα συγκεκριμένο χωρίο από το βιβλίο για να μπορέσει να διορθωθεί «αντικειμενικά». Δεν είναι να απορεί κανείς με τις επιδόσεις μας στην κατανόηση κειμένου στον διαγωνισμό PISA!


Τι επιτυγχάνουμε έτσι; Εχουμε βρει έναν τρόπο για να κόβουμε αυτούς που δεν χωράνε στο πανεπιστήμιο, ο αριθμός των οποίων αποφασίζεται με βάση το εκάστοτε κυβερνητικό συμφέρον. Η δυσκολία ή η ευκολία των θεμάτων είναι εντελώς αδιάφορη, καθώς ο αριθμός των εισαγομένων είναι κλειστός και συζητείται μόνο για να βγάζουν ανακοινώσεις οι σύλλογοι διδασκόντων. Οι εξετάσεις που έχουμε δεν επιλέγουν κατ' ανάγκην τους πιο άξιους, επιλέγουν αυτούς που έχουν μάθει να χειρίζονται επιδέξια τον συγκεκριμένο διαγωνισμό κυρίως με τη βοήθεια των φροντιστηρίων που έχουν καταστήσει τις τελευταίες τάξεις του λυκείου πρακτικά περιττές. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν ενδιαφέρεται για τη μόρφωση των παιδιών αλλά για τη διεκπεραίωση μιας διαδικασίας με συνεχείς εξετάσεις που καταλήγουν στην απονομή διπλωμάτων και πτυχίων. Οσο τα πτυχία χρησιμοποιούνταν ως εισιτήριο για το Δημόσιο, είχαν κάποια αξία έστω και ως απλό χαρτί χωρίς απαραίτητα αντίκρισμα. Τι γίνεται όμως τώρα;

Κλειδί για να γίνουν τα σχολεία μας χώροι μόρφωσης είναι δύο σχετιζόμενες αλλαγές που φαίνονται μεν μικρές αλλά είναι, κατά τη γνώμη μου, κρίσιμες: (1) να μην ταυτίζεται η διδακτέα με την εξεταστέα ύλη (αντίθετα με την υπόσχεση του υπουργείου να επεκτείνει από του χρόνου την ταύτιση σε όλες τις τάξεις του λυκείου) και (2) να μην ορίζει το υπουργείο με ακρίβεια σελίδων από ένα διδακτικό εγχειρίδιο το αναλυτικό πρόγραμμα και την εξεταστέα ύλη. Το υπουργείο θα πρέπει να δίνει απλώς τις κατευθυντήριες γραμμές και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί να προσδιορίζουν τι ακριβώς και πώς θα διδάσκεται στο σχολείο τους. Με αυτόν τον τρόπο θα διαμορφώνεται η ειδική φυσιογνωμία κάθε σχολείου και δεν θα καταδυναστεύεται η εκπαιδευτική διαδικασία από το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο που ακυρώνει τον ρόλο και την ευθύνη των καθηγητών. Θα μπορούν να χρησιμοποιούνται διαφορετικά, περισσότερα και καλύτερα βιβλία από τα σημερινά. Οι σχολικές μονάδες και οι καθηγητές θα αξιολογούνται για το έργο τους με κριτήρια που θα περιλαμβάνουν και το πώς αποδίδουν οι μαθητές τους στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα χωρίς κλειστή ύλη. Ετσι θα στραφεί η διδασκαλία όχι στην αποστήθιση αλλά στην ουσία, έτσι θα δίνεται προσοχή στις ειδικές ανάγκες και στις ικανότητες των μαθητών και μαθητριών και δεν θα ισοπεδώνονται όλα στον Προκρούστη του εξαντλητικά ορισμένου (και αναχρονιστικού) αναλυτικού προγράμματος. Υπάρχουν πολλά που μπορεί και πρέπει να γίνουν στην εκπαίδευση αλλά οι δύο αυτές κινήσεις είναι βασικές.

Η κυρία Βάσω Κιντή είναι επίκουρη καθηγήτρια Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

Σχόλια (0)
 για σκεφτείτε αγαπητέ Κάφρε, πώς θα αξιολογηθεί η σχολική μονάδα και οι εκπαιδευτικοί στο χωριό μου, όπου οι αγνοί ορεσίβιοι χωρικοί ανατρέφουν τους απογόνους τους,μακριά από βιβλιοθήκες και τα τοιαύτα και σε οικογενειακό περιβάλλον που υστερεί σε κουλτούρα και αρκείται στην ψυχαγωγία και τα πολιτιστικά αγαθά που παρέχουν αφειδώς τα τηλεκάναλα στη δύστυχη αγροτική και εργατική τάξη; Πώς ο ταλαίπωρος εκπαιδευτικός θα προσδιορίσει και θα διαμορφώσει την ειδική φυσιογνωμία αυτών των σχολείων;  
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 8 από 6744 (67434 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
7
8
9
10
6742
6743
6744
Επόμενο