Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016
Άλλα τμήματα της πόλης...
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης
Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
Υπ.Παιδείας: Οι 13 αποφάσεις που έλυσαν προβλήματα των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
 Το Υπουργείο παιδείας σε σημερινή του ανάρτηση κάνει λόγο για επίλυση σημαντικών προβλημάτων των μόνιμων και αναπληρωτών Εκπαιδευτικών από την ηγεσία του Υπουργείου η οποία όπως αναφέρει το ίδιο κινήθηκε σε αυτή την κατευθυνση με σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών το διάστημα Οκτωβρίου - Νοεμβρίου του 2015.

Όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή του, ρυθμίστηκαν παράλληλα και υπηρεσιακά   με θετική επίπτωση στους εκπαιδευτικούς:

Πιο αναλυτικά με τις  ψηφισθείσες τροπολογίες που περιλαμβάνονται στο νόμο 4315/15 (ΦΕΚ 164/Α/4-12-2015) 

Α. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς:

Αναγνωρίζεται η διανυθείσα από 1.9.2010 και εντεύθεν προϋπηρεσία των προσωρινών αναπληρωτών.
Διασφαλίζεται ότι η προϋπηρεσία ωρομισθίων εκπαιδευτικών  σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θα γίνει με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τους λοιπούς ωρομισθίους εκπαιδευτικούς.
Οι αναπληρωτές  εκπαιδευτικοί θα διαγράφονται από τους πίνακες μόνον για το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, εφόσον δεν αναλαμβάνουν για οποιονδήποτε λόγο υπηρεσία εντός πέντε ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και παραιτούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Καταργείται δηλ. η διαγραφή τους  από τους πίνακες αναπληρωτών για δύο χρόνια.
Επεκτείνεται το καθεστώς αδειών για συμμετοχή σε εξετάσεις λόγω σπουδών και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς,
Κατοχυρώνεται το δικαίωμα της άδειας με αποδοχές για παρακολούθηση επιμορφωτικών δράσεων, σεμιναρίων κλπ.

Β. Για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς:

Εξισώνεται ο χρόνος άδειας άνευ αποδοχών που δικαιούνται οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με το χρόνο άδειας άνευ αποδοχών  που λαμβάνει το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων δυνάμει του Υπαλληλικού Κώδικα.

Καταργείται το ΠΔ για υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια. Το καταργούμενο ΠΔ, δημιούργησε σοβαρά προβλήματα σε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς (απομάκρυνση από οικογένειες και κοινωνικό περιβάλλον, οικονομικά λόγω χαμηλών αμοιβών κ.α.). Το Υπουργείο Παιδείας φρονεί ότι οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών  θα πρέπει από κοινού με τις ανάγκες της υπηρεσίας για την κάλυψη των κενών να εναρμονίζονται και με το αυτονόητο δικαίωμα των εργαζομένων σε αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης.

Καταργείται η διάταξη, η οποία  σε αντίθεση με υπερκείμενους κανόνες δικαίου προβλέπει δικαίωμα διορισμού στην εκπαίδευση σε αποφοίτους ομοταγών τμημάτων της αλλοδαπής, χωρίς την ύπαρξη αντιστοιχίας του τίτλου.  
Καταργείται η διάταξη με την οποία ωρομίσθιοι εκπαιδευτές που προσλαμβάνονταν στα ΙΕΚ μπορούσαν να «αποσπαστούν» στα ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικοί.

Προβλέπεται, προς θεραπεία της αρχής της ισότητας, ότι η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών στα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία του ν. 3966/2011 (A' 118) προσμετράται και για το μόνιμο διορισμό. Λόγω του χρόνου θέσπισης του νομοθετικού πλαισίου των πειραματικών και πρότυπων σχολείων, η προϋπηρεσία  εκπαιδευτικών στα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία προσμετρούσε μόνο για την κατάρτιση του πίνακα αναπληρωτών και όχι και για το μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών.     

Γ. Υπηρεσιακά θέματα

Επίσης, με το νόμο 4342/15 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 143/Α/ 9-11-15 ρυθμίστηκε  σειρά υπηρεσιακών  θέματα με θετική επίπτωση στους εκπαιδευτικούς.

Σε όλα τα Τμήματα και τις Διευθύνσεις που υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Αυτοτελές Τμήμα Παιδικού Σταθμού και στο Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου, δύναται να προΐστανται και εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία οι διατελέσαντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι Οργανισμών που εποπτεύονται από το ΥΠΠΕΘ καθώς Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς του ΥΠΠΕΘ, ορίζονται με τη λήξη της θητείας τους ως σχολικοί σύμβουλοι χωρίς καμία κρίση.

Ρυθμίστηκε το θέμα της αναδρομικής πληρωμής εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις διαδικασίες των πανελλαδικών εξετάσεων 2014, όπως και όσων εργάστηκαν υπερωριακά στο σχολείο του 18 ΑΝΩ την περσινή σχολική χρονιά.

alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Α
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Επικαιρότητα
Ένα για ενστάσεις
 Παιδιά έχετε κανένα νέο ;;; εγώ έχω κουραστεί να παίρνω τηλ 
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

Σχόλια (1)

ΜΗΠΩΣ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΝΕΑ ΓΙΑ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ?

 

Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως

 [Κλείσιμο]
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

Σχόλια (1)
 Ναι  
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως

  [Κλείσιμο]
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

Σχόλια (1)
 Ειδα σε ενα σχολια οτι αυριο το πολυ την δευτερα θα βγουν ...επικοινωνησε ενα γονιος με την γραμματεια του υπουργειου παιδειας ισχυει?
Υποβλήθηκε πριν από 23 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως

    
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

Σχόλια (0)
Μακάρι να ισχύει να ησυχάσουμε όλοι μας, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως

Share
Παντελης
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Επικαιρότητα
Ενστασεις
 Μίλησε κανεις?? Ποτε θα βγουν οι ενστασεις??
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
Έρευνα Νορβηγών: μαυροπίνακας, κιμωλία, τετράδιο και μολύβι οδηγούν σε αποτελεσματική μάθηση
 

Οι παραδοσιακές μέθοδοι μάθησης και διδασκαλίας προάγουν περισσότερο τη γνώση.

Οι μαθητές και οι ενήλικοι που γράφουν με το χέρι, αντί να πληκτρολογούν, μαθαίνουν καλύτερα, υποστηρίζουν Νορβηγοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Advances in Haptics.

Το ίδιο συμβαίνει και με όσους διαβάζουν από ένα βιβλίο, αντί από μια οθόνη, σύμφωνα με τη νορβηγική έρευνα, η οποία έρχεται να αναδείξει τη σημασία των παραδοσιακών μεθόδων μάθησης, που τείνουν να εκλείψουν στη σύγχρονη κοινωνία λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων.

Εξάλλου μια δεύτερη αμερικανική έρευνα διαπίστωσε ότι οι μαθητές που μετά το διάβασμα, καλούνται να κάνουν τεστ απομνημόνευσης σε σχέση με αυτά που διάβασαν, θυμούνται περισσότερα πράγματα και έχουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με όσους διαβάζουν ξανά και ξανά το ίδιο μάθημα ή με όσους φτιάχνουν αναλυτικά διαγράμματα για να θυμούνται τι διάβασαν πριν.

Οι ερευνητές με επικεφαλής την καθηγήτρια Αν Μάνγκεν του Πανεπιστημίου Στάβανγκερ, έκαναν πειράματα με δύο ομάδες εθελοντών, οι οποίοι κλήθηκαν να μάθουν να γράφουν σε μια γλώσσα με άγνωστο αλφάβητο, η οποία περιλάμβανε 20 γράμματα.

Η μια ομάδα έπρεπε να μάθει να γράφει με το χέρι διαβάζοντας από βιβλίο και η άλλη με πληκτρολόγιο υπολογιστή διαβάζοντας από οθόνη.

Μετά από ενάμιση μήνα, τα τεστ έδειξαν ότι όσοι είχαν μάθει με τον παλιό τρόπο να διαβάζουν και να γράφουν, δηλαδή με το βιβλίο και το χέρι τους, τα πήγαν καλύτερα σε σχέση με όσους έμαθαν στον υπολογιστή.

Μεταξύ άλλων, ο συγκριτικός έλεγχος του εγκεφάλου έδειξε ότι η πρώτη ομάδα εμφάνιζε ενεργοποίηση της περιοχής του Μπροκά, ενώ η δεύτερη ελάχιστη ή καθόλου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, φαίνεται πως το γράψιμο και η ανάγνωση εντυπώνουν καλύτερα τη γνώση στο νου των ανθρώπων σε σχέση με το γράψιμο με πληκτρολόγιο και την ανάγνωση από οθόνη.

Όπως επισημαίνουν, η παραδοσιακή γραφή και ανάγνωση ενεργοποιούν περισσότερο τις αισθήσεις μας και προσφέρουν εντονότερα σήματα ανάδρασης από τους μύες και τα άκρα των δακτύλων μας (σε σχέση με την επαφή των χεριών με το πληκτρολόγιο), με συνέπεια η παλιά καλή μέθοδος να ενισχύει πιο αποτελεσματικά τον εγκεφαλικό μηχανισμό μάθησης. Παράλληλα, επειδή απαιτείται περισσότερος χρόνος και νοητική προσπάθεια για να γράψει κανείς με το χέρι, αυτό βοηθά στην εντύπωση της μνήμης.

Η δεύτερη έρευνα του Δρ Τζέφρι Κάρπικε του Πανεπιστημίου Περντιού των ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε στο Science, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας στη τάξη, που περιλαμβάνουν την απομνημόνευση χρονολογιών και κλίσεων ανωμάλων ρημάτων, είναι καλύτερες στο να αποτυπώνουν τις γνώσεις στο νου των μαθητών, σε σχέση με άλλες πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους που αποφεύγουν την απομνημόνευση.

Τα πειράματα των ερευνητών έδειξαν ότι όσοι μαθητές καλούνται να απαριθμήσουν, να απαγγείλουν κ.λπ. τα μαθήματά τους λίγο μετά την ανάγνωσή τους, τα θυμούνται μετά καλύτερα (βραχυπρόθεσμη μνήμη), σε σχέση με όσους απλώς τα έχουν διαβάσει πολλές φορές.

Αυτή η διαδικασία φαίνεται να αποτυπώνει τα δεδομένα καλύτερα στην μνήμη, από όπου ανακαλούνται αργότερα με μεγαλύτερη ευκολία, ακόμα και μετά το πέρασμα αρκετού χρόνου (μακροπρόθεσμη μνήμη).

Σε αυτό το πλαίσιο, τα συχνά προφορικά ή γραπτά τεστ φαίνεται να βελτιώνουν την μάθηση.

http://fresheducation.gr/ 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Νλ
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Σχολές - Τμήματα
ΣΧΟΛΗ

ποτε διαγραφεσαι από μια σχολη και για ποιους λογους???? Μπορει να συμβει αυτόματα διχως να σε ενημερωσουν ή θα πρεπει να κανεις καποια υπευθυνη δηλωση????????


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016

Σχόλια (0)
 Σε αρκετά τμήματα (όχι σε όλα) ενεργοποιείται αυτόματη διαδικασία διαγραφής με απόφαση της Γ.Σ. στην περίπτωση που δεν γίνεται εγγραφή για δυο συνεχόμενα εξάμηνα.
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως

Share
Ξανθή
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Επικαιρότητα
SOS! Αποτελέσματα οριστικών μετεγγραφών
Δε γνωρίζω αν θα ανακοινωθούν τα ονόματα για όλο το ΠΑΜΑΚ, πάντως για το τμημα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής θα ανακοινωθούν το μεσημερι στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα της σχολής. 
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
Η "γκάφα" του υπουργείου Παιδείας με τους απόφοιτους ΕΠΑΛ

Aβέβαιο είναι το μέλλον εκατοντάδων μαθητών που έχουν απολυτήριο γενικού  Λυκείου με πτυχίο ΕΠΑΛ, καθώς στην εγκύκλιο των φετινών πανελληνίων των ΕΠΑΛ δεν συμπεριλαμβάνονται.

Σύμφωνα με το νόμο Ν. 4310/2014 (ΦΕΚ Α 258/8-12-2014) «Έρευνα, Τεχνολογικά Ανάπτυξη και Κανοτομία  και άλλες διατάξεις» υπάρχει ειδική ρύθμιση η οποία τροποποιεί την πρώτη περίοδος της παρ. 1 του άρθρου 13 του νόμου 4186/2013 ως εξής:

«Οι κάτοχοι απολυτηρίου δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, εφόσον κατέχουν και πτυχίο ειδικότητας ΕΠΑΛ, καθώς και οι κάτοχοι ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των ΤΕΙ, σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους, των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και σε ειδικό ποσοστό θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.»

Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ βρίσκονται σε μεγάλη ανησυχία καθώς δεν περιλαμβάνονται στη νέα εγκύκλιο παρά την διευθέτηση που υπάρχει από το νόμο και ζητούν την άμεση παρέμβαση η διόρθωση του υπουργείου. 

alfavita.gr  


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Επικαιρότητα
Ηλικιωμένος έχει αποτρέψει 160 αυτοκτονίες κάνοντας την πιο απλή ερώτηση
 Παρά την μαγευτική φυσική ομορφιά του, το «Χάσμα» στη Νέα Νότια Ουαλία, της Αυστραλίας, είναι δυστυχώς περισσότερο γνωστό, ως το σημείο στο όποιο επιλέγουν αρκετοί απελπισμένοι άνθρωποι να δώσουν τέλος στη ζωή τους.

Albany_Gap_WAus

Ευτυχώς όμως για πέντε δεκαετίες, ακριβώς απέναντι ζούσε ο Ντόν Ρίτσι, ένας άντρας που με την έγκαιρη παρέμβαση του κατόρθωσε να αποτρέψει πάνω από 160 αυτοκτονίες. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί τον αποκαλούν «Άγγελο της Αυστραλίας».

Ο Ρίτσι ποτέ δεν εκπαιδεύτηκε για αυτό που έκανε αλλά ούτε και κάλεσε ποτέ τη αστυνομία για να τον βοηθήσει. Κάθε πρωί στέκονταν με τις ώρες στο μπαλκόνι του και παρατηρούσε τον βράχο. Μόλις αντιλαμβάνονταν κάποιον που συμπεριφέρονταν «ύποπτα», έβγαινε από το σπίτι του και τον πλησίαζε. Πως έπειθε τους απελπισμένους ανθρώπους να μην αυτοκτονήσουν; Με μια πολύ απλή ερώτηση: «Μπορώ να κάνω κάτι να σας βοηθήσω; Θέλετε να έρθετε σπίτι μου να πιούμε ένα φλιτζάνι τσάι;» τους έλεγε με ήρεμη φωνή, πάντα χαμογελαστός. Και το κάλεσμα του πάντα έβρισκε ανταπόκριση.

download

«Δεν μπορείς απλά να κάθεσαι και να τους παρακολουθείς», είχε δηλώσει ο Ντόν στις εφημερίδες. «Πρέπει να προσπαθήσεις να τους σώσεις. Είναι πολύ απλό». Δεν ήταν λίγοι οι παραλίγο αυτόχειρες που δέθηκαν μαζί του. Υπήρχαν αρκετοί που χρόνια μετά, επέστρεφαν και του χτυπούσαν την πόρτα για να «πιουν μαζί ένα τσάι και να τον ευχαριστήσουν ξανά».

Κάποια μέρα ένας άντρας του έστειλε μια ζωγραφιά. Ήταν ένας άγγελος με ακτίνες γύρω του σαν αυτές του ήλιου. Από κάτω έγραφε: «Είσαι ένας άγγελος που περπατά ανάμεσα μας».

«Η φιλοδοξία μου ήταν πάντα να τους τραβήξω μακριά από την άκρη του βράχου, να κερδίσω λίγο χρόνο για να τους μιλήσω. Να τους δώσω την ευκαιρία να το ξανασκεφτούν και να συνειδητοποιήσουν ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ διαφορετικά το επόμενο πρωινό», είπε κάποτε ο Ρίτσι.

03-vista_the_Gap_Sydney_Australia

«Πως τα καταφέρνω τελικά; Ποτέ μην υποτιμάτε τη δύναμη των λέξεων και του χαμόγελου». Ο Ρίτσι ήταν ναυτικός στο Βασιλικό Αυστραλιανό ναυτικό κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Όταν τέλειωσε ο πόλεμος, επέστρεψε στο Σίδνεϊ και εργάστηκε στον κλάδο των ασφαλίσεων. Έλεγε χαριτολογώντας: «Ήμουν πωλητής για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου και τώρα πουλάω στους ανθρώπους ζωή». Ο Ντον Ρίτσι πέθανε τον Μάιο του 2012.

dinfo.gr

enallaktikidrasi.com 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Πανελλαδικές: Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις - Τι να προσέξετε (οδηγίες)
 Ξεκινούν από σήμερα Πέμπτη (11/2) οι αιτήσεις συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016. - ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

1) 26  και απαντήσεις για τη διαδικασία των αιτήσεων που μπορούν να φανούν χρήσιμες στους υποψηφίους.

2) Οδηγίες - παρατηρήσεις από το Υπ.Παιδείας

3) Εγκύκλιο και αιτήσεις των υποψηφίων (κατεβάστε τις)

Οι ενδιαφερόμενοι, ανεξάρτητα από το αν είναι τελειόφοιτοι ή απόφοιτοι, καλούνται να καταθέσουν τις αιτήσεις τους το διάστημα από 11 έως και 29 Φεβρουαρίου.

Ακολουθούν 26 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη διαδικασία των αιτήσεων που μπορούν να φανούν χρήσιμες στους υποψηφίους.

1.Που υποβάλλεται η αίτηση- δήλωση;

Η Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις υποβάλλεται ηλεκτρονικά στα Λύκεια.

Αν ο υποψήφιος είναι τελειόφοιτος (μαθητής Γ Λυκείου) η δήλωση κατατίθεται στο Λύκειο που φοιτά.
Οι απόφοιτοι καταθέτουν τη δήλωση στο Λύκειο από το οποίο αποφοίτησαν ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους Λύκειο.

ΕΠΑΛ – ΟΜΑΔΑ Α ΠΑΛΑΙΟ σύστημα

1) οι μαθητές της τελευταίας τάξης των εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α΄) στο ΕΠΑΛ φοίτησής τους χωρίς δικαιολογητικά

2) οι απόφοιτοι-κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ στο ΕΠΑΛ αποφοίτησής τους ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου τους

3) οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου Τ.Ε.Ε, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του πτυχίου τους

4) όσοι έχουν ολοκληρώσει τη φοίτηση και δεν έχουν απολυτήριο ΕΠΑΛ ή πτυχίο Β΄ κύκλου ΤΕΕ, ΤΕΛ, Ναυτικού Λυκείου, καταθέτουν στο πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας τους ΕΠΑΛ την Αίτηση - Δήλωση, προσκομίζοντας βεβαίωση φοίτησης του οικείου σχολείου.

Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) θα καταθέσουν Αίτηση - Δήλωση σε ημερήσιο ΕΠΑΛ και οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ ( ΟΜΑΔΑ Α΄) σε εσπερινό ΕΠΑΛ.

ΕΠΑΛ- ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1) οι μαθητές της τελευταίας τάξης των ΕΠΑΛ στο ΕΠΑΛ φοίτησής τους χωρίς δικαιολογητικά

2) οι απόφοιτοι-κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ στο ΕΠΑΛ αποφοίτησής τους ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου τους

3) οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου Τ.Ε.Ε, ΤΕΛ, Ναυτικών Λυκείων, ΕΠΛ (Τμημάτων Ειδίκευσης), στο πλησιέστερο στην κατοικία τους

ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας ευκρινές φωτοαντίγραφο του πτυχίου τους.

2.Πως υποβάλλεται η δήλωση;

Ο υποψήφιος συμπληρώνει χειρόγραφα την Αίτηση – Δήλωση και στη συνέχεια την υποβάλλει στο Λύκειο για ηλεκτρονική καταχώριση

3.Από ποιον υποβάλλεται η δήλωση;

Η δήλωση υποβάλλεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή από τον νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία (11-29 Φεβρουαρίου)

4.Μετά την υποβολή της δήλωσης δίνεται αντίγραφο στον υποψήφιο;

Μετά την ηλεκτρονική καταχώριση στο πληροφοριακό σύστημα myschool εκτυπώνονται δύο αντίγραφα. Ο υποψήφιος ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων και ότι αυτά πράγματι ανταποκρίνονται στις επιθυμίες του, υπογράφει και στα δύο αντίγραφα και παραλαμβάνει ένα, το οποίο και φυλάσσει μέχρι το τέλος των εξετάσεων.

5.Σε περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία κατάθεσης των δηλώσεων μπορεί να γίνει διόρθωση;

Δεν γίνεται δεκτή εκπρόθεσμη Αίτηση - Δήλωση ούτε εκπρόθεσμη διόρθωση αυτής.

6.Αίτηση – δήλωση υποβάλλουν και οι μαθητές και οι απόφοιτοι μειονοτικών σχολείων και ΣΜΕΑΕ; Αν ναι, που κατατίθεται;

Την Αίτηση-Δήλωση υποβάλλουν και οι μαθητές και απόφοιτοι μειονοτικών σχολείων και ΣΜΕΑΕ. Οι μαθητές των Μειονοτικών Σχολείων της Θράκης θα υποβάλουν την Αίτηση – Δήλωση στο Γενικό Λύκειο που είναι πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας τους, συνοδευόμενη από βεβαίωση του Μειονοτικού Λυκείου ότι είναι μαθητές της τελευταίας τάξης του.

7.Οι μαθητές της Γ τάξης ΓΕΛ μπορούν να δηλώσουν όποια Ομάδα Προσανατολισμού επιθυμούν;

Όχι. Οι μαθητές δηλώνουν υποχρεωτικά την Ομάδα Προσανατολισμού που ήδη έχουν επιλέξει και παρακολουθούν,

8.Τι συμβαίνει με τους απόφοιτους ΓΕΛ που θα επιλέξουν να εξεταστούν με το ΝΕΟ σύστημα;

Οι απόφοιτοι μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν στα μαθήματα οποιασδήποτε Ομάδας Προσανατολισμού.

9.Πρέπει οι τελειόφοιτοι μαζί με την αίτηση να καταθέσουν και κάποια άλλα δικαιολογητικά;

Γενικά οι μαθητές υποβάλλουν την Αίτηση-Δήλωση στο Λύκειό τους χωρίς δικαιολογητικά.

10.Σε ποιες περιπτώσεις συνυποβάλλονται και δικαιολογητικά;

Αν πρόκειται για μαθητή που επιθυμεί να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Γενικών Λυκείων, πρέπει να συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις (βλ ΚΕΦ 4 της εγκυκλίου ΓΕΛ-ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ).
Οι μαθητές της τελευταίας τάξης ξένων σχολείων που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα μπορούν να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις και οφείλουν να καταθέσουν στο Λύκειο που υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση το αργότερο έως την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Γενικού Λυκείου αντίγραφο απολυτηρίου μαζί με συμπληρωματικά του απολυτηρίου δικαιολογητικά και πιο συγκεκριμένα:

- βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. - επιπλέον βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν καταθέσει το απολυτήριό του και τα άλλα συμπληρωματικά του απολυτηρίου δικαιολογητικά εντός της ανωτέρω προθεσμίας, τότε ο Διευθυντής του Λυκείου στο οποίο υποβλήθηκε η Αίτηση ενημερώνει τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΠΕΘ ότι ο μαθητής δεν κατέθεσε απολυτήριο.

Οι μαθητές ελληνικών Λυκείων του εξωτερικού μπορούν να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, εκτός της προθεσμίας 11-29 Φεβρουαρίου, κατόπιν της μετεγγραφής τους σε ΓΕΛ της ημεδαπής.

11.Οι απόφοιτοι μαζί με την αίτηση καταθέτουν και κάποια δικαιολογητικά;

Η Αίτηση-Δήλωση των αποφοίτων συνοδεύεται υποχρεωτικά από ευκρινές φωτοαντίγραφο του τίτλου απόλυσης σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αν ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο συνυποβάλλεται βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα απαιτείται επιπλέον βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα. Αν πρόκειται για υποψήφιο που επιθυμεί να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Γενικών Λυκείων, τότε η Αίτηση – Δήλωση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά απόδειξης συνδρομής των προϋποθέσεων (βλ. ΚΕΦ 4 της εγκυκλίου ΓΕΛ-ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ).

12.Αν κάποιος δεν πάρει τελικά μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις παρά το ότι κατέθεσε την αίτηση, μπορεί να συμμετάσχει στις πανελλαδικές το επόμενο έτος;

Αν ο υποψήφιος, παρότι υπέβαλε το Φεβρουάριο Αίτηση-Δήλωση, μετανιώσει και δεν συμμετάσχει τελικά στις εξετάσεις, δεν θα μπει στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων το ίδιο έτος. Ωστόσο, αυτός ο υποψήφιος θα μπορεί οποιοδήποτε επόμενο έτος να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις.

13.Μέχρι πότε πρέπει να υποβληθούν τα δικαιολογητικά των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικής, μαθησιακές δυσκολίες;

Για τους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση επισημαίνονται τα εξής:
Α) οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειό τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Αίτησης – Δήλωσης, δηλαδή μέχρι 29 Φεβρουαρίου.
Β) Οι απόφοιτοι που θα υποβάλουν Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει μαζί με την Αίτηση – Δήλωση να καταθέσουν και τα σχετικά δικαιολογητικά. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Φεβρουαρίου) δεν γίνονται δεκτά.

14.Αν κάποιος σπάσει το χέρι του λίγους μήνες πριν τις εξετάσεις μπορεί να εξεταστεί προφορικά;

Όπως προκύπτει από την εγκύκλιο μπορεί να εξεταστεί προφορικά. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Φεβρουαρίου) δεν γίνονται δεκτά, εκτός και αν πρόκειται για έκτακτους και επιγενόμενους λόγους (π.χ. σπάσιμο χεριού ή προσωρινή αναπηρία των άνω άκρων από γεγονός που μεσολάβησε μετά τη λήξη της προθεσμίας).

15.Για να εξεταστώ σε σχολή που απαιτεί ειδικό μάθημα (Αγγλικά κλπ) πρέπει οπωσδήποτε να το δηλώσω στην αίτηση;

Η δήλωση εξέτασης σε ειδικό μάθημα είναι υποχρεωτική για την εξέταση του υποψηφίου στο ειδικό μάθημα για εισαγωγή σε σχολές ή τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα. Προσοχή: υποψήφιος που με την Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα, δεν θα μπορέσει να εξεταστεί σε αυτό

16.Δήλωσα συμμετοχή σε ειδικό μάθημα αλλά τελικά το μετάνιωσα. Αυτό έχει επιπτώσεις στον υπολογισμό των μορίων μου και στα Τμήματα που δεν απαιτούν εξέταση σε ειδικό μάθημα;

Αν δηλώσατε εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν το εξεταστείτε, απλώς θα αποκλειστείτε από τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό.

17.Ξέχασα να συμπληρώσω στην αίτηση ότι θα είμαι υποψήφιος για Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής

Ακαδημίας, Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και ΤΕΦΑΑ; Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;
Δεν πρέπει να ανησυχείτε γιατί η δήλωση είναι ενδεικτική της επιθυμίας για την εισαγωγή σε Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και ΤΕΦΑΑ και όχι υποχρεωτική όπως με τα ειδικά μαθήματα.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο ο υποψήφιος μπορεί τελικά να είναι υποψήφιος γι αυτές, αρκεί να ακολουθήσει τη διαδικασία που ορίζεται στις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων. Ανάλογα, υποψήφιος που, αν και στην Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε επιθυμία για τα ΤΕΦΑΑ, μπορεί τελικά να είναι υποψήφιος γι αυτά, αρκεί να υποβάλει σχετική αίτηση και δικαιολογητικά στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας. Αντίθετα, υποψήφιος που με την Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα, δεν θα μπορέσει να εξεταστεί σε αυτό, ενώ αν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν το εξεταστεί, απλώς θα αποκλειστεί από τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό».

18.Για να είμαι υποψήφιος για τις στρατιωτικές σχολές τι πρέπει να κάνω;

Για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλετε οπωσδήποτε αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθεί ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα. Επίσης, πέρα από τη σχετική υποβολή αίτησης στις στρατιωτικές σχολές θα πρέπει ακολούθως να κριθείτε και ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις.

Οι σχετικές προκηρύξεις δεν έχουν εκδοθεί ακόμα.

19.Ποιες στρατιωτικές σχολές δεν θα δεχθούν υποψηφίους;

Όσον αφορά στις Στρατιωτικές Σχολές, για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 δεν θα δεχθούν εισακτέους η Στρατιωτική Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) καθώς και το τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων. Άρα οι δύο ανωτέρω σχολές δεν θα υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο του 2016.

20.Επιθυμώ να είμαι υποψήφιος για τα ΤΕΦΑΑ. Πότε θα καταθέσω τη σχετική αίτηση;

Για να είστε υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ θα πρέπει να υποβληθεί σχετική αίτηση στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας που θα πληροφορηθείτε απ΄ το σχολείο σας την περίοδο των εξετάσεων (Ιούνιος 2016) και να συμμετάσχετε στις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).

21.Μπορώ να διεκδικήσω μια θέση στις σχολές της Πυροσβεστικής εξεταζόμενος με το παλιό σύστημα;

Τόσο η Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (και για Πυροσβέστες και για ιδιώτες), όσο και η Σχολή Πυροσβεστών θα δεχτούν υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων του 2016 με το ΝΕΟ σύστημα.
Με το παλιό σύστημα μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας μόνο οι Πυροσβέστες.

22.Πέρα από τη δήλωση συμμετοχής σε ειδικό μάθημα υπάρχει και κάποια άλλη προϋπόθεση για να συμμετάσχω στις διαδικασίες εισαγωγής σε Τμήμα που απαιτεί εξέταση σε ειδικό μάθημα;

Για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο υποψήφιος στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή στα παραπάνω τμήματα απαιτείται η επιτυχής εξέτασή του σε καθένα από τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα (βαθμολογική βάση του 10 με άριστα το 20).

23.Δήλωσα συμμετοχή σε 5ο μάθημα αλλά τελικά δεν προσήλθα για εξέταση. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;

Αν υποψήφιος δηλώσει ότι θα εξεταστεί σε μάθημα και δεν προσέλθει στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκε και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Τα μόρια για κάθε πεδίο προκύπτουν από τα τέσσερα μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου.
Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

24.Είμαστε απόφοιτοι του 2014 και του 2015. Θέλουμε να διεκδικήσουμε μια θέση με το 10% καταθέτουμε αίτηση και εμείς το Φεβρουάριο;

Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.

25.Επιθυμούμε να διεκδικήσουμε συμμετοχή με το 10% στις στρατιωτικές σχολές. Αρκεί μόνο η κατάθεση του μηχανογραφικού;

Όχι δεν αρκεί μόνο η κατάθεση του μηχανογραφικού. Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων που επιθυμούν να συμπεριλάβουν στις προτιμήσεις τους Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολή Ανθυποπυραγών (ΜΟΝΟ για Πυροσβέστες) ή Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού θα πρέπει εντωμεταξύ να έχουν παρακολουθήσει τις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων και να έχουν υποβάλει αιτήσεις, ώστε υποχρεωτικά να περάσουν τις προκαταρκτικές εξετάσεις αυτών των Σχολών.

26.Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και υποψήφιοι με το ΠΑΛΙΟ σύστημα. Τι πρέπει να προσέξω;

Όσον αφορά το µάθηµα «Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας» που οι υποψήφιοι επιλέγουν να εξεταστούν πανελλαδικά επισηµαίνεται ότι:
α) Το δηλώνουν υποχρεωτικά µε την Αίτηση – ∆ήλωση από 11-29 Φεβρουαρίου. Οι απόφοιτοι µπορούν να το δηλώσουν, ανεξάρτητα αν το είχαν επιλέξει ή όχι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο.
β) αν το δηλώσουν και δεν προσέλθουν στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκαν και πήραν γραπτό βαθµό µηδέν (0)
γ) για να δηλώσουν στο µηχανογραφικό τους δελτίο το 5ο επιστηµονικό πεδίο πρέπει να έχουν δηλώσει ότι θα εξεταστούν υποχρεωτικά στα δύο (2) µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας του 5ου επιστηµονικού πεδίου «Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας» και «Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής».
Επίσης, όποιος υποψήφιος δηλώσει ότι θα εξεταστεί πανελλαδικά στο µάθηµα «Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας», υποχρεωτικά δηλώνει ότι θα εξεταστεί πανελλαδικά και στο µάθηµα «Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής».

 

Οι εγκύκλιοι για την κατάθεση αιτήσεων των υποψηφίων στις Πανελλήνιες 

Δείτε παρακάτω

Eγκύκλιος Αίτησης – Δήλωση ΓΕΛ με το ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και το σχετικό Υπόδειγμα Αίτησης – Δήλωσης

Εγκύκλιος Αίτησης – Δήλωσης ΕΠΑΛ με το ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και σχετικό υπόδειγμα Αίτησης – Δήλωσης 

Εγκύκλιος Αίτησης – Δήλωσης ΕΠΑΛ με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και σχετικό υπόδειγμα Αίτησης – Δήλωσης

Εγκύκλιος Αίτησης – Δήλωση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄ με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και σχετικά (4+1) Υποδείγματα:

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1– ΓΕΛ: ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ή ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΛ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΕΛ / ΠΑΛAΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΟ Τελειόφοιτοι-απορριφθέντες που δεν επαναφοιτούν

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2– ΓΕΛ: ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ή ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ/ΠΑΛAΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 3 – ΕΠΑΛ Β΄: ΑΙΤΗΣΗ – ΗΛΣΗ ΜΑΘΗΤΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ Β΄ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΝ ΕΣΠΕΡΙΝΝ ΕΠΑΛ Β΄[ή μαθητή Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΠΑΛ-Β΄ (ΜΟΝΟ τελειόφοιτου-απορριφθέντα με επαρκή φοίτηση) για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις Ημερησίων ΕΠΑΛ-Β΄] / ΠΑΛAΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 4 – ΕΠΑΛ Β: ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥ ΚΑΤΟΧΟΥ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ή ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ Β΄ / ΠΑΛAΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΑΙΤΗΣΗ – ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΣΧΟΛΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ (του Ν.3966/2011) (Υποβάλλεται σε 2 αντίγραφα στο ΓΕΛ φοίτησης από όσους μαθητές της Γ΄ Ημερησίων ΓΕΛ επιθυμούν να μην συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2016 και να αποκτήσουν το απολυτήριό τους μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις/ΠΑΛAΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ) – ΜΟΝΟ Τελειόφοιτοι – απορριφθέντες που δεν επαναφοιτούν / ΠΑΛAΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Υπενθυμίζεται ότι υποβολή των αιτήσεων γίνεται από 11 έως 29 Φεβ. 2016

Δυο Στρατιωτικές Σχολές εκτός μηχανογραφικού και Σχολές Πυροσβεστικής μόνο για υποψηφίους με το νέο σύστημα

Η Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) καθώς  και το τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων δεν θα δεχθούν για το ακαδημαϊκό έτος 2016-17 εισακτέους, όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ (ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ - ΔΗΛΩΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΕΛ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (Ν.4186/2013, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Οι δυο σχολές δεν θα υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο του 2016.

Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι τόσο η Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (και για Πυροσβέστες και για ιδιώτες), όσο και η Σχολή Πυροσβεστών θα δεχτούν υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων του 2016 με το ΝΕΟ σύστημα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Υπενθυμίζεται  ότι όλοι οι ως άνω  μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση, πρέπει ως τις 29 Φεβρουαρίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Επίσης, επισημαίνεται η προσοχή των υποψηφίων στα εξής:

Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).

Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για  τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει  να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις  προκηρύξεις  που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.

Υποψήφιοι για το 10%  (χωρίς νέα εξέταση)  μπορούν  να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2014 ή το 2015 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσει  το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα. 

alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Καταργούν την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη!
 Την Δευτέρα 8/2/2016 ο Υπουργός Παιδείας, σε απάντηση ερώτησης στη Βουλή, ανακοίνωσε ότι δεν θα πραγματοποιηθεί για τη φετινή χρονιά η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη για Λύκεια και ΕΠΑΛ διότι το Υπουργείο δεν κατάφερε(!!) να εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση από Κοινοτικά κονδύλια. Η κυβέρνηση, όπως είπε, επέλεξε να υλοποιήσει μόνο το πρόγραμμα ενισχυτικής για τα Γυμνάσια.

Η αλήθεια όμως είναι ότι ούτε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έδωσε συγκεκριμένες ημερομηνίες έναρξης τη στιγμή που βρισκόμαστε στην μέση της σχολικής χρονιά και πλησιάζει…το Πάσχα. Υπενθυμίζουμε ότι, με σχετική εγκύκλιο του Υπ.Παιδείας, που χαρακτηρίζει τη διάθεση ωρών για ενισχυτική διδασκαλία ως «κακή διοικητική πρακτική», έχει ήδη περιοριστεί η ενισχυτική διδασκαλία και στα Δημοτικά.

 

 

Το Νοέμβρη του 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποφάσισε την επανέναρξη των παραπάνω προγραμμάτων, όπου με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ δεν είχαν πραγματοποιηθεί την προηγούμενη χρονιά. Η ανακοίνωση για την επανέναρξη συνοδεύτηκε από μια ολόκληρη προπαγανδιστική εκστρατεία για την «αντισταθμιστική αγωγή», τη στήριξη των πιο αδύναμων μαθητών, μαθητών από φτωχές οικογένειες. Σήμερα ακόμα μια κοροϊδία αποκαλύπτεται!! Οι προτεραιότητες της Κυβέρνησης – Ε.Ε. δεν χωράνε την υλοποίηση ούτε καν στοιχειωδών μέτρων για τη στήριξη των εργαζομένων και των παιδιών τους.

Η κοροϊδία και εμπαιγμός δηλαδή δεν έχουν τέλος. Η κυβέρνηση στην πράξη ακυρώνει το μέτρο αυτό ενισχύοντας ακόμα πιο πολύ τη μαθητική διαρροή και τους ταξικούς φραγμούς στην παιδεία. Υπάρχουν χιλιάδες παιδιά εργατικών και λαϊκών οικογενειών, ειδικά παιδιά που φέτος βρίσκονται στην Γ΄ τάξη Λυκείων και ΕΠΑΛ τα οποία δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν Φροντιστήριο. Υπάρχουν οικογένειες ανέργων και πολύ φτωχών οικογενειών που περίμεναν την έναρξη της πρόσθετης διδακτικής στήριξης σαν ανακούφιση. Ο εμπαιγμός της κυβέρνησης δεν έχει όριο! Όταν η σημερινή κυβέρνηση ήταν στην αντιπολίτευση είχε βγει στα «κάγκελα» και υποσχόταν ενισχυτική και ΠΔΣ από το Σεπτέμβρη. Τώρα ως κυβέρνηση ακυρώνουν την ΠΔΣ για την οποία μάλιστα είχαν υποσχεθεί χιλιάδες διορισμούς εκπαιδευτικών. Η πραγματικότητα είναι ότι από το φετινό προϋπολογισμό δεν προβλέπεται για το 2016 καμία πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών. Φτάνει πια στα ψέματα και την κοροϊδία!

Απαιτούμε εδώ και τώρα. Να ξεκινήσει άμεσα η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Π.Δ.Σ. σε όλη τη χώρα. Η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Π.Δ.Σ να χρηματοδοτηθούν πλήρως από τον κρατικό Προϋπολογισμό. Από την επόμενη χρονιά η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Π.Δ.Σ να ξεκινούν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όπως είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση. Να εξασφαλιστούν γι΄αυτό το λόγο οι απαραίτητοι μόνιμοι καθηγητές. Μόνιμους διορισμούς που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες από την αρχή της σχολικής χρονιά.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους να πάρουν ΑΜΕΣΑ πρωτοβουλίες διεκδίκησης των δίκαιων αυτών αιτημάτων.

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 8 από 8315 (83143 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
7
8
9
10
8313
8314
8315
Επόμενο