Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2023
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2023 - Μηχανογραφικό 2023

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 6 Αυγούστου 2022
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Έκοψαν 28.000 θέσεις από τα ΑΕΙ για να νομιμοποιήσουν τις συγχωνεύσεις και τα λουκέτα
Στην «κλίνη του Προκρούστη» το 25% των τμημάτων ΑΕΙ με συνταγή Κεραμέως

Πέντε τμήματα με λιγότερους των 5 πρωτοετών, 13 με λιγότερους των 10 και 27 με λιγότερους των 20 θα έχουν φέτος τα πανεπιστήμια της χώρας μας. Πέρσι συνολικά 16 τμήματα δεν είχαν κανέναν εισακτέο, ενώ άλλα 40 περίπου είχαν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων. Κοντολογίς με τα «μαγικά» του υπουργείου Παιδείας εξαφανίστηκαν στη διάρκεια των φετινών και των περσινών Πανελλαδικών Εξετάσεων 28.000 θέσεις.

Μετά την εκκένωση… έρχεται η συρρίκνωση! Η υπουργός Παιδείας έχει ήδη ανακοινώσει αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη στη βάση α) των αποτελεσμάτων της ΕΒΕ, β) των προτάσεων των ίδιων των ΑΕΙ, γ) της εισήγησης της ΕΘΑΑΕ που λαμβάνει υπ’ όψιν της και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Ο νόμος ν. 4957/ 2022  «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρυματα» για τη λειτουργία των πανεπιστημίων που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή ορίζει ως ένα από τα κριτήρια ύπαρξής τους τον δυσανάλογα μεγάλο ή μικρό ετήσιο αριθμό φοιτητών του εκάστοτε ΑΕΙ σε σύγκριση με τον αριθμό των μελών ΔΕΠ, καθώς και την ιδιαίτερα χαμηλή προτίμηση για εισαγωγή στα προγράμματα σπουδών τυπικής εκπαίδευσης που παρέχουν.

Η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ

Είναι γνωστό ότι το υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει, εδώ και αρκετό καιρό, την «αναδιάταξη» του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κοντολογίς τη δραστική μείωση τμημάτων και σχολών αλλά και την αλλαγή του περιεχομένου και της κατεύθυνσής τους. Κατεύθυνση που οφείλουμε να επισημάνουμε πως δεν είναι ξένη από την ιδεολογική και πολιτική «γραμμή» της κυβέρνησης, όπως έχει διατυπωθεί στο προεκλογικό της πρόγραμμα.

Ήδη από το 2020 η Έκθεση Πισσαρίδη προτείνει ανασχεδιασμό του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με συγκέντρωση των Πανεπιστημίων σε μεγαλύτερες μονάδες, ενώ η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως από πέρσι το φθινόπωρο και σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα που μας πέρασε έστελνε το ένα τελεσίγραφο μετά το άλλο προσπαθώντας να πείσει τους Πρυτάνεις να προτείνουν οι ίδιοι τα τμήματα που πρέπει να συγχωνευτούν-καταργηθούν.

Την αναγκαιότητα του «επανασχεδιασμού» του ακαδημαϊκού χάρτη με τη μέθοδο της «λιποαναρρόφησης» ήρθε σαν από μηχανής - Κεραμέως θεός να την πριμοδοτήσει ο μεγάλος αριθμός κενών θέσεων λόγω της θεσμοθέτησης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που αποψιλώνει συνολικά πέρσι και φέτος περίπου 100 πανεπιστημιακά τμήματα.

Ετσι το ΥΠΑΙΘ νομιμοποιημένα θα σύρει τα «κενά» τμήματα στον «ανακριτικό» φακό της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ), η οποία, σαν έτοιμη από καιρό, αναμένεται να εισηγηθεί μείωση των πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας.

Το «ζύμωμα» της κοινής γνώμης

Δεν πέρασαν ούτε 10 μέρες από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων που εκτός του αποκλεισμού 37.000 υποψηφίων «κατασκεύασαν»  και περίπου 11.000 κενές θέσεις στα Πανεπιστημιακά Τμήματα και ξεκίνησαν τα «όργανα» από τη δημοσιογραφία της «αυλής και της οθόνης»:

Αντιγράφουμε από τον φιλοκυβερνητικό τύπο:

«Το γεγονός αυτό (των κενών θέσεων) φέρνει ξανά στην επικαιρότητα την ανάγκη σοβαρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης χωροταξικής αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, με πιθανό το αίτημα για κλείσιμο ή συγχωνεύσεις των «αδύναμων» επιστημονικών περιοχών ανάμεσά τους».

«Αυτό θα έπρεπε να είναι το περιεχόμενο της εισήγησης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), η οποία δύο χρόνια μετά τη συγκρότησή της και την αλλαγή στην ηγεσία της παραμένει αδρανής»

«Η φετινή ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια ευλόγως τροφοδοτεί τη σφαίρα του δημόσιου διαλόγου με ερωτήματα περί της βιωσιμότητας των ακαδημαϊκών τμημάτων στα οποία εισάγεται ένας πολύ μικρός αριθμός φοιτητών και φοιτητριών»

Πέρα από την εικονική πραγματικότητα του ΥΠΑΙΘ

Φέτος, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ πιστεύει ότι έχει δημιουργήσει ευνοϊκότερους όρους ώστε να αποσπάσει τη συναίνεσή τους (καθώς δεν θέλει να χρεωθεί η ίδια το κλείσιμο τμημάτων) στον «εξορθολογισμό» του ακαδημαϊκού χάρτη.

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Ο «εξορθολογισμός» του ακαδημαϊκού χάρτη της υπουργού Παιδείας καμιά σχέση δεν έχει με την ποιότητα των πανεπιστημιακών σπουδών, την ουσιαστική προώθηση της επιστήμης και της έρευνας.

  • Εχει να κάνει με την πενιχρότατη κρατική χρηματοδότηση, η οποία μάλιστα παρέχεται υπό την αίρεση της «αξιολόγησης» και σε ποσοστό 80% κατανέμεται με βάση «αντικειμενικά κριτήρια», ενώ το υπόλοιπο 20% διατίθεται μόνο εάν το Πανεπιστήμιο πιάσει τα «ποιοτικά» κριτήρια, που για το θεαθήναι μόνο τίθενται από τα ίδια τα Ιδρύματα, όταν είναι γνωστό ότι οι πιέσεις είναι αφόρητες, καθώς οι άξονες είναι προαποφασισμένοι.
  • Εχει να κάνει με τη στρατηγική της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας, του προσανατολισμού των προγραμμάτων σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, της επιχειρηματικότητας στην οποία οφείλει να ορκίζεται το Πανεπιστήμιο του νέου ν. 4957/ 2022  «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρυματα»

Ο στόχος του υπουργείου είναι ένα μεγάλο τμήμα σχολών και τμημάτων να συγχωνευτούν, άλλα να υποβιβαστούνάλλα να καταργηθούν, ενώ όσα μείνουν σε τίποτε δεν θα θυμίζουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Ο «εξορθολογισμός» made by Κεραμέως εκτός από λουκέτα και συγχωνεύσεις σημαίνει και δημιουργία τμημάτων δυο ταχυτήτων. Να τι προβλέπει το Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021: «Στο πλαίσιο διασύνδεσης με την αγορά εργασίας, δημιουργούνται προγράμματα σπουδών τριετούς διάρκειας, με προσανατολισμό στις εφαρμογές των επιστημών και της τεχνολογίας και στην ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης».

Πηγή: alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 233 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
ΕΚΟ μόνο στον τίτλο
Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023 - 12:04
Σχόλια (4)

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΙΚΥ ΕΚΟ 2020-2021
Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2023 - 17:59
Σχόλια (3)


Σημαντική ερώτηση
Κυριακή, 12 Μαρτίου 2023 - 18:17
Σχόλια (1)

Αποφοιτηση
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2023 - 18:09
Σχόλια (1)

Ερώτηση
Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2023 - 13:23
Σχόλια (1)

Μια απορια
Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2023 - 17:06
Σχόλια (0)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΒΙΟΗΘΙΚΗΣ (ΠΑΝ. ΚΡΗΤΗΣ)
Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2022 - 16:23
Σχόλια (3)

Υπάρχει εξειδικευμένο Φόρουμ για το Παιδαγωγικό Αθηνας;;
Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2022 - 20:41
Σχόλια (4)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Περι ανεμων και υδατων
Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2022 - 00:25
Σχόλια (0)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
ΠΑΝΕΛΑΔΙΚΕΣ 2012: Κινδύνευσε το αδιάβλητο των Εξετάσεων λόγω τετραδίων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 3961 ημέρες
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2012: Ηλεκτρονικοί έλεγχοι για «σκονάκια»
Σχόλια (2)
Υποβλήθηκε πριν από 3961 ημέρες
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
Τελικές Οδηγίες για τα Μαθηματικά Γ.Π. και τη Βιολογία Γ.Π.
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3961 ημέρες
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
Τα SOS θέματα σε Βιολογία και Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Σχόλια (2)
Υποβλήθηκε πριν από 3961 ημέρες
Τρίτη, 22 Μαΐου 2012
Ποια επαγγέλματα φλερτάρουν με την κατάθλιψη;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3961 ημέρες
Σελίδα 5810 από 5850 (35097 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
5809
5810
5811
5812
5848
5849
5850
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης