Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015
 
 

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Animated Sale New - 200x200

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Διάφορα Θέματα
Τα πιο κλασικά λάθη που κάνουμε όταν μιλάμε
 Πόσες φορές ξεκινάμε μία φράση, και αναρωτιόμαστε από μέσα μας αν αυτό που λέμε ή γράφουμε είναι σωστό; Αρκετές ίσως. Άλλες πάλι τα λάθη βγαίνουν αβίαστα, είτε στον προφορικό είτε στον γραπτό λόγο.
Δημοσιογράφοι και πολιτικοί αλλά και όσοι έχουν ως κύριο εργαλείο το λόγο στην καθημερινότητά τους, λένε ή γράφουν πολλές φορές πράγματα, τα οποία μας αφήνουν κυριολεκτικά άφωνους.

Ο καθηγητής τονίζει πως «όταν ένα λάθος καθιερωθεί στη γλώσσα, παύει να είναι λάθος».

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο κύριος Χαλαμπάκης: «τα λάθη αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας και φυσικά απ’ αυτά δεν μπορούν να εξαιρεθούν τα γλωσσικά λάθη. Ο περισσότερος κόσμος νομίζει ότι τα λάθη οφείλονται μόνο σε άγνοια, αδιαφορία ή επιπολαιότητα των φυσικών ομιλητών και δεν συνειδητοποιεί ότι το ίδιο το γλωσσικό σύστημα παρουσιάζει ποικίλες αλλαγές και «αποκλίσεις». 

Οι γλωσσολόγοι έχουν καταγράψει ελλείψεις (ζηλιάρης, ζηλιάρα, αλλά ζηλιάρικο από το ζηλιάρικος) και ιδιόμορφους σχηματισμούς (γενική του θανάτου ή του θάνατου, αλλά: είναι του θανατά). Απειράριθμες είναι οι παραδοξότητες ή εσφαλμένες χρήσεις στη γλώσσα που δεν ενοχλούν πια (κάτσε όρθιος, περί ορέξεως ουδείς λόγος, το «ορθό» όμως θα ήταν περί γεύσεων ουδείς λόγος, αφού πρόκειται για το de gustibus non disputantum) κ.ά.».



Καταρχήν ή καταρχάς;
Επειδή το καταρχάς παραπέμπει στο «μαθητάς» και γενικότερα στην καθαρεύουσα, ορισμένοι νιώθουν απέχθεια και το αποφεύγουν, χρησιμοποιώντας το καταρχήν ακόμα και αν είναι λάθος.
Καταρχάς: Πρώτ’ απ’ όλα, αρχικά
Καταρχήν: Κατά βάση, στα βασικά σημεία (Δεν διαφωνώ καταρχήν, αλλά στα βασικά θέματα)
Παρόλ’ αυτά, καταχρηστικά, όπως επισημαίνει ο κύριος Χαραλαμπάκης, κάποιοι χρησιμοποιούν το καταρχήν ακόμα και όταν δεν πρέπει, παρά το γεγονός ότι είναι λάθος.

Από ανέκαθεν ή ανέκαθεν;
Το σωστό είναι το ανέκαθεν. «Η έκφραση από ανέκαθεν οφείλεται στην ασάφεια του συστήματος», επισημαίνει ο γλωσσολόγος. «Ήδη στην ελληνιστική κοινή εμφανίζονται πολύ συχνά ανάλογοι σχηματισμοί: από μακρόθεν. Ο δημοσιογραφικός λόγος επέβαλε τη χρήση του ρήματος διαρρέω ως μεταβατικού, και αντίθετα, του μεταβατικού ρήματος διαπραγματεύομαι με παθητική διάθεση: Οι μετοχές που διαπραγματεύτηκαν (= αποτέλεσαν αντικείμενο διαπραγμάτευσης) ήταν οι εξής …

«Το πέος του ’40 και το ύστατο… χέρι!»
«Αρκετά από τα λάθη που συγκεντρώνουν οι διάφοροι κινδυνολόγοι αποτελούν συχνά στιγμιαία αδυναμία της γλωσσικής πραγμάτωσης, η οποία οφείλεται σε απροσεξία ή κόπωση του ομιλητή. Το χαίρε δεν απέχει πολύ στην προφορά από το χέρι και γι’ αυτό είναι εύκολα κατανοητή η πρόταση: Όλοι οι συγγενείς μαζεύτηκαν για το ύστατο χέρι. "Το πέος του '40" αποτελεί «φροϊδικό ολίσθημα» (Freudian slip)», σημειώνει ο Χριστόφορος Χαραλαμπάκης.

Λάθη με κριτήριο την εφαρμογή «λογικών» αρχών στις οποίες όμως δεν υπακούει η ίδια η γλώσσα

«Κανονικά θα έπρεπε να λέμε γλυχαιμία, όπως λέμε και γράφουμε λευχαιμία. Έχει όμως επικρατήσει το γλυκαιμία», επισημαίνει ο καθηγητής.

Αποκλίσεις του ίδιου του γλωσσικού συστήματος

Πλήρης ή πλήρες;
Όπως λέει ο γλωσσολόγος, η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι η κλίση των τριγενών και δικατάληκτων επιθέτων της αρχαίας Ελληνικής σε -ης, -ες, οξύτονων ή παροξύτονων. Λάθη του τύπου ένα πλήρης αφιέρωμα γίνονται και από μορφωμένους ομιλητές. Εξίσου συχνά δεν είναι σε θέση πολλοί μητρικοί ομιλητές, και μάλιστα, ανώτατου μορφωτικού επιπέδου, να κλίνουν σωστά τη μετοχή ενεστώτα πολλών ρημάτων. Ένα πανεπιστήμιο μας πληροφορεί ότι διαθέτει Κατάλογο τρεχόντων (αντί τρεχουσών) συνδρομών περιοδικών. Συχνά λέγεται τρεισήμισι κιλά, αντί τριάμισι. Το σωστό είναι τρεισήμισι μήνες, τριάμισι χρόνια.

Αμφιλεγόμενα γλωσσικά λάθη
«Πολλά από τα θεωρούμενα γλωσσικά λάθη αποτελούν ποικιλίες του συστήματος της γλώσσας και δεν είναι επιστημονικά ορθό να οριοθετούνται με διαχωριστικές γραμμές του τύπου: ‘σωστό-λάθος’», λέει ο καθηγητής γλωσσολογίας.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Εγχειρισμένος ή εγχειρημένος;
Ο «ορθός» τύπος εγχειρημένος δεν λέγεται. Είμαι (πρόσφατα) εγχειρισμένος θα πει ο νεοέλληνας. Το λόγιο αρχαίο ρήμα εγχειρώ, από το οποίο παράγεται η εγχείρηση, έχει εδώ και αιώνες αντικατασταθεί από το εγχειρίζω, με την ίδια σημασία, που είναι και αυτό της μεταγενέστερης εποχής. Γιατί, λοιπόν, να παράγεται η μετοχή από το εγχειρώ και όχι από το εγχειρίζω; Η εγχείρηση γράφεται συχνά με ι, επειδή συνδέεται από τον κόσμο με το εγχειρίζω. 

Χειρούργος ή χειρουργός; 
Και τα δύο είναι σωστά. Το χειρουργός ανήκει στο επίσημο ύφος

Πρωτίστως ή πρώτιστα;
Κανονικός θεωρείται ο δεύτερος τύπος, όπως άριστα και όχι αρίστως, όμως από το πρώτιστος, αναλογικά προς το ευχάριστος σχηματίστηκε το πρωτίστως.



Απηυδήσει ή απαυδήσει;
Το σωστό είναι το απαυδήσει και όχι το απηυδήσει, για χρήση στο παρόν. Γίνεται απηύδησε όμως σε παρελθοντικό χρόνο.

Παράγγειλα ή παρήγγειλα;
Το σωστό σε αυτή την περίπτωση είναι το παράγγειλα, αλλά συμβαίνει το ίδιο όπως και στην περίπτωση του «απηύδησα».

Οκτώμβριος ή Οκτώβριος;
Το σωστό είναι σύμφωνα με τον κύριο Χαραλαμπάκη το Οκτώβριος. Υπάρχει όμως το Νοέμβριος και το Δεκέμβριος με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ισορροπία και να ‘γέρνει’ το σύστημα. «Δεν αποκλείεται όμως κάποια στιγμή να επικρατήσει το Οκτώμβριος και πλέον να μην ενοχλείται κανείς από τη χρήση του», επισημαίνει.

Παρεπιπτόντως ή παρεμπιπτόντως;
Το σωστό είναι το παρεμπιπτόντως.

Λάθη στη χρήση απαιτητικού λεξιλογίου
Απειρόκαλος δεν είναι ο καλαίσθητος, αλλά ακριβώς το αντίθετο, ο ακαλαίσθητος. Ευάριθμος: δεν είναι ο πολυάριθμος, αλλά ο ολιγάριθμος.

«Όσο και αν ενοχλούνται ορισμένοι, πρέπει να γίνει ευρύτερα κατανοητό ότι η γλώσσα δεν διαμορφώνεται στα γραφεία των λογίων. Επιβάλλεται να παρακολουθεί κανείς πως εξελίσσεται η χρήση της γλώσσας και να διαμορφώνεται ανάλογα η γλωσσική μας πολιτική», συμπληρώνει ο Χριστόφορος Χαραλαμπάκης.

Κηφισίας ή Κηφηφίας; - Αράχωβας ή Αραχώβης;
«Δεν υπάρχει λόγος να πειθαναγκάσουμε τον κόσμο να λέει Λεωφόρος Κηφισιάς, αφού ο τύπος Κηφησίας είναι εσφαλμένος, αποτέλεσμα υπερδιόρθωσης. Και η οδός Αραχώβης δεν θα γίνει οδός Αράχοβας. Όταν όμως υπάρχουν περιθώρια παρέμβασης για την αποτροπή χρήσης της αδόκιμης λέξης ή έκφρασης, τότε είναι υποχρέωση των ειδικών και άλλων κρατικών ή μη φορέων να ασκήσουν την επιρροή τους για την καθιέρωση του ορθού και τη βελτίωση της ποιότητας της γλώσσας των Νεοελλήνων», εξηγεί ο γλωσσολόγος.

Οι… στήλες του «Ολυμπίου Διός»
Ο καθηγητής αναφέρει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι ο κόσμος λέει τώρα πια οι στύλοι και όχι οι στήλες «του Ολυμπίου Διός».

Το λεξικό της Ακαδημίας Αθηνών
Η Ακαδημία Αθηνών κυκλοφόρησε πριν από δύο μήνες το Χρηστικό Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας, στο οποίο εισάγει το κριτήριο της χαλαρής νόρμας και αποενοχοποιεί τον μητρικό ομιλητή από μια σειρά υποτιθέμενων «λαθών». Θεωρεί ισοδύναμους τους τύπους αβγό και αυγό, κτίριο και κτήριο. Επισημαίνει όμως τα εμφανή λάθη, όπως αδριάντας, απαξιεί (απαξιοί το σωστό), βλήτο (βλίτο το σωστό), γεννηθήτω (γενηθήτω το σωστό), γραφειοκρατεία (γραφειοκρατία το σωστό).



Ξενόφερτες λέξεις
Δεν είναι λάθος η χρήση πληθυντικού για ξενικές λέξεις, των οποίων η χρήση γίνεται κατά περίπτωση.

Κόκα-κόλα ή κόκα-κόλες;
Για παράδειγμα «Ήπιαμε δύο κοκακόλες. Δεν συνηθίζεται να λέμε «Ήπιαμε δύο κοκα-κόλα», ενώ υπάρχουν και οι άκλιτες ξενικές λέξεις όπως το μπουφάν ή το μπριάμ.

Smartphone ή smartphones;
«Είμαστε σε ένα στάδιο που περιμένουμε τι θα γίνει. Και τα δύο όμως είναι σωστά, τόσο τα “smartphones”, όσο και τα “smartphone”. Η γλώσσα εξελίσσεται και περιμένουμε να δούμε αν θα καθιερωθεί στο κλιτικό μας σύστημα μία λέξη, κάτι που δεν το γνωρίζουμε εκ των προτέρων. Σε κάθε περίπτωση η γλώσσα αλλάζει και κάτι που χθες μπορεί να είχε μία μορφή, αύριο να είναι διαφορετικό», σύμφωνα με τον καθηγητή.

«Ο κλειδαράς δεν είναι αυτός που φτιάχνει μεταλλικά κλειδιά»
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο κλειδαράς δεν είναι αυτός που φτιάχνει μεταλλικά κλειδιά.

Ο Χριστόφορος Χαραλαμπάκης επισημαίνει ότι η έννοια κλειδί άλλαξε, δεδομένου ότι υπάρχουν μαγνητικά κλειδιά ή κάρτες κλειδιά. «Κλειδαράς είναι ο επαγγελματίας που πουλάει κλειδιά όλων των ειδών αλλά και κλειδαριές. Φτιάχνει αντικλείδια και επισκευάζει όλων των ειδών τα κλειδιά και τις κλειδαριές ή ανοίγει κλειδαριές όταν ο ιδιοκτήτης τους έχει κλειστεί έξω».

«Ο οικοδόμος δεν είναι αυτός που κατασκευάζει σπίτια»

«Τέλος, ο οικοδόμος δεν είναι αυτός που κατασκευάζει σπίτια. Οικοδόμος είναι κάθε τεχνίτης που κατασκευάζει το οτιδήποτε είναι σχετικό με την αποπεράτωση ενός σπιτιού. Οικοδόμος μπορεί να είναι και ο «μπετατζής» και ο «πλακατζής» ή ο «πατωματζής», αλλά και ο «σκεπάς». Όλα αυτά δείχνουν την εξέλιξη της γλώσσας με βάση τις σύγχρονες συνθήκες και απαιτήσεις. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι πριν από μερικά χρόνια δεν υπήρχε το κοινωνικό φαρμακείο ή το κοινωνικό παντοπωλείο, καθώς οι σύγχρονες ανάγκες ήταν εκείνες που τα «γέννησαν». Η γλώσσα παρακολουθεί και καταγράφει ως ευαίσθητος σεισμογράφος ότι γίνεται στην κοινωνία», καταλήγει ο κύριος Χαραλαμπάκης.
 
 

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)

πόσο μορφωμένος είναι αυτός που μας φιλοδωρεί με πλήρης αφιἐρωμα (ή πλήρη \διαλέγετε και παίρνετε);

Επίσης μην ξεχνάμε και τους γελοίους που θίγουν τα ζητήματα εξ απαλών ονύχων (αντί ακροθιγώς), που αντί να προτιμούν τη σιωπή ξεδιπλώνουν όλο το ρεπερτόριό τους ενώπιον ανυποψίαστων ακροατών!

Έχω ακούσει κι από σχολ. σύμβουλο παρακαλώ πως η κοινωνία έχει απτή (Κύριος οίδεν τι εννοούσε!) 

Αυτοί δεν είναι απλώς κοινοί χρήστες της γλώσσας, όπως φαίνεται να υπονοεί ο αρθογράφος, αλλά ημιμαθείς που παριστάνουν τους διανοούμενους και πουλάνε prestige, μη αντιλαμβανόμενοι τη γελοιότητα της επίδειξής τους.

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους αγαπητούς επιμορφωτές μας! (από τον Κ Π Καβάφη)

 Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης

 Άρεσε γενικώς στην Aλεξάνδρεια,

τες δέκα μέρες που διέμεινεν αυτού,
ο ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης
Aριστομένης, υιός του Μενελάου.
Ως τ’ όνομά του, κ’ η περιβολή, κοσμίως, ελληνική.
Δέχονταν ευχαρίστως τες τιμές, αλλά
δεν τες επιζητούσεν· ήταν μετριόφρων.
Aγόραζε βιβλία ελληνικά,
ιδίως ιστορικά και φιλοσοφικά.
Προ πάντων δε άνθρωπος λιγομίλητος.
Θάταν βαθύς στες σκέψεις, διεδίδετο,
κ’ οι τέτοιοι τόχουν φυσικό να μη μιλούν πολλά.

Μήτε βαθύς στες σκέψεις ήταν, μήτε τίποτε.
Ένας τυχαίος, αστείος άνθρωπος.
Πήρε όνομα ελληνικό, ντύθηκε σαν τους Έλληνας,
έμαθ’ επάνω, κάτω σαν τους Έλληνας να φέρεται·
κ’ έτρεμεν η ψυχή του μη τυχόν
χαλάσει την καλούτσικην εντύπωσι
μιλώντας με βαρβαρισμούς δεινούς τα ελληνικά,
κ’ οι Aλεξανδρινοί τον πάρουν στο ψιλό,
ως είναι το συνήθειο τους, οι απαίσιοι.

Γι’ αυτό και περιορίζονταν σε λίγες λέξεις,
προσέχοντας με δέος τες κλίσεις και την προφορά·
κ’ έπληττεν ουκ ολίγον έχοντας
κουβέντες στοιβαγμένες μέσα του. 

 

Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Σαμουηλ Κρητικος
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Σχολές - Τμήματα ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
help

 παιδια γεια χαρα.. ειμαι μαθητης 3ης λυκειου.. ειμαι πολυτεκνος και σκεφτομαι την αεν να μπω.. αλλα με απολυτηριο.. μηπως ξερετε ποσο πρεπει να εχω μ.ο για ναμπω.. (το λοουερ θα μαθω σε ενα μηνα αν τοχω παρει..) *

Αυτη τη ερωτηση την ειχα κανει και μου απαντησε ο κ.Αποστολος οτι χρειαζομαι ενα 15..

15 ομως εφοσον παρω το λοουερ η χωρις λοουερ?! (ευχαριστω) 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)
 Με το lower μαζί
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)
Δηλαδη αμα δεν παρω το λοουερ ποσο θα χρειαστω να βγαλω?
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)
Το να είσαι εσύ προσωπικά πολύτεκνος δεν παίζει. 
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)
 Ειμαι μελος πολυτεκνης οικογενειας που ειναι το ιδιο...
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
πα.πει
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Σχολές - Τμήματα
οικονομικα κριτηρια
 Περιμενω την ειβεβαιωση απο το πανεπιστημιο που πηρα μεταγραφη με οικονομικα κριτηρια....αλλα διαβασα οτι η προθεσμια για τα βιβλια τελειωνει 30 ιανουαριου..τι γινεται; ποτε θα μας ειδοποιησουν απο το πανεπιστημιο;γιατι σε αλλα τμηματα του ιδιου πανεπιστημιου.συγκεκριμενα στο πα.πει τους ειδοποιησαν την αμεσως επομενη εβδομαδα αφου κατεθεσαν τα δικαιολογητικα..μαλιστα δινουν εκει εξεταστικη...εμεις τι κανουμε;μηπως δεν την εχω παρει την μεταγραφη.γιατι δεν με ειδοποιουν.....υπαρχει καποιος που να περιμενει οπως εγω για το πα.πει στο τμημα διοικησης επιχειρησεων;;;; ξερω οτι ισως ακουγονται περιεργες οι ερωτησεις αλλα επειδη δεν εχω παρακολουθησει ουτε στο τμημα που περασα αρχικα..εχω μπερδευτει λιγο με  το τι γινεται στα πανεπιστημια και στην εξεταστικη.
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)

 Μην αγχώνεσαι. Και εγώ περιμένω μετεγγραφή στο ΠΑΠΕΙ στο τμήμα Στατιστικής και ούτε και εμάς έχουν ειδοποιήσει.

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή τηλεφώνησα στη γραμματεία της σχολής και μου είπαν ότι στις 2 Φεβρουαρίου θα γίνει η συνέλευση. 

Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)
 Σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση...απλως τα παιδια απο το τμημα οικονομικης επιστημης ενημερωθηκαν και δινουν κανονικα στο πα.πει...γι αυτο ανησυχησα γιατι δεν ηξερα τι γινοταν και με τα αλλα τμηματα...αν δηλαδη γινει η συνελευση 2 φεβρουαριου λες να μας ειδοποιησουν πριν της 5 φεβρουαριου;
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   
Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)
 Αν θυμάμαι καλά, στη Στατιστική, την ίδια ημέρα της συνέλευσης βγήκε και η ανακοίνωση. 
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
μετεγραφες στε προς κουτρουμπελη και όλους εσας
Γιατί δεν έχουμε καμία ενημέρωση για την προσφυγή των αρχιτεκτονικών στο στε; υπάρχει περίπτωση να κινδυνέψουν οι μετεγραφες τώρα εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων; 
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)
Απο ποια σχολη εισαι?
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)
 φυσικο εκπα
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   
Κυριακή, 25 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)
 Αφου δεν εισαι Αρχιτεκτονικη γιατι ανησυχεις?Αν εγινε η μετεγγραφη σου κανονικα δεν εχεις προβλημα...
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
maria
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Πανελλαδικές 2014 - Μηχανογραφικό 2014
ektimhsh koutroybeli fainiomenikh
 kurie koutroybeli av kai noris apofoitos tou 2014 exo kamia elpida gia paidagogiko rodou me moria 13.980 ....ti pisteuete mono..an exo esto kai mia....
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)
 Μαρία, με το θέμα των βάσεων του 10% όπως έχουμε ξαναπεί θα ασχοληθούμε μόνο όταν θα υπάρξουν αξιόπιστα δεδομένα.
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)

 Μαρία μου, πιστεύω ότι έχεις πιθανότητες για νηπιαγωγών Ρόδου αλλά για παιδαγωγικό νομίζω ότι οι πιθανότητες είναι λίγες.

Μακάρι να κάνω λάθος.   

 

Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)
 pisteuw baineis 
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (1)
 sigoyraaa
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Σχόλια (0)
 μια ερώτηση χωρίς νόημα φαινομενικά και αφανώς
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Παιδαγωγική και διδακτικής επάρκειας σε ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας και Αγγλικής και Γερμανικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ
 Δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τρεις υπουργικές αποφάσεις που αφορούν :

1. Την πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας με την κατοχή του πτυχίου του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).

2. Την Πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας με την κατοχή του πτυχίου του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).

3 Την πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας με την κατοχή του πτυχίου του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Π.Θ.).

Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013−2014 και εφεξής, διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, εφόσον για την απόκτηση του πτυχίου τους έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς στα διδακτικά αντικείμενα−μαθήματα, όπως αυτά αναγράφονται στο «Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας Αγγλικής», που επισυνάπτεται στο πρακτικό της υπ' αριθ. 33/17−07−2014 (θέμα 35ο) συνεδρίας της Συγκλήτου του Ε.Κ.Π.Α., καθώς αυτά εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση (άρθρο 2 παρ. 3 περ. Β΄ του N. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. Β΄ του N. 4186/2013).

Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013−2014 και εφεξής, διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, εφόσον για την απόκτηση του πτυχίου τους έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς στα διδακτικά αντικείμενα−μαθήματα, όπως αυτά αναγράφονται στο υπ' αριθ. 490/10−07−2014 έγγραφο του ανωτέρω Τμήματος, που επισυνάπτεται στο πρακτικό της υπ' αριθ. 33/17−07−2014 (θέμα 36ο) συνεδρίας της Συγκλήτου του Ε.Κ.Π.Α., καθώς αυτά εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση (άρθρο 2 παρ. 3 περ. Β΄ του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. Β΄ του ν. 4186/2013).

Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ακαδημαϊκού έτους εισαγωγής 2013−2014 και εφεξής, διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, εφόσον για την απόκτηση του πτυχίου τους έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς στα διδακτικά αντικείμεναμαθήματα, όπως αυτά αναγράφονται στους πίνακες 1 και 2, που επισυνάπτονται στο πρακτικό της υπ' αριθ. 142/04−07−2014 (θέμα 4o) συνεδρίας της Συγκλήτου του Π.Θ., καθώς αυτά εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση (άρθρο 2 παρ. 3 περ. Β΄ του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. Β΄ του N. 4186/2013).





Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
ΠΡΟΣΟΧΗ ΦΟΙΤΗΤΕΣ: Η διανομή συγγραμμάτων θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015
 Οι δηλώσεις συγγραμμάτων παρατείνονται μέχρι την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015, ενώ η διανομή συγγραμμάτων θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015.

Το κείμενο του εγγράφου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα την παράταση της περιόδου δηλώσεων και διανομής των συγγραμμάτων για το χειμερινό εξάμηνο του 2014 -2015 έχει ως εξής:

Σε συνέχεια του υπ’ αριθ. Φ.12/168123/Β3/16-10-2014 εγγράφου μας, σας ενημερώνουμε ότι παρατείνεται η προθεσμία δηλώσεων διδακτικών βιβλίων από τους φοιτητές για το τρέχον χειμερινό εξάμηνο έως και την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015. Επίσης, ως νέα καταληκτική ημερομηνία για τη διανομή των συγγραμμάτων στους φοιτητές ορίζεται ηΠαρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015.

Παρακαλούνται οι Γραμματείες των Τμημάτων ή Σχολών των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Προγραμμάτων Σπουδών των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών να μεριμνήσουν για την έγκαιρη χορήγηση των απαραίτητων ηλεκτρονικών κωδικών προκειμένου οι φοιτητές που έχουν επιτύχει τη μεταφορά θέσης εισαγωγής τους να έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν δηλώσεις και να παραλάβουν τα διδακτικά τους βιβλία εντός των ανωτέρω προθεσμιών.

Αντίστοιχα, η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων προμήθειας διδακτικών συγγραμμάτων μέσω του συστήματος «ΕΥΔΟΞΟΣ» από τις βιβλιοθήκες των Α.Ε.Ι. παρατείνεται έως και την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015 ενώ η διαδικασία παράδοσης από τους εκδοτικούς οίκους των παραγγελθέντων από τις βιβλιοθήκες συγγραμμάτων θα ολοκληρωθεί τηνΠαρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015.

Υπενθυμίζεται η υποχρέωση των εκδοτών, η οποία απορρέει από τη σύμβαση που έχουν συνάψει ηλεκτρονικά με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά την εγγραφή τους στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΥΔΟΞΟΣ» και τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. Φ.1/76244/Β3/30-6-2010 (Β΄957) υπουργικής απόφασης, για την αποστολή και διατήρηση επαρκούς αποθέματος αντιτύπων στα σημεία διανομής προκειμένου να ολοκληρωθεί ομαλά η διανομή των διδακτικών βιβλίων στους φοιτητές κατά το τρέχον εξάμηνο σπουδών.



Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Μάθε ποια είναι τα πέντε ποτά που εξαφανίζουν το στρες!
 Αν διανύετε μία περίοδο με έντονο άγχος και στρες, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα ροφήματα, που μπορούν να σας βοηθήσουν να το περιορίσετε, ακόμη και να το «εξαφανίσετε»!

Αντί, λοιπόν, να καταφύγετε σε φαρμακευτικές αγωγές, δοκιμάστε να διώξετε το άγχος με τα παρακάτω ποτά. Σύντομα, οι μύες σας θα χαλαρώσουν, τα επίπεδα των στρεσογόνων ορμονών θα πέσουν, όπως επίσης και η αρτηριακή πίεση.

1. Ζεστό γάλα

Ένα ποτήρι ζεστό γάλα πριν τον ύπνο, είναι ο καλύτερος τρόπος για να περιορίσετε το στρες, που, υπό κανονικές συνθήκες, θα σας κρατούσε ξάγρυπνους. Σύμφωνα με έρευνες, το γάλα περιέχει την υδρολυµένη πρωτεΐνη Lactium, η οποία βοηθά το σώμα να χαλαρώσει, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση. Επίσης, το κάλιο που περιέχει, συμβάλλει στη χαλάρωση των μυών.

2. Τσάι από βότανα

Είτε είστε στο σπίτι, είτε είστε στο γραφείο, ένα φλιτζάνι τσάι θα σας χαλαρώσει αμέσως. Μερικά από τα καλύτερα βότανα που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε, καθώς έχουν αποδειχθεί πιο αποτελεσματικά, είναι η βαλεριάνα, η μαντζουράνα, το λουλούδι του πάθους και το βαλσαμόχορτο.

3. Φυσικός χυμός φρούτων

Όλοι οι χυμοί με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, βοηθούν στον περιορισμό του άγχους, καθώς έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τα επίπεδα των ορμονών του στρες στο σώμα, όπως η κορτιζόλη.

4. Αλκοόλ

Είναι γενικά αποδεκτό πως τα αλκοολούχα ποτά ανακουφίζουν από το άγχος, ωστόσο τα αποτελέσματα είναι διαφορετικά σε κάθε οργανισμό. Ενώ, λοιπόν, μπορεί να ανακουφίσει το αίσθημα «πίεσης» σε κάποιους, σε άλλους μπορεί να προκαλέσει άγχος, οπότε καλό είναι να το καταναλώνετε με προσοχή και φυσικά με μέτρο.

5. Νερό

Τέλος, σε περιόδους έντονου στρες να φροντίζετε να πίνετε περισσότερο νερό, ώστε να αποβάλλετε τις βλαβερές τοξίνες από τον οργανισμό σας



πηγή: neolaia.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Μεταπτυχιακό στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
 Το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, διοργανώνει μια σειρά από Μεταπτυχιακά Προγράμματα που άπτονται του επιστημονικού ενδιαφέροντός του.

Τα ενεργά Προγράμματα αναφέρονται παρακάτω, μαζί με την τελική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στον Αρχαίο Μεσογειακό Κόσμο

1. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Κλασική Αρχαιολογία (μέχρι 16 Φεβρουαρίου 2015)
2. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Αρχαία Ιστορία (μέχρι 11 Φεβρουαρίου 2015)
3. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Προϊστορική Αρχαιολογία (6 Φεβρουαρίου 2015)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ιστορία της Τέχνης

1. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ιστορία της Τέχνης (μέχρι 19 Φεβρουαρίου 2015)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Σύγχρονη Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ιστορία

1. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Σύγχρονη Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ιστορία (ως τις 11 Φεβρουαρίου 2015)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Βυζαντινές Σπουδές (έως 11 Φεβρουαρίου 2015)

1. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Βυζαντινή Ιστορία
2. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Βυζαντινή Αρχαιολογία και Βυζαντινή Τέχνη
3. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Μεσαιωνική Ιστορία της Δύσης.

Πληροφορίες

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.uoc.gr/.



πηγή: neolaia.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
ΟΠΑ: Συνεχίζει τις διαδικτυακές επιστημονικές διαλέξεις!
 H σειρά διαδικτυακών διαλέξεων – συζητήσεων στο ΟΠΑ αποσκοπεί στο να προσφέρει στην πανεπιστημιακή κοινότητα και την κοινωνία τις σκέψεις και προβληματισμούς διακεκριμένων Ελλήνων προσωπικοτήτων για τα μεγάλα ζητήματα της εποχής μας, καθώς και τους οραματισμούς τους για το μέλλον.

Μήνυμα Πρύτανη ΟΠΑ Καθ. κ. Κωνσταντίνου Γάτσιου για τη Σειρά Διαδικτυακών Διαλέξεων & Συζητήσεων στο ΟΠΑ

2η Διαδικτυακή Διάλεξη – Συζήτηση, Θέμα: «Πολιτισμός, Τέχνη και Οικονομία»

Ομιλητές: Γιάννης Κυριμκιρίδης, Επιχειρηματίας – Μουσικός
Κώστας Βαρώτσος, Γλύπτης – Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ
Επιστημονική υπεύθυνος & συντονίστρια της Σειράς Διαδικτυακών Διαλέξεων – Συζητήσεων: Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Οικονομικής Ιστορίας, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ
Σκηνοθέτης: Παναγιώτης Κράββαρης

1η Διαδικτυακή Διάλεξη – Συζήτηση, Θέμα: «Το πείραμα του εκσυγχρονισμού στην Ελλάδα και τα αποτελέσματά του» (Μέρος 3ο)

Ομιλητές: Αθανάσιος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας της Νεότερης Ελλάδας ΕΚΠΑ
Δημήτριος Παπούλιας, Ομότιμος Καθηγητής Οργάνωσης Διοίκησης ΕΚΠΑ
Επιστημονική υπεύθυνος & συντονίστρια της σειράς Διαδικτυακών Διαλέξεων – Συζητήσεων: Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Οικονομικής Ιστορίας, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ
Σκηνοθέτης: Παναγιώτης Κράββαρης

1η Διαδικτυακή Διάλεξη – Συζήτηση, Θέμα: «Το πείραμα του εκσυγχρονισμού στην Ελλάδα και τα αποτελέσματά του» (Μέρος 2ο)

Ομιλητής: Δημήτριος Παπούλιας, Ομότιμος Καθηγητής Οργάνωσης Διοίκησης ΕΚΠΑ
Συντονίστρια: Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Οικονομικής Ιστορίας, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ

1η Διαδικτυακή Διάλεξη – Συζήτηση, Θέμα: «Το πείραμα του εκσυγχρονισμού στην Ελλάδα και τα αποτελέσματά του» (Μέρος 1ο)

Ομιλητής: Αθανάσιος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας της Νεότερης Ελλάδας ΕΚΠΑ
Συντονίστρια: Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Οικονομικής Ιστορίας, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.



πηγή: neolaia.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 11 από 6643 (66425 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
10
11
12
13
6641
6642
6643
Επόμενο

Νομική - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας - Κύπρος - Τμήμα Νομικής

edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης