Σάββατο, 26 Ιουλίου 2014
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Άλλα τμήματα της πόλης...
Να καλλιεργούν και προάγουν τις επιστήμες της Αγωγής, καταρτίζουν εκπαιδευτικούς που σταδιοδρομούν επαγγελματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προετοιμάζουν ερευνητές για το χώρο των Παιδαγωγικών Επιστημών και συμβάλλουν στην εξύψωση του επιπέδου της Εκπαίδευσης.Επίσης να καλλιεργούν και προάγουν τις επιστήμες της Αγωγής, καταρτίζουν εκπαιδευτικούς που σταδιοδρομούν επαγγελματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προετοιμάζουν ερευνητές για το χώρο των Παιδαγωγικών Επιστημών και συμβάλλουν στην εξύψωση του επιπέδου της Εκπαίδευσης. Επίσης να καλλιεργούν και προάγουν τις επιστήμες της Αγωγής, καταρτίζουν εκπαιδευτικούς που σταδιοδρομούν επαγγελματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προετοιμάζουν ερευνητές για το χώρο των Παιδαγωγικών Επιστημών και συμβάλλουν στην εξύψωση του επιπέδου της Εκπαίδευσης.
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα και περιλαμβάνει πρακτική εξάσκηση που είναι υποχρεωτική. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα. Οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο.
 
ΤΟΜΕΙΣ:
Τα μαθήματα διακρίνονται σε
• μαθήματα Επιστημών της Αγωγής
• μαθήματα Ειδικών Επιστημών
• μαθήματα διδακτικής κατάρτισης
 
Α' Κύκλος : Επιστήμες της Αγωγής Υποχρεωτικά Μαθήματα Ανάπτυξη του Παιδιού, Ιστορικές και θεσμικές Διαστάσεις της Εκπαίδευσης και της Αγωγής, Οργάνωση Διαδικασιών Μάθησης, Ανάγνωση και Γραφή, Αγωγή Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες, Προετοιμασία - Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας - Πρακτικές Ασκήσεις, Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Χειμερινό Εξάμηνο Μαθήματα Α' Κύκλου Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής Απόκτηση του Ρόλου του Φύλου, Μοντέλα Οικογενειακής Οργάνωσης, Ψυχική Υγεία και Ψυχο-κοινωνική Εξέλιξη του Παιδιού, Πολιτική της Εκπαίδευσης, Κοινωνιολογία της Γνώσης, Ιστορία της Παιδαγωγικής, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, θεωρίες Κινήτρων: Βασικές Αρχές στη Διαδικασία της Μάθησης, Γραπτό Κείμενο και Σχολική Πράξη, Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή, Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ι, Προετοιμασία - Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας - Πρακτικές Ασκήσεις. Μαθήματα Επιλογής Εκπαιδευτική Τεχνολογία II - θέματα Διδακτικής Μεθοδολογίας, Εφαρμογές στην Εκπαίδευση Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες, θεατρικό Παιχνίδι, Ιδεολογικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, Στατιστική II. Εαρινό Εξάμηνο Μαθήματα Α' Κύκλου Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, θεωρίες κινήτρων: Βασικές Αρχές στη Διαδικασία της Μάθησης, Γραπτό Κείμενο και Σχολική Πράξη, Μαθησιακές Δυσκολίες, Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ι Παραγωγή και Αξιολόγηση Διδακτικού Υλικού, Εισαγωγή στην Επιστημονική Εργασία, Εισαγωγή στη Στατιστική. Μαθήματα Επιλογής Εαρινού Εξαμήνου Κοινωνιολογία του Ελεύθερου και Σχολικού Χρόνου, Εκπαίδευση και Σύγχρονες Μορφές Επικοινωνίας, Εκπαιδευτική Τεχνολογία II - θέματα Διδακτικής Μεθοδολογίας, Κοινωνική Ψυχολογία, Σχολική Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες, θεατρικό Παιχνίδι II, Ιδεολογικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.
 
Β' Κύκλος : Ειδικές Επιστήμες και η Διδακτική τους Υποχρεωτικά Μαθήματα Μαθηματικά και διδασκαλία των Μαθηματικών, Φυσικές Επιστήμες και η Διδακτική τους, Περιβάλλον και Υγεία, Νεοελληνική Γλώσσα και η Διδακτική της, Παιδική Λογοτεχνία, Αισθητική Αγωγή, Μουσική Αγωγή, Διδασκαλία των Επιστημών του Ανθρώπου, Κοινωνικό Φύλο και Εκπαίδευση, Υπολογιστές στην Εκπαίδευση, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας - Πρακτικές Ασκήσεις, Διδασκαλία των Μαθηματικών - Πρακτικές Ασκήσεις. Χειμερινό Εξάμηνο Μαθήματα Β' Κύκλου Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής Εισαγωγή στη Διδακτική των Μαθηματικών, Εισαγωγή στα Μαθηματικά, Λύση Προβλημάτων, Διδακτική Βασικών Μαθηματικών Εννοιών, Πειραματική Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, θέματα Φυσικών Επιστημών, Περιβαλλοντική Αγωγή, Κοινωνική Οικολογία, Προφορικός - Γραπτός Λόγος Κειμενολογική Ανάλυση, Γλωσσικές Ασκήσεις II, Γλωσσικές Ασκήσεις III, Γλώσσα και Ποίηση, Παραμύθι για Παιδιά. Λαϊκό και Έντεχνο, Αισθητική Αγωγή - Εικαστικές Εφαρμογές, Μουσική Ι (Στοιχεία θεωρίας της Μουσικής), Διδακτική της Γεωγραφίας, Ιστορία και Διδασκαλία της Ιστορίας, Κοινωνικό Φύλο και Εκπαίδευση, Εισαγωγής τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, Διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας. Πρακτικές Ασκήσεις, Διδασκαλία των Μαθηματικών - Πρακτικές Ασκήσεις. Μαθήματα Επιλογής Περιβάλλον και υγεία, Στοιχεία Ύφους στην Παιδική Λογοτεχνία, Το Αστείο, Ασκήσεις στην Απόκτηση του Ρόλου του Φύλου, Σχολικά θέματα Γεωγραφίας, Μουσικοκινητική Αγωγή, Εργαστηριακές Πρακτικές Ασκήσεις στην Περιβαλλοντική Αγωγή, Μαθηματικά και Μειονότητες, Η Προοπτική στην Τέχνη, Μεθοδολογία των Φυσικών Επιστημών. Εαρινό Εξάμηνο Μαθήματα Β' Κύκλου Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής Εισαγωγή στη Διδακτική των Μαθηματικών, Εισαγωγή στα Μαθηματικά, Λύση Προβλημάτων, Διδακτική Βασικών Μαθηματικών Εννοιών, Πειραματική Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, θέματα Φυσικών Επιστημών, Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Αγωγή Υγείας και Διατροφή, Διδακτική Μητρικής Γλώσσας, Γλωσσικές Ασκήσεις Ι, Γλωσσικές Ασκήσεις IV, Νεοελληνική Γλώσσα: Ιστορικές Διαστάσεις, Εισαγωγής την Παιδική Λογοτεχνία, Αισθητική Αγωγή - Εικαστικές Εφαρμογές, Μουσική Ι (Στοιχεία θεωρίας της Μουσικής), Μουσική II (Φωνητική Αγωγή για Παιδιά Πρώτης Σχολικής Ηλικίας) Διδακτική της Γεωγραφίας, Ιστορία και Διδασκαλία της Ιστορίας, Εισαγωγή στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, Διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας. Πρακτικές Ασκήσεις, Διδασκαλία των Μαθηματικών -Πρακτικές Ασκήσεις. Μαθήματα Επιλογής Λογοτεχνικά Κινήματα: Από το Ρομαντισμό στο Μοντερνισμό, Φυσική Γεωγραφία και Περιβάλλον, Εργαστήρι Οικολογίας και Περιβαλλοντικών Σπουδών, Ευρωπαϊκή Ιστορία: Από το Παλιό Καθεστώς στο Σύγχρονο Κόσμο - 18ος - 19ος αιώνας, Τεχνικές Χρωμάτων. Σημείωση: Ο φοιτητής επιλέγει μια σειρά μαθημάτων του Τμήματος ή άλλων Σχολών (για τον Α Κύκλο: 46 υποχρεωτικά και 24 επιλογής - για τον Β Κύκλο: 66 υποχρεωτικά και 15 επιλογής) με σκοπό να συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό διδακτικών μονάδων, για τη λήψη πτυχίου. Στο τμήμα λειτουργεί και Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Σκοπός του είναι η εκπαίδευση εξιδεικευμένων επιστημόνων, ικανών να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην πρόοδο των επιστημών της Αγωγής, στην ορθολογική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος και στην αντιμετώπιση νέων εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων. Το Π.Μ.Σ. απονέμει: α) Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) στις Επιστήμες της Αγωγής στην κατεύθυνση "Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες" β) Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής.
 
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
2. Επιστημών της Αγωγής
3. Μαθηματικών και Πληροφορικής
4. Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
5. Ανθρώπινων Σπουδών
 
Παν/μιο Θεσσαλονίκης
1. Επιστήμες της Αγωγής
 
Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
1. Παιδαγωγική
 
Παν/μιο Πάτρας
1. Επιστήμες της αγωγής
 
Παν/μιο Κρήτης
1. Επιστήμες της αγωγής
 
Παν/μιο Θράκης
1.Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
2.Διδασκαλία Χημείας με τη χρήση των Πολυμέσων
ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Η Δημόσια Εκπαίδευση είναι η κυριότερη διέξοδος για τους πτυχιούχους των Τμημάτων. Για το διορισμό τους ισχύουν τα ίδια που αναφέρονται για τους απόφοιτους των τμημάτων Φ.Π.Ψ. - Οι εκπαιδευτικοί με 5 χρόνια υπηρεσίας στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση έχουν δικαίωμα να δώσουν εξετάσεις για διετή μετεκπαίδευση στη Γενική ή στην Ειδική Αγωγή στα διδασκαλεία που υπάρχουν στα Πανεπιστήμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Πάτρας, Κρήτης - Οι εκπαιδευτικοί με μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή μπορούν να διδάξουν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ). - Σε ΣΜΕΑ μπορούν να διδάξουν και εκπαιδευτικοί χωρίς ανάλογη μετεκπαίδευση εάν ο αριθμός των μετεκπαιδευομένων δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι θέσεις.
 
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Οι πτυχιούχοι Δάσκαλοι εκτός από το διορισμό τους στη Δημόσια Εκπαίδευση μπορούν να αναζητήσουν εργασία στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, σε υπηρεσίες της Λαϊκής Επιμόρφωσης, σε προγράμματα αλφαβητισμού ειδικών ομάδων του πληθυσμού της χώρας, σε ειδικά σχολεία. Επίσης μπορούν να στραφούν στην παιδαγωγική έρευνα.
ΔΑΣΚΑΛΟΣ
Ειδικά μαθήματα
(Δεν απαιτεί ειδικά μαθήματα)
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης
Share
μαρια
Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014
Σχολές - Τμήματα
ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΓΩΝ !!!!!!!!!!!!!! σοσ

 Γεια σας κυριε κουτρουμπελη τι μου συμβουλευετε τει ιατρικων εργαστηριων παιδαγωγικο δημ. εκπαιδευσης η γεωλογια .

Σας ευχαριστω εκ των προτερων!!!!! 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 20 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014

Σχόλια (0)
 ΑΜΑ ο πατερασ εχει κτηματα->γεωλογικο αν ειναι γιατρος ->ιατρικα εργαστηρια αλλιως παιδαγωγικο ;)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
ευα
Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014
Σχολές - Τμήματα
....

Γεία σας...φετος εδωσα πανελληνιες ημουν θετικη κατευθυνση και ειχα ως στοχο την φαρμακευτικη ..δυστυχως τα πραγματα δεν πηγαν καλα και γεματη απογοητευση ευελπιστουσα να περασω στο χημικο θεσσαλονικης.Η λατρεια μου ειναι η χημεια και θα θελα πολυ να ασχοληθω μαζι της.Δεν τα καταφερα ωστοσο και τωρα σκεφτομαι το παιδαγωγικο ροδου καθως η μητερα μου ειναι δασκαλα και μου το προτεινε ...ακομη σκεφτομαι την γεωλογια η την γεωπονια τι μου συμβουλευεται.? νιωθω τελειος εξω απο τα νερα μου...θα πρεπει να σημειωσω οτι στα φιλολογικα μαθηματα τα καταφερνω και ισωσ αυτο που συντελεσαι στην απροσμενη αποτυχια μου ηταν η λαθασμενη επιλογη κατευθυνσης και οι φρουδες ελπιδες μου οτι θα τα καταφερνα .Σας παρακαλω βοηθηστε με!!! 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 20 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014

Σχόλια (0)
 ΣΥΜΒΟΥΛΕΤΕ ΜΕ ΑΙ, ΤΕΛΕΙΩΣ ΜΕ Ο... ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΣΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΕ, ΝΑΙ ;)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
alexia
Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012
Σχολές - Τμήματα
paidagwgiko dhmotikis vs ekpaideutikis k koinwnikis politikis
 geia sas evgala 17941 moria kai endiaferomai polu gia t paidagwgiko ...leta na t piasw???ws deuterh epilogh lew na dhlwsw ekpaideutikis kai koinwnikis politikis ....eseis t me sumvouleuete???
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 757 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Σχόλια (0)
 ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΠΟΛΗ ΜΙΛΑΣ??ΚΕΓΩ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΘΕΛΩ, 17.950 ΕΧΩ Κ ΘΕΛΩ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΑΘΗΝΑΣ!!ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΝΑ ΤΟ ΧΑΣΟΥΜΕ ΟΡΙΑΚΑ...ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΧΟΛΗ ΝΑ ΨΑΞΕΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ,ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ...
Υποβλήθηκε πριν από 757 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)

Τιποτα απο τα 2 γιατι εισαι απο την μια υποχρεομενος/η να περιμενεις διορισμο και αυτος να ερθει μετα απο 30 χρονια ετσι οπως ηρθαν τα πραγματα.

Και το χειροτερο?Δεν μπορεις να κανεις ιδιαιτερα.

Θα σε προτεινα φιλολογος 

Υποβλήθηκε πριν από 757 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)
θα σου πρότεινα να δηλώσεις πρώτα το τμήμα εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής που μπορείς να βγείς δάσκαλος ειδικής αγωγής..έχει κάπως καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση.. το παιδαγωγικό δημοτικής είναι μονόδρομος... δύσκολα θα διοριστείς και το χειρότερο είναι ότι τα ιδιαίτερα σε παιδιά δημοτικού δεν υπάρχουν στις μέρες μας..
Υποβλήθηκε πριν από 756 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  [Κλείσιμο]
Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)
 koita kai egw paidagwgiko 8a dilwsw patras....nomizw pws prepei na akolou8hseis to klassiko paidagwgiko kai meta me ena metaptuxiako stn eidikh agwgh na exeis perissoteres dunatothtes gia epaggelmatikh apokatastash......
Υποβλήθηκε πριν από 756 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   [Κλείσιμο]
Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)
 Ρε παιδια μην πάτε παιδαγωγικά!τζάμπα θα τα βάλετε...πηγαίντε φιλολογία καλύτερα!Και καθηγητης μπορεισ να γινεισ(σχολεια,φροντιστηρια,ιδιαιτερα) και σε βιβλιοθηλεσ κ σε μουσεια μπορεις να δουλέψεια, και σαν ξεναγός! το παιδαγωγικό δεν δίνει καμία ευκαιρία σαν σχολή!
Υποβλήθηκε πριν από 756 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
    [Κλείσιμο]
Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Σχόλια (2)
 δικιο εχει ο αποπανω.φιλολογια ειναι σκαλες μπροστα απο το παιδαγωγικο ειδικα οσον αφορα την μετεπειτα επαγγλματικη αποκατασταση.ΓΙ ΑΥΤΟ ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ!!!!
Υποβλήθηκε πριν από 756 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
      
Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

Σχόλια (0)
 ειμαι μαθητης της δευτερας λυκειου και δεν ξερω τι πρπει να επιλεξω προς το παρον σκεφτομαι τα παιδαγωγικα (ειμαι θεωριτικης κατευθηνσης) μηπως μπορειτε να με βοηθησετε να επιλεξω?
Υποβλήθηκε πριν από 670 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
     [Κλείσιμο]
Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)
nomizoun oti tha dioristoun! kal den koitaksate tous diorsmous fetos ton daskalon??o katenas opos nomizei.kai tixi
Υποβλήθηκε πριν από 756 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
      [Κλείσιμο]
Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Σχόλια (1)
 ειμαι εκπαιδευτικος μια χαρα πανε οι διορισμοι αναπληρωτες κ.λ.π. να βαλετα παιδαγωγικο
Υποβλήθηκε πριν από 755 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
        
Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Σχόλια (0)
 συμφωνω με εκπαιδευτικο.ακομα δεν ηρθε ανεργια στους δασκαλους. καλυτερα καθαρα παιδαγωγικο και οχι ειδικης αγωγης .με ενα μεταπτυχιακο στην ειδικη αγωγη ανοιγεις πορτες δυο
Υποβλήθηκε πριν από 755 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Άλλες Σχολές
Share
rebel
Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012
Σχολές - Τμήματα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΚΡΗΤΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ- ΕΚΠΑ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΡΑΚΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΑΙΓΑΙΟΥ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
epikouria epikouria (Δάσκαλος Γενικής vs Ειδικής)
kyrie koytroympelh eimai proto etos paidagogiko dhmotikhs.axizei na kano to 10% gia to tmhma ekpaideutikhs kai koinonikhs politikhs h na kano metaptuxiako se authn afou teleioso to tmhma mou.epishs an exetasoume to zhthma apo skopia eppagelmatikhs apokatastashs tha mou proteinate th fusikotherapeia h tis duo parapano sxoles
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 865 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Πέμπτη, 9 Αυγούστου 2012

Σχόλια (1)

  hthela na rwtisw..... ti epaggelmatikh apokatastasi prosferei...??? einai ammesi????

 

Υποβλήθηκε πριν από 716 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2014

Σχόλια (0)
 κ.Κουτρουμπελη
ειμαι αρκετα πανω απο τη σχολη στα μορια και σκεφτομαι για ψυχολογια απλο παιδαγωγικο και ειδικης θα μου προτεινατε το ειδικη αγωγης??την ψυχολογια κατα πασα πιθανοτητα δεν την πιανω αλλα τα αλλα λογικα ναι.Το μονο που με απασχολει ειναι αν ειναι πολυ στεναχωρο να βλεπω ετσι αυτα τα παιδια αλλιως μαρεσει σα σχολη και δουλεια
Υποβλήθηκε πριν από 22 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Σχόλια (1)

Στην περίπτωσή σου, θα έλεγα καλύτερα να συνεχίσεις μέσω του Παιδαγωγικού διότι με μεταπτυχιακό (ή ακόμη καλύτερα διδακτορικό) εντάσσεσαι εκτός του ΠΕ 70 (δάσκαλος γενικής παιδείας) και στο ΠΕ 70.5 (τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες). Το αντίστροφο δεν μπορείς να το κάνεις (δηλ. μέσω της ειδικής αγωγής να κατευθυνθείς στην γενική), μπορείς βέβαια να διευρύνεις τις επιλογές σου (στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα) κυρίως μέσω των εξειδικεύσεων.

Είναι αλήθεια πως αυτή τη στιγμή, υπάρχει έλλειψη διδασκάλων (με τυπικά προσόντα) στον πίνακα ΠΕ 70.5 και μιλάμε για ένα θεσμό που δεν πρόκειται να συρρικνωθεί τα επόμενα χρόνια (χρηματοδοτείται από ΕΣΠΑ). Στην όλη διαδικασία όμως και μια χαμένη χρονιά θα μετρήσει.

Με άλλα λόγια, διευρύνεις τις επιλογές σου μέσω του Παιδαγωγικού και ίσως όταν με το καλό τελειώνεις, να έχεις και άλλες εναλλακτικές επιλογές μέσω κατάλληλων εξειδικεύσεων: παρατηρούμε λ.χ. τα τελευταία χρόνια πως, η επικρατούσα παιδαγωγική αντίληψη είναι, κατά το δυνατόν να αποφευγονται τα "ειδικά" σχολεία και όλες οι "διαφορετικές" περιπτώσεις, γίνεται προσπάθεια ώστε να εντάσσονται και να στηρίζονται εντός των κλασσικών δομών. Έτσι λ.χ. βλέπουμε να καταργούν τα διαπολιτισμικά σχολεία και  να δημιουργούν τις λεγόμενες ζώνες Ζ.Ε.Π. (πάλι μέσω ΕΣΠΑ). Αυτό δεν σημαίνει πως θα καταργηθούν τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής αλλά ότι ανοίγει ο δρόμος στους δασκάλους που θα κάνουν στοχευμένες εξειδικεύσεις.

Όσον αφορά τη φυσικοθεραπεία υπάρχουν μέσω αυτή αρκετές και καλές προοπτικές για να διεκδικήσεις πράγμα σε ένα πολύ διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον (ιδιωτικός κυρίως τομέας) αλλά και με πολύ διαφορετικές απαιτήσεις όσον αφορά την εργασιακή προσωπικότητα. Εάν το αντικείμενο, δεν σε ελκύει μην το επιλέγεις για τις λεγόμενες "καλές προοπτικές" και προπάντων μη μπαίνετε στη διαδικασία συμπλήρωσης ενός "πληθωριστικού" μηχανογραφικού, γιατί έτσι στερείτε τη δυνατότητα από άλλους συμμαθητές σας, να διεκδικήσουν τη σχολή της επιλογής τους.

Υποβλήθηκε πριν από 864 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Σχόλια (1)
 Καλημέρα και από μένα. Είμαι φιλόλογος και πρωτοετής φοιτήτρια στο παιδαγωγικό. Τι μου προτείνεται για καλύτερη επαγγελματική προοπτική; Σημειωτέον ότι είμαι ήδη 33 ετών...
Υποβλήθηκε πριν από 864 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  [Κλείσιμο]
Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Σχόλια (1)
 Προτείνετε εννοούσα!!!!!
Υποβλήθηκε πριν από 864 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   [Κλείσιμο]
Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

Σχόλια (1)

 Δήμητρα, έχεις κάνει ήδη την επιλογή σου και δεν θα ήθελα να σε αποπροσανατολίσω

Εγώ προσωπικά στη θέση σου θα θεωρούσα πιο πρακτικό, το να επιλέξω κάποιο μεταπτυχιακό προς την κατεύθυνση των ενδιαφερόντων μου που να "κούμπωνε" όμως με το πρώτο μου πτυχίο.

Αν υποθέσω πως το κριτήριο του Παιδαγωγικού ήταν ο άμεσος διορισμός, θα μπορούσες να τον διεκδικήσεις πιο άμεσα και μέσω μεταπτυχιακού στη διδακτική ή την ειδική αγωγή ή την διαπολιτισμική εκπαίδευση. Μπορείς να τα κάνεις και παράλληλα βέβαια αλλά υπάρχουν και πρακτικά προβλήματα (χρόνος + χρήμα).

Υποβλήθηκε πριν από 863 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
     
Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014

Σχόλια (0)

 Κ.Κουτρουμπελη καλησπέρα κ απο μένα...έδωσα πανελλαδικές κ συγκέντρωσαν μεγαλύτερη βαθμολογία των προσδοκιών μ. Όμως το πλήρες αδιέξοδο στο όποιο βρίσκομαι όσο αναφορά τη συμπλήρωση τ μηχανογραφικου μ, με καθιστά εξαιρετικά αναποφάσιστη ως προς την σχολή π πρεπει ν δηλωσω.! Ανέκαθεν  επιθυμούσα κ επιθυμώ να εργαστω ως παιδαγωγός γιατί είναι ενα επάγγελμα π αγαπώ , ο προβληματισμός μ όμως έγκειται στο γεγονος αν θα πρεπει να προτιμησω το επάγγελμα τ νηπιαγωγου π ηταν κ η αρχική μ σκέψη ή να επιλεξω το κλάδο της δημοτικής εκπαίδευσης όσο αναφορα την μετέπειτα επαγγελματική μ αποκατάσταση;! (Δεδομένου οτι κ τα 2 επαγγέλματα αφορούν το δημόσιο τομέα κατα κυριο λογο κ είναι περιορισμένες οι προοπτικές διορισμού) 

 

Αναμενω για την απάντηση σας  ευχαριστω 

Υποβλήθηκε πριν από 16 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Άλλες Σχολές
Share
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΣ
Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011
Επαγγέλματα και Προοπτικές ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΔΑΣΚΑΛΟΙ)   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ)   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧ. ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ - ΑΙΓΑΙΟΥ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠ. ΠΡΟΣΧΟΛ. ΗΛΙΚΙΑΣ- ΘΡΑΚΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ- ΚΡΗΤΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ   ΕΚΠ/ΣΗΣ & ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΑΙΓΑΙΟΥ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΡΑΚΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛ. ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΚΡΗΤΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ- ΕΚΠΑ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ Για να μη δημιουργούνται ερωτηματικά στους αναγνώστες της ιστοσελίδας που κάνει εξαιρετική δουλειά θα δώσουμε απαντήσεις με στοιχεία στα ακόλουθα που παρατίθενται και δεν τεκμηριώνονται δυστυχώς!!!!!

Ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι ο σχολιάζων δεν έχει ολόκληρη την έρευνα στα χέρια του.

1.οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών δεν θα μειωθούν αλλά θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα και τα επόμενα 3-4 χρόνια (υπάρχει μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαιωμα στα 20 και 25 χρόνια προϋπηρεσίας και ο φόβος για απώλεια του εφάπαξ δουλευει καταλυτικά). Αναμένεται όντως να δημιουργηθεί ένα κενο στις αποχωρήσεις για συνταξιοδοτηση όχι από τώρα, αλλά μετά από 3-4 χρόνια

Η απάντησή μας είναι ότι μετα το 2015 οι συνταξιοδοτήσεις των δασκάλων λόγω και του νέου ασαφαλιστικού θα περιοριστούν δραστικά. Όμως και πιο πρν δεν θα υπαρξει μεγάλο κύμα φυγής δασκάλων. Μόλις 5792 δάσκαλοι είναι αυτοί που θα συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα 3-4 χρόνια. Πιο αναλυτικά: Σύμφωνα με τα αριθμητικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας (Διεύθυνση Προγραμματισμού και επιχειρησιακών ερευνών) , δάσκαλοι που βρίσκονται σε ηλικία όπου θεμελιώνουν ή θα θεμελιώσουν στο εγγύς μέλλον συνταξιοδοτικό δικαίωμα είναι 8539 (4401 άνδρες/ 4138 γυναίκες) σε σύνολο 46823 ποσοστό δηλ. 18.2%. Ωστόσο, αυτοί που θεμελιώνουν άμεσα δικαίωμα είναι 2919 δάσκαλοι που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα 55-65+ και οι 2873 δασκάλες της ηλικιακής ομάδας 50-54 (οι άνδρες ασφαλισμένοι προ του 1982 πρέπει να συμπληρώσουν 25 έτη ασφάλισης και για να συνταξιοδοτηθούν στα 55 τους) δηλαδή 5792 δάσκαλοι, ήτοι μόνο το 12,37% επί του συνολικού αριθμού των δασκάλων!

Οι πιο πάνω εκτιμήσεις επιβεβαιώθηκαν και το προηγούμενο σχολικό έτος αποχώρησαν από τα δημοτικά σχολεία 2700 δάσκαλοι. Από το σύνολο λοιπόν των 5792 δασκάλων που με βάση την ηλικία θεμελίωσαν ή θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού έχουν αποχωρήσει ήδη οι 2700 οπότε απομένουν 3100 δάσκαλοι που αναμένεται να αποχωρήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα. Μετά θα περιοριστούν κατά πολλοί οι συνταξιοδοτήσεις αφού η δεξαμενή των δασκάλων προς συνταξιοδότηση θα έχει εξαντληθεί. Μειωμένες συνταξιοδοτήσεις συνεπάγονται πλέον και μειωμένους διορισμούς.

Μάλιστα παρά το μεγάλο κύμα φυγής των δασκάλων οι προσλήψεις για το 2010-2011 ήταν μόλις 1019 ενώ αποχώρησαν 2700. Το ίδιο σενάριο αναμένεται να επαναληφθεί και φέτος όπου επίσης θα έχουμε μεγάλο κύμα φυγής ενώ οι διορισμοί δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τους διορισμούς του προηγούμενου έτους. (Τα επόμενα χρόνια οι συνταξιοδοτήσεις θα μειωθούν στα επίπεδα των 1000-1500 δασκάλων που με βάση την αναλογία του 1/5 θα συνεπάγεται ότι θα έχουμε 200-300 προσλήψεις μονίμων δασκάλων ενώ κάθε χρόνο θα αποφοιτούν 2000. Θα έχουμε δηλαδή κάθε έτος πλεόνασμα 1700 δασκάλων!!!!. Χρήστο αυτό αν θες το αφήνεις ή το βγάζεις …είναι λίγο απαισιόδοξο αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα)

2. όντως οι διορισμοί μονίμων δασκάλων έχουν μειωθεί σημαντικά (στο 50 % περίπου), αλλά δεν έχει μειωθεί ο συνολικός αριθμός όσων αθροιστικά διορίζονται αν λάβουμε υπόψη και τις άλλες μορφές απασχόλησης (αναπληρωτές - ωρομίσθιοι).

Δεν υπάρχουν ωρομίσθιοι δάσκαλοι αγαπητέ!!!!!! μόνο αναπληρωτές. Φέτος κατάφεραν να εργαστούν όλοι σχεδόν οι δάσκαλοι ως αναπληρωτές λόγω του προγράμματος ΕΣΠΑ στο οποίο και απασχολήθηκαν 522 δάσκαλοι (πηγή: υπουργείο Παιδείας). Το πρόγραμμα αυτό σταματά το 2013. Επίσης αν δεν γίνονται διορισμοί αυτό όπως προαναφέρθηκε θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξανονται όσοι εισέρχονται στους πίνακες. Άρα ακόμα και οι απόφοιτοι του 2011 πιθανόν να μην εργαστούν ούτε ως αναπληρωτές.

3.με τη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων, έχουμε μείωση των οργανικών θέσεων αλλά χωρίς να ανατρέπεται συγκλονιστικά η ισορροπία προσφοράς - ζήτησηςη δύσκολη δημοσιοοικονομικη κατάσταση της χωρας όμως, δημιουργεί απρόβλεπτες ανατροπές καθημερινά και τα πράγματα δειχνουν πως μαλλον θα δυσκολέψουν κι άλλο. Οι οργανικές θέσεις των δασκάλων που χάθηκαν λόγω συγχωνέυσεων ήταν 2000!!!!! ο αριθμός αυτός δεν είναι αυθαίρετος. Μόνο με βάση την οργανικότητα των σχολείων χάθηκαν 1600 θέσεις (υπήρξε και σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα τα ΝΕΑ). Οι πολλές συγχωνεύσεις και η πληθώρα υπεράριθμων δασκάλων είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε φέτος ελάχιστες μεταθέσεις ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΟΕ διορισμοί θα γίνουν μόνο σε 5 Νομούς!!!!!!!!

4. η μεγάλη ανατροπή όμως για τους δασκάλους απ' οτι φαίνεται, έρχεται κυρίως μέσα από το θεσμό των ολοήμερων (τα 5.000 ολοήμερα που ιδρύθηκαν, είναι αυτά που άλλαξαν τα δεδομένα για τους δασκάλους την τελευταία δεκαετία): ήδη ανακοινώθηκαν νέα αυστηρά κριτήρια λειτουργίας των ολοήμερων (υπουργικές αποφάσεις Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-11 και Φ.12/530/62626/Γ1/2-6-11), πράγμα που σημαίνει πως από του χρόνου, κινδυνευουν περί τα 2.000 ολοήμερα (εκτιμώ πως τελικά θα κλείσουν 500 - 800 ολοήμερα) και θα χαθούν καποιες εκατοντάδες οργανικών θέσεων για τους δασκάλους (σε όλα τα ολοήμερα απασχολούνται σήμερα 3.700 δάσκαλοι) αλλά και τους άλλους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σ' αυτά.

Δυστυχώς η εκτίμησή σας είναι υπερβολικά αισιόδοξη. Τα ολοήμερα που θα κλείσουν - θα υπάρξει αύριο σχετική έρευνα απο μέρους μου - είναι 1000-1200. Αυτομάτως σημαίνει ότι θα χαθούν 1200 οργανικές θέσεις δασκάλων. Με τις κινήσεις που έχει κάνει το υπουργείο κατάφερε να εξοικονομήσει για φέτος μόνο 3200 θέσεις δασκάλων. Μη ξεχνάτε ότι έρχονται και νέες συγχωνεύσεις απο το νεο σχολικό έτος. Δυστυχώς η εσωτερική πληροφόρηση που έχω τόσο απο το υπουργείο παιδείας αλλά και απο αιρετούς θα προκαλέσουν αρνητική έκπληξη σε πολλούς νέους αποφοίτους Παιδαγωγικού δημοτικής εκπαίδευσης.

Ουτε η αναπλήρωση δεν θα είναι δεδομένη , θα το δούμε το νέο σχολικό έτος. Όσο για τους διορισμούς δε θα πούμε αριθμό ακόμα αλλά θα είναι αρκετά μειωμένοι σε σύγκριση με το 2010. Είναι στην κρίση των αναγνωστών να εκτιμήσουν αν τελικά το μέλλον προδιαγράφεται ευοίωνο ακόμα και από το νέο σχολικό έτος 2011-2012.

 

Με εκτίμηση Καλόγηρος Π. Βασίλειος Εκπαιδευτικός –ερευνητής

Μέλος ΕΛΕΣΥΠ Μεταπτυχιακός ΠΤΔΕ


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1145 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011

Σχόλια (1)
ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΜΕΙΩΣΩ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΟΣ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΕΓΕΘΟΣ 17 ΣΕΛΙΔΕΣ!!!! Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ.ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ. Η ΕΡΕΥΝΑ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΣΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΤΩΝ ΚΕΣΥΠ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΛΟΓΗΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Υποβλήθηκε πριν από 1145 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011

Σχόλια (1)

Κύριε Καλόγηρε,

Χάρηκα πολύ για την παρέμβασή σας, γιατί μέσα από αυτή φαίνεται, πως υπάρχουν άνθρωποι που πραγματικά κοπιάζουν, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, να ενημερώσουν τους χιλιάδες ενδιαφερόμενους, σε ένα τόσο καυτό θέμα σαν και αυτό που θίγετε.

Νομίζω πως μέσα από ένα καλοπροαίρετο δημόσιο διάλογο γι' αυτό και άλλα σχετικά θέματα - αλήθεια ποσο μας λείπει αυτό - μόνο οφελειμένοι μπορούμε να βγούμε όλοι μας.

Αν και στο τελικό συμπέρασμα δεν διαφωνούμε σημαντικά, θα ήθελα να προσθέσω κάποια χρήσιμα στοιχεία στον προβληματισμό σας:

  • στον αριθμό όσων θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το υπουργείο δεν έχει συνυπολογίσει το Υπουργείο, αρκετές γυναικες με ανήλικα που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδοτικό δικαίωμα με την 20ετία + όσους μπορούν να "πιάσουν" την 25ετία με εξαγορά έως και 7 πλασματικών ετών. Άκουσα κι εγώ από επίσημα χείλη να λέγεται πως θα έχουμε αισθητά μειωμένες αποχωρήσεις φέτος εκπαιδευτικών (αν θυμάμαι τις υπολόγισαν γύρω στις 6.000) αλλά η αίσθηση η δική μου είναι διαφορετική και βλέπω πως μάλλον θα διαψευσθούν
  • ωρομισθίους δασκάλους δεν είχαμε βέβαια, αλλά είχαμε αρκετούς κλασσικούς διδασκάλους (και χωρίς να ανήκουν στον πίνακα ΠΕ 70.5) που διορίστηκαν ως ΣΜΕΑΕ με ευέλικτο ωράριο δηλ στην ουσία σαν ωρομίσθιοι
  • με τον σχολικό Καλλικράτη, πιστεύω πως δεν χανονται όλες οι οργανικές, αφού συγκεντρώνεται πλέον μεγαλύτερος αριθμός παιδιών σε υφιστάμενα σχολεία με συνέπεια, κάποιες από τις θέσεις που καταργούνται να "μεταφέρονται" στα κεντρικά σχολεία
  • τέλος, μπορεί να μη συνιστά παράγοντα ανατροπής των όσων στοιχείων αναφέρετε αλλά ας αναφέρουμε από τη θέση, αυτή τον μονο θετικό παράγοντα στον παραπάνω απολογισμό, που μας προέκυψε την προηγούμενη εβδομάδα, πως στα 800 Δημοτικά διευρυμένου ωραρίου ολοήμερα που λειτούργησαν φέτος, θα προστεθούν άλλα 161 Δημοτικά Σχολεία.
Στο δια ταύτα όμως και για να μη βγαίνουν εσφαλμένα συμπεράσματα, αυτό που νομίζω πως βγαίνει μέσα από όλα αυτά είναι, πως όσοι επιζητούν την επαγγελματική αποκατάσταση στον Δημόσιο τομέα γενικότερα, θα πρέπει να ξέρουν, πως τα πράγματα αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς και ήδη με τα όσα δρομολογούνται ακόμη και αν κάποιοι βρούν επαγγελματική διέξοδο στο χώρο αυτό, θα έχουν να  αντιμετωπίσουν ένα εργασιακό καθεστώς που ολοένα και περισσότερο θα προσομοιάζει προς τη σκληρή πραγματικότητα που ήδη έχει σχηματισθεί και παγιωθεί στον ιδιωτικό τομέα (ασφαλιστικά - μισθολογικά - συνατξιοδοτικά - ελαστικές σχέσεις εργασίας).
Υποβλήθηκε πριν από 1144 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  [Κλείσιμο]
Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011

Σχόλια (1)
κ. Κουτρουμπέλη να σας συγχαρώ και εγώ αλλά επειδή κάνω έρευνα και η απόδειξη ήταν και η παρουσία μου στο πανελληνιο συνεδριο επαγγελματικου προσανατολισμου με μια εισήγηση που πρόκάλεσε αίσθηση σας ενημερώνω Για τις γυναίκες με ανήλικο με 20 χρόνια υπηρεσίας και πάνω σας ενημωρώνω ότι δεν ξεπερνούν τις 3000. Επίσης το νέο στοιχείο είναι ότι η αναλογία απο 1/5 θα πάει στο 1/10. Με απλή λογική αυτό σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια οι διορισμοί θα είναι τιης τάξης των 300-400 ατόμων όταν κάθε χρόνο αποφοιτούν 2000 άτομα. μέσα σε 3 χρόνια θα έχουμε 1000 διορισμούς και 6000 απόφοιτους προσθέστε και τους 5000 που είναι ήδη στους πίνακες και δείτε τις προοπτικές. και να κάνω και κάποιες άλλες επισημάνσεις 1. ωρομισθίους δασκάλους δεν είχαμε βέβαια, αλλά είχαμε αρκετούς κλασσικούς διδασκάλους (και χωρίς να ανήκουν στον πίνακα ΠΕ 70.5) που διορίστηκαν ως ΣΜΕΑΕ με ευέλικτο ωράριο δηλ στην ουσία σαν ωρομίσθιοι Εδώ κάνετε πάλι λάθος. Ωρομίσθιος σημαίνει 4 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα και μισθός 140 ευρώ. Αυτοί προσελήφθησαν ως αναπληρωτές στην ειδική αγωγή δεν έχουν καμια σχέση με ωρομίσθιους. Ο μισθός τους είναι 1200 ευρώ και υπογράφουν σύμβαση ορισμένου χρόνου ως αναπληρωτές. Μάλσιστα αν έχουν και σεμινάριο στην ειδικήγ αγωγή ή αλλη κατάρτιση λαμβάνουν και επίδομα ειδικής αγωγής. Το τονίζω αυτό για να μην υπάροχυν λανθασμένες εντυπώσεις στον κόσμο. Επίσης το ωράριο τους είναι 24 ώρες. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με οποιοδήποτε διευθυντή δημοτικού να σας το επιβεβαιώσει. 2. με τον σχολικό Καλλικράτη, πιστεύω πως δεν χανονται όλες οι οργανικές, αφού συγκεντρώνεται πλέον μεγαλύτερος αριθμός παιδιών σε υφιστάμενα σχολεία με συνέπεια, κάποιες από τις θέσεις που καταργούνται να "μεταφέρονται" στα κεντρικά σχολεία Εδώ πέρα έχετε δίκιο δε χάνονται όλες όπως λέτε και εσείς ο ίδιος κάποιες σώζονται. Το θέμα είναι ότι το ισοζύγιο είναι αρνητικό όπως σας προανέφερα και είτε θέλετε να το πιστέψετε είτε όχι ΧΑΘΗΚΑΝ 2000 ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ...ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΧΑΘΕΙ. Η απόδειξη ήταν ο μικρότερος αριθμός μεταθέσεων που έγινε ποτέ στην ιστορία των δασκαλών. Το θέμα είναι ο αριθμός των οργανικών που χάθηκαν είναι αρκετά μεγάλος και όπως σας προανέφερα η ρύθμιση για τα ολοήμερα καταργεί άλλες 1200 θέσεις. Αν διαφωνείτε μαζί μου τότε διαφωνείτε και με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος που αποδέχεται τα στοιχεία αυτά. Δεν πρέπει να μιλάμε γενικά και αόριστα αλλά με στοιχεία. 3. τέλος, μπορεί να μη συνιστά παράγοντα ανατροπής των όσων στοιχείων αναφέρετε αλλά ας αναφέρουμε από τη θέση, αυτή τον μονο θετικό παράγοντα στον παραπάνω απολογισμό, που μας προέκυψε την προηγούμενη εβδομάδα, πως στα 800 Δημοτικά διευρυμένου ωραρίου ολοήμερα που λειτούργησαν φέτος, θα προστεθούν άλλα 161 Δημοτικά Σχολεία. Το στοιχείο αυτό όπως αναφέρετε δε μπορεί να αντισταθμίσει το κλείσιμο των 1200 ολοήμερων σχολείων. Επίσης τα 161 δεν είναι στο συνολό τους καινούργια ολόημερα αλλά λειτουργούσαν ήδη ως ολολήμερα και άλλαξαν το πρόγραμμα τους. Επίσης μη ξεχνατε ότι κόπηκαν εκπαιδευτικές άδειες , το διδασκαλείο που μόνο αυτά σημαίνουν εξοικονόμηση 1000 θέσεων σύφωνα με τη διδασκαλική ομοσπονδία. Γενικά οι προοπτικές των δασκάλων δεν είναι θετικές ή δεν θα είναι αυτές που ήταν. Ήδη αρκετοί δάσκαλοι αναζητούν ιδιωτικά. Ενώ για πρώτη φορά θα υπάρχουν δάσκαλοι που δεν θα δουλέψουν ως αναπληρωτές!!!!!!!!
Υποβλήθηκε πριν από 1144 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
    
Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011

Σχόλια (0)
κ. Κουτρουμπελη μέχρι στιγμής η έρευνα που είχε γίνει τον Μάιο του 2010 επιβεβαιώθηκε πλήρως. θα δείτε οτι πάλι θα επαληθευτεί η έρευνα. Αυτό συμβαίνει επειδή ψάχνω διαρκώς και αναζητώ πληροφορίες τόσο μέσα απο γνώστα μου άτομα στο υπουργείο όσο και απο τους εκπροσώπους των δασκάλων. Δυστυχώς χωρίς πληροφορίες και ενημέρωση μόνο εικάσιες μπορουν να κάνουν οι υπόλοιποι και να εκφράζουν απλά το τι πιστεύουν το θέμα είναι να μπορούμε να τεκημριώνουμε τα λεγόμενα μας όσο αυτό είναι φυσικά εφικτό. Καλή συνέχεια στο έργο σας. Καλόγηρο Βασίλειος εκπαιδευτικός - ερευνητής μέλος ΕΛΕΣΥΠ
Υποβλήθηκε πριν από 1144 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Άλλες Σχολές
Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 5 Ιουνίου 2011
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Πανελλαδικές 2013 - Μηχανογραφικό 2013 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ- ΕΚΠΑ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΚΡΗΤΗΣ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛ. ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΡΑΚΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΑΙΓΑΙΟΥ   ΕΚΠ/ΣΗΣ & ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ- ΚΡΗΤΗΣ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠ. ΠΡΟΣΧΟΛ. ΗΛΙΚΙΑΣ- ΘΡΑΚΗΣ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧ. ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ - ΑΙΓΑΙΟΥ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ)   ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΔΑΣΚΑΛΟΙ)
Σιγουριά τέλος για τους δασκάλους
 

Ορκωμοσία, πτυχίο και διορισμός. Για τους περισσότερους νέους δασκάλους η λέξη «ανεργία» ήταν σχεδόν άγνωστη τα τελευταία χρόνια, ωστόσο τα μηνύματα δεν είναι ελπιδοφόρα για τους αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων από το 2015.

Η μείωση των σχολικών μονάδων κατά 12%, ο δραστικός περιορισμός των συνταξιοδοτήσεων και η αναλογία της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις «φρενάρουν» την ταχεία απορρόφηση των δασκάλων από τη δημόσια εκπαίδευση. Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι πίνακες των αναπληρωτών θα γεμίσουν με 8.000 δασκάλους σε μία τετραετία, από 4.345 που είναι σήμερα, αν διατηρηθεί η ετήσια αύξηση των αδιορίστων κατά 25%.

Αγωνιώδη ερωτήματα

Την παραπάνω εικόνα, που ανατρέπει τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τον κλάδο των δασκάλων, σκιαγραφεί έρευνα που διεξήγαγε επιστημονική ομάδα της εταιρίας συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας «Employ», υπό την επίβλεψη των συμβούλων Χρήστου Ταουσάνη, Κωνσταντίνου Κότιου και του συνεργάτη - εκπαιδευτικού ερευνητή Βασίλειου Καλόγηρου. Αφετηρία για την εκπόνηση της μελέτης, που φέρει τον τίτλο «Τάσεις και προοπτικές στο επάγγελμα του δασκάλου», αποτέλεσαν τα αγωνιώδη ερωτήματα αριστούχων μαθητών. Κατά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών τους εξέφραζαν απορίες για το αν θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις υψηλές βαθμολογίες τους για τη «σιγουριά» του Παιδαγωγικού.

Υπενθυμίζεται ότι το ολοήμερο σχολείο συνέβαλε στην απορρόφηση χιλιάδων νέων δασκάλων, με αποτέλεσμα να αδειάσουν οι πίνακες των αδιορίστων και να εκτοξευτεί η ζήτηση για τα παιδαγωγικά τμήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι οι βάσεις του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ «ανταγωνίζονται» με αυτές της Νομικής τα τελευταία χρόνια.

Οι συνταξιοδοτήσεις

Ωστόσο, οι πόρτες των σχολείων σταδιακά φαίνεται ότι... κλείνουν την προσεχή πενταετία για τους νέους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων, σηματοδοτώντας την επιστροφή του εφιάλτη της ανεργίας στο συγκεκριμένο κλάδο. Το τρέχον σχολικό έτος (2010-2011) καταγράφηκαν 4.345 αδιόριστοι δάσκαλοι, που εργάζονται ως αναπληρωτές, παρουσιάζοντας αύξηση 24,53% σε σύγκριση με το 2009-2010.

Τα συμπεράσματα

Η επεξεργασία στοιχείων του υπουργείου Παιδείας για τις συνταξιοδοτήσεις οδηγεί τους ερευνητές στα εξής συμπεράσματα:

1. Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ 36.813 δασκάλων τα τελευταία 21 χρόνια (από το 1990 έως το 2011) συνεπάγεται και σταδιακή μείωση των άμεσων συνταξιοδοτήσεων.

2. ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ των τελευταίων 21 ετών δεν έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

3. ΚΟΒΟΝΤΑΙ οι πρόωρες συντάξεις. Αυτό αφορά κυρίως τις γυναίκες που αποτελούν και την πλειονότητα των δασκάλων (31.036 γυναίκες και 15.787 άνδρες εκπαιδευτικοί).

4. AΥΞΑΝΟΝΤΑΙ τα όρια συνταξιοδότησης.

5. ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ο αριθμός των δασκάλων που αποκτούν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Μετά την αποχώρηση 2.700 δασκάλων, απομένουν 5.839 εκπαιδευτικοί άνω των 50 ετών, οι οποίοι αποτελούν περίπου το 12,9% των υπηρετούντων. Με βάση τα ηλικιακά στοιχεία, αυτοί που μπορούν να συνταξιοδοτηθούν άμεσα είναι 3.092 (6,8%).

Συγχωνεύσεις

Λόγω του «Καλλικράτη» στην εκπαίδευση, το επόμενο σχολικό έτος δε θα λειτουργήσουν 715 δημοτικά σχολεία. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με την έρευνα, ανέρχεται σε 12% και θα οδηγήσει σε ελάχιστους διορισμούς δασκάλων αλλά και σε περιορισμό των αναγκών για αναπληρωτές. Επιπλέον, από το 2003 έως και το 2009 παρατηρείται συνεχής μείωση του μαθητικού πληθυσμού το δημοτικών, όπως επίσης και των εκπαιδευτικών μονάδων. Από τους 654.780 μαθητές της περιόδου 2003-2004 φθάσαμε στους 635.804 μαθητές το 2008-2009, δηλαδή στα θρανία κάθονται 18.976 λιγότεροι μαθητές.

Εως το 2015

H εκτίμηση για μείωση του αριθμού των δασκάλων που θα απασχολούνται ως μόνιμοι και αναπληρωτές ενισχύεται και από άλλες παραμέτρους, όπως η μείωση των αποσπάσεων, των εκπαιδευτικών αδειών, το κλείσιμο των μικρών σχολείων και η μικρή επιβάρυνση που θα προκύψει από την έλευση αποφοίτων παιδαγωγικών τμημάτων του εξωτερικού (Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο). «Η μείωση μπορεί να συγκρατηθεί προσωρινά -και μέχρι το 2015, έτος πλήρους εφαρμογής του νέου ασφαλιστικού- από τον αυξημένο αριθμό συνταξιοδοτήσεων και από την αύξηση των ολοήμερων σχολείων», επισημαίνουν οι ερευνητές.

ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΚΟΪΝΑ


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1147 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Κυριακή, 5 Ιουνίου 2011

Σχόλια (1)

 Θα ήθελα να παραθέσω, στα όσα χρήσιμα καταγράφει η έρευνα κάποια πρόσθετα στοιχεία για την εξαγωγή συμπερασμάτων από τους ενδιαφερόμενους:

  • οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών  δεν θα μειωθούν αλλά θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα και τα επόμενα 3-4 χρόνια (υπάρχει μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαιωμα στα 20 και 25 χρόνια προϋπηρεσίας και ο φόβος για απώλεια του εφάπαξ δουλευει καταλυτικά). Αναμένεται όντως να δημιουργηθεί ένα κενο στις αποχωρήσεις για συνταξιοδοτηση όχι από τώρα, αλλά μετά από 3-4 χρόνια
  • όντως οι διορισμοί μονίμων δασκάλων  έχουν μειωθεί σημαντικά (στο 50 % περίπου), αλλά δεν έχει μειωθεί ο συνολικός αριθμός όσων αθροιστικά  διορίζονται αν λάβουμε υπόψη και τις άλλες μορφές απασχόλησης (αναπληρωτές - ωρομίσθιοι)
  • με τη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων, έχουμε μείωση των οργανικών θέσεων  αλλά χωρίς να ανατρέπεται συγκλονιστικά η ισορροπία προσφοράς - ζήτησης
  • η δύσκολη δημοσιοοικονομικη κατάσταση της χωρας όμως, δημιουργεί απρόβλεπτες ανατροπές καθημερινά και τα πράγματα δειχνουν πως μαλλον θα δυσκολέψουν κι άλλο.
  • η μεγάλη ανατροπή όμως για τους δασκάλους απ' οτι φαίνεται, έρχεται κυρίως μέσα από το θεσμό των ολοήμερων (τα 5.000 ολοήμερα που ιδρύθηκαν, είναι αυτά που άλλαξαν τα δεδομένα για τους δασκάλους την τελευταία δεκαετία): ήδη ανακοινώθηκαν νέα αυστηρά κριτήρια λειτουργίας των ολοήμερων (υπουργικές αποφάσεις Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-11 και Φ.12/530/62626/Γ1/2-6-11), πράγμα που σημαίνει πως από του χρόνου, κινδυνευουν περί τα 2.000 ολοήμερα (εκτιμώ πως τελικά θα κλείσουν 500 - 800 ολοήμερα) και θα χαθούν καποιες εκατοντάδες οργανικών θέσεων για τους δασκάλους (σε όλα τα ολοήμερα απασχολούνται σήμερα 3.700 δάσκαλοι) αλλά και τους άλλους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σ' αυτά.  
Υποβλήθηκε πριν από 1147 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011

Σχόλια (0)

 (για να διαβάσετε με ευκρίνεια την παρακάτω απάντηση αλλά και για να δέιτε τη συνέχεια του διαλόγου κάντε κλικ εδώ)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ Για να μη δημιουργούνται ερωτηματικά στους αναγνώστες της ιστοσελίδας που κάνει εξαιρετική δουλειά θα δώσουμε απαντήσεις με στοιχεία στα ακόλουθα που παρατίθενται και δεν τεκμηριώνονται δυστυχώς!!!!! Ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι ο σχολιάζων δεν έχει ολόκληρη την έρευνα στα χέρια του. 1.οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών δεν θα μειωθούν αλλά θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα και τα επόμενα 3-4 χρόνια (υπάρχει μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαιωμα στα 20 και 25 χρόνια προϋπηρεσίας και ο φόβος για απώλεια του εφάπαξ δουλευει καταλυτικά). Αναμένεται όντως να δημιουργηθεί ένα κενο στις αποχωρήσεις για συνταξιοδοτηση όχι από τώρα, αλλά μετά από 3-4 χρόνια Η απάντησή μας είναι ότι μετα το 2015 οι συνταξιοδοτήσεις των δασκάλων λόγω και του νέου ασαφαλιστικού θα περιοριστούν δραστικά. Όμως και πιο πρν δεν θα υπαρξει μεγάλο κύμα φυγής δασκάλων. Μόλις 5792 δάσκαλοι είναι αυτοί που θα συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα 3-4 χρόνια. Πιο αναλυτικά: Σύμφωνα με τα αριθμητικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας (Διεύθυνση Προγραμματισμού και επιχειρησιακών ερευνών) , δάσκαλοι που βρίσκονται σε ηλικία όπου θεμελιώνουν ή θα θεμελιώσουν στο εγγύς μέλλον συνταξιοδοτικό δικαίωμα είναι 8539 (4401 άνδρες/ 4138 γυναίκες) σε σύνολο 46823 ποσοστό δηλ. 18.2%. Ωστόσο, αυτοί που θεμελιώνουν άμεσα δικαίωμα είναι 2919 δάσκαλοι που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα 55-65+ και οι 2873 δασκάλες της ηλικιακής ομάδας 50-54 (οι άνδρες ασφαλισμένοι προ του 1982 πρέπει να συμπληρώσουν 25 έτη ασφάλισης και για να συνταξιοδοτηθούν στα 55 τους) δηλαδή 5792 δάσκαλοι, ήτοι μόνο το 12,37% επί του συνολικού αριθμού των δασκάλων! Οι πιο πάνω εκτιμήσεις επιβεβαιώθηκαν και το προηγούμενο σχολικό έτος αποχώρησαν από τα δημοτικά σχολεία 2700 δάσκαλοι. Από το σύνολο λοιπόν των 5792 δασκάλων που με βάση την ηλικία θεμελίωσαν ή θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού έχουν αποχωρήσει ήδη οι 2700 οπότε απομένουν 3100 δάσκαλοι που αναμένεται να αποχωρήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα. Μετά θα περιοριστούν κατά πολλοί οι συνταξιοδοτήσεις αφού η δεξαμενή των δασκάλων προς συνταξιοδότηση θα έχει εξαντληθεί. Μειωμένες συνταξιοδοτήσεις συνεπάγονται πλέον και μειωμένους διορισμούς. Μάλιστα παρά το μεγάλο κύμα φυγής των δασκάλων οι προσλήψεις για το 2010-2011 ήταν μόλις 1019 ενώ αποχώρησαν 2700. Το ίδιο σενάριο αναμένεται να επαναληφθεί και φέτος όπου επίσης θα έχουμε μεγάλο κύμα φυγής ενώ οι διορισμοί δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τους διορισμούς του προηγούμενου έτους. (Τα επόμενα χρόνια οι συνταξιοδοτήσεις θα μειωθούν στα επίπεδα των 1000-1500 δασκάλων που με βάση την αναλογία του 1/5 θα συνεπάγεται ότι θα έχουμε 200-300 προσλήψεις μονίμων δασκάλων ενώ κάθε χρόνο θα αποφοιτούν 2000. Θα έχουμε δηλαδή κάθε έτος πλεόνασμα 1700 δασκάλων!!!!. 2. όντως οι διορισμοί μονίμων δασκάλων έχουν μειωθεί σημαντικά (στο 50 % περίπου), αλλά δεν έχει μειωθεί ο συνολικός αριθμός όσων αθροιστικά διορίζονται αν λάβουμε υπόψη και τις άλλες μορφές απασχόλησης (αναπληρωτές - ωρομίσθιοι). Δεν υπάρχουν ωρομίσθιοι δάσκαλοι αγαπητέ!!!!!! μόνο αναπληρωτές. Φέτος κατάφεραν να εργαστούν όλοι σχεδόν οι δάσκαλοι ως αναπληρωτές λόγω του προγράμματος ΕΣΠΑ στο οποίο και απασχολήθηκαν 522 δάσκαλοι (πηγή: υπουργείο Παιδείας). Το πρόγραμμα αυτό σταματά το 2013. Επίσης αν δεν γίνονται διορισμοί αυτό όπως προαναφέρθηκε θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξανονται όσοι εισέρχονται στους πίνακες. Άρα ακόμα και οι απόφοιτοι του 2011 πιθανόν να μην εργαστούν ούτε ως αναπληρωτές. 3.με τη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων, έχουμε μείωση των οργανικών θέσεων αλλά χωρίς να ανατρέπεται συγκλονιστικά η ισορροπία προσφοράς - ζήτησηςη δύσκολη δημοσιοοικονομικη κατάσταση της χωρας όμως, δημιουργεί απρόβλεπτες ανατροπές καθημερινά και τα πράγματα δειχνουν πως μαλλον θα δυσκολέψουν κι άλλο. Οι οργανικές θέσεις των δασκάλων που χάθηκαν λόγω συγχωνέυσεων ήταν 2000!!!!! ο αριθμός αυτός δεν είναι αυθαίρετος. Μόνο με βάση την οργανικότητα των σχολείων χάθηκαν 1600 θέσεις (υπήρξε και σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα τα ΝΕΑ). Οι πολλές συγχωνεύσεις και η πληθώρα υπεράριθμων δασκάλων είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε φέτος ελάχιστες μεταθέσεις ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΟΕ διορισμοί θα γίνουν μόνο σε 5 Νομούς!!!!!!!! 4. η μεγάλη ανατροπή όμως για τους δασκάλους απ' οτι φαίνεται, έρχεται κυρίως μέσα από το θεσμό των ολοήμερων (τα 5.000 ολοήμερα που ιδρύθηκαν, είναι αυτά που άλλαξαν τα δεδομένα για τους δασκάλους την τελευταία δεκαετία): ήδη ανακοινώθηκαν νέα αυστηρά κριτήρια λειτουργίας των ολοήμερων (υπουργικές αποφάσεις Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-11 και Φ.12/530/62626/Γ1/2-6-11), πράγμα που σημαίνει πως από του χρόνου, κινδυνευουν περί τα 2.000 ολοήμερα (εκτιμώ πως τελικά θα κλείσουν 500 - 800 ολοήμερα) και θα χαθούν καποιες εκατοντάδες οργανικών θέσεων για τους δασκάλους (σε όλα τα ολοήμερα απασχολούνται σήμερα 3.700 δάσκαλοι) αλλά και τους άλλους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σ' αυτά. Δυστυχώς η εκτίμησή σας είναι υπερβολικά αισιόδοξη. Τα ολοήμερα που θα κλείσουν - θα υπάρξει αύριο σχετική έρευνα απο μέρους μου - είναι 1000-1200. Αυτομάτως σημαίνει ότι θα χαθούν 1200 οργανικές θέσεις δασκάλων. Με τις κινήσεις που έχει κάνει το υπουργείο κατάφερε να εξοικονομήσει για φέτος μόνο 3200 θέσεις δασκάλων. Μη ξεχνάτε ότι έρχονται και νέες συγχωνεύσεις απο το νεο σχολικό έτος. Δυστυχώς η εσωτερική πληροφόρηση που έχω τόσο απο το υπουργείο παιδείας αλλά και απο αιρετούς θα προκαλέσουν αρνητική έκπληξη σε πολλούς νέους αποφοίτους Παιδαγωγικού δημοτικής εκπαίδευσης. Ουτε η αναπλήρωση δεν θα είναι δεδομένη , θα το δούμε το νέο σχολικό έτος. Όσο για τους διορισμούς δε θα πούμε αριθμό ακόμα αλλά θα είναι αρκετά μειωμένοι σε σύγκριση με το 2010. Είναι στην κρίση των αναγνωστών να εκτιμήσουν αν τελικά το μέλλον προδιαγράφεται ευοίωνο ακόμα και από το νέο σχολικό έτος 2011-2012. Με εκτίμηση Καλόγηρος Π. Βασίλειος Εκπαιδευτικός –ερευνητής Μέλος ΕΛΕΣΥΠ Μεταπτυχιακός ΠΤΔΕ

Υποβλήθηκε πριν από 1145 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Άλλες Σχολές
Share
Ραφαελα
Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2011
Σχολές - Τμήματα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ- ΕΚΠΑ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΚΡΗΤΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΡΑΚΗΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΑΙΓΑΙΟΥ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜ. ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ   ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ - ΗΠΕΙΡΟΥ-ΤΕΙ   ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓ/ΡΙΩΝ-ΤΕΙ   ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ   ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ   ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ   ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ   ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ   ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ   ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙ