ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα.Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα, διακρίνονται σε υποχρεωτικά και επιλογής. Οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο. Το Τμήμα διαθέτει βιβλιοθήκη σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή.
Για τη λήψη πτυχίου απαιτούνται 135 διδακτικές μονάδες (45 μαθήματα), καθώς και η επιτυχής εξέταση σε 4 μαθήματα ξένης γλώσσας και στο Εργαστήριο Πληροφορικής.
Α’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά:
-Εισαγωγή στη Φιλοσοφία
-Νεότερη Φιλοσοφία (Γνωσιοθεωρία-Μεταφυσική)
-Νεότερη Πολιτική Φιλοσοφία
-Λογική I
Υποχρεωτικά κατ' Επιλογήν
(Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε ομάδα μαθημάτων. Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν την ίδια ξένη γλώσσα για τέσσερα εξάμηνα.)
Ομάδα: Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας
Α
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α1 Hobbes
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α2 Descartes
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α3 Spinoza
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α4 (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Kant
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α5 Locke
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α6 Descartes/Spinoza
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α7 Hume
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α8 Rousseau
Κείμενα Νεότερης Φιλοσοφίας Α9 ηθική
Ομάδα: Ξένη Γλώσσα
Αγγλικά (με έμφαση σε φιλοσοφική ορολογία και κείμενα)
Γαλλικά
Γερμανικά
Ιταλικά
Β’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά
Αρχαία Ελληνικά Ι
Λογική ΙΙ
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004)
Φιλοσοφικά Ρεύματα του 20ου Αιώνα
Εισαγωγή στην Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία
Εργαστήριο Πληροφορικής
Υποχρεωτικά κατ' Επιλογήν
(Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε ομάδα μαθημάτων. Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν την ίδια ξένη γλώσσα για τέσσερα εξάμηνα.)
Ομάδα: Κείμενα Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Β
Κείμενα Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Β1 Πλάτων
Κείμενα Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Β2 Επίκουρος
Κείμενα Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Β3 Αριστοτέλης
Κείμενα Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Β4 Αριστοτέλης
Κείμενα Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Β5 Πλάτων
Κείμενα Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Β6 Αριστοτέλης
Ομάδα: Ξένη Γλώσσα
Αγγλικά (με έμφαση σε φιλοσοφική ορολογία και κείμενα)
Γαλλικά
Γερμανικά
Ιταλικά
Γ’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά Αρχαία Ελληνικά IΙ
Πλάτων
Λογική ΙΙ (για τους εισαχθέντες κατά το ακαδ. έτος 2002-2003)
Φιλοσοφία της Γλώσσας
Σύγχρονη Φιλοσοφία
Υποχρεωτικά κατ' Επιλογήν
(Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε ομάδα μαθημάτων. Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν την ίδια ξένη γλώσσα για τέσσερα εξάμηνα.)
Ομάδα: Φιλοσοφικά Κείμενα του 20ου Αιώνα Γ
Φιλοσοφικά Κείμενα του 20ου Αιώνα Γ1 Dilthey
Φιλοσοφικά Κείμενα του 20ου Αιώνα Γ2 Heidegger
Φιλοσοφικά Κείμενα του 20ου Αιώνα Γ3 Husserl
Φιλοσοφικά Κείμενα του 20ου Αιώνα Γ4 T.W. Adorno: Minima Moralia
Φιλοσοφικά Κείμενα του 20ου Αιώνα Γ5 Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Ομάδα: Ξένη Γλώσσα
Αγγλικά (με έμφαση σε φιλοσοφική ορολογία και κείμενα)
Γαλλικά
Γερμανικά
Ιταλικά
Επιλογής
Εργαστήριο Πληροφορικής (προσφέρεται μόνο για τους εισαχθέντες κατά το ακαδ. έτος 2001-2002)
(Επίσης θα το παρακολουθήσουν όσοι το οφείλουν, από τους εισαχθέντες κατά το ακαδ. έτος 2002-2003- ως υποχρεωτικό μάθημα εαρινού εξαμ.)
Δ’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά
Αριστοτέλης
Φιλοσοφικές Σχολές της Αρχαιότητας
Kant
Φιλοσοφία της Επιστήμης
Υποχρεωτικά κατ' Επιλογήν
(Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε ομάδα μαθημάτων. Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν την ίδια ξένη γλώσσα για τέσσερα εξάμηνα.)
Ομάδα: Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ
Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ1 Σημασία και αναφορά
Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ2 Καντ: αναστοχαστικές και προσδιοριστικές κρίσεις
Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ3 Εμπειρισμός και ρεαλισμός στον Αριστοτέλη
Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ4 Η αριστοτελική φρόνηση
Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ5 Κριτική της ιδεολογίας και ερμηνευτική - Ο διάλογος Habermas-Gadamer
Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ6 Φιλοσοφία και νατουραλιστική γνωσιολογία
Επεξεργασία Φιλοσοφικών Θεμάτων Δ7 Φυσικές επιστήμες και καθολικότητα της ερμηνευτικής
Ομάδα: Ξένη Γλώσσα
Αγγλικά (με έμφαση σε φιλοσοφική ορολογία και κείμενα)
Γαλλικά
Γερμανικά
Ιταλικά
Ε’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά
Αισθητική
Επιλογής
Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν 5 μαθήματα (είτε φιλοσοφικά είτε μη φιλοσοφικά) από τον κατάλογο μαθημάτων επιλογής του 3ου και 4ου έτους.
ΣΤ’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά
Φιλοσοφία του 19ου αιώνα
Επιλογής
Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν 5 μαθήματα (είτε φιλοσοφικά είτε μη φιλοσοφικά) από τον κατάλογο μαθημάτων επιλογής του 3ου και 4ου έτους.
Ζ’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά
Προσωκρατική Φιλοσοφία
Επιλογής
Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν 5 μαθήματα (είτε φιλοσοφικά είτε μη φιλοσοφικά) από τον κατάλογο μαθημάτων επιλογής του 3ου και 4ου έτους.
Η’ Εξάμηνο
Υποχρεωτικά
Αρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία
Επιλογής
Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν 5 μαθήματα (είτε φιλοσοφικά είτε μη φιλοσοφικά) από τον κατάλογο μαθημάτων επιλογής του 3ου και 4ου έτους.
Μαθήματα Επιλογής
Κατά το 3ο και 4ο έτος οι φοιτητές/τριες επιλέγουν συνολικά 20 μαθήματα από τα οποία τα 14 είναι φιλοσοφικά και τα 6 μη φιλοσοφικά.
Φιλοσοφικά Μαθήματα
Χειμερινό Εξάμηνο
Θέματα Αρχαίας Ελληνικής Γνωσιοθεωρίας
ΙΦαντασία και επιστήμη στην αρχαία γνωσιοθεωρία
Θέματα Αρχαίας Ελληνικής Μεταφυσικής
ΙΎλη και Ετερότητα στον Πλωτίνο
Θέματα Φιλοσοφίας του 20ου Αιώνα
ΙWittgenstein (Φιλοσοφικές Έρευνες)
Θέματα Φιλοσοφίας της Επιστήμης
Ι Ιστορικιστική φιλοσοφία της επιστήμης:
1Kuhn-Feyerabend
Θέματα Φιλοσοφίας της γλώσσας
2 Στρουκτουραλισμός και Μεταστρουκτουραλισμός
Θέματα Φιλοσοφίας της Γλώσσας
3Η μεταφορά
Γερμανικός Ιδεαλισμός
Ι
«Φύση» και «Ελευθερία» στη φιλοσοφία των Fichte και Schelling
Γερμανικός Ιδεαλισμός
Ι Η λογική του Hegel και τα παραδοσιακά προβλήματα της οντολογίας
Θέματα Βυζαντινής Φιλοσοφίας
Ι Βυζαντινή Φιλοσοφία
Θέματα Νεότερης Ηθικής Φιλοσοφίας
ΙΙ Nietzsche
Θέματα Νεότερης Πολιτικής Φιλοσοφίας Ι Marx
Θέματα Νεότερης Πολιτικής Φιλοσοφίας
ΙI Ατομικισμός και ιδιοκτησία
Γερμανικός Ιδεαλισμός
ΙΙ Εισαγωγή στην καντιανή μεταφυσική της υλικής φύσης
Θέματα Φιλοσοφίας του Νου
Ι Φιλοσοφία του νου
Θέματα Σύγχρονης Γνωσιοθεωρίας
Ι Προβλήματα της αισθητηριακής αντίληψης
Θέματα Σύγχρονης Πολιτικής Φιλοσοφίας
Ι Η φιλελεύθερη θεωρία Δικαιοσύνης του Rawls
Θέματα Φιλοσοφικής Λογικής
Ι Θεωρίες Αλήθειας
Θέματα Φιλοσοφίας της Τέχνης ΙΙ Η αισθητική μετά τον Nietzsche
Θέματα Πολιτικής Φιλοσοφίας
Ι H. Arendt
Εαρινό Εξάμηνο
Θέματα Μεσαιωνικής Φιλοσοφίας
Ι
Μεσαιωνική Φιλοσοφία
Θέματα Μεσαιωνικής Φιλοσοφίας
Ι
Μεταφυσική και Φυσική Φιλοσοφία: η αριστοτελική και η νεοπλατωνική παράδοση στον όψιμο Μεσαίωνα
Θέματα Νεότερης Ηθικής Φιλοσοφίας
Ι Καντ: Ηθική Φιλοσοφία
Θέματα Φιλοσοφίας της Παιδείας
Ι Σύγχρονη φιλοσοφία της παιδείας
Θέματα Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών
Ι
Ιστορική εισαγωγή στη φιλοσοφία των φυσικών επιστημών
Θέματα Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών
Ι Η έννοια του χώρου: από τον σχετικό στον απόλυτο χώρο
Θέματα Φιλοσοφίας των Κοινωνικών Επιστημών
Ι Φιλοσοφία των κοινωνικών επιστημών
Θέματα Φιλοσοφίας της Γλώσσας
ΙΙ
Οι μεταστρουκτουραλιστικές προσεγγίσεις της σχέσης γλώσσας και νοήματος
Θέματα Φιλοσοφίας της Τέχνης
Ι Αισθητικές θεωρίες
Θέματα Αρχαίας Ελληνικής Ηθικής
Ι
Πρωταγόρας
Θέματα Νεότερης Γνωσιοθεωρίας-Μεταφυσικής
Ι
Descartes
Θέματα Νεότερης Γνωσιοθεωρίας-Μεταφυσικής
Ι Το πρόβλημα της μεθόδου στη νεότερη φιλοσοφία
Προσωκρατικοί
Ι Η Φιλοσοφία του Ηράκλειτου
Θέματα Φιλοσοφίας της Γνωσιακής Επιστήμης
Ι Εισαγωγή στη φιλοσοφία της τεχνητής νοημοσύνης
Θέματα Νεότερης Πολιτικής Φιλοσοφίας
ΙIΙ
Φιλοσοφικές θεωρίες του χρήματος
Θέματα Φιλοσοφίας της Ιστορίας
Ι Καντ: Φιλοσοφία της ιστορίας
Θέματα Φιλοσοφίας της Γνωσιακής Επιστήμης
ΙΙ Εισαγωγή στη φιλοσοφία της γνωσιακής επιστήμης
Θέματα Νεότερης Γνωσιοθεωρίας-Μεταφυσικής
ΙΙ Leibniz - Schelling
Ριζική μετάφραση και ερμηνεία: Quine-Davidson (σεμινάριο)
Επιστήμη και Φιλοσοφία στη Νεότερη σκέψη (σεμινάριο)
Οι απαρχές της σύγχρονης ερμηνευτικής φιλοσοφίας (σεμινάριο)
Η έννοια της φύσης στον 17ο αιώνα (σεμινάριο)
Η έννοια της φύσης στους Leibniz, Kant, Schiller (σεμινάριο)
Heidegger και Arendt: κριτική της φιλοσοφικής παράδοσης (σεμινάριο)
Μή φιλοσοφικά μαθήματα
Χειμερινό Εξάμηνο
Παιδαγωγικά
Ι Εισαγωγή στις Παιδαγωγικές Επιστήμες
Παιδαγωγικά
ΙΙ Οικολογική-Συστημική Παιδαγωγική
Παιδαγωγικά V (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004)
Σχολική Ψυχολογία
Ι
Ψυχολογία Ι Κοινωνική Ψυχολογία
Ιστορία
Ι Νεοελληνική Ιστορία
Ανθρωπολογία
Ι Πολιτισμική Ανθρωπολογία
Γλωσσολογία
Ι Γενική Γλωσσολογία
Νεοελληνική Φιλολογία
ΙΙ (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Ελληνικός Ρομαντισμός-Βυρωνισμός
Φυσική
Ι (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004)
Βιολογία
Ι (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004)
Θεατρολογία Ι (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Θεωρία θεάτρουΙΙ
Πληροφορική Ι και ΙΙ (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004)
Νεοελληνική Γραμματεία Συγκριτική Φιλολογία: Γαλλικός και Ελληνικός Νατουραλισμός
Ψυχολογία ΙΙΙ Γνωστική Ψυχολογία
Εαρινό Εξάμηνο
Παιδαγωγικά ΙΙΙ Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και του Σχολείου
Παιδαγωγικά IV (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγικά VI (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Σχολική Ψυχολογία ΙΙ
Κειμενογλωσσολογία
Ψυχολογία ΙΙ Κοινωνική Ψυχολογία ΙΙ
Γλωσσολογία ΙΙ (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Θέματα Κοινωνικής Γλωσσολογίας
Βιολογία ΙΙ Εισαγωγή στις Νευροεπιστήμες
Φυσική ΙΙ (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004)
Γλωσσολογία ΙΙΙ (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Ανάλυση Λόγου
Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι (δεν θα διδαχθεί κατά το ακαδ. έτος 2003-2004) Αρχαία ελληνική κωμωδία Ι Αριστοφάνης \
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
1. Φιλοσοφία
cytotec abortion
open abortion pill online purchase
most women cheat
wives that cheat
read
website how to catch a cheater
redirect
click percent of women that cheat
how could my husband cheated on me
read i told my husband i cheated
my boyfriend cheated on me with my mom
site why do men cheat
perverted stories adult video
go adult intimate sex stories blog
free spy on cell phone
read spyware for android cell phones
coupons for viagra printable
open viagra coupon
unplanned pregnancy
go abortions facts
diabetes sexuality male
herbal treatment for diabetes
coupon for prescription
coupons cialis discount coupons for prescriptions
aerius medikament
go aerius heuschnupfen
cymbalta duloxetin
read cymbalta 30mg
renovacion
link renovacion paro
clopidogrel bloedverdunner
click clopidogrel fk
cialis coupon 2015
read coupons for cialis 2016
ventolin aerosol
ventolin ventolin jarabe
procyclidine
link procyclidine side effects
discount coupons for cialis
site coupons for cialis 2016
late term abortion clinics
akum.org national abortion federation
ciprofloxacin side effects in dogs
yunaweddings.com ciprofloxacin side effects forum
loette anticonceptivos
loette 28 loette precio
amoxicillin endikasyonlar
amoxicillin amoxicillin 1000 mg
naltrexone brand name
click naltrexone india
low dose naltrexone buy online
read where to buy low dose naltrexone
natrexone
go naltrexone side effects weight loss
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συστηματική μελέτη και ανάλυση σημαντικών φιλοσοφικών κειμένων της αρχαίας και της μεσαιωνικής γραμματείας από το πρωτότυπο. Ειδικότερα, επεξεργάζεται ένα φιλοσοφικό κείμενο, το συσχετίζει με άλλα συναφή κείμενα και εξετάζει παραδεδομένες ερμηνείες αναφορικά με τα φιλοσοφικά του νοήματα. Ασχολείται με τις αλληλεπιδράσεις Βυζαντινών και Δυτικών φιλοσόφων, κυρίως κατά τον ύστερο Μεσαίωνα, αλλά και με την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ερμηνεύτηκαν οι μεγάλες σχολές σκέψης της αρχαιότητας τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση. Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται έννοιες όπως το πρόβλημα της γνώσης, η μελέτη του όντος, η κοινωνία και οι αξίες στην αρχαιότητα, η αρχαία λογική και επιστήμη, η συνέχεια και η ασυνέχεια στην αρχαία και βυζαντινή φιλοσοφία κ.ά.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ενασχόληση με τη μελέτη της ιστορίας της αρχαίας λογικής με έμφαση στην αριστοτελική, στωική και μεσαιωνική λογική ή η αυτόνομη εξέταση ενός κεφαλαίου της αρχαίας λογικής. Επίσης, ασχολείται με την ανάλυση και κατανόηση βασικών έργων μεγάλων φιλοσόφων εκείνης της περιόδου, όπως του Παρμενίδη, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη και του Πλωτίνου, που αποτελούν σταθμούς στην εξέλιξη της αρχαίας οντολογίας.
Στη βυζαντινή περίοδο δίνει έμφαση στη μελέτη του μετασχηματισμού της αρχαίας οντολογίας, και ιδίως της νεοπλατωνικής και της αριστοτελικής παράδοσης, στο πλαίσιο της χριστιανικής φιλοσοφίας. Παράλληλα, εξετάζει θέματα που συνδέονται με το πρόβλημα της γνώσης, δηλαδή αν υπάρχει στην αρχαία και βυζαντινή φιλοσοφία αυτονομία του γνωσιολογικού ερωτήματος ή αν η αρχαία γνωσιολογία εντάσσεται στην οντολογία. Αναπόφευκτα το ερώτημα αυτό οδηγεί σε σύγκριση της αρχαίας και της νεότερης φιλοσοφίας, και στην εξέταση της σημασίας του υποκειμένου στο πρόβλημα της γνώσης.
Επίσης, ως ερευνητής εμβαθύνει στη σχέση μεταξύ αρχαίας και βυζαντινής φιλοσοφίας με αφετηρία τα βυζαντινά φιλοσοφικά κείμενα που άμεσα ή έμμεσα θίγουν οικεία θέματα στην αρχαία φιλοσοφία. Το μεθοδολογικό πρόβλημα που καλείται να διερευνήσει είναι αν η βυζαντινή φιλοσοφία πρέπει να αντιμετωπιστεί ως οργανική συνέχεια της αρχαιοελληνικής ή ως αυτόνομη περίοδος της ιστορίας της φιλοσοφίας. Στη μεθοδολογία που ακολουθεί για την ερμηνευτική των φιλοσοφικών κειμένων, εξετάζει τη σχέση παρόντος - παρελθόντος στην ιστορία της φιλοσοφίας, διερωτάται για τα όρια της ιστορικής ανάγνωσης και ενδιαφέρεται να μελετήσει τη θέση του σημερινού αναγνώστη όσον αφορά στην προσέγγιση της φιλοσοφίας.
Συνθήκες Εργασίας:
Μπορεί να δουλεύει μόνος του, αλλά και να συνεργάζεται με μελετητές φιλοσοφικών κειμένων και άλλους επιστήμονες για την υλοποίηση ενός συγκεκριμένου έργου. Όταν συγγράφει τις επιστημονικές του μελέτες ή προετοιμάζει τα άρθρα του, εργάζεται σε γραφείο. Πρόκειται για ένα επάγγελμα που συνοδεύεται από πνευματική κόπωση, αλλά προκαλεί ιδιαίτερες συγκινήσεις.
Επίσης, χρειάζεται να ταξιδεύει αρκετά συχνά για να διεξάγει έρευνες, να επισκέπτεται βιβλιοθήκες, να συλλέγει πληροφοριακό υλικό για τους φιλοσόφους που μελετά και να συμμετέχει σε επιστημονικά συνέδρια προκειμένου να ενημερώνεται σχετικά με τα επαγγελματικά του ενδιαφέροντα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Διακρίνεται για την αγάπη του για τη φιλοσοφία, την ιστορία και τον πολιτισμό, την ερευνητική και την αναλυτική του σκέψη, τη μεθοδικότητα, την υπομονή και την επιμονή του. Χαρακτηρίζεται από υψηλά αισθητικά κριτήρια, κριτική σκέψη, καλή μνήμη, οργανωτικές δεξιότητες, ευρύ πνεύμα και αυξημένη παρατηρητικότητα. Απαιτείται, επίσης, να διαθέτει κοινωνικές δεξιότητες, καλή γνώση ξένων γλωσσών και δυνατότητα πρόσβασης σε αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης.
Σπουδές:
Σπουδές σε προπτυχιακό επίπεδο παρέχονται στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο), στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πάτρας, στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου η φοίτηση διαρκεί οχτώ εξάμηνα. Σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο γνωστικό αντικείμενο της Αρχαίας και Βυζαντινής Φιλοσοφίας παρέχονται στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, το οποίο οργανώνει σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη γνωστική περιοχή «Φιλοσοφία: Γνώση, Αξίες και Κοινωνία».
Μετά το τέλος των σπουδών που διαρκούν δύο έτη, λαμβάνει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης, μετά από διετείς σπουδές, σε μία από τις δύο κατευθύνσεις: α) Αρχαία και Βυζαντινή Φιλοσοφία: Γνώση και Αξίες, και β) Φιλοσοφία και Νεωτερικότητα: Επιστήμη και Κοινωνία ακολουθεί διδακτορικό δίπλωμα, μετά από τρία ακαδημαϊκά έτη. Οι υποψήφιοι για το ΠΜΣ πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμου πτυχίου αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής, ή πτυχιούχοι ΤΕΙ, εφόσον το πτυχίο τους προέρχεται από τμήμα ή γνωστικό αντικείμενο συγγενές προς το γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ Για τους αλλοδαπούς υποψηφίους, οι οποίοι κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ ισότιμο με εκείνα των ελληνικών ΑΕΙ, απαραίτητη προϋπόθεση θεωρείται η επαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας. Για όλους τους υποψήφιους, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κατοχή μιας ξένης γλώσσας (αγγλική, γαλλική, γερμανική, ιταλική).
Η επαρκής γνώση της ξένης γλώσσας πιστοποιείται από την κατάθεση αναγνωρισμένων σχετικών τίτλων ή, εάν δεν υπάρχουν, μετά από γραπτές εξετάσεις. Απαραίτητες προϋποθέσεις συμμετοχής στο ΠΜΣ είναι οι γραπτές εξετάσεις σε θεματικές περιοχές που σχετίζονται με κάθε κατεύθυνση σπουδών, καθώς και η προφορική συνέντευξη, η οποία αποβλέπει στη διαπίστωση της γενικής επιστημονικής κατάρτισης του υποψηφίου. Στρατηγικός στόχος του ΠΜΣ είναι η εξειδίκευση και η εκπαίδευση επιστημόνων ερευνητών που είναι δυνατόν να συνεισφέρουν στην προώθηση της φιλοσοφικής έρευνας στη χώρα μας, και μέσω αυτής να συμβάλουν στην τόνωση της εργασιακής απασχόλησης.
Στην κατεύθυνση της Αρχαίας και Βυζαντινής Φιλοσοφίας: Γνώση και Αξίες διδάσκονται μαθήματα, όπως Λογική και Μεθοδολογία της Επιστήμης, Κοινωνική και ηθική θεωρία της Επιστήμης, Αρχαία Λογική, Ανάλυση φιλοσοφικών κειμένων, Οντολογία στην Αρχαία και τη Βυζαντινή Φιλοσοφία, Κοινωνία και αξίες στην Αρχαιότητα, Αρχαία Επιστήμη, Συνέχεια και ασυνέχεια στην αρχαία και βυζαντινή φιλοσοφία, Ορθολογισμός και μυστικισμός, Βυζάντιο και Δύση, Ερμηνευτική των φιλοσοφικών κειμένων, Μετάδοση της γνώσης στον αρχαίο κόσμο κ.ά. Επίσης, μπορεί να σπουδάσει κανείς και σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά του δικαιώματα είναι τα αντίστοιχα με αυτά του εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον βέβαια εργάζεται σε Γυμνάσιο, Λύκειο ή ΕΠΑ.Σ και προβλέπονται τόσο από το Ν. 1566 / 1985, άρθρο 14 (ΦΕΚ 167 / τ. Α? / 1985), όσο και από το Δημοσιοϋπαλληλικό και το Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα. Όταν απασχολείται στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, τα επαγγελματικά του δικαιώματα κατοχυρώνονται εκτός από Ν. 1566 / 1985, άρθρο 4, παρ. 12 (ΦΕΚ 167 / τ. Α? / 1985) και από τις συμβάσεις εργασίας μεταξύ εργοδοτών σχολαρχών και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Μπορεί να απασχοληθεί ως διδάσκων και ερευνητής σε ΑΕΙ, AΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα, ως στέλεχος δημοσίων και ιδιωτικών επιχειρήσεων και οργανισμών, στα υπουργεία πολιτισμού και παιδείας, σε διεθνείς φιλοσοφικούς οργανισμούς, σε πνευματικά ιδρύματα, σε βιβλιοθήκες, σε κέντρα μελετών, αλλά και ως εκπαιδευτικός με αυξημένα προσόντα. Για να επιτύχει κανείς στο συγκεκριμένο επάγγελμα απαιτείται συστηματική μελέτη και μακροχρόνια έρευνα αναφορικά με τις φιλοσοφικές σχολές και το έργο μεγάλων φιλοσόφων των αρχαίων χρόνων. Οι προοπτικές απασχόλησης σχετίζονται, επίσης, άμεσα με τη διάδοση της φιλοσοφίας στη σημερινή εποχή, αλλά και την επένδυση της πολιτείας στην εθνική πολιτιστική κληρονομιά.
Πηγές Πληροφόρησης:
ΥΠΕΠΘ, Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών: Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80, Μαρούσι, τηλ.: 210-3442505-6-8, 210-3442514-520, φαξ: 210-3442365, www.ypepth.gr
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, 741 00, Ρέθυμνο, Κρήτη, τηλ.: 28310-77215 -6, φαξ: 28310-77222, http://pms-phl.fks.uoc.gr, http://www.fks.uoc.gr/greek/index.htm
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Τμήμα ΦΠΨ, Πανεπιστημιούπολη, 157 84, Ζωγράφου, τηλ.: 210-7277315 -7, φαξ: 210-7248979, www.uoa.gr
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Πανεπιστημιούπολη, 54 006, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310-995206, 996772, www.auth.gr
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Τμήμα Φ.Π.Ψ., Δόμπολη, 451 10, Ιωάννινα, τηλ.: 26510-97406, 97184 -5, φαξ: 26510-97027, www.uoi.gr
Πανεπιστήμιο Πατρών: Τμήμα Φιλοσοφίας: Πανεπιστημιούπολη, 261 10, Πάτρα, τηλ.: 2610-997195, φαξ: 2610-997195, www.upatras.gr
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 104 32, Αθήνα, τηλ.: 210-5225565, φαξ: 210-5228966
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συστηματική μελέτη και ανάλυση σε βάθος σημαντικών κοινωνικοφιλοσοφικών θεωρήσεων της επιστήμης και της τεχνολογίας. Ειδικότερα, μελετά φιλοσοφικά κείμενα που αναφέρονται σε θέματα της κοινωνικής και πολιτικής φιλοσοφίας, τα συσχετίζει με τις θεωρίες μεγάλων φιλοσόφων διαφόρων εποχών και επεξεργάζεται τα βαθύτερα νοήματά τους.
Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται έννοιες όπως ορθολογικότητα και δημοκρατία, άτομο και κοινότητα, δικαιώματα, ευημερία και δημοκρατία, η τελεολογική και εξισωτική ερμηνεία του ωφελιμισμού, επιστημονική - τεχνολογική πρόοδος και δημοκρατία, επιστημονική ορθολογικότητα και πολιτική κ.ά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ενασχόληση με τη μελέτη της θεωρίας της δημοκρατίας, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από ποικίλα φιλοσοφικά κείμενα στο πέρασμα του χρόνου, και η καταβολή μιας ολοκληρωμένης προσπάθειας να προσεγγίσει κριτικά τις βασικότερες φιλελεύθερες και δημοκρατικές αρχές που έχουν διατυπωθεί μέσα από τη φιλοσοφική θεώρηση των εμπνευστών τους.
Παράλληλα, εξετάζει θέματα που συνδέονται με τη θεωρία της δικαιοσύνης και τον πολιτικό φιλελευθερισμό. Ως ερευνητής εμβαθύνει στη σχέση μεταξύ ατομικού και κοινωνικού συμφέροντος και εξετάζει κάτω από διάφορες οπτικές την έννοια του ωφελιμισμού και της ηθικής, καθώς και τον τρόπο που τις αντιλαμβάνεται ο σύγχρονος άνθρωπος.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη και η προώθηση στην απασχόληση των ανέργων που επιθυμούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας του ευρύτερου πολιτιστικού τομέα. Ο σύμβουλος πολιτιστικής απασχόλησης είναι ο διαμεσολαβητής μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και της πολιτιστικής διαχείρισης σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικότερα, σκοπός του είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στους ενδιαφερόμενους για την ανάληψη επαγγελματικών πρωτοβουλιών, η πληροφόρησή τους για διάφορα θέματα, όπως η διάρθρωση της τοπικής αγοράς εργασίας στον πολιτιστικό τομέα, η βελτίωση των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση της κοινωνικής τους δικτύωσης, η συστηματική παρακολούθηση του ατομικού τους σχεδίου δράσης για την επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων κ.ά.
Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με την οργανωμένη προσέγγιση και προσέλκυση επιχειρήσεων και την ευαισθητοποίηση τοπικών φορέων σε ζητήματα πολιτιστικής απασχόλησης, την υλοποίηση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, την ενημέρωση των εξυπηρετούμενων για προγράμματα κατάρτισης και ευκαιρίες απασχόλησης στην τοπική και ευρύτερη αγορά εργασίας κ.ά. Επιπλέον, είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να συμβάλει στη συλλογή έγκυρου και αξιόπιστου πληροφοριακού υλικού για την καθημερινή του εργασία, αλλά και να αναδεικνύει το καλλιτεχνικό έργο των ενδιαφερόμενων μέσα από σχετικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη του ατόμου που απευθύνεται σε αυτόν (και που μπορεί να ανήκει στο γενικό πληθυσμό ή σε κάποια ευπαθή ομάδα, όπως οι παλιννοστούντες, οι μετανάστες, οι πρόσφυγες, οι μακροχρόνια άνεργοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες, οι αποφυλακισμένοι, οι απεξαρτημένοι, τα ΑμΕΑ, τα άτομα με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, οι αιτούντες άσυλο κ.ά.), και η ικανοποίηση του πρωταρχικού του αιτήματος και των εξατομικευμένων αναγκών του.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσονται η υποδοχή του ατόμου, η διερεύνηση των αναγκών του, η παροχή εξειδικευμένης ή μη πληροφόρησης για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά.
Επίσης, ανάλογα είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του αυτούντος για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων. Τέλος, στις αρμοδιότητές του εντάσσεται και η συστηματική καταγραφή και ανανέωση όλου του πληροφοριακού υλικού που συλλέγει καθημερινά, η ενημέρωση των ατομικών φακέλων των εξυπηρετούμενων ανέργων και εργοδοτών κ.ά.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη ιδιαίτερα ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού που βιώνουν απλές ή πολλαπλές διακρίσεις και η ικανοποίηση των εξατομικευμένων αναγκών τους. Σκοπός του είναι η ανίχνευση και η καταπολέμηση των δυσκολιών πρόσβασης και παραμονής στην αγορά εργασίας που αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρίες που ανήκουν ταυτόχρονα σε μία ή περισσότερες από τις άλλες ομάδες που υφίστανται διακρίσεις και ανισότητες, όπως είναι και οι γυναίκες με αναπηρία, οι μετανάστες με αναπηρία, τα απεξαρτημένα ή υπό απεξάρτηση άτομα με αναπηρία κ.λπ.
Έχοντας ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση σε θέματα διαχείρισης και καταπολέμησης καταστάσεων άνισης μεταχείρισης στην αγορά εργασίας είναι σε θέση να υποστηρίξει ανέργους που δυσκολεύονται να βρουν και να διατηρήσουν τη δουλειά τους όχι λόγω έλλειψης αντικειμενικών προσόντων, αλλά εξαιτίας της αναπηρίας ή άλλων λόγων διάκρισης.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσεται η διερεύνηση των αναγκών του ενδιαφερόμενου, η ενημέρωσή του για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η πληροφόρηση για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης του ατόμου, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά.
Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του ενδιαφερομένου για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την ευαισθητοποίησή τους για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.
Συχνά ασχολείται με το οικογενειακό περιβάλλον του ατόμου που υφίσταται διακρίσεις ή κινδυνεύει από κοινωνικό αποκλεισμό συμβάλλοντας κυρίως στην ενδυνάμωση των γονέων που έχουν παιδιά με αναπηρίες και γι'αυτό το λόγο αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες τόσο στην εύρεση όσο και στη διατήρηση της εργασίας τους. Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες για ειδικές κοινωνικές ομάδες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων με αναπηρία.
Τέλος, λαμβάνει ενεργό μέρος σε διάφορες δράσεις δημοσιοποίησης και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για θέματα πρόληψης και καταπολέμησης των διακρίσεων στην αγορά εργασίας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο σύμβουλος εκπαιδευτικού και επαγγελματικού προσανατολισμού, βοηθά κυρίως τους νέους, μέσα από διεργασίες και διαδικασίες πληροφόρησης και διερεύνησης του εαυτού τους, να επιλέξουν σπουδές ή επάγγελμα, να γνωρίσουν τις πραγματικές τους ικανότητες, αξίες, επιθυμίες, ενδιαφέροντα, να αξιολογήσουν σωστά τις πληροφορίες που δέχονται και να πάρουν τις σωστές αποφάσεις για την εκπαιδευτική και την επαγγελματική τους πορεία. Ο σύμβουλος έχει ως πελάτες νέους που αποφασίζουν για σπουδές, άτομα που χρειάζεται να προσδιορίσουν την επαγγελματική τους καριέρα ή που χρειάζεται να επανακαταρτιστούν, άτομα με ειδικές ανάγκες ή άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό.
Επιπλέον, πελάτες του συμβούλου μπορεί να είναι όσοι ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν για σπουδές ή την αγορά εργασίας. Οι ανάγκες του πελάτη, πολλές φορές προσδιορίζουν και τη συμβολή του συμβούλου στην ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτογνωσίας του ατόμου, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων, στη μετάδοση αξιόπιστης και έγκαιρης πληροφόρησης πάνω σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά θέματα.
Όταν ασχολείται με άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό (οι μετανάστες, οι αποφυλακισμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι άνεργοι και οι γυναίκες αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών), στόχος του είναι η βοήθεια και η στήριξή τους στη διαδικασία της επαγγελματικής τους ένταξης.
Ο σύμβουλος, χωρίς να κατευθύνει και να καθοδηγεί τον πελάτη σε ορισμένες σπουδές και επαγγέλματα, οφείλει να ακολουθεί τον κώδικα δεοντολογίας και να σέβεται τις αρχές που διέπουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό, δηλαδή την αρχή της αναγνώρισης της ελεύθερης επιλογής, την αποδοχή άνευ όρων του πελάτη, την αρχή της ατομικότητας και την τήρηση του απορρήτου.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο σύμβουλος καριέρας και ανθρώπινου δυναμικού είναι υπεύθυνος για τον προγραμματισμό, την ανάπτυξη και την επιλογή του προσωπικού, τις υπηρεσιακές αρμοδιότητες και τις εργασιακές σχέσεις των στελεχών μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Ειδικότερα, φροντίζει για την εξασφάλιση του απαιτούμενου προσωπικού σε μια επιχείρηση, αναλύει τις επαγγελματικές ανάγκες και τις απαιτήσεις της, παρέχει συμβουλές και ασχολείται με διάφορες διαδικασίες σχετικά με την πρόσληψη, την τοποθέτηση, την κατάρτιση και την προαγωγή του προσωπικού.
Ακόμη, μεριμνά για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των εργαζομένων και παρεμβαίνει συμβουλευτικά για τη διαμόρφωση των πιο κατάλληλων συνθηκών εργασίας και ασφάλειας του προσωπικού. Αναπτύσσει διαπροσωπικές σχέσεις και φροντίζει για τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, φιλίας, ειλικρίνειας και συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης της επιχείρησης. Αξιολογεί την απόδοση των υπαλλήλων και προτείνει οριζόντιες και κατακόρυφες μετακινήσεις σε θέσεις εργασίας για τη βελτίωση της αποδοτικότητας ή την απομάκρυνσή τους από την εταιρεία. Τέλος, σχεδιάζει και προτείνει την κλίμακα των μισθών και των ασφαλιστικών ή άλλων παροχών για το προσωπικό και οργανώνει προγράμματα ενδοεπιχειρησιακής επιμόρφωσης.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Διδάσκουν τη γλώσσα της ειδικότητάς τους (ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά), σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδεσης καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών. Είναι δυνατό όμως, όπου απαιτείται, να διδάσκουν Ιστορία, Νέα Ελληνικά, Λατινικά ή μαθήματα συναφών ειδικοτήτων ως μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Στη δημόσια εκπαίδευση δεν προβλέπονται οι ειδικότητες του φιλολόγου ισπανικής και ιταλικής γλώσσας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Σπουδές:
Σπουδές παρέχονται στα Τμήματα Φιλολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Ρεθύμνου, Κομοτηνής, Πάτρας και Καλαμάτας, καθώς και στα Τμήματα Κλασσικών Σπουδών και Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, όπου η φοίτηση διαρκεί οχτώ εξάμηνα και έχει τρεις κατευθύνσεις: Κλασική Φιλολογία, Βυζαντινή Φιλολογία και Λαογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία και Γλωσσολογία. Το πτυχίο που χορηγείται είναι ενιαίο, αλλά αναγράφεται η ειδικότητα που έχει ακολουθήσει ο απόφοιτος. Οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Σπουδές, επίσης, παρέχουν και τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση ότι οι παρεχόμενοι τίτλοι σπουδών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων ή προσόντων στην αγορά εργασίας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΒΙΟΗΘΙΚΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο φιλόλογος - βιοηθικός ασχολείται με την επιστημονική έρευνα και την εξέταση θεμάτων που αφορούν την εξέλιξη των επιστημών και τις συνέπειες των εφαρμογών τους. Ειδικότερα, ερευνά τα προβλήματα ηθικής που γεννά η σύγχρονη βιοτεχνολογία, τις νέες δυνατότητες που έχει φέρει στο προσκήνιο καθώς και τις λύσεις που προτείνει σε ορισμένα ζητήματα της ανθρώπινης ζωής. Εξετάζει, σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες (Βιολόγους, Γενετιστές, Νομικούς, Κοινωνιολόγους κ.ά.), τα επιστημονικά επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις συνέπειές τους στην ανθρώπινη ζωή και διατυπώνει τις απόψεις του για ηθικά ή κοινωνικά ζητήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της. Ο φιλόλογος - βιοηθικός πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη ηθική στάση απέναντι στο αντικείμενο της εργασίας του, όπως και απέναντι στις γνώσεις του. Για παράδειγμα, είναι ανάγκη να χρησιμοποιεί τις επιστημονικές του γνώσεις για να βοηθά τους ανθρώπους και το κοινωνικό σύνολο, του οποίου αποτελεί και ο ίδιος μέλος, και όχι να τις χρησιμοποιεί για να βοηθά κάποιους να επιβληθούν στο κοινωνικό σύνολο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η μελέτη και η έρευνα στους τομείς του θεάτρου και του κινηματογράφου με σκοπό την προαγωγή της πολιτισμικής κληρονομιάς είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας του. Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος - ερευνητής θεάτρου και κινηματογράφου μελετά την εξέλιξη του θεάτρου και του κινηματογράφου στην Ελλάδα, από την εμφάνισή τους ως τις μέρες μας και την αλληλεπίδραση που υπάρχει με το θέατρο και τον κινηματογράφο άλλων χωρών. Επίσης, συμμετέχει σε έρευνες αρχειακών πηγών, βιβλιοθηκών και κινηματογραφικών και θεατρικών συλλογών με σκοπό την προβολή και την προώθηση του θεατρικού και πολιτισμικού κεφαλαίου της χώρας μας στο εξωτερικό.
Επιπλέον, ιδιαίτερο αντικείμενο της έρευνάς του αποτελεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων, ιδίως των νέων, για το θέατρο, τις παραστατικές τέχνες (performing arts), τον κινηματογράφο, αλλά και κάθε άλλη μορφή τέχνης. Τέλος, συμμετέχει σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο προκειμένου να βοηθά τους πολιτιστικούς φορείς στην οργάνωση και τη συγκρότηση της θεατρικής και γενικότερα της πολιτισμικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΕΧΝΟΓΛΩΣΣΙΑΣ)
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η διδασκαλία της γλώσσας της ειδικότητάς του στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών με τη βοήθεια και χρήση της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος γλωσσικής τεχνολογίας στην προσπάθειά του να πλησιάσει το μαθητή και να αυξήσει την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία και την κρίση του χρησιμοποιεί εναλλακτικές και συμπληρωματικές μεθόδους διδασκαλίας που βασίζονται στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, στην κριτική αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών, λεξικών και ποικίλων βοηθητικών εφαρμογών γλωσσολογικών θεμάτων.
Ακόμη, είναι δυνατόν να ασχολείται με την έρευνα στα πεδία των επιστημών της Γλώσσας και της Επικοινωνίας, καθώς και στις εφαρμογές τεχνολογιών στα πεδία αυτά. Έτσι μπορεί να σχεδιάζει προγράμματα και να παράγει διδακτικό υλικό, προωθώντας την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, συμμετέχοντας στο γλωσσικό γίγνεσθαι του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου, και κυρίως εφαρμόζοντας τις απεριόριστες δυνατότητες της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την κατάρτιση. Για την εκτέλεση της εργασίας του χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή, εξειδικευμένα ηλεκτρονικά λεξικά, καθώς και ειδικά προγράμματα λογισμικού αλληλεπίδρασης ανθρώπου - υπολογιστή και ποικίλες εφαρμογές αναγνώρισης και σύνθεσης φωνής, συστήματα μηχανικής μετάφρασης, ή ανάκτησης και εξαγωγής πληροφορίας από βάσεις δεδομένων.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
go
read pregnancy termination options
how could my husband cheated on me
read i told my husband i cheated