ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Οι απόφοιτοι έχουν καταρχήν τις ίδιες δυνατότητες με τους αποφοίτους των υπολοίπων Τμημάτων των Φιλοσοφικών Σχολών. Μπορούν να διοριστούν στη Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογο.
Να σημειωθεί ότι οι απόφοιτοι των τμημάτων Φ.Π.Ψ. δε χρειάζονται παιδαγωγική επάρκεια για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ για διορισμό στη Μέση Εκπαίδευση. Δεν μπορούν να απαιτήσουν να αναλάβουν τη διδασκαλία μαθημάτων αποκλειστικά της ειδικότητάς τους (Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός), εφόσον αυτό δεν έχει κατοχυρωθεί νομοθετικά.
Επειδή ο διορισμός στη Μέση Εκπαίδευση απαιτεί μεγάλο χρόνο αναμονής πρόσφορη λύση αποτελεί η απασχόληση σε φροντιστήρια.
Άλλες δυνατότητες για τους αποφοίτους των Φ.Π.Ψ. Τμημάτων.
Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του Υπ. Παιδείας.
Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής.
Θεραπευτικές Κοινότητες Απεξάρτησης Τοξικοεξαρτημένων ατόμων.Ερευνητικά Κέντρα ως ερευνητές Κοινωνικοί Ψυχολόγοι.
Γραφεία πολιτικών δημοσκοπήσεων, διαφήμισης, marketing, σχολεία, οικοτροφεία, προγράμματα αλφαβητισμού, κοινωνικής ένταξης ή επανένταξης, ως Κοινωνικοί Ψυχολόγοι.
σε ιδρύματα προστασίας της ψυχικής υγείας του παιδιού κτλ.
σε ερευνητικά κέντρα
σε ψυχιατρικές κλινικές
σε κέντρα αποκατάστασης αναπήρων
σε θεραπευτικές κοινότητες
σε σχολεία, οικοτροφεία
σε βιομηχανικές μονάδες και επιχειρήσεις
•ως ελεύθεροι επαγγελματίες σε δικό τους γραφείο
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Σύμβουλοι Αλκοολικών και Τοξικοεξαρτημένων
Ειδικοί σε θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού - Συμβουλευτικής
Ψυχολόγοι
click here
click percent of women that cheat
medical abortion procedure
site illegal abortion
my husband cheated
site why do wifes cheat
how many women cheat on husbands
site infidelity in marriage
group sex stories with pictures
click desi sex stories
free drug coupons
link rx prescription coupons
proscar pill
go prednisolone 10mg
flagyl
open vibramycin 100mg
can i take mobic with tylenol
canitake.net can i take mobic with tylenol
canada drug pharmacy coupon
ningchao.net prescription coupon
where to get an abortion
open costs of abortion
cialis.com coupon
click free prescription cards discount
linzess patient assistance
bystolic coupon card
free prescription drug cards
site coupon for prescription
abortion clinics in houston
bartsha.cz abortion clinics in los angeles
discount coupon for cialis
click discount coupon for cialis
cymbalta duloxetin
read cymbalta 30mg
cialis coupon 2015
asindia.in coupons for cialis 2016
procyclidine
link procyclidine side effects
prescription discount coupons
accuton.com cialis discount coupons
ciprofloxacin side effects in dogs
yunaweddings.com ciprofloxacin side effects forum
loette anticonceptivos
loette loette precio
lilly cialis coupon
klitvejen.dk prescription discount coupons
coupons online for free
andreinfo popular coupon sites
heroin detox
link ldn thyroid
naltrexone endorphins
what is an ldn naltrexone side effects depression
ldn for autism
open cost of vivitrol injection
naltrexone implant australia
sigridw.com naltrexone opioid dependence
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Καθηγητής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ορισμός: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διδάσκει τα μαθήματα της ειδικότητάς του και υλοποιεί τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων των συγκεκριμένων μαθημάτων αλλά και τους στόχους της εκπαίδευσης, όπως τους θέτει το Υπουργείο Παιδείας.
Περιγραφή: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διδάσκει το μάθημα του γνωστικού αντικειμένου που είναι ταυτόσημο ή συναφές με την ειδικότητα του. Συγκεκριμένα, κατανέμει την ύλη που οφείλει να διδάξει στο σχολικό έτος ή στο τρίμηνο σε διδακτικές ενότητες, σύμφωνα με το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
Προετοιμάζει την καθημερινή του διδασκαλία λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών του τμήματός του. Φροντίζει για την προετοιμασία των εποπτικών μέσων (χάρτες, φωτοτυπημένα κείμενα, σχεδιαγράμματα, διαφάνειες, cd-roms) που θα χρειαστούν στη διδασκαλία του, ή προετοιμάζει την επίδειξη μηχανών και συσκευών καθώς και τα πειράματα στο εργαστήριο. Καταγράφει την ενότητα που δίδαξε στο αντίστοιχο βιβλίο ύλης. Ελέγχει την παρουσία των μαθητών στο μάθημά του. Είναι υπεύθυνος για την τακτική φοίτηση, την πειθαρχία και την πρόοδο των μαθητών ενός τμήματος. Επίσης, είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών του.
Πολλές φορές εργάζεται στο σπίτι του για τον προγραμματισμό και την προετοιμασία των διδασκαλιών του καθώς και για τη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων και άλλων εργασιών των μαθητών. Ακόμη, οφείλει να συμμετέχει στη διοργάνωση σχολικών εορτών και άλλων εκδηλώσεων και να συνοδεύει τους μαθητές σε επισκέψεις και ημερήσιες εκδρομές.
Συμμετέχει, επίσης, στις τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών, όπου συζητούνται η πρόοδος και η συμπεριφορά των μαθητών, παιδαγωγικά /εκπαιδευτικά θέματα, καθώς και θέματα που αφορούν στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Εκτός από τη διδασκαλία και τις άλλες υποχρεώσεις βασική φροντίδα του καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει την πρωτοβουλία, την αυτενέργεια και την κρίση των μαθητών του, να τους βοηθήσει να αποκτήσουν αυτογνωσία και αίσθημα ευθύνης και να δημιουργήσει ένα κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας μαζί τους. Προσπαθεί ακόμη να επιλύει προβλήματα που δημιουργούνται στους μαθητές του μέσα και έξω από την τάξη, σύμφωνα με τις αρχές της σύγχρονης Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Προϋποθέσεις άσκησης: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν χρειάζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Εκπαίδευση: Ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να εργαστεί ο απόφοιτος πανεπιστημιακών σχολών στην ειδικότητά του, ενώ για να υπηρετήσει στη δημόσια εκπαίδευση πρέπει να επιτύχει στις σχετικές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Στην τεχνική εκπαίδευση εργάζονται και πτυχιούχοι τεχνικών ειδικοτήτων Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. ή και άλλων τεχνικών σχολών μετά από φοίτηση σε παιδαγωγική σχολή ή στη ΣΕΛΕΤΕ.
Δεξιότητες: Ο καθηγητής οφείλει να αγαπά τους νέους και το εκπαιδευτικό έργο και να έχει ευχάριστη προσωπικότητα. Να είναι υπομονετικός, σταθερός, επίμονος και να διαθέτει ευσυνειδησία, διδακτικές, ηγετικές, και οργανωτικές ικανότητες. Επίσης, θα πρέπει να τον χαρακτηρίζει η ευγένεια, η ικανότητα επικοινωνίας, η πρωτοβουλία και το πνεύμα συνεργασίας.
Οφείλει ακόμη, να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους μαθητές του, να παρακολουθεί τα ενδιαφέροντα, τις ανησυχίες και τα προβλήματά τους, να έχει την ικανότητα να συζητά μαζί τους και να τους ελέγχει διακριτικά.
Κατά την ώρα της διδασκαλίας πρέπει να επιβάλλεται, να εμπνέει σεβασμό και εμπιστοσύνη. Πρέπει ακόμη να είναι δίκαιος, αντικειμενικός και αμερόληπτος στις σχέσεις του με μαθητές, ώστε να μη δημιουργεί πικρίες και αντιδικίες μεταξύ τους.
Η γλωσσική ικανότητα και η κοινωνική μόρφωση, είναι απαραίτητα προσόντα για την άσκηση του επαγγέλματος, όπως επίσης και κάποιες ειδικές ικανότητες, ανάλογα με το αντικείμενό του.
Μέλλον: Η μεγάλη αύξηση του αριθμού των πτυχιούχων πανεπιστημιακών σχολών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην απορρόφηση τους από τη δημόσια (και την ιδιωτική) δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κάτι που διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητά τους.
Στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν καλύτερες προοπτικές απασχόλησης. Ως ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν απροσδιόριστο ωράριο και οι αποδοχές τους εξαρτώνται από τις ώρες που διδάσκουν, ενώ αν έχουν δικό τους εκπαιδευτήριο ή φροντιστήριο, οι αποδοχές μπορεί να παρουσιάσουν μεγάλη διακύμανση και σε μερικές περιπτώσεις να ανέλθουν σε υψηλά επίπεδα.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο καθηγητής συνήθως εργάζεται σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσια-ιδιωτικά). Ανάλογα όμως με την ειδικότητά του μπορεί να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (πχ, γυμναστές, μουσικοί) και στην κατάρτιση (πχ, ΙΕΚ, ΚΕΚ, Σχολές του ΟΑΕΔ). Ακόμη, ως ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να εργάζεται σε φροντιστήρια, να παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα, ή να ιδρύσει δικό του ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή φροντιστήριο.
Επαγγελματικές συνθήκες: Το βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο του επαγγέλματος είναι η ευθύνη, καθώς ο καθηγητής επηρεάζει την προσωπικότητα, αλλά και τη μελλοντική εκπαιδευτική και επαγγελματική πορεία και τον τρόπο ζωής των μαθητών του. Πρόκειται για πνευματική ατομική εργασία, που προϋποθέτει καλή συνεργασία με τους μαθητές και τους άλλους συναδέλφους καθώς και με το υπόλοιπο προσωπικό της σχολικής μονάδας.
Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εργάζεται με μειωμένο ωράριο, συνήθως όρθιος, παραδίδοντας, ή εξετάζοντας το μάθημα το οποίο διδάσκει. Αναγκάζεται όμως να εργαστεί και αρκετές ώρες στο σπίτι για τη διόρθωση των γραπτών ή την προετοιμασία των παραδόσεων. Στις μεγάλες πόλεις μπορεί να εργάζεται με βάρδιες, άλλοτε πρωινές και άλλοτε απογευματινές ώρες. Όταν υπηρετεί στη δημόσια εκπαίδευση, ακολουθεί το ωράριο και τις αποδοχές των εκπαιδευτικών του δημοσίου, ενώ, όταν εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση, το ωράριο και οι αποδοχές του εξαρτώνται από τη σύμβαση που έχει συνάψει, η οποία μπορεί να είναι ανάλογη των προσόντων και της εμπειρίας του.
Γενικά σχόλια: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκτός από το διδακτικό του έργο, βοηθά τον μαθητή να ανακαλύψει τις ικανότητές του και να τις καλλιεργήσει, να ερευνήσει τις ανάγκες του και τις αδυναμίες του, με τελικό στόχο να ολοκληρώσει την προσωπική και κοινωνική ταυτότητά του.
Ως εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει ευρύ πεδίο γνώσεων, παιδαγωγική εκπαίδευση, διαπροσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες και ολοκληρωμένη προσωπικότητα, για να μπορεί να παρέχει ποιοτική αγωγή και εκπαίδευση.
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη του ατόμου που απευθύνεται σε αυτόν (και που μπορεί να ανήκει στο γενικό πληθυσμό ή σε κάποια ευπαθή ομάδα, όπως οι παλιννοστούντες, οι μετανάστες, οι πρόσφυγες, οι μακροχρόνια άνεργοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες, οι αποφυλακισμένοι, οι απεξαρτημένοι, τα ΑμΕΑ, τα άτομα με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, οι αιτούντες άσυλο κ.ά.), και η ικανοποίηση του πρωταρχικού του αιτήματος και των εξατομικευμένων αναγκών του.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσονται η υποδοχή του ατόμου, η διερεύνηση των αναγκών του, η παροχή εξειδικευμένης ή μη πληροφόρησης για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά.
Επίσης, ανάλογα είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του αυτούντος για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων.
Τέλος, στις αρμοδιότητές του εντάσσεται και η συστηματική καταγραφή και ανανέωση όλου του πληροφοριακού υλικού που συλλέγει καθημερινά, η ενημέρωση των ατομικών φακέλων των εξυπηρετούμενων ανέργων και εργοδοτών κ.ά.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη ιδιαίτερα ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού που βιώνουν απλές ή πολλαπλές διακρίσεις και η ικανοποίηση των εξατομικευμένων αναγκών τους. Σκοπός του είναι η ανίχνευση και η καταπολέμηση των δυσκολιών πρόσβασης και παραμονής στην αγορά εργασίας που αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρίες που ανήκουν ταυτόχρονα σε μία ή περισσότερες από τις άλλες ομάδες που υφίστανται διακρίσεις και ανισότητες, όπως είναι και οι γυναίκες με αναπηρία, οι μετανάστες με αναπηρία, τα απεξαρτημένα ή υπό απεξάρτηση άτομα με αναπηρία κ.λπ. Έχοντας ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση σε θέματα διαχείρισης και καταπολέμησης καταστάσεων άνισης μεταχείρισης στην αγορά εργασίας είναι σε θέση να υποστηρίξει ανέργους που δυσκολεύονται να βρουν και να διατηρήσουν τη δουλειά τους όχι λόγω έλλειψης αντικειμενικών προσόντων, αλλά εξαιτίας της αναπηρίας ή άλλων λόγων διάκρισης.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσεται η διερεύνηση των αναγκών του ενδιαφερόμενου, η ενημέρωσή του για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η πληροφόρηση για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης του ατόμου, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά. Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του ενδιαφερομένου για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την ευαισθητοποίησή τους για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.
Συχνά ασχολείται με το οικογενειακό περιβάλλον του ατόμου που υφίσταται διακρίσεις ή κινδυνεύει από κοινωνικό αποκλεισμό συμβάλλοντας κυρίως στην ενδυνάμωση των γονέων που έχουν παιδιά με αναπηρίες και γι?αυτό το λόγο αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες τόσο στην εύρεση όσο και στη διατήρηση της εργασίας τους.
Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες για ειδικές κοινωνικές ομάδες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων με αναπηρία.
Τέλος, λαμβάνει ενεργό μέρος σε διάφορες δράσεις δημοσιοποίησης και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για θέματα πρόληψης και καταπολέμησης των διακρίσεων στην αγορά εργασίας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο σύμβουλος εκπαιδευτικού και επαγγελματικού προσανατολισμού, βοηθά κυρίως τους νέους, μέσα από διεργασίες και διαδικασίες πληροφόρησης και διερεύνησης του εαυτού τους, να επιλέξουν σπουδές ή επάγγελμα, να γνωρίσουν τις πραγματικές τους ικανότητες, αξίες, επιθυμίες, ενδιαφέροντα, να αξιολογήσουν σωστά τις πληροφορίες που δέχονται και να πάρουν τις σωστές αποφάσεις για την εκπαιδευτική και την επαγγελματική τους πορεία. Ο σύμβουλος έχει ως πελάτες νέους που αποφασίζουν για σπουδές, άτομα που χρειάζεται να προσδιορίσουν την επαγγελματική τους καριέρα ή που χρειάζεται να επανακαταρτιστούν, άτομα με ειδικές ανάγκες ή άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό.
Επιπλέον, πελάτες του συμβούλου μπορεί να είναι όσοι ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν για σπουδές ή την αγορά εργασίας. Οι ανάγκες του πελάτη, πολλές φορές προσδιορίζουν και τη συμβολή του συμβούλου στην ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτογνωσίας του ατόμου, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων, στη μετάδοση αξιόπιστης και έγκαιρης πληροφόρησης πάνω σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά θέματα. Όταν ασχολείται με άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό (οι μετανάστες, οι αποφυλακισμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι άνεργοι και οι γυναίκες αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών), στόχος του είναι η βοήθεια και η στήριξή τους στη διαδικασία της επαγγελματικής τους ένταξης.
Ο σύμβουλος, χωρίς να κατευθύνει και να καθοδηγεί τον πελάτη σε ορισμένες σπουδές και επαγγέλματα, οφείλει να ακολουθεί τον κώδικα δεοντολογίας και να σέβεται τις αρχές που διέπουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό, δηλαδή την αρχή της αναγνώρισης της ελεύθερης επιλογής, την αποδοχή άνευ όρων του πελάτη, την αρχή της ατομικότητας και την τήρηση του απορρήτου.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη και η προώθηση στην απασχόληση των ανέργων που επιθυμούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας του ευρύτερου πολιτιστικού τομέα. Ο σύμβουλος πολιτιστικής απασχόλησης είναι ο διαμεσολαβητής μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και της πολιτιστικής διαχείρισης σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Ειδικότερα, σκοπός του είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στους ενδιαφερόμενους για την ανάληψη επαγγελματικών πρωτοβουλιών, η πληροφόρησή τους για διάφορα θέματα, όπως η διάρθρωση της τοπικής αγοράς εργασίας στον πολιτιστικό τομέα, η βελτίωση των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση της κοινωνικής τους δικτύωσης, η συστηματική παρακολούθηση του ατομικού τους σχεδίου δράσης για την επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων κ.ά.
Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με την οργανωμένη προσέγγιση και προσέλκυση επιχειρήσεων και την ευαισθητοποίηση τοπικών φορέων σε ζητήματα πολιτιστικής απασχόλησης, την υλοποίηση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, την ενημέρωση των εξυπηρετούμενων για προγράμματα κατάρτισης και ευκαιρίες απασχόλησης στην τοπική και ευρύτερη αγορά εργασίας κ.ά. Επιπλέον, είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να συμβάλει στη συλλογή έγκυρου και αξιόπιστου πληροφοριακού υλικού για την καθημερινή του εργασία, αλλά και να αναδεικνύει το καλλιτεχνικό έργο των ενδιαφερόμενων μέσα από σχετικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη και η προώθηση στην απασχόληση των ανέργων που επιθυμούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας του ευρύτερου πολιτιστικού τομέα. Ο σύμβουλος πολιτιστικής απασχόλησης είναι ο διαμεσολαβητής μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και της πολιτιστικής διαχείρισης σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Ειδικότερα, σκοπός του είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στους ενδιαφερόμενους για την ανάληψη επαγγελματικών πρωτοβουλιών, η πληροφόρησή τους για διάφορα θέματα, όπως η διάρθρωση της τοπικής αγοράς εργασίας στον πολιτιστικό τομέα, η βελτίωση των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση της κοινωνικής τους δικτύωσης, η συστηματική παρακολούθηση του ατομικού τους σχεδίου δράσης για την επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων κ.ά.
Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με την οργανωμένη προσέγγιση και προσέλκυση επιχειρήσεων και την ευαισθητοποίηση τοπικών φορέων σε ζητήματα πολιτιστικής απασχόλησης, την υλοποίηση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, την ενημέρωση των εξυπηρετούμενων για προγράμματα κατάρτισης και ευκαιρίες απασχόλησης στην τοπική και ευρύτερη αγορά εργασίας κ.ά. Επιπλέον, είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να συμβάλει στη συλλογή έγκυρου και αξιόπιστου πληροφοριακού υλικού για την καθημερινή του εργασία, αλλά και να αναδεικνύει το καλλιτεχνικό έργο των ενδιαφερόμενων μέσα από σχετικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Διδάσκουν τη γλώσσα της ειδικότητάς τους (ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά), σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών. Είναι δυνατό όμως, όπου απαιτείται, να διδάσκουν Ιστορία, Νέα Ελληνικά, Λατινικά ή μαθήματα συναφών ειδικοτήτων ως μαθήματα δεύτερης ανάθεσης.
Στη δημόσια εκπαίδευση δεν προβλέπονται οι ειδικότητες του φιλολόγου ισπανικής και ιταλικής γλώσσας.
Συνθήκες Εργασίας:
Οι συνθήκες της εργασίας τους εξαρτώνται από την κτιριακή υποδομή και το επίπεδο εξοπλισμού και οργάνωσης του εκπαιδευτηρίου που εργάζονται. Για όσους παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, οι συνθήκες εργασίας είναι ανάλογες του χώρου στον οποίο απασχολούνται. Γενικά πρόκειται για ένα απαιτητικό επάγγελμα που καταπονεί πνευματικά και σωματικά ειδικά όταν η διδασκαλία γίνεται σε πολυπληθείς τάξεις.
Οι φιλόλογοι εργάζονται και στο σπίτι τους, όπου προετοιμάζονται το επόμενο μάθημα, ενώ παράλληλα διορθώνουν και αξιολογούν τις εργασίες των μαθητών τους.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η αγάπη για τους νέους και την εκπαίδευσή τους, όπως και η ικανότητα να μεταδίδουν απλά και κατανοητά τις γνώσεις τους είναι απαραίτητα στοιχεία για έναν πετυχημένο φιλόλογο. Τα ιδιαίτερα προσόντα που πρέπει να διαθέτoυν είναι η υψηλή επιστημονική κατάρτιση, οι ανεπτυγμένες ηθικές και ιδεολογικές αξίες, το ευρύ πεδίο γνώσεων και η έντονη προσωπικότητα. Η υπομονή και επιμονή, η κατανόηση και αμεροληψία βοηθούν στις σχέσεις τους με μαθητές και γονείς.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Σπουδές:
Σπουδές παρέχονται στα Τμήματα Φιλολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Ρεθύμνου, Κομοτηνής, Πάτρας και Καλαμάτας, καθώς και στα Τμήματα Κλασσικών Σπουδών και Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, όπου η φοίτηση διαρκεί οχτώ εξάμηνα και έχει τρεις κατευθύνσεις: Κλασική Φιλολογία, Βυζαντινή Φιλολογία και Λαογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία και Γλωσσολογία. Το πτυχίο που χορηγείται είναι ενιαίο, αλλά αναγράφεται η ειδικότητα που έχει ακολουθήσει ο απόφοιτος.
Οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Σπουδές, επίσης, παρέχουν και τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση ότι οι παρεχόμενοι τίτλοι σπουδών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων ή προσόντων στην αγορά εργασίας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΒΙΟΗΘΙΚΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο φιλόλογος - βιοηθικός ασχολείται με την επιστημονική έρευνα και την εξέταση θεμάτων που αφορούν την εξέλιξη των επιστημών και τις συνέπειες των εφαρμογών τους.
Ειδικότερα, ερευνά τα προβλήματα ηθικής που γεννά η σύγχρονη βιοτεχνολογία, τις νέες δυνατότητες που έχει φέρει στο προσκήνιο καθώς και τις λύσεις που προτείνει σε ορισμένα ζητήματα της ανθρώπινης ζωής. Εξετάζει, σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες (Βιολόγους, Γενετιστές, Νομικούς, Κοινωνιολόγους κ.ά.), τα επιστημονικά επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις συνέπειές τους στην ανθρώπινη ζωή και διατυπώνει τις απόψεις του για ηθικά ή κοινωνικά ζητήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της.
Ο φιλόλογος - βιοηθικός πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη ηθική στάση απέναντι στο αντικείμενο της εργασίας του, όπως και απέναντι στις γνώσεις του. Για παράδειγμα, είναι ανάγκη να χρησιμοποιεί τις επιστημονικές του γνώσεις για να βοηθά τους ανθρώπους και το κοινωνικό σύνολο, του οποίου αποτελεί και ο ίδιος μέλος, και όχι να τις χρησιμοποιεί για να βοηθά κάποιους να επιβληθούν στο κοινωνικό σύνολο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η μελέτη και η έρευνα στους τομείς του θεάτρου και του κινηματογράφου με σκοπό την προαγωγή της πολιτισμικής κληρονομιάς είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας του.
Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος - ερευνητής θεάτρου και κινηματογράφου μελετά την εξέλιξη του θεάτρου και του κινηματογράφου στην Ελλάδα, από την εμφάνισή τους ως τις μέρες μας και την αλληλεπίδραση που υπάρχει με το θέατρο και τον κινηματογράφο άλλων χωρών.
Επίσης, συμμετέχει σε έρευνες αρχειακών πηγών, βιβλιοθηκών και κινηματογραφικών και θεατρικών συλλογών με σκοπό την προβολή και την προώθηση του θεατρικού και πολιτισμικού κεφαλαίου της χώρας μας στο εξωτερικό. Επιπλέον, ιδιαίτερο αντικείμενο της έρευνάς του αποτελεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων, ιδίως των νέων, για το θέατρο, τις παραστατικές τέχνες (performing arts), τον κινηματογράφο, αλλά και κάθε άλλη μορφή τέχνης.
Τέλος, συμμετέχει σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο προκειμένου να βοηθά τους πολιτιστικούς φορείς στην οργάνωση και τη συγκρότηση της θεατρικής και γενικότερα της πολιτισμικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΕΧΝΟΓΛΩΣΣΙΑΣ)
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η διδασκαλία της γλώσσας της ειδικότητάς του στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών με τη βοήθεια και χρήση της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος γλωσσικής τεχνολογίας στην προσπάθειά του να πλησιάσει το μαθητή και να αυξήσει την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία και την κρίση του χρησιμοποιεί εναλλακτικές και συμπληρωματικές μεθόδους διδασκαλίας που βασίζονται στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, στην κριτική αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών, λεξικών και ποικίλων βοηθητικών εφαρμογών γλωσσολογικών θεμάτων.
Ακόμη, είναι δυνατόν να ασχολείται με την έρευνα στα πεδία των επιστημών της Γλώσσας και της Επικοινωνίας, καθώς και στις εφαρμογές τεχνολογιών στα πεδία αυτά.
Έτσι μπορεί να σχεδιάζει προγράμματα και να παράγει διδακτικό υλικό, προωθώντας την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, συμμετέχοντας στο γλωσσικό γίγνεσθαι του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου, και κυρίως εφαρμόζοντας τις απεριόριστες δυνατότητες της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την κατάρτιση.
Για την εκτέλεση της εργασίας του χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή, εξειδικευμένα ηλεκτρονικά λεξικά, καθώς και ειδικά προγράμματα λογισμικού αλληλεπίδρασης ανθρώπου - υπολογιστή και ποικίλες εφαρμογές αναγνώρισης και σύνθεσης φωνής, συστήματα μηχανικής μετάφρασης, ή ανάκτησης και εξαγωγής πληροφορίας από βάσεις δεδομένων.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
how to know if wife has cheated
online women who cheat on men