ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα και περιλαμβάνει πρακτική εξάσκηση που είναι υποχρεωτική. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα. Οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο. Τα τμήματα διαθέτουν βιβλιοθήκη σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή. Τα μαθήματα του Τμήματος χωρίζονται στις εξής κατηγορίες:
- Υποχρεωτικά
- Κατ’ επιλογή Υποχρεωτικά
- Ελεύθερης Επιλογής
ΕΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ:
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Θεωρίες Μάθησης, Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση, Εισαγωγή στην Κλινική Ψυχολογία, Εισαγωγή στη Γνωστική Ψυχολογία, Σχολική Παιδαγωγική, Ξένη Γλώσσα. Μαθήματα Επιλογής (Επιλέγονται 3 Μαθήματα) Εισαγωγή στην Ψυχολογία της Οικογένειας, Αυθεντικά Κείμενα της Μεταρρυθμιστικής Παιδαγωγικής Κίνησης, Επιστημολογία και Διδακτική, Πειθαρχία Και Συναίνεση στη Μάθηση, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Κομένιος: Μεγάλη Διδακτική, Διγλωσσία και Μάθηση στο Διαδύκτιο με Kron/Sofos Maint II, Μαθησιακές Δυσκολίες Γραφής-Ανάγνωσης και Αριθμητικής, θεωρίες Μάθησης και Συμπεριφορά Δασκάλου, θεωρίες Προσωπικότητας: Ψυχοδυναμικές και Νεότερες Προσεγγίσεις, Μαθησιακές Δυσκολίες.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥΣ:
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Ιστορία Πολιτισμού, Διδακτική της Ιστορίας, Φιλοσοφία της Παιδείας στον 20ο Αιώνα, Διδακτική των θρησκευτικών Μαθημάτων.
Ομάδα Ειδικών Μαθημάτων Φυσική Αγωγή, Αισθητική Αγωγή, Ιστορία της Μουσικής. Μαθήματα Επιλογής (Επιλέγονται 3 Μαθήματα) Ιστορία Τέχνης και Σχολείο, Ιστορία της Τέχνης, Εισαγωγή στην Αισθητική, Πολιτική Παιδεία και Σχολείο: Το Παράδειγμα της Ενσωμάτωσης και της Παρουσίασης των Μειονοτήτων από τα ΜΜΕ και Το Σχολείο, Ιστορία Πολιτισμού II, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία της Παιδείας, Ευρωπαϊκή και Ελληνική Ιστορία του 19ου και του 20ου Αιώνα, Φιλοσοφία της Τέχνης και της Κουλτούρας, Εισαγωγή στην Ιστορία της Τέχνης, Φιλοσοφική Παιδαγωγική, Εισαγωγή στη Διδακτική των θρησκευτικών Μαθημάτων, Νεότερη Ελληνική Τέχνη (19ος-20ος Αι.), Παγκοσμιοποίηση-Πολυπολιτισμικότητα και οι Επιπτώσεις στην Εκπαίδευση, Φιλοσοφία της Παιδείας, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Κοινωνικοποίηση του Παιδιού.
Ενότητα Θετικές Επιστήμες-Νέες Τεχνολογίες και η Διδακτική τους
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Εισαγωγή σης Βασικές Έννοιες της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Αντιλήψεις Μαθητών για Έννοιες των Φυσικών Επιστημών και Στρατηγικές Αντιμετώπισης, Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Μαθηματικών, Διδακτική των Μαθηματικών, Πληροφορική- Νέες Τεχνολογίες και Εκπαίδευση, Περιβάλλον και Κοινωνία. Έρευνες (Μετά το 3ο Εξάμηνο) Έρευνα 1, Έρευνα 2. Μαθήματα Επιλογής (Επιλέγονται 3 Μαθήματα) Σχεδίαση- Οργάνωση και Εφαρμογή Προγραμμάτων, Εισαγωγή στις Βάσεις και τις Βασικές Έννοιες των Μαθηματικών, Εισαγωγή στην Πληροφορική II, Η Γλώσσα Logο, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Ειδικά Περιβαλλοντικά θέματα.
Ενότητα Ελληνική Γλώσσα -Λογοτεχνία-Λαογραφία και η Διδακτική Τους
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία, Νεοελληνική Γλώσσα και η Διδακτική της, Παιδική Λογοτεχνία, Λαογραφία, Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία Ι. Πρακτικές Ασκήσεις Α' Φάση (5ο Εξάμηνο) Ανάλυση του Διδακτικού Πεδίου Β' Φάση (6ο & 7ο Εξάμηνο) Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικό Περιβάλλον, Κοινωνικό Περιβάλλον Γ' Φάση (8ο Εξάμηνο) Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικό Περιβάλλον, Κοινωνικό Περιβάλλον. Ενότητα θετικές Επιστήμες-Νέες Τεχνολογίες και η Διδακτική τους (Επιλέγονται 3 Μαθήματα) Πολιτισμικές Σχέσεις στον Ευρύτερο Ελληνικό και Βαλκανικό Χώρο, Το Παιδί στη Λογοτεχνία των Ενηλίκων, Η Ελληνική ως Ξένη Γλώσσα, Από την Προανάγνωση στην Ανάγνωση: θεωρία και Σχολική Πράξη.
Μαθήματα κατ' επιλογήν υποχρεωτικά
(Επιλέγεται 1 μάθημα από κάθε τομέα) Θεωρίες Μάθησης: Βίωμα Τρόπος Ζωής και Διαδικασία Αναπαραγωγής των Γνώσεων -Νεότερη Ελληνική Ιστορία-Περιβαλλοντικά ζητήματα -Διδακτική των Μαθηματικών -Διγλωσσία -Διδακτική της Λογοτεχνίας -Γνωστική Ψυχολογία -Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ:
(Επιλέγονται 12 Μαθήματα) Μαθησιακή Ετοιμότητα και Σχολική Επιτυχία, Νεοελληνική Λογοτεχνία: Το Σημαίνον της Γυναίκας και η Έννοια του Νόστου στους Ποιητές της Γενιάς του 30, θεωρίες Μάθησης και Συμπεριφορά Δασκάλου, Κοινωνικές Όψεις και Ψυχολογικές Στάσεις στο Δημοτικό Τραγούδι, Αποκλίνουσα Συμπεριφορά, Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Λογισμικών, Διδασκαλία Γνωστικών Αντικειμένων με Χρήση Νέων Τεχνολογιών, Ιλιάδα και Οδύσσεια: Διασκευές, Μεταφράσεις στο Χώρο του Παιδικού Βιβλίου, Διδακτική Μαθηματικών, Συγκριτική Παιδαγωγική, Εισαγωγή στη Συστηματική Παιδαγωγική, Εξελικτική Ψυχολογία, θεωρία και Πρακτική της Δημιουργικής Κίνησης, Ανάπτυξη Εννοιολογικών Αναπαραστάσεων στην Προσχολική Ηλικία και Εφαρμογή στα Αναλυτικά Προγράμματα, Εισαγωγή στη θεωρία Αναλυτικών Προγραμμάτων, Αγωγή-Προαγωγή Υγείας-Πρόληψη, Εισαγωγή στο Χορό για τους Εκπαιδευτικούς, Παιδική Λογοτεχνία: Λογοκρισία και Αντιστάσεις Στο Παιδικό Βιβλίο, Αναπτυξιακές Αποκλίσεις: Νοητική Ανεπάρκεια και Ψυχοπαθολογία της Νηπιακής και της Παιδικής, Σχολική Ετοιμότητα και Μαθησιακές Δυσκολίες, Μεθοδολογία Ψυχοπαιδαγωγικής Έρευνας, Μοντέλα Ένταξης των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό: Σχέση Ανταγωνισμού -Συμπληρώματος, Κοινωνικοποίηση του Παιδιού: θεσμοί και Διαδικασίες, Ιστορία Της Εκπαίδευσης, Λογοτεχνική Πρόσληψη και Εκπαίδευση, Οργάνωση και Διοίκηση στον Εκπαιδευτικό Χώρο, Νεότερη και Σύγχρονη Νεοελληνική Λογοτεχνία, Λογοτεχνία και Γυναίκα, Διδακτική Επικοινωνία: Μη Λεκτική Επικοινωνία στην Εκπαίδευση, Διαμόρφωση του Ρόλου του Φύλου, Τεχνικές Δημιουργικότητας, Ψυχολογική Αξιολόγηση του Παιδικού Ιχνογραφήματος, Κοινωνιολογία της Οικογένειας, Το Παιδικό Βιβλίο ως Σημείο Συνάντησης Παιδιών-Ενηλίκων, θεατρική Αγωγή, Μαθηματικά στην Πρώτη Σχολική Ηλικία, θεατρικό Παιχνίδι.
Σημείωση: Το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος δε διαμορφώνεται ανά εξάμηνο, αλλά ανά ενότητα. Υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα, τα οποία υπάγονται σε συγκεκριμένες ενότητες, Υποχρεωτικές Έρευνες, Πρακτικές Ασκήσεις και Μαθήματα Επιλογής. Περιορισμός εξαμήνου υπάρχει μόνο στις Πρακτικές και τις Έρευνες. Τα μαθήματα μπορεί να τα επιλέξει ο φοιτητής σε όποιο εξάμηνο σπουδών επιθυμεί, αρκεί να συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό μαθημάτων για τη λήψη του πτυχίου
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
2. Επιστημών της Αγωγής
3. Μαθηματικών και Πληροφορικής
4. Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
5. Ανθρώπινων Σπουδών
Παν/μιο Θεσσαλονίκης
1. Επιστήμες της Αγωγής
Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
1. Παιδαγωγική
Παν/μιο Πάτρας
1. Επιστήμες της αγωγής
Παν/μιο Κρήτης
1. Επιστήμες της αγωγής
Παν/μιο Θράκης
1.Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
2.Διδασκαλία Χημείας με τη χρήση των Πολυμέσων
where can i get the abortion pill online
abortion pill buy cytotec for 24 week abortion
women who cheat on their husband
click unfaithful husband
cheater
click i dream my husband cheated on me
abortion pill bleeding
website abortion paperwork
go
read pregnancy termination options
women who cheat on their husband
click my wife emotionally cheated on me
how to cheat boyfriend
open i cheat on my boyfriend
women cheat on their husbands
read my husband cheated with a man
percent of women that cheat
tolobel.com women that cheat on their husbands
cheat on my husband
click married affairs sites
walgreens transfer prescription coupon
open photo coupon code walgreens
android spy sms
sms spy spyware cell phone
prescription drug coupon
read walgreens photo promo
aravaca codigo postal
aravaca aravalle
renovacion
link renovacion paro
amlodipine
go amlodipine 10 mg
discount pharmacy online
click viagra coupons printable
clomid proviron pct
clomid clomid proviron pct
abortion pill rights
activeslo.com abortion pill clinics in houston
medical abortion pill
akum.org different types of abortion pill
information on abortions
neron.com.pl uterus scraping procedure
naltrexone for anxiety
go ldn online
trexan medication
natrexone naltrexone dosage for alcoholism
naltrexone implant australia
sigridw.com naltrexone opioid dependence
does naltrexone show up on a drug test
open revia and alcohol
alcohol implant
link half life of naltrexone
naltrexone 50 mg half life
click neltrexone
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Δάσκαλος
Ορισμός: Ο δάσκαλος έχει ως έργο του τη διδασκαλία των μαθημάτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μαθητές ηλικίας από έξι ως δώδεκα ετών.
Περιγραφή: Ο δάσκαλος οργανώνει την ύλη που πρέπει να μεταδώσει στα παιδιά σε διδακτικές ενότητες, ώστε να διδαχθεί ομοιόμορφα κατά τη διάρκεια του έτους. Προετοιμάζει τη διδασκαλία του και τα απαραίτητα εποπτικά μέσα, (εικόνες, χάρτες, διαφάνειες, φίλμς).
Όταν η φύση του μαθήματος το απαιτεί, όπως η Φυσική Πειραματική και η Χημεία, εκτελεί τα απαραίτητα πειράματα μαζί με τα παιδιά.
Είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της επίδοσης και της εργασίας των μαθητών του, για τον προγραμματισμό και την προετοιμασία των διδασκαλιών του, καθώς και για τη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων και άλλων εργασιών των μαθητών.
Όταν εφημερεύει προσέρχεται στο σχολείο πρώτος, αποχωρεί τελευταίος και παρακολουθεί τους μαθητές στα διαλείμματα. Βοηθά το διευθυντή του σχολείου στη γραφική εργασία.
Συμμετέχει στην οργάνωση των σχολικών εορτών και στις διάφορες πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις. Συνοδεύει τους μαθητές σε επισκέψεις και ημερήσιες εκδρομές. Συγκεντρώνει τους γονείς και κηδεμόνες σε περιοδικά διαστήματα για να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των επιδόσεων των παιδιών τους και να συζητήσει μαζί τους διάφορα προβλήματα που παρουσιάζονται στη σχολική ζωή. Φροντίζει να ενημερώνεται γύρω από τις νέες κατευθύνσεις των επιστημών της αγωγής και να εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.
Ακόμη, οφείλει να εξασφαλίζει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε όλη τη διαδικασία της μάθησης, προσπαθεί να παρέχει βοήθεια στους μαθητές σε ατομική βάση. Επισημαίνει προβλήματα και καταστάσεις που εμποδίζουν τη μαθησιακή ικανότητα του παιδιού, όπως οργανικές, ή ψυχικές παθήσεις. Συμβάλλει στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και στην καλλιέργεια του χαρακτήρα των μαθητών.
Τέλος, φροντίζει ώστε οι μαθητές του να αναπτύσσουν την κρίση τους και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Τους βοηθά επίσης να αποκτήσουν αυτογνωσία δημιουργεί ένα κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας μαζί τους.
Εκπαίδευση: Για να γίνει κάποιος δάσκαλος πρέπει να σπουδάσει στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων.
Δεξιότητες: Ο δάσκαλος χρειάζεται να διαθέτει υπομονή, κατανόηση, φαντασία και ευσυνειδησία. Επίσης είναι απαραίτητο να αγαπά και να κατανοεί τα παιδιά, με τα ιδιαίτερα προβλήματα και τις ανάγκες τους. Ο δάσκαλος πρέπει να διαθέτει ευρύτερη παιδεία και πολλαπλά ενδιαφέροντα, διοικητικές ικανότητες, ικανότητα επικοινωνίας, ικανότητα να μεταδίδει τις γνώσεις του στους μαθητές και να προκαλεί το σεβασμό, αλλά και την αγάπη στο πρόσωπό του.
Οφείλει, ακόμη, να είναι προσιτός και συνεργάσιμος με τους γονείς, να συζητά μαζί τους τα προβλήματα των παιδιών τους και να εξασφαλίζει τη δική τους συμβολή στην αντιμετώπισή τους.
Τέλος, χρειάζεται να συνεργάζεται με τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην ίδια σχολική μονάδα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συλλογικά τα θέματα που προκύπτουν γύρω από τη λειτουργία του σχολείου.
Η γνώση ξένων γλωσσών καθώς και η πρόσβαση του σύγχρονου δασκάλου στα νέα τεχνολογικά μέσα θεωρείται σημαντικό εφόδιο για την επαγγελματική του εξέλιξη.
Μέλλον: Η πληθώρα αποφοίτων δασκάλων έχει επιπτώσεις στην επαγγελματική τους αποκατάσταση είτε στη δημόσια εκπαίδευση, είτε ως μισθωτών ή φροντιστών στον ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης ή ακόμα και σε άλλες συναφείς δραστηριότητες. Σήμερα, το γεγονός ότι η χώρα μας υποδέχεται ένα αρκετά μεγάλο αριθμό αλλοδαπών που δεν μιλούν την ελληνική γλώσσα, φαίνεται να δημιουργεί νέες ευκαιρίες επαγγελματικής απασχόλησης των δασκάλων.
Οι δυνατότητες εξέλιξης του δασκάλου είναι να φτάσει μέχρι το βαθμό του Διευθυντή Δημοτικού Σχολείου ή του Συμβούλου. Οι αμοιβές του είναι μέτριες αλλά σταθερές.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο δάσκαλος απασχολείται στη δημόσια και ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε πολλών ειδών εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες, όπως στην παιδαγωγική έρευνα. Ως ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να ιδρύσει δικό του ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή να ασχοληθεί με ιδιαίτερα μαθήματα.
Επαγγελματικές συνθήκες: Ο δάσκαλος εργάζεται καθημερινά σύμφωνα με το πρόγραμμα του σχολείου, αλλά οι επαγγελματικές του υποχρεώσεις δεν τελειώνουν με το σχολικό ωράριο. Περιλαμβάνουν την αναγκαία προετοιμασία του για τη διδασκαλία, τον έλεγχο και την αξιολόγηση των μαθητικών εργασιών, καθώς και την προετοιμασία και συμμετοχή του στις διάφορες σχολικές εκδηλώσεις.
Στην περίπτωση που εργάζεται σε μικρά χωριά στην επαρχία, μπορεί να χρειαστεί να διδάσκει σε περισσότερες από μία ή και στις έξι τάξεις κάθε ημέρα (βλ. μονοθέσια-διθέσια, κτλ δημοτικά σχολεία).
Όταν στις σχολικές τάξεις ο αριθμός μαθητών είναι αυξημένος, το έργο του δασκάλου περιπλέκεται και δεν έχει πάντα τη δυνατότητα να επικοινωνεί σε ατομική βάση με τους μαθητές του για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα προβλήματά τους.
Μερικές φορές το έργο του δυσκολεύεται επίσης από ανεπαρκείς ή κακές κτιριακές εγκαταστάσεις ή συνθήκες.
Το ωράριο εργασίας στα δημόσια δημοτικά σχολεία των μεγάλων πόλεων μπορεί να είναι εναλλασσόμενο, άλλοτε πρωί και άλλοτε απόγευμα, ανάλογα με τις συνθήκες του κτιρίου όπου λειτουργεί το σχολείο. Ο δάσκαλος παρακολουθεί την όλη λειτουργία του δημοτικού σχολείου και οι σχολικές αργίες και διακοπές θεωρούνται προνόμιο του κλάδου.
Επαγγελματικές οργανώσεις: Ο Συλλογικός Φορέας που τους εκπροσωπεί είναι η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) και οι τοπικοί Σύλλογοι.
Γενικά σχόλια: Ο δάσκαλος είναι ο καθοδηγητής του παιδιού στα πρώτα χρόνια της ζωής του. Με την προσωπικότητά του, το παράδειγμα και τις γνώσεις του συμβάλλει στην καλλιέργεια του παιδιού, την εξέλιξή του και την πρόοδο του μέσα στη κοινωνία.
Το σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο συνήθως απασχολούνται οι δάσκαλοι καθορίζει το είδος, το ωράριο και τις συνθήκες της εργασίας τους. Το έργο του δασκάλου συνήθως δεν τελειώνει με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου.
Ο δάσκαλος συχνά χρειάζεται να αφιερώνει επιπλέον χρόνο για να παρακολουθήσει τις επιστημονικές εξελίξεις στο χώρο της διδακτικής και της παιδαγωγικής.
(ΠΗΓΗ: Δικτυο Νέστωρ)
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η στοιχειώδης εκπαίδευση των μικρών παιδιών (6-12 ετών) και η κοινωνική τους ανάπτυξη.
Ο δάσκαλος ασχολείται με τα παιδιά μόνο ενός τμήματος για όλο το χρόνο. Καθώς δεν υπάρχει εξειδίκευση ως προς το γνωστικό αντικείμενο, διδάσκει όλα τα μαθήματα, όπως ανάγνωση και γραφή, αριθμητική, γεωγραφία, ιστορία, κ.λ.π.
Προσπαθεί να καλλιεργήσει στα παιδιά τη διάθεση για μάθηση, να εμπλουτίσει τις εμπειρίες τους και συγχρόνως να τα μάθει να ζουν αρμονικά με τους συνομηλίκους τους μέσα στη μαθητική κοινότητα. Φροντίζει να έχουν οι μαθητές του ενεργή συμμετοχή στο μάθημα, ελέγχει την επίδοση τους και την πρόοδο τους και ενημερώνει τους γονείς τους.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αναλαμβάνει τη διοργάνωση διάφορων σχολικών δραστηριοτήτων (εκδρομές, γιορτές, θεατρικές παράστασεις, επισκέψεις σε μουσεία, κ,λ.π.).
Οι συνθήκες εργασίας του εξαρτώνται από τα αν δουλεύει σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο, σε αστικό κέντρο ή σε κάποιο μικρό και απομακρυσμένο χωριό.
Ο δάσκαλος εργάζεται αρκετές ώρες και στο σπίτι του για να προετοιμάσει τα μαθήματα της επόμενης μέρας, να βρει τρόπους να τα διδάξει και να διορθώσει τα γραπτά των μαθητών του.
Η αγάπη για τα παιδιά και το ενδιαφέρον για την εκπαίδευση τους είναι απαραίτητες προϋποθέσεις γι' αυτόν που θέλει να γίνει δάσκαλος.
Πρέπει, επίσης, να έχει μεγάλη υπομονή, κατανόηση, ικανότητα επικοινωνίας, ευ συ ν είδη σία και ικανότητα να μεταδίδει τις γνώσεις του απλά και κατανοητά. Απαραίτητα, επίσης, προσόντα, είναι η άρτια κατάρτιση και η γνώση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων.
Επίσης, πρέπει να είναι προσιτός, συνεργάσιμος καινά εμπνέει σεβασμό και εκτίμηση προς το πρόσωπο του. Πρέπει να μπορεί να συ ν εργάζεται με τους γονείς των μαθητών, τον διευθυντή του σχολείου και του ς συναδέλφους του.
Επάγγελμα: ΔΑΣΚΑΛΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η πρώτη επαφή του παιδιού με το περιβάλλον του σχολείου μέσω οργανωμένων μαθημάτων γίνεται στο Δημοτικό Σχολείο και αυτός που αναλαμβάνει την ευθύνη να του δώσει τα απαραίτητα εφόδια για τη στοιχειώδη εκπαίδευση και την κοινωνική του ανάπτυξη και ένταξη είναι ο δάσκαλος. Με αυτά ως δεδομένα, γίνεται αντιληπτό πόσο καθοριστικό ρόλο παίζει στη μετέπειτα μορφωτική κυρίως αλλά και κοινωνική εξέλιξη του μικρού παιδιού (6 ?12 ετών) ο δάσκαλος.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει εξειδίκευση ως προς το γνωστικό αντικείμενο για το δάσκαλο, καθώς διδάσκει ανάγνωση και γραφή, βασικές έννοιες μαθηματικών, γεωγραφίας, φυσικού κόσμου, ιστορίας και θρησκείας.
Παράλληλα, φροντίζει οι μαθητές του να έχουν ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία της μάθησης, ελέγχει την επίδοσή τους και ευθύνεται για την τακτική φοίτηση, την πειθαρχία και την πρόοδό τους.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ενημερώνει τους γονείς των μαθητών, οργανώνει ποικίλες σχολικές δραστηριότητες (θεατρικές παραστάσεις κ.λπ.) και αρκετές φορές του ανατίθεται η επιμέλεια της καλής εμφάνισης του σχολείου σε δημόσιες εκδηλώσεις (παρελάσεις κ.λπ.).
Συνθήκες Εργασίας:
Ο χώρος εργασίας του είναι το σχολείο, όπου αναλαμβάνει κατά κανόνα μία από τις έξι συνολικά τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, έχοντας καθημερινή παρουσία επί 5 ή 6 ώρες. Σε μικρά ή απομακρυσμένα χωριά, όμως, παρατηρείται το φαινόμενο να εργάζεται σε περισσότερες από μία τάξεις (μονοθέσια, διθέσια κ.λπ.), λόγω έλλειψης μαθητών.
Η εργασία του ωστόσο δεν ολοκληρώνεται στο σχολείο, αλλά συνεχίζεται στο σπίτι του, όπου προετοιμάζει τα μαθήματα της επομένης ημέρας και ελέγχει τα γραπτά των μαθητών του. Στα αρνητικά του επαγγέλματος καταγράφεται και το ότι διορίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιοχές που βρίσκονται μακριά σε σχέση με τον τόπο κατοικίας, ενώ στα θετικά η μεγάλης διάρκειας διακοπές του (Χριστούγγενα - Πάσχα - καλοκαίρι) καθώς και η μείωση των διδακτικών του ωρών, όσο ανέρχεται ιεραρχικά.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η αγάπη για τα παιδιά αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση γι' αυτόν που θα ακολουθήσει το επάγγελμα του δασκάλου. Πρέπει επίσης να είναι άρτια καταρτισμένος, έχοντας παιδαγωγικές αντιλήψεις που συμβαδίζουν με την εξέλιξη της κοινωνίας στον 21ο αιώνα, όπως και την ικανότητα να μεταδίδει τις γνώσεις του απλά και κατανοητά στους μικρούς μαθητές του.
Επειδή, συνήθως, οι τάξεις είναι πολυάριθμες, είναι αναγκαίο να συνδυάζει τη μάθηση με την πειθαρχία, να εμπνέει σεβασμό αλλά και εκτίμηση προς το πρόσωπό του, να έχει υπομονή, κατανόηση αλλά και φαντασία στις διδακτικές μεθόδους ώστε να «αιχμαλωτίζει» τους μαθητές του.
Πρέπει, επίσης, είναι προσιτός και συνεργάσιμος προκειμένου να αντιμετωπίζει και να βοηθά στην επίλυση προβλημάτων και στην κάλυψη ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών του που είναι μικρής ηλικίας.
Σπουδές:
Για να γίνει κάποιος δάσκαλος πρέπει να σπουδάσει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα), Πάτρας, Ιωαννίνων, Κρήτης (Ρέθυμνο), Θεσσαλίας (Βόλος), Θράκης (Αλεξανδρούπολη), Αιγαίου (Ρόδος), στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Βόλος) καθώς και στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής (κατεύθυνση Δάσκαλοι) του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα, συμπεριλαμβανομένης της πρακτικής εξάσκησης.
Οι πτυχιούχοι λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 και μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Παιδαγωγικές σπουδές Δημοτικής Εκπαίδευσης παρέχονται επίσης από Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, συνεργαζόμενα με πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση όμως ότι οι τίτλοι σπουδών αυτών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων και προσόντων.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του/ της Δασκάλου/ ας προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρα 13 και 15 (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985) και το ΠΔ 24/1991 (ΦΕΚ 9/τ. Α/4-2-1991). Παράλληλα ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ανατρέξει στον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Μπορεί να εργαστεί:
1. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική.
2. Στη λαϊκή επιμόρφωση.
3. Σε ερευνητικά κέντρα.
Το ισοζύγιο του επαγγέλματος είναι αρνητικό, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των αδιόριστων δασκάλων, της κατάργησης της επετηρίδας και του διορισμού τους μέσω διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Ναυαρίνου 13 και Μαυρομιχάλη, 106 80 Αθήνα, τηλ.: 210/3688198, http://www.uoa.gr/ptde
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/995052 http://www.eled.auth.gr/
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Πανεπιστημιούπολη - Δουρούτη, 45110 Ιωάννινα τηλ.: 26510/97187, 97454, http://www.uoi.gr/schools/edu/ptde/index.htm
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Πανεπιστημιούπολη-Γάλλου, 74100 Ρέθυμνο, τηλ.: 28310/77893-4, http://www.edc.uoc.gr/
Πανεπιστήμιο Πάτρας: Αρχιμήδους Κτίριο 7, 26110 Ρίο Πάτρα, τηλ.: 2610/997628, 993047, http://www.elemedu.upatras.gr/
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: Νέα Χιλή, 68100 Αλεξανδρούπολη, τηλ.: 25510/39627, http://www.eled.duth.gr/
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Λεωφ. Δημοκρατίας 1, 85100 Ρόδος, τηλ.: 22410/99200, http://www.rhodes.aegean.gr/gr/index.htm
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Κτίριο 3, Συγκρότημα Παπαστράτου, Τέρμα Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221 Βόλος, τηλ.: 24210/74897, http://www.pre.uth.gr/
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φλώρινα: 53100 Φλώρινα, τηλ.:23850/22741, http://www.auth.gr/eled-fl/
Πανεπιστήμιο Κύπρου: Τ.Θ. 20537, Τ.Κ. 1678 Λευκωσία, τηλ.: 00357-22894000, φαξ: 00357-22894463, htpp://www.ucy.ac.cy
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 10432 Αθήνα, τηλ.: 210/5225565, fax: 210/5228966.
ΥΠΕΠΘ, Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών: Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80, Μαρούσι, τηλ.: 210-3442505-6-8, 210-3442514-520, φαξ: 210-3442365, www.ypepth.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Αθήνας (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης), Αγ. Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437, τηλ. κέντρο: 210-5281000, fax: 210-5239525, 210-5239679, e-mail: information@doatap.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Θεσσαλονίκης (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης),Υπ. Μακεδονίας Θράκης - Διοικητήριο, ΤΚ. 54123, τηλ.: 2310-379371-2, fax: 2310-379374, e-mail: thessaloniki@doatap.gr.
ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Αθήνα Πανεπιστημίου 67 (5ος όροφος), Τ.Κ. 105 64, τηλ: 210-3243923, fax: 210-3316651, http://www.srpq.gr, e-mail: srpq@otenet.gr
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ (ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ) ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών, ψυχολογικών και κοινωνικών μεθόδων και τεχνικών για την αποτελεσματική εκπαίδευση και ενίσχυση παιδιών σε ποικίλα κοινωνικοπολιτισμικά θέματα.
Ειδικότερα, πραγματοποιεί παρεμβάσεις σε εκπαιδευτικό πλαίσιο εφαρμόζοντας βασικές αρχές γνωστικών, συμπεριφοριστικών και κοινωνικών θεωριών μάθησης με στόχο την παραγωγή νέας γνώσης αναφορικά με τη μάθηση, τις γνωστικές δεξιότητες, τη διαχείριση της πληροφορίας, την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στη διαδικασία της μάθησης κ.λπ.
Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται έννοιες όπως παιδί και κοινωνικοποίηση, πολυπολιτισμικές παράμετροι στην αντίληψη της έννοιας του χώρου και χρόνου από τα παιδιά, η έννοια του αριθμού και η διδακτική διαχείριση των λαθών, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτικές προεκτάσεις και προτάσεις, κοινωνικές συνιστώσες της μαθηματικής εκπαίδευσης, ψυχική αντοχή παιδιών που έχουν βιώσει στρεσογόνες εμπειρίες, όπως η μετανάστευση, το διαζύγιο γονέων, η υιοθεσία, η φτώχεια κ.τ.λ., σχολική και μη σχολική μάθηση, στρατηγικές μάθησης και διδακτικές προσεγγίσεις, οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της εκπαίδευσης κ.ά.
Βασικός σκοπός αυτών των μελετών είναι να εντοπιστούν οι ατομικοί, οικογενειακοί και κοινωνικοί παράγοντες που λειτουργούν προστατευτικά για την ψυχική υγεία των παιδιών και την ψυχολογική επάρκειά τους.
Οι μελέτες αυτές δίνουν τη δυνατότητα στον ειδικό να σχεδιάσει, να οργανώσει και να αξιολογήσει καινοτομικά προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης και εμψύχωσης, σε συνεργασία με άλλους διεπιστημονικούς επαγγελματίες, όπου δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων στις περιπτώσεις των παιδιών που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο να παρουσιάσουν δυσκολίες προσαρμογής στο κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΕΥΡΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η βοήθεια που παρέχει στον ενδιαφερόμενο ώστε να μάθει να κατευθύνει το νου του, να οργανώνει τις πληροφορίες που προσλαμβάνει και να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις δυσκολίες που συναντά στην καθημερινή του ζωή.
Πιο συγκεκριμένα, ο ειδικός σύμβουλος νευρογλωσσολογικού προγραμματισμού συζητά με τον ενδιαφερόμενο για να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους αναπαριστά (μοντελοποιεί) τον κόσμο μέσα του προκειμένου να τον βοηθήσει να αποκτήσει τον έλεγχο των αναπαραστάσεων αυτών προς όφελός του.
Ακόμη, εφαρμόζει ειδικές μεθόδους (μελέτη περιπτώσεων, παραδειγμάτων κ.ά.), για να τον συνεπικουρεί ώστε να μπορεί να αντιλαμβάνεται τους μηχανισμούς που υπεισέρχονται στη σχέση του με τους άλλους ανθρώπους και να γίνεται πιο αποτελεσματικός στην επικοινωνιακή του σχέση.
Επίσης, του μαθαίνει να αναπτύσσει στρατηγικές ώστε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά κριτικές καταστάσεις, συγκρούσεις και δυσκολίες που συναντά σε πολλούς τομείς της προσωπικής, επαγγελματικής και κοινωνικής του ζωής. Για παράδειγμα, ο συγκεκριμένος ειδικός αναπτύσσει ειδικές τεχνικές για να βοηθά τον πελάτη του να αξιοποιεί το προσωπικό του δυναμικό, να προσδιορίζει τις δημιουργικές δεξιότητες και τις ικανότητές του, να αξιολογεί εποικοδομητικότερα τις δικές του κοινωνικόψυχολογικές και επικοινωνιακές δυνατότητες και να συνειδητοποιεί ότι μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να προκαλεί θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά του.
Με άλλα λόγια, ο σύμβουλος του νευρογλωσσολογικού προγραμματισμού μαθαίνει το άτομο να κινητοποιεί τον εαυτό του, να κατευθύνει το νου του, να αλλάζει κατεύθυνση και να ανοίγει δρόμους σε νέες επιλογές, νέες συμπεριφορές, νέους τρόπους σκέψης και συναισθηματικής έκφρασης.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη του ατόμου που απευθύνεται σε αυτόν (και που μπορεί να ανήκει στο γενικό πληθυσμό ή σε κάποια ευπαθή ομάδα, όπως οι παλιννοστούντες, οι μετανάστες, οι πρόσφυγες, οι μακροχρόνια άνεργοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες, οι αποφυλακισμένοι, οι απεξαρτημένοι, τα ΑμΕΑ, τα άτομα με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, οι αιτούντες άσυλο κ.ά.), και η ικανοποίηση του πρωταρχικού του αιτήματος και των εξατομικευμένων αναγκών του.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσονται η υποδοχή του ατόμου, η διερεύνηση των αναγκών του, η παροχή εξειδικευμένης ή μη πληροφόρησης για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά.
Επίσης, ανάλογα είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του αιτούντος για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων.
Τέλος, στις αρμοδιότητές του εντάσσεται και η συστηματική καταγραφή και ανανέωση όλου του πληροφοριακού υλικού που συλλέγει καθημερινά, η ενημέρωση των ατομικών φακέλων των εξυπηρετούμενων ανέργων και εργοδοτών κ.ά.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη ιδιαίτερα ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού που βιώνουν απλές ή πολλαπλές διακρίσεις και η ικανοποίηση των εξατομικευμένων αναγκών τους. Σκοπός του είναι η ανίχνευση και η καταπολέμηση των δυσκολιών πρόσβασης και παραμονής στην αγορά εργασίας που αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρίες που ανήκουν ταυτόχρονα σε μία ή περισσότερες από τις άλλες ομάδες που υφίστανται διακρίσεις και ανισότητες, όπως είναι και οι γυναίκες με αναπηρία, οι μετανάστες με αναπηρία, τα απεξαρτημένα ή υπό απεξάρτηση άτομα με αναπηρία κ.λπ. Έχοντας ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση σε θέματα διαχείρισης και καταπολέμησης καταστάσεων άνισης μεταχείρισης στην αγορά εργασίας είναι σε θέση να υποστηρίξει ανέργους που δυσκολεύονται να βρουν και να διατηρήσουν τη δουλειά τους όχι λόγω έλλειψης αντικειμενικών προσόντων, αλλά εξαιτίας της αναπηρίας ή άλλων λόγων διάκρισης.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσεται η διερεύνηση των αναγκών του ενδιαφερόμενου, η ενημέρωσή του για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η πληροφόρηση για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης του ατόμου, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά. Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του ενδιαφερομένου για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την ευαισθητοποίησή τους για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.
Συχνά ασχολείται με το οικογενειακό περιβάλλον του ατόμου που υφίσταται διακρίσεις ή κινδυνεύει από κοινωνικό αποκλεισμό συμβάλλοντας κυρίως στην ενδυνάμωση των γονέων που έχουν παιδιά με αναπηρίες και γι?αυτό το λόγο αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες τόσο στην εύρεση όσο και στη διατήρηση της εργασίας τους.
Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες για ειδικές κοινωνικές ομάδες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων με αναπηρία. Τέλος, λαμβάνει ενεργό μέρος σε διάφορες δράσεις δημοσιοποίησης και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για θέματα πρόληψης και καταπολέμησης των διακρίσεων στην αγορά εργασίας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο σύμβουλος εκπαιδευτικού και επαγγελματικού προσανατολισμού, βοηθά κυρίως τους νέους, μέσα από διεργασίες και διαδικασίες πληροφόρησης και διερεύνησης του εαυτού τους, να επιλέξουν σπουδές ή επάγγελμα, να γνωρίσουν τις πραγματικές τους ικανότητες, αξίες, επιθυμίες, ενδιαφέροντα, να αξιολογήσουν σωστά τις πληροφορίες που δέχονται και να πάρουν τις σωστές αποφάσεις για την εκπαιδευτική και την επαγγελματική τους πορεία.
Ο σύμβουλος έχει ως πελάτες νέους που αποφασίζουν για σπουδές, άτομα που χρειάζεται να προσδιορίσουν την επαγγελματική τους καριέρα ή που χρειάζεται να επανακαταρτιστούν, άτομα με ειδικές ανάγκες ή άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό.
Επιπλέον, πελάτες του συμβούλου μπορεί να είναι όσοι ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν για σπουδές ή την αγορά εργασίας. Οι ανάγκες του πελάτη, πολλές φορές προσδιορίζουν και τη συμβολή του συμβούλου στην ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτογνωσίας του ατόμου, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων, στη μετάδοση αξιόπιστης και έγκαιρης πληροφόρησης πάνω σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά θέματα.
Όταν ασχολείται με άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό (οι μετανάστες, οι αποφυλακισμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι άνεργοι και οι γυναίκες αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών), στόχος του είναι η βοήθεια και η στήριξή τους στη διαδικασία της επαγγελματικής τους ένταξης.
Ο σύμβουλος, χωρίς να κατευθύνει και να καθοδηγεί τον πελάτη σε ορισμένες σπουδές και επαγγέλματα, οφείλει να ακολουθεί τον κώδικα δεοντολογίας και να σέβεται τις αρχές που διέπουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό, δηλαδή την αρχή της αναγνώρισης της ελεύθερης επιλογής, την αποδοχή άνευ όρων του πελάτη, την αρχή της ατομικότητας και την τήρηση του απορρήτου.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη και η προώθηση στην απασχόληση των ανέργων που επιθυμούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας του ευρύτερου πολιτιστικού τομέα. Ο σύμβουλος πολιτιστικής απασχόλησης είναι ο διαμεσολαβητής μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και της πολιτιστικής διαχείρισης σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Ειδικότερα, σκοπός του είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στους ενδιαφερόμενους για την ανάληψη επαγγελματικών πρωτοβουλιών, η πληροφόρησή τους για διάφορα θέματα, όπως η διάρθρωση της τοπικής αγοράς εργασίας στον πολιτιστικό τομέα, η βελτίωση των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση της κοινωνικής τους δικτύωσης, η συστηματική παρακολούθηση του ατομικού τους σχεδίου δράσης για την επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων κ.ά.
Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με την οργανωμένη προσέγγιση και προσέλκυση επιχειρήσεων και την ευαισθητοποίηση τοπικών φορέων σε ζητήματα πολιτιστικής απασχόλησης, την υλοποίηση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, την ενημέρωση των εξυπηρετούμενων για προγράμματα κατάρτισης και ευκαιρίες απασχόλησης στην τοπική και ευρύτερη αγορά εργασίας κ.ά. Επιπλέον, είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να συμβάλει στη συλλογή έγκυρου και αξιόπιστου πληροφοριακού υλικού για την καθημερινή του εργασία, αλλά και να αναδεικνύει το καλλιτεχνικό έργο των ενδιαφερόμενων μέσα από σχετικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
where can i get the abortion pill online
click buy cytotec for 24 week abortion
women who cheat on their husband
click unfaithful husband
women love to cheat
open online