ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
ΤΟΜΕΙΣ:
Τα μαθήματα διακρίνονται σε
• μαθήματα Επιστημών της Αγωγής
• μαθήματα των οποίων τα αντικείμενα σχετίζονται με τα περιεχόμενα των δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.
• μαθήματα διδακτικής κατάρτισης
Κάθε φοιτητής για να ολοκληρώσει τις σπουδές του και να πάρει πτυχίο πρέπει να έχει συμπληρώσει οκτώ τουλάχιστον εξάμηνα σπουδών και να έχει συγκεντρώσει 182 διδακτικές μονάδες (δ.μ.). Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών το τμήμα χωρίζεται σε 4 τομείς:
α) Τομέας Ψυχολογίας - Ειδικής Αγωγής
β) Τομέας Γλώσσας και Ιστορίας
γ) Τομέας Παιδαγωγικής
δ) Τομέας Αισθητικής Παιδείας
Οι φοιτητές παρακολουθούν ένα κοινό κορμό μαθημάτων κατά τα 4 πρώτα εξάμηνα. Στην αρχή του Ε΄ εξαμήνου επιλέγουν τον προσανατολισμό που επιθυμούν να δώσουν στις σπουδές τους.
Το σύνολο των 182 διδακτικών μονάδων κατανέμεται ως εξής:
Α) 90 δ.μ. συγκεντρώνονται από υποχρεωτικά μαθήματα. Ειδικότερα, στα πρώτα τέσσερα εξάμηνα θα πρέπει να συμπληρώσουν 50 δ.μ. από Υποχρεωτικά Μαθήματα Κορμού. Στα επόμενα 4 εξάμηνα, οι φοιτητές θα πρέπει να συγκεντρώσουν 20 δ.μ. από Υποχρεωτικά Μαθήματα Κορμού και 20 δ.μ. από Υποχρεωτικά Μαθήματα Προσανατολισμού.
Β) 40 δ.μ. συγκεντρώνονται από μαθήματα επιλογής. Σ' αυτές μπορεί να περιληφθούν 8 μονάδες από ελεύθερες επιλογές από άλλα τμήματα ή σχολές και 10 δ.μ. από διπλωματική εργασία.
Γ) 12 δ.μ. από ξένη γλώσσα (υποχρεωτικές).
Δ) 40 δ.μ. από πρακτικές ασκήσεις.
Για τους φοιτητές που έχουν εισαχθεί πριν από το ακαδημαϊκό έτος 1999-2000 ισχύει η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών αριθμ. 9/19.4.94. Σύμφωνα με αυτήν, οι φοιτητές έχουν υποχρέωση να συγκεντρώσουν 90 δ.μ. από υποχρεωτικά μαθήματα, 12 δ.μ. από το μάθημα της ξένης γλώσσας, 40 δ.μ. από κατ'επιλογήν μαθήματα και 40 δ.μ. από τις πρακτικές ασκήσεις. Στις 40 δ.μ. από τα κατ'επιλογήν μαθήματα μπορούν να προσμετρηθούν 10 δ.μ. από τη διπλωματική εργασία καθώς και 8 δ.μ. από μαθήματα άλλων σχολών ή τμημάτων (ελεύθερη επιλογή).
Το μάθημα της "εργαστηριακής έρευνας" μπορεί να επιλεγεί μόνο μια φορά σε κάθε εξάμηνο και στα δυο προγράμματα.
Οι φοιτητές που ακολουθούν το παλιό πρόγραμμα και χρωστούν μαθήματα από προηγούμενα εξάμηνα θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξετάσεις μαθημάτων που δε διδάσκονται πλέον για τα επόμενα 4 έτη.
Συνοπτικό πρόγραμμα πρακτικών ασκήσεων
Ο κάθε φοιτητής, κατά τη διάρκεια των σπουδών του, υποχρεούται να συμμετέχει στην πρακτική άσκηση και για τη συμμετοχή του αυτή παίρνει συνολικά 40 διδακτικές μονάδες. Πιο αναλυτικά:
1) Στο A΄ εξάμηνο και στο Β΄ εξάμηνο δεν προβλέπεται πρακτική άσκηση.
2) Στα εξάμηνα Γ΄ και Δ΄ ο/η κάθε φοιτητής/ρια κάνει μία εβδομάδα πρακτική άσκηση, ανά εξάμηνο, με σύνολο διδακτικών μονάδων 6 (3+3).
Κατά την 1η ημέρα της πρακτικής άσκησης, γίνεται ευαισθητοποίηση-ενημέρωση από τους υπεύθυνους καθηγητές στο Πανεπιστήμιο, τις επόμενες τρεις ημέρες ακολουθεί η παρατήρηση σε νηπιαγωγείο και την τελευταία ημέρα γίνεται επεξεργασία των πληροφοριών με τους υπεύθυνους καθηγητές στο Πανεπιστήμιο.
Η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιείται για το μεν Γ΄ εξάμηνο την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου για το δε Δ΄ εξάμηνο, την πρώτη εβδομάδα μετά το Πάσχα.
3) Στο Ε΄ Εξάμηνο ο/η κάθε φοιτητής/ρια κάνει δύο εβδομάδες πρακτική άσκηση, με σύνολο διδακτικών μονάδων 6.
Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, γίνονται συνδιδασκαλίες σε νηπιαγωγεία, και πραγματοποιούνται δραστηριότητες από τους φοιτητές σε όλους τους τομείς.
Η πρακτική άσκηση αυτού του εξαμήνου θα πραγματοποιείται τις δύο πρώτες εβδομάδες μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.
4) Στο ΣΤ΄ Εξάμηνο ο/η κάθε φοιτητής/ρια κάνει μία εβδομάδα πρακτική άσκηση με σύνολο διδακτικών μονάδων 3. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, γίνονται συνδιδασκαλίες σε νηπιαγωγεία, και πραγματοποιούνται δραστηριότητες από τους φοιτητές σε όλους τους τομείς.
Η πρακτική άσκηση αυτού του εξαμήνου θα πραγματοποιείται την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές του Πάσχα.
5) Στο Ζ΄ Εξάμηνο ο/η κάθε φοιτητής/ρια κάνει δύο εβδομάδες πρακτική άσκηση, με σύνολο διδακτικών μονάδων 8. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα γίνεται διδασκαλία-εφαρμογή ημερήσιου προγράμματος από τους φοιτητές.
Η πρακτική άσκηση αυτού του εξαμήνου θα πραγματοποιείται τις δύο πρώτες εβδομάδες μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.
6) Στο Η΄ Εξάμηνο ο/η κάθε φοιτητής/ρια κάνει πέντε εβδομάδες πρακτική άσκηση, με σύνολο διδακτικών μονάδων 17.
Κατά το χρονικό αυτό διάστημα γίνεται διδασκαλία-εφαρμογή ημερήσιου προγράμματος από τους φοιτητές.
Πραγματοποιούνται δύο συναντήσεις με τον υπεύθυνο καθηγητή, στην αρχή για ενημέρωση και στο τέλος για αξιολόγηση. Οι φοιτητές κάθε εβδομάδα έχουν συναντήσεις με την υπεύθυνη νηπιαγωγό τους (αποσπασμένη στο τμήμα) σχετικά με τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων τους.
Η πρακτική άσκηση αυτού του εξαμήνου θα πραγματοποιείται καθ' όλη τη διάρκεια του εξαμήνου (για οκτώ εβδομάδες περίπου), τρεις ημέρες την εβδομάδα.
Σημείωση 1: Οι φοιτητές του τομέα Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής θα επισκέπτονται ειδικά σχολεία κατά το ΣΤ΄ Εξάμηνο και κατά την δεύτερη εβδομάδα του Ζ΄ Εξαμήνου. Επίσης κατά το Η΄ Εξάμηνο οι φοιτητές αυτού του τομέα θα κάνουν την πρακτική τους σε νηπιαγωγεία στα οποία φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες. Το πρόγραμμα για αυτούς τους φοιτητές διαμορφώνεται από τον συγκεκριμένο τομέα.
Σημείωση 2: Στα εξάμηνα Γ΄ και Δ΄ οι φοιτητές θα τοποθετούνται ανά 4 σε κάθε τάξη νηπιαγωγείου και στα υπόλοιπα εξάμηνα ανά 2, πλην του Η΄ εξαμήνου, όπου θα είναι μόνοι τους (αν ο αριθμός των νηπιαγωγείων δεν επαρκεί θα μπορούν να πηγαίνουν ανά 2 και σε αυτό το εξάμηνο).
Σημείωση 3: Προκειμένου κάποιος φοιτητής να πραγματοποιήσει την πρακτική άσκηση ενός εξαμήνου θα πρέπει απαραίτητα να έχει ολοκληρώσει την πρακτική άσκηση του προηγούμενου εξαμήνου.
Διπλωματική εργασία
Η διπλωματική εργασία είναι προαιρετική, πραγματοποιείται στη διάρκεια του τελευταίου έτους σπουδών και παραδίδεται πριν από τη λήψη του πτυχίου. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία είναι δυνατόν να ενταχθούν οι διπλωματικές εργασίες είναι τα ακόλουθα:
α. Αισθητική παιδεία - γλώσσα - ιστορία (π.χ. μουσική, εικαστικά, γλώσσα, παιδική λογοτεχνία, παιδικό θέατρο, κουκλοθέατρο, ιστορία, μουσειακή εκπαίδευση).
β. Κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον (π.χ. κοινωνιολογία, κοινωνικοποίηση του παιδιού, κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, κοινωνιολογία των μέσων μαζικής επικοινωνίας, στερεότυπα των ρόλων των φύλων, οικολογία).
γ. Παιδαγωγικά: οργάνωση και διοίκηση παιδικών κέντρων (παιδαγωγικές επιστήμες), εκπαίδευση (εκπαιδευτικές έρευνες και εφαρμογές στην εκπαίδευση).
δ. Ψυχολογία: Ειδική εκπαίδευση (π.χ. ψυχολογία ανάπτυξης του φυσιολογικού παιδιού, ψυχολογία ανάπτυξης του παιδιού με ειδικές ανάγκες), κλινική ψυχολογία, ψυχολογία της μάθησης και κοινωνική ψυχολογία.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Το ΠΜΣ διαρθρώνεται σε δύο επάλληλους αλλά αυτοτελείς κύκλους σπουδών
και απονέμει αντιστοίχως:
1. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στις εξής κατευθύνσεις:
α) Προγραμματισμός αγωγής και εκπαίδευσης στην πρώτη παιδική ηλικία.
β) Ψυχοπαιδαγωγική παιδιών με ειδικές ανάγκες.
γ) Γλωσσική και πολιτισμική παιδεία.
2. Διδακτορικό δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής.
Παν/μιο Αθήνας
1. Συγκριτική Εκπαίδευση
2. Ανθρώπινα Δικαιώματα
Παν/μιο Πάτρας
1. Διδακτικές Μεθοδολογίες και Εκπαιδευτική Ψυχολογία
2. Εκπαιδευτική Θεωρία και Πρακτική
Παν/μιο Κρήτης
1. Ψυχολογίακαι Αγωγή Αναπτυσσόμενου Ανθρώπου
2. Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία Νηπιαγωγείου
3. Κοινωνιολογική και Ανθρωπιστική Διάσταση της εκπαίδευσης.
Παν/μιο Αιγαίου
1. Παιδικό Βιβλίο
2. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill where can i get the abortion pill online
how to cheat with a married woman
women affairs women who cheat on husbands
women love to cheat
open online
hiv aids organizations
site where to get hiv test
i cheated on my wife now what
read what to do when your wife cheated on you
pet prescription discount card
go viagra coupons online
drug coupon card
click prescription drugs discount cards
viagra.com coupon
read prescription coupons
abortion surgery
click abortion pill costs
discount coupon for cialis
open discount coupon for cialis
ciprofloxacin
link ciprofloxacin wiki
jasmine tookes
go jasminelle
ventolin aerosol
ventolin ventolin jarabe
prescription transfer coupon
click prescriptions coupons
rhoads pharmacy coupons
open discount prescription coupons
abortion pill costs
aegdr.org against abortion pill
fractional dilation and curettage
amres.nl how can you terminate a pregnancy
types of abortion pill
ambito20.it abortion pill definition
new prescription coupon
neron.com.pl cialis free sample coupons
vivitrol and alcohol
link vivitrol and drinking
low dose naltrexone ulcerative colitis
open naltrexone how it works
ldn and autism
site low dose naltrexone side effects fibromyalgia
ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Τα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών χορηγούν αντίστοιχο πτυχίο.
Οι Νηπιαγωγοί με εφόδιο το πτυχίο τους μπορούν να εργαστούν σε Νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά, σε παιδικούς σταθμούς (δημόσιους, δημοτικούς, ιδιωτικούς, οργανισμών και ιδρυμάτων), σε Ιδρύματα, φροντίδας, απασχόλησης και περίθαλψης του παιδιού, σε τμήματα προσχολικής ηλικίας των Κέντρων Νεότητας, σε νοσοκομεία παίδων, σε χώρους ψυχαγωγίας για το παιδί, ως παιδαγωγοί σε φορείς και οργανισμούς που ασχολούνται με το παιδί αυτής της ηλικίας.
κ.ά.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Προβληματική είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας για τους Νηπιαγωγούς και οι προοπτικές διαγράφονται ευοίωνες.Όλοι οι πτυχιούχοι των λεγόμενων "καθηγητικών σχολών", μπορούν να εργαστούν στη δημόσια και ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει αναλογία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας. Από το έτος 2003 οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνονται αποκλειστικά από τους πίνακες που θα καταρτίζονται ύστερα από διαγωνισμό.
Οι επιτυχόντες στο διαγωνισμό θα κατατάσσονται κατά τη σειρά της βαθμολογίας τους σε πίνακες επιτυχίας. Από τους πίνακες αυτούς θα γίνονται οι διορισμοί στα σχολεία κατά την απόλυτη σειρά των υποψηφίων και με βάση τις δηλούμενες προτιμήσεις τους, λαμβανομένης υπόψη και της τυχόν προϋπηρεσίας που υπάρχει στον δημόσιο τομέα . Επιτυχόντες θα θεωρούνται εκείνοι των οποίων ο βαθμός σε κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε ποσοστό τουλάχιστον 60% της προβλεπόμενης ανώτατης βαθμολογίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβει κάποιος πτυχιούχος μέρος στο διαγωνισμό, από το 2003 και μετά είναι η απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Ικανότητας (Δεν έχει καθοριστεί ακόμη ο ακριβής τρόπος απόκτησής του.
Προβλέπεται η παρακολούθηση ειδικών προγραμμάων 2 εξαμήνων, που θα οργανωθούν και θα λειτουργήσουν από τα Πανεπιστήμια). Δεν υποχρεώνονται να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Ικανότητας οι Πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και οι Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Προβλέπεται επέκταση και ενίσχυση της προσχολικής αγωγής τόσο από το κράτος όσο και από μη κρατικούς φορείς. Επομένως, το μέλλον για τους Νηπιαγωγούς διαγράφεται ενθαρρυντικό.
cytotec abortion
open abortion pill online purchase
go
redirect pregnancy termination options
why do girlfriends cheat
site my ex girlfriend cheated on me
wife cheaters
site how to cheat wife
dating a married woman
go why married men cheat
cheaters
go marriage affairs
how abortions are performed
click why abortion is wrong
free drug coupons
go rx prescription coupons
free prescription drug discount card
site viagra coupon card
viagra coupons 2016
allied.edu viagra coupon codes
abortion clinics in houston
bartsha.cz abortion clinics in los angeles
cialis dosage patton
cialis dosage for
aida angebote
site aida club
amoxicillin wiki
site amoxicillin wiki
prescription coupon card
read coupons for prescription drugs
clomid proviron pct
clomid clomid proviron pct
lilly cialis coupon
klitvejen.dk prescription discount coupons
how do you get an abortion
reddog.nu pro life
new prescription coupon
neron.com.pl cialis free sample coupons
naltrexone for anxiety
go ldn online
natrexone
go naltrexone side effects weight loss
naltrexone challenge test
zygonie.com implant treatment for alcoholism
trexone medication
read naltrexone implant treatment
vivitral shot
go naltrexone price
naltrexone implant australia
sigridw.com naltrexone opioid dependence
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Νηπιαγωγός
Ορισμός: Ο νηπιαγωγός ασχολείται με την εκπαίδευση και αγωγή των παιδιών της προσχολικής ηλικίας.
Περιγραφή: Ο νηπιαγωγός φροντίζει για την ψυχοκινητική και νοητική ανάπτυξη των μικρών παιδιών, τα βοηθά να κατανοήσουν βασικές έννοιες αντίληψης του κόσμου που τα περιβάλλει και παράλληλα, τα ασκεί στον συντονισμό των κινήσεών τους.
Για το σκοπό αυτό δημιουργεί στο χώρο του νηπιαγωγείου ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα για τα παιδιά, χρησιμοποιώντας το παιγνίδι, το τραγούδι, την απαγγελία, τη διήγηση, το χορό, τη ζωγραφική, τη χειροτεχνία. Επίσης, παρακολουθεί τα παιδιά την ώρα του παιχνιδιού και του φαγητού, με σκοπό να συνηθίσουν στην τάξη και στην καθαριότητα και να προσαρμοστούν στην ομαδική ζωή.
Το καθήκον του νηπιαγωγού είναι να βοηθά το παιδί να κατανοήσει την έννοια της ομάδας, να ενταχθεί σε αυτήν, να μάθει να συνεργάζεται, να δημιουργεί και να συναγωνίζεται ευγενικά με τους συνομηλίκους του. Το ομαδικό παιγνίδι, η ατομική δημιουργία, η πνευματική άσκηση και η ψυχαγωγία, αποτελούν τα βασικά μέσα που χρησιμοποιεί στην εκπαιδευτική του δραστηριότητα.
Εκπαίδευση: Ο νηπιαγωγός μπορεί να έχει σπουδάσει στα αντίστοιχα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων. Ακόμη, βρεφονηπιοκόμοι και βοηθοί νηπιαγωγοί, μπορούν να σπουδάσουν στα Τ.Ε.Ι. και στα Ι.Ε.Κ. αντίστοιχα.
Δεξιότητες: Είναι ένα επάγγελμα που απαιτεί γνώσεις, ικανότητες και ευαισθησία. Ο νηπιαγωγός χρειάζεται να αγαπά το παιδί, να διαθέτει υπομονή, ψυχραιμία, ήρεμο χαρακτήρα και καλή διάθεση, καθώς και την ικανότητα να μεταδίδει γνώσεις μέσω του παιγνιδιού και της δημιουργικής απασχόλησης.
Μέσα από τη δουλειά του πρέπει να εξασφαλίζει ένα κλίμα ελευθερίας και ασφάλειας, παραδοχής και σεβασμού της ατομικής προσπάθειας και να αποφεύγει ενέργειες που βασίζονται στην επίκριση, το ανταγωνιστικό πνεύμα, την απόρριψη της γνώμης του άλλου ή την άρνηση της φαντασίας.
Μέλλον: Η πληθώρα των αποφοίτων νηπιαγωγών καθιστά σχετικά δύσκολο το διορισμό τους στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά υπάρχουν προοπτικές βελτίωσης λόγω της ανάπτυξης των υπηρεσιών πρόνοιας τα τελευταία χρόνια.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο νηπιαγωγός μπορεί να απασχοληθεί στη δημόσια και ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε δημόσιους και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, σε ιδρύματα φροντίδας για το παιδί, σε νοσοκομεία για παιδιά κ.λ.π. Ακόμη, μπορεί να ιδρύσει δικό του νηπιαγωγείο ή παιδικό σταθμό.
Επαγγελματικές συνθήκες: Το ευχάριστο περιβάλλον αποτελεί προϋπόθεση για τη λειτουργία ενός σύγχρονου νηπιαγωγείου. Οι χώροι όπου εργάζεται ο νηπιαγωγός, είναι συνήθως καλά θερμαινόμενοι, ήσυχοι, καθαροί και χαρούμενα διακοσμημένοι.
Ο νηπιαγωγός εργάζεται όρθιος και με συνεχώς τεταμένη την προσοχή, καθώς δεν του επιτρέπεται να αφαιρεθεί, έχοντας να κάνει με πολύ μικρά παιδιά που έχουν άγνοια των κινδύνων. Για αυτό, παρόλο που το επάγγελμα είναι ενδιαφέρον, γίνεται δύσκολο και κουραστικό.
Επαγγελματικές οργανώσεις: Ο συλλογικός φορέας που εκπροσωπεί το επάγγελμα είναι η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.)., εφόσον ο νηπιαγωγός εργάζεται στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαιδευση.
Γενικά σχόλια: Η φροντίδα και η εκπαίδευση των παιδιών που βρίσκονται στην τρυφερή προσχολική ηλικία, απαιτεί αγάπη για το επάγγελμα, πολύ υπομονή και αρκετή προσπάθεια από πλευράς του νηπιαγωγού, προκειμένου το παιδί να αναπτυχθεί ψυχοκινητικά και να αντιληφθεί τον εαυτό του και το περιβάλλον γύρω του.
Βασικός ρόλος του νηπιαγωγείου είναι η ενεργητική συμμετοχή του νηπίου στην οικοδόμηση της γνώσης, πράγμα που επιτυγχάνεται με τη συνεχή στήριξη και υποβοήθηση του νηπιαγωγού.
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Η πρώτη επαφή του παιδιού με ένα οργανωμένο κοινωνικό σύνολο, άλλο από το περιβάλλον της οικογένειας του, γίνεται στο νηπιαγωγείο και η νηπιαγωγός είναι αυτή που αναλαμβάνει να το βοηθήσει να ενταχθεί ομαλά σε αυτό.
Παράλληλα, το βοηθάει να αποκτήσει τις πρώτες γνώσεις για τον κόσμο που το περιβάλλει και ν' αναπτύξει τις ικανότητες του μέσα από το ομαδικό παιχνίδι και διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες (π.χ. χορός, τραγούδι, ζωγραφική, χειροτεχνία.κ λ.π.).
Επίσης, το βοηθάει να μάθει να συμβιώνει σε μια μικρή κοινωνική ομάδα όπως είναι η τάξη του νηπιαγωγείου. Φροντίζει την ψυχοκινητική και διανοητική ανάπτυξη του παιδιού με στόχο την απόκτηση υγιούς προσωπικότητας.
Οι συνθήκες εργασίας εξαρτώνται από την κτιριακή υποδομή, τον εξοπλισμό και την οργάνωση του χώρου όπου εργάζονται.
Εξαρτώνται, επίσης, από το αν εργάζεται σε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα ή ως ελεύθερος επαγγελματίας. Το ωράριο εργασίας εξαρτάται, επίσης, από το αν δουλεύει σε νηπιαγωγείο ή παιδικό σταθμό.
Η εργασία είναι αρκετά κουραστική διότι αναλαμβάνει την ευθύνη της φροντίδας και της επίβλεψη μικρών παιδιών.
Γι' αυτό πρέπει να αγαπά ει πολύ τα παιδιά, να έχει υπομονή μαζί τους, να τα καταλαβαίνει και να έχει την επιθυμία να τα βοηθήσει ν' αναπτύξουν την προσωπικότητα τους. Επίσης, πρέπει να είναι τρυφερή και στοργική μαζί του ς και προσεκτική. Πρέπει να είναι άτομο κοινωνικό, να έχει οργανωτικές ικανότητες καινά εμπνέει εμπιστοσύνη.
ΠΗΓΗ:ΝΕΣΤΩΡ
Επάγγελμα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η ομαλή διαδικασία ένταξης του παιδιού από το περιβάλλον της οικογένειας σε αυτό ενός οργανωμένου κοινωνικού συνόλου, όπως είναι το σχολείο, επιβάλλει την ύπαρξη ενός ενδιάμεσου κρίκου, του νηπιαγωγείου. Η νηπιαγωγός δηλαδή (επειδή θεωρείται κατά κανόνα γυναικείο επάγγελμα, παρόλο που και οι άντρες έχουν αρχίσει να το ασκούν τα τελευταία χρόνια) είναι ο ειδικός παιδαγωγός που θα αναλάβει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και θα τα βοηθήσει να αποκτήσουν τις πρώτες γνώσεις για τον κόσμο που τα περιβάλλει αλλά και τους τρόπους συμβίωσης, οργάνωσης και κατανόησης σε μια μικρή κοινωνική ομάδα, όπως είναι η τάξη του νηπιαγωγείου.
Γι' αυτό το λόγο φροντίζει για την αρμονική ανάπτυξη των ικανοτήτων του παιδιού μέσα από το ομαδικό παιχνίδι, την ατομική δημιουργία, την πνευματική άσκηση και την ψυχαγωγία (π.χ. τραγούδι, χορός, ζωγραφική, χειροτεχνία κ.λπ.), με στόχο να αποκτήσει ολοκληρωμένη και στέρεη προσωπικότητα.
Εκτός από την προσχολική εκπαίδευση μπορεί να ασχοληθεί με την επιστημονική έρευνα σε θέματα εκπαίδευσης και αγωγής.
Συνθήκες Εργασίας:
Τα νηπιαγωγεία πρέπει να είναι ευχάριστοι χώροι, άπλετα φωτισμένοι, διακοσμημένοι με χαρούμενα χρώματα και κυρίως φροντισμένοι με σκοπό τα παιδιά να νιώθουν όμορφα στο περιβάλλον τους. Τα νηπιαγωγεία, ωστόσο, συχνά δεν πληρούν όλες τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις, κάποιες φορές μάλιστα οι χώροι είναι ακατάλληλοι, με αποτέλεσμα η νηπιαγωγός να διαμορφώνει η ίδια το χώρο δημιουργώντας καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά. Η εργασία είναι αρκετά κουραστική καθώς αναλαμβάνει τη φροντίδα μικρών παιδιών, που δεν είναι σε θέση πάντα να αυτοεξυπηρετούνται.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Το έργο που επιτελεί η νηπιαγωγός είναι σημαντικό, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του παιδιού και, πρώτα απ? όλα, πρέπει να έχει επίγνωση του ρόλου της. Επομένως, πρέπει να αγαπά τα παιδιά, ώστε να ασχολείται με υπομονή, ηρεμία και καλή διάθεση μαζί τους. Χρειάζεται να συμμετέχει ακούραστα στα παιχνίδια των παιδιών, ώστε μέσω αυτών να μεταδίδει τις γνώσεις της.Πρέπει να διαθέτει κοινωνικότητα και να εμπνέει εμπιστοσύνη, όπως και να επιβάλλεται με το διάλογο και την πειθώ.
Σπουδές:
Η εκπαίδευση των νηπιαγωγών μπορεί να γίνει στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (παράρτημα Αλεξανδρούπολη), στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου (παράρτημα Ρόδος), στα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας (παράρτημα Βόλος) και Κρήτης (παράρτημα Ρέθυμνο), στα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και Δυτικής Μακεδονίας (παράρτημα Φλώρινα), στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πάτρας καθώς και στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής (κατεύθυνση Νηπιαγωγοί) του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα και οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο των ενδιαφερόντων τους.
Οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο ενδιαφερόντων τους, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Σπουδές επίσης μπορούν να γίνουν σε ΙΕΚ, ή Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, με διαφορετικό επίπεδο σπουδών, με την προϋπόθεση όμως ότι οι τίτλοι σπουδών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και προσόντων.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του/ της Νηπιαγωγού προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 12 (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985) και το ΠΔ 24/1991 (ΦΕΚ 9/τ. Α/4-2-1991), τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα, εφόσον είναι διορισμένος/ η στο Δημόσιο.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Μπορεί να εργαστεί σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς (δημόσιους, ιδιωτικούς, δημοτικούς, οργανισμών, ασφαλιστικών ταμείων κ.λπ.), ιδρύματα φροντίδας παιδιών, νοσοκομεία παίδων· ως ελεύθερος επαγγελματίας με δικό του νηπιαγωγείο. Το ισοζύγιο του επαγγέλματος είναι αρνητικό εξαιτίας του μεγάλου όγκου των αδιόριστων νηπιαγωγών. Βέβαια, βρίσκουν επαγγελματικές διεξόδους σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σε άλλα ιδρύματα ή οργανισμούς φροντίδας παιδιών.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ναυαρίνου 13Α, 106 80 Αθήνα, τηλ.: 210/3688196, http://www.ecd.uoa.gr/
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/995064, 995065, http://www.auth.gr/nured/
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, παράρτημα Φλώρινας, 53100 Φλώρινα: τηλ.: 23850/22471, http://nured-fl.auth.gr/
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Πανεπιστημιούπολη-Δουρούτη, 45110 Ιωάννινα, τηλ.:26510/97188-9, http://www.uoi.gr/gr/schools/nipia/univ.htm
Πανεπιστήμιο Πάτρας: Πανεπιστημιούπολη, 26110 Πάτρα, τηλ.: 26510/997645, http://www.upatras.gr
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: Νέα Χιλή, 68100 Αλεξανδρούπολη, τηλ.: 25510/39623, http://www.psed.duth.gr
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Πανεπιστημιούπολη Ρεθύμνου, 74100 Ρέθυμνο, τηλ.: 28310/77650-2, http://www.edc.uoc.gr
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Λεωφ. Δημοκρατίας, 85100 Ρόδο, τηλ.:22410/99100, http://www.rhodes.aegean.gr/gr/index.htm
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221 Βόλος, τηλ.: 24210/74802, 74804, http://www.ece.uth.gr/
Πανεπιστήμιο Κύπρου: Τ.Θ. 20537, Τ.Κ. 1678 Λευκωσία, τηλ.: 00357-22894000, φαξ: 00357-22894463, htpp://www.ucy.ac.cy
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 104 32 Αθήνα, τηλ.: 210/5225565, fax: 210/5228966.
ΔΟΑΤΑΠ - Αθήνας (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης), Αγ. Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437, τηλ. κέντρο: 210-5281000, fax: 210-5239525, 210-5239679, e-mail: information@doatap.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Θεσσαλονίκης (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης),Υπ. Μακεδονίας Θράκης - Διοικητήριο, ΤΚ. 54123, τηλ.: 2310-379371-2, fax: 2310-379374, e-mail: thessaloniki@doatap.gr.
ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Αθήνα Πανεπιστημίου 67 (5ος όροφος), Τ.Κ. 105 64, τηλ: 210-3243923, fax: 210-3316651, http://www.srpq.gr, e-mail: srpq@otenet.gr.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η μελέτη, ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση σύγχρονων προγραμμάτων και συστημάτων ανάπτυξης και εκπαίδευσης παιδιών προσχολικής ηλικίας με ειδικές ανάγκες.
Ειδικότερα, ο ψυχολόγος αυτός ασχολείται με τη διάγνωση, την πρόληψη και την ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπιση αναπτυξιακών δυσκολιών και ειδικών διαταραχών που παρουσιάζουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας με ειδικές ανάγκες. Προτείνει, οργανώνει και υλοποιεί αναπτυξιακά προγράμματα αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα προβλήματα, επιχειρώντας να βελτιώσει την καθημερινότητά τους και να διευκολύνει τη διαδικασία μάθησης και προσαρμογής στο περιβάλλον.
Παράλληλα, στα επαγγελματικά του καθήκοντα περιλαμβάνεται και η ψυχοπαιδαγωγική συμβουλευτική σε εκπαιδευτικούς, αλλά και η συμβουλευτική υποστήριξη των γονέων για την αντιμετώπιση επιμέρους δυσκολιών και προβλημάτων προσαρμογής του παιδιού στα πλαίσια της τάξης και της σχολικής ζωής γενικά.
Επίσης, ασχολείται με την έρευνα, το σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας στο χώρο του σχολείου και της οικογένειας και αξιοποιεί τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας στη διαδικασία της αγωγής και της παιδαγωγικής της ενσωμάτωσης. Επιπλέον, συνεργάζεται με άλλους επιστήμονες, όπως παιδοψυχολόγους, παιδίατρους, νευρολόγους, ειδικούς δυσλεξίας και λογοθεραπείας κ.ά. για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη δουλειά του.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών, ψυχολογικών και κοινωνικών μεθόδων και τεχνικών για την αποτελεσματική εκπαίδευση και ενίσχυση παιδιών σε ποικίλα κοινωνικοπολιτισμικά θέματα.
Ειδικότερα, πραγματοποιεί παρεμβάσεις σε εκπαιδευτικό πλαίσιο εφαρμόζοντας βασικές αρχές γνωστικών, συμπεριφοριστικών και κοινωνικών θεωριών μάθησης με στόχο την παραγωγή νέας γνώσης αναφορικά με τη μάθηση, τις γνωστικές δεξιότητες, τη διαχείριση της πληροφορίας, την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στη διαδικασία της μάθησης κ.λπ.
Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται έννοιες όπως παιδί και κοινωνικοποίηση, πολυπολιτισμικές παράμετροι στην αντίληψη της έννοιας του χώρου και χρόνου από τα παιδιά, η έννοια του αριθμού και η διδακτική διαχείριση των λαθών, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτικές προεκτάσεις και προτάσεις, κοινωνικές συνιστώσες της μαθηματικής εκπαίδευσης, ψυχική αντοχή παιδιών που έχουν βιώσει στρεσογόνες εμπειρίες, όπως η μετανάστευση, το διαζύγιο γονέων, η υιοθεσία, η φτώχεια κ.τ.λ., σχολική και μη σχολική μάθηση, στρατηγικές μάθησης και διδακτικές προσεγγίσεις, οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της εκπαίδευσης κ.ά.
Βασικός σκοπός αυτών των μελετών είναι να εντοπιστούν οι ατομικοί, οικογενειακοί και κοινωνικοί παράγοντες που λειτουργούν προστατευτικά για την ψυχική υγεία των παιδιών και την ψυχολογική επάρκειά τους.
Οι μελέτες αυτές δίνουν τη δυνατότητα στον ειδικό να σχεδιάσει, να οργανώσει και να αξιολογήσει καινοτομικά προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης και εμψύχωσης, σε συνεργασία με άλλους διεπιστημονικούς επαγγελματίες, όπου δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων στις περιπτώσεις των παιδιών που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο να παρουσιάσουν δυσκολίες προσαρμογής στο κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ασχολείται με την ψυχοσωματική εξέλιξη, τη διαπαιδαγώγηση και κοινωνικοποίηση των παιδιών από τις πρώτες μέρες της ζωής τους μέχρι την ηλικία των έξι ετών. Βασικό του καθήκον είναι η συμμετοχή των παιδιών στις καθημερινές δραστηριότητες του παιδικού σταθμού που έχουν σκοπό να προσφέρουν στο παιδί γνώσεις και εμπειρίες.
Οι εμπειρίες αυτές θα βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει τις πνευματικές του ικανότητες, τη φαντασία, την παρατηρητικότητα, τη δημιουργικότητα, και να ωριμάσει συναισθηματικά και ψυχοκινητικά. Είναι υπεύθυνος για την τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής και ασφαλείας και φροντίζει για την υποδοχή, την καθαριότητα, τη διατροφή, την ξεκούραση και την αναχώρηση των παιδιών από το χώρο του σταθμού. Πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός με τη συμπεριφορά των παιδιών και να ενημερώνει τους υπεύθυνους, όταν αντιλαμβάνεται παράξενες αντιδράσεις ή παθολογικά συμπτώματα. Συντάσσει εκθέσεις και τηρεί τα βιβλία που αφορούν την καθημερινή λειτουργία του σταθμού.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών δράσεων, υπηρεσιών και προϊόντων για την προσχολική ηλικία και για άλλους ειδικούς πληθυσμούς, εμπλουτίζοντας την εκπαίδευσή τους με κοινωνική ευαισθησία και προοπτική.
Ειδικότερα, ο ειδικός αυτός μελετά διάφορες διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη διαμόρφωση του ρόλου του φύλου, εξετάζοντας θέματα φύλου και εκπαίδευσης, φύλου και απασχόλησης, φύλου και θετικών επιστημών - νέων τεχνολογιών κ.ά.. Δίνει έμφαση στο νέο κοινωνικοοικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και οργανώνει συστηματικές επιστημονικές έρευνες, επιχειρώντας να συνεισφέρει στην παραγωγή νέας επιστημονικής γνώσης σχετικά με την προώθηση την ισότητας των φύλων σε όλους του τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.Συνεργάζεται με άλλους εξειδικευμένους επιστήμονες στην προσπάθειά του να συλλέξει πληροφορίες και «καλές πρακτικές» για την ισότητα των φύλων στο χώρο της εργασίας και της εκπαίδευσης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη νέων μορφών εκπαίδευσης (εκπαίδευση από απόσταση, διά βίου εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων, επαγγελματική κατάρτιση κ.λπ.), και απασχόλησης (τηλε-εργασία, μερική απασχόληση, άτυπες μορφές απασχόλησης, κ.λ.π.), όπως έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της Κοινωνίας της Γνώσης και της Πληροφορίας σε σχέση με την ισότητα των φύλων στα πλαίσια του mainstreaming.
Τέλος, είναι δυνατόν να ασχολείται και με την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για επιχειρήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα Φύλου, Νέων Μορφών Εκπαίδευσης και Νέων Μορφών Απασχόλησης αξιοποιώντας σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, ηλεκτρονικές πλατφόρμες μάθησης και σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας, που προάγουν την ομαδική εργασία, τη συνεργατική μάθηση και τη διαδραστική επικοινωνία.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η μελέτη, η οργάνωση, η υλοποίηση και η αξιολόγηση σύγχρονων προγραμμάτων και ψυχοπαιδαγωγικών δραστηριοτήτων με στόχο τη διευκόλυνση της ένταξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας από το οικογενειακό περιβάλλον στη σχολική κοινότητα.
Ειδικότερα, ο ψυχοπαιδαγωγός προσχολικής ηλικίας σχεδιάζει ολοκληρωμένα προγράμματα αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών, υποβοηθώντας την αρμονική ανάπτυξή τους, την έκφραση της δημιουργικότητας τους, την πνευματική και σωματική άσκησή τους, επιχειρώντας την ομαλή προσαρμογή τους σε ένα οργανωμένο κοινωνικό σύνολο, αλλά και την ισόρροπη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του ψυχισμού τους.
Παράλληλα, στα επαγγελματικά του καθήκοντα περιλαμβάνεται και η ψυχοπαιδαγωγική συμβουλευτική υποστήριξη των γονέων για την αντιμετώπιση επιμέρους δυσκολιών και προβλημάτων προσαρμογής του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο.
Επίσης, ασχολείται με την έρευνα, το σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας στο χώρο του σχολείου και της οικογένειας και αξιοποιεί τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας διευκολύνοντας τη διαδικασία της μάθησης και γενικότερα της προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον, συνεργάζεται με άλλους επιστήμονες, όπως παιδοψυχολόγους, παιδίατρους κ.ά. για καλύτερα αποτελέσματα.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
ordering abortion pills to be shipped to house
link abortion pill online purchase