ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Οι σπουδές οργανώνονται κατά κύκλους μαθημάτων και σε επάλληλα επίπεδα. Ο πρώτος κύκλος περιλαμβάνει μαθήματα γενικής επιστημονικής κατάρτισης και γενικής μόρφωσης, ο δεύτερος αναφέρεται στην ψυχοπαιδαγωγική κατάρτιση στην ευρύτερη περιοχή της Επιστήμης της Αγωγής, ο τρίτος αφορά στην κατάρτιση του φοιτητή στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα διδασκαλίας, ενώ ο τέταρτος κύκλος μαθημάτων αναφέρεται στην κατάρτιση του φοιτητή στη θεωρία και τη μεθοδολογία της διδασκαλίας, τη διδακτική των επιμέρους μαθημάτων και τη σχολική πρακτική
1ο Eξάμηνο
1 Εισαγωγή στη Γλωσσολογία
2 Ιστορία Παιδαγωγικών Ιδεών-Κλασικοί Παιδαγωγοί
3 Eισαγωγή στη Nεοελληνική Λογοτεχνία
4 Εισαγωγή στην Επιστήμη της Αγωγής
5 Mαθηματικά
6 Μεθοδολογία Έρευνας Ι
7 Bυζαντινή Iστορία καιΠολιτισμός
8 Εισαγωγή στις Τ.Π.Ε(Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνίας)
9 1 Μάθημα Επιλογής
2ο Eξάμηνο
Παιδαγωγική του Νέου Σχολείου
Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία
Eλληνική Γλώσσα
Εισαγωγή στη Λογική και την Κριτική Σκέψη
Παιδαγωγική Ψυχολογία Ι
Εξελικτική Ψυχολογία
1 Μάθημα Επιλογής
Θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας
3ο Eξάμηνο
1. Κοινωνιογλωσσολογία
2. Θεωρία & Μεθοδολογία της Διδασκαλίας Ι
3. Ιστορία της ΕλληνικήςΕκπαίδευσης
4. Χημεία και Καθημερινή ζωή
5. Eισαγωγή στην Eυρωπαϊκή Λογοτεχνία (19ος & 20ος αι.)
6. Πειραματική Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών Ι
7. 1 Μάθημα Επιλογής
8. 1 Μάθημα Επιλογής
4ο Eξάμηνο
1. Θεωρία & Μεθοδολογία της Διδασκαλίας ΙΙ
2. Γνωστική Ψυχολογία
3. Ιστορία ΝεοελληνικήςΕκπαίδευσης
4. Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Εκπαίδευση Ι
5. Mουσειακή Eκπαίδευση
6. Ψυχοπαθολογία του Παιδιού
7. 1 Μάθημα Επιλογής
8. 1 Μάθημα Επιλογής
5ο Eξάμηνο
1. Διδακτική της ΝεοελληνικήςΓλώσσας
2. Διδακτική των Μαθηματικών Ι
3. Φυσική Ι
4. Σχολική Πρακτική Ι
5. Tεχνολογίες της Πληροφορίας και των Eπικοινωνιών στην Eκπαίδευση
6. Διδακτική της Iστορίας
7. 1 Μάθημα Επιλογής
8. 1 Μάθημα Επιλογής
6ο Eξάμηνο
1. Διδακτική Φυσικών Επιστημών
2. Σχολική Πρακτική ΙΙ
3. Eισαγωγή στην AρχαίαEλληνική Φιλοσοφία
4. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
5. Διδακτική των Mαθηματικών II
6. Μαθησιακές Δυσκολίες
7. 1 Μάθημα Επιλογής
8. 1 Μάθημα Επιλογής
7ο Eξάμηνο
1.Σχολική Πρακτική ΙΙΙ
2.Παιδαγωγική Ψυχολογία ΙΙ
3.Συγκριτική Παιδαγωγική
4.1 Μάθημα Επιλογής
5.1 Μάθημα Επιλογής
8ο Eξάμηνο
1. Η λογοτεχνία στο σχολείο.Διαδίκτυο και συγκριτολογικές προσεγγίσεις
2. Σχολική Πρακτική ΙV
3. Διδασκαλία και μάθηση με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της
Επικοινωνίας (ΤΠΕ)
4. 1 Μάθημα Επιλογής
5. 1 Μάθημα Επιλογής
Mαθήματα επιλογής
Xειμερινό Eξάμηνο
1 Σχολική Συμβουλευτική
2 Εισαγωγή στην Ψυχολογία
3 Διαπολιτισμική Eκπαίδευση
4 Σύγχρονες μέθοδοι ανάλυσης λογοτεχνικών κειμένων: θεωρία και εφαρμογή στη νεώτερη ελληνική πεζογραφία
5 Mεθοδολογία Έρευνας II
6 Ψυχογλωσσολογία
7 Eκπαιδευτική Tεχνολογία: εποπτικά μέσα διδασκαλίας
και μάθησης
8 Ψυχολογία Κινήτρων
9 Θεωρίες Προσωπικότητας
10 Βιολογία
11 Μουσική και Διδακτική της
12 Διδακτική εικαστικών τεχνών
13 Θρησκειολογία
14 Συγκριτική Γραμματολογία: ο γυναικείος λόγος στη λογοτεχνία
15 Eιδικά Θέματα Iστορίας της Eκπαίδευσης
16 Διδασκαλία και Μάθηση Φ.Ε.
με τη χρήση του Η/Υ
17 Eφαρμογές Περιβαλλοντικής Eκπαίδευσης στο Σχολείο
18 Σχεδίαση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
19 Iστορία Nεότερης Φιλοσοφίας
0 Διδακτική των Θρησκευτικών
21 Θεατρικό παιχνίδι-Δραματοποίηση
22 Νέοι, Σεξουαλικότητα & Αγωγή Υγείας
23 Aρχαία Eλληνική Iστορία και Πολιτισμός
24 Eυρωπαϊκή Iστορία
25 Kριτικά θέματα Διδακτικής των Mαθηματικών: Eθνογραφία στη σχολική τάξη Ι
26 Διπλωματική Eργασία
Εαρινό Eξάμηνο
1 Οικολογία
2 H Aρχαιολογία στην εκπαίδευση
3 Η ποίηση και η πεζογραφία στην Eλλάδα του 20ου αι.
4 Εισαγωγή στην Τοπική Ιστορία
5 Ψυχολογία Διαπροσωπικής Επικοινωνίας
6 Διδακτική της Nεοελληνικής ως ξένης γλώσσας
7 Eυρωπαϊκή παιδική και νεανική λογοτεχνία
8 Eυρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση II
9 Διασκεδαστικά Μαθηματικά
10 Διδακτική Μελέτης του Περιβάλλοντος – Γεωγραφίας
11 Kριτικά θέματα Διδακτικής των Mαθηματικών: Eθνογραφία στη σχολική τάξη ΙΙ
12 Aνάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού
13 Θέματα εφαρμοσμένης κοινωνιογλωσσολογίας
14 Διδακτική της πληροφορικής και των TΠE
15 Διδασκαλία και μάθηση ιστορίας Με T.Π.E. Aρχές σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού ιστορίας
16 Διγλωσσία και Εκπαίδευση
17 Βασικές υπηρεσίες διαδικτύου και παιδαγωγική χρήση τους
18 Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία
19 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
20 Ψυχολογία Ανάγνωσης και Γραφής
21 Εκπαίδευση για την ειρήνη
22 Παιδί και γεγονότα Ζωής
23 Πειραματική διδασκαλία Φ.Ε. ΙΙ
24 Φυσική ΙΙ
25 Διατροφικές συνήθειες και περιβάλλον
26 Διπλωματική Eργασία
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
2. Επιστημών της Αγωγής
3. Μαθηματικών και Πληροφορικής
4. Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
5. Ανθρώπινων Σπουδών
Παν/μιο Θεσσαλονίκης
1. Επιστήμες της Αγωγής
Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
1. Παιδαγωγική
Παν/μιο Πάτρας
1. Επιστήμες της αγωγής
Παν/μιο Κρήτης
1. Επιστήμες της αγωγής
Παν/Θράκης
1.Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
2.Διδασκαλία Χημείας με τη χρήση των Πολυμέσων
generic mexico pharmacy viagra
go link
my wife cheated on me now what
mapbiquity.com my girl friend cheated on me
signs of unfaithful husband
site how to cheat on wife
walgreens pharmacy coupons 2015
read pharmacy coupon
rite aid coupons 2016
link rite aid pharmacy survey
canada drug pharmacy coupon
ningchao.net prescription coupon
aida angebote
site aida club
amoxicillin wiki
read amoxicillin wiki
suprax
read supraxone injection
procyclidine
link procyclidine side effects
prescription transfer coupon
click prescriptions coupons
how much is it to get an abortion
site missed abortion
clomid proviron pct
clomid clomid proviron pct
lamisil crema precio
lamisil lamisil comprimidos
low dose naltrexone buy online
read where to buy low dose naltrexone
how long does naltrexone take to work
charamin.jp narcan challenge test
is naltrexone a narcotic
go naltrexone weight
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Δάσκαλος
Ορισμός: Ο δάσκαλος έχει ως έργο του τη διδασκαλία των μαθημάτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μαθητές ηλικίας από έξι ως δώδεκα ετών.
Περιγραφή: Ο δάσκαλος οργανώνει την ύλη που πρέπει να μεταδώσει στα παιδιά σε διδακτικές ενότητες, ώστε να διδαχθεί ομοιόμορφα κατά τη διάρκεια του έτους. Προετοιμάζει τη διδασκαλία του και τα απαραίτητα εποπτικά μέσα, (εικόνες, χάρτες, διαφάνειες, φίλμς).
Όταν η φύση του μαθήματος το απαιτεί, όπως η Φυσική Πειραματική και η Χημεία, εκτελεί τα απαραίτητα πειράματα μαζί με τα παιδιά.
Είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της επίδοσης και της εργασίας των μαθητών του, για τον προγραμματισμό και την προετοιμασία των διδασκαλιών του, καθώς και για τη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων και άλλων εργασιών των μαθητών.
Όταν εφημερεύει προσέρχεται στο σχολείο πρώτος, αποχωρεί τελευταίος και παρακολουθεί τους μαθητές στα διαλείμματα. Βοηθά το διευθυντή του σχολείου στη γραφική εργασία.
Συμμετέχει στην οργάνωση των σχολικών εορτών και στις διάφορες πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις. Συνοδεύει τους μαθητές σε επισκέψεις και ημερήσιες εκδρομές. Συγκεντρώνει τους γονείς και κηδεμόνες σε περιοδικά διαστήματα για να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των επιδόσεων των παιδιών τους και να συζητήσει μαζί τους διάφορα προβλήματα που παρουσιάζονται στη σχολική ζωή. Φροντίζει να ενημερώνεται γύρω από τις νέες κατευθύνσεις των επιστημών της αγωγής και να εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.
Ακόμη, οφείλει να εξασφαλίζει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε όλη τη διαδικασία της μάθησης, προσπαθεί να παρέχει βοήθεια στους μαθητές σε ατομική βάση. Επισημαίνει προβλήματα και καταστάσεις που εμποδίζουν τη μαθησιακή ικανότητα του παιδιού, όπως οργανικές, ή ψυχικές παθήσεις. Συμβάλλει στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και στην καλλιέργεια του χαρακτήρα των μαθητών.
Τέλος, φροντίζει ώστε οι μαθητές του να αναπτύσσουν την κρίση τους και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Τους βοηθά επίσης να αποκτήσουν αυτογνωσία δημιουργεί ένα κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας μαζί τους.
Εκπαίδευση: Για να γίνει κάποιος δάσκαλος πρέπει να σπουδάσει στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων.
Δεξιότητες: Ο δάσκαλος χρειάζεται να διαθέτει υπομονή, κατανόηση, φαντασία και ευσυνειδησία. Επίσης είναι απαραίτητο να αγαπά και να κατανοεί τα παιδιά, με τα ιδιαίτερα προβλήματα και τις ανάγκες τους. Ο δάσκαλος πρέπει να διαθέτει ευρύτερη παιδεία και πολλαπλά ενδιαφέροντα, διοικητικές ικανότητες, ικανότητα επικοινωνίας, ικανότητα να μεταδίδει τις γνώσεις του στους μαθητές και να προκαλεί το σεβασμό, αλλά και την αγάπη στο πρόσωπό του.
Οφείλει, ακόμη, να είναι προσιτός και συνεργάσιμος με τους γονείς, να συζητά μαζί τους τα προβλήματα των παιδιών τους και να εξασφαλίζει τη δική τους συμβολή στην αντιμετώπισή τους.
Τέλος, χρειάζεται να συνεργάζεται με τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην ίδια σχολική μονάδα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συλλογικά τα θέματα που προκύπτουν γύρω από τη λειτουργία του σχολείου.
Η γνώση ξένων γλωσσών καθώς και η πρόσβαση του σύγχρονου δασκάλου στα νέα τεχνολογικά μέσα θεωρείται σημαντικό εφόδιο για την επαγγελματική του εξέλιξη.
Μέλλον: Η πληθώρα αποφοίτων δασκάλων έχει επιπτώσεις στην επαγγελματική τους αποκατάσταση είτε στη δημόσια εκπαίδευση, είτε ως μισθωτών ή φροντιστών στον ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης ή ακόμα και σε άλλες συναφείς δραστηριότητες. Σήμερα, το γεγονός ότι η χώρα μας υποδέχεται ένα αρκετά μεγάλο αριθμό αλλοδαπών που δεν μιλούν την ελληνική γλώσσα, φαίνεται να δημιουργεί νέες ευκαιρίες επαγγελματικής απασχόλησης των δασκάλων.
Οι δυνατότητες εξέλιξης του δασκάλου είναι να φτάσει μέχρι το βαθμό του Διευθυντή Δημοτικού Σχολείου ή του Συμβούλου. Οι αμοιβές του είναι μέτριες αλλά σταθερές.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο δάσκαλος απασχολείται στη δημόσια και ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε πολλών ειδών εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες, όπως στην παιδαγωγική έρευνα. Ως ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να ιδρύσει δικό του ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή να ασχοληθεί με ιδιαίτερα μαθήματα.
Επαγγελματικές συνθήκες: Ο δάσκαλος εργάζεται καθημερινά σύμφωνα με το πρόγραμμα του σχολείου, αλλά οι επαγγελματικές του υποχρεώσεις δεν τελειώνουν με το σχολικό ωράριο. Περιλαμβάνουν την αναγκαία προετοιμασία του για τη διδασκαλία, τον έλεγχο και την αξιολόγηση των μαθητικών εργασιών, καθώς και την προετοιμασία και συμμετοχή του στις διάφορες σχολικές εκδηλώσεις.
Στην περίπτωση που εργάζεται σε μικρά χωριά στην επαρχία, μπορεί να χρειαστεί να διδάσκει σε περισσότερες από μία ή και στις έξι τάξεις κάθε ημέρα (βλ. μονοθέσια-διθέσια, κτλ δημοτικά σχολεία).
Όταν στις σχολικές τάξεις ο αριθμός μαθητών είναι αυξημένος, το έργο του δασκάλου περιπλέκεται και δεν έχει πάντα τη δυνατότητα να επικοινωνεί σε ατομική βάση με τους μαθητές του για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα προβλήματά τους.
Μερικές φορές το έργο του δυσκολεύεται επίσης από ανεπαρκείς ή κακές κτιριακές εγκαταστάσεις ή συνθήκες.
Το ωράριο εργασίας στα δημόσια δημοτικά σχολεία των μεγάλων πόλεων μπορεί να είναι εναλλασσόμενο, άλλοτε πρωί και άλλοτε απόγευμα, ανάλογα με τις συνθήκες του κτιρίου όπου λειτουργεί το σχολείο. Ο δάσκαλος παρακολουθεί την όλη λειτουργία του δημοτικού σχολείου και οι σχολικές αργίες και διακοπές θεωρούνται προνόμιο του κλάδου.
Επαγγελματικές οργανώσεις: Ο Συλλογικός Φορέας που τους εκπροσωπεί είναι η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) και οι τοπικοί Σύλλογοι.
Γενικά σχόλια: Ο δάσκαλος είναι ο καθοδηγητής του παιδιού στα πρώτα χρόνια της ζωής του. Με την προσωπικότητά του, το παράδειγμα και τις γνώσεις του συμβάλλει στην καλλιέργεια του παιδιού, την εξέλιξή του και την πρόοδο του μέσα στη κοινωνία.
Το σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο συνήθως απασχολούνται οι δάσκαλοι καθορίζει το είδος, το ωράριο και τις συνθήκες της εργασίας τους. Το έργο του δασκάλου συνήθως δεν τελειώνει με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου.
Ο δάσκαλος συχνά χρειάζεται να αφιερώνει επιπλέον χρόνο για να παρακολουθήσει τις επιστημονικές εξελίξεις στο χώρο της διδακτικής και της παιδαγωγικής.
(ΠΗΓΗ: Δικτυο Νέστωρ)
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η στοιχειώδης εκπαίδευση των μικρών παιδιών (6-12 ετών) και η κοινωνική τους ανάπτυξη.
Ο δάσκαλος ασχολείται με τα παιδιά μόνο ενός τμήματος για όλο το χρόνο. Καθώς δεν υπάρχει εξειδίκευση ως προς το γνωστικό αντικείμενο, διδάσκει όλα τα μαθήματα, όπως ανάγνωση και γραφή, αριθμητική, γεωγραφία, ιστορία, κ.λ.π.
Προσπαθεί να καλλιεργήσει στα παιδιά τη διάθεση για μάθηση, να εμπλουτίσει τις εμπειρίες τους και συγχρόνως να τα μάθει να ζουν αρμονικά με τους συνομηλίκους τους μέσα στη μαθητική κοινότητα. Φροντίζει να έχουν οι μαθητές του ενεργή συμμετοχή στο μάθημα, ελέγχει την επίδοση τους και την πρόοδο τους και ενημερώνει τους γονείς τους.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αναλαμβάνει τη διοργάνωση διάφορων σχολικών δραστηριοτήτων (εκδρομές, γιορτές, θεατρικές παράστασεις, επισκέψεις σε μουσεία, κ,λ.π.).
Οι συνθήκες εργασίας του εξαρτώνται από τα αν δουλεύει σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο, σε αστικό κέντρο ή σε κάποιο μικρό και απομακρυσμένο χωριό.
Ο δάσκαλος εργάζεται αρκετές ώρες και στο σπίτι του για να προετοιμάσει τα μαθήματα της επόμενης μέρας, να βρει τρόπους να τα διδάξει και να διορθώσει τα γραπτά των μαθητών του.
Η αγάπη για τα παιδιά και το ενδιαφέρον για την εκπαίδευση τους είναι απαραίτητες προϋποθέσεις γι' αυτόν που θέλει να γίνει δάσκαλος.
Πρέπει, επίσης, να έχει μεγάλη υπομονή, κατανόηση, ικανότητα επικοινωνίας, ευ συ ν είδη σία και ικανότητα να μεταδίδει τις γνώσεις του απλά και κατανοητά. Απαραίτητα, επίσης, προσόντα, είναι η άρτια κατάρτιση και η γνώση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων.
Επίσης, πρέπει να είναι προσιτός, συνεργάσιμος καινά εμπνέει σεβασμό και εκτίμηση προς το πρόσωπο του. Πρέπει να μπορεί να συ ν εργάζεται με τους γονείς των μαθητών, τον διευθυντή του σχολείου και του ς συναδέλφους του.
Επάγγελμα: ΔΑΣΚΑΛΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η πρώτη επαφή του παιδιού με το περιβάλλον του σχολείου μέσω οργανωμένων μαθημάτων γίνεται στο Δημοτικό Σχολείο και αυτός που αναλαμβάνει την ευθύνη να του δώσει τα απαραίτητα εφόδια για τη στοιχειώδη εκπαίδευση και την κοινωνική του ανάπτυξη και ένταξη είναι ο δάσκαλος. Με αυτά ως δεδομένα, γίνεται αντιληπτό πόσο καθοριστικό ρόλο παίζει στη μετέπειτα μορφωτική κυρίως αλλά και κοινωνική εξέλιξη του μικρού παιδιού (6 ?12 ετών) ο δάσκαλος.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει εξειδίκευση ως προς το γνωστικό αντικείμενο για το δάσκαλο, καθώς διδάσκει ανάγνωση και γραφή, βασικές έννοιες μαθηματικών, γεωγραφίας, φυσικού κόσμου, ιστορίας και θρησκείας.
Παράλληλα, φροντίζει οι μαθητές του να έχουν ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία της μάθησης, ελέγχει την επίδοσή τους και ευθύνεται για την τακτική φοίτηση, την πειθαρχία και την πρόοδό τους.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ενημερώνει τους γονείς των μαθητών, οργανώνει ποικίλες σχολικές δραστηριότητες (θεατρικές παραστάσεις κ.λπ.) και αρκετές φορές του ανατίθεται η επιμέλεια της καλής εμφάνισης του σχολείου σε δημόσιες εκδηλώσεις (παρελάσεις κ.λπ.).
Συνθήκες Εργασίας:
Ο χώρος εργασίας του είναι το σχολείο, όπου αναλαμβάνει κατά κανόνα μία από τις έξι συνολικά τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, έχοντας καθημερινή παρουσία επί 5 ή 6 ώρες. Σε μικρά ή απομακρυσμένα χωριά, όμως, παρατηρείται το φαινόμενο να εργάζεται σε περισσότερες από μία τάξεις (μονοθέσια, διθέσια κ.λπ.), λόγω έλλειψης μαθητών.
Η εργασία του ωστόσο δεν ολοκληρώνεται στο σχολείο, αλλά συνεχίζεται στο σπίτι του, όπου προετοιμάζει τα μαθήματα της επομένης ημέρας και ελέγχει τα γραπτά των μαθητών του. Στα αρνητικά του επαγγέλματος καταγράφεται και το ότι διορίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιοχές που βρίσκονται μακριά σε σχέση με τον τόπο κατοικίας, ενώ στα θετικά η μεγάλης διάρκειας διακοπές του (Χριστούγγενα - Πάσχα - καλοκαίρι) καθώς και η μείωση των διδακτικών του ωρών, όσο ανέρχεται ιεραρχικά.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η αγάπη για τα παιδιά αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση γι' αυτόν που θα ακολουθήσει το επάγγελμα του δασκάλου. Πρέπει επίσης να είναι άρτια καταρτισμένος, έχοντας παιδαγωγικές αντιλήψεις που συμβαδίζουν με την εξέλιξη της κοινωνίας στον 21ο αιώνα, όπως και την ικανότητα να μεταδίδει τις γνώσεις του απλά και κατανοητά στους μικρούς μαθητές του.
Επειδή, συνήθως, οι τάξεις είναι πολυάριθμες, είναι αναγκαίο να συνδυάζει τη μάθηση με την πειθαρχία, να εμπνέει σεβασμό αλλά και εκτίμηση προς το πρόσωπό του, να έχει υπομονή, κατανόηση αλλά και φαντασία στις διδακτικές μεθόδους ώστε να «αιχμαλωτίζει» τους μαθητές του.
Πρέπει, επίσης, είναι προσιτός και συνεργάσιμος προκειμένου να αντιμετωπίζει και να βοηθά στην επίλυση προβλημάτων και στην κάλυψη ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών του που είναι μικρής ηλικίας.
Σπουδές:
Για να γίνει κάποιος δάσκαλος πρέπει να σπουδάσει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα), Πάτρας, Ιωαννίνων, Κρήτης (Ρέθυμνο), Θεσσαλίας (Βόλος), Θράκης (Αλεξανδρούπολη), Αιγαίου (Ρόδος), στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Βόλος) καθώς και στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής (κατεύθυνση Δάσκαλοι) του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα, συμπεριλαμβανομένης της πρακτικής εξάσκησης.
Οι πτυχιούχοι λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 και μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Παιδαγωγικές σπουδές Δημοτικής Εκπαίδευσης παρέχονται επίσης από Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, συνεργαζόμενα με πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση όμως ότι οι τίτλοι σπουδών αυτών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων και προσόντων.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του/ της Δασκάλου/ ας προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρα 13 και 15 (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985) και το ΠΔ 24/1991 (ΦΕΚ 9/τ. Α/4-2-1991). Παράλληλα ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ανατρέξει στον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Μπορεί να εργαστεί:
1. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική.
2. Στη λαϊκή επιμόρφωση.
3. Σε ερευνητικά κέντρα.
Το ισοζύγιο του επαγγέλματος είναι αρνητικό, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των αδιόριστων δασκάλων, της κατάργησης της επετηρίδας και του διορισμού τους μέσω διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Ναυαρίνου 13 και Μαυρομιχάλη, 106 80 Αθήνα, τηλ.: 210/3688198, http://www.uoa.gr/ptde
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/995052 http://www.eled.auth.gr/
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Πανεπιστημιούπολη - Δουρούτη, 45110 Ιωάννινα τηλ.: 26510/97187, 97454, http://www.uoi.gr/schools/edu/ptde/index.htm
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Πανεπιστημιούπολη-Γάλλου, 74100 Ρέθυμνο, τηλ.: 28310/77893-4, http://www.edc.uoc.gr/
Πανεπιστήμιο Πάτρας: Αρχιμήδους Κτίριο 7, 26110 Ρίο Πάτρα, τηλ.: 2610/997628, 993047, http://www.elemedu.upatras.gr/
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: Νέα Χιλή, 68100 Αλεξανδρούπολη, τηλ.: 25510/39627, http://www.eled.duth.gr/
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Λεωφ. Δημοκρατίας 1, 85100 Ρόδος, τηλ.: 22410/99200, http://www.rhodes.aegean.gr/gr/index.htm
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Κτίριο 3, Συγκρότημα Παπαστράτου, Τέρμα Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221 Βόλος, τηλ.: 24210/74897, http://www.pre.uth.gr/
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φλώρινα: 53100 Φλώρινα, τηλ.:23850/22741, http://www.auth.gr/eled-fl/
Πανεπιστήμιο Κύπρου: Τ.Θ. 20537, Τ.Κ. 1678 Λευκωσία, τηλ.: 00357-22894000, φαξ: 00357-22894463, htpp://www.ucy.ac.cy
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 10432 Αθήνα, τηλ.: 210/5225565, fax: 210/5228966.
ΥΠΕΠΘ, Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών: Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80, Μαρούσι, τηλ.: 210-3442505-6-8, 210-3442514-520, φαξ: 210-3442365, www.ypepth.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Αθήνας (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης), Αγ. Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437, τηλ. κέντρο: 210-5281000, fax: 210-5239525, 210-5239679, e-mail: information@doatap.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Θεσσαλονίκης (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης),Υπ. Μακεδονίας Θράκης - Διοικητήριο, ΤΚ. 54123, τηλ.: 2310-379371-2, fax: 2310-379374, e-mail: thessaloniki@doatap.gr.
ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Αθήνα Πανεπιστημίου 67 (5ος όροφος), Τ.Κ. 105 64, τηλ: 210-3243923, fax: 210-3316651, http://www.srpq.gr, e-mail: srpq@otenet.gr
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ (ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ) ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Επάγγελμα: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών, ψυχολογικών και κοινωνικών μεθόδων και τεχνικών για την αποτελεσματική εκπαίδευση και ενίσχυση παιδιών σε ποικίλα κοινωνικοπολιτισμικά θέματα.
Ειδικότερα, πραγματοποιεί παρεμβάσεις σε εκπαιδευτικό πλαίσιο εφαρμόζοντας βασικές αρχές γνωστικών, συμπεριφοριστικών και κοινωνικών θεωριών μάθησης με στόχο την παραγωγή νέας γνώσης αναφορικά με τη μάθηση, τις γνωστικές δεξιότητες, τη διαχείριση της πληροφορίας, την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στη διαδικασία της μάθησης κ.λπ.
Στα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται έννοιες όπως παιδί και κοινωνικοποίηση, πολυπολιτισμικές παράμετροι στην αντίληψη της έννοιας του χώρου και χρόνου από τα παιδιά, η έννοια του αριθμού και η διδακτική διαχείριση των λαθών, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτικές προεκτάσεις και προτάσεις, κοινωνικές συνιστώσες της μαθηματικής εκπαίδευσης, ψυχική αντοχή παιδιών που έχουν βιώσει στρεσογόνες εμπειρίες, όπως η μετανάστευση, το διαζύγιο γονέων, η υιοθεσία, η φτώχεια κ.τ.λ., σχολική και μη σχολική μάθηση, στρατηγικές μάθησης και διδακτικές προσεγγίσεις, οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της εκπαίδευσης κ.ά.
Βασικός σκοπός αυτών των μελετών είναι να εντοπιστούν οι ατομικοί, οικογενειακοί και κοινωνικοί παράγοντες που λειτουργούν προστατευτικά για την ψυχική υγεία των παιδιών και την ψυχολογική επάρκειά τους.
Οι μελέτες αυτές δίνουν τη δυνατότητα στον ειδικό να σχεδιάσει, να οργανώσει και να αξιολογήσει καινοτομικά προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης και εμψύχωσης, σε συνεργασία με άλλους διεπιστημονικούς επαγγελματίες, όπου δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων στις περιπτώσεις των παιδιών που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο να παρουσιάσουν δυσκολίες προσαρμογής στο κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΕΥΡΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η βοήθεια που παρέχει στον ενδιαφερόμενο ώστε να μάθει να κατευθύνει το νου του, να οργανώνει τις πληροφορίες που προσλαμβάνει και να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις δυσκολίες που συναντά στην καθημερινή του ζωή.
Πιο συγκεκριμένα, ο ειδικός σύμβουλος νευρογλωσσολογικού προγραμματισμού συζητά με τον ενδιαφερόμενο για να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους αναπαριστά (μοντελοποιεί) τον κόσμο μέσα του προκειμένου να τον βοηθήσει να αποκτήσει τον έλεγχο των αναπαραστάσεων αυτών προς όφελός του.
Ακόμη, εφαρμόζει ειδικές μεθόδους (μελέτη περιπτώσεων, παραδειγμάτων κ.ά.), για να τον συνεπικουρεί ώστε να μπορεί να αντιλαμβάνεται τους μηχανισμούς που υπεισέρχονται στη σχέση του με τους άλλους ανθρώπους και να γίνεται πιο αποτελεσματικός στην επικοινωνιακή του σχέση.
Επίσης, του μαθαίνει να αναπτύσσει στρατηγικές ώστε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά κριτικές καταστάσεις, συγκρούσεις και δυσκολίες που συναντά σε πολλούς τομείς της προσωπικής, επαγγελματικής και κοινωνικής του ζωής. Για παράδειγμα, ο συγκεκριμένος ειδικός αναπτύσσει ειδικές τεχνικές για να βοηθά τον πελάτη του να αξιοποιεί το προσωπικό του δυναμικό, να προσδιορίζει τις δημιουργικές δεξιότητες και τις ικανότητές του, να αξιολογεί εποικοδομητικότερα τις δικές του κοινωνικόψυχολογικές και επικοινωνιακές δυνατότητες και να συνειδητοποιεί ότι μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να προκαλεί θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά του.
Με άλλα λόγια, ο σύμβουλος του νευρογλωσσολογικού προγραμματισμού μαθαίνει το άτομο να κινητοποιεί τον εαυτό του, να κατευθύνει το νου του, να αλλάζει κατεύθυνση και να ανοίγει δρόμους σε νέες επιλογές, νέες συμπεριφορές, νέους τρόπους σκέψης και συναισθηματικής έκφρασης.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη του ατόμου που απευθύνεται σε αυτόν (και που μπορεί να ανήκει στο γενικό πληθυσμό ή σε κάποια ευπαθή ομάδα, όπως οι παλιννοστούντες, οι μετανάστες, οι πρόσφυγες, οι μακροχρόνια άνεργοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες, οι αποφυλακισμένοι, οι απεξαρτημένοι, τα ΑμΕΑ, τα άτομα με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, οι αιτούντες άσυλο κ.ά.), και η ικανοποίηση του πρωταρχικού του αιτήματος και των εξατομικευμένων αναγκών του.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσονται η υποδοχή του ατόμου, η διερεύνηση των αναγκών του, η παροχή εξειδικευμένης ή μη πληροφόρησης για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά.
Επίσης, ανάλογα είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του αιτούντος για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων.
Τέλος, στις αρμοδιότητές του εντάσσεται και η συστηματική καταγραφή και ανανέωση όλου του πληροφοριακού υλικού που συλλέγει καθημερινά, η ενημέρωση των ατομικών φακέλων των εξυπηρετούμενων ανέργων και εργοδοτών κ.ά.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη ιδιαίτερα ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού που βιώνουν απλές ή πολλαπλές διακρίσεις και η ικανοποίηση των εξατομικευμένων αναγκών τους. Σκοπός του είναι η ανίχνευση και η καταπολέμηση των δυσκολιών πρόσβασης και παραμονής στην αγορά εργασίας που αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρίες που ανήκουν ταυτόχρονα σε μία ή περισσότερες από τις άλλες ομάδες που υφίστανται διακρίσεις και ανισότητες, όπως είναι και οι γυναίκες με αναπηρία, οι μετανάστες με αναπηρία, τα απεξαρτημένα ή υπό απεξάρτηση άτομα με αναπηρία κ.λπ. Έχοντας ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση σε θέματα διαχείρισης και καταπολέμησης καταστάσεων άνισης μεταχείρισης στην αγορά εργασίας είναι σε θέση να υποστηρίξει ανέργους που δυσκολεύονται να βρουν και να διατηρήσουν τη δουλειά τους όχι λόγω έλλειψης αντικειμενικών προσόντων, αλλά εξαιτίας της αναπηρίας ή άλλων λόγων διάκρισης.
Ειδικότερα, στις δραστηριότητές του εντάσσεται η διερεύνηση των αναγκών του ενδιαφερόμενου, η ενημέρωσή του για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η πληροφόρηση για διάφορα εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και εργασιακά θέματα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η συμβουλευτική σταδιοδρομίας, η εκπαίδευση σε τεχνικές εξεύρεσης εργασίας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης του ατόμου, η διευκόλυνσή του για τη λήψη αποφάσεων κ.ά. Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με τη στήριξη του ενδιαφερομένου για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης, την προσέγγιση και προσέλκυση εργοδοτών, την ευαισθητοποίησή τους για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία, την καταγραφή των αναγκών της τοπικής αγοράς σε εργατικό δυναμικό και την ποιοτική αξιολόγηση και παροχή εργατικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.
Συχνά ασχολείται με το οικογενειακό περιβάλλον του ατόμου που υφίσταται διακρίσεις ή κινδυνεύει από κοινωνικό αποκλεισμό συμβάλλοντας κυρίως στην ενδυνάμωση των γονέων που έχουν παιδιά με αναπηρίες και γι?αυτό το λόγο αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες τόσο στην εύρεση όσο και στη διατήρηση της εργασίας τους.
Επιπλέον, έργο του αποτελεί η ανάπτυξη δικτύωσης με φορείς και υπηρεσίες εκπαίδευσης, κατάρτισης, προώθησης της απασχόλησης, αλλά και κέντρα ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες για ειδικές κοινωνικές ομάδες και χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ενηλίκων με αναπηρία. Τέλος, λαμβάνει ενεργό μέρος σε διάφορες δράσεις δημοσιοποίησης και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για θέματα πρόληψης και καταπολέμησης των διακρίσεων στην αγορά εργασίας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο σύμβουλος εκπαιδευτικού και επαγγελματικού προσανατολισμού, βοηθά κυρίως τους νέους, μέσα από διεργασίες και διαδικασίες πληροφόρησης και διερεύνησης του εαυτού τους, να επιλέξουν σπουδές ή επάγγελμα, να γνωρίσουν τις πραγματικές τους ικανότητες, αξίες, επιθυμίες, ενδιαφέροντα, να αξιολογήσουν σωστά τις πληροφορίες που δέχονται και να πάρουν τις σωστές αποφάσεις για την εκπαιδευτική και την επαγγελματική τους πορεία.
Ο σύμβουλος έχει ως πελάτες νέους που αποφασίζουν για σπουδές, άτομα που χρειάζεται να προσδιορίσουν την επαγγελματική τους καριέρα ή που χρειάζεται να επανακαταρτιστούν, άτομα με ειδικές ανάγκες ή άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό.
Επιπλέον, πελάτες του συμβούλου μπορεί να είναι όσοι ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν για σπουδές ή την αγορά εργασίας. Οι ανάγκες του πελάτη, πολλές φορές προσδιορίζουν και τη συμβολή του συμβούλου στην ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτογνωσίας του ατόμου, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων, στη μετάδοση αξιόπιστης και έγκαιρης πληροφόρησης πάνω σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά θέματα.
Όταν ασχολείται με άτομα που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό (οι μετανάστες, οι αποφυλακισμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι άνεργοι και οι γυναίκες αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών), στόχος του είναι η βοήθεια και η στήριξή τους στη διαδικασία της επαγγελματικής τους ένταξης.
Ο σύμβουλος, χωρίς να κατευθύνει και να καθοδηγεί τον πελάτη σε ορισμένες σπουδές και επαγγέλματα, οφείλει να ακολουθεί τον κώδικα δεοντολογίας και να σέβεται τις αρχές που διέπουν τον επαγγελματικό προσανατολισμό, δηλαδή την αρχή της αναγνώρισης της ελεύθερης επιλογής, την αποδοχή άνευ όρων του πελάτη, την αρχή της ατομικότητας και την τήρηση του απορρήτου.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η συμβουλευτική υποστήριξη και η προώθηση στην απασχόληση των ανέργων που επιθυμούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας του ευρύτερου πολιτιστικού τομέα. Ο σύμβουλος πολιτιστικής απασχόλησης είναι ο διαμεσολαβητής μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και της πολιτιστικής διαχείρισης σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Ειδικότερα, σκοπός του είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στους ενδιαφερόμενους για την ανάληψη επαγγελματικών πρωτοβουλιών, η πληροφόρησή τους για διάφορα θέματα, όπως η διάρθρωση της τοπικής αγοράς εργασίας στον πολιτιστικό τομέα, η βελτίωση των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση της κοινωνικής τους δικτύωσης, η συστηματική παρακολούθηση του ατομικού τους σχεδίου δράσης για την επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων κ.ά.
Επίσης, είναι δυνατόν να ασχολείται και με την οργανωμένη προσέγγιση και προσέλκυση επιχειρήσεων και την ευαισθητοποίηση τοπικών φορέων σε ζητήματα πολιτιστικής απασχόλησης, την υλοποίηση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, την ενημέρωση των εξυπηρετούμενων για προγράμματα κατάρτισης και ευκαιρίες απασχόλησης στην τοπική και ευρύτερη αγορά εργασίας κ.ά. Επιπλέον, είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να συμβάλει στη συλλογή έγκυρου και αξιόπιστου πληροφοριακού υλικού για την καθημερινή του εργασία, αλλά και να αναδεικνύει το καλλιτεχνικό έργο των ενδιαφερόμενων μέσα από σχετικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
where can i get the abortion pill online
click buy cytotec for 24 week abortion
women who cheat on their husband
click unfaithful husband
women love to cheat
open online