ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
10 ΕΞΑΜΗΝΑ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ:
Ενιαίο πτυχίο με κατευθύνσεις
• Θεατρολογία
• Καλλιτεχνική
Οι σπουδές στο τμήμα θεάτρου μπορούν να διαιρεθούν σε τρείς φάσεις. Η πρώτη φάση (2 πρώτα έτη σπουδών) περιλαμβάνει μαθήματα υποχρεωτικά για όλους τους φοιτητές.
Από το 5ο εξάμηνο προσφέρονται τρεις κατευθύνσεις: Θεατρολογίας, Σκηνογραφίας και Υποκριτικής.Τα μαθήματα κατατάσσονται σε 5 ενότητες: η πρώτη ενότητα αποσκοπεί στην παροχή σφαιρικής παιδείας. Η δεύτερη σχετίζεται με την Παιδαγωγική του Θεάτρου. Η τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη στην εμπέδωση του κυρίου αντικειμένου σπουδών που επέλεξε ο φοιτητής,το ίδιο και η τέταρτη ενότητα, ενώ η πέμπτη ενότητα περιλαμβάνει την Διπλωματική Εργασία.
1η ΕΝΟΤΗΤΑ
Υποχρεωτικά Μαθήματα Κορμού
1. ΒΑΣΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
• ΘΕΩΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ - ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΛΟΠΑ Εισαγωγή στην Τέχνη του θεάτρου, Κείμενα θεωρίας θεάτρου, Εισαγωγή στη Δραματολογία Ι, Εισαγωγή στη Δραματολογία II, Ανάγνωση θεατρικών Παραστάσεων. ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Το θέατρο της Αρχαιότητας Ι, Το θέατρο της Αρχαιότητας II, Το θέατρο της Αρχαιότητας III. •ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟ Ιστορία του Παγκοσμίου θεάτρου Ι, Ιστορία του Παγκοσμίου θεάτρου II, Ιστορία του Παγκοσμίου θεάτρου III, Ιστορία του Παγκοσμίου θεάτρου IV, Ιστορία του Παγκοσμίου θεάτρου V, Ιστορία του Νεοελληνικού θεάτρου Ι, Ιστορία του Νεοελληνικού θεάτρου II, Ιστορία του Νεοελληνικού θεάτρου III. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ - ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ - ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ Στοιχεία Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας Ι, Στοιχεία Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας II, Μορφές θεατρικών Χώρων. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ - ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ - ΟΡΘΟΦΩΝΙΑΣ Στοιχεία Υποκριτικής Ι, Στοιχεία Υποκριτικής II, Στοιχεία Αγωγής του Προφορικού Λόγου, Σκηνοθετικές Προσεγγίσεις. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Τα Στάδια της θεατρικής Παραγωγής.• ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑ Εισαγωγή στην Ιστορία της Τέχνης και του Πολιτισμού, Εισαγωγή στην Νεοελληνική Λογοτεχνία • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ-ΟΡΟΛΟΓΙΑ Ξένη Γλώσσα Ι, Ξένη Γλώσσα II, Ξένη Γλώσσα III, Ξένη Γλώσσα IV.
2. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
• ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στοιχεία Παιδαγωγικής, Εισαγωγή στην Ψυχολογία των Ομάδων, Το θέατρο για Παιδιά και Νέους, θεατρικό Παιχνίδι, Δραματοποίηση, Το θέατρο στο Σχολείο
Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής
Τα Μαθήματα υποχρεωτικής επιλογής είναι κατανεμημένα σε τρεις κύκλους: θεατρολογία, Δραματική Τέχνη, Σκηνογραφία - Ενδυματολογία.
Α ΚΥΚΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
•ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Ειδικά Ζητήματα Ιστορίας του Παγκόσμιου θεάτρου, Ειδικά Ζητήματα Ιστορίας του Νεοελληνικού θεάτρου, Ιστορία της Σκηνογραφίας και της Ενδυματολογίας. • ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Δραματολογία Ι: Κλασικά Κείμενα, Δραματολογία II: Νεότερα Κείμενα, Δραμτολογία III: Σύγχρονα Κείμενα, Συγκριτική Δραματολογία, Εργαστήρι Δραματικής Γραφής. ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΛΟΠΑ Κριτική Ανάλυση θεατρικών Παραστάσεων Ι, Κριτική Ανάλυση θεατρικών Παραστάσεων II, Οι Σκηνικές Τύχες ενός Κειμένου, Σκηνοθετικά Ρεύματα στην Ευρώπη μετά το 1870. ΘΕΩΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ θεωρία του θεάτρου και του Δράματος, Ειδικά Ζητήματα θεατρολογίας, θεωρίες Υποκριτικής, Μεθοδολογία της θεατρολογικής Έρευνας, θεωρίες Υποκριτικής, Μεθοδολογία της θεατρολογικής Έρευνας. ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Σκηνική Ερμηνεία του Αρχαίου Δράματος, Τραγικοί Μύθοι στο Νεότερο θέατρο, Ειδικά Ζητήματα Αρχαίου Δράματος.
2η ΕΝΟΤΗΤΑ
• ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η θεατρική Επιχείρηση: Νομικό και Οικονομικό Πλαίσιο, θεατρικό Έντυπο - Δημοσιότητα Επικοινωνία. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Ιστορία του Κινηματογράφου, Στοιχεία θεωρίας του κινηματογράφου, Φιλμική Ανάγνωση ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ Ιστορία της Τέχνης: θέατρο και Ζωγραφική, θέατρο και Επιστήμες του Ανθρώπου, Κοινωνιολογία του θεάματος. ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Νεοελληνική και Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, θεωρία της Λογοτεχνίας, Ανάλυση Λόγου και Εικόνας, θεωρίες Οπτικών Τεχνών και Ιστορία της Τέχνης.
Β ΚΥΚΛΟΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Υποκριτική Ι. ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ - ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Υποκριτική II, Υποκριτική III, Υποκριτική IV, Υποκριτική V, Υποκριτική VI, Υποκριτική VII, Υποκριτική VIII, Υποκριτική IX, Υποκριτική Χ. ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ Σεμινάριο Υποκριτικής Ι, Σεμινάριο Υποκριτικής II, Σεμινάριο Υποκριτικής III, Σεμινάριο Σκηνοθεσίας, Στοιχεία Μακιγιάζ. ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ θεατρική Μουσική Ι, θεατρική Μουσική II, θεατρική Μουσική III. ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Κινησιολογία - Χορός Ι, Κινησιολογία - Χορός II, Κινησιολογία - Χορός III, Κινησιολογία -Χορός IV. ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Φωνητική Ορθοφωνία Ι, Φωνητική Ορθοφωνία II, Φωνητική Ορθοφωνία III, Ποιητική Απαγγελία. ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ - ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ Στοιχεία Κουκλοθέατρου, Στοιχεία θεάτρου Σκιών. Γ ΚΥΚΛΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ - ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στοιχεία Σκηνογραφίας - Ενδυματολογία III. ΓΛΩΣΣΑ Ελεύθερο Σχέδιο Ι, Ελεύθερο Σχέδιο II, Γραμμικό Σχέδιο, Χρώμα, Πλαστική - Υλικά, Μακέτα, Φωτισμός. ΘΕΩΡΙΑ θεωρίες Οπτικών Τεχνών και Ιστορία της Τέχνης, Ιστορία της Σκηνογραφίας και της Ενδυματολογίας, Κοινωνιολογία του Χώρου και του Ενδύματος, θεατρική Αρχιτεκτονική και Τεχνολογία θεατρικών Χώρων, Ιστορία της Αρχιτεκτονικής. ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ Σκηνογραφία Ι: Ανάλυση, Σκηνογραφία II: Σύνθεση, Ειδικές Σκηνογραφικές Κατασκευές Ι, Ειδικές Σκηνογραφικές Κατασκευές II, Ειδικές Σκηνογραφικές Κατασκευές III. ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Ενδυματολογία Ι: Ανάλυση, Ενδυματολογία II: Σύνθεση, Ειδικές Ενδυματολογικές Κατασκευές Ι, Ειδικές Ενδυματολογικές Κατασκευές II. ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ Καπέλο - Παπούτσι - Κόσμημα, Μάσκες - Κούκλες, Φροντιστηριακά Αντικείμενα. •ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ Σεμινάριο Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας Ι, Σεμινάριο Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας II, Σεμινάριο Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας III, Στοιχεία Μακιγιάζ. ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ - ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ Στοιχεία Κουκλοθέατρου, Στοιχεία θεάτρου Σκιών. Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής Τα 5 μαθήματα ελεύθερης επιλογής (ΕΕ) μπορούν να επιλέγονται από το πρόγραμμα οποιουδήποτε τμήματος του Α.Π.Θ., όπως επίσης και από το πρόγραμμα των μαθημάτων του Τμήματος θεάτρου.
Διπλωματική Εργασία
Παράλληλα με την ολοκλήρωση των μαθημάτων επιλογής, ο φοιτητής εκπονεί στην διάρκεια του 5ου έτους, μια διπλωματική εργασία (ΔΕ) που μπορεί να αποτελεί επιστημονική εργασία ή καλλιτεχνική δημιουργία, να είναι ατομική ή αποτέλεσμα συνεργασίας.
Σημείωση: Ο φοιτητής που επιλέγει τον κύκλο Θεατρολογία, πρέπει να παρακολουθήσει επιτυχώς: α) 15 από τα παραπάνω μαθήματα, β) 7 μαθήματα επιλογής από τους τρεις κύκλους, με τον όρο να υπάρχει ένα τουλάχιστον μάθημα από τον κύκλο Δραματική Τέχνη και ένα τουλάχιστον από τον κύκλο Σκηνογραφία - Ενδυματολογία. Ο φοιτητής που επιλέγει τον κύκλο Δραματική Τέχνη πρέπει να παρακολουθήσει επιτυχώς: α) 15 από τα παραπάνω μαθήματα (το μάθημα Υποκριτική Ι είναι προαπαιτούμενο για την επιλογή της Δραματικής τέχνης ως κύριας επιλογής), β) 6 μαθήματα κύκλου Θεατρολογία, γ) 1 μάθημα του κύκλου Σκηνογραφία - Ενδυματολογία. Ο φοιτητής που επιλέγει τον κύκλο Σκηνογραφία -Ενδυματολογία, πρέπει να παρακολουθήσει επιτυχώς: α) 15 από τα παραπάνω μαθήματα (το μάθημα Στοιχεία Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας III είναι προαπαιτούμενο για την επιλογή της Σκηνογραφίας -Ενδυματολογίας ως κύριας επιλογής), β) 6 μαθήματα του κύκλου Θεατρολογία, γ) 1 μάθημα του κύκλου Δραματική Τέχνη. Οι φοιτητές έχουν δικαίωμα, εάν το επιθυμούν, να επιλέξουν τα 22 κατ' επιλογήν μαθήματα και από τους τρεις (3) κύκλους σπουδών, με τον όρο να περιλαμβάνονται στην επιλογή τους τουλάχιστον: α) 6 μαθήματα του κύκλου της Θεατρολογίας β) 1 μάθημα του κύκλου της Δραματικής Τέχνης γ) 1 μάθημα του κύκλου της Σκηνογραφίας.
click here
click percent of women that cheat
redirect
read here why do married men cheat on their wives
abortion pill bleeding
website abortion paperwork
walgreens transfer prescription coupon
davidmoats.com photo coupon code walgreens
drug coupon
link viagra online coupon
discount rx coupons
critza.com walgreens online promo code
can i take symbicort while pregnant
canitake.net can i take symbicort while pregnant
abortion clinics in indiana
click anti abortion
discount coupon for cialis
click discount coupon for cialis
ciprofloxacin
link ciprofloxacin wiki
amlodipine
go amlodipine 10 mg
prescription coupon
go prescription discount coupons
cialis coupons and discounts
go free cialis coupon
prescription discount coupons
accuton.com cialis discount coupons
ciprofloxacin side effects in dogs
yunaweddings.com ciprofloxacin side effects forum
coupons online for free
andreinfo popular coupon sites
acetazolamide cerebral edema
bilie.org acetazolamide blood brain barrier
once a month shot for opiate addiction
open ldn benefits
low dose naltrexone contraindications
myjustliving.com naltrexone opiate withdrawal
trexone medication
read naltrexone implant treatment
naltrexone side effects a comprehensive view
read trinalin
trexan medication
link naltrexone dosage for alcoholism
vivitrol wiki
click low dose naltrexone where to buy
naltrexone
open naltrexone revia
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Ηθοποιός
Ορισμός: Ο ηθοποιός είναι ο καλλιτέχνης που υποδύεται ένα πρόσωπο θεατρικού, κινηματογραφικού ή τηλεοπτικού έργου αποδίδοντας τα διανοήματα, τα συναισθήματα και το χαρακτήρα του.
Περιγραφή: Ο ηθοποιός μελετά το ρόλο που υποδύεται στο συγκεκριμένο έργο, απομνημονεύει το κείμενο και μέσα από πολλές πρόβες και υπό την εποπτεία και τις οδηγίες του σκηνοθέτη προβαίνει σε διαδοχικές βελτιώσεις ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή απόδοση και ερμηνεία.
Εκπαίδευση: Ο ηθοποιός για να αποκτήσει γνώσεις ιστορίας θεάτρου και κινηματογράφου, υποκριτικής, χορού και κίνησης καθώς και άλλες σημαντικές γνώσεις για το επάγγελμα του ηθοποιού μπορεί να φοιτήσει στις σχολές του Εθνικού Θεάτρου ή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ή σε ιδιωτικές σχολές που εποπτεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Δυνατότητα σχετικών σπουδών παρέχεται και στα τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των ΑΕΙ στις σχολές μεγάλων θεάτρων ή πανεπιστημιακών τμημάτων. Ορισμένοι ηθοποιοί ξεκινούν την καριέρα τους ως ερασιτέχνες με συμμετοχές σε περιφερειακά θέατρα, με παρουσιαστές προγραμμάτων σε τηλεοπτικά κανάλια της περιφέρειας κ.λπ.
Σπουδαιότητα: Απαραίτητα εφόδια για τον ηθοποιό, είναι η αγάπη για το θέατρο και την τέχνη γενικότερα, το υποκριτικό ταλέντο και η ευαισθησία. Επίσης, χρειάζεται να διαθέτει καθαρή φωνή, καλή άρθρωση και κίνηση και εκφραστικότητα προσώπου και σώματος, αν και τα περισσότερα από αυτά καλλιεργούνται με συστηματική άσκηση. Απαραίτητες επίσης είναι η ικανότητα συνεργασίας και οι κοινωνικές δεξιότητες.
Μέλλον: Στην εποχή μας η τεράστια ανάπτυξη των ραδιοτηλεοπτικών μέσων τα τελευταία χρόνια, καθώς και η συνεχής άνοδος του πολιτιστικού επιπέδου και των τρόπων ψυχαγωγίας έχουν διευρύνει τις δυνατότητες απασχόλησης για τους ηθοποιούς. Βέβαια στο χώρο υπάρχει κορεσμός ενώ δε λείπουν φαινόμενα υποαπασχόλησης, ετεροαπασχόλησης ή και ανεργίας.
Πάντως, οι ηθοποιοί που έχουν καταξιωθεί πλέον στο χώρο αμείβονται με υψηλές αμοιβές και έχουν επίσης δυνατότητα για κοινωνική ανέλιξη.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Οι ηθοποιοί μπορούν να εργαστούν στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο.
Όσον αφορά τα κρατικά ή τα περιφερειακά θέατρα οι ηθοποιοί προσλαμβάνονται από το Δ.Σ. ύστερα από πρόταση του σκηνοθέτη. Όσον αφορά τα ιδιωτικά θέατρα η πρόσληψη γίνεται από το θεατρικό επιχειρηματία ενώ όσον αφορά τις κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές παραγωγές οι ηθοποιοί προσλαμβάνονται από την εταιρεία παραγωγής.
Στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση η πρόσληψη γίνεται από την εταιρία παραγωγής της ταινίας, πάλι με πρόταση του σκηνοθέτη που επιλέγει τους ηθοποιούς για κάθε ρόλο. Επίσης, ένας ηθοποιός έχει τη δυνατότητα να εργαστεί σε διαφημιστικές παραγωγές, σε κέντρα διασκέδασης και αναψυκτήρια, να συμμετάσχει σε προγράμματα πολιτιστικών εκδηλώσεων και να ασχοληθεί μεταγλωττίσεις ταινιών ή και ως αφηγητής στο ραδιόφωνο.
Οι ηθοποιοί του θεάτρου που έχουν εξασφαλίσει τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις μπορούν να δημιουργήσουν δικό τους θίασο και ίσως το δικό τους θέατρο ή επαγγελματική στέγη.
Επαγγελματικές συνθήκες: Η εργασία του ηθοποιού είναι δύσκολη και πολλές φορές κουραστική, αλλά ταυτόχρονα και δημιουργική.Επιπλέον, απαιτεί τη συνεργασία με ειδικούς από διάφορους χώρους.
Για κάθε ρόλο που πρόκειται να ερμηνεύσει ο ηθοποιός υποβάλλεται σε πολύωρες, επαναλαμβανόμενες πρόβες όσον αφορά τα θεατρικά έργα ή γυρίσματα όσον αφορά τις κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές παραγωγές, πράγμα που συνεπάγεται τις περισσότερες φορές τόσο πνευματική όσο και σωματική κούραση.
Ο ηθοποιός εργάζεται τόσο σε κλειστούς όσο και σε ανοιχτούς χώρους, στην περίπτωση εξωτερικών γυρισμάτων αλλά και στην περίπτωση θεατρικών παραστάσεων που γίνονται σε ανοικτούς χώρους.
Όσον αφορά τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση, τα γυρίσματα μιας ταινίας μπορούν να γίνονται μέσα σε ειδικά εξοπλισμένους εσωτερικούς χώρους, αλλά και στην ύπαιθρο, αν οι ανάγκες της ταινίας το απαιτούν.
Πολλές φορές αναγκάζεται να ταξιδεύει, όπως για παράδειγμα όταν χρειάζεται να γίνουν κάποια γυρίσματα ή και παραστάσεις σε άλλες πόλεις ή και χώρες. Ο ηθοποιός δεν έχει συγκεκριμένες ώρες και ημέρες εργασίας, ενώ συνήθως είναι αναγκασμένος να δουλεύει ακόμα και τις αργίες.
Ειδικότερα, οι ηθοποιοί που απασχολούνται στο θέατρο εργάζονται βραδινές ώρες. Εξάλλου, στο πλαίσιο της εργασίας του περιλαμβάνονται και άλλα καθήκοντα και δραστηριότητες, όπως εμφανίσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές, επαφές με συντάκτες περιοδικών για συνεντεύξεις κ.λπ.
Γενικά σχόλια: Το επάγγελμα του ηθοποιού επιλέγουν πολλοί νέοι σήμερα που ελκύονται από την αίγλη του επαγγέλματος και φιλοδοξούν να πετύχουν στο χώρο με βάση τις υποκριτικές τους ικανότητες.
Ο ηθοποιός χρειάζεται να διαθέτει καθαρή φωνή, καλή άρθρωση, και κίνηση και εκφραστικότητα προσώπου και σώματος, αν και τα περισσότερα από αυτά καλλιεργούνται με στη συστηματική άσκηση.
Ο ηθοποιός μελετά όλο το σενάριο του έργου στο οποίο πρόκειται να υποδυθεί κάποιο ρόλο και αφού κατανοήσει το πνεύμα του συγγραφέα ή του σεναριογράφου, καθώς και τη σκηνοθετική άποψη γι' αυτό, φροντίζει μέσα από αλλεπάλληλες πρόβες να τον αποδώσει όσο καλύτερα και πιστότερα γίνεται.
Επάγγελμα: ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η καλλιέργεια και η προαγωγή της θεατρικής τέχνης είναι το αντικείμενο της εργασίας του. Ως κριτικός θεάτρου παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις και εκφέρει την κριτική του άποψη είτε γραπτά είτε προφορικά για τη σκηνοθεσία, τη μουσική, τα σκηνικά της παράστασης.
Μπορεί να λειτουργήσει ως θεατρικός συγγραφέας αξιοποιώντας τη δική του φαντασία. Συνεργάζεται συχνά με τους συντελεστές μιας θεατρικής παράστασης συμβάλλοντας στην επιτυχία της.Τέλος, μπορεί να ασχοληθεί με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη διδασκαλία της θεατρικής τέχνης.
Συνθήκες Εργασίας:
Διαφέρουν ανάλογα με το είδος της απασχόλησης. Η υποκριτική τέχνη είναι δύσκολη και πολλές φορές σκληρή εργασία.
Ως ηθοποιός μπορεί να δουλεύει ακανόνιστες ώρες κατά τη διάρκεια της μέρας και ως πολύ αργά τη νύχτα και φυσικά κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Συχνά χρειάζεται να μετακινείται σε διάφορες πόλεις με το θίασο στον οποίο εργάζεται ή για το «γύρισμα» μιας ταινίας.
Ως σκηνοθέτης εργάζεται ακανόνιστες ώρες, μέρα και νύχτα, με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Συχνά δε ταξιδεύει στο εσωτερικό και το εξωτερικό και εργάζεται σε διάφορους χώρους και τοποθεσίες, δηλαδή όπου το σενάριο ενός έργου προβλέπει και απαιτεί να πραγματοποιηθούν "γυρίσματα".
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία ενός ηθοποιού ή ενός σκηνοθέτη είναι το ταλέντο. Από κει και πέρα θα πρέπει να διαθέτει φαντασία, καλλιτεχνική ευαισθησία, εκφραστικότητα και καλή σκηνική παρουσία.
Η ικανότητα αποστήθισης και απαγγελίας, η ορθοφωνία και η έντονη προσωπικότητα βοηθούν στο να αναδειχτεί περισσότερο το υποκριτικό του ταλέντο. Ως σκηνοθέτης, πρέπει να διαθέτει πλούσια καλλιτεχνική παιδεία, φαντασία, εφευρετικότητα, παρατηρητικότητα και αίσθηση του χώρου. Ακόμη, πρέπει να είναι συνεργάσιμος, με ιδιαίτερες επικοινωνιακές και διδακτικές ικανότητες, έτσι ώστε να βοηθά τους ηθοποιούς και τους υπόλοιπους συντελεστές μιας παράστασης να αφομοιώνουν και να αποδίδουν σωστά το ρόλο τους.
Σπουδές:
Σπουδές Θεατρολογίας παρέχονται στη Σχολή Θεατρικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Αθηνών και Πάτρας, στην οποία η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα και έχει σκοπό τη βασική θεατρολογική κατάρτιση των φοιτητών και μια πρώτη επαφή τους με στοιχεία τις πρακτικής του θεάτρου. Από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004 λειτουργεί τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με έδρα το Ναύπλιο.
Ανάμεσα στα μαθήματα που διδάσκονται είναι η θεωρία θεάτρου, η ιστορία θεάτρου, το θέατρο στην αρχαιότητα, στοιχεία υποκριτικής, σκηνοθεσία - θεατρικής παραγωγής κ.λπ. Στη Σχολή Θεάτρου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η διάρκεια των σπουδών είναι δέκα εξάμηνα και η πρώτη φάση για τα τέσσερα πρώτα εξάμηνα περιλαμβάνει μαθήματα υποχρεωτικά για όλους τους φοιτητές.
Στόχος είναι να αποκτήσει ο φοιτητής γενική θεατρική παιδεία, βασική θεωρητική κατάρτηση (ιστορία θεάτρου, θεωρία θεάτρου, δραματολογία, παραστασιολογία) και παράλληλα να έχει την πρώτη στοιχειώδη επαφή με τη θεατρική πρακτική (σκηνογραφία, υποκριτική).
Η δεύτερη φάση (αντιστοιχεί στα έξι τελευταία εξάμηνα) περιλαμβάνει κυρίως μαθήματα επιλογής, με άξονα τη Θεατρολογία, τη Σκηνογραφία-Ενδυματολογία, τη Δραματική Τέχνη. Η τρίτη φάση (αντιστοιχεί στο 5ο έτος) είναι αφιερωμένη στην ολοκλήρωση της πρωτεύουσας επιλογής με αποκορύφωμα την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας.
Τα μαθήματα κατατάσσονται σε πέντε ενότητες: Η πρώτη ενότητα αποσκοπεί στην παροχή σφαιρικής θεατρικής παιδείας. Η δεύτερη ενότητα σχετίζεται με την παιδαγωγική του θεάτρου. Η τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη στην εμπέδωση του κύριου αντικειμένου σπουδών που επέλεξε ο φοιτητής (θεατρολογία, δραματική τέχνη και σκηνογραφία), το ίδιο και η τέταρτη ενότητα, ενώ η πέμπτη ενότητα περιλαμβάνει τη διπλωματική εργασία. Οι πτυχιούχοι αυτών των τμημάτων λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 και μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.
Σπουδές σε θεατρολογία, κινηματογράφο, σκηνοθεσία, σκηνογραφία κ.λπ. μπορούν να γίνουν επίσης σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών ή σε συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση όμως ότι οι τίτλοι σπουδών αυτών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων και προσόντων.
Σπουδές θεάτρου μπορούν να γίνουν στις κρατικές ανώτερες σχολές δραματικής τέχνης, οι οποίες είναι αδιαβάθμητες. Στις σχολές αυτές λειτουργεί μόνο Τμήμα Υποκριτικής και μπορούν να φοιτήσουν απόφοιτοι Λυκείου ή εξατάξιου Γυμνασίου ή άλλης ισότιμης σχολής, ύστερα από εισαγωγικές εξετάσεις και έλεγχο υγείας και αρτιμέλειας στις ίδιες τις κρατικές σχολές ή σε ειδική επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού (για τις ιδιωτικές σχολές).
Οι υποψήφιοι εξετάζονται με ενιαίο τρόπο στα παρακάτω μαθήματα: υποκριτική απαγγελία, τραγούδι, στοιχειώδεις θεωρητικές γνώσεις ιστορίας θεάτρου και λογοτεχνίας. Η φοίτηση διαρκεί τρία χρόνια. Οι πτυχιούχοι των παραπάνω σχολών δραματικής τέχνης μπορούν να κατατάσσονται στα τμήματα: Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Θεάτρου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών. Λειτουργούν επίσης και ιδιωτικές δραματικές σχολές.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των τμημάτων Θεατικών Σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και του τμήματος Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, έχουν κατοχυρωθεί και ορίζονται ρητά, σύμφωνα με το Π.Δ.125 που έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 111/6-4-2000.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Οι θεατρολόγοι μπορούν να εργαστούν:
1. Ως κριτικοί και θεωρητικοί της τέχνης στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο και σε εκδοτικούς οίκους.
2. Ως υπεύθυνοι για θεατρικά καλλιτεχνικά προγράμματα σε υπουργεία, οργανισμούς, Τοπική Αυτοδιοίκηση, μέσα μαζικής ενημέρωσης (ραδιοφωνία, τηλεόραση).
3. Ως ελεύθεροι επαγγελματίες (ηθοποιοί, σκηνογράφοι, σκηνοθέτες).
4. Στην εκπαίδευση, ως καθηγητές σε δραματικές σχολές και ως καθηγητές θεατρικής παιδείας στη δημοτική και μέση εκπαίδευση, ως θεατρικοί εμψυχωτές (animateurs) σε κέντρα νεότητας, πολιτιστικά κέντρα κ.λπ.
5. Ως στελέχη κρατικών θεατρικών οργανισμών. Οι απόφοιτοι των δραματικών σχολών μπορούν να εργαστούν:
α) στο θέατρο,
β) στην τηλεόραση,
γ) στον κινηματογράφο,
δ) στο ραδιόφωνο,
ε) σε διαφημιστικές εταιρείες,
στ) μπορούν να ανοίξουν δική τους σχολή με ορισμένες προϋποθέσεις (10 χρόνια εμπειρία, καταξιωμένη προσωπικότητα).
Οι προοπτικές απασχόλησης θεωρούνται απρόβλεπτες και απροσδιόριστες με ουδέτερο ισοζύγιο ζήτησης στην αγορά εργασίας.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πανεπιστημιούπολη, 157 84 Ζωγράφου, τηλ.: 210/7277300 και 7277303, http://wwww.uoa.gr/drama/
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/992124-25.
Πανεπιστήμιο Πατρών: Πανεπιστημιούπολη, 26500 Ρίο Πάτρα, τηλ.: 2610/996156.
Εθνικό Θέατρο: Πειραιώς 35, 105 53 Αθήνα, τηλ.: 210/5248665.
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος: Εθνικής Αμύνης 2, 54250 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/312264.
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 104 32 Αθήνα, τηλ.: 210/5225565, fax: 210/5228966.
Υπουργείο Πολιτισμού: Μπουμπουλίνας 20, 106 82 Αθήνα, τηλ.: 210/8201100, 8201430.
ΔΟΑΤΑΠ - Αθήνας (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης), Αγ. Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437, τηλ. κέντρο: 210-5281000, fax: 210-5239525, 210-5239679, e-mail: information@doatap.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Θεσσαλονίκης (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης),Υπ. Μακεδονίας Θράκης - Διοικητήριο, ΤΚ. 54123, τηλ.: 2310-379371-2, fax: 2310-379374, e-mail: thessaloniki@doatap.gr.
ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Αθήνα Πανεπιστημίου 67 (5ος όροφος), Τ.Κ. 105 64, τηλ: 210-3243923, fax: 210-3316651, http://www.srpq.gr, e-mail: srpq@otenet.gr
(Πηγή: Βάση δεδομένων 0ΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο ηθοποιός είναι ο καλλιτέχνης που «ποιεί τα ήθη» δηλαδή υποδύεται ανθρώπινους χαρακτήρες σε θεατρικά και κινηματογραφικά έργα, σε τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές παραγωγές.
Συνήθως, εργάζεται κυρίως κάτω από τις οδηγίες του σκηνοθέτη και μερικώς του σεναριογράφου, μελετά το ρόλο του, απομνημονεύει το κείμενο και υποβάλλεται σε πολλές και συχνά εντατικές δοκιμές πριν από την εμφάνιση, προσπαθώντας να αποδώσει το πνεύμα του θεατρικού συγγραφέα ή σεναριογράφου και τη σκηνοθετική άποψη γι' αυτό. Το φώτα της ράμπας ανέκαθεν τροφοδοτούσαν τις φιλοδοξίες και τα όνειρα των νέων. Ωστόσο, ηθοποιός δεν σημαίνει μόνο προσκήνιο, σημαίνει και παρασκήνιο. Αυτό είναι κατά κανόνα δύσκολο και αρκετές φορές απογοητευτικό.
Συνθήκες Εργασίας:
Ο ηθοποιός εργάζεται κάτω από άσχημες γενικά συνθήκες, δύσκολες και κοπιαστικές, με αμοιβές χαμηλές, που διαφέρουν ανάλογα με τη δραστηριότητα που αναπτύσσει κάθε φορά, ενώ συχνά αναγκάζεται να υποδυθεί ρόλους, που το ύφος και το περιεχόμενό τους δεν ανταποκρίνεται στην αισθητική του άποψη και τις καλλιτεχνικές του φιλοδοξίες.
Τις περισσότερες φορές, αν όχι όλες, ο ηθοποιός είναι υποχρεωμένος σε συνεχή άσκηση (φωνητικής, σωματικής άθλησης και χορού, τραγουδιού κ.λπ.), καθώς και σε επανειλημμένες δοκιμές του κάθε ρόλου, ενώ εργάζεται χωρίς ωράριο και με σπάνιες ημέρες αργίας, προσπαθώντας να ανταποκριθεί σε πολλαπλά καθήκοντα που αναλαμβάνει, τόσο για την προώθηση της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας όσο και για λόγους βιοπορισμού.
Οι ηθοποιοί για παράδειγμα που εργάζονται στο θέατρο, έχουν καθημερινά, πέραν των άλλων δραστηριοτήτων τους, να δώσουν μία ή δύο θεατρικές παραστάσεις.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Ο ενδιαφερόμενος γι' αυτό το επάγγελμα πρέπει να διαθέτει ιδιαίτερη καλλιτεχνική κλίση και υποκριτικό ταλέντο, καθαρή φωνή και καλή άρθρωση, καλή μνήμη, σωματική αντοχή, εκφραστικότητα προσώπου και σώματος, αισθητική αντίληψη, καλή και επιμελημένη εμφάνιση και έντονη σκηνική παρουσία.
Επίσης απαιτείται να είναι συνεπής, συνεργάσιμος και να διακρίνεται για τις επικοινωνιακές του ικανότητες αφού έως ένα βαθμό η επαγγελματική του σταδιοδρομία εξαρτάται από τις καλές δημόσιες σχέσεις που δημιουργεί στους καλλιτεχνικούς και ενίοτε κοσμικούς κύκλους.
Σπουδές:
Θεατρικές σπουδές επιπέδου 4 και κατ' επέκταση στην υποκριτική τέχνη μπορούν να γίνουν στα τμήματα Θεατρικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Αθήνας, Πάτρας και Πελοποννήσου, όπως επίσης στο τμήμα Θεάτρου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Σπουδές στην υποκριτική τέχνη παρέχονται επίσης στις ανώτερες σχολές δραματικής τέχνης, όπου η φοίτηση διαρκεί τρία χρόνια, οι δε υποψήφιοι διαγωνίζονται σε γραπτές και προφορικές εξετάσεις και υποβάλλονται σε έλεγχο υγείας και αρτιμέλειας. Λειτουργούν οι παρακάτω κρατικές και ιδιωτικές σχολές, που εποπτεύονται από το υπουργείο Πολιτισμού: Εθνικού Θεάτρου (Αθήνα), Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (Θεσσαλονίκη), Ωδείου Αθηνών, Δραματική Σχολή Αθηνών, Σύγχρονος Θεατρικός Ρυθμός - της εταιρείας «Περίακτος», Μαίρης Βογιατζή-Τράγκα, Μαρίας Μπέλλου-Σανικοπούλου «ΚΕΑ», Παναγιώτας Μουστάκη-Βεάκη, Εταιρείας «Δωδωναία Σκηνή», Θεάτρου Τέχνης, Σωματείου Πειραϊκού Συνδέσμου, Ευγενίας Χατζίκου, Αρχή - της εταιρείας «Οργανισμός Θεατρικής Κίνησης», Εταιρείας «Θεμέλιο», Διομήδη Φωτιάδη, Θεατρικού Οργανισμού «Μορφές», Ίασπις - της Εταιρείας «Ινστιτούτο Σύγχρονης Θεατρικής και Μουσικής Έρευνας», Εταιρείας «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Εταιρείας», «Παλκοσένικο», Εταιρείας «Θεατρικά Δρώμενα ? Ίασμος», Εταιρείας «Θέατρο Τζένη Καρέζη», Εταιρείας «Θεατρική Τέχνη», Εταιρείας «Οργανωτική και Εκπαιδευτική ΑΕ», Εταιρείας «Νέο Ελληνικό Θέατρο», Πνευματικού Κέντρου Δήμου Αγίας Βαρβάρας Αττικής, Εταιρείας Θεάτρου Βορείου Ελλάδος «Θυμέλη», Καλλιτεχνικής Εταιρείας «Προσκήνιο, Εταιρείας Πολιτιστικών Επιμορφωτικών και Κοινωνικών Ερευνών» «?ρμα Θεάτρου Μακεδονίας», Εταιρείας «Θεατρικό Εργαστήρι Ηπείρου». Ο ενδιαφερόμενος για την άσκηση του επαγγέλματος του ηθοποιού, μπορεί επίσης να φοιτήσει στις Ιδιωτικές Σχολές Κινηματογράφου και Τηλεόρασης εποπτείας υπουργείου Πολιτισμού και με διάρκεια σπουδών τα τρία χρόνια.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του ηθοποιού δεν προβλέπονται με Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ), παρά μόνον με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που υπογράφονται ετησίως μεταξύ του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) και των εργοδοτών (Θεατρώνων, Θιασαρχών, κ.λπ).
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Ο ηθοποιός μπορεί να εργαστεί στο θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, σε καφεθέατρα, σε κέντρα διασκέδασης, ενώ η διαφήμιση, ιδίως η τηλεοπτική και ραδιοφωνική, είναι επίσης ένας χώρος, που μπορεί να απασχοληθεί. Οι ηθοποιοί του θεάτρου, που έχουν εξασφαλίσει τις αναγκαίες οικονομικές προϋποθέσεις, έχουν δικό τους θίασο και τη δική τους επαγγελματική στέγη.
Η αύξηση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων συνέτεινε στη διεύρυνση της αγοράς εργασίας και βελτίωσε αρχικά τις δυνατότητες απασχόλησης, παράλληλα όμως, προσήλκυσε στο επάγγελμα πολλά άτομα, με αποτέλεσμα τον κορεσμό και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, υποαπασχόλησης και ετεροαπασχόλησης που αντιμετωπίζουν οι παραπάνω επαγγελματίες.
Κατά συνέπεια, οι προοπτικές απασχόλησης για το επάγγελμα αυτό φαίνεται ότι είναι πολύ αρνητικές, ενώ για το άμεσο μέλλον δεν προβλέπονται διαφορετικές προοπτικές απασχόλησης.
Πηγές Πληροφόρησης:
Υπουργείο Πολιτισμού, Τμήμα Επιθεωρήσεως Σχολών και Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου 1 και Ηρακλείου Αθήνα Τ.Κ. 106 82, τηλ.: 210-82.01.759, fax: 210-82.01.731, e-mail:Smaroula.Lytari@dkt.culture.gr, http://www.culture.gr
Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστημιούπολη, 157 84 Ζωγράφου, τηλ.: 210-7248305, http://www.uoa.gr
Πανεπιστήμιο Πάτρας, Πανεπιστημιούπολη Πάτρας, http://www.upatras.gr
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Δ/νση : Ερυθρού Σταυρού 28 και Καρυωτάκη, 22100, Τρίπολη, τηλ.:2710 230006/2710 230005, http://www.uop.gr
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310 ? 995074, http://www.auth.gr
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, τηλ.: 210-52.25.634 Πειραιώς 35, 105 53 Αθήνα.
Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος τηλ.: 2310-312.264 Αντ. Τάσσα 9-11, 542 50 Θεσσαλονίκη.
Ωδείου Αθηνών τηλ.: 210-7223464, 7244260 Βασ. Γεωργίου Β? 17-19, 106 75 Αθήνα.
Δραματική Σχολή Αθηνών τηλ.: 210-3235592 Λεωχάρους 9, 105 60 Αθήνα.
Σύγχρονος Θεατρικός Ρυθμός - της εταιρείας «Περίακτος», τηλ.: 010-82.23.232 Καπνοκοπτηρίου 9, 104 33 Αθήνα
Μαίρης Βογιατζή-Τράγκα, τηλ.: 210-82.31.790 Ζαΐμη 46, 106 83 Αθήνα.
Μαρίας Μπέλλου-Σανικοπούλου «ΚΕΑ», τηλ.: 210-3229793 Υπερείδου 21, 105 58 Αθήνα.
Παναγιώτας Μουστάκη-Βεάκη τηλ.: 210-7016934 Εκφαντίδου 33, 116 33 Αθήνα.
Εταιρείας «Δωδωναία Σκηνή», τηλ.: 210-8230384, 8236752 Ζαΐμη 44, 106 83 Αθήνα.
Θεάτρου Τέχνης, τηλ.: 210-3229703, 3233881,Τζαβέλα 25, 106 81 Αθήνα.
Σωματείου Πειραϊκού Συνδέσμου, τηλ.: 210-41.29.948 Καραϊσκου 104 και Σωτήρος Διός, 185 82 Πειραιάς.
Ευγενίας Χατζίκου, τηλ.: 210-8830872 Ασημάκη Φωτήλα 7, 114 73 Αθήνα.
Αρχή - της εταιρείας «Οργανισμός Θεατρικής Κίνησης», τηλ.: 210-8810496, Μιχαήλ Βόδα 28, 104 39 Αθήνα
Εταιρείας «Θεμέλιο», τηλ.: 210-8643310 Λέσβου 3, 112 56 Αθήνα.
Διομήδη Φωτιάδη τηλ.: 210-8216912 Πατησίων 87Α, 104 33 Αθήνα.
Θεατρικού Οργανισμού «Μορφές», τηλ.: 210-3238990, Ρήγα Παλαμήδη 2, 105 54 Αθήνα.
Ίασπις - της Εταιρείας «Ινστιτούτο Σύγχρονης Θεατρικής και Μουσικής Έρευνας», τηλ.: 210-9578834, 8220001, Πλ. Ασλάνογλου 93 και Αλκμήνης, 176 72 Καλλιθέα.
Εταιρείας «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας», τηλ.: 210-3462308, Ευμολπίδων 39, 118 54 Αθήνα.
Εταιρείας ?Παλκοσένικο τηλ.: 210-5237210, 5237212 Βερανζέρου 50, 104 38 Αθήνα.
Εταιρείας «Θεατρικά Δρώμενα - Ίασμος», τηλ.: 210-5200096, 5222762, Μαιζώνος 48, 104 38 Αθήνα.
Εταιρείας «Θέατρο Τζένη Καρέζη», τηλ.: 210-52.31.318-9, Πλ. Ομονοίας 19, 104 31 Αθήνα.
Εταιρείας «Θεατρική Τέχνη», τηλ.: 210-3819259 Ζαλόγγου 10Β, 106 78 Αθήνα.
Εταιρείας «Οργανωτική και Εκπαιδευτική Α.Ε», τηλ.: 210-8252846, Πατησίων 125, 112 57 Αθήνα.
Εταιρείας «Νέο Ελληνικό Θέατρο», τηλ.: 210-8253489, 8821002 Σπ. Τρικούπη 34 και Κουντουριώτου, 106 83 Αθήνα.
Πνευματικού Κέντρου Δήμου Αγίας Βαρβάρας Αττικής, τηλ.: 210-5690037, fax: 210-5690436, Σερίφου 2 και Γούναρη, 123 51 Αγία Βαρβάρα.
Εταιρείας Θεάτρου Βορείου Ελλάδος «Θυμέλη», τηλ.: 2310-273008, 228942 Εγνατία 70 και Χαλκέων 16, 546 24 Θεσσαλονίκη.
Καλλιτεχνικής Εταιρείας «Προσκήνιο», τηλ.: 2310-274570, fax: 2310-261584 Αριστοτέλους 23, 546 24 Θεσσαλονίκη.
Εταιρείας Πολιτιστικών Επιμορφωτικών και Κοινωνικών Ερευνών «?ρμα Θεάτρου Μακεδονίας», τηλ.: 2310-555701, 555711, fax: 2310-419919, 419681 Πάικου 2 και Συγγρού, 546 25 Θεσσαλονίκη.
Εταιρείας «Θεατρικό Εργαστήρι Ηπείρου», τηλ.: 26510-36182 Κοραή 6, 454 44 Ιωάννινα.
Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, Κάνιγγος 33, Αθήνα, τηλ.: 210- 3817369 και 3833742, fax: 210-3808651 Παράρτημα: Δωδεκανήσου 22, 54626 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310 555985, http://www.sei.gr, e-mail: sei@sei.gr
Παν. Ομ/δια Θεάματος Ακροαμάτων-ΠΟΘΑ, τηλ.: 210-5228770 5235764, Δ/νση: Σολωμού 65 Αθήνα.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΚΦΩΝΗΤΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο εκφωνητής ασχολείται με τη φωνητική απόδοση ενός κειμένου, με σκοπό την πληροφόρηση του κοινού ή τη διαφήμιση ενός προϊόντος. Οι επαγγελματικές του ενασχολήσεις επεκτείνονται και στη φωνητική απόδοση διαλόγων μεταγλωττισμένων ταινιών και τηλεοπτικών σειρών. Πριν γίνει η επιλογή του για μια συγκεκριμένη εργασία, περνά από δοκιμαστική διαδικασία για να κριθεί η καταλληλότητα της φωνής του. Μετά την επιλογή του, μελετά το κείμενο και κάνει πρόβες για να πετύχει την καλύτερη δυνατή ερμηνεία. Στο τελικό στάδιο, εκφωνεί το κείμενο με την επίβλεψη και την καθοδήγηση του σκηνοθέτη ή του υπευθύνου παραγωγής. Για την εκτέλεση των εργασιών του χρησιμοποιεί μικρόφωνα, ακουστικά, μίκτες ήχου κ.λπ.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η οργάνωση εκθέσεων έργων τέχνης, εικαστικών εκδηλώσεων με αρχειακό υλικό, χειρόγραφα, βιβλία, φωτογραφίες κ.λπ., όπως και η επιμέλεια καταλόγων και συλλογών για λογαριασμό μουσείων, γκαλερί, ιδρυμάτων και ινστιτούτων.
Γράφει άρθρα και κείμενα για την αισθητική, τη φιλοσοφία και την ιστορία της τέχνης σε διεθνή εικαστικά περιοδικά, συντάσσει μονογραφίες καλλιτεχνών, πραγματοποιεί ομιλίες, δίνει διαλέξεις σε μουσεία και σε πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο, παίρνει μέρος σε επιτροπές βραβείων και είναι μέλος πολλών συμβουλίων ως κριτικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων αλλά και ως σύμβουλος και έμπορος τέχνης.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΚΛΟΟΥΝ - ΓΕΛΩΤΟΠΟΙΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η διοργάνωση και η παρουσίαση ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά. Ο κλόουν φοράει ρούχα σε μεγάλο μέγεθος με έντονα χρώματα και περίεργα σχέδια, συμπληρώνοντας την αμφίεσή του με περούκα και αστείο μακιγιάζ. Παρουσιάζει κωμικά σκετσάκια και παντομίμες με σκοπό να διασκεδάσει και να προσφέρει άφθονο γέλιο στο κοινό του. Το προγραμμά του συνδιάζεται με πολλή μουσική και τραγούδια που ενθουσιάζουν τα παιδιά και δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΚΟΜΠΑΡΣΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο κομπάρσος παίρνει μέρος σε θεατρικές παραστάσεις, σε κινηματογραφικές και σε τηλεοπτικές ταινίες, όπου υποδύεται μικρούς ρόλους. Πιο συγκεκριμένα, μελετά το ρόλο που υποδύεται και ακολουθεί τις οδηγίες του σκηνοθέτη για την εκτέλεσή του. Ο ρόλος του είναι επικουρικός, αλλά εξαιρετικά σημαντικός για το συνολικό αποτέλεσμα. Συνήθως, εμφανίζεται μαζί με άλλους κομπάρσους, σε σκηνές πλήθους ή και μόνος του καλύπτοντας συγκεκριμένες ανάγκες του σεναρίου.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του αποτελούν η ανάλυση, ο σχολιασμός και, συνήθως, η συγγραφή άρθρων σχετικών με την αξιολόγηση και τη γνωμοδότηση για έργα τέχνης.
Ο κριτικός τέχνης αναλύει και αξιολογεί βιβλία, άρθρα, ποιητικές συλλογές, θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες. Ειδικότερα, εξετάζει αναλυτικά και παρουσιάζει στο φιλότεχνο κοινό τις πτυχές ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ποιήματος, κινηματογραφικού έργου, μουσικής σύνθεσης, θεατρικής παράστασης ή τηλεοπτικής παραγωγής.
Για να πετύχει το στόχο του, ενημερώνεται ανάλογα με τον τομέα του και ερευνά το υλικό που συγκεντρώνει τόσο στις βιβλιοθήκες και τα αρχεία υπηρεσιών, οργανισμών, μουσείων, όσο και με προσωπικές συνεντεύξεις.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΩΣΙΑΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο σωσίας παίρνει μέρος σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ταινίες και υποδύεται πρόσωπα προσπαθώντας να ταυτιστεί απόλυτα μαζί τους. Πιο συγκεκριμένα, προσπαθεί να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο στην εμφάνιση με το πρόσωπο που υποδύεται, μελετά και μαθαίνει ως την παραμικρή λεπτομέρεια τα συναισθήματα, το χαρακτήρα, τη συμπεριφορά, την ομιλία, τις συνήθειες, τις εκφράσεις του προσώπου, τις κινήσεις του σώματός του κ.λπ. με σκοπό να πάρει τη θέση του και να υποδυθεί το συγκεκριμένο πρόσωπο «σαν να ήταν εκείνο».
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η μελέτη και η έρευνα στους τομείς του θεάτρου και του κινηματογράφου με σκοπό την προαγωγή της πολιτισμικής κληρονομιάς είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας του.
Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος - ερευνητής θεάτρου και κινηματογράφου μελετά την εξέλιξη του θεάτρου και του κινηματογράφου στην Ελλάδα, από την εμφάνισή τους ως τις μέρες μας και την αλληλεπίδραση που υπάρχει με το θέατρο και τον κινηματογράφο άλλων χωρών.
Επίσης, συμμετέχει σε έρευνες αρχειακών πηγών, βιβλιοθηκών και κινηματογραφικών και θεατρικών συλλογών με σκοπό την προβολή και την προώθηση του θεατρικού και πολιτισμικού κεφαλαίου της χώρας μας στο εξωτερικό. Επιπλέον, ιδιαίτερο αντικείμενο της έρευνάς του αποτελεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων, ιδίως των νέων, για το θέατρο, τις παραστατικές τέχνες (performing arts), τον κινηματογράφο, αλλά και κάθε άλλη μορφή τέχνης.
Τέλος, συμμετέχει σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο προκειμένου να βοηθά τους πολιτιστικούς φορείς στην οργάνωση και τη συγκρότηση της θεατρικής και γενικότερα της πολιτισμικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
where can i get the abortion pill online
abortion pill buy cytotec for 24 week abortion
ordering abortion pills to be shipped to house
order abortion pill where can i get the abortion pill online
read
website how to catch a cheater