Σεμινάριο Εξειδίκευσης στις Μαθησιακές Δυσκολίες, 200 Ωρών

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Θεσσαλίας, πιστοποιημένος φορέας της Δια Βίου Μάθησης, θα πραγματοποιήσει επιμορφωτικό σεμινάριο 200 ωρών, κατά τους μήνες Απρίλιο – Μάιο – Ιούνιο, με σκοπό την εξειδίκευση των (διορισμένων – αδιόριστων) εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κάθε άλλου ενδιαφερομένου, σε θέματα που σχετίζονται με τις Μαθησιακές Δυσκολίες και την αντιμετώπισή τους στο σχολείο. Στο σεμινάριο θα διδάξουν μέλη Δ.Ε.Π Ελληνικών Πανεπιστημίων και διδάκτορες.

 

Το σεμινάριο απευθύνεται κυρίως σε:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Εκπαιδευτικούς της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
  • Καθηγητές ξένων γλωσσών
  • Προσωπικό των ΚΕΔΔΥ (Ψυχολόγους, Λογοθεραπευτές, Κοινωνικούς λειτουργούς)
  • Επαγγελματίες εμπλεκόμενους στις μαθησιακές δυσκολίες

 

 

Σκοπός και στόχοι του προγράμματος εξειδίκευσης

Σκοπός της επιμόρφωσης είναι η σφαιρική και έγκυρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όλων των άλλων επιστημόνων, οι οποίοι καλούνται να κατανοήσουν και να διαχειρισθούν μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες. Ειδικότεροι στόχοι του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες:

  • να γνωρίσουν το φάσμα των γνωστικών λειτουργιών που συμμετέχουν στη διαδικασία της μάθησης και δυσλειτουργούν στις περιπτώσεις των μαθησιακών δυσκολιών
  • να ενημερωθούν για τα αίτια των γενικευμένων και των ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
  • να ενημερωθούν σχετικά με τα χαρακτηριστικά και την αξιολόγηση των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με Μαθησιακές Δυσκολίες
  • να εξειδικευτούν στο σχεδιασμό και την κατασκευή ενισχυτικών προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των δυσκολιών των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
  • να εξειδικευτούν στην προσαρμογές του εκπαιδευτικού υλικού για τη διευκόλυνση της εκπαίδευσης των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες.

 

Κεντρικοί άξονες και περιεχόμενο του σεμιναρίου:

α) Ορισμός, ερμηνεία και διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών 30 ώρες

  • Οι γνωστικές λειτουργίες και η διαδικασία της μάθησης.
  • Μάθηση και Μαθησιακές Δυσκολίες: ορισμοί και επιστημολογικές προσεγγίσεις.
  • Ορισμός και περιεχόμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών.
  • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία) - Xαρακτηριστικά των μαθητών με ΕΑΔ.
  • Αιτιολογικά και ερμηνευτικά μοντέλα των μαθησιακών δυσκολιών.
  • Ανίχνευση και Διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών.

β) Η οικογένεια και το σχολείο των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες 20 ώρες

  • Οι ιδιαιτερότητες των οικογενειών παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και η αναγκαιότητα στήριξης.
  • Το κλίμα της τάξης που φοιτούν μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες και η συνεργασία με τα ΚΕΔΔΥ.

γ) Εκπαιδευτική Αξιολόγηση μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες 30 ώρες

  • Θεωρία και πράξη της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, της οργάνωσης προγραμμάτων και της υλοποίησης διδασκαλίας για μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
  • Ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών στα πρώτα σχολικά χρόνια.
  • Μαθησιακές δυσκολίες στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

δ) Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και προσαρμογές διδασκαλίας για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες 80 ώρες

  • Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Προσαρμογές Αναλυτικών Προγραμμάτων ).
  • Η χρήση της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/μαθησιακές δυσκολίες – Στρατηγικές προσπέλασης γραπτού κειμένου με έμφαση στον εννοιολογικό χάρτη.
  • Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία ως εργαλείο “μεταμόρφωσης” των προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς.
  • Χαρακτηριστικά, αξιολόγηση και διδασκαλία μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά.
  • Στρατηγικές και τεχνικές για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας γλωσσικών και φιλολογικών μαθημάτων σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Διδασκαλία φυσικών επιστημών για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Η ανίχνευση των αναγνωστικών δυσκολιών ως ανεπαρκής ανταπόκριση στη διδασκαλία: Οι προσδοκίες και ο προβληματισμός που προκύπτουν από τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
  • Ανάπτυξη προγράμματος για την καλλιέργεια γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών (Διδασκαλία τεχνικών κατανόησης, απομνημόνευσης, οργάνωσης της μελέτης των μαθημάτων με σχεδιαγράμματα, πίνακες, σημειώσεις κ.λπ.).

ε) Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, 20 διδακτικές ώρες

  • Μελέτη υλικού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  • Εκπόνηση τελικής εργασίας.

στ) Παρουσίαση και αξιολόγηση εργασιών, 20 διδακτικές ώρες

 

Επιμορφωτές - Μεθοδολογία

Στο σεμινάριο θα διδάξουν μέλη Δ.Ε.Π Ελληνικών Πανεπιστημίων και εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικού.

Στο πρόγραμμα θα γίνει δεκτός κλειστός αριθμός ατόμων (60-80 άτομα) και θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Για την υποστήριξη των συμμετεχόντων, οι διαλέξεις θα περιλαμβάνουν και εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα διανέμεται σε ηλεκτρονική μορφή. Επίσης, σε κάθε συμμετέχοντα εκπαιδευτικό που θα ολοκληρώσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης, θα χορηγηθεί ΒΕΒΑΙΩΣΗ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ.

 

Τόπος και Διάρκεια

Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στη Λάρισα, στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (αμφιθέατρο Ιατρικής), από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο του 2011. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται Σάββατο και Κυριακή από ώρα 9.00 έως 18.00 (10 διδακτικές ώρες).

 

Υποχρεώσεις των συμμετεχόντων

Ο αριθμός των απουσιών των σπουδαστών δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 20 ωριαίες απουσίες.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει και την υποχρεωτική εκπόνηση τελικής εργασίας, στην ανάπτυξη προγράμματος διδασκαλίας για μαθητές με ΜΔ ανάλογα με την ειδικότητα των εκπαιδευόμενων.

 

Κόστος Σεμιναρίου

Το κόστος του Σεμιναρίου ανέρχεται στα 700 ευρώ, το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί σε 2 ισόποσες δόσεις (κατά την εγγραφή και την 11η συνάντηση στις 28 Μαΐου). Προβλέπεται έκπτωση 10% σε ομάδες των 3 ατόμων και άνω καθώς και στους συμμετέχοντες στην Ημερίδα του Φεβρουαρίου. Επίσης γίνεται έκπτωση 20% σε φοιτητές καθώς και σε γονείς, που έχουν παιδιά με διαγνωσμένη Ε.Μ.Δ..

 

Πληροφορίες για κράτηση και δέσμευση θέσης:

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους το αργότερο έως την Πέμπτη 7 Απριλίου 2011.

Η κράτηση θέσης μπορεί να γίνει με δήλωση συμμετοχής είτε τηλεφωνικά είτε μέσω διαδικτύου σε κάποια από τις ιστοσελίδες που αναφέρονται παρακάτω είτε στέλνοντας συμπληρωμένη με mail ή fax, την αίτηση που επισυνάπτεται.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Η συμμετοχή σας στην εκδήλωση θεωρείται δεδομένη, μόνο με εμπρόθεσμη προπληρωμή του κόστους στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που είναι ο ακόλουθος:

ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK
αριθμός λογαριασμού κατάθεσης
026 -  224 -  0200 -  608520772
Δικαιούχος: ΚΕΚ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Ως αιτιολογία κατάθεσης συμπληρώνετε το Ονοματεπώνυμο σας και κρατάτε το αποδεικτικό της τραπέζης το οποίο επιδεικνύετε κατά την προσέλευσή σας (μαζί με το φοιτητικό πάσο για τους φοιτητές ή την επίσημη Βεβαίωση για τους γονείς) στη γραμματεία.

Γραφεία εξυπηρέτησης Κεντρ. Ελλάδος:
1)  Ινστιτούτο Ανάπτυξης Θεσσαλίας, Αντωνοπούλου 127 , ΒΟΛΟΣ
2) Computer Center Εκπαιδευτική, Κούμα 9 Λάρισα

Ώρες επικοινωνίας: 9:30 έως 21:30 καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή και Σάββατο 10 – 2 π.μ.

TEL: 2421028476, 2410549831, 2410252860
FAX: 2421028476, 2410549831
EMAIL: kekvolos@gmail.com,  
Url: www.kekiath.gr, www.eepe.gr, www.edu4u.gr
ΧΩΡΟΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΙΑΤΡΙΚΗΣ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑ

Υ.Γ. Σε περίπτωση μη παρακολούθησης του σεμιναρίου, λόγω υπαιτιότητας του επιμορφούμενου, τα δίδακτρα δεν επιστρέφονται.
 

Κατεβάστε την αίτηση κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε την αφίσα του σεμιναρίου κάνοντας κλικ εδώ

 

edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης