ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Την Παρασκευή 7/12/2012 ο υπουργός Παιδείας Αρβανιτόπουλος κατέθεσε το Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και διά βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) και άλλες διατάξεις». Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο σκούπα, που ρυθμίζει σε τέσσερα κεφάλαια ζητήματα πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αθλητισμού και ειδικής αγωγής. Κυρίως όμως ιδρύει δύο υπεροργανισμούς τον Νεολαίας και Διά βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και τον Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ), ιδιωτικού δικαίου, οι οποίοι αλλάζουν δραματικά το τοπίο της μεταλυκειακής και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι η πεμπτουσία του πολυνομοσχεδίου. Σε αυτό το σημείωμα θα ασχοληθώ αποκλειστικά με τους σκοπούς, και τον ρόλο αυτών των δύο οργανισμών. Και θα ισχυριστώ ότι ο σκοπός τους είναι: α) Η δημιουργία και πριμοδότηση της κερδοφόρου αγοράς προϊόντων εκπαίδευσης. β) Η ενοποίηση της δημόσιας και ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η διάλυση των ελληνικών πτυχίων. γ) Η de facto επιβολή των δύο κύκλων σπουδών της Μπολόνιας και διδάκτρων στο δεύτερο κύκλο. ΙΝΕΔΙΒΙΜ και ΕΟΠΠΕΠ Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ είναι ο οργανισμός στον οποίο συγχωνεύεται το Ίδρυμα Νεότητας (ΕΙΝ) η γραμματεία Νέας Γενιάς και η Διά Βίου Μάθηση. Συγχωνεύονται επίσης εδώ οι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι, καθώς και η ακίνητη και κινητή περιουσία των τριών αυτών οργανισμών. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ διοικείται από συμβούλιο που επιλέγεται και λογοδοτεί στον υπουργό και διοικεί 120 υπαλλήλους ιδιωτικού ή δημόσιου δικαίου που θα στελεχώσουν τον οργανισμό και επιλέγει το ίδιο το συμβούλιο. Αντίστοιχη δομή έχει και ο ΕΟΠΠΕΠ, με οργανισμό 80 υπαλλήλων. Πρόκειται δηλαδή για δύο υπεροργανισμούς αυτόνομους από τη δομή και την οργάνωση του υπουργείου, που διορίζονται – ελέγχονται από τον υπουργό και λογοδοτούν σ’ αυτόν. Γιατί όμως αυτή η αυτονόμηση και προνομιακή μεταχείριση; Πρόκειται για δύο σημαντικά εργαλεία με τα οποία: 1. Αποδομείται συνολικά η τριτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση σε επίπεδο πτυχίων και επαγγελματικών προσόντων των πτυχιούχων. 2. Εξισώνονται πτυχία δημόσιων οργανισμών και ιδρυμάτων με πιστοποιητικά ιδιωτικής εκπαίδευσης μέσω κοινού συστήματος μέτρησης, δηλαδή των πιστωτικών μονάδων, οι οποίες αθροίζονται ανεξάρτητα αν είναι ιδιωτικής ή δημόσιας προέλευσης. 3. Χρηματοδοτούνται δομές άτυπης, δηλαδή ιδιωτικής εκπαίδευσης και μάθησης ΚΕΚ, ΙΕΚ, Κολέγια, ιδιωτικά πανεπιστήμια, από τον κρατικό προϋπολογισμό, από τα κονδύλια της διά βίου μάθησης και από τα έσοδα που θα προέλθουν από την εκμετάλλευση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας (δηλ. σχολικά κτίρια, κτίρια βιβλιοθηκών, φοιτητικές εστίες κ.λπ.) σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς της εθνικής και διεθνούς αγοράς! Πώς όμως κατανέμονται οι ρόλοι μεταξύ των δύο οργανισμών; Ο ΙΝΕΒΙΔΙΜ χρηματοδοτεί όλες τις τυπικές και άτυπες δομές εκπαίδευσης και μάθησης, χρηματοδοτεί επίσης τη μαθητική και σπουδαστική σίτιση και στέγαση και το σχεδιασμό σχολικών μονάδων, βιβλιοθηκών, κ.λπ. στη θέση του καταργηθέντος Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων. Να σημειώσουμε εδώ ότι η άτυπη εκπαίδευση και μάθηση περιλαμβάνει όλες τις ιδιωτικές δομές εκπαίδευσης, ενώ η τυπική εκπαίδευση περιλαμβάνει αποκλειστικά την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση. Όλες οι δομές τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης εκδίδουν τίτλους σπουδών, των οποίων η αξία αποτιμάται σε πιστωτικές μονάδες, τις οποίες πιστοποιεί ο δεύτερος οργανισμός, ο ΕΟΠΠΕΠ. Ο ΕΟΠΠΕΠ, λοιπόν, πιστοποιεί όλες τις δομές που ο ΙΝΕΔΙΒΙΜ χρηματοδοτεί. Οι ρόλοι τους είναι ρόλοι δυο συγκοινωνούντων δοχείων. Ο ΕΟΠΠΕΠ κατοχυρώνει κάθε τίτλο σπουδών, ανεξάρτητα από την προέλευσή του, με συγκεκριμένο αριθμό πιστωτικών μονάδων: π.χ. 50 μονάδες γιατί τέλειωσες ένα ΙΕΚ, 5 από σεμινάρια κομμωτικής, 180 για Bachelor ενός ιδιωτικού πανεπιστημίου, 300 για το πτυχίο της αρχιτεκτονικής σχολής κ.ο.κ. Ο συλλέκτης πιστωτικών μονάδων μπορεί κατόπιν να τις πιστοποιεί συνολικά πάλι στον ΕΟΠΠΕΠ, ώστε να γνωρίζει σε ποιο επίπεδο κατατάσσεται στη Εθνική Κλίμακα Επαγγελματικών Προσόντων, και άρα τι επάγγελμα μπορεί να κάνει. Ο ΕΟΠΠΕΠ χρηματοδοτείται επίσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά και από ίδιους πόρους, δηλαδή τα χρήματα από τις πιστοποιήσεις που εκδίδει. Με αυτά χρηματοδοτεί ιδιωτικούς οργανισμούς πιστοποίησης-αξιολόγησης. ΑΕΙ και Σχέδιο Αθηνά Τα παραπάνω συνδέονται ευθέως με το Σχέδιο Αθηνά, δηλαδή τις συγχωνεύσεις τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Οι συγχωνεύσεις, όπως έχω επανειλημμένα γράψει, δεν γίνονται για τον εξορθολογισμό, ενός άναρχου και εν μέρει ρουσφετολογικού χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Γίνονται καθαρά για λόγους οικονομικούς, δηλαδή για τη δημιουργία δύο κύκλων σπουδών Bachelor και Master, και την επιβολή διδάκτρων στον δεύτερο. Οι συγχωνεύσεις των τμημάτων θα πραγματοποιηθούν στον πρώτο κύκλο σπουδών κυρίως και θα απονέμουν τίτλο αξίας 180 πιστωτικών μονάδων. Στο δεύτερο κύκλο, με δίδακτρα, θα απονέμονται τίτλοι μεταπτυχιακοί αξίας 120 πιστωτικών μονάδων. Όποιος εισέρχεται στον πρώτο κύκλο, δεν σημαίνει ότι ευθυγράμμως συνεχίζει και στον δεύτερο κύκλο. Ας συνδέσουμε τώρα το σχέδιο Αθηνά με τον ΙΝΕΔΙΒΙΜ και τον ΕΟΠΠΕΠ, το Μνημόνιο 3 (ιδιωτικά πανεπιστήμια), το ΤΑΙΠΕΔ (αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας) το Νόμο 4009 (Διαμαντοπούλου) και τον Νόμο 4076 (Αρβανιτόπουλου), για να κατανοήσουμε το εφιαλτικό τοπίο που διαμορφώνεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του τόπου μας. Ο κ. Αρβανιτόπουλος υλοποιεί με χαμηλόφωνο και υπόγειο τρόπο τον πιο σκληρό πυρήνα του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση. Διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση, οικοδομεί την ηγεμονία της ιδιωτικής, προωθεί την κατάρτιση έναντι της εκπαίδευσης, εφαρμόζει το αποτυχημένο μοντέλο της Μπολόνιας, σε συνθήκες κρίσης και δημιουργεί την αγορά προϊόντων εκπαίδευσης στην οποία θα επενδύσουν τα κεφάλαιά τους οι ιδιωτικούς φορείς υγείας, ΜΜΕ, κατασκευαστικών εταιρειών, για να κερδοσκοπήσουν εις βάρος ενός λαού στα όρια της φτώχειας, που όμως εξακολουθεί να θεωρεί τα πτυχία της ανώτατης εκπαίδευσης ως απαραίτητα εφόδια που πρέπει να δώσει στα παιδιά του. Έχουμε χρέος ως αριστερά να αποκαλύψουμε την απάτη που γίνεται στο όνομα των «αναγκαίων μεταρρυθμίσεων». Έχουμε χρέος να εξηγήσουμε στην κοινωνία, στους εκπαιδευτικούς, στους σπουδαστές τις επιπτώσεις της καταστροφής της δημόσιας εκπαίδευσης για το μέλλον της νέας γενιάς και του τόπου. Έχουμε χρέος να τους σταματήσουμε. Αρθογράφος:Θεανώ Φωτίου Πηγή:Η ΕΠΟΧΗ ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill where can i get the abortion pill online how to cheat on husband click find an affair read website how to catch a cheater redirect read here why do married men cheat on their wives why some women cheat click why married men cheat
Σχόλια (
)
|