Σάββατο, 27 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013
Σχολές - Τμήματα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
Σχετικά με την πρόσβαση των κοριτσιών στην ναυτική εκπαίδευση

«Για μας είναι αδιαπραγμάτευτο να συζητάμε την πρόσβαση στην εκπαίδευση με βάση το φύλο ή την απορρόφηση από την αγορά εργασίας με βάση το φύλο» ξεκαθάρισε ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης , απαντώντας σε ερώτηση για τη Ναυτική Μεταρρύθμιση της Βουλευτού Μ. Ρεπούση , και υπογράμμισε:

Α. Ξέρετε πολύ καλά ότι κάναμε μια προσπάθεια πριν από δύο μήνες περίπου να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των σπουδαστών των ακαδημιών που δεν μπορούσαν, ανεξαρτήτως φύλου, να βρουν εταιρείες για να κάνουν το εκπαιδευτικό ταξίδι, τα λεγόμενα sandwich courses. Το επιλύσαμε αυτό πάντα σε συνεννόηση με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. 

Β.Σε ό,τι αφορά τα κορίτσια που θέλουν να ακολουθήσουν  την καριέρα του ναυτικού, υπάρχουν οι δυνατότητες και οι προοπτικές. Όπως ξέρετε, τα ναυτικά επαγγέλματα δεν είναι μόνο η ποντοπόρος ναυτιλία, αν μπορώ να βάλω ένα ερωτηματικό για την ποντοπόρο ναυτιλία με την έννοια ότι η φυσική κατάσταση, η αντοχή σε πολύμηνα, οκτάμηνα ταξίδια ενδεχομένως να είναι ένα κριτήριο περιοριστικό όχι από τη νομοθεσία –σε καμία περίπτωση- αλλά από τις ίδιες τις υποψήφιες. Πιστεύω ότι ούτε αυτό είναι, αλλά αν είναι, με την έννοια του πολύμηνου ταξιδιού. Υπάρχουν δραστηριότητες στα ναυτικά επαγγέλματα που θα μπορούσαν να απορροφήσουν και τα κορίτσια.

ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ:

Κύριε Υπουργέ, αγαπητοί και αγαπητές συνάδελφοι, βρισκόμαστε σε μια περίοδο αλλαγών που αφορούν τόσο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με ένα σχέδιο νόμου που έχει ήδη παρουσιάσει ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και το Υπουργείο Παιδείας με την αναδιάρθρωση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έτσι όπως έχουν εκφραστεί από την πρόταση του Υπουργού Παιδείας με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ».

Η Δημοκρατική Αριστερά έχει εκφράσει σοβαρές ενστάσεις και αντιρρήσεις σε ό,τι αφορά το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», αλλά δεν είναι της παρούσης.

Θέλω να υπογραμμίσω ότι παρ’ όλο που έχουμε δύο σημαντικές προτάσεις σχέδια νόμου που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, απουσιάζει οποιαδήποτε μνεία για τη ναυτική εκπαίδευση. Δεν θέλω να πω εδώ –θα συμφωνήσουμε όλοι και όλες πιστεύω- ότι η ναυτιλία είναι ένας πολύ δυναμικός κλάδος της οικονομίας σε διεθνές επίπεδο και θα έπρεπε αυτό να αντικατοπτρίζεται στη διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. Αντί γι’ αυτό έχουμε δέκα ακαδημίες εμπορικού ναυτικού διάσπαρτες σε όλη τη χώρα, στις οποίες φοιτούν 4.288 σπουδαστές. Συγκεκριμένα έχουμε ακαδημίες στον Ασπρόπυργο, στη Νέα Μηχανιώνα, στην Πρέβεζα, στην Κύμη, στο Αργοστόλι, στη Χίο, στην Ύδρα, στις Οινούσσες, στη Σύρο και στα Χανιά.

Το πρώτο ερώτημα που θέτουμε, κύριε Υπουργέ, είναι αν όλος αυτός ο αριθμός των ακαδημιών σας βρίσκει σύμφωνο -αν δηλαδή ο αριθμός αυτός είναι απαραίτητος για την εκπαίδευση των σπουδαστών μας- και αν το κράτος είναι σε θέση να συντηρήσει, να εκσυγχρονίσει και να κρατήσει σε ένα υψηλό επίπεδο όλες αυτές τις σχολές.

Χαρακτηριστικά θα αναφέρω τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζει η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο, που είναι και η μεγαλύτερη της χώρας, την οποία επισκέφθηκα πριν από λίγες μέρες. Οι κτηριακές εγκαταστάσεις δεν συντηρούνται επαρκώς, με αποτέλεσμα πολλές αίθουσες να παρουσιάζουν σοβαρά ζητήματα στεγανότητας και μόνωσης, ενώ ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση στους χώρους υγιεινής. Ο απαραίτητος εξοπλισμός για την πραγματοποίηση εργαστηρίων και πρακτικής άσκησης απουσιάζει παντελώς. Δεν υπάρχουν επίσης σύγχρονα όργανα πλοήγησης. Το σκηνικό αυτό συμπληρώνει η καθυστέρηση της προκήρυξης των θέσεων των ωρομίσθιων καθηγητών που οδήγησε σε σοβαρά διδακτικά κενά ακόμα και μέχρι το Νοέμβρη.

Το πρώτο ερώτημα που σας θέτουμε –και θα επανέλθω στη δευτερολογία- είναι αν χρειαζόμαστε, αν μπορούμε να συντηρήσουμε, να εκσυγχρονίσουμε και να κρατήσουμε σε ένα πολύ καλό επίπεδο όλες αυτές τις σχολές.

Το δεύτερο ερώτημα αφορά την αντιστοίχηση των πτυχίων των σχολών αυτών με τα πτυχία των Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων. Με δεδομένο ότι κι αυτές είναι τετραετείς σχολές -όπως αντίστοιχα και οι σχολές πανεπιστημιακού επιπέδου- δεν θα έπρεπε να υπάρχει μία αντιστοίχηση στα πτυχία των σπουδαστών έτσι ώστε να μπορούν μετά το πτυχίο τους να ακολουθήσουν πιθανότητα σπουδές και σε μεταπτυχικό επίπεδο;

Αν προχωρήσουμε σε μία αντιστοίχιση, τότε πιθανότατα να ξαναδούμε και τη διάρθρωση των σχολών αυτών και τα προσόντα που χρειάζεται το διδακτικό προσωπικό έτσι ώστε πραγματικά να έχουμε μία ουσιαστική αναβάθμιση.

Κύριε Υπουργέ, τα ερωτήματά μας σχετίζονται με αυτό. Θα θέλαμε, λοιπόν, τη γνώμη σας και στο πρώτο και στο δεύτερο και τι προτίθεστε να κάνετε για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε.

Το λόγο έχει ο Υπουργός κ. Κωνσταντίνος Μουσουρούλης.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Κυρία συνάδελφε, όπως θα ξέρετε, η ναυτιλιακή πολιτική αρθρώνεται γύρω από το πλοίο, την επιχειρηματικότητα και το ναυτικό. Η πολιτική για το ναυτικό εξειδικεύεται στην υγεία-πρόνοια, στη ναυτική εργασία και στη ναυτική εκπαίδευση.

Το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, που συζητάμε τώρα, είναι ένα θέμα πανεθνικό, διαχρονικό με το οποίο όλες οι κυβερνήσεις πρέπει να ασχοληθούνε σοβαρά, ανεξάρτητα από αντιλήψεις που έχουν σχετικά με τα θέματα αυτά.

Είναι, λοιπόν, ένα σοβαρό ζήτημα. Γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι είμαστε μια «θαλασσινή» χώρα με ναυτική συνείδηση και με το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο. Άρα έχουμε όλα τα δεδομένα προκειμένου να απορροφήσουμε την ανεργία, που είναι το υπ’ αριθμό ένα κοινωνικό πρόβλημα της χώρας. Και το μόνο μέσο για να γίνει αυτό, είναι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Όταν ανέλαβα τα καθήκοντα μου, παρέλαβα μια έκθεση καταγραφής των προβλημάτων στη ναυτική εκπαίδευση. Και αναφέρομαι σε σημαντικά και σοβαρά προβλήματα, γιατί δυόμιση χρόνια χωρίς Υπουργείο Ναυτιλίας δε θα μπορούσε ποτέ να αφήσει την ναυτική εκπαίδευση ανεπηρέαστη. Θα σας αναφέρω επιγραμματικά: προβλήματα στη δομή, στην οργάνωση, στις υποδομές και τον εξοπλισμό, στο διδακτικό προσωπικό, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στη χρηματοδότηση -που αναφέρατε και εσείς- και στο θεσμικό πλαίσιο.   

Παρέλαβα επίσης και μια πρόταση αναδιοργάνωσης του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, η οποία προέβλεπε την κατάργηση των εννέα από τις δεκατρείς ακαδημίες και τη διατήρηση μόνο των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ασπρόπυργου, Μακεδονίας και Κρήτης. Για τις καταργούμενες υπήρχαν δύο εναλλακτικές προτάσεις: Ή να λειτουργήσουν ως σχολές σωστικών θαλαμηπόλων και λοιπά στο πλαίσιο των κέντρων εκπαίδευσης στελεχών εμπορικού ναυτικού, των γνωστών ΚΕΣΕΝ. Ή να λειτουργήσουν ως εισαγωγικά τμήματα ενός ή δύο εξαμήνων που θα γίνονταν η βασική ναυτική εκπαίδευση –δηλαδή θεωρητικά μαθήματα στην ουσία- και οι σπουδαστές να ολοκλήρωναν τις σπουδές τους στις τέσσερις μεγάλες ακαδημίες.

Με επίγνωση των δυσκολιών που σας ανέφερα και της αδυναμίας του κεφαλαίου ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και των δημοσίων πόρων να στηρίξουν τη ναυτική εκπαίδευση, απέρριψα την πρόταση ασυζητητί. Τι επέλεξα στη  θέση αυτή;

Κατ’ αρχάς να προσδιορίσουμε ποιοι είναι οι κοινοί στόχοι –μαζί με τη ναυτική εργασία, με τους εκπροσώπους, με τους θεσμικούς εταίρους της ναυτιλίας- της αναδιοργάνωσης.

Επέλεξα μία ομάδα έργου, η οποία προσδιόρισε στόχους άμεσους, βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους. Ήδη υλοποιούμε πολλούς απ’ αυτούς.

Για την καλύτερη διοίκηση του όλου συστήματος, επέλεξα την υπαγωγή όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών του Υπουργείου ναυτιλίας υπό ενιαία καθοδήγηση.

Ενεργοποίησα το Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης. Μάλιστα στο νομοσχέδιο που θα συζητήσουμε προσεχώς στη Βουλή, έχουμε προβλέψει και την αναβάθμιση του Συμβουλίου αυτού με τη διεύρυνση της σύνθεσης και  των αρμοδιοτήτων.

Επίσης, αυξήσαμε τον αριθμό των δοκίμων.

Όσον αφορά τα θέματα διδακτικού προσωπικού που αναφέρατε και εσείς –και πολύ σωστά- μετά από την έγκριση από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης σύμφωνα με τη νομοθεσία, της πρόσληψης των ωρομίσθιων καθηγητών, ήδη έχουν ολοκληρωθεί εκατόν ενενήντα δύο προσλήψεις διαφορετικών ειδικοτήτων σε όλες τις ΑΕΝ εκ των οποίων οι πενήντα τέσσερις στον Ασπρόπυργο.

Το κόστος –γιατί μιλήσατε για το κόστος- θα καλυφθεί από το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Φυσικά για τον επόμενο χρόνο θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν μαζί με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης που ανάβει το πράσινο φως για τις προσλήψεις, έτσι ώστε να μην έχουμε καθυστερήσεις.

Θα ήθελα να αναφερθώ και στις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει ήδη για τους συνταξιούχους ναυτικούς αλλά και αυτές που προετοιμάζουμε, αλλά δεν θέλω να ξοδέψω χρόνο.

Αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα εξεύρεσης των πλοίων, το πολύ σημαντικό πρόβλημα για τους σπουδαστές. Η επιδότηση του πρώτου ταξιδιού θα καλυφθεί επίσης από το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Αναπροσαρμόζουμε τα εκπαιδευτικά προγράμματα στις απαιτήσεις της διεθνούς συμβάσεως STCW και βέβαια προετοιμάζουμε ένα εθνικό σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης και της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Σύντομα θα δώσουμε σε δημόσια διαβούλευση τα σχετικά κείμενα.

Σε σχέση με τα κτήρια, διαμορφώσαμε ένα πολυετές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των κτηριακών υποδομών και βέβαια του εξοπλισμού. Αυτό το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από το ΕΣΠΑ και βεβαίως συμπληρωματικά από κεφάλαια ιδιωτικά, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Κεφάλαιο ναυτικής εργασίας. Ήδη έχουμε προκηρύξει ένα διαγωνισμό 6,3 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια τεχνικού και τεχνολογικού εξοπλισμού σχεδόν σε όλες τις ΑΕΝ, Χίου, Οινουσσών, Σύρου, Κρήτης και επίσης, στις ΑΕΝ Ιονίου και Ηπείρου.

Σε σχέση με την υλοποίηση αυτού του προγράμματος ήδη ψηφίσαμε μια νομοθετική ρύθμιση για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος, ήδη ψηφίσαμε μια νομοθετική ρύθμιση για τη νομιμοποίηση των κτηρίων της ΑΕΝ Μακεδονίας. Δεν γινόταν αλλιώς. Θα χάναμε τους χρόνους. Μάλιστα, στο νέο νομοσχέδιο μετά τα τοπογραφικά σχέδια που ολοκληρώθηκαν για όλες τις ακαδημίες θα φέρουμε αντίστοιχη ρύθμιση προκειμένου να προχωρήσουμε στη γρήγορη απορρόφηση πόρων.

Ειδικά για τον Ασπρόπυργο –και στη δευτερολογία μου θα σας πω για το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος- από το ΠΕΠ Αττικής έχει εκδοθεί ήδη μία πρόσκληση επτά εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού των σχολών. Από αυτήν την πρόσκληση ο Ασπρόπυργος θα απορροφήσει 2,3 εκατομμύρια ευρώ για την Ακαδημία, για το ΚΕΣΕΝ και για τη σχολή σωστικών που λειτουργεί εκεί.

Συντηρήσεις-επισκευές. Όντως είναι δύσκολα τα πράγματα. Πήγα κι εγώ όπως πήγατε κι εσείς και πραγματικά θλίβομαι που η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο έχει τέτοιου είδους υποδομές εκπαίδευσης. Όσον αφορά για τις συντηρήσεις-επισκευές λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις περιορισμένες δυνατότητες του Κεφαλαίου ναυτικής εκπαίδευσης με βάση τις συνολικές ανάγκες των σχολών εξασφαλίσαμε από το κεφάλαιο αυτό 80.000 ευρώ για τις πιο άμεσες εργασίες συντήρησης.

Θέλω κλείνοντας να σας πω, κυρία συνάδελφε, ότι είναι μονόδρομος να αναβαθμίσουμε τις υποδομές αυτές. Μιλάμε για δέκα συγκροτήματα σε όλη τη χώρα μέσα από τα οποία μπορούμε πραγματικά να πετύχουμε να κλείσει η ψαλίδα στον τομέα της ανεργίας και να μεταφέρουμε νέα παιδιά να ασχοληθούν με ένα επικερδές, αξιοπρεπές και προσοδοφόρο επάγγελμα που είναι το επάγγελμα του ναυτικού.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ορίστε, κυρία Ρεπούση, έχετε το λόγο για να δευτερολογήσετε.

ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ:Χαίρομαι που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έχει συνείδηση των προβλημάτων και ήδη παίρνει κάποια μέτρα κυρίως σε ό,τι αφορά τις κτηριακές εγκαταστάσεις. Ωστόσο, κύριε Υπουργέ, δεν μου απαντήσατε στο κύριο σκέλος του ερωτήματός μου που αφορά την ανωτατοποίηση των σχολών αυτών και την αντιστοίχισή τους με τα ΤΕΙ, που είναι σχολές εφαρμοσμένων επιστημών, όπως αντίστοιχα είναι και οι σχολές του Εμπορικού Ναυτικού.

Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να θέσω υπ’ όψιν σας και υπ’ όψιν  της Αίθουσας μία πάρα πολύ σημαντική αδικία που γίνεται στην εκπαίδευση των σπουδαστών μας στις σχολές αυτές. Όπως γνωρίζετε για να προχωρήσουν στο δεύτερο έτος σπουδών, πρέπει να κάνουν ένα εξάμηνο πρακτικής άσκησης μέσα στα πλοία. Οι σχολές αυτές πια είναι ανοιχτές και σε αγόρια και σε κορίτσια. Πλην όμως τα κορίτσια δεν τα δέχονται οι πλοιοκτήτες, παρ’όλο που επιδοτείται η άσκηση αυτή από το Υπουργείο, για λόγους που σχετίζονται, πιστεύω, με στερεότυπα γύρω από τις αντιλήψεις για τα φύλα κ.λπ., με αποτέλεσμα τα κορίτσια αυτά να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους έχοντας μπει σε μια ακαδημία που δίνει διέξοδο σε ένα επάγγελμα και αυτό διαιωνίζεται παρ’όλο που λέω ότι έχουν πρόσβαση.

Θα ήθελα, λοιπόν στην δευτερολογία σας να μου δώσετε και μια απάντηση σε ό,τι αφορά αυτό, δηλαδή πώς σκέπτεστε να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα που υπάρχει και το καταγράφουμε. Άρα, μήπως θα έπρεπε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να σχεδιάσει κάποιες θετικές δράσεις ή να δει εναλλακτικούς τρόπους πρακτικής άσκησης των κοριτσιών αυτών ώστε να μην αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους;

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου):Κυρία συνάδελφε, γνωρίζετε ότι με βάση το νόμο 3450/2006 τα πτυχία πλοιάρχων και μηχανικών πρώτης τάξεως θεωρούνται ισότιμα με τα πτυχία των ΤΕΙ.

Εγώ με αφορμή την ερώτηση και την τοποθέτησή σας, θα ήθελα αν μπορώ, να θέσω με τη σειρά μου τρία ερωτήματα. Μήπως, κυρία συνάδελφε, η τυπική αναβάθμιση των ακαδημιών, όπως υπονοείτε και στο κείμενο αλλά και στην παρουσίασή σας, είναι στην ουσία ένα ψευδοδίλλημα; Θα σας πω γιατί, με τη δεύτερη ερώτηση. Μήπως στα προσόντα που χρειάζεται κάποιος για να καπετανέψει, να κουμαντάρει ένα πλοίο που μεταφέρει ανθρώπινες ζωές και εμπορεύματα τεράστιας αξίας δεν είναι το τυπικό πτυχίο ενός πανεπιστημίου αλλά η ναυτική γνώση και τέχνη; Και ένα τρίτο ερώτημα. Μήπως δεν χρειαζόμαστε πραγματικά αμιγώς ακαδημαϊκούς δασκάλους αλλά ναυτοδιδασκάλους που θα μεταβιβάσουν στα παιδιά μας αυτή τη γνώση και τέχνη; Εγώ αυτό πιστεύω. Πιστεύω ότι η θάλασσα μπορεί να δώσει δουλειά, αρκεί οι υποψήφιοι να είναι εφοδιασμένοι με αυτή τη γνώση και τέχνη.

Ποιος είναι ο ρόλος του Υπουργείου Ναυτιλίας; Να εκπαιδεύουμε σωστά αυτούς τους ανθρώπους αφομοιώνοντας και ενσωματώνοντας τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές. Αναφέρθηκα προηγουμένως στην προσαρμογή του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, των εγχειριδίων στις τροποποιήσεις της διεθνούς συμβάσεως STCW αλλά και άλλα πολλά, αλλά και να τους εξοπλίζουμε με όλα εκείνα τα εφόδια, για να μπορέσουν να ασκήσουν, όπως είπα, ένα επικερδές, αξιοπρεπές επάγγελμα. Δεν είναι η παραγωγή επιπλέον πτυχιούχων που θα μείνουν άνεργοι και θα απογοητευθούν. Αυτό για εμάς είναι ο κυρίαρχος στόχος και εγώ προσωπικά δεσμεύομαι με το θεσμικό μου ρόλο ως Υπουργός αλλά και ως Βουλευτής της ναυτομάνας Χίου να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να τον πετύχουμε αυτό το στόχο.

Σε ό,τι αφορά τα κορίτσια, έχετε απόλυτο δίκιο. Για μας είναι αδιαπραγμάτευτο να συζητάμε την πρόσβαση στην εκπαίδευση με βάση το φύλο ή την απορρόφηση από την αγορά εργασίας με βάση το φύλο. Ξέρετε πολύ καλά ότι κάναμε μια προσπάθεια πριν από δύο μήνες περίπου να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των σπουδαστών των ακαδημιών που δεν μπορούσαν, ανεξαρτήτως φύλου, να βρουν εταιρείες για να κάνουν το εκπαιδευτικό ταξίδι, τα λεγόμενα sandwich courses. Το επιλύσαμε αυτό πάντα σε συνεννόηση με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Είναι ορισμένα πράγματα που πρέπει να γίνουν ακόμα αλλά θα γίνουν.

Σε ό,τι αφορά τα κορίτσια που θέλουν να ακολουθήσουν  την καριέρα του ναυτικού, υπάρχουν οι δυνατότητες και οι προοπτικές. Όπως ξέρετε, τα ναυτικά επαγγέλματα δεν είναι μόνο η ποντοπόρος ναυτιλία, αν μπορώ να βάλω ένα ερωτηματικό για την ποντοπόρο ναυτιλία με την έννοια ότι η φυσική κατάσταση, η αντοχή σε πολύμηνα, οκτάμηνα ταξίδια ενδεχομένως να είναι ένα κριτήριο περιοριστικό όχι από τη νομοθεσία –σε καμία περίπτωση- αλλά από τις ίδιες τις υποψήφιες. Πιστεύω ότι ούτε αυτό είναι, αλλά αν είναι, με την έννοια του πολύμηνου ταξιδιού. Υπάρχουν δραστηριότητες στα ναυτικά επαγγέλματα που θα μπορούσαν να απορροφήσουν και τα κορίτσια.

Πηγή: esos.gr

where can i get the abortion pill online click buy cytotec for 24 week abortion
how women cheat married men having affairs link
open read here viagra soft how to take
click here wife cheated how to know if wife has cheated
cheater why women cheat on their husband i dream my husband cheated on me
free spyware apps free text spy app android top spy app for android
why do men cheat on their girlfriends click did my girlfriend cheated on me
is there an abortion pill go aborted fetus
metformin metformin metformin
coupons for cialis printable lilly cialis coupon cialis coupons free
late term abortion clinics late term abortion clinics national abortion federation
abortion pill abortion pill costs pros and cons of abortion
how to get an abortion pill achieveriasclasses.com first trimester abortion pill
get free voucher strattera prescription strattera discounts
how to get an abortion pill when is it too late to get an abortion pill abortion pill articles
prescription coupon cialis coupon coupon for cialis

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4088 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Πανελλαδικές 2024: Διευκρινίσεις σχετικά με το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία»
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Πανελλήνιες: Επιλογές σπουδών των υποψηφίων που επιμένουν και ξαφνιάζουν
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
«Τουρισμός για Όλους»: Βγήκαν τα αποτελέσματα- Πώς θα δείτε εάν κληρωθήκατε
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Υπό ανάφλεξη τα πανεπιστήμια στις ΗΠΑ για τη σφαγή στη Γάζα - Από Κολούμπια μέχρι Χάρβαρντ
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Τι ισχύει για τις εγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 16 ώρες
Σελίδα 1 από 6200 (37196 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6198
6199
6200
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης