|
|
|
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014
|
|
|
|
Το Κινέζικο Δωμάτιο και η παπαγαλία και τα χιλιαδες μόρια! |
|
Συζητούσα τις προάλλες με φίλους το περίφημο Επιχείρημα του Κινέζικου Δωματίου που διατύπωσε πρώτη φορά ο φιλόσοφος Τζον Σερλ, ένα νοητικό πείραμα στο οποίο κάποιος που δεν ξέρει κινέζικα βρίσκεται κλειδωμένος σε ένα δωμάτιο και απαντά μηχανικά, ακολουθώντας ορισμένους κανόνες χειρισμού συμβόλων, σε ερωτήματα διατυπωμένα σε κινέζικους χαρακτήρες που του δίνονται κάτω από την πόρτα. Ο,τι ερώτημα τού τίθεται το απαντά σωστά ακολουθώντας τους κανόνες, όπως περίπου κάνει ένας υπολογιστής, με αποτέλεσμα να δημιουργεί την εντύπωση στους έξω από το δωμάτιο ότι ξέρει κινέζικα ενώ αυτός αναγνωρίζει απλώς το σχήμα των χαρακτήρων χωρίς καν να καταλαβαίνει αν είναι κινέζικοι χαρακτήρες ή, π.χ., ιαπωνικοί. Ενα από τα συμπεράσματα του επιχειρήματος είναι ότι ο επιτυχημένος χειρισμός συμβόλων δεν συνεπάγεται κατ' ανάγκην κατανόηση. «Ακριβώς ό,τι συμβαίνει στις εξετάσεις στο σχολείο» είπε ο εκπαιδευτικός της παρέας. Τα παιδιά μαθαίνουν να απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις χωρίς πράγματι να κατανοούν το ερώτημα ή την απάντηση που δίνουν. Αρχισα να συνειδητοποιώ το πρόβλημα όταν κάποτε εξεταζόταν η φιλοσοφία στις πανελλήνιες εξετάσεις και ήμουν για δύο χρόνια μία από αυτούς που έβαζαν θέματα. Την πρώτη φορά πήγα αποφασισμένη να μη βάλουμε θέματα παπαγαλίας αλλά προσγειώθηκα απότομα όταν μου είπαν «και ποιος θα διορθώσει τα γραπτά;». Επρεπε να υπάρχει η αντικειμενική μεζούρα των συγκεκριμένων σελίδων της ύλης. Μετά επιλέξαμε ένα θέμα αυξημένης δυσκολίας που απαιτούσε την κατανόηση ενός φιλοσοφικού αποσπάσματος. «Είναι αρκετά δύσκολο» είπα. «Εγώ χρειάζομαι μισή ώρα να το σκεφτώ πριν το απαντήσω». «Α, μην ανησυχείτε» μου απάντησε μια εκπαιδευτικός. «Θα δουν τα παιδιά ότι είναι του τάδε φιλοσόφου και θα απαντήσουν ό,τι λέει το βιβλίο». Δεν είχε σημασία τι ακριβώς έλεγε το απόσπασμα, δεν είχε σημασία τι ρωτούσαμε εμείς, σημασία είχε να αναπαραγάγουν οι μαθητές ένα συγκεκριμένο χωρίο από το βιβλίο για να μπορέσει να διορθωθεί «αντικειμενικά». Δεν είναι να απορεί κανείς με τις επιδόσεις μας στην κατανόηση κειμένου στον διαγωνισμό PISA! Τι επιτυγχάνουμε έτσι; Εχουμε βρει έναν τρόπο για να κόβουμε αυτούς που δεν χωράνε στο πανεπιστήμιο, ο αριθμός των οποίων αποφασίζεται με βάση το εκάστοτε κυβερνητικό συμφέρον. Η δυσκολία ή η ευκολία των θεμάτων είναι εντελώς αδιάφορη, καθώς ο αριθμός των εισαγομένων είναι κλειστός και συζητείται μόνο για να βγάζουν ανακοινώσεις οι σύλλογοι διδασκόντων. Οι εξετάσεις που έχουμε δεν επιλέγουν κατ' ανάγκην τους πιο άξιους, επιλέγουν αυτούς που έχουν μάθει να χειρίζονται επιδέξια τον συγκεκριμένο διαγωνισμό κυρίως με τη βοήθεια των φροντιστηρίων που έχουν καταστήσει τις τελευταίες τάξεις του λυκείου πρακτικά περιττές. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν ενδιαφέρεται για τη μόρφωση των παιδιών αλλά για τη διεκπεραίωση μιας διαδικασίας με συνεχείς εξετάσεις που καταλήγουν στην απονομή διπλωμάτων και πτυχίων. Οσο τα πτυχία χρησιμοποιούνταν ως εισιτήριο για το Δημόσιο, είχαν κάποια αξία έστω και ως απλό χαρτί χωρίς απαραίτητα αντίκρισμα. Τι γίνεται όμως τώρα;
Κλειδί για να γίνουν τα σχολεία μας χώροι μόρφωσης είναι δύο σχετιζόμενες αλλαγές που φαίνονται μεν μικρές αλλά είναι, κατά τη γνώμη μου, κρίσιμες: (1) να μην ταυτίζεται η διδακτέα με την εξεταστέα ύλη (αντίθετα με την υπόσχεση του υπουργείου να επεκτείνει από του χρόνου την ταύτιση σε όλες τις τάξεις του λυκείου) και (2) να μην ορίζει το υπουργείο με ακρίβεια σελίδων από ένα διδακτικό εγχειρίδιο το αναλυτικό πρόγραμμα και την εξεταστέα ύλη. Το υπουργείο θα πρέπει να δίνει απλώς τις κατευθυντήριες γραμμές και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί να προσδιορίζουν τι ακριβώς και πώς θα διδάσκεται στο σχολείο τους. Με αυτόν τον τρόπο θα διαμορφώνεται η ειδική φυσιογνωμία κάθε σχολείου και δεν θα καταδυναστεύεται η εκπαιδευτική διαδικασία από το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο που ακυρώνει τον ρόλο και την ευθύνη των καθηγητών. Θα μπορούν να χρησιμοποιούνται διαφορετικά, περισσότερα και καλύτερα βιβλία από τα σημερινά. Οι σχολικές μονάδες και οι καθηγητές θα αξιολογούνται για το έργο τους με κριτήρια που θα περιλαμβάνουν και το πώς αποδίδουν οι μαθητές τους στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα χωρίς κλειστή ύλη. Ετσι θα στραφεί η διδασκαλία όχι στην αποστήθιση αλλά στην ουσία, έτσι θα δίνεται προσοχή στις ειδικές ανάγκες και στις ικανότητες των μαθητών και μαθητριών και δεν θα ισοπεδώνονται όλα στον Προκρούστη του εξαντλητικά ορισμένου (και αναχρονιστικού) αναλυτικού προγράμματος. Υπάρχουν πολλά που μπορεί και πρέπει να γίνουν στην εκπαίδευση αλλά οι δύο αυτές κινήσεις είναι βασικές.
Η κυρία Βάσω Κιντή είναι επίκουρη καθηγήτρια Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill abortion pill online purchase redirect read why do married men cheat on their wives i cheated on my wife now what read what to do when your wife cheated on you how do i find a location of a cell phone blog.bjorback.com how to find gps location of a cell phone
Σχόλια (
)
|
|
|
|
Υποβλήθηκε πριν από 3462 ημέρες
|
|
|
|
|
|
Ανάγνωση… |
|
|
|
Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2014
Σχόλια (0)
|
Με ποιούς καθηγητές μέσης εκπαίδευσης θα τα κάνετε αυτά ? Με αυτούς που κοιτάνε το ρολόι πότε θα τελειώσει το σχολείο για να αρχίσει η δεύτερη επαγγελματική τους ενασχόληση με τα φροντιστήρια που είναι και η πιο προσοδοφόρα ? (μαύρα γαρ) Δυστυχώς, με το υπάρχον σύστημα δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε αυτό που ορθά προτείνετε γιατί προϋποθέτει δασκάλους ευσυνείδητους και αυτό είναι είδος εν ανεπαρκεία
|
Υποβλήθηκε πριν από 3461 ημέρες |
|
|
|
|
|
|
|
Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014
Σχόλια (0)
|
Μακάρι να είχαμε τέτοιους καθηγητές και στο σχολείο εγώ 17112 έβγαλα Αλλά δεν θεωρώ ότι είναι κατι τα100 τα δικά μου η τα 19000 καποιου αςαλλου,δείχνουν μια Α ευφυΐα Αλλά ισω ς και εκτελεστική ικανότητα Δηλαδή σου μαθαίνουν κάτι το εκτελεις. Ειδικά τα μαθηματικά που κάναμε εμείς στην Γ 'Λυκείου και Ο τρόπος με τον οποίο μας διδασκονταν. Εγώ πιστεύω οτι ίσως τα πιο απλά κατ αυτούς τους ασκησιολατρες είναι και τα πιο δύσκολα αυτά που μπορεί ο ανθρώπινος νους να δημιουργήσει από μόνος του πχ στατιστική,πιθανότητες χωρίς να σημαίνει ότι πρέπει μα σταματησει η επιστήμη να εξελίσσεται έτσι. Όμως εμείς ποτέ δεν διδαχθήκαμε φιλοσοφία,λογική η αλλού είδους σκέψη στο σχολείο. Ο καθένας έχει δική του ερμηνεία πχ στη λογοτεχνία,στη φιλοσοφία αρκεί να τη στηρίξει με επιχειρήματα και ττεκμήρια υποκειμενικά η αντικειμενικά όμως δυστυχώς προβάλλεται η ομοιομορφία και ο κομφορμισμός... women who cheat on their husband click unfaithful husband
|
Υποβλήθηκε πριν από 3462 ημέρες |
|
|
|
|
|
|
|
Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014
Σχόλια (0)
|
Σκεφτείτε όμως και την εξής παράμετρο: Πώς θα αξιολογηθεί ένα σχολείο σε ένα αστικό κέντρο που παραδοσιακά συγκεντρώνει γόνους αστικών οικογενειών, παιδιά δασκάλων, υπαλλήλων κτλ (κοιτάξτε κάθε χρόνο σε ποιες περιοχές σημειώνονται οι περισσότερες επιτυχίες σε υψηλόβαθμες σχολές) και πώς ένα σχολείο σε ένα χωριό όπου οι δυστυχείς γόνοι της εργατικής \αγροτικής τάξης πάνε στον Παράδεισο, όχι όμως στους φροντιστές, στις βιβλιοθήκες κοκ; Όποιος έχει δουλέψει ως καθηγητής ΜΕ γνωρίζει πολύ καλά την τεράστια διαφορά όχι μόνο στην ικανότητα μηχανικής αναπαραγωγής έτοιμων γνώσεων αλλά και στη γενικότερη καλλιέργεια (και επομένως ευφυϊα) των παιδιών που είναι ευνοημένα για τους παραπάνω λόγους.ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill where can i get the abortion pill online
|
Υποβλήθηκε πριν από 3462 ημέρες |
|
|
|
|
|
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
Ανάγνωση… |
|
|
Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
|
|
|
|
|
|
Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)
|
|
ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)
|
|
|
|
ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)
|
|
|
|
|
|
|
|
Εκπαιδευτικά... και Άλλα
|
|
|
|
Ανάγνωση… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|