Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2016
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
Αποδομώντας μύθους και πλάνες γύρω από τη γλώσσα
 Συντάκτης: 

Νέα παρέμβαση των επιστημόνων που τάχθηκαν υπέρ της κατάργησης των Αρχαίων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της Νέας Ελληνικής γλώσσας.

Οι πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί (αρχικά 56, τώρα 132) επιχειρούν να ενημερώσουν «για την επιστημονική αλήθεια» με αφορμή τους «ποικίλους ανυπόστατους ισχυρισμούς» που διατυπώθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας συζήτησης μετά τη δημοσίευση του δικού τους κειμένου, αλλά και των εξαγγελιών του υπουργείου Παιδείας για τον περιορισμό των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων.

«Είναι απαράδεκτο τα πορίσματα των επιστημών της γλώσσας να μη γίνονται γνωστά στην κοινή γνώμη, ενώ υποστηρίζονται τόσες ανακρίβειες» τονίζουν οι εν λόγω επιστήμονες, απαριθμώντας τις «θεμελιώδεις πλάνες» που αναδείχθηκαν το τελευταίο διάστημα.

Μεταξύ άλλων, αναφέρονται:

Στην «πρώτη θεμελιώδη πλάνη ότι την πρώτη γλώσσα τη μαθαίνουμε μέσω διδασκαλίας και ότι, για να την κατακτήσουμε "σε βάθος" και "ολοκληρωμένα", πρέπει να διδαχθούν παλαιότερες μορφές της».

Η απάντησή τους, ανάμεσα σε άλλα, είναι ότι «αυτό που ονομάζουμε διδασκαλία της γραμματικής στο σχολείο στοχεύει στην απόκτηση συνειδητής γλωσσικής επίγνωσης της ήδη φυσικά και διαισθητικά ανεπτυγμένης δομής της γλώσσας, με σκοπό την εκμάθηση της γραμματικής ορολογίας».

Τονίζουν δε ότι «η αποπλαισιωμένη γραμματοκεντρική διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, μέσα από ασύνδετα μεταξύ τους αποσπάσματα και χωρίς εποπτεία του συνολικού κειμένου, του είδους και του συγκειμένου του δεν εξυπηρετεί στόχους όπως η στέρεη γλωσσική καλλιέργεια με κριτική διάσταση και αναλυτική ενασχόληση με κείμενα και γλωσσικές δομές που εξετάζονται κριτικά σε σχέση με τα περιβάλλοντα εμφάνισης και χρήσης τους».

Κριτική ανάγνωση

Βιβλίο Αρχαίων Ελληνικών
Μία ακόμα θεμελιώδης πλάνη που επισημαίνουν οι 132 επιστήμονες είναι αυτή που «αφορά την ταύτιση της γλώσσας με τα κείμενα, του κώδικα με το περιεχόμενο».

Αν στόχος είναι η κατανόηση και η αποτίμηση του πολύτιμου πολιτισμικού κεφαλαίου που περιέχει η αρχαία ελληνική γραμματεία, τότε «δεν μπορεί να επιτευχθεί με την ενασχόληση με αποσπάσματα σε επίπεδο γραμματικής και με τη μετατροπή τους σε κείμενα θεματογραφίας. Αντίθετα, μπορεί να επιτευχθεί με την κριτική και πολιτισμικά προσανατολισμένη ανάγνωση ολόκληρων κειμένων σε γλώσσα απόλυτα κατανοητή στους μαθητές – επομένως, από μετάφραση, η οποία κάλλιστα μπορεί να συνοδευεται και από το πρωτότυπο αρχαίο κείμενο στη διπλανή σελίδα».

Οσον αφορά το «σαθρό», όπως χαρακτηρίζουν, επιχείρημα ότι μόνον από το πρωτότυπο κατανοείται το ακριβές και πλήρες νόημα των κειμένων και ότι οι νοηματικές αποχρώσεις «χάνονται στη μετάφραση», υπενθυμίζουν πως «για να γίνουν κατανοητές οι νοηματικές και υφολογικές λειτουργίες των γλωσσικών επιλογών, προϋποτίθεται σύνδεση της γλώσσας με τα κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα χρήσης της»

Πάντως, με αφορμή τις θέσεις των συγκεκριμένων επιστημόνων και κυρίως μετά τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για μείωση των ωρών των Αρχαίων, αλλά όχι αντίστοιχη αύξηση των Νέων Ελληνικών, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων δηλώνει ότι θα συνεχίσει να μάχεται για την αναβάθμιση των Αρχαίων.

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του, «η σύνδεση άλλωστε της Νεοελληνικής με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα είναι άρρηκτη και συνεχής στη διαχρονική της πορεία. Χωρίς τη γνώση των Αρχαίων Ελληνικών πώς θα εξηγήσουμε λέξεις όπως πρωθυπουργός, σχήμα πρωθύστερο, μέθεξη και εφαπτομένη;».

efsyn.gr 

end pregnancy d&c instrument ways to terminate an early pregnancy
how to get an abortion pill when is it too late to get an abortion pill abortion pill articles
prescription card discount coupons cialis prescription coupon card

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2864 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Πανελλαδικές 2024: Διευκρινίσεις σχετικά με το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία»
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 56 λεπτά
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Πανελλήνιες: Επιλογές σπουδών των υποψηφίων που επιμένουν και ξαφνιάζουν
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
«Τουρισμός για Όλους»: Βγήκαν τα αποτελέσματα- Πώς θα δείτε εάν κληρωθήκατε
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Τι ισχύει για τις εγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ώρες
Σελίδα 1 από 6200 (37196 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6198
6199
6200
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης