Κυριακή, 16 Ιουνίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
Επικαιρότητα
Σχετικά με το νομοσχέδιο για την επιλογή Διευθυντών, του Θωμά Γεωργιάδη
 Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη

Γραμματέα της Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

Εκπροσώπου της «Προοδευτικής Ενότητας Εκπαιδευτικών» (Π.Ε.Κ)

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

 

  Το απόγευμα της Παρασκευής 19-5-2017 δημοσιεύτηκε το σχέδιο νόμου για την επιλογή των Διευθυντών στην εκπαίδευση. Είναι ένας νόμος με "παλιά συνταγή" που πλάστηκε με ανακυκλωμένα και χρησιμοποιημένα υλικά. Δεν φέρνει κανένα πραγματικά νέο στοιχείο που μπορεί να σηματοδοτήσει κάποια, έστω και μικρή, ποιοτική αλλαγή στην εκπαίδευση. Πρόκειται στην ουσία για το Ν. Διαμαντοπούλου και, για τα μάτια, έχει και επάλειψη από το Ν. Μπαλτά - Κουράκη.

   Η απόφαση του Σ. τ. Ε. για το Ν. Μπαλτά - Κουράκη ήταν ουσιαστικά γνωστή εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, μετά και την απόφαση του τμήματος, και παρόλα αυτά δεν έγινε καμιά προσπάθεια όλο αυτό το χρονικό διάστημα ώστε να υπάρξει μια άλλη ποιοτική διαδικασία για την επιλογή των Διευθυντών. Όλα γράφτηκαν και ετοιμάστηκαν εσπευσμένα, πρόχειρα και κόψε - ράψε.

  Συγκεκριμένα

  Στην πιστοποιημένη επιμόρφωση στην Τ.Π.Ε (επίπεδο 1) δίνονται 0,5 μονάδες όπως και στο Ν. Μπαλτά - Κουράκη (έχει εξαφανιστεί εντελώς το επίπεδο 2, λες και δεν έγινε ποτέ), ενώ δίνονται στην πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας (επιπέδου Β2) 0,8 μονάδες (από 0,5 μονάδες στο Ν. Μπαλτά - Κουράκη). Από τη μικρή αυτή διαφοροποίηση φαίνεται ότι για τη λειτουργία ενός Δ/ντή σχολείου είναι "σημαντικότερη" η γνώση ξένης γλώσσας από τη χρήση και λειτουργία ενός Η/Υ !!!. Αν είναι έτσι, γιατί δεν μοριοδοτείται και η γνώση ξένης γλώσσας ανώτερης του Β2;

Αλλά είναι περίεργο και μοιάζει με φωτογραφία σε κάδρο αυτή η αύξηση κατά 0,3 μονάδες της ξένης γλώσσας.

  Αυξάνονται οι μονάδες, από 4 σε 5, όταν κάποιος κατέχει Διδακτορικό και Μεταπτυχιακό και αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά. Δεν υπήρχε ούτε στο Ν. Διαμαντοπούλου ούτε στο Ν. Μπαλτά - Κουράκη. Σωστά δίνονταν οι μονάδες του ανώτερου τίτλου. Με την αλλαγή αυτή που προτείνεται μήπως θάπρεπε να μας προβληματίσει ώστε το ίδιο να γίνεται και αλλού, όπως π.χ. στη ξένη γλώσσα (επίπεδα Β2 και C1, C2) ή στις Τ.Π.Ε (επίπεδο 1 και επίπεδο 2);

  Η αρχική ανακοίνωση ότι οι Δ/ντές με 2 πλήρης θητείες σε ένα σχολείο δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο ίδιο σχολείο ήταν τόσο "πρωτοπόρα και καινοφανής", ώστε να αναγκάσει τον υπουργό να την "μαζέψει" την άλλη μέρα (Σάββατο μεσημέρι) άρον - άρον. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της προχειρότητας με την οποία συντάχθηκε ο συγκεκριμένος νόμος, καθώς τα προβλήματα που δημιουργούσε ήταν έως και ανυπέρβλητα.

  "Αλλάζει" ο τρόπος έκφρασης της "γνώμης των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών". Η γνώμη των εκπ/κών, διατυπώνεται φανερά επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης. Προκύπτουν αμέσως τα εξής ερωτήματα:

i)  Γιατί ένας εκπ/κός να κάνει αρνητική κρίση για οποιονδήποτε όταν αυτός μπορεί να βρεθεί προϊστάμενός του στο σχολείο;

ii Αν ένας εκπ/κός κάνει αρνητική κρίση, γεγονός που θα γίνει γνωστό στον πιθανό προϊστάμενο, ποια είναι η θέση και των δύο την επόμενη ημέρα;

  Σχετικά με την επανεμφανιζόμενη συνέντευξη. Αυτή προτείνεται να μοριοδοτείται τώρα με 8 μονάδες στο μέγιστο των 31 (ποσοστό 26%) έναντι 15 μονάδες στο μέγιστο των 47 (ποσοστό 32%) στο Ν. Διαμαντοπούλου (εντυπωσιακή η διαφορά !!).

Η διαδικασία στο Ν. Διαμαντοπούλου ήταν δομημένη (Άρθρο 13 παρ. 4) και έδινε κάποια "εχέγγυα" λειτουργίας στον υποψήφιο. Με τον προτεινόμενο Ν. πως θα είναι η συνέντευξη καθώς δεν υπάρχει καμιά αναφορά;

  Οι μονάδες που δίνονται στα τυπικά προσόντα είναι εξαιρετικά ετεροβαρής υπέρ των τίτλων σπουδών και της υπηρεσιακής κατάστασης (κατ' ανώτατο 10+13=23 σε σύνολο 31 μονάδων). Αυτό σημαίνει ότι υποψήφιος με 20 χρόνια υπηρεσίας και κάποιους τίτλους σπουδών "γίνεται σίγουρα Δ/ντής" ("αξίζει δεν αξίζει"). Ποιά η ποιοτική διαφορά από το Ν. Διαμαντοπούλου;

  Είναι βέβαιο ότι ο Ν. αυτός γράφτηκε βιαστικά, πρόχειρα και χωρίς καμιά πρωτότυπη σκέψη. Για μια ακόμα φορά χάνεται το τρένο για ποιοτικές βελτιώσεις.

  Είναι ολοφάνερο πλέον ότι η πρόταση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (Π.Ε.Κ) για την ίδρυση και λειτουργία σχολής στελεχών της εκπαίδευσης είναι μονόδρομος αν θέλουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση των σχολείων στη χώρα μας.

Τα μπαλώματα πρέπει σταματήσουν.

 

Αθήνα 20-5-2017

alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2583 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Τεστ
Τρίτη, 11 Ιουνίου 2024 - 13:59
Σχόλια (0)

Έτοιμο γρήγορα
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 16:14
Σχόλια (0)

Καλή επιτυχία
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 15:58
Σχόλια (0)




Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012
Δώρο 100 ποδήλατα σε φοιτητές!
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4402 ημέρες
Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012
Οι νέοι κοιτούν κατάματα την κρίση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4402 ημέρες
Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012
Ποιος θα τρομάξει πρώτος
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4402 ημέρες
Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012
Πανελλαδικές: «Φυσική» διαμαρτυρία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4402 ημέρες
Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012
Προϊόντα σε συλλόγους και σχολεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4402 ημέρες
Σάββατο, 26 Μαΐου 2012
"Μετεξεταστέο" το ελληνικό σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4404 ημέρες
Σελίδα 6207 από 6262 (37572 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
6206
6207
6208
6209
6260
6261
6262
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης